Şimdi Ara

Dizel araç rölantide ‘1000’ devir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
9.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • korkacak birşey yok dpf temizliği yapıyor. dizel araçta rölanti devri yükseliyorsa araçtan yanık kokuları geliyorsa gaz tepkileri değişmişse çok daha hassassa dizel partikül filtresi temizliği yapıyordur. aracı stop etmeden kullanmaya devam edin bir süre normale dönecektir.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Doğru, tdi multitronicleri unutmuşum. Ondan başka da dizel cvt yoktu sanırım.
    Dpf içinse sürekli 1200lerde gitmek evet daha erken dolduruyor ama 2500 gitmek doldurmuyor da diyemeyiz. Şimdi şöyle bir durum var, ilki eğer aracın dpfsinde belirli bir derecede kurum yoksa siz ne yaparsanız yapın dpf asla rejenerasyona girmez. Bundan mütevellit diyelim ki dpf temizken uzun yola çıktınız, sonra evinize geldiğinizde kurum rejenerasyon seviyesine geldi ama siz zaten gideceğiniz yolu gittiniz. İkincisi ise bu rejenerasyon sırasında araç normal sıcaklığının üstünde çalışıyor, dpf kısmına da yakıt püskürtüyor diye biliyorum. Egzozdaki bazı klape ayarlarını da değiştirerek 600 derece civarına getiriyor ve bu sebepten rejenerasyon sırasında aracın çim vb. Yerlerde park edilmesi tavsiye edilmiyor.Yane kurum belirli seviyede değilse siz ne yaparsanız yapın(vagcom vb hariç tabii) araç rejenerasyona girmez. Bir de yeni araçlar daha sık yapıyor bu işlemi daha sıkı emisyon kuralları gereği. O da bir etken. Ayrıca tahminime göre babanızın aracı büyük ihtimalle o zaten yoldayken başlıyor, bitiriyor. Sanırım pek kısa mesafe kullanılmadığından da fark etmemişsinizdir. Bir de yeni nesil vaglara göre rejenerasyon sıklığı da daha az olması muhtemeldir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UmutBG

    Doğru, tdi multitronicleri unutmuşum. Ondan başka da dizel cvt yoktu sanırım.
    Dpf içinse sürekli 1200lerde gitmek evet daha erken dolduruyor ama 2500 gitmek doldurmuyor da diyemeyiz. Şimdi şöyle bir durum var, ilki eğer aracın dpfsinde belirli bir derecede kurum yoksa siz ne yaparsanız yapın dpf asla rejenerasyona girmez. Bundan mütevellit diyelim ki dpf temizken uzun yola çıktınız, sonra evinize geldiğinizde kurum rejenerasyon seviyesine geldi ama siz zaten gideceğiniz yolu gittiniz. İkincisi ise bu rejenerasyon sırasında araç normal sıcaklığının üstünde çalışıyor, dpf kısmına da yakıt püskürtüyor diye biliyorum. Egzozdaki bazı klape ayarlarını da değiştirerek 600 derece civarına getiriyor ve bu sebepten rejenerasyon sırasında aracın çim vb. Yerlerde park edilmesi tavsiye edilmiyor.Yane kurum belirli seviyede değilse siz ne yaparsanız yapın(vagcom vb hariç tabii) araç rejenerasyona girmez. Bir de yeni araçlar daha sık yapıyor bu işlemi daha sıkı emisyon kuralları gereği. O da bir etken. Ayrıca tahminime göre babanızın aracı büyük ihtimalle o zaten yoldayken başlıyor, bitiriyor. Sanırım pek kısa mesafe kullanılmadığından da fark etmemişsinizdir. Bir de yeni nesil vaglara göre rejenerasyon sıklığı da daha az olması muhtemeldir.
    Bilgiler için teşekkürler. Bence düz vitesin verdiği avantajda var babamda. O genelde hep 2500 devirde vites değiştirir dsgli vaglar gibi 1500 ü görmeden patır patır vites atamıyor doğal olarak . Olması gerektiği gibi sürüyor babam ne agresif nede emekli dayılar gibi aşırı sakin ve vites oranlarının kısa olmasından ötürü araç 1800 devirin altını görmüyor.

    Valla benim derdim bir başka ben çıkma dpfyi daha yeni aldım haftalardır yıkatamadım fakat. Solüsyon aldım istanbuldan 150 liraya bi makina kimyacıdan fakat ne yıkama tabancam var nede hava kompresörüm. Solüsyonu uyguladıktan sonra 45 dakikaya yakın su tutmam gerekiyor ve bi o kadar sürede hava tutmam gerekiyor. Benzinliklerin yıkama tabancaları olmaz dpf taşını kesip atıyor malesef. Uzaktan tutmaya çalışsam o kadar dakika için 3 dakikası 2 lira olan su tabancası olacak bana 50-60 lira maliyet.

    Bide kimisi suyu dpfden ver katalizörden çıksın havayıda dpfden ver diyor kimisi ise bütün suyu katalizörden havayıda katalizörden ver çünkü egzoz yönüne doğru yapman lazım diyor

    Dizel araç rölantide ‘1000’ devir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar hepinize değerli görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum sorun halloldu. Dpf rejenerasyonuymuş.. otobana çıktım 3. Vites 3000 devir hızım 80’le 10-15 dk sürdüm, sürüş esnasında 2 defa falan böyle tıkanıklık açılır gibi ses geldi baktım aynadan saniyelik beyaz duman attı. Çok şükür devir 800-850 bandına geriledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımını adam gibi yapar adam gibi kullanırsan uzun süre sıkıntısız binersin

    Super b 1.6 TDI


    Dizel araç rölantide ‘1000’ devir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrankGallagherx -- 27 Ağustos 2021; 15:5:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alexissanchez A kullanıcısına yanıt
    Bilgi olsun diye yazıyorum, o hızla 4. Vitesle de gidebilirsiniz, 3 e gerek yoktu ama bir şey olmaz tabii. Ayrıca aracınız belirli periyotlarla bunu yapacaktır, mümkün mertebe her yaptığında işlemi tamamlamanız lazım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • rejenerasyon yapmak istiyor, motor ısındıktan sonra düşük hız yüksek devir kullanın bir 15-20 dk düzelir büyük ihtimalle



    edit: yeni gördüm sorun çözülmüş sanırım.. Aklınızda olsun hız sabitleyici ile olmuyor bu iş yani gaza basmak lazım..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 27 Ağustos 2021; 15:50:33 >
  • Milyona gelince sıfırlayanlardan mı. Maşallah.

  • Hocam ben de ilk defa dizel araç aldım. Bilmediğimden soruyorum hız sabitleyici ile neden olmaz? Devri 2300 civarında tutup sabitlesem?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: titanichay

    Hocam ben de ilk defa dizel araç aldım. Bilmediğimden soruyorum hız sabitleyici ile neden olmaz? Devri 2300 civarında tutup sabitlesem?

    Partikül yeterli ısıya ulaşamıyor diye olmuyor maalesef hocam.. Benim arabam gaza basınca misal otobanda anlık tüketim 5.0 5.5 arasında geziyor ama ayni yolda aynı hızda sabitleyiciyi acinda 3.0 - 3.5 e düşüyor yani ateşi harlaması için basmak gerekiyor :)) 3000 - 3500rpm de daha verimli yanıyor bu arada


    Bazende tam eve varıyorum kapının önünde yapıyor o zaman kendi haline bırakıyorum gaza basmıyorum olduğu yerde işlem bitene kadar motoru kapatmıyorum..


    Anlık rölanti tüketimi 0.1 - 0.2 arası değişirken yerinde rejenerasyinda 1.0 - 1.5 arası değişiyor, eğer öyle bir şeye denk gelirseniz motoru kapatmadan beklemenizi öneririm işlem bitene kadar.. 2 - 3 dk sürüyor genelde




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 27 Ağustos 2021; 22:31:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Işık yanmadı ama yarın deneme amaçlı yapacağım. Aracı manuele alıp 3 ya da 4. Viteste dediğiniz gibi süreyim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrankGallagherx

    Bakımını adam gibi yapar adam gibi kullanırsan uzun süre sıkıntısız binersin

    Super b 1.6 TDI


    Tebrikler nice uzun kmler inşallah.

    Sormak istiyorum hiç bosch dizel servislerinde enjektör temizliği ve bakımı yapıldı mı ?

    Hiç emme manifoldu egr temizliği yapıldı mı sökülüp ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrankGallagherx

    Bakımını adam gibi yapar adam gibi kullanırsan uzun süre sıkıntısız binersin

    Super b 1.6 TDI


    Peki iş satmaya gelince o km'de bir dizel aracı kim almak isteyecek Dizel araç rölantide ‘1000’ devir 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Partikül yeterli ısıya ulaşamıyor diye olmuyor maalesef hocam.. Benim arabam gaza basınca misal otobanda anlık tüketim 5.0 5.5 arasında geziyor ama ayni yolda aynı hızda sabitleyiciyi acinda 3.0 - 3.5 e düşüyor yani ateşi harlaması için basmak gerekiyor :)) 3000 - 3500rpm de daha verimli yanıyor bu arada


    Bazende tam eve varıyorum kapının önünde yapıyor o zaman kendi haline bırakıyorum gaza basmıyorum olduğu yerde işlem bitene kadar motoru kapatmıyorum..


    Anlık rölanti tüketimi 0.1 - 0.2 arası değişirken yerinde rejenerasyinda 1.0 - 1.5 arası değişiyor, eğer öyle bir şeye denk gelirseniz motoru kapatmadan beklemenizi öneririm işlem bitene kadar.. 2 - 3 dk sürüyor genelde



    Alıntıları Göster
    Motoru kapatmadan öylece bekleyince bu sefer rejenerasyon için egzoz zamanındayken yakıt püskürtüyor ve o yakıt motor yağına sızıyor motor yağının yükselmesine ve yağın bozulmasına sebep oluyor diye duydumm. Tabiki dizellerin motor yağıda buna göre yapılıyorda

    Eğer öyle bi durumda rölantide beklemek için mecburiyet yoksa tekrar bi yüksek devirlerde tur atıp eve öyle dönmek lazım. En sinir bozucu kısmı ise bi mekana girilecekse veya bi avmye girdikten sonra başladıysa falan öyle beklemekte sıkıntı. Yanımdaki "neden arabanın çalışmasını bekliyoruz" demesi baya sıkıntı bide kız arkadaşınız falansa gelde anlat durumu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Tebrikler nice uzun kmler inşallah.

    Sormak istiyorum hiç bosch dizel servislerinde enjektör temizliği ve bakımı yapıldı mı ?

    Hiç emme manifoldu egr temizliği yapıldı mı sökülüp ?

    Alıntıları Göster

    Araç bana ait değildir o yüzden yorum yapamam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Peki iş satmaya gelince o km'de bir dizel aracı kim almak isteyecek  



    Alıntıları Göster

    Her malın alıcısı vardır 900.000 bin km de Hyundai Era satıldı hocam . Uygun fiyata verirsen neden satılmasın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Peki iş satmaya gelince o km'de bir dizel aracı kim almak isteyecek  



    Alıntıları Göster
    Arabayı yaşlandıran km değil bakımsızlık, düzgün koşullarda muhafaza etmemek doğru yakıt almamak gibi gibi.

    Kmnin önemi yok eğer taş gibi bakılmışsa cimrilik yapılmamışsa ve özen gösterilmişse durmasından kalkmasına stop etmesinden çalıştırmasına kadar bende alırım şahsen. Yeterki motorun sızısı olmasın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Motoru kapatmadan öylece bekleyince bu sefer rejenerasyon için egzoz zamanındayken yakıt püskürtüyor ve o yakıt motor yağına sızıyor motor yağının yükselmesine ve yağın bozulmasına sebep oluyor diye duydumm. Tabiki dizellerin motor yağıda buna göre yapılıyorda

    Eğer öyle bi durumda rölantide beklemek için mecburiyet yoksa tekrar bi yüksek devirlerde tur atıp eve öyle dönmek lazım. En sinir bozucu kısmı ise bi mekana girilecekse veya bi avmye girdikten sonra başladıysa falan öyle beklemekte sıkıntı. Yanımdaki "neden arabanın çalışmasını bekliyoruz" demesi baya sıkıntı bide kız arkadaşınız falansa gelde anlat durumu

    Alıntıları Göster

    Aynen zaten yetkili serviste yaptırıyorum bakımı ona gore koyuyorlardır.


    Rölantide beklemem mecburi çünkü tur atacak yer yok istanbul e5 in dibinde evim zaten dpf i de e5 trafigi tıkıyor Dizel araç rölantide ‘1000’ devir 


    Kız arkadaşıma denk gelmedi ama bir kere broyla sahilde oturup demlenelim dedik isparka biraktım baktım rejenerasyon başladı , sıcak yeriz diye aldıklarımız soğudu, soğuk içeriz dediğimiz içecekler ısındı garip bir durumdu Dizel araç rölantide ‘1000’ devir 

    Ama dizel makine candır , yaptığı petrol tasarrufuyla her ay köşeye gram atıyorum :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Arabayı yaşlandıran km değil bakımsızlık, düzgün koşullarda muhafaza etmemek doğru yakıt almamak gibi gibi.

    Kmnin önemi yok eğer taş gibi bakılmışsa cimrilik yapılmamışsa ve özen gösterilmişse durmasından kalkmasına stop etmesinden çalıştırmasına kadar bende alırım şahsen. Yeterki motorun sızısı olmasın

    Alıntıları Göster

    Iyi de o km'de olan bir araca bakan kişi km sinin uçuk rakamlara çıkmış olduğunu görünce aracı ölü paraya satabileceksinz, kimse sizin arabaya nasıl baktığınızı aldığınız yakıt kalitesini bilemez geçmişte


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şuraya genel kamu spotu yazalım .

    Değişenli , boyalı araçlar taklalı değildir .

    100 bin üstü araba elden çıkarılmak zorunda değildir .

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.