< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
e-ticaret sitesi kodluyorum (2. sayfa)
-
-
-
Bildiğim kadarıyla kefiri zaten sindirim sistemi rahatsızlığı olanlar yediği gıdayı eritemeyince midesi dokununca içiyor. Bu videoda sunucu sormuş bazı hocalar kefir içmenin vücuda yararlı olduğunu söyleyerek helal babında konuşuyorlar. Hoca diyor ki dinimizde şöyle bir hüküm var eğer bu haram maddeden başka bu hastalığın çaresi yoktur derse o madde zarurete binaen haram olmaktan çıkar onun kullanılması caiz olur.
İslam hukukunda zaruretler haramları helal derecesine getirir diye madde vardır. Hadi bu sefer Diyanet'ten değil senin siteden kaynak atalım:
Zaruret halinde, haramlar helal olur, bu husus Kur’an’da, şu şekilde ifade edilmektedir:
“De ki: Bana vahyolunanda, 'leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka', yiyecek kimseye haram kılınmış bir şey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa, bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.” (En'am, 6/145)
Zaruret konusunda İslam'da "Zaruretler haram olan şeyleri helal kılar."(1) prensibi uygulanır.
Zaruretin haram olan şeyi mübah kılmasına fıkıh usulünde "ruhsat" denir. Ruhsat, bir özür nedeniyle meşru kılınan şeydir. Burada ruhsatı meşru kılan illet, zarurettir; zaruret kalkarsa ruhsat da kalkar.
İmam-ı Rabbani hazretleri, (Zaruretler, haramlığı ortadan kaldırır) buyuruyor. Aynı anlamda, Mecelle'de, (Zaruretler, haramları mubah kılar) buyuruluyor. Demek ki bir işi yapmak zaruretse, o işi yapmak haramlıktan çıkıyor.
Etkili olduğu tecrübeyle bilinen haram maddeleri, zaruret halinde ilaç olarak kullanmak haram olmaz. (Redd-ül-muhtar)
Açlıktan ölecek kimsenin, leş yemesi caizdir. (Hindiyye, İslam Ahlakı)
Buhari'deki hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, haram olan şeylerde, size şifa yaratmamıştır) buyurulmuştur. Bunun manası, şifası olduğu tecrübe edilen haram maddeler, ilaç için helal olur, demektir. Nitekim susuzluktan ölecek kimseye, ölümden kurtaracak kadar şarap içmek helal olur. Haram olan şeyde, şifa bulunması, mütehassıs olan Müslüman bir doktorun söylemesiyle anlaşılır. Yalnız, domuz eti ve yağı, şifası bulunsa da, ilaç olarak da kullanılmaz. (Redd-ül muhtar, Tam ilmihal)
-
Kefirin haram olduğuna nihayet inandın. Ama altta kalmamak için kefirin zaruriyet altında içilmesi konusuna giriş yapıyorsun. Halbuki burda kefirin zaruri durumlarda kullanılmasından bahsetmedik. Ona bakarsan bu durum sadece kefir için geçerli değildir. Her haramda istisnai durumlar vardır. Mesela açlıktan ölüm tehlikesi yaşayan biri yiyecek bulamasa, sadece leş bulsa, ölmeyecek kadar yemesine izin verilmiştir. Sen bu kısmı alıp kefiri helal gibi gösterme kurnazlığına girişecek kadar cahil misin yoksa bilerek mi yapıyorsun bilmiyorum..
Sen bu istisnai durumu alıp " aaha bak kefir haram değilmiş" deyip beni aptal yerine koymaya çalışırsan işte bu yakışık bir durum değildir.
Kaynakların temiz ve güvenilir olduğu sürece için rahat olsun. Kefire helal diyene yaklaşmıyacaksın; bunlara tabi olmayacaksın
-
Altta kalmalık bir durum yok Ufuk. Kefirin zaruri durumlarda kullanılmasından bahsediyoruz tabi kendi attığın videoyu izlemedin mi, orada konuşma bu konunun da etrafında dönüyor zaten aynı zamanda. Sunucu soruyor Hoca başka ilacı yoksa tedavi ediyorsa kullanılır diyor. Seni aptal yerine koysam zahmet edip videoyu izlemem. Dediğim gibi kefiri keyif için içen var mı bilmiyorum bildiğim kadarıyla sindirim sorunları yaşayanlar midesi gıdayı eritemeyenler sağlık için kullanıyor. Çünkü mide rahatsızlığı olan her hapı yutamaz bunu bizzat yaşayanlara sorabilirsin.
Haram olup olmadığı konusuna gelince kaynaklara bakıldığında tartışmalı konu olduğunu görüyoruz. Hocalar bile şüpheli yaklaşıp ortak karar verememişken "kefir haram" diye kesin hüküm veriyorsun seninki tehlikeli bir durum. Diyanet'i kaynak olarak kabul etmem dedin tanınmış başka bir Hocayı örnek verdim onu da görmezden geldin. Mesela ilahiyatçı Nurettin Yıldız ekmek ve benzeri temel gıda maddelerindeki oran kadar ve o tabiilikte ise durdukça da çoğalmıyorsa kefir de içilebilir cevabını veriyor. Dolayısıyla haram olduğu alimler tarafından fikir birliği edilmemiş şüphe ile yaklaşılan konulara haram deyip geçmek doğru değildir Ufuk. Dilimizden zaten sorumluyuz birde böyle şüpheli kabul edilen konuların yükünü üstüne almamanı tavsiye ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Penguen Gunter -- 2 Nisan 2024; 21:59:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kefiri "çok faideli" diye içmek bir zaruriyet değildir. Kefirin yerine helal ve mubah olan faideli başka gıdalar da mevcut. Uzman müslüman bir hekim " bu hastalığın tek çaresi kefir içmektir, başka türlü çaresi yoktur" dese, o zaman buna haram düğümü çözülür ve o kişinin kefir içmesi caiz olur, haram olmaz.
Ekrandaki hoca, elindeki belgelerle durumu başka izahata gerek kalmadan tüm soru işaretlerini silerek açıklıyor. Bundan sonra nurettinin ne dediğinin bir kıymeti harbiyesi yoktur. Ramazan Ayvallı hoca senetli konuşuyor, nurettinin elinde hangi senet var, kaynağı nedir, çıksın açıklasın...
Şunu iyi dinle
https://www.youtube.com/live/o5dIg-DR9pc?si=hSLDP-6SQ3fbLo4u&t=264
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 2 Nisan 2024; 22:19:6 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X