Şimdi Ara

Ekran Kartı Bilgi Verir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar ben bilmiyorum kusra bakayın bi kaç terimi. asagıda yazdıklarımın fazla olması durumunda ne gibi yararları olacağını soracağım ;

    transistör sayısı fazla olursa ne gibi yararları olur?
    shader ünitesi neye yarar?
    Rops neye yarar?
    Bellek boyutu?
    Bellek bant genişliği?
    GPU hızı?
    Bellek Hızı?

    Sanırım ekran kartı alırken en önemli olan hersey bunlar bunların yararını bilmeden ekran kartıda almak istemedim bide benim ekran kartım ATİ RADEON X550 256mb bunun yukarıda yazdığım değerlerinin kaç olduğunu bana yazarsanız karsılastırma imkanı bulurum saygılar!...



  • senin kartın özelliklerini vereyim:
    transistör sayısı:75 milyon
    smartshader(shader ünitesi):2.0
    bellek boyutu:256mb
    pixel pipeline:4 adet
    vertex engines:2 adet
    çekirdek hızı:400mhz
    bellek hızı:500mhz
  • bu kadar ayrıntıya girmek şart değil,
    yeni ekran kartı almayı düşünüyorsan bütçeni ve anakartının vga slotunun türünü söylemen yeterli,
    herkes elinden geldiğince yardımcı olacaktır
  • evet arkadaşım haklı,bütçeni ve slotunu söyle hepimiz fikirlerimizi bildiririz.her kafadan bir ses çıkarsa aldırma,sadece anket usülü yap,hangi ekran kartı fazla söylenmişse onu al
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRQX

    bu kadar ayrıntıya girmek şart değil,
    yeni ekran kartı almayı düşünüyorsan bütçeni ve anakartının vga slotunun türünü söylemen yeterli,
    herkes elinden geldiğince yardımcı olacaktır


    +1903




  • Shader ünitesi:Geometri çizimleri, doku, ışık, ortamdaki tüm görsel öğeleri işleyip gpu'ya gönderen öğelerdir..Shader'lar yeni mimarîye göre(birleşik shader mimarisi), bir geometrik şekli yapılandırırken eskiden olduğu gibi sadece Yatay(Vertex) shader'ların yaptığı görevi üstlenmeyip, hem Pixel hem de Vertex Shader görevini ortak olarak uygulayarak daha hızlı ve optimize bir performans elde etmeyi amaçlıyor.

    Transistör sayısı:Elektronikte temel birimdir..Transistörlerin birim alanda daha fazla olması çok daha küçük nanometre'lerde üretim yapmayı gerektirir...

    Rop: Grafik ünitesinin tüm işlemi sonladırıp ekrana aktarmak için için kullandığı yol...Bu yol ne kadar büyük olursa grafik işlemi o kadar hızlı ekranımıza yansır...Çok fazla sayıda olmasının hiçbir yararı yoktur önemli olan yeterli miktarda konmasıdır..

    Bellek Boyutu:Ekran Kartının kullandığı Ram miktarıdır...Ram'lerin boyutundan çok hızı ve gecikme süreleri önemlidir...Ram boyutlarının 512Mb gibi yüksek olmasının çok yüksek çözünürlük ve detayda oyun oynanmadıkça fazla önemi yoktur...

    Bellek bant genişliği:Ekran kartı üzerindeki ramlerin verileri alıp verirken kullandığı yoldur..Bu yol ne kadar büyük olursa ramler o kadar hızlı işini görür...Önemli olan ramlerin hızını karşılayabilecek bir bellek bant genişliğidir...

    GPU hızı:Aynı CPU lardaki işlemci hızının 2Ghz olması gibi GPU'larda 600Mhz -800Mhz gibi hızlara sahiptir. GPU'larında kendine ait bir hızı vardır..GPU ekran kartının çekirdek işlem ünitesidir.

    Bellek(RAM) hızı:Belleklerin kaç MHz de çalıştığını gösterir...Bellek ünitelerinin hızının artması saniyedeki bellek veri akışını etkiler...Pc'deki RAM hızlarıda aynı mantıktır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_MAD -- 25 Temmuz 2007; 15:39:12 >




  • @TRQX'e katılıyorum.

    Ayrıntılar, bazen şaşırtıcı da olabilir; yaygın teorik değerler gerçeği yansıtmayabilir.

    Meselâ, X1900 XTX'te, 48 adet "shader" 16 adet "ROP" ve 16 adet doku birimi var (TMU/TAU). "Shader" başına düşen aritmetik hesaplayıcı sayısı 1. Saat hızları 650/1550.

    7900 GTX'te ise 24 "shader", 16 adet "ROP" ve 24 adet doku birimi mevcut. Aritmetik hesaplayıcı (ALU) sayısı 2. Saat hızları 650/1600.

    Sizce hangi kart daha iyi?

    Böyle bir durumda tek çare testleri incelemek, önerileri okumak.

    Açıkçası, bu tür ayrıntılar anca ayni mimarîli iki kartı karşılaştırırken belirleyici oluyor (ki, onda bile hangi değerin hangi oyunda çok etkili olduğu karmaşası var). Farklı serilerde, dediğim gibi, yanıltabilir.

    Hele, şu yeni HD serisiyle 8 serisini karşılaştırırken yüzeysel teorik değerlerden kesinlikle uzak durmak lâzım.



    Bu arada, @The_MAD'a bilgiler için teşekkürler.

    ----------

    Bir de, belirleyici unsurlara doku birimlerinin yanı sıra bellek gecikme sürelerini de eklemek lâzım.

    X550'nin diğer teknik özellikleri:

    4 adet doku birimi ("shader" sayısı da 4 olunca genel bir kavram olan "iş hattı"nı kullanabiliyoruz.)
    4 adet "ROP"
    64(SE)/128 bit bellek veri yolu genişliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 25 Temmuz 2007; 15:59:09 >




  • Bu arada bu verileri değerlendirirken gözönüne alınması gereken en önemli olan şey tüm bileşenlerin optimum düzeyde ve verimlilikte çalışması gerektiğidir en yavaş parça tüm sistemin yavaşlamasına neden olur..O yüzden en hızlı birimlere değil en yavaş birimlere bakıp darboğaz oluşturup oluşturmadığına bakmak gerekir....Yani Ferrariyi alıp eşşek patikasında 300 basamazsınız...Genelde üreticiler tüketiciyi yanıltmak için en hızlı birimlerini ön plana çıkartırlar mesela 650Mhz GPU hızı ve 1600Mhz bellek hızı gibi ama buna yeterli bellek bant genişliği sağlamayan örneğin 64bitlik(veya 128 bit) bir bant genişliği darboğaz oluşturacaktır...Tüm bileşenlerin optimum performansı vermesi için yıllarca arge çalışması yapılır yani altın oran bulunmaya çalışılır...Bunu bulmak ve tasarlamak hiçde kolay değildir...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.