Şimdi Ara

Doblo-Kangoo-Berlingo (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
1.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ticari araçlar hakkında epey bilgim var . Sormak İstediğin konuyu sorabilirsin. Ancak tercihini belirler işen ona göre yardımcı olayım. Doblo kango Courier kullandım. Berlingo caddy de seyahat ettim. Hangi konudan hangisi ise birbirlerine göre artı ve eksileri var . Kullanım aracını belirlemen gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanım amacı tamamen hususi. Çoğunlukla şehiriçi aile arabası olacak. Şehirdışı uzun yol da yapılacak, kötü yollara da kampa da gidecek. Yılda 15000km den fazla yapmam. İşe gidiş-geliş için motosiklet kullanıyorum. Hız beklentim olmamakla birlikte 92-90beygirlik motor seçeneklerini tercih etmeyeceğim. Bu klasmanda en beğendiğim modeller Caddy ve Transit connect ancak ciddi fiyat farkı var 20-30BinTL kadar. Bu nedenle elemek durumundayım. 100binTL verdikten sonra benzinli sedan otomobil tercih ederim.
    Benim merak ettiğim Konfor/perfomans/kalite/sorunsuzluk/servis açısından ne gibi avantaj veya dezavantajlar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 24 Aralık 2017; 10:47:16 >
  • Konfor === Kango berlingo ve doblo arasında en konforlu olan benim görüşüme göre Doblo. İç koltuk döşemeleri ve ön konsol diğer araçlardan çok daha hoş bir görüntü yaşatıyor. Koltukları da epey rahat. Sürüş olarak da güzel. Ancak iç alan hacmi olarak kango daha ferah bir alan sunuyor. Özellikle arkadaki yolculara. Bagaj olarak doblo biraz daha büyüktür. Citroen ön konsol çok hoş değil ama kango gibi işte pek bir farklılık yok belki kango dan biraz daha iyi. Dış görüntü olarak tercihim kango olabilir çünkü diğerlerinden daha sevimli geliyor :)

    Performans=== Kango 90 bg olanlar 5. viteste 90 dan sonra deli gibi bağırıyor deli gibi. 110 bg alacaksan 6 vitestir. Belki o problemi yaşamazsın. Ha kullanıma engel mi? Alışırsan engel olmaz ama mesela ben kendi aracımdan sonra kangoya binince baya rahatsız olduğumu söyleyebilirim. Doblo yine burada da bir tık öne çıkacak. Fakat yakıt noktasında doblo diğerlerinden fazla yakıyor. Ve sanırım en az kangoo yakıyor. 4 lt ortalaması ile hangi araç yakabilir ki?

    Kalite=== Motor olarak multijet malum kendini ispatlamış. Dci de aynı şekilde 210 binde kuzenim daha baskı balata değiştirmemişti. Berlingo da kaliteli ama bizim ülkede citroen pejo uzak duruyor inasanımız. Motor masrafı olarak dci daha az masraflı olacağı kanaatindeyim. Ama tabiki değişebiliyor. 130 binde dobloda deb bas bal değiştirdim. Clio da 80 binde değiştirdik. Doblo diğerlerine nazaran bir tık kalite verebilir.

    Sorunsuzluk=== Hemen hemen doblo kango ikisi de sorunsuz. Ancak 10 bin km de kangoda gıcırtı falan oluyordu :) Ama bu durum hayati bir mesele değil gözümde.

    Servis=== kango 20 bin de bir bakım. Doblo sanırım 15 bin. citroen ise pek bir bilgim yok.

    Netice olarak şunu söyleyebilirim. Doblo bir tık daha kaliteli. Kangoo iç mekan geniş ve yakıtı az ama alırsanız 110 bg 6 vites alın. Citroen sanıyorum 2. eli düşük olacaktır. Doblo ve kango ikinci elde çok öldürmez. Tercihinizi bence fiyat olarak değerlendirin bilahare görüşelim. Ve şu aralar alacak iseniz size Mersinden sıfır araç bakabiliriz. Uygun rakamlara alınabilir. Fiyatlar arasında 7-8 oynuyor ise hiç fazla para vermeye gerek yok uygun olanı alın.

    Not olarak eğer Courier i bu karşılaşma içerisine soksaydık kesinlikle ben size courier derdim. Tabiki dezavantajları da var ama gerçekten güzel bir araç. Ticari olup da sanki yük mü taşıyacaksınız? bagaj hacimsel olarak kango ile aynı ama biraz daha küçük geliyor göze. Arka yaşam alanı biraz daha dar ama daha konforlu. Ön koltuklar kangoya nazaran daha küçük gibi ama arabada 6 hava yastığı koltuk ısıtma vs. var. Courier de en pis nokta şu. Radyosu lanet berbat :) ve evet altı çabuk sürtebiliyor dikkatli kullanmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Berlingo ve Partner Tepee için konuşuyorsak rakamlar yalan söylemez web sitelerindeki liste fiyatlarından bahsediyorum
    En düşük baz donanım ve en yüksek donanımlı fiyatlar aşağıdaki gibi şu an. Ve her ikisinde de kampanyalar var.
    Berlingo : 92hp 76,000 - 115hp 81,500
    Partner Tepee : 92hp 77,800 - 115hp 88,200

    Bu araçlara bu fiyatları vermeyi düşünmüyorsun değil mi? 81 lira buna verene kadar 88-90 liraya Caddy Trendline alınır. Verdiğin paranın hakkını verir en azından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sánchez kullanıcısına yanıt
    Bunlar liste fiyatı ve illaki kampanya oluyor. Berlingo 115 bg için 71500 fiyat aldım. 2. El düşünmüyorum bu yüzden caddy olmaz. Ayrıca caddynin vergisi yüksek. 1.0 tsi motorlu boş versiyon da alınmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Güle güle kullanın da altı çok alçak onun sanki hafif ticari değil dediğin gibi otomobil gibi bir şey. Oturuş pozisyonu da alçak. Fiorinonun içinden geçmesi için aynı fiyatta olması lazım. O kadar para verdikten sonra berlingo partner ve kangoo alınır ve bunların hepsi courier i ezer. Tercih meselesi.

    Oturuş pozisyonunu istediğiniz gibi alçaltıp yükseltebilirsiniz. 16 inch tekerlek ile yerden biraz daha yüksekte olursunuz. Aile için ise arkada oturanları da biraz düşünün yazık. Ne demek konfor isteseydim falan. Yol tutuş, yakıt tasarrufu, konfor ,aile için güvenlik tourneo courrier de var. Siz anlaşılan tarlaya falan gideceksiniz. O zaman toros r, broadway den şaşmayın.
  • qnedim Q kullanıcısına yanıt
    turneo courieri de yeniden düşüneceğim. Dediğiniz mantıklı gibi.
  • 3'ü arasından hiç düşünmeden Kangoo alırdım. Motor açısından kat kat önde. Sorunsuzluğu ve servis kalitesi de cabası. İç mekanı geniş, 110bg 6 vites olanı oldukça konforlu. Paraya kıyıp R-Link gibi teknolojik oyuncakları da alırsanız tam bir aile otomobili olur. Ayrıca Doblo gibi tipsiz bir araçtan da daha yakışıklı
  • Devilmaybad kullanıcısına yanıt
    zaten yılın motoru ödüllerini de hep renault topluyor dCi falan...

    kat kat öndeymiş

    bu HDi motorlar size ne etti?
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Haklısınız, o kadar başarısızdır ki bu dCi motorlar dünyanın en prestijli markalarından Mercedes araçlarına bu rezil ötesi lanet motoru koyarlar



    Bu arada HDi ne alaka ben postumda o motorla alakalı bir şey mi dedim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devilmaybad

    Haklısınız, o kadar başarısızdır ki bu dCi motorlar dünyanın en prestijli markalarından Mercedes araçlarına bu rezil ötesi lanet motoru koyarlar



    Bu arada HDi ne alaka ben postumda o motorla alakalı bir şey mi dedim?

    Ben başarısız mı dedim dCi motora?

    Multijetten HDi'den asla kat ve kat iyi değildir. Başlıkta Berlingo olduğundan söyledim HDi motoru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous

    berlingonun da ön konsol mu ön göğüs mü her ne deniyorsa o kısmı çok çirkin geliyor bana. şuna bakın hele:

    Doblo-Kangoo-Berlingo

    dışı güzel amma.

    Bu dolu modeli değil ama.Doluda orası komple ekran oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gorkemnalbant G kullanıcısına yanıt
    Doblo-Kangoo-Berlingo
  • Arif kullanıcısına yanıt
    İç tasarım ve kalite hissi bakımından Doblo bunlardan bir tık daha iyi. Kangoo'da nerdeydi tam hatırlamıyorum ama Berlingo'nun cam açma düğmelerinin ön konsolda olması bana çok saçma geliyor.
  • Bu sene ben de kafaya takmıştım. Hedefimde 2010 sonrası Doblo vardı ama 2. el tabi. Hala daha hedefimde ama biraz daha biriktirmem lazım.



    Doblo tercih etmemin sebebi arka camlar. Kelebek camları sevmiyorum. Elektrikli olarak Kangoo, Connect ve Doblo'da var. Connect dediğiniz gibi pahalı. Kangoo da benim aradığım fiyatlarda zor bulunuyor ama bulsam onu da alırdım. Arka camlar elektrikli alabileceğiniz en ucuz mini van Doblo. Tabi siz en donanımlılarını karşılaştırıyorsunuz. Burada tercih tamamen sizin. Arka camlara dikkat çekmek istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • r-is R kullanıcısına yanıt
    Evet aslında önemli bir noktaya temas etmişsiniz. Arka camların otomatik olması avantaj. Zaten otomobilden çok alışkınız hani şöför için farketmez ama arkada oturanlar daralabiliyor yazın. Connect pahalı olduğundan geriye Doblo ve Kangoo kalıyor. Her ikisini de bir test sürüşü yapmak lazım.
  • Berlingo'da yine yüksek alışınca sıkıntı olmuyor da c-elysse ve 301 çok fena o konuda
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Konuyla pek ilgisi yok ama bugün İstanbul Avrupa yakasında bir belediye otobüsüne bindim ve şunu farkettim ki dolu göçüğü olan çok araç var. 3 tane Dacia stepway gördüm 1tanesi taksi tavan kaput komple mahvolmuş. Eski ve yeni kasa Kangoo ve Doblo keza göcük içinde. Bir tane de yeni kasa Passat gördüm içim acıdı aracın kapılarında dahi göçük var, saymakla bitmez derecede.
    O dolu yağışına ben de motosiklet üzerinde yakalanmıştım fenaydı yani kask olmasa kafamı yaracak büyüklükte dolu yağdı.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.