Şimdi Ara

dizel multimode COROLLA mı? lpg li otomatik CİVİC mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
9.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar

    arac alırken dikkat edilmesi gerken önemli hususlardan bir kac tanesi

    1. aracda fren güvenligi için hangi özellikler var.
    2. almayı düşündügünüz aracı hangi amacla kullanacaksınız ona karar verin ticarimi husisi olarakmı
    3. aracınızla ortalama günlük kac km yapıyor olacaksınız. yakıt tüketimi için önemlidir.
    4. aracınızın ikinci el durumu nu araştrın
    5. almayı düşündügünüz aracınız ile günlük çok km yol yapıyorsanız bu arac dizel olmalı, sadece haft asonları kullanıyor ve az km yol yapıyorsanız benzinli ve lpg lide olabilir.
    6. 2. el arac alımlarınızda mutlaka güvendiginiz birine ekspertiz yaptırın.
  • Acumen arkadaşımız, öncelikle merhaba ve açık yürekliliğinizden dolayı saygılar. Biz zaten düz vites kullandığımızı, Rahan35 arkadaşımızın multimode vites kullandığını ve bu arkadaşımızın verdiği bilgilerin daha sağlıklı olacağı yönündeki düşüncemizi bu konudaki ikinci mesajımızda yazdık.

    Multimode vitesli araçlar hakkında internet üzerindeki araştırmalarımızdan şikayetlerin çok yoğun olmasından dolayı biz de böyle bir düşünce oluştu. Ancak yine de haklısınız, kullanmadığımız bir araç hakkında “kesinlikle tavsiye etmiyorum” ibaresi yanlış olmuş. “ Bu ifade “internet üzerinden yaptığımız ve forumda çokça okuduğumuz şikayetlerden dolayı tavsiye nedeni değildir” şeklinde olmalıydı. Bu ifadeden dolayı bizi mazur görünüz. Ayrıca uyarınız için teşekkürler.

    “Hata yapmak insana mahsustur. Önemli olan hatada ısrarcı olmamaktır.”
  • sıfır otomatik bir civic'e lpg mi takılır allah aşkına , benzin pahalıya gelecekse dizel alın ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adem usta


    slm arkadaşlar

    arac alırken dikkat edilmesi gerken önemli hususlardan bir kac tanesi

    1. aracda fren güvenligi için hangi özellikler var.
    2. almayı düşündügünüz aracı hangi amacla kullanacaksınız ona karar verin ticarimi husisi olarakmı
    3. aracınızla ortalama günlük kac km yapıyor olacaksınız. yakıt tüketimi için önemlidir.
    4. aracınızın ikinci el durumu nu araştrın
    5. almayı düşündügünüz aracınız ile günlük çok km yol yapıyorsanız bu arac dizel olmalı, sadece haft asonları kullanıyor ve az km yol yapıyorsanız benzinli ve lpg lide olabilir.
    6. 2. el arac alımlarınızda mutlaka güvendiginiz birine ekspertiz yaptırın.




    ayda ortalama 1000-1500 km yol yapıyoruz ve hususi olarak kullanıyoruz.zaten sorunda burda başlyor gibi hem ekonomik olmalı yakıt tüketimi açısından ve omatik şanzumanlı olmalı isteğimizden dolayı arada kaldım açıkcası düz vites alma ihtimalimiz olsaydı problem yoktu dizel corolla alır paşa paşa binerdik çünkü corolla ihtiyaçlarımızı karşılıyor.ama otomatik vite girince ibre civic e kayıyo ve ordada lpg soru işareti oluşturuyo...gerçi cıvıq06 arkadaş gibi lpg de sorunsuz kullanan çok arkadaş da var ama...

    sıfır almayı düşünmüyorum şuan açıkcası 2007-08-09 ve en fazla 50000 kmde bir araç bakıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: piasemen


    quote:

    Orijinalden alıntı: adem usta


    slm arkadaşlar

    arac alırken dikkat edilmesi gerken önemli hususlardan bir kac tanesi

    1. aracda fren güvenligi için hangi özellikler var.
    2. almayı düşündügünüz aracı hangi amacla kullanacaksınız ona karar verin ticarimi husisi olarakmı
    3. aracınızla ortalama günlük kac km yapıyor olacaksınız. yakıt tüketimi için önemlidir.
    4. aracınızın ikinci el durumu nu araştrın
    5. almayı düşündügünüz aracınız ile günlük çok km yol yapıyorsanız bu arac dizel olmalı, sadece haft asonları kullanıyor ve az km yol yapıyorsanız benzinli ve lpg lide olabilir.
    6. 2. el arac alımlarınızda mutlaka güvendiginiz birine ekspertiz yaptırın.




    ayda ortalama 1000-1500 km yol yapıyoruz ve hususi olarak kullanıyoruz.zaten sorunda burda başlyor gibi hem ekonomik olmalı yakıt tüketimi açısından ve omatik şanzumanlı olmalı isteğimizden dolayı arada kaldım açıkcası düz vites alma ihtimalimiz olsaydı problem yoktu dizel corolla alır paşa paşa binerdik çünkü corolla ihtiyaçlarımızı karşılıyor.ama otomatik vite girince ibre civic e kayıyo ve ordada lpg soru işareti oluşturuyo...gerçi cıvıq06 arkadaş gibi lpg de sorunsuz kullanan çok arkadaş da var ama...

    sıfır almayı düşünmüyorum şuan açıkcası 2007-08-09 ve en fazla 50000 kmde bir araç bakıyorum...


    Arkadaşım Eğer Otomatik düşünüyorsan kesinlikle Toyotadan uzak dur derim. Toyotanın manueli alınır. Düşün küçük hacimli yarisin otomatiği bile geri kaçırıyor. Otomatikte bana göre en iyi Honda ve Hyundai dir. Ama Hondanın eksisi fiyatlarının şişik olması, dizel otomatik seçeneğini olmaması, iç hacminin dar oluşu, altı yere yakın ülkede yollar patates tarlası devamı altı tümseklere sürtüyorsun. Kardeşimde Honda var ondan bliyorum. Eğer diğer arkadaşlarında dediği gibi ön yargın Yoksa sana Kesinlikle Hyundai İ30 tavsiye ederim. Dizel tam otomatik. Geriye kaçırma gibi bir durum yok. C segmentinin en geniş iç hacmine sahip, bagaj desen hangar, hele birde SW seçeneği var. SW seçeneği bence D segmentine girer. Yani git bir İ30 u test et. Bir başka önerimde eğer illaki doğalgaz diyorsan Chevrolet Cruze olabilir. Tabi bu araçları söylemem deki amaç diğerlerinin ikinci elini alcana bunların sıfırını al. Neden bende ikinci el araç kullanamama takıntısı var. Bunda en büyük neden ilk aracımıda sıfır almam heralde. Sıfır olsun çamurdan olsun hesabı. Başkasının kokusunu felam kesinlikle çekemem. Allah muhtaç etmesin. Yani nedesek boş git bir test et sen eniyisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoMMaNDeRCX -- 15 Ocak 2010; 10:45:08 >




  • geri kaçırıyor tamam da el freni çekiyorsun sorun yok. ya da hızla ayağını götürüyorsun kayma falan yok.
    kullanımı bence de rahat m/m un hiçbir sorun yok şu ana kadar
    ayrıca lpg ye binilir mi yaa tamam ekonomik hadi güvenli de motorun deliniyor ve şans işi lpg işi. ustaya falan bağlı ne kadar tanıdığım var günlerce lpg ustasına gidenler. diğer bir nokta alışveriş merkezlerine kesin giremiyorsun. hayatımız avm lerde geçiyor dışarıda park aramak eziyet. ayrıca dizelin torku var. civic güzel araç otomatiği de gayet başarılı ancak lpg işini demeseydin civic olabilir derdim ama lpg ye binilmez bence hele de 0 alıyorsan kesinlikle olmaz.
    karar sizin. şimdiden arabanız hayırlı olsun
  • Arkadaşlar, bu geriye kaçırma meselesine neden takılıyorsunuz anlam veremiyorum. Nihayetinde yarı otomatik bir sistem olduğu için tabiki kaçıracak ancak bu durum sadece yokuşta ayağınızı frenden çekip gaza basmazsanız karşılaşacağınız bir durumdur ve kimse de ayağını frenden çekip aracın kaymasını beklemez zaten. Bir de manuel viteste ayağınızı frenden kaldırdığınızda geri kaçmıyor mu sanki?

    Hill holder olmasını ben de isterdim ancak onun da dezavantajları var, dik yokuş kalkışlarında daha da zorlanmaya neden olduğunu birkaç forumda okudum.

    Ayrıca M/M şanzımandaki kalkış destek sistemini kullanarak yokuşlarda kaydırmadan kalkış yapılabiliyor. Bunun için ayak frenden çekildiği gibi tekrar basılır, bu 1-2 saniyelik arada araç kavrama yaptığı için ayağınızı 2. kez frenden çektiğinizde araç kaymadan kalkar

    Tam otomatik, iki şanzımanın da huyunu bilmeyen birinin kullanımında konfor açısından iyidir ancak M/M'e alışırsanız (dizel Corolla için konuşuyorum) sadece devir saatine bakarak vites değişimlerini anlayabilecek ayarda sarsıntısız vites geçişleri sağlayabilirsiniz. gerek tüketim, gerekse seyir esnasındaki performans konusunda da yarı otomatikler daha başarılıdır, tork konvertöründeki kayıp yarı otomatiklerde yoktur.

    Toyota'nın M/M şanzımanı kusursuz değil ancak kusursuza yakın olan yarı otomatik şanzımanlar kadar da maliyetli değildir. Toyota'da 6 yıl garanti yaptırırsanız kafanız rahat binersiniz aracınıza ancak diğer markalarda hem bu kadar uzun ve sınırsız km garanti yok hem de arıza durumunda çıkacak maliyet çok daha yüksek olacaktır.




  • corolla d-4d dizel mm(multi mode) aracın avantajları

    düz vitese yakın yakıt tüketimi

    düz vitese yakın performans sunması

    çok sık vites değişiminden sizi kurtarması

    gerektiğinde manuel olarak ister vites kolundan isterseniz direksiyon üzerindeki tuşlardan kontrol edilebilmesi.

    gerektiğinde otomatik modda iken bile direksiyon üzerindeki tuşlardan kontrol edilebilmesi.

    kalkış destek sistemi olduğundan baskı balatanın ömrü daha uzun olabilir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 15 Ocak 2010; 18:58:14 >
  • $anziman konusunda 3 seceneginiz var:

    1) Baski - balatasi olan, maneul'den cevrilme yari otomatik $anziman alacaksaniz, sarsintili vites geci$lerine ve aracta hill holder ozelligi yoksa yoku$larda geri kaydirmaya razi olacaksiniz.

    2) Tork konvektorlu tam otomatik $anziman alacaksaniz, $ehir icinde manuelle neredeyse 2 litreye kadar varan (ki bu fabrika verisi, pratikte ne kadar olur, orasi bilinmez) tuketim farkina razi olacaksaniz.

    3) DSG gibi cift kavramali bir $anziman alacaksaniz, onun da diger otomatik $anzimanlara gore daha pahali olmasina ve forumda da sik sik duyuldugu gibi gurultulu cali$masina razi olacaksaniz.

    Daha hem yakit tuketimini arttirmayan, hem geci$leri sakin olan, hem hill holder'siz aracin kaymasini engelleyen hem de ucuza satilan bir $anziman uretilemedi. Bir gun bir firma bunu uretirse, voliyi pis vuracak




  • vectra 1.9
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS


    Daha hem yakit tuketimini arttirmayan, hem geci$leri sakin olan, hem hill holder'siz aracin kaymasini engelleyen hem de ucuza satilan bir $anziman uretilemedi. Bir gun bir firma bunu uretirse, voliyi pis vuracak


    Özet tamam, teşekkürler.

    Dizel ve otomatikleştirilmiş şanzuman ikilisi, bana dert piyangosunu baştan çekmek gibi geliyor.

    Easytronic Astram var benzinli, şimdi bile korkuyorum, çok narin şanzuman bunlar.

    Dizel otomatik illa olacaksa, kara düzen yağlı kavrama dediğimiz, tam otomatik şanzuman olmalı.

    Adı ne olursa olsun DSG, MMT, EASYTRONİC, DUALTRONIC V.S. elektro servo motorlarla yönlendirilen, bu şanzumanların, dizel araçlarla sağlıklı çalışması çok zor.

    Benzini, bu fiyatlara satanlar utansın, ne diyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS


    Daha hem yakit tuketimini arttirmayan, hem geci$leri sakin olan, hem hill holder'siz aracin kaymasini engelleyen hem de ucuza satilan bir $anziman uretilemedi. Bir gun bir firma bunu uretirse, voliyi pis vuracak


    Özet tamam, teşekkürler.

    Dizel ve otomatikleştirilmiş şanzuman ikilisi, bana dert piyangosunu baştan çekmek gibi geliyor.

    Easytronic Astram var benzinli, şimdi bile korkuyorum, çok narin şanzuman bunlar.

    Dizel otomatik illa olacaksa, kara düzen yağlı kavrama dediğimiz, tam otomatik şanzuman olmalı.

    Adı ne olursa olsun DSG, MMT, EASYTRONİC, DUALTRONIC V.S. elektro servo motorlarla yönlendirilen, bu şanzumanların, dizel araçlarla sağlıklı çalışması çok zor.

    Benzini, bu fiyatlara satanlar utansın, ne diyelim.



    evet sanırım en güzeli ve gene en sorunsuzu otomatik bir civic alıp güvenilir bir yerde iyi bir ustaya lpg taktırıp kullanmak olacak heralde...

    hocam sizede easytonik şanzumanda bol şanslar ve sorunsuz kullanmalar diyorum inşallah benim yaşadığım sorunları yaşamazsınız.şuan easytronik lafını duyunca bile tüylerim diken diken oluyo valla easy değil hardtonik ti benimki valla..Allah düşman başına vermesin onun sorunlarını:))




  • m/m dizel corolla veya lpgli civic kullanıpta sorunlarından veya sorunsuzluklarndan bahsedecek başka kimse yokmu arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    $anziman konusunda 3 seceneginiz var:

    1) Baski - balatasi olan, maneul'den cevrilme yari otomatik $anziman alacaksaniz, sarsintili vites geci$lerine ve aracta hill holder ozelligi yoksa yoku$larda geri kaydirmaya razi olacaksiniz.

    2) Tork konvektorlu tam otomatik $anziman alacaksaniz, $ehir icinde manuelle neredeyse 2 litreye kadar varan (ki bu fabrika verisi, pratikte ne kadar olur, orasi bilinmez) tuketim farkina razi olacaksaniz.

    3) DSG gibi cift kavramali bir $anziman alacaksaniz, onun da diger otomatik $anzimanlara gore daha pahali olmasina ve forumda da sik sik duyuldugu gibi gurultulu cali$masina razi olacaksaniz.

    Daha hem yakit tuketimini arttirmayan, hem geci$leri sakin olan, hem hill holder'siz aracin kaymasini engelleyen hem de ucuza satilan bir $anziman uretilemedi. Bir gun bir firma bunu uretirse, voliyi pis vuracak



    Gürültülü çalışan 7-DSG.6-DSG'de sorun yok.7-DSG'nin niye gürültülü çalıştığı detaylı şekilde anlatılmıştı (kuru ortamda çalıştığı için ses yapıyor diyebiliriz kısaca).

    Konuya gelirsek,ben LPG'yi pek düşünemiyorum.Zaten Civic'in bagajı dar,iyice daralacak.Kapalı otoparklara girememek de sıkıntı olacak.Hele bazı olaylar var çok enteresan,adam 3.16'ya LPG taktırmış.Kaç bin liralık araba otoparka giremiyor,yanında eski model ucuz dizel araç geçip gidiyor.Bana ters geliyor.




  • .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    sıfır otomatik bir civic'e lpg mi takılır allah aşkına , benzin pahalıya gelecekse dizel alın ,



    dizel civic olsa alırım.ama olmadığı için ve bende başka arabaları bepenmediğim için sıfır alır tüp taktırırım.Ayrıca sıfır arabaya tüp takılmaz diye bir kanunmu var ??

    edit: ayrıca 77 tl ye 580 km yol gittim lpg ile.(lpg litre fiyatı 1,73)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cıvıq06 -- 19 Ocak 2010; 17:15:12 >
  • peki arkadaşlar dizel otomatik daha doğrusu yarı otomatik focus bunlara bir alterntif olabilirmi sorunsuzlu olarak? gerçi focusun otomatik şanzumanının pekte sorunsuz olduğunu söylemiyor çoğu kimse ama...
  • Ayni tercih kararsizliğini ben de yaşiyorum.
    bende triptonik benzinli fiesta var ve şanzuman arizasi nedeniyle 2 kez servise gittigimde yetkili ford ustasi
    focus ve fiesta triptoniklerinde ayni arizanin yaşandiğini söylemişti. o yüzden ford yeni modellerde triptonik dizel getirmiyor diye biliyorum.
    Corolla m/m dizel kullanan arkadaşlarin yorumlari çok önemli. şu geri kaçirmaysa sorun hiç problem değil
    benim fiestada da oluyor ki gayet dogal araç yari otomatik...
    Ancak baski balata arizalari sık tekrarliyorsa bence de uzak durmak lazim.
    biz de yilda 10-15bin km yapiyoruz ve sanirim benzinli Honda otomatik ten yana tercih yapacağiz.
    sizin de sonucu paylaşirsaniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piasemen

    arkadaşlar herkese iyi günler.
    en fazla 3 yaşında(2007-08-09) dizel otomatik daha doğrusu tiptronik(multimode) corolla(1.4 D-4d) almakla benzinli otomatik civic(1.6) alıp lpg taktırıp kullanmak arasında karasız kaldım.

    COROLLAnın dizel oluşu ekonomi ve lpg ile oluşabilecek olası sorunlara göre avantajlı ama multimode şanzumanın çok kullanışlı olmadığı yönde hatta biraz sorunlu bi şanzuman oluşu biraz kafamı kurcalıyor açıkcası.

    CİVİC otomatik vites açısından daha sorunsuz bi araç ve corollaya göre daha güçlü bir motora sahip ama lpg ile sorun yaşar mıyım burdada bu sorun var..

    alacağım araç sıfır olmayacak arkadaşlar en fazla 30-40.000km de ve dediğm gibi 2007-08-09 model olacak mümkünse marka fanatikliği yapmadan objektif yorumlarınızı yazarsanız ve dizel otomatik corolla kullnıcıları ve lpgli yeni otomatik civic kullanıcıları varsa sorunlarını ve izlenimlerini belirtirlerse çok sevinirim...

    (açıkcası şuanki aracım 46000 km de 2006 ES otomatik civic ve aracımdan ve otomatik vitesinden gayet memnunum:)) buraya nerden geldim derseniz aracıma lpg taktırıp ekonomik şekilde 4-5 yıl daha binmek üzereydimki lpg taktırınca 4-5yıl daha binecek olmak sanki satmamaya şartlanmak beni biraz gerdi açıkcası:))ve madem 4-5 yıl bineceğim yeni civic alıyım ona lpg taktırıyım rahat rahat 4-5yıl binerim hiç olmazsa dedim ama busferde sorunsuz olan aracımın üstüne nerdeyse 10 milyar verip birde lpgden dolayı sorun yaşayıp rahat binemezsem habire sorun yaşarsam diye bi kurt düştü içime ve dizel otomatik olarak corolaya kaydı aklım ama multimode şanzuman problemi yaşayanlar ve bu şanzumanın kötü ünü kafamı karştırdı açıkcası durum bu arkdaşlar)


    2006 46 bindeki aracı satıp bi de üzerine para koyup bence pişman olacaksınız.

    Sıfır alacak olsanız lafım olmaz, ancak sorunsuz bir aracı satıp -Ayrıca memnun olduğunuzu da ifade etmişsiniz- ne olduğu belli olmayan bir aracı almak bence pek mantıklı değil.

    Sahip olduğunuz araca LPG takmanın sizi germiş ancak yeni aldığınız araca da LPG taktıracaksanız arada ne fark var ?

    Dizel ve otomatik sorunsuz araç mı dediniz ? Audi, MErcedes, VW gibi markalar dışında kalan kalitedeki hiç bir aracın dizeli otomatikte tatmin edici değildir.

    Fazla para vermeyeyim ve de otomatik olsun diyorsanız Honda, Mitsubishi gibi Japonlar biçilmiş kaftan. Hem sorunsuz hem de LPG ye uyumlular.

    Yeni kasa Hondaların yanından bile geçmeyin bence. 35 bin liraya 2. el Civic mi olur ? Fiyat abartılı. Aynı paraya 2004-2005 Accord alınır veya Audi A3.

    Hatta sıfır dizel Ford focus Trend X veya Corolla d4d (Kammpanyada öyleydi, şu an bilmiyorum)

    O halde mantıklı olan 2002-2006 arası Honda almak, LPG uygulatmak. Bi dakka, o araca sahipsiniz zaten. Eeee o halde ?

    Velhasıl-ı Kelam; Anladığım kadarıyla değişiklik ve macera arıyorsunuz. 2. el araçta maceraya girilmez. Eski bir Çin atasözü der ki; "İşliyorsa kurcalama."

    Paranızla altın veya gayrimenkul almanızı tavsiye ederim, aracınızı güle güle kullanın.

    Selamlar




  • arkadaşım babamla ben corolla benzinli otomatik kullanıyoruz ve de toyota'dan memnunuz.
    ikimizinde satma vakti geldi.(bence mevcut corolla'ların işçilik kalitesi de bizdekilerin (2004-2007)(ingiltere üretimi) yanına yaklaşmaz)
    ben 4-5 yıl kullanmak üzere(inşallah) 1.6 motor hacimliler arasından düz vites olmasına rağmen volvo s40 1.6d alacağım.
    babam ise otomatik ve dizel uğruna kia ceed dizel otomatik alacak.(düşün artık toyota'dan kia'ya yönelmek ne zor olmuştur!)
    orta segmentte malesef dizel otomatik seçenek az. Büyük kısmı sorun çıkartma ihtimali çok olan şanzıman. Ben golf'e baktım içimi boğdu hatta showroom'da yeni poloyla karıştırdım. Arabayı iyice küçültmüşler sanki.
    Kasa değişimi ve şirket filo aracı olmasına aldırmıyorsan jetta 1.6d DSG 'yi öneririm.
    Ben volvo'da powershift şanzıman için 2000cc'lik motora para saymayı tercih etmedim. Bence Türkiye'deki modelleri düşünürsek siz düz vites talimine başlayın derim.
    GÖRECEKSİNİZ TERCİH KITLIĞINDAN DEĞİL, TERCİH BOLLUĞUNDAN BUNALACAKSINIZ!




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.