Şimdi Ara

diesel tuning (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
1.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dah iki gün önce değiştirdim olmaz olurmu yav benimkinin üzerinde keçe gibi birşeyde vardı havayı tam temizleyen ama 18 ytl maşallah...



    quote:

    Orjinalden alıntı: sniper.hakan


    quote:

    Orjinalden alıntı: koksalzengi


    quote:

    Orjinalden alıntı: sniper.hakan

    yaw kimse cevap vermeyecek mi öldünüz mü bee (Allah Korusun)[


    Olmaz olurmu dostum tabiki var arkadaşın galiba biraz dalga geçmiş seninle



    bence dalga değilde benim gibi kesin olarak bilmediğinden sallamıştır umaraım





  • şu işi biraz açalım arkadaşlar dizel tuning muhabbetini eminim herkesin merak ettiği bi konu..

    mesela elinde bilgi olan arkadaşlar bu doneleri foruma yazsın mesela hangi modelde kaç tork kaç beygir artışı sağlıyor nerede ne kadara yapılıyor artısı eksisi ne.
  • mesela biraz öncewww.barelauto.com adresinde dizel araaçlara uygulanman chip ve güç tork değerleri verilmiş 599 euro fiyat vermişler 92 hp lik c3"üm 115 beygire çıkıyor 200 olan tork ise 248 değerlerine ulaşıyor. bilgi isteyen arkadaşlar bu siteden faydalanabilirler.

    aslında bu işi uygulamış arkadaşlar tecrübelerini yazarlarsa daha iyi olur
  • 75 lik connect in DTE sistem uygulandıktan sonraki yakıt tüketimi 53.27 Lt 810 Km şehir içi normal kullanım
  • hasabar kardeş bu sistemin sana maliyeti ne oldu.
    bu sistemden sonra kaç km yol yaptın. sistem motora zarar verirse herhangi bir garanti veriyorlarmı?
    75 connect bendede var 15500 km de şehir içinde 8,5 -9 lt mazot yakıyor ve ben normal mazot alıyom. su sistemden sonra euro dizel mi alınmalı.
    aydınlatırsan sevinirim. teşekkürler.
    bir diğer konu ben biodizel kullanmayıda düşündüm ancak çevremde deneyen tecrübeli biri olmadığı için çekiniyorum. bu konuda bilgin vardır diye düşünüyorum
  • 600 euro ya takıldı. connect lere takması çok basit kendinde söküp takabilirsin izmir de bir çok arkadaş connect harici diesel araçlarınada uyguladılar hepsi memnun
  • babatolia bir arkadaşım C4 e taktı box ta 4 ana proğram 6 yan proğram var box ın arkasındaki soketlerin yerlerini değiştirerek software proğramını yol durumuna veya sürüş zevkine göre ayarlıyor çok memnun ve tam ölçmemiş fakat bir düşüş olduğunu söylüyor
  • Allah Allah bu kadar kolay mı ya bunu böyle takıp çıkarmak?
  • istenirse uzatma kablosuda veriyorlar konsolun oraya uzatabilirsin yanlız proğramı değiştireceğin zaman kontak kapalı olmalı
  • Aman Ahmet abi biz şimdilik girişmeyelim böyle şeylere. Araç garanti dışında filan kalır, Doğuş oto da armut gibi bırakır bizi ortada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasabar

    75 ps lik connect i chip ile 90 ps e çıkarttık bonus olarakta % 10 gibi yakıt tasarrufu yapıyoruz


    fordtaki 5465745 muhendis bunu dusunemedi sen mi dusundun gecin bunları senin o 15bg baska bisekilde senden cıkcak buna emin olabilrsin bi muhendis olarak sana soyleyim
  • chip tuning gerçekten çok iyi sonuçlar verebiliyor özellikle dizellerde

    bir reklamda yazdığına göre dizellerde %35 e varan performans artışı % 20 (tam emin değili ama buna yakın bişeydi ) e varan yakıt tassarufu sağlayabiliyormuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasabar

    taşıt üreticileri bir aracı üretirken arabanın performansından çok ekonomi, konfor, uygun olmayan kullanım koşulları, zengin olmayan yakıt hava karışımı, eksik veya standart dışı kötü servis gibi olasılıkları göz önünde bulundurarak bazı kararlar alırlar ve bu da çoğu zaman motorun içinde yatan gerçek gücün dışa vurulmasını engeller. Farklı ülkelerin farklı emisyon yasaları mevcut olabiliyor. Üretici ürünlerini bunların en strikt olanına göre ayarlıyor.Ayrıca, motorlar üretilirken oldukça fazla tolerans bırakılmaktadır. Üretici bu toleransı Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) programını kısıtlayarak en yüksek seviyede tutmaktadır.


    ne güzel de yazmışsın... TR sence bu kısıtlaların nasıl olduğu bir ülke onuda düşünsen birde...
    bu arada o ara beyin uygulamasıyla aracın garanti dışı... arızalandıktan sonra aleti çıkartıp orjinale dönsen dahi anlaşılır haberin ola... dizelde garanti TR'de hiçbirşey için bırakılmaz onada haberin ola..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi playmaker -- 5 Temmuz 2006; 13:36:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkrtrk


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasabar

    75 ps lik connect i chip ile 90 ps e çıkarttık bonus olarakta % 10 gibi yakıt tasarrufu yapıyoruz


    fordtaki 5465745 muhendis bunu dusunemedi sen mi dusundun gecin bunları senin o 15bg baska bisekilde senden cıkcak buna emin olabilrsin bi muhendis olarak sana soyleyim


    Araçlar piyasaya sürülmeden önce motorları ve diğer aksamları en kötü şöföre, en kötü hava-yol koşullarına, yani en zorlu şartlara göre yapılır. Motor gücünü ve torkunu kısmak da bu yapılanlardandır. Yani ortalama ayardaki chip'le hiç bir şey olmaz




  • vw 1.9 TDi 90 Ps lik motorunu daha sonraki yıllarda 100 Ps e 110 Ps e proğramla çıkardığını okumuştum ayrıca üretici firmalar ın tuning partnerleri olduğunu biliyorum BMW Alpin ile Mercedes Amg ile BMW de şu anda satılan modifiye kitlerinin için tuning box larda bulunmakta
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkrtrk


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasabar

    75 ps lik connect i chip ile 90 ps e çıkarttık bonus olarakta % 10 gibi yakıt tasarrufu yapıyoruz


    fordtaki 5465745 muhendis bunu dusunemedi sen mi dusundun gecin bunları senin o 15bg baska bisekilde senden cıkcak buna emin olabilrsin bi muhendis olarak sana soyleyim


    Araçlar piyasaya sürülmeden önce motorları ve diğer aksamları en kötü şöföre, en kötü hava-yol koşullarına, yani en zorlu şartlara göre yapılır. Motor gücünü ve torkunu kısmak da bu yapılanlardandır. Yani ortalama ayardaki chip'le hiç bir şey olmaz

    bu işten anlamadıın bellli ztn yakıt tasarrufu diye bisey olamaz adamlar 5000yıl calısıo 3.8'i 3.7 yapmak icin biraz mantıklı olun




  • connect te yakıt şehir içi 8 lt den 6.5 lt düştü adamlar kamyonculara acaip satıyor yakıt tüketimi düşmese kamyoncular niye alsın kamyoncular bu chip lere kamyon viagrası adını takmış alıp deneyebilirsiniz haklı olduğumu göreceksiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkrtrk


    bu işten anlamadıın bellli ztn yakıt tasarrufu diye bisey olamaz adamlar 5000yıl calısıo 3.8'i 3.7 yapmak icin biraz mantıklı olun



    Nasıl bu işten anlamıyorum?

    Sen sabit bir silindir hacminde artan torkun yakıt tüketimini azalttığını bilmiyorsun galiba.

    1,6 2 araç düşün. 100ps'lik. Bunlar arasında torku daha yüksek olan düz yolda aracı daha rahat götüreceğinden tüketimi azaltır. Ayrıca torku yüksek araç yokuşları da daha rahat çıkar

    Örneğin Fiat Grande Punto'nun 75hp ve 90hp'lik 2 farklı 1,3 multijet motor seçeneği var. Aradaki 15hp'lik fark tamamen yazılımsal. FIAT'ın sitesine girip bakarsan performans olarak 90hp'lik versiyonun daha iyi, ortalama tüketim olarak da yine 90hp'lik versiyonun daha az yakıt tüketeceğini görürsün Şehiriçinde aynı yakıyorlarmış ancak şehirdışı ve ortalama tüketimde aynı motor hacminden daha fazla güç ve tork veren 90hp'lik motor daha az yakıt tüketiyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkrtrk
    bu işten anlamadıın bellli ztn yakıt tasarrufu diye bisey olamaz adamlar 5000yıl calısıo 3.8'i 3.7 yapmak icin biraz mantıklı olun


    evet çok zamandır uğraşılıyo yakıt tüketimini azaltmak için ama bu şumanaya gelmez: fabrikadaki mühendisler yapamıyosa hiçkimse yapamaz. ayrıca fabrikadaki mühendislerin öncelikleri var yakıt tasarrufundan daha önce gelen mesela zor koşullardaki aracın ve motorun durumu. bu garanti açısından önemli. eğer buna öncelik vermeseler araclarda zor koşullarda kullanıldığında çabucak sorun çıkabilir ve bu da arac üreticisinin zararına olacaktır garantiden zararları giderdikleri için. zor koşullardaki aracların dayanıklılığı hiçde yabana atılacak bir durum değil ve zaten üreticilerde mühendislerine bunu yabana attırmıyorlar. inanın motorlar çok toleranslı üretiliyorlar.




  • aynen katılıyorum bazı modellerde motorun aynı olduğu ama tork ve beygirin farklı olduğu modeller var. bu bencede sadece beyindeki yazılım ve bir kaç değişiklikle yapılıyor. tamam kasa ağırlık karoser farklılıkları yakıt tüketimini farklılaştırır aynı zamanda güç farklılıklarıda yaratır. pejolardea citroenlerde kullanılan motorlar aynı ama güçleri değişik yakıt tüketimleride farklılıklar gösteriyor. bu belkide sadece beyinde farklılıktan kaynaklanıyor olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkrtrk


    bu işten anlamadıın bellli ztn yakıt tasarrufu diye bisey olamaz adamlar 5000yıl calısıo 3.8'i 3.7 yapmak icin biraz mantıklı olun



    Nasıl bu işten anlamıyorum?

    Sen sabit bir silindir hacminde artan torkun yakıt tüketimini azalttığını bilmiyorsun galiba.

    1,6 2 araç düşün. 100ps'lik. Bunlar arasında torku daha yüksek olan düz yolda aracı daha rahat götüreceğinden tüketimi azaltır. Ayrıca torku yüksek araç yokuşları da daha rahat çıkar

    Örneğin Fiat Grande Punto'nun 75hp ve 90hp'lik 2 farklı 1,3 multijet motor seçeneği var. Aradaki 15hp'lik fark tamamen yazılımsal. FIAT'ın sitesine girip bakarsan performans olarak 90hp'lik versiyonun daha iyi, ortalama tüketim olarak da yine 90hp'lik versiyonun daha az yakıt tüketeceğini görürsün Şehiriçinde aynı yakıyorlarmış ancak şehirdışı ve ortalama tüketimde aynı motor hacminden daha fazla güç ve tork veren 90hp'lik motor daha az yakıt tüketiyor




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.