Şimdi Ara

DSG alip hic sorun yasamayan var mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
130
Cevap
3
Favori
8.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    Zamanında ben de takip etmiştim, sorun olmasa 2.elde alınacak güzel araçlardan.
    2.0 TDI gibi motorlarda yağlı tip kullanıldığından sorun yok ama 1.4 TSI ve 1.6 TDI ile birlikte kullanılanlar 7 ileri kuru tip olduğundan köprü trafiği gibi bir saat boyunca dur-kalk yapılan yoğun trafikte şanzımanda ısınma meydana geliyor, araç uyarı da veriyor (Son kasa Passat'larda böyle en azından). 1-2-3 vites geçişlerinde de sorun yaşanıyor daha sonra. 2012 yılının ikinci yarısından sonra şikayetler biraz daha azaldı yeni parça ve yazılımla ancak bahsettiğim motorlara sahip Golf 6'lar özellikle 10bin km sonrası bu sıkıntıdan dolayı servise uğramıştır. Yüzde 100'ü de arıza verecek gibi bir istatistik yok tabii ki. Eğer bu araçlara niyetlendiyseniz servis geçmişine iyi bakın, garantisi daha bitmemiş olanları tercih edin. Servisler sorunu bildiğinden iyi niyet garantisinden değişim yapabiliyorlar fakat aracın serviste düzenli bakımlarının yapılması şartıyla.

    Hocam %100 sorunlu diyemem demişsiniz
    Bu DSG sorunları sürücülerin kullanışı yüzünden mi yaşanıyor yoksa fabrika çıkışı araçların bazıları hatalı bazıları hatasız mı çıkıyor?



    Bazı arkadaşların da yazdığı gibi herkes sorun yaşamıyor. Ancak bazı kullanıcılar da sorun yaşadığını farketmiyor bile. Fabrikadan bazılarının hatalı çıktığını söylemek doğru olmaz. Özellikle kullanılan yerdeki trafik yoğunluğu etkili. Forumda istatistiki bilgi veren benzer konulara da bakabilirsiniz.




  • Benim Scirocco 210 hp lik. Dsg'de bi problem yok ama ilerde ne olur bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SchwarzMoto

    6 ileri olanlarda sorun çıkan çok az diye hatırlıyorum bende. 7 ileriler saatli bomba gibi.

    6 ileri ve 7 ileri olanlar hangi yila ait modeller bilgi verir misiniz.
    son cikanlar 7 ileri kuru oluyor herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şirketimizde yeni kasa makyajlı caddy tdi dsg var şuanda 110 bin km ye geldi en ufak takırtı tıkırtı hiç bi sorun yaşamadık standart bakımları yapıldı o kadar
  • 2011 POLO 2 yıldır kullanıyorum 42,000km ye geldim şu ana kadar sorun yaşamadım.
  • biraz şans işi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: bukotezo

    Hep merak ediyorum bu konuda sormak istedim. Audi a4 2.0 tdilarda A6 larda falan bu şanzımanın başka bir türümü kullanılıyor ? Onlarda sorun çıkarmıyormu bu şanzıman?



    Evet, 2.0 TDI'larda 6 ileri yağlı DSG kullanılıyor. O şanzımanın bir sorunu yok. Sorun 7 ileri kuru DSG'lerde.

    Audi A4 ve A6 8 ileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpakcayoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: bukotezo

    Hep merak ediyorum bu konuda sormak istedim. Audi a4 2.0 tdilarda A6 larda falan bu şanzımanın başka bir türümü kullanılıyor ? Onlarda sorun çıkarmıyormu bu şanzıman?



    Evet, 2.0 TDI'larda 6 ileri yağlı DSG kullanılıyor. O şanzımanın bir sorunu yok. Sorun 7 ileri kuru DSG'lerde.

    Audi A4 ve A6 8 ileri

    Audi 2 farklı şanzıman kullanır. Bunlardan biri S-tronic (DSG) diğeri ise multitronic'tir. S-tronic çift kavramalı yarı-otomatik şanzımandır. multitronic ise CVT şanzımandır. Sizin 8 ileri dediğiniz multitronic şanzıman. Aslında multitronic 8 ileri değil, teorikte sonsuz vites oranına sahiptir. (Tüm CVT şanzımanlarda olduğu gibi). Manuel moda alındığında 8 ileri olarak kullanabilirsiniz. Audi, s-tronic şanzımanın ise iki farklı türünü kullanır, biri 7 ileri kuru, diğeri 6 ileri yağlı olan. 7 ileri kuru 250 Nm torka sahip olan motorlara kadar kullanılır, 6 ileri yağlı olan ise 250-350 Nm arası torka sahip motorlarda kullanılır. Mesela Audi A3 1.6 TDI'da 7 ileri S-tronic kullanılırken, Audi A4-A6 2.0 TDI'ı isteğe bağlı olarak multitronic ya da 6 ileri s-tronic şanzıman seçeneğiyle alabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    2006 yılındaki passatlarda falan zaten sorun yok onlar ıslak 7 ileri.

    sorun 7 ileri kuru tipler ve dizel kombinasyonunda çıkıyor en çok.

    Aynen dediğiniz gibi tam tespit, birde bunun 6 ileri olanı var diye biliyorum (eski) onlardada sıkıntı yok. Ama yeni nesil olan genelde sorun yaşıyor, yorum yapanlarda genelde eski tip olanları kullananlar.

    ıslak olan 2.0 tdi passatlarda kullanılan 6 ileri hocam. onlarda ve caddylerde kullanılan 6 ileri. ilk tsi golf ve jetta 140 170 hplerdekide 6 ileri olması lazım. sonrakiler 7 ileri kuru.
  • Araç 2 sene 2011 caddy trendline.

    Sadece ısınma vasıtası ile yazılım güncellendi ve ondan sonra 20-30 bin km devirdik sıkışık sıcak trafikte sorun yok.
  • Sorunlular 1.6 TDI ve 1.4 TSI da kullanılan 250 nm tork dayanımlı şanzımanlar diye biliyorum.
  • Manuel al keyfine bak derim :) Hem kullanması zevkli hem de ısındı sağa çek derdi yok :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpakcayoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: bukotezo

    Hep merak ediyorum bu konuda sormak istedim. Audi a4 2.0 tdilarda A6 larda falan bu şanzımanın başka bir türümü kullanılıyor ? Onlarda sorun çıkarmıyormu bu şanzıman?



    Evet, 2.0 TDI'larda 6 ileri yağlı DSG kullanılıyor. O şanzımanın bir sorunu yok. Sorun 7 ileri kuru DSG'lerde.

    Audi A4 ve A6 8 ileri

    Audi 2 farklı şanzıman kullanır. Bunlardan biri S-tronic (DSG) diğeri ise multitronic'tir. S-tronic çift kavramalı yarı-otomatik şanzımandır. multitronic ise CVT şanzımandır. Sizin 8 ileri dediğiniz multitronic şanzıman. Aslında multitronic 8 ileri değil, teorikte sonsuz vites oranına sahiptir. (Tüm CVT şanzımanlarda olduğu gibi). Manuel moda alındığında 8 ileri olarak kullanabilirsiniz. Audi, s-tronic şanzımanın ise iki farklı türünü kullanır, biri 7 ileri kuru, diğeri 6 ileri yağlı olan. 7 ileri kuru 250 Nm torka sahip olan motorlara kadar kullanılır, 6 ileri yağlı olan ise 250-350 Nm arası torka sahip motorlarda kullanılır. Mesela Audi A3 1.6 TDI'da 7 ileri S-tronic kullanılırken, Audi A4-A6 2.0 TDI'ı isteğe bağlı olarak multitronic ya da 6 ileri s-tronic şanzıman seçeneğiyle alabilirsiniz.

    Bilgilendirme için sağolun hocam




  • Benim golfun en sıkıntısız yanı şanzımanı nazar değmesin ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Benim golfun en sıkıntısız yanı şanzımanı nazar değmesin ...

    Golf 7 mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG'de sorun yaşamayanları merak etmek sizin zararınıza olur. Tam tersi sorun yaşayanlara bakacaksınız ki ona göre çıkarımda bulunacaksınız.

    Sorun yaşayanlar da 10-20 kişi değil. Azımsanamayacak çoğunluk sorun yaşadı, yaşıyor.

    Kısacası sorunlu bir şanzıman, olabildiğince uzak durulması lazım. Ben kumarı severim diyorsanız da alın gitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_


    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Benim golfun en sıkıntısız yanı şanzımanı nazar değmesin ...

    Golf 7 mi ?

    Golf 5
  • her haftasonu migrostan gider alrım hiç sorun çıkmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete321 -- 27 Haziran 2013; 16:05:26 >
  • 6 ileri yağlı tip şanzımanlarda (2.0tdi ve 1.9tdi motorlarda kullanılan) sorun miktarı çok az. eğer alacaksanız yetkili servise gösterip sorunsuzsa alabilirsiniz.

    7 ileri kuru tip şanzımanlara ise bulaşmamakta yarar var. (1.2tsi motorlar hariç) zira tork dayanımı düşük bir şanzıman ve kullanacağınız araç 200nm torkun altında olmalı ki sorun yaşamayasınız.
  • Bizde de 1.2 TSI motorlu DSG şanzıman var araba şuan 4500km civarı ve bir sorun yaşamak. İnşallah'ta yaşamayız.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.