DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
161
Cevap
4
Favori
224.030
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Toyota >> DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2463 Mesaj
      19 Ekim 2009 22:11:51
      daha dün astra 1.3 cdti kullandım. Kendim ayrıca 1.5 dci megane sahibiyim. Toyotanın hızlanması ikisindende üstündür. 1.6 ford ve hyundai motoruna yetişemesede kalkış da uzun yolda ani güç gerektiren durumlarda corolla beni hiç üzmedi.
      |
      |
      _____________________________

      2015 opel mokka 1.6 cdti enjoy otomatik + 2009 PRIUS GEN 2 PRINS vsı2 LPG
    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      20 Ekim 2009 23:03:41
      motor kolay kolay bitermi ancak bakımını yapmazsan motoru öldürmeye çalışırsan o zaman erkende ölür arkadaşımda 1,3 multijet albea var kendi sıfır aldı takside kullandı şimdi ikinci araba olarak kullanıyor 500,000 km yi aşmıştı sadece bir kez turbo değişmiş
      |
      |
      _____________________________

      sony slt alpha 37
      sony xperia s
      2005 hilux
    • Çavuş
      43 Mesaj
      13 Kasım 2009 20:07:58
      Selam Arkadaşlar

      Ben 88 model 2.5 ford disel bir karavan almak niyetindeyim. Bu araçların motorları nasıldır? Parça problemi yaşar mıyım? Çekiş gücü nasıldır. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

      Yardımlarınıza şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

      kadir
      |
      |
      _____________________________

      kadir
    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      13 Kasım 2009 22:06:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: akadircevik

      Selam Arkadaşlar

      Ben 88 model 2.5 ford disel bir karavan almak niyetindeyim. Bu araçların motorları nasıldır? Parça problemi yaşar mıyım? Çekiş gücü nasıldır. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

      Yardımlarınıza şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

      kadir

      güle güle kullan hiç bir problemi yok parçaları ucuz ama çok gürültülü bir motora sahip olacaksın gerisi problem değil
      |
      |
      _____________________________

      sony slt alpha 37
      sony xperia s
      2005 hilux
    • Çavuş
      43 Mesaj
      14 Kasım 2009 00:28:58
      Sayın Maktastur

      Çok teşekkür ederim. Yanıtınızdan bu türden motorların iyi olduğunu anlıyorum. Zaten araç senede 5 - 6 bin km yaptığından çok kullanılmamış. Eğer gürültüsü dışında bir sorun yaratmayacaksa mesele yok demektir. Sanırım bu araçlar eskden köy yollarında kullanılan minübüslerden. Onlarda bildiğim kadarıyla çok dayanıklıdırlar.

      Tekrar teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

      kadir
    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      14 Kasım 2009 00:51:33
      quote:

      Orijinalden alıntı: akadircevik

      Sayın Maktastur

      Çok teşekkür ederim. Yanıtınızdan bu türden motorların iyi olduğunu anlıyorum. Zaten araç senede 5 - 6 bin km yaptığından çok kullanılmamış. Eğer gürültüsü dışında bir sorun yaratmayacaksa mesele yok demektir. Sanırım bu araçlar eskden köy yollarında kullanılan minübüslerden. Onlarda bildiğim kadarıyla çok dayanıklıdırlar.

      Tekrar teşekkürler.

      tamamen mekanik sistem olduğu için elektronik olan sanırım sadece teybi olsa gerek bu yüzden arıza yapsa bile çok pahalıya malolmaz en büyük derdi motor gürültüsü ile konfor başka derdi yok birde makas kırarsın ama onuda kolay kolay kıramazsın motor parçaları ekmek peynir gibidir bulabilirsin sadece sıkıntı olacak olan pompadır onuda kolay kolay bozulmaz bozulunca eski ayarına getşrecek usta bulmak kolay değildir başka derdi yok zaten dediğin gibi ucuz bir araba fazlasını beklemek akıllıca değil
      |
      |
      _____________________________

      sony slt alpha 37
      sony xperia s
      2005 hilux
    • Er
      2 Mesaj
      24 Şubat 2010 11:22:40
      Merhaba Arkadaslar,

      yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

      1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
      2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

      1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


      diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

      İlginize teşekkürler
      |
      |
    • Binbaşı
      1328 Mesaj
      24 Şubat 2010 13:39:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: üniversite

      Merhaba Arkadaslar,

      yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

      1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
      2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

      1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


      diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

      İlginize teşekkürler

      güzergah sana kalmış bir şey diyemem yalnız turbo araçlarda tavisye edilen kullanım şekli stop etmeden en az 30sn rolantide çalışmasını bekleyip öyle stop etmekte fayda var deniliyor
      |
      |
      _____________________________

      sony slt alpha 37
      sony xperia s
      2005 hilux
    • Binbaşı
      1101 Mesaj
      24 Şubat 2010 14:25:54
      Bana kalirsa 10 km'nin yakit masrafi herhangi bir sekilde giderilemez diye dusunuyorum; ancak siz gene de her iki yoldaki km'de yaktiginiz yakitin kac kurus oldugunu hesaplayin. Ona gore zaten hangi yolun daha ekonomik oldugu ortaya cikacaktir.

      Bunun disinda zaten iki yoldan birini secme sebebiniz sure mevzusu olabilir. Yani birinda 30 dakika daha cok yorulursunuz, dur kalklar, frenlere falan da baski yukler mesela. Ayrica bacak kaslariniz iki de bir calisir, gozleriniz yorulur falan. Bunlari da dikkate alarak eger 10 km daha uzun olan yol eger 15-20 dakika daha hizli size isinize goturuyorsa, o zaman belki de bu yolu tercih edebilirsiniz.


      quote:

      Orijinalden alıntı: üniversite

      Merhaba Arkadaslar,

      yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

      1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
      2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

      1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


      diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

      İlginize teşekkürler
      |
      |
      _____________________________

      2010 VW Tiguan 1.4 TSI 4Motion Sport&Style Şeker Beyazı

    • Er
      6 Mesaj
      24 Şubat 2010 15:58:07
      2009 D4D Toyota Corolla aldım geçen yıl..biraz fark ödeyip 5 yıl ve sınırsız km. garantisi de aldım..daha 1 yıl olmadan neredeyse 25.000 km. yol yaptım..her 10.000 km.'de bakıma giriyor yetkili servisinde. shell GTL yakıt kullanıyorum sürekli..daha ne yapılabilir ki?
      bence bir sıfır eksiği var o rakamın Toyota için; yani 100.000 değil 1.000.000 km olmalı :)
      |
      |
    • Teğmen
      104 Mesaj
      12 Ekim 2010 15:02:41
      arkadaşlar bende yeri gelmişken bişy sormak istiyorum,volvo c30da bulunan 177hp 400 torkluk D4 motor hakkında bilgi verirmisiniz,kim yaptı,supercharger veya turbo varmı gibi
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1618 Mesaj
      12 Ekim 2010 17:04:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: BlackEmperor

      Öncelikle Merhaba ilk alıntı yaptıgın arkdaş 2500 devir demiş ama bu devir dizel motor için orta yüksek bir devirdir. Yani düşük sayılmaz :) 2500 den asagı vites değiştirmek aksıne yakıt ekonomini artırır. dün diğer bir konuda yorum yazmıştım ki bulunca buraya ekleyecem. Benim aracım manuel 1.4 D4D ve aşagıda verilen devir aralıklarıyla benım kişisel kullanım verilerim neredeyse 100 % uyusuyor. buda aracımı dogru kullanıyorum mansına gelir.


      Alıntıları Göster





      böyle bir başlığın olduğunu yeni görüyorum. "dizel aracın nasıl kullanılması gerektiğini bilen ilk kişisiniz". kimseye anlatamıyorum şu devir meselesini. benzinli motor gibi kullanıyorlar dizelleri. aracınızı bu şekilde kullanırsanız rekora imza atarsınız bence. müzelik bir aracınız olmuş olur güle güle günlerde kullanın aracınızı
      |
      |
      _____________________________

      -206 feline-
    • Yüzbaşı
      426 Mesaj
      01 Mart 2011 13:27:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: oguz1

      dizel kullanıcısı olarak altın yumurtlayan tavuğumdan çok memnunum. memnuniyetin devam etmesi için
      1- 3000 devri geçirmeyeceksin
      2- Eurodizeli merkezi bir yerden aynı bayiden fullüyerek alacaksın.
      3- Ani kalkış ve durma yapmıyacaksın.
      4- Bakımlarını kesinlikle aksatmayacaksın.
      5- Çok düşük devirde vites değiştirmeyeceksin(ort 2500 devir)

      Sonrada yakıtı düşünmeden uzun uzun km yapacaksın,pikniğe giderken yakıtı düşünmüyeceksin km rede benzinli motara göre yaptığın karın keyfini çıkaracaksın...




      Evet bende arkadaşa aynen katılıyorum. Dizel motorlarda sınır yoktur. 5.000 km. de motor bitiren de gördüm, 550.000 km. de orjinal motoru anahtar değmeden kullanan da. Tamamen kullanımla ve bakımla alakalı birşey. En iyi vites değiştirme aralığı 2.500-2.800, seyir devri ise 2.000-2.2000. Aldığın yakıt iyi ve bakımları da aksatmıyorsan (özellikle hava filtresi) o motor milyonu bile görür.....
      |
      |
      _____________________________

      keremozcan27@hotmail.com
    • Yüzbaşı
      792 Mesaj
      04 Mart 2011 01:01:57
      arkadaşlar merhaba,

      bende geçen hafta 75.000 km'de ERA CRDİ aracımı satarak bugün 2006 1.4 d4d sedan Corolla Terra MTM aldım, araç 100.000 km'de

      dizel araçlarda ve özellikle toyotada otomatik vites kullanım tavsiyeleriniz nelerdir? aracıma enjektör temizliği yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?

      Toyota hep kullanmak istediğim bir araçtı çok sevinçliyim, umarım memnun kalırım, Corolla forumu bulamadım, aynı aracı kullananların yorumlarını okumak isterdim ama bir başlık yok...

      yorumlarınızı bekliyorum. ilginize ve desteğinize şimdiden teşekkürler...
      |
      |
      _____________________________

      Geçmişini unutan toplumlar yok olmaya mahkumdur...
    • Yüzbaşı
      792 Mesaj
      04 Mart 2011 23:59:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: volkan_efe

      arkadaşlar merhaba,

      bende geçen hafta 75.000 km'de ERA CRDİ aracımı satarak bugün 2006 1.4 d4d sedan Corolla Terra MTM aldım, araç 100.000 km'de

      dizel araçlarda ve özellikle toyotada otomatik vites kullanım tavsiyeleriniz nelerdir? aracıma enjektör temizliği yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?

      Toyota hep kullanmak istediğim bir araçtı çok sevinçliyim, umarım memnun kalırım, Corolla forumu bulamadım, aynı aracı kullananların yorumlarını okumak isterdim ama bir başlık yok...

      yorumlarınızı bekliyorum. ilginize ve desteğinize şimdiden teşekkürler...
      |
      |
      _____________________________

      Geçmişini unutan toplumlar yok olmaya mahkumdur...
    • Teğmen
      229 Mesaj
      06 Mart 2011 02:23:39
      Dizel motorların ömrü benzinli motorlardan her koşulda daha uzundur. Periyodik bakımları yapılan ve hoyratça kullanılmayan dizel motorların çoğu sorunsuzca 500 bin km yi devirir. Heleki bu Toyota ya da Isuzu tarafından üretilmiş bir dizel motorsa 1 milyon km yi devirmek şaşırtıcı değildir. Zaten yolcu otobüsleri ve Isuzu kamyon-kamyonetlerin çoğu 1 milyon km den sonra rektefiye yaptırmaktadır. Burda bir şeyi daha düzeltmek isterim Fiat'ın ürettiği kusursuz dizel motor multijetler GM il geliştirilmemiştir. Tamamen Fiat'ın geliştirdiği bir motordur. Ancak daha sonra GM , multijet motorun geliştirilmiş bir modelini Fiat'tan satın olarak Opel-Vauxhall araçlarda kullanmaya başlamıştır.
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      45 Mesaj
      12 Ağustos 2011 17:16:12
      bende bir tofaş kartal var 400 bin den fazla yol yaptım ortalama 100 binde motor rektefeye veriyorum sorun kalmıyor,kaldı ki dizel motorlar 1 milyon kilometre yine gider yeter ki bakımını ihmal etmeyelim.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      884 Mesaj
      08 Eylül 2011 23:22:06
      benim eşimin 2005 corsa aracı 213 k da ve normal bakım dışında hiç sorun yaratmadı.benim 2009 c180 blue 71,000 de 1 kez yolda bıraktı mazot pompası gitti garantiden değişti 54,000 de ,1 kez daha yolda bıraktı beyin arızası oldu,20 gün arabasız kaldık.vergi indiriminde araç alalım dedik aldığımdan beri problem hep oldu.Marka kadarda şans gerekli.
      |
      |
    • Yüzbaşı
      802 Mesaj
      12 Ekim 2011 14:17:47
      BIR ARKADASIMIZ FORUMDA LAGUNA 1.5 D.C.İ LER HAKKINDA LAF ETMIS DURMUS AMA 240 NEWTON TORK URETEN BIR MOTORDUR SEHIR ICINDE BILE COK YUKSEK HIZLARA CIKABILEN BIR MOTORU VARDIR BIRDE TIPSİZ FALAN DEMIS AMA BENDEDE SL EXECTUVE MODELI VAR 2.0 D.C.İ TRIPTRONIK 1.5 LEERDE TRIGER ZINCİRİ VARDIR FAKAT 2.0 DCI LERDE ZİNCIRLIDIR MOTOR 1.5 D.C.İ I DA BEN RACIMI ALMADAN ONCE TEST ETMISTIM BODRUMDA GERCEKTEN YOLDAN ARACIN İZİNİ BOZMAK ZOR VE COK SESSİZ BIR MOTORDUDA, LUTFEN ARACLARI KARALALAMADAN ONCE BIRSEYLERİ BİLELIM ORTAYA ÖLE KONUSALIM ARKADASLAR SONUCTA HEPİMİZ FORUMCUYUZ KİMSE KİMSENIN KALBİNİ KIRMASIN LUTFEN BIRDE LAGUNAYA COK TIPSUIZ DEMIS 2010 COROOLLAMI TİPİ SUPER HAHH!!!!!! HAYIRLI GUNLER KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DILERIM HERKEZLERE GORUSMEK DILEĞİ İLE
      |
      |
      _____________________________

      2011 LAGUNA 2.0 D.C.İ EXECTUVE SL INCİ BEYAZI
    • Er
      1 Mesaj
      18 Şubat 2012 00:08:34
      quote:

      Orijinalden alıntı: esmerce



      Alıntıları Göster



      Bak şimdi benimde aklım karıştı;

      Multijet ilk çıktığında yapılan açıklamalarda "teorik ömrü 250bin km" deniyordu. Bunun manası nedir o zaman?

      1) "4*4 lük kullanılsa 250bin km yapabilir bir ihtimal" mi yoksa
      2) "Minimum 250bin km yapabilir" mi?

      Görüşlerime göre;

      1) 250bine kadar ömür biçilmişse 100bin km civarlarıda can sıkıcı problemler ufak ufak başlamış olabilir.
      2) Minimum 250bin km yapabilir deniyorsa bende "evet mazot yağlayıcı özelliğe sahip olduğundan benzinliye göre avantajlıdır ancak küçük hacimden yüksek güç alınması yüksek basınç gerektirir buda dezavantaj" derim.

      Ben küçük ve yüksek güçlü dizel motorların büyük hacimli ama güç/hacim oranı düşük motorlardan fazla risk altında olduğunu ama 100bin km gibi rakamlarda problem çıkartmayacağına -özellikle Toyota D4D serisi için- eminim.


      2005 doblo kullanıyorum,0km aldım şu anda 250.000 km de

      şimdiye kadar; 1 hava debimetre, 2 takım kızdırma buji, 1 takım triger zinciri, 1 su termostatı değişti.

      350.000 hedefim var.
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.