Şimdi Ara

DİZEL araçlarla ilgili yanlış bilgiler.NELER. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
3.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • mayıs ayında dızel araç aldım
    km si 101500 de idi
    yani pskolojik sınırı 1500km geömişti
    şuan 107bın kusurde çok menunum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizeller 100 binde ölmüyor ancak 300 - 400 bin km yapmış dizeli satarken 70-80 bine çekip alan kişi 100 bine gelince biten motorlardan dolayı böyle bir kanı oluşuyor.
  • Taksiciler yalancıdır inanmayın ! adamlar günde iki kere bakım yapıyorar araçlarına neredeyse....
    söför değiştirdikçe bakımını yapıyorlar.......
  • Arkadaşlar merhaba yazılanların hepsini okudum.ve kendimce cevaplıyım.üst marka araç kıyaslamaları biraz yanlış niye 2500 motor mersedes veya ww. bmv. gibi araçlar üst segment araçlardır.büyük motor güçlü motor olayıdır.ama linea fort türü yani orta kesim veya hesaplı küçük motorlu araçlar sınıfı araçlar ile tabiki güç ve motor ömrü farkı vardır.1300.ile 1500.mot.araçların 4 motor modelini sadece 1.. üreticinin yaptıgını bıliyormusunuz.hepsi aynı markalar farklı.bu üreticiler hep birlikte karar alıp satış yaptıkları ülke ve kullanıcı profiline göre ihtiyaca göre araç üretip satarlar.bu araçlar aslında kaya gibi saglam dır.lakin ispanya italya balkan ülkelerinin bir kısmı ve daha bazı 2.ci ve 3.cü dünya ülke vatandaşları aynı bizlerdeki hoyrat kullanıcılar onlardada malum var hem şikayet ederler hemde kullanırlar.örnek olarak kuzey afrika ülkelerinde bitik halinden daha beter dizel araçlar hala çalışır ve o kadar parça ve işçilik olayından yoksun haldedirlerki anlatamam.Bizlere araçların tanıtım birifinkleri verilirken bu örnekleri daima gösterirler.bizim ürettigimiz araçlar bakın bu durumdan dahi sakınmadan çalışıp bizi onore ediyorlar diye övünürler.yani bizler burda hala 100.bin sohpetıni yapaduralımm.firma yöneticileri bunları biliyor ve halimize gülüp geçiyorlar.yani kendimizi araçları hor kullanarak sonrada şu bu kötü demiyelim.benim karşıma teknik bir sorunla gelen araç sahibine 3. tane teknik veya yapması gereken soruyu srdugumda kem küm veya şeyyy.diyip gidiyor.yani bilinçsizce kullanıp bol.bol konuşuyoruz.kendi bütcemizi ve zamanımızı bitiriyoruz.kendimize bakar arçlarımıza bakıp dikkat edelim inanın 700.bin km sorunsuz gider.araçları her gün yıkatıp gezecegimize bir günde kaputu açıp motorunu kontrol edelim .dışına verdigimiz prayla ayda 2.bakım parası çıkar .




  • Accent,Clio alacaksanız mümkün oldugu kadar düşük km alında
    Eski dizel mercedes alacaksanız kilometreye hiç takılmayın :) 200 bin km dizel mercedesler için rodaj süresidir..
  • Araçlar üretilirken mtor gücüne göre kasa olayı 2.ci plandadır.aynı kasayı benzinliye dizele ve hibrit e de kullanır.burda olay motor seçenekleri ve tork . beygir güçleridir. sen 60 beygir bi araçla 6 .kişi dügüne gezmeye gidersen 140..150 basıp caka satmaya çalışırsan haliyle o kasa agır gelir.sonra araç çekmiyor o bu şu deriz.üreticide derrkkii aracın teknik verilerini okuyup ordaki istihap haddini aşmayın .YANİ ÜRETİCİ SALAKbiz her şeyi iyi bilennleriizzz.kasa agır veya çekmiyor olayı bu...
  • BEN yazılarımda işimin geregi araç markası ve çok teknik verilere girmiyorum.bu benzinli ve lpg .li araçlar çokmu ekonomik sanıyorsunuz.o marşa her basıldıgında benzinle çalışıp sonra lpg ye geçiyor.bu ayrı bir külfet. az yaksın diye gaz ayarları minimum seviyeye getirilir araç daha fazla yıpranır baskı balata daha fazla kullanılr.motor yag ömrü kısalır.araç lar km.yaptıkça 5000 bin veya 10.000 km. yag ömrünü doldurmuyor .her zor kalkış manevrası ve trafigin içindeki dur kalklarda o yagın klm.ömrünü yer buna göre hesap yapı km.ye göre diil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    bu arada it's common rain'in' man :)

    Doğrudur.

    Önce sizin yazdıklarınızı düzeltelim. Neresinden başlayayım!

    1. Cümlenin baş harfi büyük yazılır. "bu" değil "Bu" şeklinde olacak.

    2. Noktalama işaretleri yerinde kullanılır. Bundan önceki mesajınız ise imla ve noktalama adına düzeltilecek gibi değil. Bunun için de ayrı bir alıntı yapmaya gerek görmüyorum.

    3. İngilizce biliyorum havalarına girilmez. Bilip bilmediğiniz kimseyi ilglendirmez. Niye Türkçe yazmadınız?

    4. Mesajımı alıntı yapıp cevap verebilirdiniz.

    5. Bu mesajınızı şahsımın yazdığı bir mesajdaki, bir harfi sehven yazmasından dolayı diye algıladım. Eğer böyle değilse unutun gitsin!

    İyi formlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Taksiciler yalancıdır inanmayın ! adamlar günde iki kere bakım yapıyorar araçlarına neredeyse....
    söför değiştirdikçe bakımını yapıyorlar.......


    taksici niye yalan söylesin müşterisine arabası konusunda ne çıkarı var ?
  • valla taksici muhabbetine girersek hepsi benzin + gaz ve kullandıkları arabalar hyundai ve fiat (benim gözlemlediklerim)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prorocker

    şöyle örnek göstermek isterim. bir yakınım fiat albea kullandı tam 280 bin küsür km boyunca. 200 binde ilk triger değişimini yaptı. 1 kez bile turbodan şikayet etmedi. yağ değişimi dışında hiç sorun çıkartmadı. ve alalelade herhangibi yerden mazot alındı öyle düzenli aynı yerden mazot alınmadı araca. tamamen bizim insanların hurafesi bu dizel motor mevzuları. şu an tek hurafe yetkili satıcıların fiyat politikaları ve mazeretleri. benzinli motordan daha pahalıya geliyor üretim tamam olabilirde 8 bin liraya kadar dizel motor farkı tamamen abartı.

    dizel motor iyidir . candır.

    3-5 milyara kadar düştü sanırım fark , bir ara kampanya ile benzinli fiyatına dizel falan veriyorlardı.
  • psa ford vw gibi firmalar en az 6 bin lira fark koyuyor üstüne aynı hacimli motora göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prorocker

    quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Taksiciler yalancıdır inanmayın ! adamlar günde iki kere bakım yapıyorar araçlarına neredeyse....
    söför değiştirdikçe bakımını yapıyorlar.......


    taksici niye yalan söylesin müşterisine arabası konusunda ne çıkarı var ?

    Söylerler adamların tek övünebiliecegi konusu taksisi,neden söylemesin...
    ben 500.000 deviren dacia sahibi söföre sormuştum daha şimdiye kadar sorun olmadı demişti..
    İster inan ister inanma sen buna..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    quote:

    Orijinalden alıntı: prorocker

    quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Taksiciler yalancıdır inanmayın ! adamlar günde iki kere bakım yapıyorar araçlarına neredeyse....
    söför değiştirdikçe bakımını yapıyorlar.......


    taksici niye yalan söylesin müşterisine arabası konusunda ne çıkarı var ?

    Söylerler adamların tek övünebiliecegi konusu taksisi,neden söylemesin...
    ben 500.000 deviren dacia sahibi söföre sormuştum daha şimdiye kadar sorun olmadı demişti..
    İster inan ister inanma sen buna..

    ya ne yararı var o lafın o adama satıcı mı galerici mi ? niye yalan söylesin ? söylediğinizde en ufak bi mantık kırıntısı göremiyorum kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: my teacher

    100.000 km den sonra dizel alınır arkadaşlar ben aldım 145 000 km de idi.
    Yakıtı çok iyi, kullanması çok zevkli, çok seri bir araçtı yokuşlarda zorlanma bayılma yapmıyordu.
    Servis bakımları yapılmış bir araçtı.

    Gel gelelim çok sevdiğim aracım beni üzmeye başlamıştı.
    1. Arabam bir gün çalışmadı dediler enjektörler değişecek. Kaç para 2000TL.
    2. Motor çalışırken yağ çubuğunu çıkardım aman Allah'ım o da ne dumanlar tütüyor. Götürdüm servise motorun gidiyor dediler. Dedim cezası ne olur 5500 - 6000TL yada istersen sıfır motor getirtelim 7000TL
    3. Ne olur ne olmaz sen bunun trigerini değiştir başına iş açmasın dediler. Cezası 500TL

    Ben dizel aşkımı bunların hiçbirini yaptırmayarak 180.000 km de arabamı satarak bitirdim.

    Sizlere tavsiyem şudur ki geçmişini bilmediğiniz hiçbir dizel aracın ikinci eline yanaşmayın.
    Bu arada sattığım aracım clio 1.5DCi idi.

    Şimdi yeni aracım sıfır ve benzinli belki çok yakıyorum ama Allah başka dert vermesin.

    O araba orjinal145k da miydi acaba?
    Nasil mazot kondu, bakimlari zamaninda yapildimi?
    Kotu emsal misal olmaz ustadim!..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann


    quote:

    Orijinalden alıntı: my teacher

    100.000 km den sonra dizel alınır arkadaşlar ben aldım 145 000 km de idi.
    Yakıtı çok iyi, kullanması çok zevkli, çok seri bir araçtı yokuşlarda zorlanma bayılma yapmıyordu.
    Servis bakımları yapılmış bir araçtı.

    Gel gelelim çok sevdiğim aracım beni üzmeye başlamıştı.
    1. Arabam bir gün çalışmadı dediler enjektörler değişecek. Kaç para 2000TL.
    2. Motor çalışırken yağ çubuğunu çıkardım aman Allah'ım o da ne dumanlar tütüyor. Götürdüm servise motorun gidiyor dediler. Dedim cezası ne olur 5500 - 6000TL yada istersen sıfır motor getirtelim 7000TL
    3. Ne olur ne olmaz sen bunun trigerini değiştir başına iş açmasın dediler. Cezası 500TL

    Ben dizel aşkımı bunların hiçbirini yaptırmayarak 180.000 km de arabamı satarak bitirdim.

    Sizlere tavsiyem şudur ki geçmişini bilmediğiniz hiçbir dizel aracın ikinci eline yanaşmayın.
    Bu arada sattığım aracım clio 1.5DCi idi.

    Şimdi yeni aracım sıfır ve benzinli belki çok yakıyorum ama Allah başka dert vermesin.

    O araba orjinal145k da miydi acaba?
    Nasil mazot kondu, bakimlari zamaninda yapildimi?
    Kotu emsal misal olmaz ustadim!..

    Serviste kayıtları mevcuttu aldığımda kontrol ettirdim kilometresi orijinal.

    Dizel araba kız gibidir incitmeyeceksin kibar nazik kullanacaksın yağını tuzunu eksik etmeyeceksin en iyi mamalarla besliyeceksin.

    Şimdi şunu diyorum 2. el 100 000 - 200 000 üstü farketmez diyen arkadaşlara.
    1. Arabanın geçmişi çok önemli tanıdığınız bildiğiniz araç ise güveniyorsanız alın binin kardeşim.
    2. Geçmişini bilmediğiniz 2. el dizele yanaşmayın.
    3. Arabadan fazla anlamıyorsanız ve iyi kullanmayı bilmiyorsanız dizele hiç yanaşmayın.
    4. Araba işi şans işidir şansım iyidir diyorsanız alın binin kardeşim. Benzinli arabada iyi arabayı yakalama şansınız daha yüksektir.
    5. Bu arada yüksek kilometreli bir dizeli hemen satarım derseniz yanılırsınız. Bedavadan biraz pahalı fiyat vermezseniz asla gitmez.

    Lieberman kardeşim şu sözüm de sana. Damdan düşenin halini damdan düşen iyi anlar. Damdan düştüğünde beni daha iyi anlarsın kardeşim.




  • Bir iki yer dikkatimi cekti yazinizda.

    Minibusleri ornek vermissiniz. Bu araclar turbolu degil ve daha eski teknoloji motorlar genelde. Yeni nesil turbi dizeller minibus motoruna gire cok daha farkli motorlar. En basiti minibuse yuksek kukurtlu dizel koyun gider ama bunu multijete yafa tdci a koyun bakalim nolcak.

    Insanlarin cekincesi zaten motor biter degil masraf acar anlaminda. Ki bence biraz haklilar cunku turboku araclar icin bakimlar cok onemli. Bakkmi yapilsa bile eskidikce risk daha fazla. Ikinci el arac alirken ikk tercihim turbosuz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.