< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (396. sayfa)




-
-
Merhabalar Ali bey, aracımdaki sıkıntılar ile ilgili çok faydalı bilgiler paylaşmışsınız. teşekkür ederim. Henüz uygulamaya geçemedim. Öncelikle kafama takılan, ufak soru işaretleri var, rica etsem onları aydınlatabilir misiniz? Konu içerisinde bahsettiğim sıkıntılarımın dışında, konuda bahsetmediğim bir şey var. Sıkıntılarımın çözümüne gidebilmek için aracı birde benzinde kullanmayı planlıyordum. Lakin aracım geçen sene benzinde çalışıyor, gidiyor ama hızlanmak için gaza yüklendiğimde silkeliyor idi, birde kalkışlarda stop ediyor gaz yemiyor idi. Zaman geçtikçe fark ettim. Aracı benzinde nadiren kullanmama rağmen 60 liralık benzin çabucak bitiveriyordu, ve benzinde kullanırken aracın içi benzin kokuyordu.(bu enjeksiyona giden boruda çatlak varmış, yada geçen ben fark ettim pompayı sökmek için açtığımda kapağın kenarlarında benzin kaçırmış. bu sorun bu 2 sebepten kaynaklana bilir) Her neyse 1 hafta önceki hali ise benzinde çalışıyor ama galiba pompa görevini yerine getiremediği için ilerlemeye gücü yetmiyordu, yani boşta benzinde gaza bastığımızda 20 bin devirlere kadar anca ulaşıyor sonrasında gaz yemiyor idi. Buna istinaden pompayı değiştirmeye karar verdim. gittim bir pompa aldım. Sonra kendi başıma eskisini çıkarttığım gibi yenisini aynı şekilde taktım. (yalnız en son kapağı oturturken içerdeki kablolardan biri araya sıkıştı galiba çünkü kapağı biraz zorla kapattım.) Sonrasında Kontağa geçtim anahtarı açtım. ve ben marşa basmadan, sol sigorta kutusunun oradan duman gelmeye başladı. Hemen kapattım pompa fişlerini çektim. Sigorta kutusuna eğildim baktım. Kaput açma kısmının oralardan bir kablo geliyor, direksiyonun arkalara doğru gidiyor. bu kablodan daha önce bir ek alınmış, Sigorta kutusunda service yazan kısımdaki sigortanın bir ayağına bağlanmış idi o kabloya baktığımda erimiş kopmak üzereydi, sonra tekrar denedim. Sonuç aynı yine duman gelmeye başladı. Baktım o kablo kopmuş sigorta kutusundaki bazı sigortalarda kararmış, ve Devir göstergesi, Şamandıra göstergesi, elektrikli camlar çalışmıyordu. Artık pompadan vazgeçtim. bunun için elektrikçi bir tanıdığı aradım. bir kablo ekiyle silecek sigortasının bir bacağından service sigortasının bir bacağına kablo çekmemi söyledi ve yaptım. Göstergeler ve camlar çalıştı. diğerleri öyle kaldı. Ertesi gün bir elektrikçiye gittim derdimi anlattım, geldi baktı inceledi kablolarda bir şeyler yaptı. Dedi ki senin pompanın elektriği sigorta kutusundan alınmamıştı onu sigorta kutusuna bağladım her şeyi normale çevirdim. ama senin pompada sıkıntı olabilir. depo açılması lazım. sen onu iade et dedi, sonra gel buradaki parçacılardan başka bir pompa alır kontrol ederek takarız dedi. bende kendim pompayı söktüm iade ettim ama henüz elektrikçiye tekrar gitmedim. endişeliyim acaba pompanın elektriğinin sigorta kutusundan alınmamasının bir sebebimi vardı? Elektrikçi bunu bilmiyor mu acaba diye düşünüyorum bu konu hakkında. bana ne yapmamı önerirsiniz?
2. bir hususta rolanti motorunun sapıtmasıyla alakalı olarak. Bu sıkıntı üzerine rolanti motorunu değiştirmiştik, eskisini elimde tutuyordum sonra yine sapıtmalar yaptığını gördüm bunun üzerine rolanti motorlarının sağlam olduğu kanaatine vardım. Geçenlerde yağışlı bir günde rolanti motorunun tekrar dip gaz yapıp takılı kalması sebebiyle tekrar eskisini taktım. arada bir sapıtıyordu sapıttığında da - kutup başını 5 kere sök tak yaparak normale çekiyordum. Bazan gün boyu hiç sapıtmıyor, bazan arka arkaya bu sıkınyıyı veriyor. geçenlerde başka bir ustaya gittim orda bir UNO daha vardı aynı model 70 sx ie. Elimdeki 2. rolanti motorunu onun sokete taktığımızda cihaz çalışıyor benimkinde hiç çalışmıyordu . eğer benim sokette işlev yoksa neden bu sapıtmaları yapıyordu sıkıntı başka bir yerde midir acaba? bu sıkıntıların üzerine aracın elektrik tesisatını komple elden mi geçirmeliyim ne yapmalıyım? güvenilir elektrikçilerde yok piyasada.
Lpg montajı olarakta Lpg ciye belirtmem gereken birşey varmıdır. boğulmalar ve stop etme sonrası 5-10 snlik gaz kazağı ile akalı
Şimdiden Çok teşekkür ederim cevaplarınız için.
-
-
-
-
Sayın hocam digiplexle ilgili Mesajını aldım dediklerini yapacak usta bulacağım inşeALLAH
Rolanti motoruyla ilgili Bir sorum olucaktı
Şimdi kutup başını sök tak yapıp beyni sıfırlayınca araç soğukken rolanti motoru devreye giriyor olmalıkı rolanti 1000 devir ustunden baslıyor ne zaman lpgye geçip sapıtırsa Birdahaki soguk calistirmalarda lpgde rolanti düşük oluyor rolanti motorunun enjeksiyon beyninden komut aldigini dusunerek buna cozum Olsun diye enjeksiyon emulatoru takdırdım Fakat zerre faydası olmadı bu sorunu cozmem için ne yapmam lazım ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Westinghouse den fren pedalına hidrolik geliyor ancak fren hidroliğimde eksilme yok büyük ihtimalle eski ana merkezden kaçan yağ westinghouse nin içine boşalmış nasıl tahliye edebilirim içindeki yağı bilgisi olan varmıdır. -
Merhaba!...
Emülatörü sökün, kullanmayın!
web sitemde Benzinde çalışma sorunu çözümü olarak verdiğim tesisat şemasını birebir uygulayın!
Eğer birebir doğru bir şekilde uygulamayı başarabilirseniz, kontağı her kapattığınızda veya kontak anahtarı açık iken LPG anahtarı her LPG konumuna alındığında, Kutup başı sökülmüş gibi Enjeksiyon Beyni elektriği kesilecektir, Beyin RESET'lenecektir! Benzin konumuna aldığınızda temiz hafıza ile sıfır beyinle motor çalışacaktır.
uygulama sonrasında aracınızı öncelikle Benzinde çalıştırın ve gaz teli ayarınızı Benzin'de 800-850d/dk ayarlayın, sonrasında LPG'ye geçip Gaz Beyni üzerinden yeni duruma göre yeni rölanti-gaz ayarı yapın (LPG ustasına bilgisayara bağlatarak ayarlatın)
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
-
Peki piyasada ki yan sanayi westinghouse ler iş görüyor mu bitane frenci yan sanayiler orjinal i gibi uzun ömürlü olmaz bozulur demişti varmı böyle bir durum -
-
Tekrar merhaba Ali bey
Bir sorum olacak; Aracımda rolanti motorunun kafasını karıştıran, sensörlerden kaynaklı bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
-70 sx ie modellerinde kaç tane sensör vardır?
-İsimleri nedir ve konumları nerededir?
-Bunlar ölçülebilir mi?
-Ölçübilirse, ölçümlerini nerede yaptırabiliriz yada hangi cihazlarla ölçe biliriz.
-Eğer temin edilebilir cihazlarla ölçümü mümkünse ölçüm şekli ve değerleri nasıldır?
Ayrıca aracın benden önceki sahibi yada ustası potansiyel metrenin soketini çıkarıp adi bir bantla kapatmışlar. 1 senedir böyle. Ama aracın rolantisi son 3 aydır sıkıntı çıkarıyor. soket bazen rolanti motorunu hareket ettiriyor bazen hiç işlev yapmıyor.
Cevaplarınız Ve Değerli bilgileriniz için şimdiden çokça teşekkür ederim.
-
Merhaba!...
Rölanti sorunu LPG'de mi yaşanıyor? Benzin'de mi?
-
Şuanda benzin pompam yok yalnız araç benzinde çalıştığı zaman denemiştim rolanti birden bire 20 binlere çıktığında benzine almıştım ozamanda rolanti 15-20 arası gidip geliyordu sanki gaza basıp çeker gibi o olaydan sonra benzini düzgün kullanamamıştım -
Merhaba!
Rölanti sorununuz LPG'de mi yaşanıyor, yoksa Benzi'de mi? diye sormuştum! Net bir cevap verebilirdiniz!
Yazdıklarınızdan anlamaya çalışacağım! "rolanti birden bire 20 binlere çıktığında benzine almıştım" cümlenizden;
LPG'de çalışırken rölanti birden bire 20binlere çıktığında benzine aldığınızı anlıyorum! yani birden bire devir yükselmesi LPG'de meydana gelmiş!
LPG'de çalışırken rölanti motorunun çalışmaması gerekir! lpg'de çalışırken rölanti motoruna, enjeksiyon beyni'ne, oksijen sensörüne, kelebek sensörüne (potansiyometre), ısı müşürüne (sensörü), ihtiyaç yoktur. hatta çalışmamalıdır!
Sizin aracınızda, LPG elektrik tesisatı doğru yapılmamış, LPG çalışırken aynı zamanda Benzin enjeksiyon yakıt sistemi'de çalışırsa kaos oluşur, LPG ustaları Unoie motorunun gövdesi slx gövdesi olduğu için Tempra-Tipo-Doğan-Kartal gibi slx motorlardan zannettiklerinden yanlış uygulama yapıyorlar! Enjektörü veya sensörleri, ya röle ile yada emülatör ile uyutuyorlar, Unoie'de bu tür uygulamalar yanlıştır!
LPG'de çalışırken --Enjeksiyon Beyni-- uyutulmalıdır yada devre dışı bırakılmalıdır!
aksi halde motorunuz LPG'de çalışıken, enjeksiyon beyni ölçümlerde LPG'yi tanımadığı için Benzin yakıtında çalışıldığını düşünüyor, LPG yakıtı değerleri Benzin'den farklı olduğundan Beyin hata kodları üretiyor ve rölantiyi değiştirmeye çalışıyor!
sensörleri uyutmak veya rölelemek Enjeksiyon Beyni'ni uyutmaz!
Durum bu!
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
-
Evet Ali bey Lpg de iken yaşanıyor. Peki sizin şema ile paylaştığınız roleli resetleme sistemini uyguladığımızda, beyin kendini LPG ye göremi çalıştırıyor? Yada Lpg için devre dışımı kalıyor? Eğer lpg ye göre çalışıyorsa sensörlerde çalışıyormu? Henüz şemayı uygulayacak bir elektrikçi bulamadım. Bulana kadar resetleme işlemini manuel mi yapsam acaba. Kusuruma bakmayın Ali bey, bu konuda biraz kafam karışık pek anlayamadım. -
Merhaba!...
şema uygulandığında Beyin; LPG için devre dışı kalıyor!
Sizin aracınızda Beyin resetleme işe yaramayacaktır; çünkü sizin aracınızda lpg tesisatı yanlış uygulandığından, beyin hala çalışmakta, rölanti Benzin yakıtına göre değiştirilmektedir! Beyin LPG'yi ölçer, tanımadığı için Benzin yetersiz diye düşünüp rölantiyi arttırır!
önerdiğim şema; Orjinal elektrik tesisatına LPG montajı sırasında, motorun Benzin den çıkıp LPG ile çalışması için gerekli eklenen röle ve kabloları gösterir.
bu şemayı yukarıda bu 396. sayfada birkaç mesaj önce sorulara cevap olarak, LPG'siz orjinal Uno tesisatı ile alt alta yayınladım ki LPG ustalarının eklediği kısım anlaşılsın!
Bu şemada LPG ustalarının tesisat uygulaması düzeltilmiş şekildedir! yani aynı rölelerin bağlantı şekli "doğru olacak şekilde" değiştirilmiş, bu sayede; Unoie LPG sonrası Benzinde çalışma sorununun çözümü olan "Beyin Resetleme = Kutup başı sökme takma"" Beyni LPG yakıtında iken devre dışı bırakma" işlemi otomatik gerçekleşmektedir.
Sizin aracınızda LPG'de kullanılırken rölanti değişiyor ise, Beyin hala devrededir, Sizin için kestirme çözüm;
-Beyni sökün!
işte bu kadar, artık beyin olmayacak ancak motor yinede LPG'de çalışacaktır!
aynı zamanda, beyin sökme takma işlemi "Beyin Resetleme" de olacaktır".
Beyni tekrar yerine taktığınızda, hata kodları silinmiş olacaktır, Benzinde sorunsuz çalışacaktır.
LPG'ye geçerken Beyni tekrar sökmelisiniz!...
Başarılar Dilerim!...
Hoşçakalın!... UnoCAN'sız kalmayın!...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar4002 -- 2 Şubat 2021; 22:11:18 >
-
Tekrardan verdiğiniz değerli bilgiler için çokça teşekkür ederim Ali bey en azından şemayı uygulayana kadar bu şekilde idare edeyim teşekkürler sağlıcakla kalın :)
-
Merhabalar. @yazar4002 daha önce yag tavsiyesi istemiştim sizden. Uno 1.1 60s 1994 model için. 15W50 demiştiniz. Marka tavsiyesi istesem hangi markanın 15W50 yağını alsam daha iyi olur?
Bu arada LPG yok aracimda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Flooo -- 10 Şubat 2021; 0:15:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X