Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
865
Cevap
39
Favori
394.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dsg6 sı olanlarda durum nedir? 6larda hiç sorun varmı? Eğer yoksa neden vw sorunsuz bir şanzımandan sorunluya geçti? 2010-2015 arası dsg7 kullandım en az 3 defa kavrama değişti. 2015 başından beri caddy 2.0 tdi dsg 6 kullanıyorum. 40.000 e geldik hiçbir şekilde bir silkeleme titreme sorunu yaşamadım. Dsg6 sorunsuzsa neden 7 ye geçildi?bunu merak ediyorum doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Dsg6 sı olanlarda durum nedir? 6larda hiç sorun varmı? Eğer yoksa neden vw sorunsuz bir şanzımandan sorunluya geçti? 2010-2015 arası dsg7 kullandım en az 3 defa kavrama değişti. 2015 başından beri caddy 2.0 tdi dsg 6 kullanıyorum. 40.000 e geldik hiçbir şekilde bir silkeleme titreme sorunu yaşamadım. Dsg6 sorunsuzsa neden 7 ye geçildi?bunu merak ediyorum doğrusu.


    Hocam 2010-2015 arasi tek aractami 3 defa kavrama problemi yasadiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Caddy 1.6 dsg7. Aynı araçta oldu 3 arıza. 20.000-25.000 kmde bir kavrama gidiyordu. Vw sanki kavrama satmak için bu şanzımanı yani dsg7yi tercih etmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Caddy 1.6 dsg7. Aynı araçta oldu 3 arıza. 20.000-25.000 kmde bir kavrama gidiyordu. Vw sanki kavrama satmak için bu şanzımanı yani dsg7yi tercih etmiş.

    Valla allah sabir vermis hocam vw kalitesi araclarda su dsg olayi cok acayip bu kadar iyi markanin boyle ucuz bi sanzumani tercih etmesi cok ilginç bende 2013 rocco gts dusunuyorum kafamdaki tek dusunce dsg olmasi cok kararsizim o yuzden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • niye cözmüyor bu işi vw anlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ordinarious

    Selamlar. Er geç patlar dedikleri DSG benim 2012 A3'te de son nefesini verdi. Sanırım bu arıza herkeste farklı şekilde ortaya çıkıyor. Kimisinde araç tamamen yolda kalıyor, kimisinde vites geçişlerinde sorun olmasa da vites göstergesi yanıp sönüyor. Benimkinde de vites göstergesi yanıp sönüyor ama aracı sürebilmek için manuele almak gerekiyor ve sadece 1-3-5-7 viteslere geçiyor. Çift rakamları pek sevmeyen bir arıza heralde. Geri vitese de geçmiyor ayrıca. Bu sabah düzelir gibi oldu, otomatik sorunsuz çalışıyordu ama 15 dk sonra yine gitti. Pazartesi servise götüreceğiz bakalım. Şu meşhur iyi niyet garantisine sokarlar mı sokmazlar mı diye kara kara düşünüyorum. Siz siz olun bakımları serviste yaptırın.

    Servisten haber geldi. 2-4-6 viteslerin ayırma çatalları mefta olmuş. Masraf işçilikle beraber 2000 civarı ama serviste yapılmayan son bakımı yaptırma karşılığında (800 tl) ücret almayacaklar. Bu çatal problemi DSG özelinde bir sıkıntı değil sanırım, her şanzımanda kullanıma bağlı olarak ortaya çıkabilen birşey diye biliyorum. Gerçi aracı sert kullandığım söylenemez ama.. Aldığımız günden beri 2. viteste düşük devirde köşe dönüşlerinde falan titreme yapıyordu, belki de böyle böyle zamanla yedi kendini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • VW almak için en az 4 ay sıraya giriyoruz. Sorun çıkınca adamların "bu modellerde normal" demesine "peki abi" diyoruz. Şikayet, protesto vs. hiçbir tavır almıyoruz. Dizel emisyon skandalından sonra bile dizelde sıra var. Dünyada DSG 10 yıl garantili biz de 2 yıl. Buna sesimiz çıkmıyor.

    Adını "iyi niyet garantisi" koydukları bir soygun düzeni kurmuşlar biz de soyulmaya hazır bekliyoruz. İşçilik ve parçanın %20'sini vereceksiniz dediklerinde baş kaldırmak yerine mutlu oluyoruz.

    Sorun çıkarmadığını varsayalım standart bakımı (kavrama değişimi vs her neyse yapılanlar) bile yapılan yakıt tasarrufunu silip götürüyor DSG'de. Adamlar malın kendinden daha çok servisten para kazanıyorlar.

    Celladımıza aşık olmuşuz!

    Şimdi asıl soru; siz VW olsanız, DSG'den vazgeçer miydiniz?

    * * *

    Not 1: Ne zaman VW ben DSG'den vazgeçtim artık tam otomatik üretecem derse o gün gidip otomatik VW alırım.

    Not2: Dizel manuel polo 6r sahibiydim. Otomatik lazım oldu. Tipini sevmememe rağmen tam otomatik olduğu için 1 ay önce benzinli opel corsa aldım.

    Not3: DSG çokca kullandım. Yeni arabada da eski sorun çıkarmış arabada da kullandım. Bilmedğim şanzıman değil. Pürüzsüz olması kullanırken tasarruflu olması vs vs hep bildiğim şeyler. Kullanmadığım bir sisteme yorum yapıyorum sanılmasın.

    Saygılar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • arifoem kullanıcısına yanıt
    tespitleriniz cok doğru.nasılsa sağmal inek bulmuşlar bol bol sağıyorlar.
  • Bende 3 yıldır DSG li araç kullanıyorum şu an 30.000 km de ve çok şükür sıkıntı yok bazen 1 nci viteste titreme yapsa da benim için sıkıntı yok normal bir durum, daha önce otomatik kullandım ama kısa süreli bu şanzımanı sorunlarını bile bile aldım, sebebine gelince diğer şanzımanlar kullanım zevki ve yakıt olarak bana uymuyor aracın tepkileri yapay geliyor ha belki ileride bunun acısı cıkacak ama olsun. DSG nin elektronik arızalar dışındaki kavrama değişimi zaten normal bir durum ama bu tabi kullanıcıya göre değişiyor 20K de olur 100K de nasıl manüel araçta baskı balata değişiyorsa DSG de değişmesi normal bunun ömrünü uzatmak biraz şanzımanı tanımaya ve kullanım tarzını bilmeye bağlı, diğer tam otomatikler en basit kullanıcı için daha uygun ve sorunsuz zaten çoğunlukla ş.içi ve performanslı kullanım tarzı olmayan kişiler bence DSG yerine kesinlikle tam otomatik tercih etmeliler diye düşünüyorum.




  • 1.4 TSI 150PS Beetle için çok güzel bir teklif aldım fakat Dsg kafamı aşırı karıştırıyor. Ruhu olan, özel fakat şanzıman problemleri yaşayan bir arabaya binmek mi yoksa sorunsuz fakat yollarda yüzlercesini görebileceğimiz bir arabay binmek mi bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    1.4 TSI 150PS Beetle için çok güzel bir teklif aldım fakat Dsg kafamı aşırı karıştırıyor. Ruhu olan, özel fakat şanzıman problemleri yaşayan bir arabaya binmek mi yoksa sorunsuz fakat yollarda yüzlercesini görebileceğimiz bir arabay binmek mi bilemedim.

    Ben olsaydım DSG den vazgeçmezdim bilinçli kullandıktan sonra sıkıntı olmaz, bu tarz şeyler şans işi ben bile bile aldım ama hiç olmazsa severek biniyorum.
  • Her zaman sıkıntılı işten uzak durmak lazım. Alırken 7 bin TL fark verip, servis köşelerinde araç beklemek doğru değil.
  • Merhaba
    29/08/2016 tarihinde aldığım leon fr aracım şanzıman hatası verdi kavraması bozulmuş Etimesgut doğuş servisine çekildi araba 2.5 aylık arabanın bu hatasını garantiye sokmadılar.
    Sebep: 18 jant
    Aldığımda bayi bana 18 jant satmaya çalışıyordu modelini beğenmedim başka bir jant aldım hatta aldığım gün Yen'i jantları takıldıktan sonra arabamı aldım hiçbir şekilde bilgilendirilmedim.
    Dgs şanzımandan da doğuştanda arabalarından da nefret ettim araç yapılsın çıktığı gün satacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah


    quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    1.4 TSI 150PS Beetle için çok güzel bir teklif aldım fakat Dsg kafamı aşırı karıştırıyor. Ruhu olan, özel fakat şanzıman problemleri yaşayan bir arabaya binmek mi yoksa sorunsuz fakat yollarda yüzlercesini görebileceğimiz bir arabay binmek mi bilemedim.

    Ben olsaydım DSG den vazgeçmezdim bilinçli kullandıktan sonra sıkıntı olmaz, bu tarz şeyler şans işi ben bile bile aldım ama hiç olmazsa severek biniyorum.

    Bu konuda bu kadar mağdur insana bilinçsiz dediğinizin farkında mısınız ?
    Dünya alem kabul etmiş DSG sorunlu diye hala bilinçten bahsediyorsunuz .

    Bilinçli kullanım nasıl olur anlatın da bilgilenelim o zaman .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • tgezer kullanıcısına yanıt
    Kimseye karşı o tarz bir hitapta bulunmadım lafımı saptırmaya gerek yok aslında. Bilinçliden kastım şanzımanın çalışma prensibini bilip nerede nasıl davranman gerektiğini bilerek kullanım tarzını ona göre ayarlamak, tabi DSG alıyorsun bunu nasıl kullanacağız diye ders mi almamız gerekecek diye bilirsin ama maalesef DSG nin handikapı o. Sorunsuz otomatik araç kullanmak isteyen tam otomatik almalı. Benim düşüncem bu, ben memnunum belki yarın öbür gün bizimkide arıza yapabilir ama göze aldık bir kere. İnternet'te kullanımla ilgili bir sürü video var ben bakıp inceliyorum, herkesin tercihi kendine. Saygılar.
  • melihdemirag kullanıcısına yanıt
    abi ben araba almayı düşünüyorum fakat DSG kafama takıldı sorun yaratırmı bana alacağım araba 2012 CC yada 2014 passat sence ne yapayım DSG almalımıyım bunlarda sorun çıkarmı?
  • yusuf.can741 Y kullanıcısına yanıt
    2012 ve öncesi almayın onlar sıkıntılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mşah kullanıcısına yanıt
    yani 2012 de dahil diyosunuz sıkıntılı DSG ye?
  • yusuf.can741 Y kullanıcısına yanıt
    Evet doğrudur.
  • Emrylm E kullanıcısına yanıt
    bence çok çabuk kabullenmişsiniz,18 jant taktkırdınız diye böyle bir yaptırım yapamazlar...
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.