Şimdi Ara

Dünyanın en saçma toplumuyuz (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
1
Favori
44.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
212 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en zor mesleği ne inşaat ne maden ne de deniz altı , en zor mesleği insanlarla uğraşmak
  • Parasını vermediğin sıfır ürünü kafana göre açıp deneyemezsin.Parasını verdikten sonra, ne yapıyorsan yap.

    Kesmece Karpuzmu bu ? Sıfır ürünü açacam deneyecem öyle alacam.Herkes her üründen anlayacak diye bir kaide yok.Ancsk bir ürünü almadan önce aç interneti azıcık araştır, izle , az çok fikir sahibi ol öyle git satın almaya.Show modeli incelersin, hoşuna giderse parasını öder, satıcının yanında açıp kontrol edersin.

    Hollanda Media Markt dan zamanında Samsung Nexus telefon almıştım.Telefonu aldım eve gittim.Telefon u açtım , açılış ekranı geldikten sonra, sürekli reset atıyor açılmıyordu.

    Ertesi gün fişi ile götürdüm, gösterdim.

    Ben daha iade, değişim İstiyorum demeden, İster para iadesi, isterseniz değişim yapabiliriz hemen dendi. Para mı aldım çıktım.

    Yine Hollanda Media Markt dan İpad mini almıştım, aldım 1 haftaya yakın kullandım, sonra memnun kalmadım, Fişi ve eksizksiz deforme olmamış kutu ve içeriği ile götğrdüm geri, memnun kalmadığımı, üstüne fark verip bir İpad 4 almak istediğimi söyledim.

    Yine ikiletmeden, ürün kontrol edildi benden kaynaklı bir hasar vb varmı diye iade alındı.Üst kata çıktım ipad i aldım üstte farkı ödeyip çıktım.15 dk.sürmemişti.

    Yine Vakti zamanında Hollanda Media Markt , Televizyon alacağım , beğendiğim televizyon yok kalmamıştı.Satıcı aynı ürünü geçen hafta bir müşterimiz satın aldı, fakat kullanacağı alanda izlenme mesafesi açısından rahatsız olduğu için, iade bir ürün var dedi.
    Yanlış hatırlsmıyorsam açılmamış sıfır ürüne göre %20 gibi bir fiyat farkı ile ucuza alıp gittim.

    BU ARADA , KULAKLIK VB KİŞİSEL HİJYEN GEREKTİREN ÜRÜNLER, ARIZALI DEĞİLSE KESİNLİKLE AVRUPADA BİLE DEĞİŞİM OLMUYOR.

    Hadi Türkiye de ki Media Markt da bu yazdıklarımı yapta göreyim.Birincisin de yok garantiye gitmesi gerek der, ikincisin de kutusu açılan ürün iade alınmaz der.
    Eski den Teknosa da satılam cep telefonlarında kendi özel bandrolleri vardı, bir keresin de Telefon aldım, bandrolü açarsanız iade alınmaz yazıyordu.Sim kart ı takmadığım sürece kanunen bal gibi de alırsın.



    Şimdi bunu kanun ve yasalar sözüm ona Türkiye de de var.Ancak bu kanunu SUİSTİMAL eden çok müşteri olduğu için ve Türkiye de ki teknoloji mağazaları da anasının gözü olduğu için arızalı ve iade ürün prosedürlerini resmen hiçe sayıyorlar. Bu politikayı Türkiye de satış yapan, yabancı marka yetkilileri de destekliyor.

    Bu tür firmaların bu gibi arızalı ürün , iade ürünlerden doğacak zararı zaten sattığı marka ile anlaşma gereği firma tarafından düşülür karşılanır.Ya da her satış türünde ürünlerde fire verilebileceği hesaplanır , buna göre belirlenmiş bir yekün herzaman hesaplanır zaten.

    Burada en önemli şey bilinçli toplumlar bunu çocuk oyuncağı yapmadsn kullanıyor.Zaten avrupa da dahi bu tür yasaları bir kişi suistimal edilmemesi için bu işlemler , kişinin adı adresi vb geriye dönük firma tarafından kayıt altına alınıyor.

    Obür türlü olsa kullanıp memnun kalmadım diye herkes götürse firma baş edemez.

    Türkiye de ne almak istediğin den bir haber veya Kararsız insan da çok.Bunların başında bizim Valde gelir.Arkadaş şimdiye kadar bir ürünü bir kere değiştirmeye götürme, perde alırsın takarsın söktürür değişir vs vs vs çok var çok.Ya arkadaş bir masa Örtüsü için 4 kez değişime gittiğini bilirim.

    Eğitimli ve Bilinçli , hakkını arayan, her konuda , kendinin ve kamu düzenini Suistimal etmeyen bir toplum olduğumuz zaman ,belki kağıt üzerinde ki haklarımızı biz ikiletmeden uygulanır.

    Ancak Deve kamburu hesabı herşey Türkiye de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaSSive -- 19 Eylül 2019; 8:42:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • açık ürün ya da kutusu açılmış ürün. ya da kutusu sıfır olup içinde jelatinli vs deği,lse o ürünü kesinlikle almam. kim açtıysa kutusnu gitsen ona versin. ben böyle konularda hassasım. aldığım ürünün kutusunu ilk ben açacağım jelatinini ilk ben çıkaracağım. neyse sıfır parasını ödüyoruz zaten.
  • Ülkemizde en büyük teknoloji marketler dahi üçkağıtçı olduğu için Adamın kutunun içine bakarak almak istemesi gayet doğal. Ancak isteme şekli yanlış. Gidersin kasada yaparsın bu işlemi.

    Daha çok yeni Mediamarkt açılmış kutu Sony XF9005 leri 0 olarak sattı. Yedirebildiğine yedirdi diğerleri ise iade etti.

    Dünyanın en özürlü toplumu değiliz ama kendini en çakal sanan toplumu olduğumuz kesin.
  • erAn_ kullanıcısına yanıt
    Müşterinin beni dövmekle tehtit etmesi tamam, okey ama benim müşteriye lavuk demem yanlış. Kimse kusura bakmasın ama alışveriş yapıyorsunuz diye tanrı gibi davranmanıza gerek yok ve evet sadece ben değil, bütün çalışan insanlar hödüksel davranışlar yüzünden size arkanızdan küfür ediyor. Emin olun dışarıda bunları o insanlara söyleseniz fazlasıyla karşılığını alırsınız. Unutmayın biz size yardım etmek için oradayız ve bize söylenilen prosedürü uyguluyoruz. Açılmaz denildi mi onu açamazsınız zorlarsanız neden, neden diye lavuk olursunuz. Ben mi koyuyorum kuralı?

    Özürlü kelimesini hatalı kullandığım için üzgünüm, bu konu da size hak veriyorum ve herkesten bununla alakalı özür diliyorum.


    Bilmeyenler için lavuk:

    sf. argo 1. Gereksiz konuşan (kimse). 2. Önemsiz konular üzerinde fazlaca duran, hareketleri ve sözlerinde meymenet olmayan (kimse).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vartolu Saadettin -- 19 Eylül 2019; 10:4:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gülüyorum böyle tatlı su tezgahtarlarına.. Müşteriye "lavuk" demen yanlış. Ayrıca ürünü satın almadan açmak da yanlış. Hele hele konu başlaığında "dünyanın en özürlü toplumuyuz" yazıp sonra özürlü kelimesini saçma ile değiştirmek, lafının arkasında durmamak en büyük yanlış. Müşteriye "tutma kendini kolaysa gel" derken gösterilen cesareti laflarının arkasında dururken de görmek isteriz...

    Ürünü kasadan geçirdikten sonra açıp bakıp sorunluysa değişimini talep edin. Sıfır ürün alıyorsunuz koskoca firma size kırık/ayıplı ürün satıyor. Garantiyle uğraşmayın, direk tüketici haklarına gidin. Sıfır alınan ayıplı üründe ne garantisi. Çünkü ikisi birbirinden farklı.

    a) Ürünü aldınız, kasadan geçince kontrol ettiniz, ayıplı çıktı = Teknosa/MM/Bim/Şok/A101 size ayıplı mal satmış oluyor -> Hemen orada değişim isteyin, problem çıkartırlarsa fotoğraflarını mağazada çekin, mağazadan çıkıp fişinizle tüketici hakları hakem heyetine gidin fişi, resimleri ve olayı anlatın.

    b) Ürünü aldınız, kontrol etmediniz, eve gittiniz, hop çalışmıyor, mağazaya geri götürdünüz = Yolda arabada sağa sola çarpmıştır, elektrik voltajı fazla gelmiştir, biz satarken sağlamdı -> Garantiye gönderin + 6 ay peşinden koşun

    Ayrıca istisnasız her firmanın kasadan geçilen ürün kontrol edildiğinde ayıplı çıkarsa hemen orada müşteri memnuniyeti açısından değiştirmesi gerekli. Hem de ürünün içinden çıkan garanti belgesini imzalatın (kıps)

    Carrefour'dan 15 liralık elektirkli su ısıtıcı cevze aldık orada içine su koyup test ettirdim, A101'den kocaman televizyon aldım kasadan geçince orada kutuyu açıp fişe takıp kontrol ettim. O paralar kolay kazanılmıyor, size ayıplı ürün satıp eve götürüp aaa bozuk çıktı dediğinizde buradan giderken sağlamdı evde birşey olduysa bilemeyiz garantiye götürün cevabını alırsınız. 6 ayınız peşinde koşmakla geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi askerasker -- 19 Eylül 2019; 10:12:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • askerasker A kullanıcısına yanıt
    Bir üstteki mesaja bakarsanız özürlü kelimesini hatalı kullandığım için herkesten özür diledim. Evet sözüm eğer hatalıysa bunu dile getirebiliyorum ve sözüm hatalıysa onun arkasında da durmuyorum, doğru olan her neyse onu benimsiyorum.

    Geri kalan anlattıklarınızın konuyla alakası yok, ben insanların alışveriş yaparkenki hallerinden bahsediyorum siz garanti sürecinden. Ürünün ödemesini yaptıktan mağazadan çıkmadan ürünü açıp deneyebilir ve değişim, iade talep edebilirsiniz. Hiçbir şeyi almadan, her şeyi açarsanız bu hödüklüğe giriyor.

    Şunu da belirteyim biz fikir ve görüşlerimizi aldırmıyoruz, alışveriş yapıyorsunuz diye tamam efendim, haklısınız efendim demek zorunda değiliz. Siz nasıl davranırsanız aynı karşılığı görürsünüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insanla uğraşmak kolay değil. Hizmet sektöründe calismaya devam edersen daha kim bilir neler göreceksin.

    Ben gördüm ve hala goruyorum. Sinir hastası olmak üzereyim. Belki de oldum bilmiyorum.

    Burdan isini yapanlara saygı gösterin diyecem ama o senin kastettiğin lavuk gibilerin kafası basmaz işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun hepsini okumadım ama lavuğa hak verenleri gördüm bir soru soracam bu lavuğa hak verenlere;

    Herhangi bir mağazadan kutusu açılmış incelenmiş bir ürünü sıfır fiyatıyla sıfır diye alır mıydınız? Örneğin kıçınızı yırtıp paranızı biriktirdiniz gidip telefon alacaksınız sıfır diye 3000 lira bayılacaksınız ama kutusu açılmış incelenmiş. Kimse sallamasın, eminim kimse istemez aynı fiyata açılmamışı varken neden açılmışını alasınızki?
  • Konuyu editleriyle birlikte okudum, evet zor bir iş kendini bilmez bir müşteriyle yaşanmış ilginç bir diyalog. Bu durumu kınayabilir müşteri davranışını eleştirebilir sizi bağlamak kaydıyla topluma genelleyebilirsiniz ki bu da tartışılır ve tartışılmış da. Ancak konunun sonuna sokuşturduğun welcome to arabbia ibaresi için seni hoşgöremem. Nerden uydurdunuz lan bunları her yere kusuyorsunuz. Ne zavallı insanlarsınız ya.

    Eskiden bu tip adamları tanımlamak için "kıro" denirdi. Bu kıroyu "evlat,lan, oğlum" anlamlarında kendi aralarında zaten kullanan kürt kökenli kişiler toplum içinde aşağılama maksatlı kullandı ve tüm toplum da bunu böyle kullanmaya başladı. Tanım yaptığın lavuk ya da izah ettiğim kıro ve onlarca tabire layık ahlaken sıkıntılı insan bu memlekette hep vardı ama bu memleket arabbia olmadı dostum. Yettiniz artık.
  • Eisenmate E kullanıcısına yanıt
    Ama sen o yüzde onluk orandasın, değil mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bundan 5-6 yıl önce Ncity Mediamarkt'tan "Coloud Boom" kulaklık almıştım. Önce satın alıp sonra oradaki personellerle kulaklığı test etmiştik. Kulaklıkta da en ufak sıkıntı olmamıştı. İşimizi sıkıntısız halledip çıktık.

    Okuduğum olay ve onun türevlerinde sıkıntı her iki tarafta da var. Kulaklığı satarsın, içeride bir yerde denersiniz, sorun yoksa herkes yoluna varsa iade işlemlerini başlatırsınız. Personelin gözü önünde sıkıntı varsa zaten müşteri her türlü haklıdır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • konudan bağımsız olarak şunu söylemeliyimki, teknolji danışmanı, satış danışmanı vs gibi işleri yapanlar genelde boş beleş tipler oluyor. amaçları sadece kota doldurup, elektronikten anlamayan müşteriye firmanın şunu satın dediği dandik ürünü kakalamaktan ibaret. işini düzgün ve gerektiği gibi yapan taş çatlasa %10, önceki yıllarda büyük bir teknoloji firmasının ankara söğütözü mağazasından ssd almak istediğimde (kaldıki yanıma paramıda almışım, ürünleride incelemişim, performanslarını, kalitelerini filan biliyorum) alacağım ürünü belirlemiş olmama rağmen transcend'in uyduruk ssd ürününü bana kakalamak isteyen, kardeşim ben şunu alacam dediğimde bile ısrarla kafamı ütüleyen eleman gibi çoğu ama adam gelmiş burada millete giydiriyor, oh ne güzel istanbul.
  • SıradanÇinkoKarbonPil kullanıcısına yanıt
    açamadan aldın ürünü.. kulaklık olsun
    parasını odedın ve aldın.

    urunu actın ve gordunki kulaklıgın sag tarafından ses gelmıyor.....
    magaza urunu ıade kabul etmıyor ve garantıye gonderelım dıyor (iade alanı gormedım. alsalar zaten ınsanlar acıp denemeye ugrasmazlar )
    senınde bu urune ıhtıyacın vardı ve son paranla bu urunu aldın.

    şimdi beyefendı tavrınla ordinaryus prof satıs danısmanıyla sorunu çöz.
  • Çok haklısınız gerçekten öyle her ürünü açıp deneseler bu arkadaş bu sefer gelip bu ürün açılmış bana sıfır kapalı kutuda ürün getir diyecekti emin olabilirsiniz...:)
  • MaSSive kullanıcısına yanıt
    Obür türlü olsa kullanıp memnun kalmadım diye herkes götürse firma baş edemez.

    90 lı yıllarda amerikaya tekstil ihracı yapan firmanın ortağı olarak floridada çalıştığımız firmayı ziyarete gittiğimde bir evsiz geldi 3 ay evvel aldığı gömleği üzerinden hiç çıkarmadan giymiş bunu beğenmedim paramı geri istiyorum dedi

    satış elemanı gömleği iğrenerek tuttu ve direkt çöpe attı, ben şaşırmıştım firma sahibi adamın tüketici hakları var bir şey yapamıyoruz demişti.
  • Güya satış uzmanısın ama daha iletişim becerin bile yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acura07

    açamadan aldın ürünü.. kulaklık olsun
    parasını odedın ve aldın.

    urunu actın ve gordunki kulaklıgın sag tarafından ses gelmıyor.....
    magaza urunu ıade kabul etmıyor ve garantıye gonderelım dıyor (iade alanı gormedım. alsalar zaten ınsanlar acıp denemeye ugrasmazlar )
    senınde bu urune ıhtıyacın vardı ve son paranla bu urunu aldın.

    şimdi beyefendı tavrınla ordinaryus prof satıs danısmanıyla sorunu çöz.
    Eğer ürünü mağazada açtıysam ki fişimde ürünü alma saatim gözükeceği için elimde kanıt olacak, mağazanın müdürü ile görüşürüm. Ondan da bir şey çıkmazsa garantiye yollarım yapacak bir şey yok. Aslında tüketici mahkemeleri ile direkt iadesini sağlayabilirsin biraz uğraştırıcı bir yol olur sadece ama kesinlikle iade edebileceğini düşünüyorum bu yolla. Parasını vermediğin ürünü A Ç A M A Z S I N bu kadar basit. Öyle bir hak tanınsa yasal olarak ( ki yok) anasını ağlatırlar adam açar açar bakar, bir aya kalmaz mağaza batar

    He parasını ödemeden açabileceğini savunuyorsan sıfır ürün aldığında açılmış paketli ürüne de burun kıvırmayacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SıradanÇinkoKarbonPil -- 19 Eylül 2019; 14:57:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eisenmate

    Bu mesaj silindi.
    Arkadaşı TCK 301'den alalım.
  • Ortaya koyduğunuz tespitler ile teşhisiniz tamamen tutarsız. Binlerce lira bedelle alınan bir ürün ile bir kaç liralık çikolatayı kıyaslamak anlamsız olmuş. Ayrıca bu bizim toplumumuza has bir durum değil. Mantıklı düşünen her alıcı aldığı ürünü görmek isteyecektir. Örnekte bir saçmalık varsa o da hem ürünü göstermeyen hem de olası arızada sorumluluk kabul etmeyen teknoloji marketleridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.