Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (581. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.768
Cevap
87
Favori
702.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 579580581582583
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • trhazel T kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun aracınız, Allah kaza bela vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    Bayram sonrasi yillik bakima gidecem. 15bin km bakimi olacak. Kac lira bakim ucreti cikarirlar...birde bu bakim vs. Para tuzagi mi ne dersiniz...faturada yazilanlari aynen yapiyorlar mi...meraktan soruyorum...


    15 bin bakım denilen..

    Yağ - yağ filtresi ve polen filtresi değişimi ( Polen filtresi degişirmi degişmezmi bilemem ama listeye yazacaklar ) 4 teker açılacak 1 kutu Balata spreyi yazacaklar.. arabayı yıkayıp parlatıp size verecekler.. ( Motor yıkama yapıyorlarsa yapsınlar ) Radyatör suyunu - fren hidroliğini kontrol edecekler.. su püskürtücüler düzgün püskürtüyormu ona bakacaklar.. lambaları vs sinyalleri flaşörleri vs göz ile kontrol edecekler..

    15 bin bakım denilen aynen budur.. 350 - 450 arası bir fiyat çıkarırlar diye tahmin ediyorum..

    ekstra olarak Balatalarda değişim gerekirse ayrıyeten 150 TL ekleyebilirler..

    Garanti gözünüzü korkutmaz ise.. Sanayide yağ ve filtre değişimi yaklaşık 120 TL gibi.. polen filtresi 20 TL ye kendinizde değiştirebilirsiniz.. ( rakamı tamamen kafadan salladım ama o civarlardadır ) sinyal flaşör fren lambası vs kontrolünü sizde yaparsınız.. patlak bir ampül 5-10 TL ye herhangi bir elektrikçi bile yapar..

    15 TL yede güzelce yıkatabilirsiniz.. en fazla 200 TL ye işiniz biter.. balatalar bir sürpriz yaparsa 150 TL de ona ekleyin.. Servis ve Sanayi farkı olarak.. en az 250-300 TL cebinizde kalır.. Karar sizin..

    Bilgi icin tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    Bayram sonrasi yillik bakima gidecem. 15bin km bakimi olacak. Kac lira bakim ucreti cikarirlar...birde bu bakim vs. Para tuzagi mi ne dersiniz...faturada yazilanlari aynen yapiyorlar mi...meraktan soruyorum...


    15 bin bakım denilen..

    Yağ - yağ filtresi ve polen filtresi değişimi ( Polen filtresi degişirmi degişmezmi bilemem ama listeye yazacaklar ) 4 teker açılacak 1 kutu Balata spreyi yazacaklar.. arabayı yıkayıp parlatıp size verecekler.. ( Motor yıkama yapıyorlarsa yapsınlar ) Radyatör suyunu - fren hidroliğini kontrol edecekler.. su püskürtücüler düzgün püskürtüyormu ona bakacaklar.. lambaları vs sinyalleri flaşörleri vs göz ile kontrol edecekler..

    15 bin bakım denilen aynen budur.. 350 - 450 arası bir fiyat çıkarırlar diye tahmin ediyorum..

    ekstra olarak Balatalarda değişim gerekirse ayrıyeten 150 TL ekleyebilirler..

    Garanti gözünüzü korkutmaz ise.. Sanayide yağ ve filtre değişimi yaklaşık 120 TL gibi.. polen filtresi 20 TL ye kendinizde değiştirebilirsiniz.. ( rakamı tamamen kafadan salladım ama o civarlardadır ) sinyal flaşör fren lambası vs kontrolünü sizde yaparsınız.. patlak bir ampül 5-10 TL ye herhangi bir elektrikçi bile yapar..

    15 TL yede güzelce yıkatabilirsiniz.. en fazla 200 TL ye işiniz biter.. balatalar bir sürpriz yaparsa 150 TL de ona ekleyin.. Servis ve Sanayi farkı olarak.. en az 250-300 TL cebinizde kalır.. Karar sizin..

    ilk bakımı 7000 km de yaptırmştım şuan 14bin km de 1.5 yıl oldu,ustam yağı değişelim dedi,n11.com dan 5 30 castrol magnatek yağı 75 tl ye aldım( nuvo ve kuponla 50 liraya geldi) Filtreleri geçen sefer fazla fazla almıştım.yağını filtreleri değişip frenlerde problem yok ama balatalara baktıracam,Bu bakımda 100 lirayı geçmez.
    polen filtre ile yıkama temizleme işlerini kendim yapıom zaten,siyaller lambalar zaten hepsi yanıyo.

    Geçenlerde sabah hastaneye giderken atlıspor klubu önünde kırmızı ışıkta durdum,yol boştu bi an yeşil yandı gibi hissettim bastım gaza ama daha yeşil yanmadıgını farkettim,Dalgınlık ta vardı,mobese yakalamış cezası gecikmedi postacı bu sabah getirdi cezayı 189 tl.Sağlık olsun :S




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Merhaba arkadaşlar. sx4 arabamıza dün kavuştuk çok şükür. Bugün servise giderek daha önce yapılmış bakımlarının ne olduğunu sorduğumda, en son 10.000 km de bakım yapıldığını söylediler. Şu an araç 40.000 km de. Aracı servise getirirsem, ücretsiz kontrol yapacaklarını ve eksiklerini belirledikten sonra bilgi vereceklerini, ayrıca bu kadar uzun km den sonra normalde garantisinin devam etmeyeceğini ama bunun için de bir yol bulmaya çalışacaklarını söylediler. Aracı dün biraz kullandım. Sitedeki geçmiş yazılarda zaman zaman tüp yerine benzinli olarak kullanmanın yararlı olacağı yazıyordu. Bu nedenle dünden beri sadece benzinli olarak kullanıyorum. Ayrıca Adana'da sıcaklar kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladığından camlara hemen film çektirdim. Fena da olmadı hani. Bakım için Tedirgin 011 in aracını götürdüğü ustaya gidecektim ama garanti konusu kafamı karıştırdı. Neyse bi kontrol edip eksiklerini çıkarsınlar. Çıkaracakları ücrete göre kararımı veririm artık.

    Aracınızın eski sahibi muhtemelen 10bin bakımından sonra bakımları dışarda yaptırmıştır.Haklıdır da, Ben aracı satsam alan şahıs servise sorgulatsa 10bin bakımıda görünmez.İlk bakımını bile dışarda yaptırdım ben.Yemişim onların verdiği garantiyi.




  • tedirgin011 kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın. Ben yine hatırlatmadan edemiyeceğim.

    Ustanıza sorun ilgiyi parçayı. Abi 10tl yede var 100'e de var diyecek. Siz 10tl olanı taktıracaksınız. Hiçbir şekilde fatura veya fiş de size verilmeyecek , dolayısıyla garanti de söz konusu olmayacak. Sanki servisler afaki yere pahalı imiş imajı yanlış. Sizin dışarıda taktırdığınız parçalar bazen mesajlarınızda yazdığınız gibi nissan filtreside uyar vb. ile aynı muameledir.

    Örnek aks kafası herhangi bir siteye girin 10tl den 150 tl' ye kadar, aynı aracın aynı parçası var. Siz eğer parçaları kendiniz alıp ustanıza vermezseniz yakılacak parça genelde 10 tl olandır ve siz ucuza geldi diye sevinirsiniz.

    Sadece bilin istiyorum. Dışarısı ucuz derken, neden ucuzdur ? bu söylenmez ise eksik kalır. İyi niyetle yazıdığıma emin olun.
  • Cumlemizin Ramazan Bayrami Mübarek olsun. Hayirla sağlicakla kalin SX4 Ailesi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: graski

    Kusura bakmayın. Ben yine hatırlatmadan edemiyeceğim.

    Ustanıza sorun ilgiyi parçayı. Abi 10tl yede var 100'e de var diyecek. Siz 10tl olanı taktıracaksınız. Hiçbir şekilde fatura veya fiş de size verilmeyecek , dolayısıyla garanti de söz konusu olmayacak. Sanki servisler afaki yere pahalı imiş imajı yanlış. Sizin dışarıda taktırdığınız parçalar bazen mesajlarınızda yazdığınız gibi nissan filtreside uyar vb. ile aynı muameledir.

    Örnek aks kafası herhangi bir siteye girin 10tl den 150 tl' ye kadar, aynı aracın aynı parçası var. Siz eğer parçaları kendiniz alıp ustanıza vermezseniz yakılacak parça genelde 10 tl olandır ve siz ucuza geldi diye sevinirsiniz.

    Sadece bilin istiyorum. Dışarısı ucuz derken, neden ucuzdur ? bu söylenmez ise eksik kalır. İyi niyetle yazıdığıma emin olun.


    Benimde gönlüm Servis ten yana velakin Servis diye güvendiğimiz vatandaşlarının ne üçkâğıtlar çevirdiğini görünce insanın güveni kalmıyor..

    sonuç olarak bir yere bağlamak gerekirse..

    1- az biraz araba mekanik bilgisi olan kendine güvenenler boş yere Servise gitmesin.. yeri bahçesi vs olan kendi yağını-filtresini ve hatta balatalarını değiştirsin.. örnek Tedirgin Başkan.. hem orijinal hem hesaplı parçaların nereden bulunacagınıda biliyor..

    2-Benim gibi zamanı olmayanlar.. ( yerim olsa Motor bile indirir takarım ) Servise gitsin derim.. velakin Servistekiler beni çokta sevmezler.. bakım boyunca hiç beklemedikleri anda başlarında bitiveriyorum.. Özel serviste bile çok Ustayım diyen adamın elinden anahtar almışlığım vardır..

    3- Kardeşim 3-5 fazla veririm.. hiç o işlerle uğraşamam.. diyenler illaki Servis tercih etmeli..

    birde...

    topu topu 1 saatlik süren bakım için 150 TL işçilik yazıyorlar.. ( işleri salladıkları için 2-3 saat ten aşağı araba çıkmıyor ) kaç kişinin günlük yövmiyesi 150 TL

    ben eski ford umu özel servise götürüyordum.. bildiğiniz sanayi tamircisi.. adamın değiştirdiği parçaların hepsi garantili..ama sana soruyor.. abi şu parça 3 TL seni 3 ay götürür.. ama bu parça 10 TL:. 2 yıl arkana bakma gibisinden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    Cumlemizin Ramazan Bayrami Mübarek olsun. Hayirla sağlicakla kalin SX4 Ailesi...


    Amin..

    Cümleten hayırlı Bayramlar..
  • Sonax hibrid koruma y@ptirayim mi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İzmir de Esnaf kalmamış... bu böyle biline.. haaa belki sağda solda üç beş kalmıştır.. onları tenzih ederim.

    Efendim.. Bugün Eşim ve Kızım biraz alışveriş yapacaklar.. vitrin bakacaklar tabii beni yanlarına istemediler.. bende onları Şirinyer Forbes e bırakıp biraz ne var ne yok bakınayım dedim..

    Malumunuz bilenler bilir.. her bahar aşık olunurmuş , bende de yine bu bahar bir motor sevdası başladı .. hemde ne başlamak..

    Ehliyet var , onda prıoblem yok asıl problem bende motor kullanma tecrübesi olmaması. geçenlerde 150 cc bir vitesli mondial ile deneme yaptım.. problem yok..

    Bu işi öylesine yapmak istemediğimden Profosyenel eğitim veren yerleri epey araştırdım.. bu işin merkezi İstanbul ve İzmit.. oralarda bana uymuyor..ve İzmir gibi bir yerde bu işi adam gibi yapan bir yer ne yazıkki yok.. çok nadir bir yada iki yer dışında hepsi fıssss.. onlarada zaman durumları ve fahiş fiyat istenmesi durumları olduğu için vazgeçtim..

    en son görüştüğüm Emin Sürücü kursu kafama yattı velakin bana çok uzaklar.. gerçi ders alırsam büyük olasılık onlardan alacağım..onlarda olmassa kendi kendimi geliştireceğim başka çare yok..

    Başlangıç için ucuz bir cross düşünüyordum.. sonra hadi daha profosyenel bir başlangıç olsun dedim.. eledim eledim.. olacaksa Yamaha yada Honda olsun dedim..

    gelelim yaşananlara..

    Üşenmedim.. Yamaha İzmir Merkezi Turyağ ( Eski Turyağ ) İzmot mudur nedir oraya gittim.. aklımda şu model.. yamaha MT 125

    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/mt/mt-125.aspx?view=featurestechspecs&mode=colors#gallery=color|image=http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2014/MT125/950-75/2014-Yamaha-MT125-EU-Anodized-Red-Studio-002.jpg

    neden bu model ??

    Öncelikle en ideal başlangıç motorlarından birisi.. 125 cc Su soğutmalı ve.. 15 beygir.. Tenere nin küçültülmüş hali.. bu motor ile 10 bin km yap .. sonra tenere ye yumuşak bir geçiş yap..

    yav kardeşim.. Müşteri ayaklarına kadar gelmiş adamlar burunlarından kıl aldırmıyorlar..

    sürüş eğitiminiz varmı ? diyorum.. yok diyor..

    ya bu nasıl mantıktır.. adamlar İstanbulda motor satmak için güvenli sürüş eğitimleri veriyorlar... İzmirde yok yok yopk.. kardeşim insan müşteri kazanmak için alternatifler üretir.. bunlara hazır olmaları gerekir..

    '' biz kurs vermiyoruz ama bu işi yapan şu şu şu firmalar yada şu şu şu numaralar var.. gibisine bir yol gösterilebilir.. ama Zihniyet sıfır...

    orada MT-125 ve Tenere lere yakından bakıp.. Hayırlı işler deyip ayrıldım.. yahu insan birşeyler ikram eder be.. cidden ayıpladım..


    üşenmedim..gittim Bayraklı daki Honda Motorsiklet merkezine.. MT-125 in üzerine az biraz daha eklesem Ömürlük olan şu motoru alabilirim.. al dünyayı gez.. o derece yani..

    http://honda.com.tr/motosiklet/adventure/crf-250l-2015

    al birini vur ötekine.. gerçi karşılama iyi ama gerisi yok.. ister al ister alma durumları.. yahu ayağınıza müşteri gelmiş.. İnsan iki laf eder kolaylık gösterir o müşteriyi kaçırmamaya bakar.. bugün almaz yarın alır.. yokkkk.. nerede.. burunlarından kıl aldırmıyorlar..

    Çıktım oradan bastım gittim Buca ya.. zaten 3 saat kadar gezmişim trafik dersen adım adım..

    ilk başlangıç için büyük olasılık alacağım bir tane çin motoru.. onunla öğreneceğim.. sonrasında Yamaha olsun Honda olsun.. burunlarından kıl aldırmayan bu ikisinden de almam.. giderim 2. el temiz alır geçerim..

    kızdırdılar beni..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Helden wie wir

    Hayırlı olsun aracınız, Allah kaza bela vermesin.

    Teşekkür ederim. Amin. Cümlemize inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: graski

    Kusura bakmayın. Ben yine hatırlatmadan edemiyeceğim.

    Ustanıza sorun ilgiyi parçayı. Abi 10tl yede var 100'e de var diyecek. Siz 10tl olanı taktıracaksınız. Hiçbir şekilde fatura veya fiş de size verilmeyecek , dolayısıyla garanti de söz konusu olmayacak. Sanki servisler afaki yere pahalı imiş imajı yanlış. Sizin dışarıda taktırdığınız parçalar bazen mesajlarınızda yazdığınız gibi nissan filtreside uyar vb. ile aynı muameledir.

    Örnek aks kafası herhangi bir siteye girin 10tl den 150 tl' ye kadar, aynı aracın aynı parçası var. Siz eğer parçaları kendiniz alıp ustanıza vermezseniz yakılacak parça genelde 10 tl olandır ve siz ucuza geldi diye sevinirsiniz.

    Sadece bilin istiyorum. Dışarısı ucuz derken, neden ucuzdur ? bu söylenmez ise eksik kalır. İyi niyetle yazıdığıma emin olun.

    hocam iyi niyetinizden şüphem yok elbet,Burda paylaşım yapıp aracımız için fayfdalı bilgiler paylaşıyoruz.Fikrinize saygı duymakla birlikte fikrinize katılmadıgımı rahatlıkla söyleyebilirim.
    Yetkili servislerin kaliteli malzeme kullandıgını yazmışsınız. motor yağı aracın kanıdır,en önemli bakım malzemesidir.Sadece suzuki değil tüm marka araç servislerinin % 90 ının tüm araçlara petrol ofisinin 10-40 varil yağını koydugunu hepimiz biliyoruz.Ben aracıma servise gidip te 10 40 yağ koydurmam,alırım castrol magnatek 5 30 yada 0 20 en kalitelisini koyarım
    hiç bi usta abi 10 liralık ta parça var 100 liralık ta demez.(yetkili- özel servisler hariç)misal balatalar değişecek en iyisini yada orta kalite yada en kötüsünü taktırmak yine size bağlı,
    Filtre vunder marka resimlerini daha önce paylaşmıştım,Kalitesi orjinal filtresinden daha kaliteli oldugunu ustam söyledi.
    Adanalı arkadaşımız 400 e anlaşmış özel serviste bakımını yaptırmış güle güle kullansın,10 40 yağ koymuşlar.Ben aracıma 10 40 yağ koydurmam.
    Aksine dışarda yaptılan bakımlar daha sağlıklı,daha kaliteli,Daha güvenli benim kanaaatim.
    Geçmiş konularda var araştırırsanız bulursunuz,Bi arkadaş yetkili serviste bakım yaptırıyor ve daha sonra motor yağının bile değişilmediği ortaya çıkıyor.Geçmiş aylarda bu konuda yaşanmıştı forumda.
    Tabiki herkesin fikrine saygımız var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.



    hayırlı ugurlu olsun hocam bakımınız.Allah güzel günlerde kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.10 40 yağ aracımıza elbet uyar ama aracımızın yağı bir yıl öncesine kadar 5 30 idi.bir yıl önce bi bildirge ile araçlarımıza 0 20 yağ koymayı uygun gördüler.Keşke 10 40 yerine 5 30 yağ tercih etseydiniz.
    Benim tamircimde orjinal deil yan sanayi bile en ufak filtre bile bulunmaz.Ne lazım gerekirse japonculardan alınır takılır.
    Bu arada aracımızın motoru birebir toyota motorudur.Toyotadan anlayan her usta bizim araçlara rahatlıkla bakabilir. hidrolik yağını ben kendim tamamladım dot 4 castrolun yağını aldım 17 liraya.cstrol magnatek 5 30 yağımı aldım bayramdan sonra bende bakıma sokacam aracımı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tedirgin011

    quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.



    hayırlı ugurlu olsun hocam bakımınız.Allah güzel günlerde kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.10 40 yağ aracımıza elbet uyar ama aracımızın yağı bir yıl öncesine kadar 5 30 idi.bir yıl önce bi bildirge ile araçlarımıza 0 20 yağ koymayı uygun gördüler.Keşke 10 40 yerine 5 30 yağ tercih etseydiniz.
    Benim tamircimde orjinal deil yan sanayi bile en ufak filtre bile bulunmaz.Ne lazım gerekirse japonculardan alınır takılır.
    Bu arada aracımızın motoru birebir toyota motorudur.Toyotadan anlayan her usta bizim araçlara rahatlıkla bakabilir. hidrolik yağını ben kendim tamamladım dot 4 castrolun yağını aldım 17 liraya.cstrol magnatek 5 30 yağımı aldım bayramdan sonra bende bakıma sokacam aracımı.



    Baya uzun yazı yazdıydım sildim. Çünkü herkes yaşanmışlıklarına göre, yardımcı olmak maksadıyla tavsiyeler yazıyor. Elbette burada son karar şahsın kendisine ait. Arkadaşımzın son yazdığı mesaja göre bana görede seçimi doğru olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi graski -- 16 Temmuz 2015; 9:48:59 >




  • Konuyu değiştireyim;

    İnşaallah gelen ay SX4 ümüzle Makedonyaya kadar gideceğiz. BG veya GR üzerinden henüz karar vermedik tam. Sitemize mahsus güzel resimler çekip ekleyeceğim inşaallah.

    Herkese hayırlı bayramlar diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.




    Hayırlısı olsun en azından Bayram öncesi bakım olmuş..

    Şanzıman yagı konusunu anlayamadım.. Şanzıman yağı değişimi vs yok.. Servis onu niye söylemiş anlamadım.. Fren hidroliği demişsiniz .. Türkiyede problem yok ise Fren Hidroligi değişimi yapan 1 tane servis yok.. en fazla 1 kutu fren hidrolik yağı alıp çok az fren hidroliğine eklemişlerdir .

    10w-40 yağ kullanmak bana göre de çok yanlış.. yetkili servisler bile bunu kullanabiliyorlar.. en ucuz yağ olduğu için.. 2011 ve üzeri modeller için 1,6 VVT motorlarda Japonlar 0w-20 yağ kullanıyor.. arabalarımızın fakrika çıkışı 5w-30 olmsı gerekir.. yani 5w-30 dan daha kalın yağ kullanmak sizi üzebilir..

    biraz maliyetli bir bakım olmuş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.




    Hayırlısı olsun en azından Bayram öncesi bakım olmuş..

    Şanzıman yagı konusunu anlayamadım.. Şanzıman yağı değişimi vs yok.. Servis onu niye söylemiş anlamadım.. Fren hidroliği demişsiniz .. Türkiyede problem yok ise Fren Hidroligi değişimi yapan 1 tane servis yok.. en fazla 1 kutu fren hidrolik yağı alıp çok az fren hidroliğine eklemişlerdir .

    10w-40 yağ kullanmak bana göre de çok yanlış.. yetkili servisler bile bunu kullanabiliyorlar.. en ucuz yağ olduğu için.. 2011 ve üzeri modeller için 1,6 VVT motorlarda Japonlar 0w-20 yağ kullanıyor.. arabalarımızın fakrika çıkışı 5w-30 olmsı gerekir.. yani 5w-30 dan daha kalın yağ kullanmak sizi üzebilir..

    biraz maliyetli bir bakım olmuş..

    10w40 yağın motora zararı ne olur? Çok önemli bir konu ise bayram sonrası değiştiririm. Zararın neresinden dönülse kârdır. Yıllarca suzuki marka araçları tamir eden bir servis nasıl bu yağı önerir anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel


    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.




    Hayırlısı olsun en azından Bayram öncesi bakım olmuş..

    Şanzıman yagı konusunu anlayamadım.. Şanzıman yağı değişimi vs yok.. Servis onu niye söylemiş anlamadım.. Fren hidroliği demişsiniz .. Türkiyede problem yok ise Fren Hidroligi değişimi yapan 1 tane servis yok.. en fazla 1 kutu fren hidrolik yağı alıp çok az fren hidroliğine eklemişlerdir .

    10w-40 yağ kullanmak bana göre de çok yanlış.. yetkili servisler bile bunu kullanabiliyorlar.. en ucuz yağ olduğu için.. 2011 ve üzeri modeller için 1,6 VVT motorlarda Japonlar 0w-20 yağ kullanıyor.. arabalarımızın fakrika çıkışı 5w-30 olmsı gerekir.. yani 5w-30 dan daha kalın yağ kullanmak sizi üzebilir..

    biraz maliyetli bir bakım olmuş..

    10w40 yağın motora zararı ne olur? Çok önemli bir konu ise bayram sonrası değiştiririm. Zararın neresinden dönülse kârdır. Yıllarca suzuki marka araçları tamir eden bir servis nasıl bu yağı önerir anlamıyorum.


    arabanızın marka ve model yılına göre orijinal tavsiye edilen yağını ( fabrika tavsiyesi ) netten bir çok terden bulabilirsiniz.. gerçi üşenmeyip link bulurum şimdi eklerim.

    bende 2011 GL AT var, orijinal yagı fabrika çıkışı 5w-30 .. ilk 15 bakımda bu yağ kullanıldı.. 30 bin bakımda total 0w-20 yağ kullandılar.. kısa anlatayım.. neredeyse Servistekiler ile kavga edecektim..

    orada kafama takıldı ve bu konuyu epey deştim.. ve Suzuki nin 2011 model ve sonrasında vvt motorlarında 0w-20 tam sentetik yağ kullandığını öğrendim..

    45 bin bakıma gittiğimde başka bir servis elemanı vardı.. bakım öncesi sordum hemen..

    kaç numara yağ kullanacaksınız ? diye..

    '' abi.. tabii ki 5w-30 kullanacağız '' demesinmi ? bende şafak attı..

    30 bin bakımda neden 0w-20 yag kullandınız o zaman ? diye sordum..

    yok..abiiii... 0w-20 yağ kullansak bu arabanın motorunu kitler.. sarar .. demesinmi..!!!

    tabii.. bende ipler koptu..

    kardeşim bu servis 30 bin bakımda bu arabaya 0w-20 kullandı...di,ye ısrar ettim..

    yok abi.. gel bakalım bilgisayara dedi..

    açtık baktık... 0w-20 yazıyor..

    aaabiii yanlış girmişler .. demesinmi..

    ben sana bir girerim şimdi dedim.. bak şimdi çağırırım bir noter bu arabadaki yağı test e gönderirim..0w-20 çıkarsa ...... dedim.. iş raydan çıkıyordu..

    gel abi.. servis yağ tablosuna bakalım..dedi..

    gittik baktık..

    2011 sonrası SX4 lerde 0w-20 yazıyor..

    ve 45 bin bakımda yine 0w-20 yağ kullanıldı..

    bu arada 0w-20 yağ şu an yağların en pahalısı.. ve en kalitelisi..

    velakin başka marka aracım olsa 0w-20 kesinlikle kullanmak istemem..

    yaklaşık 25 bin km dir 0w-20 kullanıyorum.. bana göre mükemmel ötesi..

    Servisler neden 10w-40 kullanıyor derseniz... tamamen Duygusallllll...

    10w-40 olurmu ? evet olur.. ama uzun vadede motoru yorar... afedersiniz.. ben bunlara Şerefsiz demeyi düşünüyorum.. hiç olmazsa 5w-30 kullanın kardeşim.. ayıp..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel


    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: trhazel

    Bugün çok yoğun bir gün geçirdim. Önce trafik sigortası ve kasko. Sonra ruhsat İşlemleri ve son olarak aracın bakımı.

    Trafik sigortası ve kasko için 3 ayrı firmadan teklif almıştım. Trafik sigortası için hepsi aynı fiyatı verdi. 207 TL. 3 taksite bölüyorlar. Kasko için 760 TL ile 1550 TL arasında fiyat verdiler.1280 TL olanda karar kıldım. 7 taksite böldüler.
    Ucuz olanı doğa sigorta idi. Ama daha önce adını hiç duymadığım için eledim. Sigorta acentesini de tanıdığım için ergo sigortadan yaptırdım. En kapsamlı olanı.

    Ruhsat işlerinden sonra aracı yetkili servise götürüp yapılması gerekli bakımları listelemesini ve fiyat vermesini istedim.

    Motor yağı,yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresinin değişmesi gerektiği ve bunlar için 550 600 TL tutacağını ayrıca 4 teker soküldükten sonra fren balatalarına bakacaklarını söylediler. Fiyat yüksek gelince teşekkür ettim. Ama çok kibar ilgili insanlardı.

    Daha sonra internetten suzuki servisi diye arama yaptım. Aslında tedirgin011 aracını götürdüğü tamirciye gidecektim. Ama orjinal parça olmayabilir diye suzuki tamiri yapan servise gittim. Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı,klima filtresi, hava filtresi, fren hidroliği için 430 TL istedi. Pazarlıkla 400 e anlaştık. Tüm işlemler sırasında aracımın başındaydım. Kullandığı tüm filtrelerin orijinal olduğunu söyledi. Yağda 10w40 Petrol Ofisi kullandı. 4,5 litre gitti. Fren balatalarının durumu iyiymiş. Motoru da yıkadıktan sonra aracı aldım.

    Belki daha ekonomik bir bakım yaptırabilirdim ama zamanım az olduğundan ve devamlı suzuki araç tamir eden bir servis olsun istedim.




    Hayırlısı olsun en azından Bayram öncesi bakım olmuş..

    Şanzıman yagı konusunu anlayamadım.. Şanzıman yağı değişimi vs yok.. Servis onu niye söylemiş anlamadım.. Fren hidroliği demişsiniz .. Türkiyede problem yok ise Fren Hidroligi değişimi yapan 1 tane servis yok.. en fazla 1 kutu fren hidrolik yağı alıp çok az fren hidroliğine eklemişlerdir .

    10w-40 yağ kullanmak bana göre de çok yanlış.. yetkili servisler bile bunu kullanabiliyorlar.. en ucuz yağ olduğu için.. 2011 ve üzeri modeller için 1,6 VVT motorlarda Japonlar 0w-20 yağ kullanıyor.. arabalarımızın fakrika çıkışı 5w-30 olmsı gerekir.. yani 5w-30 dan daha kalın yağ kullanmak sizi üzebilir..

    biraz maliyetli bir bakım olmuş..

    10w40 yağın motora zararı ne olur? Çok önemli bir konu ise bayram sonrası değiştiririm. Zararın neresinden dönülse kârdır. Yıllarca suzuki marka araçları tamir eden bir servis nasıl bu yağı önerir anlamıyorum.

    10 40 tabiri caiz ise universal bir yağdır,Hemen her araca konabilir,şöyleki piyasada en çok bulunan 97 98 2000 model araçlara da konur,yeni araçlara da konur,Ucuz bir yağdır,Varil ile alınca da bedavadan biraz pahalı olur.Sadece yaptırdıgınız servis değil,hemen hemen tüm yetkili servislerin kullandıgı yagdır(işini adabı ile yapan sayıları çok az olan servisler hariç)10 40 yarı sentetik yağdır.Bizim aracımıza ne gibi bi zararı olur derseniz,Koyan servise göre hiç bi zararı olmaz,Belkide gerçekten kısa zamanda zararı olmaz araca,Kalın bir yağ oldugu için sabah ilk çalışmada motor soğukken yeterli yağlamayı sağlamayabilir,yada motor daha sesli çalışabilir.Bunun tartışması uzar gider,kmine göre hiçbişey olmaz,kimine göre zararlı olur.
    Tabi aracımızın fabrika çıkış yağı 5 30 yağdır.10 40 yağ ile 5 30 yağ arasında fiyat olarak 4 litrede 20 25 lira oynar.O yağı koyan servise araç başı 20 25 hesaplarsan iyi para.Kendi yağını koy kardeşim 20 25 fazla al,20 25 lira için niye aracıma orjinal dışı yağ koyuyorsun.
    Bence bakımı yaptırdıgınız yere gidin,5 30 yağ ile değiştirin aracınızın yağını.Aynı abi hiçbi fark yok o yağ ile bu yağın dediğini şimdiden duyar gibiyim servisin.




  • 
Sayfa: önceki 579580581582583
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.