Şimdi Ara

dizel araç kullananların %98 i nasıl kullancağını bilmiyor ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
9.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    o zaman bu mantıkla start-stoplu ve turbolu araçların hepsini çöpe atmalıyız:D

    ayrıcahttp://www.ford.com.tr/ford-servis/sikca-sorulan-sorular burdanda görebilirsiniz ford bu konuda hiç bir uyarı yapmıyor onların yalancısıyım ve dediğim gibi bu şekilde yaklaşık 2 araçta 120 bin km ye yaptım hiç bir turbo sıkıntısı yaşamadım..gayet açık ve net..

    Start&stop'da yağlama devam ediyor diye biliyorum,yani motor tam kapanmıyor.
    Neyse,ister inanın,ister inanmayın.Bu böyledir,120 bin km birşey olmaz,10 bin km'de turbo patlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eskiden di o kıytırık turbolar, madeni yağlar, basit yağ püskürtme teknolojilieri. sene 2013. bahsettiğiniz durum 90 ların aracları için geçerli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    eskiden di o kıytırık turbolar, madeni yağlar, basit yağ püskürtme teknolojilieri. sene 2013. bahsettiğiniz durum 90 ların aracları için geçerli.

    90 lı dizellerde turbo var mı bak bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    o zaman bu mantıkla start-stoplu ve turbolu araçların hepsini çöpe atmalıyız:D

    ayrıcahttp://www.ford.com.tr/ford-servis/sikca-sorulan-sorular burdanda görebilirsiniz ford bu konuda hiç bir uyarı yapmıyor onların yalancısıyım ve dediğim gibi bu şekilde yaklaşık 2 araçta 120 bin km ye yaptım hiç bir turbo sıkıntısı yaşamadım..gayet açık ve net..

    Start&stop'da yağlama devam ediyor diye biliyorum,yani motor tam kapanmıyor.
    Neyse,ister inanın,ister inanmayın.Bu böyledir,120 bin km birşey olmaz,10 bin km'de turbo patlar.

    evet inanmıyorum dediğim gibi hani yapıcaksanızda kitapcıkta yazanlar gibi davranın 30 sn bekleyin
    ama 2 dk kalkışta 2 dk inişte 4 dk nedir bu ya mantık işimi komik geliyo bana..
    dediğim gibi ben bunun yerine motor ısınana kadar abanmamaya dikkat ederim ve hiç bi zararınıda görmedim...


    olaya birde fantastik olarak yaklaşırsam:D
    (hayali bir durum sakın oha bune fln demeyin şakayla karışık bir yaklaşım)
    harcadıgınız boş zamana yazık bir aracı günde 4 kez stop edip çalıştırsanız 8 dk yapar..365 günde = 2.920 dk eder 20 yaşında araç sürmeye başladıysan 70 de ölsen 50 yılda 146.000 dk yapar oda eşittir = 2.433 saat oda 101 gün yapar yani ömrünün 101 gününü bu işe ayırmak kadar saçma bişey olamaz:D


    işin özü günümüz şartlarında her durumu ticari kara dönüştüren şirketler eğer böyle bir durum olsaydı bunu kara geçirmeyi sizden benden önce düşünür şöyle bir reklam yapardı mesela ''hem turbo hemde kontağı çevir bas gaza bizim turbomuz patlamaz ömür boyu garantili'' al sana liste fiyatına 5-6 bin tl eklemek için bi sebep daha:D


    neyse kim nasıl stiyorsa öyle kullansın ne diyelim..




  • @garcia1905
    Ben şuana kadar iki dakika olmasa da bi otuz saniye bekliyordum çalıştırıp stop ederken ama senin şu mesajından sonra onuda beklemicem yemişim turbosunu... turbo yağlı kalacak diye benim gençliğim gidiyomuş ya la...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: countryXJ

    çevremdeki dizel kullanıcılarını izliyorum denk geldiğinde kontağa bastığı gibi yürüyor,turboydu yağlamaydı ,motor soğukken yüksek devire çıkmama gibi motor sağlığı için yapılması gerekene dikkat etmiyorlar,uzun yolsan gelince bile beklemeden stop ediyorlar sonra 150 bin olmadan 3 turbo değiştirdim diye ağlıyorlar

    yeni ford focus 3 dizel aldım 1 ay oldu kitapcığında sadece araç ilk çalışmasından itibaren kısa bir süre içinde yüksek devirlere çıkmayı uyarısından başka hiç birşey yazmıyor...
    turbo yağlamasıdır, yok ilk çalıştırmada 2 dk bekle yok yoldan dönnce stop etmeden 2 dk bekle bunların hiç biri yazmıyor ve açıkcası ben bunların hepsinin hurafe olduğuna inanıyorum..
    evet motor ısınana kadar devir sayılarına dikkat etmek gerek ama ilk çalıştırdım turbo yağlansın dur 2 dk bekliyim bence dünyanın en saçma durumu..

    Satın aldığınız laptop/desktop'larında kitapçıkların da sadece neyi nereye bağlayacağınız yazar antivirus kullanımı, Microsoft ürünlerin de dikkat edilmesi gereken hususlar, bakım yöntemleri yazmaz. Sizin birşeyleri bilmiyor oluşunuz yada uygulamamanız varlığını değiştirmez, fiziğin uygulamalarını törpülemez. Sizin kurguladığınız zihniyetle ara bakımları da gereksiz olarak görebilecek bünyeler çıkabilir. Kaldı ki yapmadığı/yaptırmadığında sorun yaşamadan da yürümeye devam edebilir. Bu konu daha çok sahip olunan ürüne dair dikkat gösterme konusu ve teknik background da karşılıklarını görme, ürünlerden daha fazla randıman alma konusu. Teknik mühendislerin tecrübe ve bilgisi, son kullanıcı görüş ve tecrübelerinden aşağıda değildir. Kişi bir araca sahiptir ve olasılıklar dairesin de sorun yaşamayabilir ancak bu yaptıklarını, bilgisini gerçek doğru kılmaz.
    Kısaca her ürünün kullanım kılavuzu harici bir dikkat edilmesi gerekenler hususu vardır.
    Rahatsız edici, bazı bünyeler için meşakkatli mi evet (saçma değil). Ancak otomobilleri öyle tv fiyatına almıyorsunuz ve birşeyleri öğrenmek kişinin kendi cebine faydalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 24 Mart 2013; 3:02:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick0

    @garcia1905
    Ben şuana kadar iki dakika olmasa da bi otuz saniye bekliyordum çalıştırıp stop ederken ama senin şu mesajından sonra onuda beklemicem yemişim turbosunu... turbo yağlı kalacak diye benim gençliğim gidiyomuş ya la...

    :D hocam 2 dk bekleyip turbo patlatan adamlarda biliyorum ben
    hani adamdaki mantık şu 2 dk bekledim artık arabaya sezerciğin küçük sıpası gibi davranabilirim vur kırbacı vur kırbacı dünyada hiç bir turboyu arabayı çalıştırıp sürüp gittiniz diye elinize almazsınız yok böyle bi dünya o turbo motor normal sıcaklığa gelmeden deli gibi abanırsan elinde patlar...

    görüyorum sabahları bekliyo buz gibi aracın içinde turboyu yağlıycam diye valla üzülüyorum ya ne bekliosun arkadaşım usulca sür işte ya:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: countryXJ

    çevremdeki dizel kullanıcılarını izliyorum denk geldiğinde kontağa bastığı gibi yürüyor,turboydu yağlamaydı ,motor soğukken yüksek devire çıkmama gibi motor sağlığı için yapılması gerekene dikkat etmiyorlar,uzun yolsan gelince bile beklemeden stop ediyorlar sonra 150 bin olmadan 3 turbo değiştirdim diye ağlıyorlar

    yeni ford focus 3 dizel aldım 1 ay oldu kitapcığında sadece araç ilk çalışmasından itibaren kısa bir süre içinde yüksek devirlere çıkmayı uyarısından başka hiç birşey yazmıyor...
    turbo yağlamasıdır, yok ilk çalıştırmada 2 dk bekle yok yoldan dönnce stop etmeden 2 dk bekle bunların hiç biri yazmıyor ve açıkcası ben bunların hepsinin hurafe olduğuna inanıyorum..
    evet motor ısınana kadar devir sayılarına dikkat etmek gerek ama ilk çalıştırdım turbo yağlansın dur 2 dk bekliyim bence dünyanın en saçma durumu..

    Satın aldığınız laptop/desktop'larında kitapçıkların da sadece neyi nereye bağlayacağınız yazar antivirus kullanımı, Microsoft ürünlerin de dikkat edilmesi gereken hususlar, bakım yöntemleri yazmaz. Sizin birşeyleri bilmiyor oluşunuz yada uygulamamanız varlığını değiştirmez, fiziğin uygulamalarını törpülemez. Sizin kurguladığınız zihniyetle ara bakımları da gereksiz olarak görebilecek bünyeler çıkabilir. Kaldı ki yapmadığı/yaptırmadığında sorun yaşamadan da yürümeye devam edebilir. Bu konu daha çok sahip olunan ürüne dair dikkat gösterme konusu ve teknik background da karşılıklarını görme, ürünlerden daha fazla randıman alma konusu. Teknik mühendislerin tecrübe ve bilgisi, son kullanıcı görüş ve tecrübelerinden üstün değildir. Kişi bir araca sahiptir ve olasılıklar dairesin de sorun yaşamayabilir ancak bu yaptıklarını, bilgisini gerçek doğru kılmaz.
    Kısaca her ürünün kullanım kılavuzu harici bir dikkat edilmesi gerekenler hususu vardır.
    Rahatsız edici, bazı bünyeler için meşakkatli mi evet (saçma değil). Ancak otomobilleri öyle tv fiyatına almıyorsunuz ve birşeyleri öğrenmek kişinin kendi cebine faydalıdır.

    hocam ya ben fizikçiyim fizik mezunuyum bakma sen benim böyle boş beleş konuştuğuma:D
    ben o motorun sistemini bilirim bana inanın gerçekten o 2 dk ömrünüzden giden kayıp bir zamandır bana güvenebilirsiniz..

    dediğim gibi motor ısınmadan fazla yüklenme hiç ama hiç bir şey olmaz..

    tam tersi 2 dk değil 10 dk bekle ama o motor ısınmadan abanırsan o turboyu patlatırsın bukadar basit bi olay basit bi mantık..




  • Aracı çalıştırırken beklememizin denedi ;
    1.Tüm araçlarda olduğu gibi motorun biraz olsun ısınmasını sağlamak.
    2.Aracın ilk çalışmasıyla birlikte turbonun mili dönmeye başlar ve yağlanması gerekmektedir.Bunun için çalıştırırken beklemeliyiz.

    Özellikle dizel araçlarda motor ısınana kadar 2 bin deviri hiç olmadı 2.500 deviri geçmememiz gerekmektedir.Bunun sebebi ise ; Soğuk olan yağ ve motorun ısınmasını beklemek aşınmayi alt seviyelere çekmektir.Isınmayan yağ ile yağlanan turbonun pervanelerini zorlamamak gerek.
    Ayrıca motor ısındıktan sonra da sanki benzinli araba gibi devir çevirmeye felan kalkısılmamalıdır. (Bunu yakın arkadaşım yaptı çok değil 1-2 ay sonra turbo hortumu değişti )

    Aracı stop ederken beklememizın nedeni ise ;
    Eğer beklemeden kapatırsak yüksek hızda dönen turbonun pervanesi, stop etmemizle beraber yağlama sona erer ve yağsız dönen pervanede çok aşırı biçimde aşınma meydana gelir ve mümkün olduğunca beklemek gerekir.

    Işte arkadaşlar turbo böyle bırşey o yüzden dikkat etmemiz gerek.Ha bu dediklerimi yapmayan kullanıcınin turbosunda muhakkak bir zarar gelecektir.Ama günlük yaşamın koşturmaları yüzünden benim gibi çok titiz insanlar bile bazen bekleme sürelerine uyamıyor.Kısacası elden geldiği kadar turbonuzu üzmeyin.Kendi yararınıza olur.




  • Şimdi yorumlara göz gezdirdim.Kullanım kitapçığında genel olarak böyle şeylerden bahsedilmez.Herkesi bilinçli tüketici yapmazlar bir turbo ortalama 2.000 lira sonuçta kazanç kapısı.
    Kendi görüşüm bu yönde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick0

    @garcia1905
    Ben şuana kadar iki dakika olmasa da bi otuz saniye bekliyordum çalıştırıp stop ederken ama senin şu mesajından sonra onuda beklemicem yemişim turbosunu... turbo yağlı kalacak diye benim gençliğim gidiyomuş ya la...

    :D hocam 2 dk bekleyip turbo patlatan adamlarda biliyorum ben
    hani adamdaki mantık şu 2 dk bekledim artık arabaya sezerciğin küçük sıpası gibi davranabilirim vur kırbacı vur kırbacı dünyada hiç bir turboyu arabayı çalıştırıp sürüp gittiniz diye elinize almazsınız yok böyle bi dünya o turbo motor normal sıcaklığa gelmeden deli gibi abanırsan elinde patlar...

    görüyorum sabahları bekliyo buz gibi aracın içinde turboyu yağlıycam diye valla üzülüyorum ya ne bekliosun arkadaşım usulca sür işte ya:D

    önemli değil hocam turbo yağlandıysa sorun yok heleki 1.6 dizel arabası varsa 300nm torku hissetmek için vurur kırbacı vurur kırbacı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Şimdi yorumlara göz gezdirdim.Kullanım kitapçığında genel olarak böyle şeylerden bahsedilmez.Herkesi bilinçli tüketici yapmazlar bir turbo ortalama 2.000 lira sonuçta kazanç kapısı.
    Kendi görüşüm bu yönde.

    turbo garanti kapsamında değilmi?
    ben kapsam dahilinde biliyorum o zaman düz mantık zarar edcekleri yani garanti kapsamında değiştirecekleri bişeyi mutlaka belirtmeleri gerekirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: countryXJ

    çevremdeki dizel kullanıcılarını izliyorum denk geldiğinde kontağa bastığı gibi yürüyor,turboydu yağlamaydı ,motor soğukken yüksek devire çıkmama gibi motor sağlığı için yapılması gerekene dikkat etmiyorlar,uzun yolsan gelince bile beklemeden stop ediyorlar sonra 150 bin olmadan 3 turbo değiştirdim diye ağlıyorlar

    yeni ford focus 3 dizel aldım 1 ay oldu kitapcığında sadece araç ilk çalışmasından itibaren kısa bir süre içinde yüksek devirlere çıkmayı uyarısından başka hiç birşey yazmıyor...
    turbo yağlamasıdır, yok ilk çalıştırmada 2 dk bekle yok yoldan dönnce stop etmeden 2 dk bekle bunların hiç biri yazmıyor ve açıkcası ben bunların hepsinin hurafe olduğuna inanıyorum..
    evet motor ısınana kadar devir sayılarına dikkat etmek gerek ama ilk çalıştırdım turbo yağlansın dur 2 dk bekliyim bence dünyanın en saçma durumu..

    Satın aldığınız laptop/desktop'larında kitapçıkların da sadece neyi nereye bağlayacağınız yazar antivirus kullanımı, Microsoft ürünlerin de dikkat edilmesi gereken hususlar, bakım yöntemleri yazmaz. Sizin birşeyleri bilmiyor oluşunuz yada uygulamamanız varlığını değiştirmez, fiziğin uygulamalarını törpülemez. Sizin kurguladığınız zihniyetle ara bakımları da gereksiz olarak görebilecek bünyeler çıkabilir. Kaldı ki yapmadığı/yaptırmadığında sorun yaşamadan da yürümeye devam edebilir. Bu konu daha çok sahip olunan ürüne dair dikkat gösterme konusu ve teknik background da karşılıklarını görme, ürünlerden daha fazla randıman alma konusu. Teknik mühendislerin tecrübe ve bilgisi, son kullanıcı görüş ve tecrübelerinden üstün değildir. Kişi bir araca sahiptir ve olasılıklar dairesin de sorun yaşamayabilir ancak bu yaptıklarını, bilgisini gerçek doğru kılmaz.
    Kısaca her ürünün kullanım kılavuzu harici bir dikkat edilmesi gerekenler hususu vardır.
    Rahatsız edici, bazı bünyeler için meşakkatli mi evet (saçma değil). Ancak otomobilleri öyle tv fiyatına almıyorsunuz ve birşeyleri öğrenmek kişinin kendi cebine faydalıdır.

    hocam ya ben fizikçiyim fizik mezunuyum bakma sen benim böyle boş beleş konuştuğuma:D
    ben o motorun sistemini bilirim bana inanın gerçekten o 2 dk ömrünüzden giden kayıp bir zamandır bana güvenebilirsiniz..

    dediğim gibi motor ısınmadan fazla yüklenme hiç ama hiç bir şey olmaz..

    tam tersi 2 dk değil 10 dk bekle ama o motor ısınmadan abanırsan o turboyu patlatırsın bukadar basit bi olay basit bi mantık..

    Geçen de bir uluslararası ilişkiler mezunu ile konuşuyordum devlet muvazenesinde dikkate değer birtek cümlesini göremedim ben şöyle okudum, burlardan geçtim deyip duruyordu. Bunu da yanlışa çekmeyin hani fizik profesörü olsanız bile dediklerinizi doğrulamaz, bu meselenin nedenlerini bilmenizi gerektirmez. Otomotiv mühendisliğin de temel ve alan fiziği birikimlerden sadece bir tanesi. Kısaca halk ifadesi ile bu konunun tartışılma nedeni olan şeyleri burada paylaşmış olan Vezir'den vs daha çok bilmiyorsunuz. Yaklaşımınız da bunu net olarak zaten gösteriyor.
    Motorun, likitlerin, charge ünitelerinin çalışma yapılarına gerçekten vakıf olan adam böyle konuşmaz.

    O zaman daha az uyuyun.:) Vakit nakit hani. Heh işte bak bu da tam nakit vakit konusu. Hergün 3,5 saat uyku ile idare et 5-10 dk'nın derdine toptan düşmemiş olursun hani ömür hesabı yapıyorsunuz ya yada öğününüzü 15 dk kısaltarak yeyiniz.:P

    Yağlama, viskozite ısınma konusudur zaten.
    Mesela şunları öğrenerek devam ediniz. Turbo dizel araçlarda çalıştırma sonrası hareket ile ne kadarlık bir devire ihtiyaç duyuluyor ve bu süreçte charge ünitesi kaç rpm'lik bir dönmeye uğruyor.
    Motor ısıtma konusu güncel bir mevzu değil zaten 50 yıllık bir mekanik ihtiyaç.

    Tekrar kısaca ben böyle düşünüyorum bu böyledir inadı yerine teknik kaynaklardan okuyarak ve kafada oluşacak soruları yabancı kaynaklardan araştırarak en ince ayrıntısına kadar gidermek daha doğru bir yöntem olur sizin için, tavsiye ederiz.
    Daha fazla da birşey yazmayacağım, lüzumu yok zaten ilk yazdığımda bakış olarak gerekenleri paylaştığımızı düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: countryXJ

    çevremdeki dizel kullanıcılarını izliyorum denk geldiğinde kontağa bastığı gibi yürüyor,turboydu yağlamaydı ,motor soğukken yüksek devire çıkmama gibi motor sağlığı için yapılması gerekene dikkat etmiyorlar,uzun yolsan gelince bile beklemeden stop ediyorlar sonra 150 bin olmadan 3 turbo değiştirdim diye ağlıyorlar

    yeni ford focus 3 dizel aldım 1 ay oldu kitapcığında sadece araç ilk çalışmasından itibaren kısa bir süre içinde yüksek devirlere çıkmayı uyarısından başka hiç birşey yazmıyor...
    turbo yağlamasıdır, yok ilk çalıştırmada 2 dk bekle yok yoldan dönnce stop etmeden 2 dk bekle bunların hiç biri yazmıyor ve açıkcası ben bunların hepsinin hurafe olduğuna inanıyorum..
    evet motor ısınana kadar devir sayılarına dikkat etmek gerek ama ilk çalıştırdım turbo yağlansın dur 2 dk bekliyim bence dünyanın en saçma durumu..

    Satın aldığınız laptop/desktop'larında kitapçıkların da sadece neyi nereye bağlayacağınız yazar antivirus kullanımı, Microsoft ürünlerin de dikkat edilmesi gereken hususlar, bakım yöntemleri yazmaz. Sizin birşeyleri bilmiyor oluşunuz yada uygulamamanız varlığını değiştirmez, fiziğin uygulamalarını törpülemez. Sizin kurguladığınız zihniyetle ara bakımları da gereksiz olarak görebilecek bünyeler çıkabilir. Kaldı ki yapmadığı/yaptırmadığında sorun yaşamadan da yürümeye devam edebilir. Bu konu daha çok sahip olunan ürüne dair dikkat gösterme konusu ve teknik background da karşılıklarını görme, ürünlerden daha fazla randıman alma konusu. Teknik mühendislerin tecrübe ve bilgisi, son kullanıcı görüş ve tecrübelerinden üstün değildir. Kişi bir araca sahiptir ve olasılıklar dairesin de sorun yaşamayabilir ancak bu yaptıklarını, bilgisini gerçek doğru kılmaz.
    Kısaca her ürünün kullanım kılavuzu harici bir dikkat edilmesi gerekenler hususu vardır.
    Rahatsız edici, bazı bünyeler için meşakkatli mi evet (saçma değil). Ancak otomobilleri öyle tv fiyatına almıyorsunuz ve birşeyleri öğrenmek kişinin kendi cebine faydalıdır.

    hocam ya ben fizikçiyim fizik mezunuyum bakma sen benim böyle boş beleş konuştuğuma:D
    ben o motorun sistemini bilirim bana inanın gerçekten o 2 dk ömrünüzden giden kayıp bir zamandır bana güvenebilirsiniz..

    dediğim gibi motor ısınmadan fazla yüklenme hiç ama hiç bir şey olmaz..

    tam tersi 2 dk değil 10 dk bekle ama o motor ısınmadan abanırsan o turboyu patlatırsın bukadar basit bi olay basit bi mantık..

    Geçen de bir uluslararası ilişkiler mezunu ile konuşuyordum devlet muvazenesinde dikkate değer birtek cümlesini göremedim ben şöyle okudum, burlardan geçtim deyip duruyordu. Bunu da yanlışa çekmeyin hani fizik profesörü olsanız bile dediklerinizi doğrulamaz, bu meselenin nedenlerini bilmenizi gerektirmez. Otomotiv mühendisliğin de temel ve alan fiziği birikimlerden sadece bir tanesi. Kısaca halk ifadesi ile bu konunun tartışılma nedeni olan şeyleri burada paylaşmış olan Vezir'den vs daha çok bilmiyorsunuz. Yaklaşımınız da bunu net olarak zaten gösteriyor.
    Motorun, likitlerin, charge ünitelerinin çalışma yapılarına gerçekten vakıf olan adam böyle konuşmaz.

    O zaman daha az uyuyun.:) Vakit nakit hani. Heh işte bak bu da tam nakit vakit konusu. Hergün 3,5 saat uyku ile idare et 5-10 dk'nın derdine toptan düşmemiş olursun hani ömür hesabı yapıyorsunuz ya yada öğününüzü 15 dk kısaltarak yeyiniz.:P

    Yağlama, viskozite ısınma konusudur zaten.
    Mesela şunları öğrenerek devam ediniz. Turbo dizel araçlarda çalıştırma sonrası hareket ile ne kadarlık bir devire ihtiyaç duyuluyor ve bu süreçte charge ünitesi kaç rpm'lik bir dönmeye uğruyor.
    Motor ısıtma konusu güncel bir mevzu değil zaten 50 yıllık bir mekanik ihtiyaç.

    Tekrar kısaca ben böyle düşünüyorum bu böyledir inadı yerine teknik kaynaklardan okuyarak ve kafada oluşacak soruları yabancı kaynaklardan araştırarak en ince ayrıntısına kadar gidermek daha doğru bir yöntem olur sizin için, tavsiye ederiz.
    Daha fazla da birşey yazmayacağım, lüzumu yok zaten ilk yazdığımda bakış olarak gerekenleri paylaştığımızı düşünüyorum.

    @guyverland

    kesinlikle, eger buraya afilli terimlerle süslenmiş cümleler kurmak istesem bunu gayette iyi yaparım ama burası fiziğin temellerini paylaşacğımız yada bir motorun çalışma prensiblerini tartışacağımız bir yer değil birgün misafirim olursunuz çayımı içersiniz o zaman derin konulara gireriz..

    farkındaysanız düz mantık şeyler söylüyorum detaya girmiyorum ve girme gereği duymuyorum ve iddalıyım mercedesin fabrikasınıda arasanız size benim dediklerimden farklı hiç bir cevap vermeyeceklerdir..

    turbo motor için her gün dk larca beklemenize gerek yok aracı çalıştırınca 30 sn beklemek keyfinize kalmış
    motoru çalıştır ve sürmene bak abanmadıkça hiç bir şey olmaz manıgıyla araçlarımı keyifle sürmeye devam edeceğime emin olabilirsiniz:D

    sabahları aracının içinde titreyerek yağlanmasını bekleyen komşuma hergün gülüyorum ve yıllarcada gülücem:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garcia1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Şimdi yorumlara göz gezdirdim.Kullanım kitapçığında genel olarak böyle şeylerden bahsedilmez.Herkesi bilinçli tüketici yapmazlar bir turbo ortalama 2.000 lira sonuçta kazanç kapısı.
    Kendi görüşüm bu yönde.

    turbo garanti kapsamında değilmi?
    ben kapsam dahilinde biliyorum o zaman düz mantık zarar edcekleri yani garanti kapsamında değiştirecekleri bişeyi mutlaka belirtmeleri gerekirdi

    Garanti süresi 2 yıldır.Dizel aracı az biraz insan evladı gibi kullanan insan 2 yılda turboyu kucağına almaz ama kmler arttıkça turbonun patlama zamanı gelmeye başlar.
    Yani dikkat edilmezse patlayacak turbo için adam neden bilinçlendirsin ki ? Ha garanti kapsamında patlayadabilir o da kârdan zarar olur artık.




  • Bu tür konuların motorlu araçlar konu dışı bölümüne açılması gerek bence. % 98 ne demek polemik yaratmak istiyormuşsunuz gibi geldi bana. Bu %98 oranını neye göre belirlediniz hangi analizlere hangi ankete yada hangi bilimsel veriye göre belirlediniz. Dizel araç motoru sadece turbo parçasından oluşmuyor malesef bu nedenle kullanımı sadece bir parçaya endeksleyemezsiniz. Kaç tane dizel aracınız oldu ne kadar süredir dizel araç kullanıyorsunuz ve %2 lik kesimdemi %98 lik kesimdemisiniz. 12 adet dizel araç sahibi olmuş uzun zaman kullanmış biri olarak soruyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonata007dr

    Bu tür konuların motorlu araçlar konu dışı bölümüne açılması gerek bence. % 98 ne demek polemik yaratmak istiyormuşsunuz gibi geldi bana. Bu %98 oranını neye göre belirlediniz hangi analizlere hangi ankete yada hangi bilimsel veriye göre belirlediniz. Dizel araç motoru sadece turbo parçasından oluşmuyor malesef bu nedenle kullanımı sadece bir parçaya endeksleyemezsiniz. Kaç tane dizel aracınız oldu ne kadar süredir dizel araç kullanıyorsunuz ve %2 lik kesimdemi %98 lik kesimdemisiniz. 12 adet dizel araç sahibi olmuş uzun zaman kullanmış biri olarak soruyorum.

    Bence de konu dışına alınmalı.

    Saçmalık. %98 ve %2 dilimi.

    %98 kesim dizel kullanmayı bilmiyor demek sallama bilgi.


    Fabrikadan çok iyi biliyor yurdum insanı.

    Önemli olan motor soğukken yüksek devirlere çıkmamak yani aracı hiç zorlamamak.

    Yok efendim çalıştır iki dakika bekle, stop etmeden iki dakika bekle günümüz yeni nesil dizel motorlar için geçerli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonata007dr

    Bu tür konuların motorlu araçlar konu dışı bölümüne açılması gerek bence. % 98 ne demek polemik yaratmak istiyormuşsunuz gibi geldi bana. Bu %98 oranını neye göre belirlediniz hangi analizlere hangi ankete yada hangi bilimsel veriye göre belirlediniz. Dizel araç motoru sadece turbo parçasından oluşmuyor malesef bu nedenle kullanımı sadece bir parçaya endeksleyemezsiniz. Kaç tane dizel aracınız oldu ne kadar süredir dizel araç kullanıyorsunuz ve %2 lik kesimdemi %98 lik kesimdemisiniz. 12 adet dizel araç sahibi olmuş uzun zaman kullanmış biri olarak soruyorum.

    Bence de konu dışına alınmalı.

    Saçmalık. %98 ve %2 dilimi.

    %98 kesim dizel kullanmayı bilmiyor demek sallama bilgi.


    Fabrikadan çok iyi biliyor yurdum insanı.

    Önemli olan motor soğukken yüksek devirlere çıkmamak yani aracı hiç zorlamamak.

    Yok efendim çalıştır iki dakika bekle, stop etmeden iki dakika bekle günümüz yeni nesil dizel motorlar için geçerli değil.






    Arkadaş bu çocuk boş boş konu açıp duruyor.Yeni peydah oldu kendileri.
    "Clk aldım","arabayla kıza çarptım" konularını bizzat şikayet ettim.
    Tartışıp,birbirine hakaret edenlerden önce böyle yalan yazanlara bir çizik atılması lazım bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • DİZEL ALMIŞSAK kullanmasınıda biliriz

    bahsi geçen filo araçları ise olabilir düz mantık işinize nasıl gelirse

    çalışma mantığı.
  • kuzenimin kaynı toyota dizel kullanıyor, arabayı kullanırken hiç üzmez 110 luk yerde 80 le gider, kapatmadan bekler. 35.000 de turbo değişti. aynı kullanım şekli ile şu an aracı 160.000 de halen değişen turbo ile kullanıyor. bu birazda şans bence.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.