Şimdi Ara

DH HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ (41. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.914
Cevap
100
Favori
1.375.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevindirici bir haber. ZAM YOK ARKADAŞLAR. Fiyat listesi açıklandı.
  • arkadaşlar fiyatlar açıklandı
    1.6 ix35 te değişiklik yok fiyatlar aynı kalmış.
    tek mesele araç olmaması..
  • Hadi hayırlısı... Bende bugün hyundai merkezden 0216 571 63 01 /1 den birisi ile görüştüm mart sonu en iyi ihtimal dediler....
  • sahibinden.com adresindeki araç ilanı bana göre doğru değil arkadaşlar. İlanı veren aracın özelliklerini karıştırmış sanırım. İX35 te 3.sıra koltuk varmı. Bazı üçkağıtçılar arayanlara hesabıma kapora yatırın diyormuş. Araç ılmadığı halde ilan verenler oluyormuş. Dikkat edin çarpılmayın.
  • Daha ilginç bir durum şöyle:
    - Nereden arıyorsunuz?
    - İstanbul,
    - Araç satıldı kusura bakmayın.

    - Nereden arıyorsunuz?
    - Ankara,
    - Ne zaman bakmaya gelirsiniz?
    - Yarın,
    - Ama ben yarına kadar söz veremem.
    - Hmm nasıl yaparız.
    - Ben size hesap numaramı vereyim siz bir kapora havalesi yapın.

    ....

    Ne hallere düşürdüler milleti ya... bu ne reziliktir resmen karaborsaya düşecek araba....! Bir nokta daha zam yapmadılar, niye? Çünkü şimdi zam yaparlarsa sipariş geçen veya geçebilecek, listeye giren veya girebilecek insanlar vazgeçebilirler.... Zamanında araba çekmesini bilmiyorlar ama stratejik deha bu arkadaşlar; tebrik ederiz....
  • arkadaşlar tahriklere kapılmayın bu araç yakında gelir
    çünkü hiç bir firma hele hyundai gibi bir firma
    2 ay boyunca böyle talep olan bir aracı türkiye pazarına
    sokamayan yöneticilerine bunun faturasını keseer.....
  • Bende ilk sırada olan arkadaşların Şubat sonu-Mart başı araçlarını alacaklarına inanıyorum.Telaşa gerek yok.Ayrıca ix 35 forumu da yavaş yavaş Spo forumuna dönmeye başladı araç yok,spekülasyon ve sinirli insan sayısı çok,tek artımız değişmeyen fiyatımız
  • Sizi bilmiyorum beyler, her iki aracı yakından görme ve deneme şansım oldu. Yine her iki araç tasarımları hariç neredeyse birbirinin aynısı demek bile mümkün. Yine biliyoruz ki 1.6 motorlu olan her iki araç Slovakya da üretiliyor ve bir bildiğimiz daha var o da bazı parça sıkıntıları nedeniyle araçların üretiminde sorunlar ve gecikmeler yaşanıyor ve en son bugün bir kullanıcı paylaşmış yöneticilerde de değişiklikler var.
    Lafı nereye getirmek istiyorum;
    Hyundai ix35 ve Kia Sportage konularında aynı sorunlar ve aynı kaygılar mevcut. Birçok yerde bekleme listeleri saçma sapan bir hal almış durumda. Yine söylenenlere bakılırsa bayii başına 1 araç verilecekmiş. Aralıkta kendi arabasını satan, kapora ödeyen ve atıyorum Siyah araç isteyen adama soracaklar Beyaz var istermisin diye....Fark etmiyor ister ix35 olsun ister sportage duruma bakılırsa mayıs-haziran'dan sonra normale dönecekmiş. Güzel de haziran dediğin yılın ortası... daha Mazda CX-7, Ford Vertrek, Saab 9-4X, Audi Q1, BMW X1, Suzuki SX4, Nissan Murano, Nissan Rogue, vs. vs... ile zaten bu segment zenginleşecek ve daha ciddi bir rekabet oluşacak... Niye bekletirsiniz insanları...

    Genel olarak sanırım araç sahiplerinin görüşleri ve paylaşımlarına odaklanırsak önümüzdeki zaman herkes için daha hayırlı ve yapıcı geçeceği malum.
    Örneğin ben Füme rengi olan bir araç sahibi varmı aramızda merak ediyorum. Gerçekten Camları karartmak mantıklı mı? Hangi marka ve kaç paraya yaptırılıyor? Şimdiden teşekkürler.




  • 3 gün önce aracımın ön camına taş çarpması sonucu camı çatladı, değişim için 2 gün uğraştım ve sonunda Ak Sigorta'nın anlaşmalı cam servisinde değiştirtmek zorunda kaldım. Ön camın üst kısmı karartılmış, ben bu haline pek alışamadım, ancak görenlerin daha bir hoşuna gitti, belki de insanlar bu şekilde kullanmayı seviyorlar uzun süredir, ancak ben alışabilecek miyim bilmiyorum.

    Özellikle cam değiştirme sürecinde beni 2 gün boyunca uğraştıran Türkiye'nin 3. büyük Hyundai bayisi olduğunu iddia eden firmanın sigorta departmanı ve 5 senedir düzenli prim ödeyip en ufak bir hasar bildirmeyen biri olarak beni kaldırımaltı bir cam değiştirme dükkanına gönderen Ak Sigorta sayesinde aracımdan soğumaya devam ediyorum, daha önce de 15 günde gelecek denen arabanın 45 günde gelmemesi ve Hyundai Genel Merkezi'nin bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmamasından tutun beni bir defa bile geri aramamalarını, üstüne bakım 15.000 km'de diyerek üzerinde kağıtla arabayı verdikten sonra 10.000 km'de bakım vardı demeleri ve bunu genel merkezin bilmemesi gibi nedenlerle Hyundai'in bu segmentte bir araç satması bence yanlış, ciddi olarak sadece taksi satmaları lazım, bir de minibüs falan satabilirler, ancak lüks segmentte bir araç satmamalılar, Toyota'mı çok özlüyorum çok. Sırf müşteri hizmetleri yüzünden bir sonraki arabam Toyota olacak, yemin ettim bir daha Hyundai marka hiçbir ürün almayı düşünmüyorum, şu anda aracımdan memnunum,kesinlikle bu segmentte alınabilecek en iyi ürün ancak servis veya genel merkezle görüşmeyi gerektirecek bir problem gelişmemesi için her gün dua ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: besadam

    3 gün önce aracımın ön camına taş çarpması sonucu camı çatladı, değişim için 2 gün uğraştım ve sonunda Ak Sigorta'nın anlaşmalı cam servisinde değiştirtmek zorunda kaldım. Ön camın üst kısmı karartılmış, ben bu haline pek alışamadım, ancak görenlerin daha bir hoşuna gitti, belki de insanlar bu şekilde kullanmayı seviyorlar uzun süredir, ancak ben alışabilecek miyim bilmiyorum.

    Özellikle cam değiştirme sürecinde beni 2 gün boyunca uğraştıran Türkiye'nin 3. büyük Hyundai bayisi olduğunu iddia eden firmanın sigorta departmanı ve 5 senedir düzenli prim ödeyip en ufak bir hasar bildirmeyen biri olarak beni kaldırımaltı bir cam değiştirme dükkanına gönderen Ak Sigorta sayesinde aracımdan soğumaya devam ediyorum, daha önce de 15 günde gelecek denen arabanın 45 günde gelmemesi ve Hyundai Genel Merkezi'nin bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmamasından tutun beni bir defa bile geri aramamalarını, üstüne bakım 15.000 km'de diyerek üzerinde kağıtla arabayı verdikten sonra 10.000 km'de bakım vardı demeleri ve bunu genel merkezin bilmemesi gibi nedenlerle Hyundai'in bu segmentte bir araç satması bence yanlış, ciddi olarak sadece taksi satmaları lazım, bir de minibüs falan satabilirler, ancak lüks segmentte bir araç satmamalılar, Toyota'mı çok özlüyorum çok. Sırf müşteri hizmetleri yüzünden bir sonraki arabam Toyota olacak, yemin ettim bir daha Hyundai marka hiçbir ürün almayı düşünmüyorum, şu anda aracımdan memnunum,kesinlikle bu segmentte alınabilecek en iyi ürün ancak servis veya genel merkezle görüşmeyi gerektirecek bir problem gelişmemesi için her gün dua ediyorum.

    Yaşadığınız sorun için üzüldüm ancak bu durumu Toyota'da yaşayabilirdiniz.Örneğin :
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/537465

    asıl problem bizim insanımızın çalışma disiplininde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ken_618 -- 4 Şubat 2011; 20:57:03 >




  • besadam öncelikle geçmiş olsun. Dediklerinize katılıyorum, bu şekilde bir hizmet anlayışı hiçkimsenin hoşuna gitmeyecektir. Servis sürecinde bende Afyondaki bayi yetkilisine 15.000 de bakım var değilmi dediğimde bana bu yollarda ve ülke şartlarında onu 10.000 yapmak daha doğru demişti. Ne kadar doğru bilemiyorum.
    Tekrar geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: besadam

    3 gün önce aracımın ön camına taş çarpması sonucu camı çatladı, değişim için 2 gün uğraştım ve sonunda Ak Sigorta'nın anlaşmalı cam servisinde değiştirtmek zorunda kaldım. Ön camın üst kısmı karartılmış, ben bu haline pek alışamadım, ancak görenlerin daha bir hoşuna gitti, belki de insanlar bu şekilde kullanmayı seviyorlar uzun süredir, ancak ben alışabilecek miyim bilmiyorum.

    Özellikle cam değiştirme sürecinde beni 2 gün boyunca uğraştıran Türkiye'nin 3. büyük Hyundai bayisi olduğunu iddia eden firmanın sigorta departmanı ve 5 senedir düzenli prim ödeyip en ufak bir hasar bildirmeyen biri olarak beni kaldırımaltı bir cam değiştirme dükkanına gönderen Ak Sigorta sayesinde aracımdan soğumaya devam ediyorum, daha önce de 15 günde gelecek denen arabanın 45 günde gelmemesi ve Hyundai Genel Merkezi'nin bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmamasından tutun beni bir defa bile geri aramamalarını, üstüne bakım 15.000 km'de diyerek üzerinde kağıtla arabayı verdikten sonra 10.000 km'de bakım vardı demeleri ve bunu genel merkezin bilmemesi gibi nedenlerle Hyundai'in bu segmentte bir araç satması bence yanlış, ciddi olarak sadece taksi satmaları lazım, bir de minibüs falan satabilirler, ancak lüks segmentte bir araç satmamalılar, Toyota'mı çok özlüyorum çok. Sırf müşteri hizmetleri yüzünden bir sonraki arabam Toyota olacak, yemin ettim bir daha Hyundai marka hiçbir ürün almayı düşünmüyorum, şu anda aracımdan memnunum,kesinlikle bu segmentte alınabilecek en iyi ürün ancak servis veya genel merkezle görüşmeyi gerektirecek bir problem gelişmemesi için her gün dua ediyorum.


    Ben de geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim. Yalnız iki noktada düşüncelerimi sizinle paylaşmak isterim. Birincisi Hyundai tarafında kesinlikle ipleri servis ve bayiye bırakmamak gerektiğidir. Bu konuda Servise, Hyundai merkezinden özellikle Müşteri İlişkilerinden yardım ve destek almalarını özellikle söyleyin, uyarın. Ben sizin yerinizde olsam açar Müşteri İlişkilerine Ak Sigortanın yaptığından ve orijinal olmayan cam takıldığından bahseder ve bayiyi şikayet ederim. Hyundai Assan bu konuda bayiye kesinlikle göz açtırmaz. Şu anda zaten çok hassaslar ve Müşteri Memnuniyetine çok önem veriyorlar...

    İkinci nokta ise Toyota'nızı bence artık özlemeyin. Ben Verso'ya ancak 2,5 ay tahammül edebildim. Hiç bir albenisi, lüksü olmayan bir aracı geri çağırdıkları araçların masraflarını çıkartmak için dünyanın fiyatına bana sattılar. Halbuki Adapazarı fabrika çalışanlarına %25 indirimle vermişler araçları. Güya 2 yıl satmama şartı ve yaptırımları var. Ancak her nedense aracı alan oto komisyoncusuna bırakıp 35bin TL ver, gerisi senin mantığıyla hareket ettiklerinden dolayı bizim gibi kendi parasıyla araç alanlarla resmen dalga geçiyorlar. Ben de bir daha Toyota'nın yanından geçmem... Hyundai halk arabasıdır ve sahibine sadıktır. Yolda da bırakmaz, siz yeter ki Hyundai tarafında doğru muhataplar bulup derdinizi anlatın derim...

    Bu arada Hyundai Assan yetkililerine özellikle sordum. Bakımlar 15.000'de dediler...

    Tekrar geçmiş olsun, sorunsuz sürüşler...




  • Bakın şimdi siz Assan yetkilisi 15.000 dedi diyorsunuz, ancak Hyundai Genel Merkez'i aradığımda buna herhangi bir cevap bulamadıkları gibi beni tekrar servise yönlendirdiler. Yani resmen zorla servise yönlendirildim, üstelik servise göre halen bakım 10.000 km'de bir. O günden bu yana sorduğum soruya istinaden Genel Merkez'den bir defa bile dönmediler.

    Aracı ilk aldığımda Hyundai Bayi'nin verdiği 10 bilemediniz 15 günlük süre şeklindeki söz sonucunda beklemek ve sonrasında Bayi'nin bile isyan etmesine yol açacak şekilde aracın gelmemesi nedeniyle aradığım Genel Merkez'i 3 defa aramama karşı bir defa bile geri dönmemeleri, üstelik bir defasında bu merkezde çalışan Nilay Hanım'ın şikayet kaydımı yapmış olması ve onun izinde olması nedeniyle bilgi edinilemediğini de yine bu merkezden öğrenmem sonucu benim bu Genel Merkez anlayışını sevmememi makul karşılarsınız sanırım.

    Son defa yaşadığım sigorta sıkıntısı ise tamamen Hyundai Bayi'nin acenteliğini yaptığı şirketle bağlantı kuramaması sonucu oldu, olay aynen şöyle gelişti, Ak Sigorta'yı aradığımda "sizin poliçeniz Toyota Kasko olarak yapılmış mağdur olmamanız için acentenizle görüşün" dediler. Sonrasında acenteyi aradım ve bu konuyla ilgili ne yapılabilir dedim. Tam 2 gün boyunca bu poliçenin düzeltilmesiyle ilgili defalarca görüştükten sonra ancak gittiğimde sorun çözüldü. Bu arada sorunun aslında bir sorun olmadığını öğrenmiş olduk, yani poliçenin Toyota Kasko olarak yapılması aslında herhangi bir soruna yol açmıyormuş. Bunu öğrenmek için benim gitmemle bir telefon edilmesi yetti. Bunu görünce de insan ayrıca bir sinirleniyor. Ak Sigorta'nın yapmış olduğu ise apayrı bir durum, senelik bir camın değiştirilmesi kaskoyu bozmadığı için mümkün olduğunca ucuz bir camcıyla anlaşma yapılmış ve bugün bu camın üzeri karartılmış olduğunu görünce birşey de diyemedim artık, sinirlerim iyice gevşedi çünkü.

    8 sene boyunca Tipo kullandım, bu eziyeti bana Tofaş bile yaşatmadı, 4 sene boyunca kullandığım Toyota'nın bayileri ve servisleri o kadar ilgililerdi ki Genel Merkez'den ilk defa aracın debriyaj motorunun garanti kapsamında değişimi için aradıklarında "benim aracımdan bir şikayetim yok ki" diyesim gelmişti, 2 defa arayıp zorla servis randevusu da veren yine bu Genel Merkez'di. Sonrasında 160.000 km boyunca herhangi bir şikayetim olmayan arabamın gaz pedalında olası bir problem için beni yine arayan bu Genel Merkez'di. Bahsettiğiniz indirimli satışın aynısını Hyundai'in de yaptığını belirtmem lazım bu arada, onlar da 1 sene satmama şartı koyuyorlar. Yine bizlere 85.000 TL'ye sattıkları aracı herhangi bir filo alımıyla ilgisi olmayan bir tanıdığa filo indirimiyle 81.000 TL'te teklif etmeleri de insanı sinir ediyor. Sonuç olarak ben bu aracın motoru veya bakımından tamamen anlamak zorunda değilim, dünyanın parasını verip de bunlarla da ben ilgileneceksem eğer bu parayı neden vereyim ? Aracı üretmek zor bir süreç olabilir, iyi araç da üretiyor olabilirler, ancak böyle müşteri hizmetleriyle ancak taksi satabilirler, bu segmenti boşvermeleri lazım. Halen sinirliyim, bu sinirle aracı satmıyorsam tek nedeni aracın iyi olması, ancak bir defa daha servis veya Allah korusun genel merkezle muhatap olursam bu aracı satarım, durum bunu gösteriyor.




  • 2 gün önce bir Hyundai bayi satış müdürüyle bu araç hakkında görüştüm. Şu anda dünya çağında 100bin sipariş varmış ve araçlar şu an banddaymış, yani üretimdeymiş. Sanırım bir malzemeden dolayı. Türkiye'ye ve bayilere kaç tane düşeceğini şu an kimse bilmiyor. Almak istiyoruz ama ne tarih verebiliyorlar ne de bir söz. Arabayı da sattık, kaldık ortalıkta.
  • Hyundai musteri hizmetleri felaket dunyadan haberleri yok resmen.1 ay oldu santafe nin outdoor donaniminda ne oldugunu ne bayi ne musteri hizmetleri biliyor.
  • besadam belirtiklerinizi bende teyit edebilirim. Hyundai Assan Genel Merkez'i aradığımda 2 defa aradım hiç cevap bulamadığım gibi geri dönüt de alamadım. Araçlarının ne zaman gelip ne zaman teslim edileceğini bilemeyen bir genel merkez olabilir mi? Bulunduğum şehirde herkes bana KIA al uğraşma diyor. Hyundai servisi de aynı şekilde bir şehirdeki bütün kullanıcıları bıktırmış...başka şehirlere araç bakımı ve tamiri için giden insanlar var...

    Bakım falan deyince ASX'den geri görüş kamerası olmadığı için biraz soğmuştum ancak son duyumlara göre (bayii yetkilisi) orjinal ve garantiyi bozmayacak şekilde montaj yapabileceklerini söyledi üstüne üstlük 2 haftada teslim edeceklerini.... Henüz görmedim önümüzdeki günlerde (4-5gün içinde) yakından görme fırsatım olacak.
  • @besadam

    Kızgınlığınızı çok iyi anlıyorum. Aynı hissi ben de Kasım ayı sonunda yaşadım. Ancak aynı düşüncede olduğumuz konu hakikaten ix35'in iyi bir araç olması. Bu yüzden aracın keyfini sürmekte fayda var. İyi bir servis hizmeti de alabilirsek daha iyisini bulana kadar araçları keyifle kullanalım. Hatta memnun olduğumuz ya da olmadığımız servis hizmetlerini bu topic sayesinde paylaşalım.

    Tüm kulüp üyelerinin iyi bir hafta sonu geçirmelerini dilerim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasaran

    besadam belirtiklerinizi bende teyit edebilirim. Hyundai Assan Genel Merkez'i aradığımda 2 defa aradım hiç cevap bulamadığım gibi geri dönüt de alamadım. Araçlarının ne zaman gelip ne zaman teslim edileceğini bilemeyen bir genel merkez olabilir mi? Bulunduğum şehirde herkes bana KIA al uğraşma diyor. Hyundai servisi de aynı şekilde bir şehirdeki bütün kullanıcıları bıktırmış...başka şehirlere araç bakımı ve tamiri için giden insanlar var...

    Bakım falan deyince ASX'den geri görüş kamerası olmadığı için biraz soğmuştum ancak son duyumlara göre (bayii yetkilisi) orjinal ve garantiyi bozmayacak şekilde montaj yapabileceklerini söyledi üstüne üstlük 2 haftada teslim edeceklerini.... Henüz görmedim önümüzdeki günlerde (4-5gün içinde) yakından görme fırsatım olacak.


    Görüşmeniz gereken kişiler Müşteri İlişkileri üst yönetimidir. Call Center'da çalışan birisinin bu konularda bilgisi yoktur zaten... Servis konusunda benim Verso'mu alan kişi Samsun Toyota bayisinden bıktığı için gelip İstanbul'dan araç aramış. Dolayısıyla Bayilerde böyle şeyler oluyor, genel merkezler de bu bayilere ince ayar çekiyorlar... Ankara'da 1 tane KIA servisi olduğunu düşünürseniz, şehirlerarası yolculuklarda KIA'da hizmet konusunda sıkıntı yaşama riskiniz söz konusudur...

    Ben Ağustos ayında ASX'i test ettim. Aracın içinde konfor ve lüks yok. Her şey sıradan... Hele bir vites kolu var ki, sanki kamyonet kullanıyorsunuz... Ben az kalsın alıyordum, 47.500TL'ye anlaşmak üzereydim. Test sürüşünden sonra vazgeçtim. Sebepleri:
    1-) Araç 5 vites ve 6.vitesi arıyorsunuz.
    2-) Devir yükselince motor gürültüsü de artıyor. 6.vites olmadığı için bağırıyor.
    3-) İç konfor çok sıradan, bluetooth telefon kiti yok.
    4-) Araç nispeten diğer crossover'lara oranla boyut olarak küçük.
    5-) Stepne yok, tamir kiti var. Ancak bagaj da büyük değil.
    İyi yönleri:
    1-) Auto Stop & Go - ASG ile yakıt tüketiminde olumlu etki.
    2-) Atak motor.
    3-) Aksesuar konusunda çok cömert davrandılar, tavan çitaları, arka park sensörü ve yan basamak dahil anlaşmıştım.
    4-) Garip ama gösterişli burnu, BMW'den kopya çok güzel bir arka tasarımı var.

    Tabii bunlar benim kişisel düşüncelerimdir. Her fikre saygı duyarım... İyi akşamlar...




  • neurofuzzy Öncelike bilgiler ve düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Henüz görme fırsatım olmadı. Youtube üzerinden edindiğim bir izlenim var, o kadar. Aracı genel olarak volvo cx60'a benzetiyorum, çizgileri oldukça yakın. Temelde 3 artısı var benim için hızlı teslimat, fiyat ve arzalanma olasılığının düşük olması. Gidip gördüğümüzde teraziye koyup duruma göre karar veririz artık.

    Diğer yandan ix35 kullanıcıları olarak aracınızın en çok hoşunuza giden özelliklerini paylaşabilirmisiniz. Hazır fırsat bulmuşken hem bu harika başlığı açan, hem de buraya katkı sağlayan herkese benim gibi faydalanlar adına teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasaran

    neurofuzzy Öncelike bilgiler ve düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Henüz görme fırsatım olmadı. Youtube üzerinden edindiğim bir izlenim var, o kadar. Aracı genel olarak volvo cx60'a benzetiyorum, çizgileri oldukça yakın. Temelde 3 artısı var benim için hızlı teslimat, fiyat ve arzalanma olasılığının düşük olması. Gidip gördüğümüzde teraziye koyup duruma göre karar veririz artık.

    Diğer yandan ix35 kullanıcıları olarak aracınızın en çok hoşunuza giden özelliklerini paylaşabilirmisiniz. Hazır fırsat bulmuşken hem bu harika başlığı açan, hem de buraya katkı sağlayan herkese benim gibi faydalanlar adına teşekkürler.

    bugün gidip bir deneme sürüşü yapacağım IX35 le ilgil ama dizel olan versiyonu benim ençok merak ettiğim konu motor konusuydu neys artık bunada şükür tabi onlardan cevap bekliorum saat 11:00 gibi bekliyorlar bizi bakalım test sürüşü izlenimlerimi yazarım buraya. Ordan sonrada pejoya gideceğim test sürüşü için ordada 3008 i değerlendireceğim farklı araçlar ama dedikleri gibi araç hazirana felan gelicekse tercihimi pejodan yana kullanabilirim.




  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.