Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ NEDİR?ALINIR MI ALINMAZ MI?NASIL KULLANILIR? (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
189
Cevap
10
Favori
99.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner56

    aga ben bu yazıyı okudum yarım saat sonra serviste aldım solugu hemen filteryi deiştirdim eski filtre camur gibiydi yeni filtreyi taktım araba kendine geldi

    gerçek diyorum vites deişimi kaymak gibi oldu rahatladı ferahladı baya allah senden razı olsun
    (araba 98 bravo 162 binde 1.9 turbo dizel)
    abi peki turbo için nası bi bakım yapabiliriz bilgin varmıdır acaba teşekkürler şimdiden ..

    Allah cümlemizden razı olsun,bilgiler paylaşıldıkça ve işe yaradıkça değerlidir.
    Turbo için yapabileceğin şudur;genelde tüm türboların tamir takımları vardır iyi bir turbocu tamir takımları ile sıfırlayabilir
    Ancak bir kaç gündür E-bay da gözüme ilişen bazı turbolar var ki 300-700 Tl aralığında sıfır ve orijinal turbolar almak varken turboyu tamir ettirmek doğru bir tercih olmayabilir.




  • Savaş Bey öncelikle saygılar. çok değerli bilgiler paylaşmışsınız. ben şirket aracı kullanıyorum ve 2 yılda 120000 km de clio 1.5 dciyi teslim ettim. oldukça güçlü ve dayanıklı gördüm bu motoru. şu an şirket linea 1.3 multijet verdi. 10.000 de bir bakıma giren lineada bakım saonrası güç artışı hissettim ama clioda bu durum yoktu hemde 15000 de bir giriyordum. şimdi sorum şu olacak. benzinli araçlarda bir miktar güç artışı sağlayabilmek adına spor hava filtreleri uygulanır dizel araçlarda sık filtre değişimini kaldırıp daha uzun süre temiz hava girişi sağlayacak yeni bir sistem geliştirilmişmidir bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim. şirket malını kendi malımdan farklı görmüyorum cevaplarsanız çok sevinirim. saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAIMLER-BENZ -- 3 Mayıs 2011; 21:56:59 >
  • Konuyu açan arkadaşa değerli tecrübelerini bizimle paylaştığı için çok teşekkür ederim.Yaklaşık 6 yıldır dizel araç kullanıyorum ve yine bizim forumda turboşarjlı araç kullanımıyla ilgili topikten çok şey öğrendim ve aracım şu anda 98000 de .Bazılarının söylediği gibi 100 binde sorun yaşamaktan vs korkmuyorum.Aracın dizel olmasıyla alakalı hiç bir performans düşüklüğü,arıza vs yok.Bu konudan da filtrenin önemini öğrendim.Forum sayesinde öğrendiğim küçük ayrıntıları uygulayıp keyifle dizel aracımı kullanıyorum .Öğrendiklerimi paylaştığım arkadaşlarımın bazıları ciddiye almadılar ve inanın hepsi sorunlarla boğuşuyor.Kara mazot kullanmak,aracı soğukken zorlamak,beklemeden stop etmek,düşük devirde kullanmak gibi ölümcül hatalar yaptılar ve suçu araca,motora ,markaya yüklemeyi tercih ettiler.Fakat ben biliyorum ki asıl suçlu kendileri ancak bunu kabul etmek onlar için pek mümkün olmasa gerek.Gelecekte araç değiştirirsem ve gücüm yeterse premium bir markanın büyük hacimli dizel bir modelini almak olacak.




  • Bilgi aktarımlarınız paylaşımlarınız için teşekkürler, dizel araç kullanmak kadar rahat ve kolayı yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Savaş arkadaşım eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
    Yalnız sıfır km alıp 5 ay kadar kullandıktan sonra 7000 km deyken (ev almak için) sattığım Fiat Bravo mj 120 bg lik aracımda tavsiyene uyup 3500 km de zorla bakıma soktum filtre değişimi için.
    Aracın alt korumasını söküp filtreye ulaşmak, elinde doğru aletler + lift + tanıdığı bir araç olduğu halde 15 dk, tüm işlemleri yaptıktan sonra alt korumaları geri takmak 20 dk sürüyor :)
    Hava filtresi de öyle ters bir yerdeki anlatamam.
    Bir de yağ değişimi ve de genel kontrol falan olunca 1 saati devirdim serviste.
    Hani öyle boş vaktimde aracı elleyeyim, filtre değiştireyim vb. olmuyor maalesef.
    En azından Bravoda böyle.
    Ayrıca Euro 5 gereği yeni dizellerde bir de dpf denilen partikül filtresi olayı var ve de benim Usta (Ford da baş mekanikerdi kendisi) bu filtre için tam bir sorun kaynağı ifadesi kullanıyor.
    Ne olacak bu dizellerin sonu ? :)


    Arkadaş, bu senin anlattığın yağ filtresi değişimine benziyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Savaş arkadaşım eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
    Yalnız sıfır km alıp 5 ay kadar kullandıktan sonra 7000 km deyken (ev almak için) sattığım Fiat Bravo mj 120 bg lik aracımda tavsiyene uyup 3500 km de zorla bakıma soktum filtre değişimi için.
    Aracın alt korumasını söküp filtreye ulaşmak, elinde doğru aletler + lift + tanıdığı bir araç olduğu halde 15 dk, tüm işlemleri yaptıktan sonra alt korumaları geri takmak 20 dk sürüyor :)
    Hava filtresi de öyle ters bir yerdeki anlatamam.
    Bir de yağ değişimi ve de genel kontrol falan olunca 1 saati devirdim serviste.
    Hani öyle boş vaktimde aracı elleyeyim, filtre değiştireyim vb. olmuyor maalesef.
    En azından Bravoda böyle.
    Ayrıca Euro 5 gereği yeni dizellerde bir de dpf denilen partikül filtresi olayı var ve de benim Usta (Ford da baş mekanikerdi kendisi) bu filtre için tam bir sorun kaynağı ifadesi kullanıyor.
    Ne olacak bu dizellerin sonu ? :)


    Arkadaş, bu senin anlattığın yağ filtresi değişimine benziyor.


    Çatırt diye çatladım zaten hava filtresine ulaşabilmek için bu kadar meşakkatli iş yapılmasını farkettiğimde.

    İki filtreyi birbirinden ayırabiliyorum arkadaşım çok şükür.


    Bahsettiğim kesinlikle hava filtresi :)


    Hatta çıkan filtre şu an evimde duruyor.


    Öyle büyük bir şey kullanmışlar ki (silindir şeklinde, hacmi 3 lt falandır) motora yatay olarak sığdırmak çok zor.

    Bu yüzden motorun yanında yere dik bir şekilde duruyor. Altında muhafaza + birkaç şey, üstünde yine birkaç şey var.

    Ne alttan görünüyor ne üstten. Arada biryerlerde işte.

    Galiba Savaş arkadaşın tabirine katılacağım: "Dizayn kusurlu" :)


    ekleme : Aracı bakıma götürdüğümde çıkan filtrenin fotosunu çekmiştim.

    Fotoyu ekliyorum:

    Anıyla şanıyla irikıyım bir hava filtresi.

    Daha bunun içine konduğu kutusu var.

    Gerçekten irikıyım yani.

     DİZEL ARAÇ NEDİR?ALINIR MI ALINMAZ MI?NASIL KULLANILIR?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 13 Mayıs 2011; 0:41:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    Savaş Bey öncelikle saygılar. çok değerli bilgiler paylaşmışsınız. ben şirket aracı kullanıyorum ve 2 yılda 120000 km de clio 1.5 dciyi teslim ettim. oldukça güçlü ve dayanıklı gördüm bu motoru. şu an şirket linea 1.3 multijet verdi. 10.000 de bir bakıma giren lineada bakım saonrası güç artışı hissettim ama clioda bu durum yoktu hemde 15000 de bir giriyordum. şimdi sorum şu olacak. benzinli araçlarda bir miktar güç artışı sağlayabilmek adına spor hava filtreleri uygulanır dizel araçlarda sık filtre değişimini kaldırıp daha uzun süre temiz hava girişi sağlayacak yeni bir sistem geliştirilmişmidir bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim. şirket malını kendi malımdan farklı görmüyorum cevaplarsanız çok sevinirim. saygılar

    Dizel araçlarda sık filtre değişiminin tek alternatifi klasik yağlı hava filtresidir.Yağlı hava filtresinde temiz hava tıpkı bir nargile gibi yağın içinden süzülerek motora ulaşır ve havadaki partiküller,tozlar filtre çanağındaki yağın içinde kalır.50-60 lı yıllarda özellikle ABD menşeli araçlarda bu sistem
    kullanılırdı,o yıllarda üretilen ilkel teknolojili araçların bugün hala kullanılıyor olmasının kanaatimce üç sebebi var
    a)tork düşük,
    b-bloklar etli(kalın)
    c-hava filtresinin yağlı oluşu.
    yağlı hava filtresinin iki dezavantajı var,
    birincisi: hacim olarak oldukça büyük,ne kadar yağ alırsa o kadar uzun süre bakım gerektirmiyor
    ikincisi;bakımı kağıt hava filtresine göre daha fazla" kirli" ve zahmetli
    modern araçlarda kaputun altına el girecek kadar boşluk bırakmayan otomobil üreticileri,zaten kullanıcının araca müdahale etmemesi ve hatta resmi servislere mahkum olması için ellerinden geleni yapmaktadırlar.1957 model Chevrolet'in tüm kaportası 3 anahtar ile sökülebilirken bugünkü otomobillerin orijinal avadanlıklarında ne bir buji anahtarı,ne de tornavida bulunmaktadır.
    bu durumda en basit çözüm hava filtre kutusunun hava giriş ağzını tozu önleyecek ancak hava girişine de engel olmayacak sıklıkta tek kat kağıt yada bez filtre uygulamaktır.ben kişisel olarak berberlerin kullandığı elyaflı tek kullanımlık kağıt havluları kullanıyorum ki ciddi olarak işe yarıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Konuyu açan arkadaşa değerli tecrübelerini bizimle paylaştığı için çok teşekkür ederim.Yaklaşık 6 yıldır dizel araç kullanıyorum ve yine bizim forumda turboşarjlı araç kullanımıyla ilgili topikten çok şey öğrendim ve aracım şu anda 98000 de .Bazılarının söylediği gibi 100 binde sorun yaşamaktan vs korkmuyorum.Aracın dizel olmasıyla alakalı hiç bir performans düşüklüğü,arıza vs yok.Bu konudan da filtrenin önemini öğrendim.Forum sayesinde öğrendiğim küçük ayrıntıları uygulayıp keyifle dizel aracımı kullanıyorum .Öğrendiklerimi paylaştığım arkadaşlarımın bazıları ciddiye almadılar ve inanın hepsi sorunlarla boğuşuyor.Kara mazot kullanmak,aracı soğukken zorlamak,beklemeden stop etmek,düşük devirde kullanmak gibi ölümcül hatalar yaptılar ve suçu araca,motora ,markaya yüklemeyi tercih ettiler.Fakat ben biliyorum ki asıl suçlu kendileri ancak bunu kabul etmek onlar için pek mümkün olmasa gerek.Gelecekte araç değiştirirsem ve gücüm yeterse premium bir markanın büyük hacimli dizel bir modelini almak olacak.

    turbo şarj konusunda şunları söyleyebilirim,

    Küçük hacimli motorlarda kullanılan turboların ekonomik ömrü genellikle 200.000 km civarındadır..bu yüzden her 150.000 km de turbo bakımını yaptırmak,gerekirse turbonun tamir takımları ile yenilenmesini sağlamak yerinde olur,Yenisi 1.500-3.000 Tl olan turbolar 400- 500 Tl civarında bir yenileme ile eski performansına kavuşur.Turbonuza bakım yaptırırken özellikle dikkat edeceğiniz şey Turbonun salyangozunun sağlıklı olmasıdır,Salyangozda yüksek sıcaklık söz konusu olduğundan kılcal çatlamalarla karşılaşmak mümkündür.Soğuk iken zorlanmış motorun en çok zarar görebilecek parçalarından biri de turbosudur.
    Turbonun arıza yapması bazen sıradan bir güç kaybı şeklinde olabileceği gibi,zaman zaman kilitlenme seklinde olur ki ömrü biten türbo genelde kilitlenir,usta deyimiyle" sarar".Turbonun güç kaybını hissetmek çok zor değildir,özellikle rampalarda alışkın olduğunuz performansa ulaşamıyorsanız,duman artmışsa önce enjektörleri sonra turboyu kontrol ettirmekte fayda vardır.Turbonun güç kaybı ,turbonun tamiri ile giderilir ancak aşınmış ve güç kaybetmiş turbo özellikle yüksek devirde sarar ise sonuçta kol çıkarıp bloğu patlatmaya varan büyük arızalarla karşılaşılır.
    Dizel motorların ancak bakımının adeta uçak bakımı gibi periyodları ihmal edilmeksizin yapılması ve bilinçli kullanılması halinde ekonomik kullanımı mümkündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savaskayan -- 6 Haziran 2011; 5:58:19 >




  • dizel gayet güzel alınır ve binilir.

    5 senedir dizel kullanıyorum. sıfır aldığım araç şu an 165.000 km de ( opel corsa )
    normal bakımlar dışında bir kez şarz dinamosu bozuldu ( 35 TL ) , bir kez de debriyaj bilyesi bozuldu ( işçilik dahil 200-250 tl idi tam hatırlayamadım )
    onun haricinde normal filtre yağ değişimleri

    aynı motoru kullanan 400 - 500 bin km ye gelmiş ne turbosu bozulmuş ne motoru tamir görmüş onlarca taksi gördüm. zira corsa ile aynı motoru kullanmakta.
    sanırım bilinçli kullanılır ise dizel de benzinli de pek problem çıkartmıyor.

    165.000 km de benzinliye göre yaptığım toplam tasarruf ( km de 10 krş az yaktığımı düşünürsem ) 16.000 TL gibi bir rakam. aşağı yukarı bir araba parası.
  • Savaşkayan arkadaşım boş zamanlarımda tekrar tekrar okuyorum yazdıklarını. :)

    Bir kez daha teşekkürler.


    Bir soru daha sorayım:

    Dizel araçlardaki kağıt hava filtreleri yerine yıkanabilir (benzinlilerdeki açık hava filtreleri gibi, KN marka mesela) olanlar mevcut mu?

    Bu ürünlerin kullanımıyla ilgili birşeyler var nette ama dizel motorlar için genelde çok büyük hacimli Amerikan pick-up ları üzerine yoğunlaşmışlar.

    Kağıt filtreden daha verimli olmazlar mı?


    Selamlar.


    Haluk
  • ACIKLAMA ICIN TSK LER.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Savaşkayan arkadaşım boş zamanlarımda tekrar tekrar okuyorum yazdıklarını. :)

    Bir kez daha teşekkürler.


    Bir soru daha sorayım:

    Dizel araçlardaki kağıt hava filtreleri yerine yıkanabilir (benzinlilerdeki açık hava filtreleri gibi, KN marka mesela) olanlar mevcut mu?

    Bu ürünlerin kullanımıyla ilgili birşeyler var nette ama dizel motorlar için genelde çok büyük hacimli Amerikan pick-up ları üzerine yoğunlaşmışlar.

    Kağıt filtreden daha verimli olmazlar mı?


    Selamlar.


    Haluk




    Alternatif hava filtreleri deyince benim aklıma KN den daha çok yağlı hava filtreleri geliyor,Yani atmosferden alınan havanın yağ içinden süzülerek(tıpkı bir nargile gibi)motora verildiği sistemler,kişisel deneyimlerimden yola çıkarak eski amerikan otomobillerinin uzun ömürlü olmasını sağladığını düşünüyorum
    Yıkanıp yeniden kullanılabilir olan filtrelere çok sıcak bakamıyorum,çünkü günlük koşuşturmamız içinde bir filtre yıkamak neredeyse bir saatimizi çalacaktır.İhmalimiz ise bize fazla yakıt ve aşınma olarak dönecektir.
    En ucuz ve pratik çözüm hava girişine elyaflı bir kağıt havlu veya ince gözenekli bir tülben bağlamaktır.Sadece bunların üzerindeki kirlenme bile size hava filtresinin gerçekte maruz kaldığı kirliliği göstermeye yetecektir.
    1000 km önce aracıma bakım yaptırdım ve yaklaşık 500 km şehir içinde,500 km şehir dışında arac kullandım,
    şehir içinde toz ve diğer araçların eksoz kurumları ,şehir dışında ise sadece tozlar hava filtresine akın ediyor.
    Kullandığım basit elyaflı kağıt havlu,toz dışında bu eksoz kurumlarını da önlemekte son derece etkili,Berberinizin kullandığı tek kullanımlık kağıt havlulardan bir kaç tane alırsanız da bunu deneyebilirsiniz,performansı düşürmüyor ancak kağıt filtrenin ömrünü en az % 50 uzatıyor.Bildiğimiz üzere filtrenin geçirgenliği azaldığında performans düşer ki daha temiz kalan filtre performansın uzun süre düşmeden korunmasını sağlar.
    Özellikle hatırlatmak istediğim iki husus var.
    1- Hangi araç olursa olsun,yağ göstergesine çok fazla güvenmeyin,siz siz olun ara sıra yağ çubuğunu çekin,bizzat gözünüzle kontrol edin.Beş on Liralık bir yağ müşirinin anlık bir tutukluk yapması olmayacak iş değildir.
    2- vantilatör ve triger kayışlarını sık sık gözle kontrol edin.özellikle bunların söküldüğü,değiştirildiği işlemlerden sonra bu kontrolü hiç ihmal etmeyin.Ustanın montajda yapacağı basit bir ayar hatası,örneğin şarj motorunun doğru monte edilmemesi,gergilerin iyi ayarlanmaması kayışın aniden değil bir kaç yüz km sonra kopmasına,diş atlamasına bile yol açar,özellikle eksantrik kayışında montaj hatası olursa diş atlaması mümkündür ki en iyi ihtimalle sibobların pistonların üzerine vurması,sibobların eğrilmesine yol açar.
    3- Eğer aracınız bir kez hararet yapmışsa,araç soğuduktan sonra yapacağınız ilk iş su ilave edip,yeniden çalıştırdığınızda genleşme kutusundaki suyu kontrol etmek olmalı,suyun içinde yağ lekesi görürseniz contadaki su kanalları ile yağ kanalları arasındaki kısımlardan biri yanmış demektir.Aynı şekilde yağ çubuğu da kontrol edilmeli,bulanık grimsi,su damlacıklı yağ varsa araç kesinlikte çalıştırılmamalıdır.
    Genleşme kutusunda yağ,yağ çubuğunda su görmediyseniz kutudaki suyun hareketine bakmak gerekir.İlk çalıştırmada sistemdeki hava tahiiye edilirken bir süre fokurdama olur ancak yeteri kadar su ilave etmenize rağmen fokurdama devam ediyorsa ve radyatör hortumları elle sıkılamayacak kadar sertleşmiş ve basınçlı ise aracı stop edin.
    Peki bu hortum sertliği ne kadar olmalı? derseniz temasın ölçüsü kolay verilemez elbet ancak aracın soğutma sistemi sağlıklı iken bu kontrolü bir kaç kez yaparsanız normal halini anlayabilirsiniz.
    Araç bir kez hararet yapmışsa,conta bir yerinden muhakkak hasar alacaktır,o küçücük hasar motor her ısındığında,her uzun yolda,sıkışık trafikte artmaya devam edecektir.Bu yüzden contayı süratle değiştirmekte fayda vardır.

    Şimdi bunca şeyi yazıyorum ediyorum da sonuçta benim mekanik anlamda profesyonel olmadığımı da belirtmek isterim.
    Bilgi ve tecrübemin uzun yıllardır otomobil üzerine kafa yormak ve milyonlarca km yol yapmış olmaktan kaynaklanmış tecrübelerimi konu hakkında daha az bilgi sahibi arkadaşlarımı bir nebze de olsa bilgilendirme amaçlı paylaşım yaptığımı,konuyu takip eden profesyonel ve bilimsel bilgi sahibi arkadaşlardan benim de faydalanma imkanı yarattığımı özellikle vurgulamak istiyorum.
    Tecrübe en pahalı eğitim şeklidir.Benim bilgilerim de bu yönüyle pahalı tecrübelerin sonucudur,bu yüzden hiç tanımadığım birinin dahi sadece burada yazdıklarımdan yola çıkarak bütçesini sarsacak zararlarına engel olabiliyorsam bu benim için yürek dolusu kıvanç şeklidir.
    Konunun başından beri bu kadar yazdıktan sonra ,yahu" dizel kullanmak amma meşakkatli işmiş" diyenler olacaktır.
    Dizel kullanımı sonuçta ciddi karlı bir durumdur.Bir kaç yüz bin km de aracı bir kaç kez amorti ettiğimizi söylerken bunun maliyeti de olacağını söylemek zorundayız.Kar etmek için bilgi ve zahmet muhakkak gereklidir.Zahmetsiz,sermayesiz,yıllarca kar edebileceğimiz bir iş var mı? yok.




  • anlattıklarına tamamen katılıyorum ve çok severek kullandığım bir sözü hatırlatıyorum:Tecrübe en pahalı öğretmendir ama en iyi o öğretir...
  • savaş kayan arkadaşıma katılıyorum bende.benzinli, lpg li ve dizel araç kullandım. şu an dizel bir araç kullanıyorum 2007 cady ve en memnun eden araç bu oldu açıkcası dizel arabanın bakımı oldugu gibi benzinlininde oluyor malesef( buji v.s) ama şu hataları yaptım ve ceremesini ödedim tabi ben aldığımda araç 75000 idi motor çok sağlıklı idi ki 1.viteste gaz pedalını yapıştırıp asr yi devre dışı bıraktıgında ki lastik sesi müthişti. cezası 120binde yine gaz pedalını yapıştırıncaa turbo sizlere ömür cuf diye bir ses ki nasıl,arka taraf bembeyaz.
    2. hata tamircilerin mazotu nerden alıyosan devam et deyip 20000 de bir mazot filtresi değiştirtmesi ve benim ucuz mazotu görünce dayanamayıp almam 2.enjektörde basınc düşmesi biniyorum çok ciddi degil ama araba 170km zor basıyo
    bu ve bunun gibi yanlış kullanmalar ama açıkcası o hatalara ragmen araba cok hoşuma gidiyo. hergüm 90 km yol yapmama ragmen 1 sene oldu alalı sanayiye sokmuyor gerçekten çok memnunum kullanmayıda öğrendim bunca tecrübe (nakit )KAZANMAMA rağmen.
    gazlı aracım vardı okadar nazik kullanmama rağmen sanayiden cıkmazdı. o günleri hatırlamak bile istemiyorum.
    yani işin özü herkes aracını sever güzel kullanıldığı takdirde hiç bir aracın masraf acacagını düşünmüyorum. şu anki araçların benzinli dizel -lpg liye bişey diyemeyeceğim-olsun rahat 300000-500000 göreceği kanısındayım benim kullanmamdan anladıgım kendi yorumum
    1. ani gaz vermezsen(çünkü 1buçuk tonluk arabayı sert kaldırmaya veya sakin giderken aniden hızlandırmaya çalışmazsan)
    2. bakımlarını zamanında yaptırısan
    3.sert kullanmazsan
    4. yakıt alırken seçici olursan
    5.ufakta olsa arıza yaptıgında arabayı yürütmeye çalışmazsan
    v.s v.s gibi konularda araçların ilk turboyla bile 300-400 bini göreceği kanısındayım.
    ama dikkatimi çeken bir araba oldu bu kunuda mersedes 190 d 1985 modeldi sanayide karşılaştık adam 470bin gibi bi km deydi şaşırıp sordum motor yaptırdınızmı diye orjinal motoruymuş daha ve adam tarlada çamurda biniyomuş sürekli araba çürümeye başlamış belliydi her yeride topraktı arabanın adam sadece yağ degiştirdi filtre bile değiştirmedi anlıcanız adam arabasına hiç bakmıyodu amaortisörler falan hep yağ atmış mazot deposunun ordan mazot terletiyodu. tuhafıma giden hani euro dizellerde yoktu bndan bi kç yıl öncesine kadar ve buralarda kaçak mazot çok satılır iç anadoluda.demekki dizel arabada sorun yok sorun kullanıcıda hani diyolar ya renonun hundai peugeot v.s dizeline yaklaşma 100000 km den sonra bence saçma birincisi kullanıcı hataları 2. km düşürme olayı aslında her araç güzel temiz kullanıldığında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglee10

    savaş kayan arkadaşıma katılıyorum bende.benzinli, lpg li ve dizel araç kullandım. şu an dizel bir araç kullanıyorum 2007 cady ve en memnun eden araç bu oldu açıkcası dizel arabanın bakımı oldugu gibi benzinlininde oluyor malesef( buji v.s) ama şu hataları yaptım ve ceremesini ödedim tabi ben aldığımda araç 75000 idi motor çok sağlıklı idi ki 1.viteste gaz pedalını yapıştırıp asr yi devre dışı bıraktıgında ki lastik sesi müthişti. cezası 120binde yine gaz pedalını yapıştırıncaa turbo sizlere ömür cuf diye bir ses ki nasıl,arka taraf bembeyaz.
    2. hata tamircilerin mazotu nerden alıyosan devam et deyip 20000 de bir mazot filtresi değiştirtmesi ve benim ucuz mazotu görünce dayanamayıp almam 2.enjektörde basınc düşmesi biniyorum çok ciddi degil ama araba 170km zor basıyo
    bu ve bunun gibi yanlış kullanmalar ama açıkcası o hatalara ragmen araba cok hoşuma gidiyo. hergüm 90 km yol yapmama ragmen 1 sene oldu alalı sanayiye sokmuyor gerçekten çok memnunum kullanmayıda öğrendim bunca tecrübe (nakit )KAZANMAMA rağmen.
    gazlı aracım vardı okadar nazik kullanmama rağmen sanayiden cıkmazdı. o günleri hatırlamak bile istemiyorum.
    yani işin özü herkes aracını sever güzel kullanıldığı takdirde hiç bir aracın masraf acacagını düşünmüyorum. şu anki araçların benzinli dizel -lpg liye bişey diyemeyeceğim-olsun rahat 300000-500000 göreceği kanısındayım benim kullanmamdan anladıgım kendi yorumum
    1. ani gaz vermezsen(çünkü 1buçuk tonluk arabayı sert kaldırmaya veya sakin giderken aniden hızlandırmaya çalışmazsan)
    2. bakımlarını zamanında yaptırısan
    3.sert kullanmazsan
    4. yakıt alırken seçici olursan
    5.ufakta olsa arıza yaptıgında arabayı yürütmeye çalışmazsan
    v.s v.s gibi konularda araçların ilk turboyla bile 300-400 bini göreceği kanısındayım.
    ama dikkatimi çeken bir araba oldu bu kunuda mersedes 190 d 1985 modeldi sanayide karşılaştık adam 470bin gibi bi km deydi şaşırıp sordum motor yaptırdınızmı diye orjinal motoruymuş daha ve adam tarlada çamurda biniyomuş sürekli araba çürümeye başlamış belliydi her yeride topraktı arabanın adam sadece yağ degiştirdi filtre bile değiştirmedi anlıcanız adam arabasına hiç bakmıyodu amaortisörler falan hep yağ atmış mazot deposunun ordan mazot terletiyodu. tuhafıma giden hani euro dizellerde yoktu bndan bi kç yıl öncesine kadar ve buralarda kaçak mazot çok satılır iç anadoluda.demekki dizel arabada sorun yok sorun kullanıcıda hani diyolar ya renonun hundai peugeot v.s dizeline yaklaşma 100000 km den sonra bence saçma birincisi kullanıcı hataları 2. km düşürme olayı aslında her araç güzel temiz kullanıldığında.


    evet kesinlikle katılıyorum , büyük oranda kullanıcıya bağlı , ayrıca bu sadece dizel de değil benzinli içinde geçerli ,
    şirket araçları içinde değişik marka ve model araçlarda 250 binden başlayarak motor isteyen çok araç gördüm.




  • Savaş Bey çok güzel bilgiler paylaşmış. Zevkle ve dikkatliece okudum hepsini. Hava filtresinin sık sık değiştirilmesi hususuna bende sonuna kadar katılıyorum. Her 5.000 km.de bir bizzat kendim değiştiririm. Allah.tan Citroen mühendisleri C5 için hava filtresini en fazla 5 dk sürecek bir işlemle ve sadece 3 vida sökerek yapılabilmesine olanak tanımışlar. Tabi bu durum malesef Citroen C4 için geçerli değil.

    Bende 6 yıldır Turbo Dizel araç kullanıyorum. Allaha şükür hiçbir aracımda hiçbir arıza ile karşılaşmadım. Ne turbo ne de enjektör arızası ancak bu işler ne kadar dikkat ederseniz edin birazda şans işidir. Asla yapılmaması gereken davranışlardan bahsedildi. Bunlara ek olarak çok önemli bir hatadan bahsetmek istiyorum. Bunu yetkili servisler bile yapıyor.

    Hiçbir süretle araca boşta gaz basmamak gerekir. Bu özellikle turbo için çok ciddi bir arıza sebebidir. Aracın sesini boşta gaz basarak dinlemeyin. Araç yükteyken bir ses varsa bunun üzerine gidin ve sorunu çözün.




  • Uzunca bir süreden sonra tekrar aranızdayım,
    Megane Dizel'i 365.000 km de iken sattım,4 aydır Latitude 1.5 dci Executive kullanıyorum.Biraz da yeni araba keyfi sürelim:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savaş KAYAN

    Uzunca bir süreden sonra tekrar aranızdayım,
    Megane Dizel'i 365.000 km de iken sattım,4 aydır Latitude 1.5 dci Executive kullanıyorum.Biraz da yeni araba keyfi sürelim:)


    Motorda sıkıntı oldu mu hiç? Rutin bakım dışında?
  • http://www.kurtayoto.com/ RENAULT İÇİN EN TECRÜBELİ SERVİS
  • megane 2 1.5 dci 2006 model enjektör tamir kiti n e kadardır bilgisi olan var mı
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.