Şimdi Ara

Doblo 1.9 JTD , turbo gecikmesi ve alt devirlerde yığılma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
19.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2004 model doblo 1.9 JTD 105bg araca sahibim. Araç 70000km de ve bakımları düzenli olarak yapılıyor. Son 1 yıldır aracın performansında gözle görülür bir düşüş var yani eskiden 2000-2200 devir dolaylarında devreye giren turbo artık 2400-2500 devir dolaylarında devreye giriyor. Aracın 1.500-1750 devir dolaylarında yığılıp kalması ise çileden çıkarıyor. Aracı ilk aldığım yıllarda da biliyordum zaten, turbo sınırına gelene kadar çekişi zayıftı ama turbo devreye girdiğinde gayet tatmin ediciydi. Şimdi turbo aralığı hem yükseldi hemde düşük devirlerdeki çekişi daha da zayıfladı.

    Aracımı bahçe işlerinde kullanıyorum ve yazın deyim yerindeyse toz deryası içinde kullanıyorum. Bu toz olayının arabayı bu şekilde etkilediğini düşünüyorum ancak sanayiye gitmeden birde foruma danışayım dedim...

    Siz ne düşünüyorsunuz? Sorun neden olabilir?







  • Bu konuda yardımcı olabilecek kimse yokmu?

    Edit:" Acaba konuyu yanlış yere mi açtım? " diye düşünüyorum ancak halen doğru olduğu kanısındayım.

    Ya kimse bu sorundan anlamıyor yada sorun çok basit kimse uğraşmak istemiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Helldancer -- 27 Ocak 2009; 14:20:21 >
  • Sanırım otomobil bölümünde yazığım ilk mesajdan olsa gerek kimse iplemedi, halbuki 2005 yılından beri üyeyim ve diğer forum konularında da oldukça aktifimdir beyler yapmayın bende sizlerdenim
  • Hocam valla ben okudum sorunu ama. Bir yorum yapamadım. Cunku acayip bi sorununuz var. Ama soyle bi dusunuyrum da hava akısmetresinden kaynaklı bir sorun olabilir. Ya da turbo hortumları falan gevsemis de olabilir. Yani cok basit bir sorun da olabilir. Ancak turbo devreye girene kadar cekisi dusuk demissiniz. Ne baglamda dusuk ki? 2004 model bir arabanın bahsettiginiz derecede cekis zayıflıgı olması biraz tuhaf acaba cok mu hor kullanılmıs bir arac.
  • Sorununuzla daha detaylı olarak O.B.K hocam ilgilenecektir. Forumda aratırsanız. Ya da turbosarjlı aracları dogru kullanmanın yolları isimli konunun sahibi kendisi. Cok ilgili birisi kendisi.
  • @mprivateturun

    Teşekkür ederim arkadaşım Aracı hor kullanmadım sadece toz meselesi var.

    1.9 jtd dobloların zaten 1500-1750 devir aralıklarında çekişleri çok zayıf yani o aralıkta gazı kökleseniz bile araba gitmek istemiyor, ağır ağır hızlanıyor. Ancak devir saati 2000-2200 devir dolaylarına geldimi de aniden şahlanırcasına ilerliyor. Bendeki sorun bu 2000-2200 devir aralığının 2400-2500 de devrelere girmesi.

    Acaba turbo lag denilen olayın yani turbo gecikmesinin mesafesi falanmı uzadı ki?
  • Anladım hocam. O zaman soyle bir sorun olabilir. Bildiginiz gibi turbo sıkıstırılmıs hava basan bir alet. Eger toz toprak olayı varsa. Hava filtresi ve ya havanın gectigi yerlerden birisi tıkanmıs olabilir. O da turbonun yeterli hava basamamasına neden olabiliyordur. Ya da turbonun motora gonderdigi hava hortumlarında falan bi yırtık catlak ve ya gevseme olabilir.

    Ayrıca o 2200 deki sahlanmanın 2400 e gerilemesinin nedeni de debriyaj balatası oalbilir. Eger balata kacırıyorsa bu sorunu yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 27 Ocak 2009; 20:06:39 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İlgilendiğin için teşekkürler

    Başka bir fikri olan varmı acaba?
  • arkadaşım aracındaki sorunun bir sürü nedeni olabilir.öncelikle hava filtresini değiştirmelisin.hava ölçeri kontrol ettirmelisin.turbo hotumlarında kaçak olabileceği gibi turbo arızasıda olabilir.bunlarda bir sorun yoksa enjektörlerdede sorun olabilir.tıkanmış olabilirler.kötü akaryakıt kullandıysan enjektörleri ve yakıt pompasınıda kontrol ettirmelisin.
  • Sorun turbo lag yani turbo gecikmesi ile ilgili. Bunun birçok sebebi olabilir. Benim ilk aklıma gelen olasılıklar:

    1. Bakımları düzgün yapılsa bile 70.000 km.deki bir aracın iyice kurum oluşturmuş olmasıdır. Kurum oluşumu bu yazdıklarınıza sebep olabilir. Dolayısıyla bu enjektör ve subapların düzgün çalışmamasına sebep olabilir.

    2. Baskı balata bu tip gecikmelere sebep olabilir ancak burada önemli bir ayrıntı var. Devire oranla aracınız gitmekte zorlanması gerekir. Ayrıca baskı balata testi çok basittir. Kaçırıp kaçırmadığı rahatlıkla anlaşılır.

    3. Yüksek yakıt basınç pompasına da bir göz attırın. Multijet motorlar bu arızaya meyilli. Kullandığımız 1.3 Multijet Palio.nun yakıt pompasının distribütör elemanı değiştikten sonra gözle görülür bir performans artışı sergiledi. Yüksek yakıt basınç pompasınının çalışma toleransları turbo.ya göre daha hassastır. Kötü yakıt pompaya çok zarar verir.

    4. Turbo ile ilgili aksaklıklar.

    Hava filtresinin tozlu olmasının buna pek sebep olacakmış gibi durmuyor. Hava filtresindeki bir tıkanıklık en kötü ihtimalle aracınızın daha zengin karışım yapmasına yani daha fazla yakmasına sebep olur.




  • arkadasım bendede arabanın aynısı var 19 jtd

    öneri

    hep eurodizel al kurup yapınca arabada tıkanıklık dolayısıyla cekısten gucsuzluk gelıor
    turbocuya bı baktır turbonda bısı varmı
    toz toprak dobloloraı bayagı etkilor haberin olsn
  • Toz topraktan dolayı hava filtren tıkalı değilse sorunun kurum oluşması.Ya enjektörlerin tıkanmış ya da motorda aşırı kurum oluşmuş.Yakıtı ne kullanıyorsun,hiç karbon temizliği yaptırdın mı araca vs vs ?
    Ayrıca toz toprakta fazla geziniyorsan hava filtreni oldukça sık kontrol etmeni,sık sık temizleni hatta kirlilik oranına göre ki genelde 7500 km de toz toprakta çalışıyorsan kirlenir değiştirmeni tavsiye ederim.Motora kaçarsa turbo şaftına yapışır şaftın kesmesine sebep olur.Kısaca turbona erken veda edersin.
  • bizde 2003 1.9 jtd vardi gerçi 2006da sattık ama arabanin hicbir sorunu yoktu turbosu falanda hic sorun cıkarmamıştı hatta 200ü gördük
  • turbo hortumu yırtık değilse eğer, hava akışmetre yi kontrol ettir. kaliteli bir arıza tespit cihazıyla bakılabilir.
    en son ihtimal cr enjektörlerin kurumlanması ve işlevini yitirmesi sonucu püskürtme düzensizliğine bağlı çekiş problemidir. siyah duman varsa eğer hiç düşünmeden enjektörleri ve rail ünitesi üzerindeki rail müşürü baktırın derim. en hassas olan yakıt sistemi parçası budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Helldancer

    2004 model doblo 1.9 JTD 105bg araca sahibim. Araç 70000km de ve bakımları düzenli olarak yapılıyor. Son 1 yıldır aracın performansında gözle görülür bir düşüş var yani eskiden 2000-2200 devir dolaylarında devreye giren turbo artık 2400-2500 devir dolaylarında devreye giriyor. Aracın 1.500-1750 devir dolaylarında yığılıp kalması ise çileden çıkarıyor. Aracı ilk aldığım yıllarda da biliyordum zaten, turbo sınırına gelene kadar çekişi zayıftı ama turbo devreye girdiğinde gayet tatmin ediciydi. Şimdi turbo aralığı hem yükseldi hemde düşük devirlerdeki çekişi daha da zayıfladı.

    Aracımı bahçe işlerinde kullanıyorum ve yazın deyim yerindeyse toz deryası içinde kullanıyorum. Bu toz olayının arabayı bu şekilde etkilediğini düşünüyorum ancak sanayiye gitmeden birde foruma danışayım dedim...

    Siz ne düşünüyorsunuz? Sorun neden olabilir?



    Benim de 2004 palio multijetim var. Aynı sorun bendede var. Bir hafta önce pompacıya gittim çareyi buldum. Mazot pompasının hemen yanında hava müşürü var. Müşürü yerinden cıkart. Araban bir çanavara dönüşcek. Ben de senin gibi arabanın yığılmasından gıcık olmaya başlamıştım artık arabaya. Şimdi ralli yapıyorum desem yalan olmaz. Performansı cok yükseldi yakıt da artmadı. Ustam bir ara 1,9 turboların hava müşürünü al gel takalım. şimdilik böyle kullan bütün taksicilerde böyle kullanıyor demişti.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.