Şimdi Ara

Dizele para vermek=Bedava bir bardak süt için evde inek beslemek (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
6
Favori
14.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Benzinli arabayı 30 bin liraya aldığımızı ve dizelide 40 bine aldığımızı düşünürsek istersek ikisinide kullanmayalım.Satarken dizel daha fazla fiyattan satılacak.

    Bunu anlamak çok kolay ama bazıları anlamıyor işte

    Dizel araç az yakar şehirler arası 4 litre 1.6 cc ye kadar diyelim. Benzinli en azından 6 yaksın. Şehir içinde dizel 5 yaksın hadi fazla fazla. Benzinli 10 litre.

    Herşeyi geçtim ben otobanda 200 le gidiyorum yarım saatten az vakitte bitiyor koca otaban ve anlıkta maksimum 9.8 lt yazıyor. Benzinlide bu ne olacak ? 15 ?

    Performans diyorsanız , 1.3 dizel ile 1.3 atmosferik benzinliyi yokuş yukarı aynı ağırlıkla kaldırın , dragtan bahsetmiyorum . Hangisi nefessiz çıkıcak.

    Birde şu var birikmiş parayla alınır birşekilde araba , benim cebimde her zaman depo doldurcak para yok. 50 lira atıyorum gazlaya gazlaya 200 km rahat yapıyorum.
    1.2 symbol benzinli ile 50 liralık benzinle şehir içinde 100 km anca gittim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    quote:

    Orijinalden alıntı: flowerhorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Benzinli arabayı 30 bin liraya aldığımızı ve dizelide 40 bine aldığımızı düşünürsek istersek ikisinide kullanmayalım.Satarken dizel daha fazla fiyattan satılacak.

    Bunu anlamak çok kolay ama bazıları anlamıyor işte

    Dizel araç az yakar şehirler arası 4 litre 1.6 cc ye kadar diyelim. Benzinli en azından 6 yaksın. Şehir içinde dizel 5 yaksın hadi fazla fazla. Benzinli 10 litre.

    Herşeyi geçtim ben otobanda 200 le gidiyorum yarım saatten az vakitte bitiyor koca otaban ve anlıkta maksimum 9.8 lt yazıyor. Benzinlide bu ne olacak ? 15 ?

    Performans diyorsanız , 1.3 dizel ile 1.3 atmosferik benzinliyi yokuş yukarı aynı ağırlıkla kaldırın , dragtan bahsetmiyorum . Hangisi nefessiz çıkıcak.

    Birde şu var birikmiş parayla alınır birşekilde araba , benim cebimde her zaman depo doldurcak para yok. 50 lira atıyorum gazlaya gazlaya 200 km rahat yapıyorum.
    1.2 symbol benzinli ile 50 liralık benzinle şehir içinde 100 km anca gittim.

    Aynen hocam
    Aklını kıçullanan karlı çıkar
    Başlığı açan arkadaş gibilerde 5 lira benzin ile daha çok yaksın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu isi cok dusunmeye gerek yok benim aile arabayi aldigi zaman dizel aliyor 6 7 sene biniyor, 100 bin km + biniyor ve degistiriyor. Mesela Toyota corolla 2011 model ve araba dizelde memnun ediyor gercekten hem yakit olarak hem de 3 4 sene sonra satarken. O yuzden konusulucak bisey yok 2 tarafinda avantaj dezavantajlari var kullanicilar kendisine en uygun tarafi neresi goruyorsa oraya yonelir, para olayinada cok takilmamak gerekir. Cunku araba yatirim icin degil kullanim icindir kullanilan seyde deger kaybeder.( emlak haric :D)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İneği besleyip, sonra eşek diyemi satiyoruz.
    Yılda 5 bin km bile yapsam gene dizel alırım.
    Kimene, para benim keyif benim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • koca inek yahu bir bardak sütmü verir hiç bi inek ortalama 30 kilo süt verir günde iyisi 50 kilo ne bardağı...

    dizel candır can alırken 10 fazla satarken on fazla arada içtiğim sütlerde ohhhh içemeyen düşünsün...
  • Eskiden daha farklı düşünürdüm ama konfor ve gösteriş için "o paket, bu paket" diye donanımlara bir sürü para verirken, 60-70 binlik bir araba alınıyorsa en önemli rahatlık olan "kafa rahatlığı" için dizele 10 bin fark verilir. Hiç bir kuruş hesabı yapmadım, sadece "kafa rahatlığı" için.
  • ben de pazartesi günü itibarıyla ineği alıp ahıra koydum arkadaşlar:)

    ister bir bardak sütünü içeyim, ister 30 litre. gerektiğinde çok süt verebilen bir ineğin ahırda durması bile psikolojime iyi geldi.

    not: tam ben yazarken optiarc arkadaşım da aynı şeyi anlatmış. olay budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniinsan -- 18 Nisan 2014; 16:22:03 >
  • tork ve yakıt konusunda..dizel önde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    benim hanım şileli hemen her hafta sonu şileye gidiyorum
    ömerli düzlüğünden 140-150 ile devam edip hız sabitleyiciye alırsam benim araba uzun soluklu devam edebilir
    1.6 102 ne derece devamını getirir bilemem
    ayrıca benim araç 215bin km de , motor açılmıştır artı gözüyle de bakılabilir , km den kaynaklı kayıp vardır eksi gözüyle de bakılabilir

    mesela sen o rampalarda 5. vites 100 ile giderken vites düşürmeden artırmak istesen 120-130 u görebilirmisin ? bana zor gibi geliyor

    Vites dusurmeden olmaz ama benzinlinin farki kapatma avantaji devir cevirebilmesi yani vites dusurebilmesi.4 e alirsam 150 ye kadar yolu var.

    akşam şileye gidiyordum
    atraksiyonlu bi eski kasa laguna gördüm ( 2000 model civarı )
    camım açıktı lagunanın benzinli olduğu anlaşılıyordu

    bu konu aklıma geldi , biraz sıkıştırdım ama bilerek geçme girişiminde bulunmadım
    rampaları bekledim
    adam arabada tek başına idi , benim arabamda yaklaşık 150kg bagaj ( iş ile alakalı malzemeler ) ve 3 yetişkin vardı boş ağırlığım normalde 1430kg
    neyse ömerli düzlüğünden sonra ilk rampada iyice yapıştım
    sağ ve orta şerit dolu olduğundan direk yanından geçemedim , önümü kapadığı için arkasında kaldığımdan geçemedim
    bana göre geçecektim ama bu rampayı direk referans almadım
    2. güzel rampayı bekledim , bu rampa da sırttaki gözlemeciler değil , geçtikten sonra düzlükte gözlemecilerden sonraki uzun rampa
    bu rampada başbaşa kaldık , 3-4 boy fark atarak geçtim
    bilmiyorum hız sabitleyicisinin etkisi var mı ?
    rampa bittikten sonraki düzlükte laguna direk gaza yapıştırdı ve beni geçti

    durum aynen bu şekilde
    Lagunanın teknik bilgileri nedir bilmiyorum , ama senin 1.6 102 exeo dan çok farklı olduğunu düşünmüyorum




  • http://www.auto-data.net/tr/?f=showSubModel&modeli_id=1016#Laguna Grandtour (K56)

    araç laguna b56 kasa imiş
    bence en kötü ihtimalle 1.6 16v 107hp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    benim hanım şileli hemen her hafta sonu şileye gidiyorum
    ömerli düzlüğünden 140-150 ile devam edip hız sabitleyiciye alırsam benim araba uzun soluklu devam edebilir
    1.6 102 ne derece devamını getirir bilemem
    ayrıca benim araç 215bin km de , motor açılmıştır artı gözüyle de bakılabilir , km den kaynaklı kayıp vardır eksi gözüyle de bakılabilir

    mesela sen o rampalarda 5. vites 100 ile giderken vites düşürmeden artırmak istesen 120-130 u görebilirmisin ? bana zor gibi geliyor

    Vites dusurmeden olmaz ama benzinlinin farki kapatma avantaji devir cevirebilmesi yani vites dusurebilmesi.4 e alirsam 150 ye kadar yolu var.

    akşam şileye gidiyordum
    atraksiyonlu bi eski kasa laguna gördüm ( 2000 model civarı )
    camım açıktı lagunanın benzinli olduğu anlaşılıyordu

    bu konu aklıma geldi , biraz sıkıştırdım ama bilerek geçme girişiminde bulunmadım
    rampaları bekledim
    adam arabada tek başına idi , benim arabamda yaklaşık 150kg bagaj ( iş ile alakalı malzemeler ) ve 3 yetişkin vardı boş ağırlığım normalde 1430kg
    neyse ömerli düzlüğünden sonra ilk rampada iyice yapıştım
    sağ ve orta şerit dolu olduğundan direk yanından geçemedim , önümü kapadığı için arkasında kaldığımdan geçemedim
    bana göre geçecektim ama bu rampayı direk referans almadım
    2. güzel rampayı bekledim , bu rampa da sırttaki gözlemeciler değil , geçtikten sonra düzlükte gözlemecilerden sonraki uzun rampa
    bu rampada başbaşa kaldık , 3-4 boy fark atarak geçtim
    bilmiyorum hız sabitleyicisinin etkisi var mı ?
    rampa bittikten sonraki düzlükte laguna direk gaza yapıştırdı ve beni geçti

    durum aynen bu şekilde
    Lagunanın teknik bilgileri nedir bilmiyorum , ama senin 1.6 102 exeo dan çok farklı olduğunu düşünmüyorum

    Olabilir hocam bisi demiyorum.bana gore teknik fizik bilim her bakimdan rampa cikmak ile 0-100 ivmelenmesinin cok farki yok.beygiri ayni olan benzinli dizelide genelde yakin 0-100 sahip oluyor.abarti 3 5 sn oynamiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.