Şimdi Ara

Dizel arabasını ayçiçek yağıyla çalıştırıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
517
Cevap
17
Favori
80.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EKSISOZLUK VE NTVMSNBC'DEN COPY/PASTE

    "mevcut enerji kaynaklarının sınırlı olması ve yaşanan enerji krizleri sonrasında yeni enerji kaynaklarına ilginin de arttığını ifade eden doç. dr. karaosmanoğlu, bu kaynaklar arasında “biyokütle”nin en büyük teknik potansiyele sahip olduğunu anlattı. doç. dr. karaosmanoğlu, biyokütle kökenli en önemli alternatif yakıtın, dizel motorlar için üretilen “biyomotorin” olduğunu kaydederek, bu çevre dostu yakıtın dünyada çek cumhuriyeti, italya, abd, kanada, fransa ve avusturya gibi ülkelerde üretilip, kullanıldığını söyledi. enerji programlamaları içinde hızla ve kolaylıkla yer alabilecek bir yakıt alternatifi olan “biyomotorin”in, türkiye’de de gündeme getirilerek bir an önce uygulamaya geçilmesi gerektiğini belirten doç. dr. karaosmanoğlu, şöyle devam etti: “biyomotorin, bitkisel yağlar ile metanol, etanol gibi alkollerden ‘esterleşme reaksiyonu’ ile elde edilen bir yakıttır. ayçiçek, kolza (kanola) ve soya yağları biyomotorin üretiminde kullanılabilir. biyomotorin üretimi bilinen ve uygulaması kolay olan bir teknolojidir. türkiye iklim ve florası yağlı tohum bitkilerini üretmeye uygun olup, mevcut teknolojik olanaklarla biyomotorin kolaylıkla üretilebilir ve taşıtlarda kullanılabilir. biyomotorin kullanımı için taşıtlarda hiçbir tasarım değişikliği ya da ekleme yapmaya gerek yoktur. biyomotorin çevre dostu bir yakıttır, motorinden kaynaklanan egzoz gazı emisyonlarında olumlu düşüşlere neden olmaktadır. kükürt içermeyen biyomotorin, kükürtdioksit emisyonu ve buna bağlı gelişen asit yağmurları oluşturmaz.”

    alternatif motor yakiti
    dünyada biyomotorin üreten ve kullanan ülkelerde, üretimin vergi indirimleri ile teşvik edildiğini ifade eden doç. dr. karaosmanoğlu, “biyomotorin uygulamadaki başarısını kanıtlamış, ticari konuma ulaşmış en önemli alternatif motor yakıtıdır. biyomotorin, ivedilikle enerji program ve yatırımları içinde yer almalıdır. türkiye, tarım kökenli bu yeşil yakıtı kullanmak zorundadır” diye konuştu. “biyomotorin doğrudan veya motorinle karıştırılarak kullanılabilir” diyen doç. dr. karaosmanoğlu, böylece dışalıma bağlı petrol harcamalarında azalma olacağını ve ekonominin bundan olumlu şekilde etkileneceğini de söyledi. motorinin, ülkemizde kara ve deniz taşımacılığında yoğun olarak kullanıldığını hatırlatan doç. dr. karaosmanoğlu, bu alanlarda biyomotorin kullanımı ile petrol tüketiminde ve egzoz gazı kirliliğinde azalma yaşanacağını da söyledi."


    **************************************************************************************

    petrolden elde edilen diesel'e alternatif olarak geliştirilmiş bitkisel kaynaklı diesel varyantı. bitkisel yağların transesterifikasyonla metilesterlere dönüştürülmesi sonucu üretilir. bu kimyasal işlemin yan ürünü olarak çıkan gliserin de diğer alanlarda kullanılmak için ayrılır. yenilenebilir kaynaklardan üretilmesi ve atık madde emisyonlarının fosil diesele göre daha düşük olması nedeniyle gelecekte benzine oldukça iyi bir alternatif olacağı düşünülmektedir. günümüzde avrupa ülkelerinin bir kısmında benzincilerde biodiesel satılmakta ve dizel araçlar herhangi bir motor modifikasyonuna gerek duymadan bu yakıtı kullanabilmektedirler.
    biodieselin tek sorunu çok büyük miktarlarda bitkisel yağın bu yakıtın üretimine yöneltilmesi gerekliliğidir. fiyatı, yetiştirme zahmeti ve hızı, içerdiği değerlendirilebilir yağ miktarı bakımından bu işe en uygun bitki olan kolza bitkisinden tüm fosil yakıtların yerine geçecek şekilde diesel üretimine geçilmesi durumunda, sadece almanya'nın yakıt ihtiyacını karşılamak için bile bütün avrupa'nın baştan başa kolza tarlalarıyla dolması gerekecektir.
    biodiesel petrol kaynaklı dizellerle sorunsuz karıştırılabildiği için yapılacak en mantıklı iş satılan diesellere üretilen miktar kadar bitkisel kaynaklı ürün eklemek olacaktır.




  • 307 hdi ım var. yaa bi pompacı ve sanayide bi usta sakın bio dizel kullanma dedi o traktör yada kamyon gibi araçlar için senin arabayı mahveder dedi. şu bio dizelden gerçekten anlayan bi adam yokmu forumda, anlatsa bize yeni nesil araçlar kullanabilir yada kullanamaz die..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos
    307 hdi ım var. yaa bi pompacı ve sanayide bi usta sakın bio dizel kullanma dedi o traktör yada kamyon gibi araçlar için senin arabayı mahveder dedi. şu bio dizelden gerçekten anlayan bi adam yokmu forumda, anlatsa bize yeni nesil araçlar kullanabilir yada kullanamaz die..


    Kesinlikle kullanma arkadaşım, en azından yakıt nedeniyle arıza yaptığı an zaten otomatik olarak aracın garanti dışı, bana Ford servisinin söylediğini yazıyorum "aracın biodizel koyduktan sonra bozulursa garanti kartını evde bırakıp servise gel" dediler. Ayrıca zırt pırt mazot filtren tıkanacak, sana ekstra masraf açacaktır. Şu an için bu motorlarla biodizel kullanamayız, kullanmamalıyız. Eurodizel'e devam.




  • ustaların her dediği olsaydı sanayi bir adım ilerlemezdi.bir karşılaştırma yapmak gerekirse;

    -biyodizelin setan sayısı daha yüksektir,daha yüksek alevlenme noktasına sahip olunca da vuruntu oluşmadan kullanılmaya olanak verir.(dizellerde çok yüksek setan sayısı iyi değildir)
    -emisyonları daha iyidir
    -motorun güç azaltıcı birikintilerden temizler ve motorinden çok daha iyi yağlayıcılık özelliklerine sahiptir.
    -petrol kökenli motorin ile her oranda karışabilir ve onun kalitesini arıtırır.
    -daha yüksesk tutuşma derecesine sahiptir taşıma ve depolamada daha güvenlidir.
    -motorun randımanı normal motorindeki gibidir.

    biodizel kullanmaktan korkmayın...
  • Nasıl korkmayalım? Servis bana dedi işte, biyodizel kullandıktan sonra bir şey olursa servise gelme, dışarıda yaptır, garantin iptal olacağı için daha ucuza patlar. Varsa biyodizel üreten firma garanti veriyorsa kullanayım, yoksa ben aracımın için en iyisi olduğu tescillenmiş Euro 4 normunda yakıt kullanayım.

    Gelecekte yapılacak testler artar, motor üretici firmalar da motorları ona göre tasarlayıp, kullanma kitapçığında da "Biyodizel kullanılabilir" derse eyvallah niye kullanmayalım. Ama benimkinde Euro 4 standartlarında Eurodizel kullanın diyor, benim için bitmiştir.
  • öyle bir durum varsa yapacak birşey yok tabiki...
  • bence bu biodizel geleceğin yakıtı bugünün değil. şu an birçok türk firması bio dizel için birçok araştırma yapıyor bildiğim kadarıyla. belki birkaç sene içi,nde kullanmaya başlayacağız (ama şimdi değil).
    şimdilik eski dizel araçlar kamyonlar falan kullanır. ama kaliteyi arttırınca herkes kullanır, servisin bana ne dediği umrumda değil yakıt kaliteli olduktan sonra bende kullanırım.
    ama şimdilik midyata prinçe giderken eldeki bulgurdan olmaya hiç niyetim yok....
  • benim anladığım kadarıyla bu yakıt binek veya hafif ticari araçlara şimdilik hitap etmiyor. zaten benzinlilere göre çok az yakıyorsunuz . dimyata giderken evdeki bulgurdan olmayın derim ben. babamda kangoo var biz hiç kullanmadık. servisler tavsiye etmiyor dediğim gibi. servisin tavsiye etmemesinde art niyet aramamak lazım. onların bi menfaati yok sonuçta..
  • yahu ayçiçekyağı mazottan çok ucuz değilki.1 litresi 2 ytl...
  • bu biodizel işi yeniden in konuma geldi ,araçlarımız için şu an garanti kapsamı dışı gibi duruyor ama aşagıdaki bülteni okumakta yarar var test açısından (maalesef ingilizce )

    http://www.shorelinesolar.org/gpage7.html

    ayrıca,
    Biodiesel fuel reduces smoke and soot in the exhaust by 31 percent, carbon monoxide by 21 percent and hydrocarbons by 47 percent when used in a 20 percent blend with petroleum diesel fuel in vehicles equipped with a catalytic converter. No engine modifications are necessary. However, like any developing product, it’s not cheap – current prices range from $4.25 to $7 a gallon. This is why it’s blended with regular petroleum-based diesel fuel. The price would go down if it was produced in larger quantities and received tax-exempt status. detay için http://www.rvlifemag.com/file342/futurefuel342.html




  • amerikada yaygın bi uygulama
    mcdonalds gibi restoranların atık yağı kullanılıyor
  • bizim tanıdık var mazda minibüs var o da yağla çalıştırıyor.gözlerimle gördüm.aracın arkasında yağ tenekesi var .ama bi şartı var dedi yağ rafine olacak dedi .direkt koyuyo çalışıyo biraz kokuyo ama olsun
  • şaka maka araç yağ yakmış oluyor..
  • emre bir artniyetin olmadığı belli ancak verdiğin bilgiler yanlış.
    öncelikle biyodizelin setan sayısı dizelinkiyle aynı değil. sadece bir kaç bitkiden yapılan biodizel bu setan sayısını yakalayabiliyor. ayrıca biodizel normal dizelden daha düşük bir akışkanlığa sahip ki bu da yeni dizel araçların yakıt pompalarında sorun yaratabilir. bir diğer sorun biodizelin asit özelliği taşıması. ayrıca biodizelin yanınca verdiği enerji normal dizelinkinden yaklaşık %11 daha azdır.
    ayrıca biodizel üretiminde oluşan gliserin tamamen yakıttan uzaklaştırılamaz ve mutlaka içinde bir miktar gliserin kalır buda motorun çalışmasını kötü yönde etkiler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    emre bir artniyetin olmadığı belli ancak verdiğin bilgiler yanlış.
    öncelikle biyodizelin setan sayısı dizelinkiyle aynı değil. sadece bir kaç bitkiden yapılan biodizel bu setan sayısını yakalayabiliyor. ayrıca biodizel normal dizelden daha düşük bir akışkanlığa sahip ki bu da yeni dizel araçların yakıt pompalarında sorun yaratabilir. bir diğer sorun biodizelin asit özelliği taşıması. ayrıca biodizelin yanınca verdiği enerji normal dizelinkinden yaklaşık %11 daha azdır.
    ayrıca biodizel üretiminde oluşan gliserin tamamen yakıttan uzaklaştırılamaz ve mutlaka içinde bir miktar gliserin kalır buda motorun çalışmasını kötü yönde etkiler.



    kaynaklarım;

    -Baker R.R. Macpherson "Future Transportation Fuels an the Environment"
    -Henham A.W.E.Johns R.R. "Development of a tolerant Diesel for Alternative Fuels"
    -Thring,R.G. "Alternative Fuels"
    -Sürmen A.,Karamangil İ.,Arslan R. "Motor Termodinamiği"

    isteyen açar bakar..




  • http://www.eia.doe.gov/oiaf/analysispaper/biodiesel/index.html
    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-01-25-1/muh-25-1-5-9909-16.pdf

    bunlarda benim kaynaklarım :)
    sende internetten bakabiliceğim kaynaklar verirsen açar bakarım yanlış bir bilgin varsa doğrusunu öğrenmek isterim.




  • Koyun koyun bir güzel silindirleriniz karbonla dolsun bütün manifoldunuz kurum kaplasın cekinmeyim koyun koyun Bir akıllı zaten bizim millet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 26 Ocak 2006 21:05:09 >
  • sayn vasago;

    -verdiğin ingilizce kaynakta biodizelin setan sayısının daha yüksek olduğunu söylüyor,istersen alıntı yapabilirim.45.8 to 56.9 demiş.normal dizel içinse 40 to 52 demiş.ve başka avantajlarından da bahsetmiş.

    -ingilizce kaynak %11 lik düşümü doğruluyor.burada benim kaynaklarımla çelişiyor.hangisine inanılır bilmem.

    -biodizelin bir dezavantajı da donma noktasının düşük olması imiş.bu da ingilizce kaynaktan.bilmiyordum...

    -benim internet kaynağım yok,istersem bulurum bir ara sorun olmaz.önemli olan doğruyu bulabilmek ama kaynaklar ya çelişirse..

    -Türkçe kaynağına gelince 1999 model güncelliğini yitirmiş olabilir,o zamandan beri gelişen teknoloji biodizeli ilerletmiştir umarım.
  • bu arada son mesajımda yanlış bir bilgin varsa değil yanlış bir bilgim varsa yazıcaktım yanlışlık olmuş.
    evet setan konusunda haklısın. bu arada ben zaten biodizel kullanılmamalı demiyorum sadece şu eksiklikleride var bunlara dikkat edilmeli diyorum. biodizel benide çok ümitlendiren birşeydi yalnız biraz araştırdıkca herşeyin toz pembe olmadığını anladım. ancak yinede güzel bir gelişme.
  • tabi herşeyin avantajları da var,dezavantajları da var birbirine göre...
    dünyada petrol tükenmeye yüz tutmadan petrole rakip yakıt çıkarmak her babayiğidin harcı değil..
    o nedenle hidrojenli arabalar,biodizeller,alternatif yakıt kaynakları normalde gidebilecekleri hızda gitmiyor..
    yeraltı kaynakları için insanlar birbirini öldürüyor..inşallah sıra bize gelmez...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.