Şimdi Ara

Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
1
Favori
2.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spinata

    dx12, yüklü program kodlarının küçük parçalar halinde yazılması ve bu kod parçacıklarının birbirlerinden bağımsız aynı anda işlenebilmesine olanak sağlıyor.
    Ne var ki bunun için gpu'nun da mimarisinin buna uygun olması gerekir. Nvidia'nın gpu mimarisi böyle bir yapıya uygun değil. Fakat bu dx12 demek değil. Dx12 nin
    Amd ye sunduğu bir avantaj. Canlı ışıklandırmalar, süzmeler open gl'da var diye biliyorum. Hatta uzunca bir süredir eşzamansız işlem bile open gl tarafından destekleniyordu.
    fakat bu şekilde programlamanın zor olduğundan oyun geliştiriciler pek yanaşmıyor diye biliyordum. Anlaşılan konsola dayanmak sonuç veriyormuş.

    Tahminim dx12'nin görsel yönden dx11'e karşı farkı olsa dahi bu ciddi anlamda uçuk sistemler için geçerli olacak.
    Ashe of singularity dx12'de muadil kartların hepsi nerdeyse kafa kafaya gidiyor. Fakat dx11 sonuçlarıyla aynı verilmiş. Burası muallakta gibi.
    Çünkü Nvidianın dx11 sonuçları diğer testlerde çok daha yüksek. Ve yanılmıyorsam aynı testlerin dx11'lerinde amd gpu'ları dibi görmüştü.

    dx12 oldukça yüksek sistemler istese de Amd gpu'larına ciddi avantajlar sağlıyor.
    Burda bakış açısı önemli, Amd işin hız tarafında, performans artışında, nvidia ise tam destek verdiğini söylüyor fakat anlaşılan o ki performanstan
    ödünler veriyor. Gerçi üst seviye kartlarda göz ardı edilebilir fakat orta segmente bu daha belirgin.

    Konuyu sonuca bağlarsak dx12 her halükarda oyunlarda ibreyi Amd'ye çevirmiş durumda.
    Burda şunun anlaşılması gerekir Nvidia Gpu'sunun mimari yapısı eşzamansız işleme uygun değil. Pascal'lada maalesef durum değişmeyecek.
    dx11 ise İbre sonuna kadar Nvidia'dan tarafa gibi. En azından dx12 destekli oyunda dx11 performansını arttırabilirse çok daha güzel olur.
    Burda Amd tarafında tek kötü senaryo oldukça yüksek sistem isteyen dx12'yi zaten anca kurtarabilen kartlar, maalesef dx11'de performans
    şansını da kaybebilir.

    Bi bakıma dimyata pirince giderken eldeki bulgurdan da olunabilir.


    Burada yazdıklarına katılıyorum. Ek olarak hatırlanması gereken şey, bu test sonuçlarındaki performans artışının çok önceden beri son halini alan bir hikayesinin olduğu. Yani sonuçlara baktığımızda, 280/380 ve 290/390 üzeri kartlarda Directx 11'e kıyasla Directx 12'de sırasıyla %20 ve %40 performans artışı görmemizin nedeni, kartların grafik iş sırasında kullanabileceği ROP çıkışlarından sırasıyla %20/40 fazla ALU birimi olmasındandır. Bu hesaplama birimlerininin kullanımının ilk defa standartlaşması ile kartların hesaplamaya ayrılmış ek gücü ortaya çıkıyor Directx 12'de.
    Bunun alternatifi olarak yapılabilecek olan geliştirme, Nvidia'nın kendilerinin vurguladığı şekliyle, "Yapılan her hesaplama işlemi için gereken bellek alışverişi, işin kendisinden 32 kat daha pahalı olduğu için," Maxwell ekran kartı serisindeki gibi çip içi önbelleğe yatırım yaparak çipin dışındaki GDDR5 belleklere olan güç bakımından pahalı alışverişlerden tasarruf etmekti. Nvidia, her ne kadar Maxwell mimarisinin önbelleğiyle çok övünse bile, aslında atladıkları nokta, hâlâ 1:1 ROP:ALU oranında çipler geliştiriyor olmalarıydı. Yani, her ne kadar az erişmekle övünseler bile, yine de en fazla zarardan kâr ettiğiydi. Zararı tamamen ortadan kaldıran, belleklere bağlı güç çeken yüksek sayıdaki ROP birimini kesip atarak, çiplerin güç sarfiyatına dâir mutlak çözümü atmamış olduğuydu.
     Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ
    "AMD GCN mimarisinin kısa gölge işlemlerinde tüm bellek kapasitesini kullanabilmesi için gereken ROP birimi sayısından tasarrufa gidilmiş"

    AMD'nin tam da bu bağlamda saman altından su yürüttüğü nokta ise, ROP'lara gereksinimi toptan keserek çip içinde ek hesaplama yapmaya yatırım yapmasıydı. Nvidia'nın tabirinden yola çıkarak, 32 kat güç tüketen safralarını bırakmasının AMD'ye ne kadar performans verimi katacağını siz düşünün artık... Yani, Directx 12 denen şey, eskiden beri AMD DirectCompute denen, hatta ondan öncesinde de ATi zamanında Stream Computing denen şeyle aynı: komple bellekleri ikincil plana atarak tıpkı bir işlemcinin bellek yapılanmasındaki gibi harddiskin bir iş yaptığı sürede 400 iş yapan işlemci misali ekran kartı çipinin bellek işlerine dair gecikmelerde daha esnek ve akıllı çalışabilmesinin planını hazır ediyor Directx 12'ye has "ek" hesaplama iş sıraları.
    Bu da sırf performansı arttırmakla sınırlı kalmıyor, hem dilinden anlayan daha akıllı bir ekran kartının olması vesilesiyle işlemciyi külfetten kurtarıyor, hem de daha karmaşık sahnelere olanak tanıyor. Directx 11'de her karesi 20,000 deste çizim çağrısı paketleyen görüntüler göndermeye işlemcilerin gücü yeterken, ekran kartı daha akıllı bir sohbet yürütebildiği için şu günün işlemcileri karesinde 400,000 çizim çağrısı destesini paketleyip hâlâ 60 kare saniye hız sağlayabiliyorlar. Directx 12 yani sırf AMD'ye değil, bu konuda çalışacak stüdyoların da işine prim katacak.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ




  • Benim Ashes of the Singularity dx11 vs dx12 sonuçları.

    Bir şekilde dx12 nin cpu da %50 performans sağlamış olması beni çok memnun etti.

    extreme settings, i7 920 - galax 970 HoF

     Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ


     Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-460DE5D5C -- 27 Şubat 2016; 0:13:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oggy20

    Tarafsiz bir oyun ciksada neyin ne oldugunu gorsek
    (Ashes of singularity de yapilan testleri zaten goz onune almayin web sitesinin sol altinda supported by amd yazisini gorebilirsiniz)

    O zaman yığınlarca oyun testlerini geçersiz saymamıoz ve göz önüne almamamız gerekiyor. Çünkü çoğu oyunda başlarda Nvidia yazısını görmekten bıktık. Birde bu oyunlarda ki performans sorunlarından tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KotS

    Benim Ashes of the Singularity dx11 vs dx12 sonuçları.

    Bir şekilde dx12 nin cpu da %50 performans sağlamış olması beni çok memnun etti.

    extreme settings, i7 920 - galax 970 HoF

     Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ


     Dx12 AMD VE NVİDİA GERÇEĞİ



    Bunlar erken erişimden indirilebilinen beta 2 testleri mi? sonuçlar çok aykırı çıkmış. Şu ana kadar genelde Nvidia tarafında performans düşüşleri yaşanıyordu. İlginç?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mutlak.Sıfır

    quote:

    Orijinalden alıntı: Oggy20

    Tarafsiz bir oyun ciksada neyin ne oldugunu gorsek
    (Ashes of singularity de yapilan testleri zaten goz onune almayin web sitesinin sol altinda supported by amd yazisini gorebilirsiniz)

    O zaman yığınlarca oyun testlerini geçersiz saymamıoz ve göz önüne almamamız gerekiyor. Çünkü çoğu oyunda başlarda Nvidia yazısını görmekten bıktık. Birde bu oyunlarda ki performans sorunlarından tabi.

    o yüzden benchmarklara daha fazla önem verilmesi gerekiyor
  • Yok, bence oyun geliştiricileri bazı firmaların elinden alıp tamamen bağımsızlaştırmak gerekiyor.
  • Spinata S kullanıcısına yanıt
    evet beta2, şu an zırtpırt göçüyor. baba firmaların oyunlarını beklemek lazım. oyun çok kötü bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KotS

    evet beta2, şu an zırtpırt göçüyor. baba firmaların oyunlarını beklemek lazım. oyun çok kötü bu arada

    MSAA çok gereksiz ve aşırı performans düşüren bir zınbırtı.

    Birde MSAA sırasıyla off ve 2x olarak da test edebilirmisin. Ayrıca gölgelerde oyun oynarken fark edilmez bile ancak çok fazla performans kaybına neden olurlar.

    Mümkünse gölgeleri kapat yada en aşağı konuma çek. Daha baba efeklere yer açılsın
  • Spinata S kullanıcısına yanıt
    Kıyaslama açısından standart ayarların dışına çıkmadım yoksa custom ayar çekmesini biz iyi biliriz

    Oyun çok sık göçtüğü için şimdilik uğraşamayacağım, update falan çıkarsa bakarız tekrar.
  • Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyCool1907

    Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    Ozet gecersem islemcisi dusuk olanlar icin faydali olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amd her sene uçuyor zaten biz göremedik sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bonser24


    quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyCool1907

    Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    Ozet gecersem islemcisi dusuk olanlar icin faydali olacak.

    6600K yı düşüşten sayıyormuyuz hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyCool1907

    Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    Bunu söylemek istemezdim Hiç!!!

    Şu an için dx12 ne tür bir görsel farkındalığı var ben bulamadım göremedim de. Teorik olarak epey bi şeyler var ama pratikte henüz görmek nasip olmadı.

    Amd gpu'ya sahip olanlarsa yaşadı tabi. Çünkü dx12 bu gpu mimarilerine göre kodlayabilme avantajı sağlıyor eşzamansız işlem özelliği. Böylece havadan performans artışı sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spinata

    quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyCool1907

    Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    Bunu söylemek istemezdim Hiç!!!

    Şu an için dx12 ne tür bir görsel farkındalığı var ben bulamadım göremedim de. Teorik olarak epey bi şeyler var ama pratikte henüz görmek nasip olmadı.

    Amd gpu'ya sahip olanlarsa yaşadı tabi. Çünkü dx12 bu gpu mimarilerine göre kodlayabilme avantajı sağlıyor eşzamansız işlem özelliği. Böylece havadan performans artışı sağlıyor.

    yanlış mesaj gitti özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JimmyCool1907 -- 27 Şubat 2016; 15:43:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spinata

    quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyCool1907

    Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    Bunu söylemek istemezdim Hiç!!!

    Şu an için dx12 ne tür bir görsel farkındalığı var ben bulamadım göremedim de. Teorik olarak epey bi şeyler var ama pratikte henüz görmek nasip olmadı.

    Amd gpu'ya sahip olanlarsa yaşadı tabi. Çünkü dx12 bu gpu mimarilerine göre kodlayabilme avantajı sağlıyor eşzamansız işlem özelliği. Böylece havadan performans artışı sağlıyor.

    Üzdün be bro, peki Nvidianın bununla ilgili bir yazılım hamlesi felandamı Olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spinata

    quote:

    Orijinalden alıntı: JimmyCool1907

    Hangi mesajı okuyacağımı şaşırdım sonuç olarak ben 970 sahibiyim, DX12 bana ne katacak gözünüzü seveyim bir açıklayın :D

    Bunu söylemek istemezdim Hiç!!!

    Şu an için dx12 ne tür bir görsel farkındalığı var ben bulamadım göremedim de. Teorik olarak epey bi şeyler var ama pratikte henüz görmek nasip olmadı.

    Amd gpu'ya sahip olanlarsa yaşadı tabi. Çünkü dx12 bu gpu mimarilerine göre kodlayabilme avantajı sağlıyor eşzamansız işlem özelliği. Böylece havadan performans artışı sağlıyor.

    Havadan değil be kardeşim! Her AMD kartta eşdeğeri Nvidia karttakinden fazla olan ALU ve bantgenişliğini kullanmanı sağlıyor. Farkını ortaya koyuyor yani, "Ne gerek vardı 512 bit kart yapmanın?" demeye mâhâl bıraktırmıyor.




  • Boşuna tartışıyorsunuz, DX12 her 2 markada da tam destek veriliyor. Ayrıca Rise of the Tomb Raider DX12 de o kadar yerden yere vuruldu NVIDIA, alın size yeni Geforce driver ile DX12 sonuçları ->http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=406680

    Niye AMD kullanmıyorum? Binlerce kez söyledik, oyunlarda göreceğimiz güzel bir teknolojisi yok GameWorks gibi artı olarak driver/software alanında tam bir fail. Bu yüzden NVIDIA.
  • X-FI X kullanıcısına yanıt
    Şu an her iki markada dx12 ye tam destek vermiyor. Tomb raider Nvidia destekli diye biliyorum. Hatta kızın saçı aslında Amd teklojisiyle geliştirilmiş, ama Nvidia destekli oyunda Amd teknolojisi
    ne iş la" mevzusu yüzünden, teknolojinin ismini bile değiştirdiler.

    Dx12 ile Nvidia her yönden battı, Maxwell 2.0 leri şişirip şişirip kağıt üzerinde şöyle böyle yaptıkla piyasaya yalandan pascalları sürdüler. Yazık ki ne yazık. İçerde çalışan elemanları bile uzak
    durun diyor bunlar geçiş ürünü bizim enayiler çoştu burda.

    Bu saatten sonra Nvidia alanın ben aklına şaşarım. Her şeyi yalan dolan. Kasada paralar zibil olduğu için bu geçiş döneminde yine borusunu örttürecek o ayrı tabi.

    Asıl desteği 2018 Volta ile geliyor. Nihayet dx12'yi dx12 yapan "eşzamansız işlem" desteğini bu işlemciyle son kullanıcılarına sunabilicek. İşte o zaman gerçek dx12'li oyunlardan bahsedebileceğiz.

    O kadar süre beklemem dersen Polaris'i tek geçeceksin. Şaka gibi ama gerçek anlamda dx12 tam anlamıyla Amd Polaris getirecek. Ama o zaman bakalım Amd'nin fiyat politikaları aynı mı?
    kalacak hiç sanmıyorum. Ayrıca sızan bilgilere bakılırsa Nvidia'nın en büyük avantajı kabul edilen watt başına performansta da Polarisler çoşmuş.

    Görülen o ki Nvidi ilk heyecanla kakabildiği kadar kakacak, yolabildiği kadar yolacak, sonra sonra çıkacak ama geç anlayacaklar.

    Birde şöyle bir durum. Nvidia'nın kasa geniş, belli ki dx12 oyunları 2018'e kadar tutabildiği kadar tutacak, bu zaman zarfında her zaman olduğu gibi kendine yakışan hareketi olan eski gpu'ların
    ümüğünü sıkma politikasını devreye sokacak ki yalandan "bahın nasılda perhorfans arttı" diyebilsin.

    Polaris tek geçerim nokta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wilson Fisk

    r9 390 ve 380 ler r9 290 ve 280 olan gpuların isim değiştirmiş hali.

    dan sonrasini okumadim salladigin buradan belli sen 380'i 280 zannediyorsun.380 285 gcn 1.2 mimari bir kere ve 12_0 dx12 destegi var gpu-z'de oyle yaziyor nasil donanimsal destegi yokmus dx12 dedikleri zaten mantle gcn icin yapilmis.



    Değiştirmiş galiba mesajı ama senin mesaj koruma kalkanı gibi olmuş
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.