Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (528. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.742
Cevap
84
Favori
685.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 526527528529530
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olsun ya heves ettim aldım. içimde kalmadı. Hepimiz güzellikler içerisinde kullanırız insallah. Alıştıkca severiz kim bilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: micomico2

    Olsun ya heves ettim aldım. içimde kalmadı. Hepimiz güzellikler içerisinde kullanırız insallah. Alıştıkca severiz kim bilir :)



    Vitara'dan başka araç kullanmayan biri olarak ve 160 bin km boyunca devirmemeyi başarmanız sizin için büyük bir kriter sanırım ama emin olun 500 bin km yi deviripte Vitarayı devirememiş insanlar hala var.. Keşke Başka araçlarda kullansaydınız daha iyi bir gözlem yapabilirdiniz .
  • 19 yaşındayken 1969 model kaplumbağa ile ilk aracımı aldım ve hiç arabasız kalmadım.. Şu anda 41 yaşındayım. Vitara çoğuzaman evimizin 2.aracı oldu. Zaten keyif amaçlı kullanıyorduk. Vitara kapımdayken 2 tanesi sıfır olmak üzere 3 araç aldım sattım.. Şu anda şirket aracım hyundai i20 ve toplamda 80bine ben getirdim. Allaha şükür çizik yok gibi. Kapımızda ruhasatı babaya ait 2009 kia sportage 1.9crdi ve biraderin 2002 honda cıvıc var. Hepsini düzenli kullanırım.. Amacım sürücülüğümü ispatlamak değil ama vitaranın tum övgülerime rağmen güvenllik bakımından SX4 ile kıyaslanmayacak çok tehlikeli bir araç olduğunu belirtmek istedim. heralde yanlış yorumladınız.
    bu arada 500 bin km 93 model 3 kapı üstü açık vitarayı devirmeden kullanan arkadaşı yurekten kutlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: micomico2

    19 yaşındayken 1969 model kaplumbağa ile ilk aracımı aldım ve hiç arabasız kalmadım.. Şu anda 41 yaşındayım. Vitara çoğuzaman evimizin 2.aracı oldu. Zaten keyif amaçlı kullanıyorduk. Vitara kapımdayken 2 tanesi sıfır olmak üzere 3 araç aldım sattım.. Şu anda şirket aracım hyundai i20 ve toplamda 80bine ben getirdim. Allaha şükür çizik yok gibi. Kapımızda ruhasatı babaya ait 2009 kia sportage 1.9crdi ve biraderin 2002 honda cıvıc var. Hepsini düzenli kullanırım.. Amacım sürücülüğümü ispatlamak değil ama vitaranın tum övgülerime rağmen güvenllik bakımından SX4 ile kıyaslanmayacak çok tehlikeli bir araç olduğunu belirtmek istedim. heralde yanlış yorumladınız.
    bu arada 500 bin km 93 model 3 kapı üstü açık vitarayı devirmeden kullanan arkadaşı yurekten kutlarım.


    Çevremde o kadar çok Vitara kullanıcısı oldu'ki , üstelik Offroad amaçlı .. Vitara devirmek gibi bir deyimi ilk defa sizden duydugum için ciddi manada şaşırdım . Marka veya Model saymaz isek genel bir degerlendirme yaparsam 1947 Willys den 2011 Lamborghini Gallardo ya en az 15-20 degişik marka ve Modelde araba kullandıgımı söyleyebilirim ( Agır vasıtaları dahil etmiyorum ) ilk araba kullanmam 16 yaşlarında Babamın 131 i ile başladı vede ilk Motorunu yaktıgım araba oldu !

    Vitara 2. araç olarak güzel bir tercih , bana gore de Binek ayrı ,4*4 araç ayrı olmalı.. Benimde bir sure 2. hobi aracım olarak Lada Nivam vardı.. bir ara Kapımda 3 araç oldugu bile oldu ( yanlış anlaşılmasın zenginlikten degil , öyle icap etti.. birini almış oldum digerini satmaya kıyamadım vs vs )

    SX4 e gelirsek , Donanım olarak zayıflıgını Kabul ediyorum.. ama yol tutus, ekonomi ve sağlamlık-güç olarak bence son derece başarılı . Ben sıfır aldım öyle aman aman bir beklentim olmadı , yolda bırakmayan güçlü bir araba olsun dedim.. şu an 40 bini devirmek üzereyim , çok memnunum Allah'a şükür. Bence bu sınıf ve seğmentte olan arabalarda yol sesi-rüzgar sesi gibi kıstaslara takılmamak lazım.




  • biraz kullanalım bakalım . Bundada alınacak tadlar var. Mükemmel yol tutuş kabiliyeti , ara hızlanmalardaki başarısı gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: micomico2

    biraz kullanalım bakalım . Bundada alınacak tadlar var. Mükemmel yol tutuş kabiliyeti , ara hızlanmalardaki başarısı gibi.


    dedigim gibi bendeki otomatik , ben ilk kalkışlarda yavaş buluyorum , belki yazılım ile vs düzeltilebilir bir durum ( atıyorum , vites degişimini 3000 de yada 3500 degilde 2500 de yapabilir ) spor kullanım özelligi gibi ekstraları yok ne yazıkki..

    bu arada , eski bir Vitara kullanıcısı olarak sizden bir şeyler kapabilirim belki , kafamda çakal kasa temiz bir Vitara yatıyor.. dağ bayır gezip fotoğraf çekmek için .. 2. bir hobi aracı olarak temiz 3 kapı vitara düşünebilirim.. asıl gönlümde yatan Niva , gel gelelim onlarında temizlerine 15 bin TL istiyorlar , 15 bin ona verecegime daha düşük model 3 kapı bir vitara almak daha mantıklı geliyor , kullandınızmı bilmiyorum ama Niva sonuçta Rusların bahçe traktörü :)




  • Merhaba arkadaşlar bir konu hakkında daha size danışacağım. Aracım otomatik vites, işe giderken trafiğin de olduğu çok dik bir yokuşu inmek zorunda kalıyorum. Frenlere fazla yüklenmemek adına vitesi 2'ye alıyorum. Bir süre sonra araç ivme kazanıp 3000 deviri zorluyor, motor bağırmaya başlıyor. Böyle kullanmanın şanzımana bir zararı olur mu ne yapmak lazım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    vitara fiyatları çok şişti .gereksiz bir fiyat artışı var. Özellikle efsane çakal kasaların yanına yaklaşılmıyor bu günlerde. Böyle bir düşünceye sahipseniz bekleyin derim. Beni SX4 e yönelten ilk etken gereksiz yukselen fiyatlar oldu. sizinde içinize off road mikropu girmiş . zor çıkar.
    Bu arada 2006 üzeri vitaralarda da M16a kodlu DOHC motoru kullanıyor.
    SX4 ilk kalkışta yavaş olabilir ama ara hızlanmalarda çok başarılı bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi micomico2 -- 2 Şubat 2015; 22:44:56 >
  • Merhaba arkadaşlar.Ben de SX4 tercih sebebimi yazmak isterim. ( micomico2'ye cevap olarak yazmıyorum )

    1. neden 0 km fiyatı.. Aracı 35.500 tl'ye 2012 temmuz da aldım.Sonra 34000'e kadar indi bir ara. GL ve düz vites. Fiyat incelemelerimde bu fiyatlarda reno clio, dacia sandero, chavrole aveo, seat ibiza gibi modeller vardı. Fordun veya toyotanın en ucuzuna bile heveslenemedim. Bana Suzuki mantıklı geldi.
    -Dış görünümü hanımı çok etkiledi ki zaten aslında hanımın sokakta görüp aracı önermesiyle bayiye gidip hesapları yapıp aldık. Japon markası olması nedeniyle de ben onayı tereddütsüz verdim.
    -Yaşam tarzıma ve kullanım amacıma uyan bir araba olarak karşıma çıktı
    - 2. elden hep korkarım. ( Önceki 3 arabamızla ilgili ). Ancak 0km alamayacak olsam tabiiki yine 2.el alırım mecburen.

    Yani daha lüks modelleri alacak ekonomik güce sahip değilim yada pahalı bir arabadan önce alacak daha önemli şeylerim de var üstelik diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi graski -- 3 Şubat 2015; 1:45:27 >




  • inspiron6000 kullanıcısına yanıt
    Her ne kadar dayanıklı bir şanzuman olsada, şanzumana yük bineceğine bırakın fren diskleri biraz çabuk tükensin.
  • 1 ay kadar önce bir arkadaşım otm. gvitara aldı 2008 model. Şehirler arası 28 krş yakmış. Bu yakıt değerlerini yüksek buluyorum. Maaşıma 1.000 TL zam gelmediği sürece SX4 le devam ederim.
    Asfalttan dışarı çıkmaktan hoşlanan bir kullanıcı için yürütme masrafı, sorunsuzluk, işlevsellik, konfor, vb. değişkenlerin hepsini bir arada değerlendirdiğimizde en ideal ürün SX4 bence de. Geçenlerde 3-5 gün süren karlı ve soğuk havalarda da üzerine düşeni fazlasıyla yaptı SX4.
    Ancak aynı zaman diliminde çocukların leğen, poşet gibi şeylerle kaydığı oldukça dik ve buzlu bir rampada bahsettiğim gvitara ile yokuş aşağı vites küçülterek ve frenle resmen durmayı başardık. Kısmetse bebeğimiz doğup 3 yaşlarına geldiğinde kesinlikle Gvitara yada emsal bir 4*4 ile daga bayıra sık sık çıkıcam. Hem çocukta günümüz toplumundan biraz uzaklaşıp dürüstlüğünden şüphe olunmayan doğaya daha fazla sarılır.
    Şartlar elveriyorsa SX4 ün düz vites 4X4 ünden almak lazım.
    Keşke 1.6 tam otomatik dizel 4X4 olsa Türkiye de. Tadından yenmez.




  • hakeerus H kullanıcısına yanıt
    O zaman yeri gelmişken şunu da sorayım; balata değiştireceğimiz zaman kaç adet alıyoruz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inspiron6000

    Merhaba arkadaşlar bir konu hakkında daha size danışacağım. Aracım otomatik vites, işe giderken trafiğin de olduğu çok dik bir yokuşu inmek zorunda kalıyorum. Frenlere fazla yüklenmemek adına vitesi 2'ye alıyorum. Bir süre sonra araç ivme kazanıp 3000 deviri zorluyor, motor bağırmaya başlıyor. Böyle kullanmanın şanzımana bir zararı olur mu ne yapmak lazım?


    Trafigin durumu müsaitse vitesi L ye bile alabilirsiniz , ama 2 yi yeterli görüyorsanız motor devri yükseldiğinde fren ile arada müdahale edebilirsiniz .. fazla kasmaya gerek yok , balatalar illaki gidecek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: graski

    Merhaba arkadaşlar.Ben de SX4 tercih sebebimi yazmak isterim. ( micomico2'ye cevap olarak yazmıyorum )

    1. neden 0 km fiyatı.. Aracı 35.500 tl'ye 2012 temmuz da aldım.Sonra 34000'e kadar indi bir ara. GL ve düz vites. Fiyat incelemelerimde bu fiyatlarda reno clio, dacia sandero, chavrole aveo, seat ibiza gibi modeller vardı. Fordun veya toyotanın en ucuzuna bile heveslenemedim. Bana Suzuki mantıklı geldi.
    -Dış görünümü hanımı çok etkiledi ki zaten aslında hanımın sokakta görüp aracı önermesiyle bayiye gidip hesapları yapıp aldık. Japon markası olması nedeniyle de ben onayı tereddütsüz verdim.
    -Yaşam tarzıma ve kullanım amacıma uyan bir araba olarak karşıma çıktı
    - 2. elden hep korkarım. ( Önceki 3 arabamızla ilgili ). Ancak 0km alamayacak olsam tabiiki yine 2.el alırım mecburen.

    Yani daha lüks modelleri alacak ekonomik güce sahip değilim yada pahalı bir arabadan önce alacak daha önemli şeylerim de var üstelik diyebilirim.


    bende kısaca nedenl SX4 ü tercih ettiğimi yazayım..

    Önceki arabam 99 Ford escort idi.. çok çok çok memnun idim , hatta tek nokta enjeksiyonlu olanlardan idi , ucuz yollu aldesa LPG taktırmıştım , LPG de yüksek hızda vitese boşa attığımda stop ediyordu , birde soğuklarda LPG ye attığımda stop etme durumları vardı , velakin böyle basit gördüğüm problemleri dert etmediğim için 8 sene kadar beni hiç üzmedi , bir tek şikayetim çok alçak olması idi , haftasonları dağ bayır gezdiğim için altını sürtmediğim yeri kalmamıştı .. ama 6 ayda bir yazlık ve kışlık bakımlarımı illaki yapardım .. artık degiştirsekmi diye düşünmeye başlamıştım.... kendime belirli kriterler koydum , olmazsa olmazlarım vardı..

    1- Ford u satarsam ancak sıfır km alırım.. sıfır alırsamda otomatik bir araba ( özellikle klasik tork konvertörlü olması benim için bingo oldu ) şimdi otomatik şanzıman çeşitlerine girmeyeceğim , alayını yakından incelediğime inanıyorum , mesleğim Mekanik olduğu için benim için en basit sistem en problemsiz sistemdir , teferruat arttıkça baş ağrısı artar..
    2- otomatik alamassam çakal kasa yada üst model bir Vitara bakacaktım..

    bu iki seçenek arasında gittim geldim ve otomatik araba almamın hayal olduğunu gördüm.. ve Vitara ya yöneldim..

    birgün eşim ile birlikte alışverişe çıkmıştık , eşim bir parfümeri ye girdi , bende arabanın içinde bekliyorum , en az 20 dk gelmez.. o sırada hemen 2-3 dükkan ileride Suzuki bayisi gözüme ilişti..

    maksat muhabbet olsun diye üşenmedim gittim , 2. el Vitara bakmaya.. Bayiden içeri girdiğimde Showrom da SX4 ü gördüm.. ilgimi çekti başladım etrafında dolanmaya..

    1- Yerden yüksekliği gözüme hoş göründü
    2- 1,6 ve 120 beygir !!
    3- Klasik tork konvertörlü otomatik.. vede Suzuki..

    hayranlıkla baktım geçtim.. Vitara sordum , ellerinde yokmuş..

    SX4 ün yakıt vs değerlerini okurken fiyatı gözüme çarptı , yalan değil ilk anda fiyatın dolar olduğunu zannetmiştim.. sonra TL yi gördüm..

    baktım , piyasada bu fiyata 120 beygir bir otomatik yok.. var diyen buyursun göstersin..

    aklıma ford arabam geldi.. öylesine sordum.. '' arabamı takas yaparmısınız ? '' diye sordum

    hemen.. '' arabanız nerede '' diye sordular..

    '' 99 escort ''dedim .. ekspertiz yapalım fiyat veririz dediler..

    '' Ben bir düşüneyim '' diyerek bayiden ayrıldım.. eşiminde işi bitmişti , ona dedimki..

    '' gel sana bir araba göstereceğim '' bir bak..

    yine bayiye gittik.. eşim de çok beğendi.. ama nasıl olacak .. araba satılacakkkkk , bankadan kredi alınacakkkk.. diğer kredi kapatılacakkkkkkkk..oooo ölme eşeğim ölme..

    benden arabamın anahtarını istediler ekspertiz yapacaklar.. verdim.. Servis kısmından kaporta ustası vs vs geldi.. 2-3 kişi arabanın her noktasını inceliyor , hiç oralı olmadım , zaten arabayı 3-4 aydır yıkamamıştım araba kir içinde..

    neyse 15 dk sonra ekspertiz bitti..

    araba güzel dediler.. !! hatta ben '' yav dedim .. sağ kapı üzerinde fitili kaldırın 20 cm çürük var , görmedinizmi '' ben hala işin gırgırındayım tabii , aman aman alacağım diye niyet yok rahatım.. belkide eski arabamı vermek istemiyorum..

    ekspertiz yapanlardan birisi.. '' gördük abi , biz onu hallederiz '' dedi.. güldü..

    net rakam aklımda değil.. bana bir rakam söylediler.. zaten az çok arabanın piyasasını biliyorum , bana göre 10 bin rahat eder.. bana 8,5 gibi rakam söylediler..

    micaz olarak böyle işlerde 3-5 bakmam.. benimde ağzımdan bir rakam çıktı.. işte şu kadar a sayın bende SX4 ü alayım dedim..

    önce düşündüler.. sonra istemez bir şekilde.. '' tamam o zaman öyle olsun '' dediler..

    iş ciddiye binmişti... yav ben blöf yapmıştımmmmmm..

    neyse '' ya dedim kusura bakmayın ben hiç hesap kitap yapmadım .. biraz düşenelim '' dedim ve kartlarını alıp oradan ayrıldık..

    az ileride güzel bir kokareç çi var , orada biraz soluklandık , kokereçlerimizi yedik beyin yerine geldi , çayları içerken kararımızı verdik.. ve hemen orada cep ten aradık..

    '' tamam kardeşim biz arabayı aldık '' dedik..

    '' Showrom da sizin istediğinizden bir tane var , kaparo verirseniz adını koymuş oluruz müşterisi çıksa bile o rengi satmayız , mümkünse biraz kaparo bırakın '' dediler..

    döndük yine shpwrom a... cepte o kadar para yok.. 50 TL vermiş olabilirim , birde kâğıda kısa bir sözleşme yaptık.. kaparo verip o renk arabayı aldığıma dair..

    yes.. this is My Story !!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakeerus

    1 ay kadar önce bir arkadaşım otm. gvitara aldı 2008 model. Şehirler arası 28 krş yakmış. Bu yakıt değerlerini yüksek buluyorum. Maaşıma 1.000 TL zam gelmediği sürece SX4 le devam ederim.
    Asfalttan dışarı çıkmaktan hoşlanan bir kullanıcı için yürütme masrafı, sorunsuzluk, işlevsellik, konfor, vb. değişkenlerin hepsini bir arada değerlendirdiğimizde en ideal ürün SX4 bence de. Geçenlerde 3-5 gün süren karlı ve soğuk havalarda da üzerine düşeni fazlasıyla yaptı SX4.
    Ancak aynı zaman diliminde çocukların leğen, poşet gibi şeylerle kaydığı oldukça dik ve buzlu bir rampada bahsettiğim gvitara ile yokuş aşağı vites küçülterek ve frenle resmen durmayı başardık. Kısmetse bebeğimiz doğup 3 yaşlarına geldiğinde kesinlikle Gvitara yada emsal bir 4*4 ile daga bayıra sık sık çıkıcam. Hem çocukta günümüz toplumundan biraz uzaklaşıp dürüstlüğünden şüphe olunmayan doğaya daha fazla sarılır.
    Şartlar elveriyorsa SX4 ün düz vites 4X4 ünden almak lazım.
    Keşke 1.6 tam otomatik dizel 4X4 olsa Türkiye de. Tadından yenmez.


    düşünce olarak aynıyız diyebilirim..

    grand vitara lara hayranlıkla bakıyorum.. ayrıca dediğiniz gibi SX4 lerin 4*4 ü bence doğru bir seçim..

    kafamı kurcalayan konu... tek araç olarak grand vitara beni yorar , bazen araziye girdiğimde limitleri zorladığım ( fazlası ile zorladığım ) oluyor.. tek araç olduğunda bu özgürlüğüm olmayacak , o sebep ile kendime hafta sonu hobi aracı fikrim hala gündemde.. bu sene kendimi öyle hazırlamıştım ki neredeyse her hafta sonu mesai kaldım :) malum para kolay kazanılmıyor , borç harç alarak kendi zevkim için ailemi sıkıntıya sokamazdım , bu sene bu şartlar altında Niva parası biriktirmiştim.. eee vaziyetler değişti , kızımı özel okula göndermek icap edince o parayı oraya değerlendirmek durumunda kaldım ve kendimi resetledim :)) Allah büyük.. Hayallerim tükenmiş değil , aynı azim ile birikim yapmaya devam ediyorum..




  • Erkek bot için YDS MI GREYDER MI hangisini seçersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inspiron6000 kullanıcısına yanıt
    Önler ve arkalar aynı zamanda eskimez. Onun için bir ustanın yorum yapması ve değişip değişmeyeceğine karar vermesi gerek. Tamamını tek seferde değiştirmek çok nadiren olur. Önler ve arkalar bittiğinde değişmeli kanımca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    Erkek bot için YDS MI GREYDER MI hangisini seçersiniz.


    en son botum.. bir arkadaşımın hediyesi :)) 45 büyük gelmiş.. bana cuk oturdu..

    http://www.takatuka.com/keen/revel-ii/black-yellow
  • ozcandurak kullanıcısına yanıt
    Araç lpgli ise 10binde bir iyi olacaktır. 5/30 tamsentetiktir ve uygundur. Şuan bende mobil 5 30 kullanıyorum. Sanayide japoncularda bulabilirsin filtreleri. Bulamıyorsan yada güvenemiyorsan sanayide dükkanlara, internetten de alabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    Arkadaslar 2012 model 120 bg hava yag polen filitrelerini istanbul da nerden alabilirim. Avrupa yakasi tercihimdir. Yag olarak 5-30 sentetik mi yoksa tam sentetik mi kullanalim. Yag degisim araligi 10.000km mi 15.000 km olmali dır


    yağ degişimi normalde 15 binde , ama 10 binde degiştirebilirsiniz tabii.. 5-30 yada 10-40 kullanabilirsiniz , ama en doğru seçim 5w-30 diye düşünüyorum.

    Ben en son 30 bin bakıma girdigimde 0w-20 yağ kullandılar.. sebebini sordugumda Suzuki nin motor yağlarında modellere ve yıllara gore güncelleme yapıldıgı bilgisi verildi , su gibi bir yağ , ilk başlarda çok korkmuştum.

    Türkiye Mobil in sitesinden marka-model-yıl sorgulaması yaptıgımda 0w-20 yağ öneriyor..

    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

    bana kullanılan yag bu http://totalengineoils.com/quartz-9000-future-0w20/ bu yagı sadece Suzuki servisinde görebildim , piyasada bulamadım..




  • 
Sayfa: önceki 526527528529530
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.