Şimdi Ara

Efsana Kasa W126 Balinacılar (72. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.366
Cevap
23
Favori
356.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • varan - 10

     Efsana Kasa W126 Balinacılar
  • ahanda buda sonuncusu balinacı kardeşlerim, balinam ve benim verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz.

     Efsana Kasa W126 Balinacılar
  • verdiğin rahatsızlığa kurban oluruz biz yav

    hey maşallah çok diri duruyor, of of canım çekti şimdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghetto Style

    quote:

    Orijinalden alıntı: atituti

    merhaba arkadaslar 24 sayfanın neredeyse eksiksiz hepsini okudum , aracımı satmış bulunmaktayım ( accord ) ve w126 düşünüyorum 500 sel / se , şimdi aralarındaki kesin farklardan söz eden pek olmamış ? fark sadece uzunlukmu ? başka belirgin farklar nelerdir ? sorunlu diyen bir arkadaş olmuş , yaşadıgınız sorunlar / alırken bakılacak noktalar nelerdir ? kronik sorunu varmıdır ? ve araç hariç 10bin bütçeyle güzel birşey çıkarmı ortaya ?

    saygılar atilla

    atituti hocam.. Ben öğrendiğim bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışacağım.. Aramıza hoşgeldiniz bir w126cı olarak.. İlk olarak 500sel/se arasında ki ilk fark tabi ki uzunluklarıdır.. Bu tüm w126lar için geçerlidir(SECler hariç).Tahmini15-17 cm fark eder uzunlukları.. Sel'lerin ön koltuk arka koltuk mesafesi baya uzundur bacak bacak üstüne atsanız ön koltuğa değmeyecek kadar vardır..Gelelim diğer bir farka 500sel/se'ler V8 tipi motora sahiptir.Bunun haricinde donanımlarında pek fark yoktur.. w126'ların donanımı karışıktır..Alırken bakılacak noktalara gelecek olursak ilk olarak tüp takılmamış ve km'si az olan tercih edilmeli..Ve kazası belası olmamalıdır.. Sonrasıda iç kısımda ön göğüste çatlak kırık, düğmelerinde kırık eksik olmamalıdır..Maun kaplamaları parlak durmalıdır.. Koltuk döşemeleri yırtıksız olmalıdır.. Zaten bir w126 bakarken önce aracın içine bakılmalı yırtık patlak çatlak varsa o araçtan uzaklaşılmalıdır. Motor ve şanzuman kısmına gelecek olursak eğer araç otomatik vites ise vites geçişleri sarsıntısız tere yağından kıl çeker gibi olmalıdır.. Yokuş yukarı durulduğu zaman geri kaçmamalıdır... Yardımcı olabileceğim bildiğim noktaları bunlardır.. Eğer alacaksanız bir w126 alabildiğine dolu olsun.. Çünkü o kadar büyük motorlu bir araç alıp boş modeline binmek pek akıllıca değil.. Saygılar..

    teşekkür ederim cevapladıgınız için , hoşbuldum , bugun birtane yol üstünde duran sel inceledim , istediklerimi karşıladığına iyice kanaat getirdim , sel/se hangisinin temiz denk geleceğini bilmiyorumda ustamla bugun konuştuğuma göre '500 alma' lafını kullandı , alüminyum blok durmadan saplama kırar şu bu olur diye kötüledi durdu , tırstım açıkçası 300 emi yöneleyim yoksa amerikanlardan aşina oldugum 8 tokmağamı göz kırpayım bilemedim




  • Arkadaşlar balinayı aldım dün. Marşı kaydırma yaptığından bugün söktürüp elden geçirttim. Motor şanzıman güzel, boya iyi. 2013 kasıma kadar muayenesi var. Tabi yaşı itibariyle kaportada rütuşluk yerler mevcut. Araç bir Almancı arkadaş tarafından Türkiyeye geldiğinde izinlerde kullanılmak üzere 2008 yılında alınmış. Almanyada olduğu zamanlar genelde evin önünde güneşte yatmış. O yüzden göğüslük ve döşemelerde çatlak ve yırtıklar oluşmuş. En önemli sorunu döşeme. Koltuk yaylarının filan da değişmesi gerekiyor. Ben marştan sonra şarza da bir bakım yaptırmayı düşünüyorum ilk olarak.

    Geçtiğimiz ağustos ayında İzmir'de Menderesli Hüseyin usta tarafından araca yaklaşık 7500 lira harcanarak motor yapılmış. O zamandan bu zamana fazla binilmemiş. 2. aracım olduğundan ben de fazla kullanmayacağım. Daha açılmamış olduğu söylenen motorun zarar görmemesi için lpgyi iptal edip etmeme konusunda kararsız kaldım. Kızımın kırdığı fotoğraf makinesini tamir ettirince ayrıntılı resimlerini paylaşırım :) İzmirdeki balinacılarla tanışmak istiyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler, selamlar, saygılar...



     Efsana Kasa W126 Balinacılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atituti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ghetto Style

    quote:

    Orijinalden alıntı: atituti

    merhaba arkadaslar 24 sayfanın neredeyse eksiksiz hepsini okudum , aracımı satmış bulunmaktayım ( accord ) ve w126 düşünüyorum 500 sel / se , şimdi aralarındaki kesin farklardan söz eden pek olmamış ? fark sadece uzunlukmu ? başka belirgin farklar nelerdir ? sorunlu diyen bir arkadaş olmuş , yaşadıgınız sorunlar / alırken bakılacak noktalar nelerdir ? kronik sorunu varmıdır ? ve araç hariç 10bin bütçeyle güzel birşey çıkarmı ortaya ?

    saygılar atilla

    atituti hocam.. Ben öğrendiğim bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışacağım.. Aramıza hoşgeldiniz bir w126cı olarak.. İlk olarak 500sel/se arasında ki ilk fark tabi ki uzunluklarıdır.. Bu tüm w126lar için geçerlidir(SECler hariç).Tahmini15-17 cm fark eder uzunlukları.. Sel'lerin ön koltuk arka koltuk mesafesi baya uzundur bacak bacak üstüne atsanız ön koltuğa değmeyecek kadar vardır..Gelelim diğer bir farka 500sel/se'ler V8 tipi motora sahiptir.Bunun haricinde donanımlarında pek fark yoktur.. w126'ların donanımı karışıktır..Alırken bakılacak noktalara gelecek olursak ilk olarak tüp takılmamış ve km'si az olan tercih edilmeli..Ve kazası belası olmamalıdır.. Sonrasıda iç kısımda ön göğüste çatlak kırık, düğmelerinde kırık eksik olmamalıdır..Maun kaplamaları parlak durmalıdır.. Koltuk döşemeleri yırtıksız olmalıdır.. Zaten bir w126 bakarken önce aracın içine bakılmalı yırtık patlak çatlak varsa o araçtan uzaklaşılmalıdır. Motor ve şanzuman kısmına gelecek olursak eğer araç otomatik vites ise vites geçişleri sarsıntısız tere yağından kıl çeker gibi olmalıdır.. Yokuş yukarı durulduğu zaman geri kaçmamalıdır... Yardımcı olabileceğim bildiğim noktaları bunlardır.. Eğer alacaksanız bir w126 alabildiğine dolu olsun.. Çünkü o kadar büyük motorlu bir araç alıp boş modeline binmek pek akıllıca değil.. Saygılar..

    teşekkür ederim cevapladıgınız için , hoşbuldum , bugun birtane yol üstünde duran sel inceledim , istediklerimi karşıladığına iyice kanaat getirdim , sel/se hangisinin temiz denk geleceğini bilmiyorumda ustamla bugun konuştuğuma göre '500 alma' lafını kullandı , alüminyum blok durmadan saplama kırar şu bu olur diye kötüledi durdu , tırstım açıkçası 300 emi yöneleyim yoksa amerikanlardan aşina oldugum 8 tokmağamı göz kırpayım bilemedim

    Hocam öncelikle ustanızın dediği doğru aleminym bloktur fakat bu dorumda dtmmustafa beyin paylaştıklarını okumanızı tavsiye ederim. Bildiğim kadarıyla bu söyleniyor fakat saplama kırması bilmem nesi o kadar abartıldığı kadar olmaz sanırım. Eğer yakıttan şikayet etmeyecekseniz 500 alın ayrıca tercihinize bağlı ben kesinlikle long olandan yanayım oldumu upuzun olsun gemi gibi olsun derim.. 300ler gayet iyidir kesinlikle tavsiye ederim parça bolluğu vardır 500e göre.. Hocam eğer isterseniz ben ankaradayım belirlediğiniz fiyat aralığı söyleyin ben sizin araç araştırabilirim..300sel en ideali benim düşüncem..Tabiki karar sizin ustanın dediğine takılmamanızda fayda var derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: npw126

    Arkadaşlar balinayı aldım dün. Marşı kaydırma yaptığından bugün söktürüp elden geçirttim. Motor şanzıman güzel, boya iyi. 2013 kasıma kadar muayenesi var. Tabi yaşı itibariyle kaportada rütuşluk yerler mevcut. Araç bir Almancı arkadaş tarafından Türkiyeye geldiğinde izinlerde kullanılmak üzere 2008 yılında alınmış. Almanyada olduğu zamanlar genelde evin önünde güneşte yatmış. O yüzden göğüslük ve döşemelerde çatlak ve yırtıklar oluşmuş. En önemli sorunu döşeme. Koltuk yaylarının filan da değişmesi gerekiyor. Ben marştan sonra şarza da bir bakım yaptırmayı düşünüyorum ilk olarak.

    Geçtiğimiz ağustos ayında İzmir'de Menderesli Hüseyin usta tarafından araca yaklaşık 7500 lira harcanarak motor yapılmış. O zamandan bu zamana fazla binilmemiş. 2. aracım olduğundan ben de fazla kullanmayacağım. Daha açılmamış olduğu söylenen motorun zarar görmemesi için lpgyi iptal edip etmeme konusunda kararsız kaldım. Kızımın kırdığı fotoğraf makinesini tamir ettirince ayrıntılı resimlerini paylaşırım :) İzmirdeki balinacılarla tanışmak istiyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler, selamlar, saygılar...



     Efsana Kasa W126 Balinacılar


    hayırlı olsun güle güle kullan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukav

    quote:

    Orijinalden alıntı: littlewings

    Arkadaşlar herkese selam,

    Bi ricam olacak. Aracı kurcalanmamış orjinal olan bir arkadaşım ön ve arka çamurlukların yerden yüksekliğini ölçüp söyleyebilir mi acaba. Yani çamurluk kavisinin en üst noktası ile yer arası araba boş ikle kaç cm. Bende bi apaçi mercedes vardı bazı arkadaşlar bilir. Onun ön helezonları orjinali ile değiştirdim. 17" 40 yanak lastik takıp arabayı pıstırmışlardı. Ben 16 delik 15" orjinale dönüş yaptım. 195/65/R15 lastikler ile beraber. Şimdi ise arabanın önü şahlanmış gibi duruyor. Ya bana yanlış helozon verildi yada ben yadırgadım bu yüksekliği.

    Acil haber bekliyorum, olmadı daha kısasını takıcaz.

    evet sanırım istediğin bu kardeşim. umarım yardımcı olabilmişimdir

     Efsana Kasa W126 Balinacılar


     Efsana Kasa W126 Balinacılar


    sayın yukav kardeşim. yardım etme çaban için teşekkür ediyorum. Ancak bir yanlış anlaşılma var sanırım. Verdiğiniz ölçüle cm. olarak fazla küçük değil mi? Zira benim bir karışım zaten 23 cm. Verdiğiniz değerler inç ise sorun yok. Benim aracın önü 70 cm arkası 65 cm şu anda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghetto Style

    Abilerim bugün sabah diş hastahanesinden garip roverımla dönerken ankara aydınlık evlerde gözüme bizimkinden ilişti..Çektim kenara roverı doğru aylak aylak balinaya yanaştım.. İçeriden biri çıktı dedim abicim şunun kapılarını bi açın hele dedim.. İçine bindim araç çok temiz mis gibi koltuklar döşemeler on numara herşeyi ile.. Fakat fiyatı ve donanım eksikliği caydırdı kmsi 128binde.. Bariz belli çok diri kondüsyonluydu... Size takdim edeyim ilanın linkini bi yorum alayım.. Ayrıca araçta tüpde yoktu..

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-300-sel-mercedes-mengerler-cikis-li-orjinal-degisen-boya-yok-84680189/detay

    Aman kardeşim, sakın haa. Aydınlık civarında balina çoktur galericilerdede bolca bulunur. Bu araba 13 ten fazla edemez zaten. içi lacivert, koltuk ısıtma yok hareketli direksiyon sunroof yok. manuel, cruise kontrol zaten olamıyo. aman ha aman. başına dert alma. diri olmasıda bişi ifade etmez. bizler bu büyüklükteki araçlara konforları ve donanımları için katlanıyoruz zaten. bu araba sadece yük olur. Almanların garip huylarından işte. Özelliği olmayan içi komple yeşil, mavi, kırmızı gibi renklerde araba üretmek. zevkler biraz farklı.

    Yakıtı, bakımı, saklması, park etmesi zahmetli olan bu arabalar en azından donanımının yüksek olması ile bu zahmetlerini katlanır kılmalı bence.




  • sevgili yukav kardeşim,

    Arabanız için hiç yorum yapamadım fırsat bulup. Öncelikle Maaşallah diyeyim Allah kaza bela vermesin. İç mekanda gözüme çarpan küçük bi sıkıntı var gibi. Orta konsol vites bölümündeki maun yerinde değil ve durumu iyi gözükmüyor. İçerinin havasını bozuyor. Sağlamsa yerine oturtmalı değilse sağlamını bulmalısınız bence. Ama jantların temizliği gerçekten çok güzel. Benimkilerde boyansa böyle olacak inş. ama komple kromda kaplatabilirim. Oda muhteşem duruyor bir amerikanın üzerinde görmüştüm.

    İyi sürüşler dilerim.
  • Arkadaşlar bugün edindiğim tecrübeyi size aktarayım.

    geçen sene aldığım balinama hemen gidip lastik aldım.diğer kullandığım araçlarda güvendiğim bridgestone ER300 turanza modelini takdırdım.ölçüleri 205*65*15 94H orjinal ebatlarında olan lastiklerimi kullanalı bir yıl geçti.bir yıl zarfında aracımda 120 km/h hızdan sonra dikkatli birinin hissedeceği bir titreme vardı.bu şikayetimi farklı lastikçilere gidip yok balansı yok üzerinde ballans yapılması lazım deyip (arkaları üzerinde yaptırmam) sürüklendim durdum.bu yüzden 250 tl eksradan harcamışımdır ama sorun çözülmedi.sonunda işyerime yakın michelin bayisine gidip bir de orada yapayım dedim.usta lastik zıplıyor janta tam oturmuyor dedi ve makinada ağırlık takılmadan bu zıplamadan dolayı 35gr civarı ballans yapıyordu.ne yapacaz dedim adam lastiği söndürdü jant ekseninde çevirdi tekrar şişirdi yine zıplama vardı.bu işlemi tam 3 kez tekrarladı lastikteki zıplama aynı en sonunda oda diğerleri gibi ağırlık takarak cihazda balansını aldı tabiki zıplama devam ediyor.zaten görsel olarak lastiği çevirdiğinizde 1-2 mm civarı lastiğin dönerken hopladığı gözüküyor ki diğer üç lastik bazen zıplamasada bin-ikinbin km sonra onlarda zıplama yapıyor.bir michelin bayisi olarak lastiklerin hatalı olacağını söyledi ve bu arada jantlarda da bir yamukluk yok.
    ben iki gün sonra bridgestone müşteri hizmetlerini aradım onlarda bana en yakın bayiye gönderdiler ve benim geleceğimi bayiye bildirmişler.bayi beni güzel karşıladı bir lastiği söktü ve oda zıplama var dedi yine södürdü jant etrafında çevirme aynı.jantı söktü yamukluk yok lastiği aldı ondaki sıfır janta taktı lastikde zıplama yok.yani jant ve lastik ayrı ayrı bakıldığında ikiside düzgün fakat birbirine uyumsuz.benim aklıma bir şey geldi 91 yılında alınmış yedek michelin lastiğini çıkardık onu denedik benim jantla zıplama yapmadı.usta incelemesinde mercedesin orj jantının yan yükseltileri diğer janttan fazla ve bridgestone janta oturmuyor ve kavrayamıyor iç çapının 1-2 mm daha küçük olması lazım kavrayıp oturması için bayide şaştı bu işe bana hak verdi yarın bridgestone arayacak ruhsat bilgilerimi aldı ama ne olacak bilmiyorum.sonuçta bizim araçlara göre er300 den başka lastiğide yok ne olacak göreceğiz bir yıldan beri boşa uğraşmışım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savast

    hayırlı olsun güle güle kullan....

    Hocam, teşekkür ederim. Lastik konusunda sorunun kaynağı ortaya çıkmış. İnşallah uygun bir lastikle değişimini yaparlar. Goodyear veya michelin kullanmak gerek sanırım w126larda. Kazasız belasız, keyifli sürüşler dilerim...
  • arkadaslar bugun birkaç parçacı gezdim ümraniye taraflarında , daha araba fln ortada yok almadım henüz belirteyim. parçacıya girdim ortalama fiyatları fln soruyorum , ilgili hevesli oldugum belli , adam tersledi alacaksanız fiyat verelim yoksa bunlar 1.5 -2 saat sürer fln diye zırvaladı , amcanın yaşlılığına verdim şekerki tansyonu cıkmıstır diyip eyv. diyip birşey demeden cıktım , arkadaslar istanbulda olanlar parcaları nereden temin ediyosunuz ? 0 parcası bulunuyomu w126 nın ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: littlewings

    sevgili yukav kardeşim,

    Arabanız için hiç yorum yapamadım fırsat bulup. Öncelikle Maaşallah diyeyim Allah kaza bela vermesin. İç mekanda gözüme çarpan küçük bi sıkıntı var gibi. Orta konsol vites bölümündeki maun yerinde değil ve durumu iyi gözükmüyor. İçerinin havasını bozuyor. Sağlamsa yerine oturtmalı değilse sağlamını bulmalısınız bence. Ama jantların temizliği gerçekten çok güzel. Benimkilerde boyansa böyle olacak inş. ama komple kromda kaplatabilirim. Oda muhteşem duruyor bir amerikanın üzerinde görmüştüm.

    İyi sürüşler dilerim.

    kardeşim çok çok özürdiliyorum artık kafa nerdeyse bizim evet dediğin gibi metrik yerine inç vermişim ( zira o ölçülerle kertenkele gibi sürünür yerlerde ) benim mersonunki 64 - 68 ölçülerinde. ayrıca iyi dilekleriniz için teşekkürler. orta konsola gelince, hangi ayı söktü ise o maunun kızaklı olduğunun farkında deyil galiba resmen asılıp alt tabakayı kperişan etmin. artık yeni bir tane alıp kaplattırıcaz napalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukav

    quote:

    Orijinalden alıntı: littlewings

    sevgili yukav kardeşim,

    Arabanız için hiç yorum yapamadım fırsat bulup. Öncelikle Maaşallah diyeyim Allah kaza bela vermesin. İç mekanda gözüme çarpan küçük bi sıkıntı var gibi. Orta konsol vites bölümündeki maun yerinde değil ve durumu iyi gözükmüyor. İçerinin havasını bozuyor. Sağlamsa yerine oturtmalı değilse sağlamını bulmalısınız bence. Ama jantların temizliği gerçekten çok güzel. Benimkilerde boyansa böyle olacak inş. ama komple kromda kaplatabilirim. Oda muhteşem duruyor bir amerikanın üzerinde görmüştüm.

    İyi sürüşler dilerim.

    kardeşim çok çok özürdiliyorum artık kafa nerdeyse bizim evet dediğin gibi metrik yerine inç vermişim ( zira o ölçülerle kertenkele gibi sürünür yerlerde ) benim mersonunki 64 - 68 ölçülerinde. ayrıca iyi dilekleriniz için teşekkürler. orta konsola gelince, hangi ayı söktü ise o maunun kızaklı olduğunun farkında deyil galiba resmen asılıp alt tabakayı kperişan etmin. artık yeni bir tane alıp kaplattırıcaz napalım

    en iyisi bu galiba

     Efsana Kasa W126 Balinacılar


     Efsana Kasa W126 Balinacılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hollowman00

    verdiğin rahatsızlığa kurban oluruz biz yav

    hey maşallah çok diri duruyor, of of canım çekti şimdi

    çok teşekkürler. umarım herkesin bundan dahada iyisine sahip olurlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savast

    Arkadaşlar bugün edindiğim tecrübeyi size aktarayım.

    geçen sene aldığım balinama hemen gidip lastik aldım.diğer kullandığım araçlarda güvendiğim bridgestone ER300 turanza modelini takdırdım.ölçüleri 205*65*15 94H orjinal ebatlarında olan lastiklerimi kullanalı bir yıl geçti.bir yıl zarfında aracımda 120 km/h hızdan sonra dikkatli birinin hissedeceği bir titreme vardı.bu şikayetimi farklı lastikçilere gidip yok balansı yok üzerinde ballans yapılması lazım deyip (arkaları üzerinde yaptırmam) sürüklendim durdum.bu yüzden 250 tl eksradan harcamışımdır ama sorun çözülmedi.sonunda işyerime yakın michelin bayisine gidip bir de orada yapayım dedim.usta lastik zıplıyor janta tam oturmuyor dedi ve makinada ağırlık takılmadan bu zıplamadan dolayı 35gr civarı ballans yapıyordu.ne yapacaz dedim adam lastiği söndürdü jant ekseninde çevirdi tekrar şişirdi yine zıplama vardı.bu işlemi tam 3 kez tekrarladı lastikteki zıplama aynı en sonunda oda diğerleri gibi ağırlık takarak cihazda balansını aldı tabiki zıplama devam ediyor.zaten görsel olarak lastiği çevirdiğinizde 1-2 mm civarı lastiğin dönerken hopladığı gözüküyor ki diğer üç lastik bazen zıplamasada bin-ikinbin km sonra onlarda zıplama yapıyor.bir michelin bayisi olarak lastiklerin hatalı olacağını söyledi ve bu arada jantlarda da bir yamukluk yok.
    ben iki gün sonra bridgestone müşteri hizmetlerini aradım onlarda bana en yakın bayiye gönderdiler ve benim geleceğimi bayiye bildirmişler.bayi beni güzel karşıladı bir lastiği söktü ve oda zıplama var dedi yine södürdü jant etrafında çevirme aynı.jantı söktü yamukluk yok lastiği aldı ondaki sıfır janta taktı lastikde zıplama yok.yani jant ve lastik ayrı ayrı bakıldığında ikiside düzgün fakat birbirine uyumsuz.benim aklıma bir şey geldi 91 yılında alınmış yedek michelin lastiğini çıkardık onu denedik benim jantla zıplama yapmadı.usta incelemesinde mercedesin orj jantının yan yükseltileri diğer janttan fazla ve bridgestone janta oturmuyor ve kavrayamıyor iç çapının 1-2 mm daha küçük olması lazım kavrayıp oturması için bayide şaştı bu işe bana hak verdi yarın bridgestone arayacak ruhsat bilgilerimi aldı ama ne olacak bilmiyorum.sonuçta bizim araçlara göre er300 den başka lastiğide yok ne olacak göreceğiz bir yıldan beri boşa uğraşmışım.

    peki savast hocam siz bizden daha çok uzman olmuşsunuz artık lastik konusunda. benimde şöyle bir sorunum var önceki lastiğim 205/65/15 michelın idi ve memnundum tabi artık deyiştirme zamanı gelmişti, bende ikinci el ama temiz dişleri sağlam ve bayat olmayan bir lastikle deyiştirdim. yine michelin marka ama 195/65/15 taktırdım ama sorun şu ki araç önceki eski lastiğimden daha iyi yolu kavrayacağına yolda gezmeye başladı. bunun sorunu ne veya neden olabilir siz ve diğer w126 kullanıcılarına sorum budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: npw126

    Arkadaşlar balinayı aldım dün. Marşı kaydırma yaptığından bugün söktürüp elden geçirttim. Motor şanzıman güzel, boya iyi. 2013 kasıma kadar muayenesi var. Tabi yaşı itibariyle kaportada rütuşluk yerler mevcut. Araç bir Almancı arkadaş tarafından Türkiyeye geldiğinde izinlerde kullanılmak üzere 2008 yılında alınmış. Almanyada olduğu zamanlar genelde evin önünde güneşte yatmış. O yüzden göğüslük ve döşemelerde çatlak ve yırtıklar oluşmuş. En önemli sorunu döşeme. Koltuk yaylarının filan da değişmesi gerekiyor. Ben marştan sonra şarza da bir bakım yaptırmayı düşünüyorum ilk olarak.

    Geçtiğimiz ağustos ayında İzmir'de Menderesli Hüseyin usta tarafından araca yaklaşık 7500 lira harcanarak motor yapılmış. O zamandan bu zamana fazla binilmemiş. 2. aracım olduğundan ben de fazla kullanmayacağım. Daha açılmamış olduğu söylenen motorun zarar görmemesi için lpgyi iptal edip etmeme konusunda kararsız kaldım. Kızımın kırdığı fotoğraf makinesini tamir ettirince ayrıntılı resimlerini paylaşırım :) İzmirdeki balinacılarla tanışmak istiyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler, selamlar, saygılar...



     Efsana Kasa W126 Balinacılar


    hocam gözün aydın, hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmak nasip eylasin. artık sizde bir w126 balinacısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukav

    quote:

    Orijinalden alıntı: savast

    Arkadaşlar bugün edindiğim tecrübeyi size aktarayım.

    geçen sene aldığım balinama hemen gidip lastik aldım.diğer kullandığım araçlarda güvendiğim bridgestone ER300 turanza modelini takdırdım.ölçüleri 205*65*15 94H orjinal ebatlarında olan lastiklerimi kullanalı bir yıl geçti.bir yıl zarfında aracımda 120 km/h hızdan sonra dikkatli birinin hissedeceği bir titreme vardı.bu şikayetimi farklı lastikçilere gidip yok balansı yok üzerinde ballans yapılması lazım deyip (arkaları üzerinde yaptırmam) sürüklendim durdum.bu yüzden 250 tl eksradan harcamışımdır ama sorun çözülmedi.sonunda işyerime yakın michelin bayisine gidip bir de orada yapayım dedim.usta lastik zıplıyor janta tam oturmuyor dedi ve makinada ağırlık takılmadan bu zıplamadan dolayı 35gr civarı ballans yapıyordu.ne yapacaz dedim adam lastiği söndürdü jant ekseninde çevirdi tekrar şişirdi yine zıplama vardı.bu işlemi tam 3 kez tekrarladı lastikteki zıplama aynı en sonunda oda diğerleri gibi ağırlık takarak cihazda balansını aldı tabiki zıplama devam ediyor.zaten görsel olarak lastiği çevirdiğinizde 1-2 mm civarı lastiğin dönerken hopladığı gözüküyor ki diğer üç lastik bazen zıplamasada bin-ikinbin km sonra onlarda zıplama yapıyor.bir michelin bayisi olarak lastiklerin hatalı olacağını söyledi ve bu arada jantlarda da bir yamukluk yok.
    ben iki gün sonra bridgestone müşteri hizmetlerini aradım onlarda bana en yakın bayiye gönderdiler ve benim geleceğimi bayiye bildirmişler.bayi beni güzel karşıladı bir lastiği söktü ve oda zıplama var dedi yine södürdü jant etrafında çevirme aynı.jantı söktü yamukluk yok lastiği aldı ondaki sıfır janta taktı lastikde zıplama yok.yani jant ve lastik ayrı ayrı bakıldığında ikiside düzgün fakat birbirine uyumsuz.benim aklıma bir şey geldi 91 yılında alınmış yedek michelin lastiğini çıkardık onu denedik benim jantla zıplama yapmadı.usta incelemesinde mercedesin orj jantının yan yükseltileri diğer janttan fazla ve bridgestone janta oturmuyor ve kavrayamıyor iç çapının 1-2 mm daha küçük olması lazım kavrayıp oturması için bayide şaştı bu işe bana hak verdi yarın bridgestone arayacak ruhsat bilgilerimi aldı ama ne olacak bilmiyorum.sonuçta bizim araçlara göre er300 den başka lastiğide yok ne olacak göreceğiz bir yıldan beri boşa uğraşmışım.

    peki savast hocam siz bizden daha çok uzman olmuşsunuz artık lastik konusunda. benimde şöyle bir sorunum var önceki lastiğim 205/65/15 michelın idi ve memnundum tabi artık deyiştirme zamanı gelmişti, bende ikinci el ama temiz dişleri sağlam ve bayat olmayan bir lastikle deyiştirdim. yine michelin marka ama 195/65/15 taktırdım ama sorun şu ki araç önceki eski lastiğimden daha iyi yolu kavrayacağına yolda gezmeye başladı. bunun sorunu ne veya neden olabilir siz ve diğer w126 kullanıcılarına sorum budur.

    bence iki sebebi olabilir.
    1- bizim türkiyedeki lastikçilerde lastik hava basıncı sorunu var.bu nedemek derseniz lastikçiye gidip ( lastiklere bizim araçlarda bir kişi var ise araçta 30 psi iki kişi var ise 32 psi hava basılır)deyip 32 hava bastırdığınızda bazen 42 hava bile basanı gördüm.yani çoğu lastikçinin ölçüm aletleri yanlış gösteriyor ve aletlerinin kalibrasyonu yok.benzin istasyonlarındakilerde aynı.bence sizin havalarınız fazla olabilir.
    2-şuan üzerindeki ebatla hızınız farklı gösterecek yani lastik yüksekliği azaldığından hızınız azalacak bu 3-4 km fark eder sanırım ama bunun gezinme ile alakası yok belki direksiyon sisteminde boşlukta olabilir baktırmanız lazım bir ön takımı kontrol ettirin buna amortisörlerde dahil .gezinme için bunları söyleyebilirim.




  • @yukav hocam aracının maşallahı var Allah güle güle kullanmak nasip etsin.Gerçekten çok bakımlı nazar değmesin.
    @atuti, w126 da en tutulan motor seçeneği 300 dür eğer V8 takıntınız yoksa 300 (özellikle SEL) tavsiye ederim, parça konusunda w126 ların sıfır parçası da var ancak kullanıcılar genelde orjinal çıkma parçaları tercih ediyor.
    @npw126 hocam aracınız tekrar hayırlı olsun,detaylı fotolarını da görmek isteriz.
  • 
Sayfa: önceki 7071727374
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.