Şimdi Ara

Dolandırıcılık Hikayesi (Birlikte Çözelim)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
1.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar,

    Kız arkadaşımın başından geçen, ASUS'un adının kullanıldığı ve Sürat Kargo yardımı ile gerçekleşen dolandırıcılık hikayemi anlatmak ve sizin de yardımınızla tam olarak ne olduğunu çözmek istiyorum.

    Hikaye ise şöyle:

    Kız arkadaşımın ASUS marka dizüstü bilgisayarı 15.10.2017 tarihinde mekanik bir sorun nedeni ile arızalanıyor, o da teknik servise vermeye karar veriyor. 16.10.2017 tarihinde saat 14:10'da cep telefonundan "asus türkiye iletişim" diye aratıyor ve sağ tarafta bir telefon numarası çıkıyor, ASUS teknik servis olarak. Telefon numarası: 0850 346 9694, kız arkadaşım da bu numarayı arıyor, karşısına gayet ilgili ve bilgili biri çıkarak bilgisayarı Sürat Kargo ile göndermesini ve en kısa sürede sorunu çözeceklerini söylüyor. Hatta bu sırada "ASUS Teknik Destek" adına Sürat Kargo'da kurum kodlarının olduğunu ve herhangi bir ücret ödemeden bu kod ile bilgisayarı yollayabileceğini söylüyor(kargodan alınan barkod aşağıda). Kız arkadaşım da yolluyor tabii bu kod ile, hem telefondaki adam, hem kurumsal kod, hem de Google'dan yararlandığı için şüphe duymuyor.

    İlginç kısımlar burdan sonra başlıyor, 1 hafta boyunca hiç haber gelmemesi üzerine numarayı arıyor ancak sürekli 2.sıradasınız deyip yetkili kişiye bağlanamıyor. (Numara hala aktif bu arada) Bugün kargo şirketini arıyor ve kargo şirketi bu adrestekilerin adresi boşaltıp gittiğini, ellerinde hala bir sürü bilgisayar olduğunu ve bunların da adrese iletilemediği için yollayan kişilere geri gönderileceğini söylüyor. Çelişkiler de burda başlıyor; Google yardımı ile adresteki sokak görünümüne gidip ordaki esnafa ulaştığımızda bu adreste 20 yıldır kıraathane olduğunu, civarda teknik servis falan olmadığını ve kıraathane sahiplerinin de bir yere gitmediğini öğreniyoruz. Daha sonra Sürat Kargo kodu ile sorgulama yaptığımızda kargoların şubeden teslim alındığını görüyoruz. Şimdi şu sorulara cevap arıyoruz:

    1) Kargo fişinde alıcı kısmında "Kaşe İmza" yazıyor, bu tam olarak ne demek?
    2) Kargocu bize neden yalan söyleme gereği duydu, ordaki adresi kapatıp gitmişler, kimse yok diyerek?
    3) Bu numara hala açık ve arayınca telesekreter çıkıyor, kime ait olduğunu nasıl öğrenebiliriz?
    4) Şu an Google'da "asus türkiye iletişim" diye aratınca bu numara ve adres çıkmıyor, o günkü aramamıza nasıl ulaşabiliriz?

    Adres şöyle: İstiklal Cd. No:30, 75. Yıl Mahallesi, 34260 Sultangazi/İstanbul
    Alıcı ünvan: ASUS TEKNIK SERVIS

    Fotolar da burda:

    Dolandırıcılık Hikayesi (Birlikte Çözelim)
    Dolandırıcılık Hikayesi (Birlikte Çözelim)

    Yardımlarınızı bekliyoruz.







  • Comeee

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence google adworsten reklam vermisler asus teknik servis diye adwordsteki para bittigi icin suan googleda cikmiyordur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilişim suçlarına gitmelisin nitelikli dolandırıcılıkta cabası en çok sürat kargonun başı yanacak bu işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KURSAD. -- 25 Ekim 2017; 20:11:3 >
  • 11 52 7 kullanıcısına yanıt
    Peki Google kayıt falan tutuyor mu, cached view tarzında, o anki arama sonucunu o şekilde görebilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KURSAD.

    Bilişim suçlarına gitmelisin nitelikli dolandırıcılıkta cabası en çok sürat kargonun başı yanacak bu işte.

    Yarın gideceğiz, ayrıca bu kargonun faturasını biri ödemiş olmalı, onu da soracağız bakalım ne diyecekler.
  • 24-11 kullanıcısına yanıt
    herhangi bir sonuç elde edebildiniz mi acaba ?
  • 24-11 kullanıcısına yanıt
    bende aynı sorunu yaşadım
  • Hocam giderken böbrekleri evinde bırak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.