Şimdi Ara

Dizel Araç Soğukta Çalışmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (4 Mobil) - 2 Masaüstü4 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
6.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2.8TD 1996 pajero aracım var. Araç özellikle sabah erken saatlerde ve gece çalışmıyor. Marş motoru yeni bakım yapıldı, kızdırma bujileri yeni değişti ve akü yeni. Marşda bi problem yok gayet kuvvetli. Ancak son bi kaç haftadır marşa basınca monifoldun ordan beyaz duman çıkıyor. Çiğ yakıt kokusu geliyor ve araba çalışmıyor. Monifoldun çatlak veya turbo bağlıntı kısmında kaçak olduğunu düşünüyorum. Isıyla farkıyla beraber bu çatlak sanırım değişkenlik gösteriyor. Çünkü normal havalarda ve gün ortasında duman çıkmıyor. Monifold kaçağının aracın çalışmamasına bi etkisi varmıdır bunu öğrenmek istiyorum, yardımcı olursanız memnun olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • http://forum.donanimhaber.com/m_83799069/tm.htm

    http://www.fiatlinea.org/dizel/soguk_havada_calismiyor-t352.0.html

    https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25504

    TEknik anlamda ileri derecede bilgili değilim sevgili kardeşim, sadece arama yaptım, hatta sayfalarca Onno Usta' nın sitesinden (arama sırasında çıktığından oraya da baktım) fakat orada sizin sorununuza benzer bir şey görmedim ben.

    Umarım size verdiğim linklerde, sorununuz için çözüm bulursunuz.




  • Aynısı bendede var kızdırma bujisi içinde kırılmış melet ugrastiracak bizi bembeyaz bulut atıyor sabahları :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yardımın için teşekkür ederim aalpan. Sorunu iki aşamalı olarak helletim. Aynı araç sahipleri benzer sorunla karşılaşması durumunda yardımcı olacağına inanıyorum.

    Kızdırma bujisi kontrol ünitesi (torpido sağ alt köşe yan trim içerisinde bulunuyor) yollardan biri yanmış. İlgili devreyi tamamlamak için köprüledim.

    Daha sonra marş rölesi adını verdikleri (starter relay / glow plug relay) kızdırma bujilerine elektrik gönderen (akünün hemen yanında) parçayı muadiliyle değiştirdim. Bu parça da maalesef arızalanmış. Henüz orjinalini bulamadığım için bunu kullanacağım geçici bir süre.
    Araç şimdi tek marşda sorunsuz olarak çalışıyor.
    Umarım herkese faydalı olur.
     Dizel Araç Soğukta Çalışmıyor Dizel Araç Soğukta Çalışmıyor Dizel Araç Soğukta Çalışmıyor Dizel Araç Soğukta Çalışmıyor




  • Üstad siz usta adammışsınız, helal olsun size. Ben korkardım böyle bir şeye girişmeye. Sorunu çözmeniz için bulmanız lazımdı ki bu da ayrı bir ustalık.

    Maalesef yardımcı olamadım üstadım, ellerinize sağlık, iyi iş çıkarmışsınız. Elektronikten mi anlıyorsunuz, yoksa motor teknolojisinden mi?
  • Estf. aalpan yeterince yardımcı oldun çok sağol. Araç eski olunca her şeyden biraz biraz bilgi sahibi oluyorsun ister istemez malum bu araç memleket de çok fazla yok. İşin daha kötü tarafı bu araçtan anlayan ne bir yetkili servis ne de yedek parçası var, olan parçalarda aşırı pahalı zaten. Örneğin geçen yıl devir saati çalışmıyordu Ankara da 3 ayrı yetkili servise gittim (bunlardan biri tavsiye üzerine gittiğim mitsubishi ambulanslara sözüm ona palet takan servis) Kimi torpido sökülecek, kimi okuyucu arızalı üç gün kalacak, kimi devir saati motoru bozuk vs. ne var ne yok sökülecek dedi. Hiç birine yaptırmadım. Km saatini söküp çatlak bir kaç lehimi yeniledim sorun düzeldi. :) Buna benzer bir çok şeyle karşılaşıyorum, bir yere götürmeden önce ya araştırarak (yabancı forumlar vs) yada bilgim dahilinde arızayı kendim tespit etmeye çalışıyorum.
    Bu arada soruma istinaden belirtmeyi unutmuşum duman manifoltdan değil turbo çıkışı bağlantı yerinden çatlamış. Oksijen kaynağıyla hallettik onuda.




  • Helal olsun sevgili kardeşim, umarım başkaca sorun çıkmaz. He uğraşmayı seviyorsan ayrı mevzu, her hafta bir arıza çıksın diye dua edeyim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • devrelerin yanmasi ilginç. acaba ne olduda yandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin değilim, marş rolesi veya kızdırma bujileriyle ilgili bir durum söz konusu olabilir. Çünkü kızdırma bujilerinin üç ayrı çeşidi var diye biliyorum 6v 11v ve 12v. Daha önce kızdırma bujilerini bosch servisinde yine bosch marka ile değiştirtmiştim ancak hangisini takdılar bilmiyorum.Sorun bundan kaynaklı olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.