Şimdi Ara

*****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!! (1626. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48.234
Cevap
72
Favori
4.136.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16241625162616271628
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redmilk


    quote:

    Orijinalden alıntı: bkkl_kml

    meraba arkadaşlar 4 gün sonra connect imi teslim alalı tam bir yıl olucak.bgn teyp kapalı giderken benim ön fren balatalrından hafif bi ses geldiğini farkettim dükkanın önüne geldiğimde el feneri yardımıyla balatalrın ileri derecede aşınmış olduğunu gördüm ( sadece ön ama,arkalar gayet iyi ) ve araç henüz 8000 km de gerçekten çok garip geldi bu kadar km ile bu aşınma çok şaşırtıcı acaba ford malzemeyi biraz kalitesiz mi tuttu yoksa bu normal mi? saten frenlerden mennun deildim bunu görünce gerçekten çok soğudum.daha önceki aracım wv grubuna ait bir binek araçtı 90000 km aldım o arabayı ve 130000 binde fren balatası deiştirdim daha önce kaç binde deiştiğini bilmyorum ayrıca.özellikle tecrübeli connect kullanıcılarından yorum bekliyorum.

    2005 model toyota corollada 20.000 km'de ön balataları değiştirdiler 30.000'de arka balataları,23.000 de değişen yok araç Lord..

    Benım connect'te 22.150 falan oldu şuana kadar bi sorun yok...
    Enaz 18.000 km'si şehir içi ve köy yollarında yapıldı, rampalarda genelde 1. vitesle inerken bile motor freni yetersiz gelip ara ara fren kullandıgım oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    quote:

    Orijinalden alıntı: jackal.yavuz

    bu arada siz hala orjinal teyblerlemi uğraşıyonuz yaa


    Orjinal cd çaları ile aklınının alamiycagı kalitede ses çıkışı sunan birçok sistem gördüm, cd çaların çok fazla bi önemi yok yeterki sorunsuz ses çıkışı olsun...

    Önemli olan anfi ve diğer parçaların kalitesi + uygun şekilde montaj edilmesi...


    bu konuda çok yanlışsın; adamlar boşunamı çokta olmasa bıle profesyonel sistemlere profesyonel teyp takıyorlar..
    orjinal teyblerde en fazla 32 Watt güç çıkışı var ve eqosu yok denecek kadar az, yetersız ve hopörlerleri ona göre takıyolar ama profesyonel teyplerde çıkışlar en az 50 watt ve eqoları çok güçlü.pro. teyp takarsan anlarsın farkı
    anfinin çıkışından verimli ses alabılmek için girişinide iyi beslemen lazım.
    ben şahsen anfimi tamamen teyple besliyorum anfinin tüm ayarları yarıda
    isteyen olursa burda teypler çok ucuz ama garnatisiz.
    (1400 watt pıonner 30 cm bass 180 lira jameson 1400 watt anfi 180 lira)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackal.yavuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkamil

    quote:

    Orijinalden alıntı: jackal.yavuz

    bu arada siz hala orjinal teyblerlemi uğraşıyonuz yaa


    Orjinal cd çaları ile aklınının alamiycagı kalitede ses çıkışı sunan birçok sistem gördüm, cd çaların çok fazla bi önemi yok yeterki sorunsuz ses çıkışı olsun...

    Önemli olan anfi ve diğer parçaların kalitesi + uygun şekilde montaj edilmesi...


    bu konuda çok yanlışsın; adamlar boşunamı çokta olmasa bıle profesyonel sistemlere profesyonel teyp takıyorlar..
    orjinal teyblerde en fazla 32 Watt güç çıkışı var ve eqosu yok denecek kadar az, yetersız ve hopörlerleri ona göre takıyolar ama profesyonel teyplerde çıkışlar en az 50 watt ve eqoları çok güçlü.pro. teyp takarsan anlarsın farkı
    anfinin çıkışından verimli ses alabılmek için girişinide iyi beslemen lazım.
    ben şahsen anfimi tamamen teyple besliyorum anfinin tüm ayarları yarıda
    isteyen olursa burda teypler çok ucuz ama garnatisiz.
    (1400 watt pıonner 30 cm bass 180 lira jameson 1400 watt anfi 180 lira)

    Eski 2 aracımdada pıonner vardı(modelleri aklımda değil) biri kaset çalardı diğeride cd çalar ama 2 sindede o zaman anfi bass vs yoktu megane'de orjinali üzerinde sistem yapmıştım connect'tede aynı şekilde...

    Ses kalitesi azdaha artıcak diye hoşuma gitmeyen ve görüntüsünü sevmedigim bişey alamam hoş, düşündügüm Dvd'li + Navigazsonu modellerde 750 tl'den başlıyor şuan için o kadar parayı vermeme değecek bi durum yok yeterli bu sistem...




  • eskilerden bıraz foto paylaşım dedim

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


    buda rize organısazyonundan bi kare:

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


    buda askere geldiğimde bodykitleri tokata sattığım araç,ama şuanda bodykıtın b'si yok çocuk paramparça etmiş onları

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!






  •  *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!
  • selam saygıdeğer forum üyeleri. arkadaşlar benim size bir kaç sorum olacak..
    1--benim araç 2006 model 75bg dlx model ve 75bg likleri tavsiye etmiyolar bu 75bgliğin ne gibi eksi yönleri var acaba?
    2--aracın ses sisteminden memnun değilim esnafa sordum ne yapabiliriz diye teyb değişmeden sesde değişiklik olmaz dedi bunun aslı varmı acaba sadece hoparlörü değiştirdiğimizde sorun çözülürmü.
    3--arkadaşlar bide aracımın kumandasından kapatma tuşunu bastığımızda camları kapatmak için ne yapmamız gerekir bide bu sistemi kullanan varsa bilgi verebilirmi...
    iyi akşamlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2.0 RXT

    selam saygıdeğer forum üyeleri. arkadaşlar benim size bir kaç sorum olacak..
    1--benim araç 2006 model 75bg dlx model ve 75bg likleri tavsiye etmiyolar bu 75bgliğin ne gibi eksi yönleri var acaba?
    2--aracın ses sisteminden memnun değilim esnafa sordum ne yapabiliriz diye teyb değişmeden sesde değişiklik olmaz dedi bunun aslı varmı acaba sadece hoparlörü değiştirdiğimizde sorun çözülürmü.
    3--arkadaşlar bide aracımın kumandasından kapatma tuşunu bastığımızda camları kapatmak için ne yapmamız gerekir bide bu sistemi kullanan varsa bilgi verebilirmi...
    iyi akşamlar..

    1- Benım aracımda 75'lik, kullandıgınız aracın - yönlerini ögrenemedinizmi henüz aslında öyle abartılacak bi durum yok.
    75 ps oldugu için ani hızlanmalarda ve düşük devirdeyken araç sollamaya falan çıktıgında biraz hantal kalıyor onun dışındada ben başka bi sorunla karşılaşmadım, sokakta rampalarda çekmiyor falan diyorlar ama yok öyle bişey kullanmasını bilmek gerekiyor ben 750 kg yükle bile rampada dur kalk yapıyorum..

    2- orjinal cd çalar'ı değişmeden sadece hoparlörleri değiştirebilirsin ama çok fazla bi fark olmaz, anfi ile birlikte 4 hoparlör takarsan o zaman ses kalitesi 2 kat artar ve maliyeti 250 tl cıvarında hal olur...

    3- Aracı kilitlediginizde camların kapanması için ek bi sistem taktırmanız gerekiyor, 30 tl cıvarında satılıyor...




  • Merhaba;

    Bizim aracın km si çok düşük,genelde hafta sonları kullanıyoruz.
    Bu durumda servisi bakım için aracın yılı dolunca mı ziyaret etmemiz gerekecek arkadaşlar?

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi
    Merhaba;

    Bizim aracın km si çok düşük,genelde hafta sonları kullanıyoruz.
    Bu durumda servisi bakım için aracın yılı dolunca mı ziyaret etmemiz gerekecek arkadaşlar?

    Teşekkürler...



    Evet 1 yıl ya da 15 bin km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi

    Merhaba;

    Bizim aracın km si çok düşük,genelde hafta sonları kullanıyoruz.
    Bu durumda servisi bakım için aracın yılı dolunca mı ziyaret etmemiz gerekecek arkadaşlar?

    Teşekkürler...


    Eğer km bakımı yaklaşmışsa 1 yıllık bakımını bikaç ay geciktirmen sorun çıkartmaz...

    Ama sizin aracın ilk bakımı olcak sanım o nedenle ilk seferde engeç yılı dolunca yaptırmakta fayda var...

    Ben ilk bakımı 6 aylıkken yaptırmıştım ondan sonra 12.000 ve 15.000 bakım yapıldı 9. aydada 30.000 bakımı yapılcak...
  • ALINTIDIR....
    Araçta, Rot-Balans ayarının önemi

    Çoğu insan, milyarlarca lira ödeyip satın aldığı otomobilini bilinçsiz kullanıyor. Bilinçsiz kullanım, özellikle ön takım yıpranmalarına, dolayısıyla hem kaza olasılığının artmasına, hemde paraların boşa gitmesine neden oluyor.

    Milyarlarca lira değerindeki araçların kullanımında dikkat edilmesi gereken husuların başında, rot-balans ayarı geliyor. Bir çeşit enstrüman akordu gibi ayarları yapılmış otomobil, sürücüsüne keyifli ve güvenli bir yolculuk yaşatır. Unutmamak lazım ki ayarsızlıktan kaynaklanan en ufak titreşim ve bundan doğacak sorunlar da aracınıza mutlaka zarar verecektir. Otomobilinizde motor aksamı kadar önemli bölümlerden biri de, ön takım ve rot-balans ayarıdır. Motor arızasında araç yolda kalırken, ön takım arızası hiç istenmeyen sonuçlara neden olabilir.

    Lastiğin yön açısı anlamına gelen rot ayarıyla lastikteki merkezkaçı önlemek için ağırlığın her noktada eşit dağılımı amacıyla yapılan dengelemeye de, balans ayarı deniyor. Özellikle, kasislerden geçen, çukurlara düşen, kaldırımlara çıkan, bozuk satıhlarda yol almak zorunda kalan ve patinaj yaparak hareket ettirilen araçlarda, lastiklerin dişleri bozuluyor. Böylece bozulan lastiklerin getireceği dengesizliği ortadan kaldırmak ve aracın sağlıklı biçimde yol alabilmesini sağlamak için rot-balans ayarı yaptırmak gerekiyor. Kullanım yeri ve durumuna göre 5 ile 10 bin kilometrede bir yapılması gereken rot-balans ayarı için Maslak Oto Sanayii'nin deneyimli ustası Doğan Mermer, sürücülere uzun yola çıkmadan önce mutlaka araçlarının ön takımını kontrol ettirmelerini öneriyor.

    NELER YAPILIYOR?
    [simage]http://www.sihirlitur.com/otomobil/rot_balans/images/kroki.jpg [/simage]



    Rot-balans ayarı yaptırmak için servise giren araç, önce düzgünce yanaştırılıp lastiklerin durumuna bakılıyor. Sonra, ekseninde çevrilmek suretiyle jantta vuruk veya lastiklerde tel kırıklığı olup olmadığı gözden geçiriliyor. Sökülen lastikler bilgisayarla balans makinesinde 55 kilometre hızla döndürülüp ayar ediliyor. Zamanla aşınmadan dolayı dengesi bozulmuş lastiklerin iş görmeleri için jant kenarına kurşun çakılıyor. Dışa statik, içe dinamik tesirli ağırlıklar konuluyor. Bunlar 5 gramla 60 gram arasında değişiyor.

    Artan hızlarda direksiyonda meydana gelen titremeler, aracın balans ayarı istediğini gösteriyor. Patlayan lastiğe yapılan yama bile balans ayarı gerektirebiliyor. Rot-balans ayarı üzerine yaptığı çalışmalarla kazandıkları deneyimleri anlatan Abdullah Akyüncü ve Hasan Tazegül ustalar, lastiklerin çelik kuşaklı olduğunu, ön lastiklerin arkayla değiştirilebileceğini, çünkü lastik döndükçe kendine göre yön yaptığını, çapraz değişim yapıldığında ise bu yüzden kendi çelik kuşağını tahrip ederek tel kırdığını belirtiyorlar.

    ROT AYARI
     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!

    Balans ayarından çıkmış araç bu kez rot kanalına giriyor. Tekerlekleri boşaltılan araç oynak döner tabloya oturtuluyor ve rot ayarına başlanıyor. Tekerlekleri sallamak suretiyle ön takımın sağlamlığı kontrol edilirken, rotiller, rot başları, amortisörler, süspansiyon durumu ve öteki yürüyen aksamla ilgili hassas noktalar gözden geçiriliyor. Tekerlekler üzerine takılan sensörlerle bilgisayar ekranında aracın durumu bir kez daha görüldükten sonra, norm dışına çıkmış ön ve arka rot açılarıyla kamber kastel açıları fabrika çıkış ölçülerine uygun hale getiriliyor.


    ÖNERİLER TAVSİYELER

    Ön lastiklerin havası noksansa, arka lastiklerde de titreşim meydana gelebiliyor. Düşük hava nedeniyle yüksek hızda araç gezme yaparak performansının eksildiğini belli ediyor. Bu gibi hallerde fren gerektirdiği biçimde görev yapmıyor ve aracın kaymasına neden oluyor. Ayrıca, düşük havalı lastikle girilen virajda lastik, yanağını altına alarak yapısını bozuyor, hatta içindeki tellerin kırılmasına yol açıyor. Gereğinden fazla hava basılan lastikler ise aracı sürekli zıplatarak ön takıma zarar veriyor. Bu halde de lastik dişleri yolu iyi kavrayamıyor. Bozuk yollar ve kaldırımlara sert çıkışlar, ön takımda parça değişimini gerektiriyor. Buda zamanla otomobilin oturmasına, dolayısıyla yürüyen aksam ölçülerinin değişmesine yol açıyor. Tüm bu nedenler yüzünden de araç, rot-balans ayarına gereksinim hissettiriyor.


    ROT AYARI için
    1.Her 5 bin km' lik periyotlar dolduğunda,
    2.Otomobiliniz yolda sağa sola çektiğinde, dalma ve gezinti yaptığında,
    3. Otomobiliniz derin bir çukura düştüğünde,
    4.Amortisör ve yürüyen aksam parçaları değiştirildiğinde,
    ...ROT ayarlarını yaptırınız.





    BALANS AYARI için
    1.Her 5 bin km' lik periyotlar dolduğunda,
    2.Otomobilinizde titreşim başladığında,
    3.Yeni lastik satın aldığınızda (her yeni lastik fabrikadan balanssız gelir),
    4.Lastiklerden herhangi biri patladığında,
    5.Sert frenlemeler yapıldığında,
    6.Fren diskleri değiştirildiğinde (fren diskleri de balanssızlık yapabilir),
    ...BALANS ayarlarını yaptırınız.





    AYRICA
    - Aracınızın jantlarındaki kurşun ağırlıklarını kesinlikle sökmeyin veya yer değiştirmeyin.
    - Aracınızın ROT-EKSANTRİK Ayarından sonra TOE açı değişmelerinden dolayı yüksekliği değişecek dolayısıyla FAR AYARI da bozulmuş olacaktır. Otomobilinizin Far Ayarını da ayarlatınız..


    ROT BALANS

    Roy Balans Araçlar hareket halinde iken, tekerleklerin de aracın yatay ve dikey eksenlerine paralel hareket etmesi gerekir. Zamanla yol şartları ve kullanıma bağlı olarak bazı mekanik bozukluklar ortaya çıkar. Bu durum tüm marka ve model motorlu araçlar için geçerlidir.İşte bu mekanik bozuklukları ROT ve EKSANTRİK AYARI giderir. ROT AYARI bozuklukları lastiklerin yere eşit ve düzgün basmasını önler. Lastiklerdeki bu olumsuzluk, aşınmasına, dolayısıyla ömrünün çabuk kısalmasına sebep olur.


    CAMBER: Lastiklerin yere basan bölümünün, üst noktalarına göre daha açık veya kapalı olması durumudur.

    POZİTİF CAMBER' de yere basan kısımlar kapalıdır.

    NEGATİF CAMBER' de ise, lastiklerin üst noktaları birbirine daha yakındır. Bu ayarlar açı değeriyle ifade edilir.

    Sonuçlar: Pozitif Camber, lastiğin dış omuz bölümünün, Negatif Kamber ise iç omuz bölümünün aşınmasına sebep olur.
    Aracınız sağa veya sola çeker. Amortisörlerin düzensiz çalışır.


    CASTER: Tekerleklere yandan bakıldığında merkezlerine göre ileride veya geride olmaları durumudur.

    Sonuçlar: Caster ayarının bozuk olması, aracın gezmesine, direksiyonun ağırlaşmasına ve lastiğin yalpalı dönmesine, dolayısıyla dalgalı aşınmasına sebep olur.




    TOE: Tekerleklerin ön bölümlerinin, arka bölümlerine oranla birbirlerine daha yakın veya daha uzak olması durumudur.

    TOE-IN durumu ön bölümlerin arka bölümlere oranla birbirlerine daha yakındır.

    TOE-OUT' da ise, arka bölümlerin ön bölümlere oranla daha yakındır.Bu ayarlar milimetre değeriyle ifade edilirler.

    Sonuçlar: TOE-IN durumunda araçta dalma, TOE-OUT durumunda ise gezme oluşur sürüş emniyeti azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamikara -- 5 Haziran 2010; 23:48:13 >




  • ÖN DÜZEN AÇI VE AYARLARI


    A. Ön Düzen Açı ve Ayarlarının Tanımı:
    Bir aracın direksiyon hakimiyetinin iyi olmasını, ön takım elemanlarının uzun ömürlü olmasını ve lastiklerin dengeli aşınmasını sağlanması için tekerleklere verilmesi gereken açı ve ayarlardır.
    B. Ön Düzen Açı ve Ayarlarının Çeşitleri ve Önemi:
    Ön düzen açıları ve ayarları denildiğinde aşağıdaki hususlar alınmıştır.

    1. Kamber açısı,
    2. Direksiyon ekseni eğikliği açısı . (başlık pimi, king-pim, aks başı eğikliği veya açısı)
    3. Kaster açısı,
    4. Toe-in
    5. Dönüşlerdeki toe-aut
    Ön düzen açıları araç kataloğunda belirtilen sürelerde veya ön düzenle ilgili problemler oluştuğunda kontrol edilerek gerekli ayarlar yapılır. Aksi halde aracın direksiyon hakimiyeti kalmaz, lastikler, bilyalı yataklar ve dingil pimi ve yatakları zamanından önce aşınır.

    1. Kamber açısı:
    a.Tanımı: Bir aracın önünden bakıldığında, tekerlek ekseninin düşey eksene göre yaptığı açıya kamber açısı denir.
    Tekerleğin, aracın dışına doğru yaptığı açıysa pozitif (+) kamber açısı, aracın içine doğru yaptığım açıya negatif (-) kamber açısı adı verilir. Kamber açısı doğru ayarlanmış bir tekerlekte, direksiyon ekseni ile tekerlek ekseni, tekerleğin yola temas noktasında birleşir. Şekil: 14.3


    Kamber açısı


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!



    Pozitif ve negatif kamber açıları



    b. Kamber açısının önemi ve etkileri:
    Kamber açısının veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, yol üzerinde araç yükünün altına yaklaşmasının önemi ve etkileri şunlardır.
    1. Lastiklerin dengeli aşınmasını sağlar.
    2. Ön teker bilya yatakları ile aks başı yataklarının ( burç veya rotil ) uzun ömürlü olmasını sağlar,
    3. Direksiyonun kolay dönmesini sağlar.
    Kamber açısının uygun olmaması ise; lastiklerin içten veya dıştan tek taraflı aşınmasına , tekerlek yataklarının, aks başı yataklarının kısa zamanda aşınmasına, direksiyonun ağır olmasına veya bir tarafa çekmesine neden olur.

    2. Direksiyon ekseni eğikliği ( King-pim açısı )
    a. Tanımı: Rotillerin veya başlık pimi ekseninin üst ucunun düşeye oranla, aracın merkezine doğru olan eğikliğine direksiyon ekseni eğikliği ( başlık pimi eğikliği, king-pim eğikliği veya aks başı eğikliği ) veya açısı denir.

    b. Direksiyon ekseni eğikliğinin önemi ve etkileri:
    Direksiyon ekseni eğikliğinin veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, direksiyon ekseni ile yol üzerinde birleştirmektedir. Tekerlek ekseni ile direksiyon ekseni tekerleğin yola temas etme noktasında birleşmesi araç yükünün lastikler üzerine dengeli dağılmasını sağlar. Araç yükünün dengeli olarak lastikler üzerinde dağılmasının önemi ve etkileri şunlardır.

    1. Lastikler dengeli aşınır,
    2. Direksiyon daha kolay döner ve viraj çıkışı direksiyonun kendiliğinden toplamasını sağlar.
    3. Fazla kaster açısına ihtiyacı azaltır.

    3. Kaster açısı:
    a. Tanımı: Ön tekerin iç kısmından bakıldığında başlık pimi veya rotillerin yani direksiyon ekseninin düşey eksenle yapmış olduğu açıya kaster açısı denir.
    Direksiyon ekseninin yatma yönü; aracın içine doğru ise pozitif kaster, dışına doğru ise negatif kaster adını alır.
     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!





    b. Kaster açısının önemi ve etkisi:
    Kaster açısının veriliş nedeni; araç yükünün tekerleğin önüne veya arkasına aracın yola dalmasını önler, virajlarda ve düz yolda yön kontrolünü sağlar.
    Kaster açısının uygun olmaması ise; lastiklerin yol üzerinde zıplamasına, direksiyon sertleşmesine, sağa sola çekmesine, aracın yolda gezmesine, dalmasına ve direksiyon hakimiyetinin azalmasına sebep olur.

    4. Toe-in açısı ( Tekerleklerin içe kapanıklılığı):
    a. Tanımı: Bir aracın ön tarafından ve üstten bakıldığında ön tekerlerin ön kısmının arka kısmına göre bir miktar kapalı olma durumuna toe-in denir.

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!





    b. Toe-in açısının önemi ve etkileri:
    Toe-in açısının veriliş nedeni; seyir esnasında ön tekerlerin ön kısmının arka kısmına oranla açılmak istemesinin önüne geçmektir. Toe-in değeri bazen mesafe bazende açı olarak verilir.
    Toe-in açısının verilmesiyle dururken ön kısmı kapalı olan teker seyir esnasında açılarak birbirine paralel hale gelirler. Tekerlerin seyir halinde birbirine paralel gelmesinin önemi ve etkiler,i şunlardır.
    1. Direksiyonda denge sağlanarak aracın direksiyon hakimiyeti artar.
    2. Lastiklerin dengesiz aşınmasının önüne geçilir. Fazla toe-in açısı sağ ön lastiği dıştan, az toe-in açısı sol ön lastiği içten aşınmasına neden olur. Toe-in açısının sebep olduğu lastik aşıntısı, keskin köşe görüntüsü verir.

    5. Dönüş açısı veya dönüşlerdeki toe-aut açısı:
    a. Tanımı: Bir aracın dönüş esnasında , ön tekerleklerinde oluşan açı farklılığını ifade eder.
    b. Toe-in açısının önemi ve etkileri:
    Araç viraja girdiğinde dönüş çemberinin merkezi, D noktasıdır. Dışta kalan ön tekerlek daha küçük bir açı ile, içte kalan ön tekerlek daha büyük bir açı ile dönmek zorundadır. Ön tekerleklerin birbirinden farklı açılarda dönmeleri ayarlanamazlar ise dönüşlerde lastikler yuvarlanmanın yanı sıra yola sürtünerek kaymak durumunda kalırlar. Bu olayda lastiklerin çabuk aşınmasına yol açar.


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!



    Balans ayarı nasıl yapılır?
    Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük. Otomobilin yerle temasını sağlayan tekerlekler jant ve lastik olmak üzere iki farklı parçadan oluşur.
    Bu iki parçadan herhangi birinde olabilecek bir yapısal dengesizlik tekerleğin tam bir daire çizmesini engelleyeceği için direkt olarak konfor ve yol güvenliğini olumsuz etkiler. Tekerlek yukarı-aşağı doğru dengesiz dönüyorsa, yani dönüş sırasında zıplama oluyorsa statik balans ayarı; sağa sola doğru dengesiz bir dönüş varsa, tekerlek yalpalıyorsa dinamik balans ayarı yapılması gerekir.
     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


    Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük.

    Statik ve dinamik balans
    Tekerleklerin balans ayarları iki aşamada gerçekleştirilir. Statik ve dinamik ayarları sabit balans makinesinde yapıldıktan sonra tekerlekler monte edilip bilye, kampana veya disklerle birlikte dönerken son balans işlemi yapılır. Statik ve dinamik balans ayarları için tekerlekler sökülerek sabit balans makinesine bağlanır. Ancak balans ayarı işlemine başlanmadan önce jantlarda herhangi bir hasar olup olmadığı kontrol edilir ve lastik hava basınçları fabrikanın öngördüğü değerlere getirilir. Eğer jantta bir eğrilik veya hasar varsa bunun düzeltilmesi yada yeni bir jant alınması gerekir. Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir. Bilgisayarlı sabit balans makinesine bağlanan tekerleğin hafif olan kısmı ve ne kadar kurşun ağırlık takılması gerektiği ekranda görülür. Gerekli ağırlık takıldıktan sonra tekrar döndürülen tekerleğin ağırlık dağılımı tam olarak dengelendikten sonra işlem tamamlanır. Bu işlem dört tekerleğe de ayrı ayrı yapıldıktan sonra tekerlekler araca monte edilir. Son balans işlemi için kullanılan makinenin tekerleği döndüren kısmı belirli bir dönme devrine ulaştığında makine üzerindeki bir lamba belli aralıklarla yanıp sönmeye başlar. Lastikten yansıyan ışığın makine üzerindeki optik bir sensör tarafından okunmasıyla yine hafif olan bölge tespit edilip gerekli kurşun ağırlık takılarak balans ayan tamamlanır.

    Rot ayarı nasıl yapılır?
    Rot ayarları aşınmış parçalar değiştikten sonra yapılmalı. Rot ayarının ilk aşamasında otomobilin hayati parçalarından olan ön takım elemanları kontrol edilir. Eğer ön takım elemanları içinde boşluk yapan, gevşeyen yada ömrünü tamamlayan varsa öncelikle bu problemlerin giderilmesi ve söz konusu parçaların yenilenmesi gerekir. Rot ayarı tekerlek balans ayarından sonra yapılır. Oldukça kısa bir sürede hatasız olarak rot ayarı yapılabilen bilgisayarlı makinelerin aparatları ön tekerleklere doğru şekilde bağlanmalıdır. Aparatlar doğru takılmazsa rot ayarı doğru olmayacağı için bu konuya dikkat edilmesi gerekir. Bilgisayar ekranındaki değerler fabrika değerlerine gelinceye kadar kamber, kaster, toe açıları ayarlandığında rot ayarı tamamlanmış olur.
     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!

    Rot ayarları aşınmış parçalar değiştikten sonra yapılmalı.

    Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?
    Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme yada vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir.

    - Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir. Rot ayarlarının bozukluğu nasıl anlaşılır?
    - Düz yolda direksiyon bırakıldığında araç herhangi bir yöne doğru sapıyorsa,
    -Virajlarda ön tekerleklerden lastik sesi geliyorsa,
    -Arka tekerlekler ön tekerleklerin izini takip etmiyorsa,
    -Tekerlekler tam karşıyı gösterirken direksiyon simidi olması gerekenden farklı bir konumda duruyorsa rot ayarları bozuk demektir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi

    Merhaba;

    Bizim aracın km si çok düşük,genelde hafta sonları kullanıyoruz.
    Bu durumda servisi bakım için aracın yılı dolunca mı ziyaret etmemiz gerekecek arkadaşlar?

    Teşekkürler...





    ilk bakımı gördükten sonra araçla az kilometre yapmaya devam ederseniz 1 yıl dolsa bile servistekiler duruma bakıp masrafa gerek olmadığını söylüyorlar(Kendimden biliyorum) biz 15bin bakımını 4binde 30bin bakıımını 18binde yaptırdık. bu bakımdan sonra ki bakımlarda hiç msraf ettirmedi tek değişen şey antifiriz ve 1kez yağ değişimi oldu... Yani kullanımınıza bağlı tamamen....
  • merhaba arkdaşlar dün bir arkadaşın düğünü için adanaya gectim...
    akşam saat 20.00 sıralarında düğün salonuna giderken sisleri açmıştım ...
    açmaz olsaysım trafik ekibi 62 tl. cezayı bastı ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceaytekin

    merhaba arkdaşlar dün bir arkadaşın düğünü için adanaya gectim...
    akşam saat 20.00 sıralarında düğün salonuna giderken sisleri açmıştım ...
    açmaz olsaysım trafik ekibi 62 tl. cezayı bastı ...




    Adana'ya kadar gelmişsiniz bir haber verseydiniz gelirdim valla Hangi mevkii de ceza yediniz biliyormusunuz ?
  • te

    1- Benım aracımda 75'lik, kullandıgınız aracın - yönlerini ögrenemedinizmi henüz aslında öyle abartılacak bi durum yok.
    75 ps oldugu için ani hızlanmalarda ve düşük devirdeyken araç sollamaya falan çıktıgında biraz hantal kalıyor onun dışındada ben başka bi sorunla karşılaşmadım, sokakta rampalarda çekmiyor falan diyorlar ama yok öyle bişey kullanmasını bilmek gerekiyor ben 750 kg yükle bile rampada dur kalk yapıyorum..

    2- orjinal cd çalar'ı değişmeden sadece hoparlörleri değiştirebilirsin ama çok fazla bi fark olmaz, anfi ile birlikte 4 hoparlör takarsan o zaman ses kalitesi 2 kat artar ve maliyeti 250 tl cıvarında hal olur...

    3- Aracı kilitlediginizde camların kapanması için ek bi sistem taktırmanız gerekiyor, 30 tl cıvarında satılıyor...





    teşekkürler ugurkamil arkadaş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2.0 RXT

    selam saygıdeğer forum üyeleri. arkadaşlar benim size bir kaç sorum olacak..
    1--benim araç 2006 model 75bg dlx model ve 75bg likleri tavsiye etmiyolar bu 75bgliğin ne gibi eksi yönleri var acaba?
    2--aracın ses sisteminden memnun değilim esnafa sordum ne yapabiliriz diye teyb değişmeden sesde değişiklik olmaz dedi bunun aslı varmı acaba sadece hoparlörü değiştirdiğimizde sorun çözülürmü.
    3--arkadaşlar bide aracımın kumandasından kapatma tuşunu bastığımızda camları kapatmak için ne yapmamız gerekir bide bu sistemi kullanan varsa bilgi verebilirmi...
    iyi akşamlar..


    connectlerın 75liğide aynı 90liğida aynı 110luğuda aynı motorda ufak değişikliklerle aracın bg artırmışlar. ha şu var 75bg 0-100e 15 snde çıkıyosa 110luk 10 snyede çıkar kafayı daha erken kalkırır..
    ve şunuda çok duydum 75lık değilde 90lıklar fazla tutulmuyo,alacaksan ya 75 lık alacan yada 110luk
    ses sisteminide araştırdığın gibi teyble çözebılırsın.orjinal sisteme göre 2 kat artar ses ama mit ve tız ses olarak artar 4x50 watt çıkış gücünde kaliteli bı teyp alırsan bence bırazdaha memnun kalırsın




  • Mamikara paylaşımın için teşekkür ediyorum..Çok faydalı bilgiler..
  • deniz şirin müzikol a 1 km kala yerde ceza yedim baraj yolu 7.5 durak adana valla aklıma gelmedi sizinle de yüz yüze tanışma imkanım olurdu...
    ama adanaya birdaha gelirsem mutlaka size haber veririm...
    bu cezayı ödemezsem kaça katlar durur birde makbuza imza attım tabliğ başlamış oldu değilmi ilk cezam da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceaytekin

    merhaba arkdaşlar dün bir arkadaşın düğünü için adanaya gectim...
    akşam saat 20.00 sıralarında düğün salonuna giderken sisleri açmıştım ...
    açmaz olsaysım trafik ekibi 62 tl. cezayı bastı ...




    Adana'ya kadar gelmişsiniz bir haber verseydiniz gelirdim valla Hangi mevkii de ceza yediniz biliyormusunuz ?



    deniz şirin müzikol a 1 km kala yerde ceza yedim baraj yolu 7.5 durak adana valla aklıma gelmedi sizinle de yüz yüze tanışma imkanım olurdu...
    ama adanaya birdaha gelirsem mutlaka size haber veririm...
    bu cezayı ödemezsem kaça katlar durur birde makbuza imza attım tabliğ başlamış oldu değilmi ilk cezam da




  • 
Sayfa: önceki 16241625162616271628
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.