Şimdi Ara

.DH FIAT DoBLo' TAKIMI!! (151. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24.924
Cevap
15
Favori
1.274.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 149150151152153
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 2008 doblo premıo

    takım iyi geceler
    birde arkadaşlar yakıt tasarruf kiti diye bir mevzu var mazot hortumunun üstüne takılyormuş bu konuyla ilgili bilgisi olan;kullanan varmı
    ben bu konuyu bir yerden hatırlıyorum ama nereden


    bunlar daha önce defalarca test edildi %99 başarısız çıktı bana göre para tuzağı.
    belki önemsiz bir miktar tasarruf sağlar ama doğru lastik basıncı temiz hava filitresi kadar olmaz sanırım.
    kullana insanlar birazda psikolojik olarak aldanıyorlar.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)




  • geremy yine nöbetcisin herhalde abi bende dayanabildigim kadar buradayım bu gece


    arkadaşlar doblonun geyik testi videosu varmı bildiginiz eger varsa link koyunda izleyelim :))
    _____________________________


    <---DoBLo TeAm--->

    2006 1.4FİRE COMBİ

    kimisi için sadece forum bizim için AİLE.
  • EVET BUGÜN SABAHCIYIM
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • http://www.tsrsb.org.tr/tsrsb/Kazatespittutanagi/

    1 nisandan itibaren yürürlüğe girecek olan kaza tespit tutanağını bu linkden alabilirsiniz.

    nasıl kullanılacağını anlatan ayrıca örnek olarakda doldurulan tutanakda var.
    kazasız belasız sürüşler dilerim.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • teşekkürler iyi geceler
    _____________________________


    <---DoBLo TeAm--->

    2007 1.3 Premio
  • iyi geceler takım yarın görüşmek üzere
    _____________________________


    <---DoBLo TeAm--->

    2006 1.4FİRE COMBİ

    kimisi için sadece forum bizim için AİLE.
  • bagaj havuzu işini araştırmıştım bir ara. halıflex çok pislik tutuyordu, ama havuzu buralarda bulamadım. ben de döşemeciye yaptırdım. tabanı koltukların altına kadar muşamba ile ( resimlerdeki malzeme) kaplattım 30 YTL verdim iyi oldu.
    _____________________________

    2006 Dobló 1.3 Multijet Dynamic Lux Ateş Kırmızısı
    Anamur/Mersin
  • aracının içi çok kirlenenler döşemeciye gidip koltukları söktürüp tabanı komple muşamba tarzı bir şeyle kaplatabilirler tahminim max.50 ytl tutar.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • günaydın doblo takımı herkese iyi hafta sonları.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • arkadaşlar günaydın
    _____________________________
  • günaydın herkese güzel hafta sonları
    _____________________________
  • günaydın doblo team şimdi çıkıp bi arabayıo güzelce yıkıyım bizim buralarda dindi yağmur
    _____________________________
    Fiat Palio Van 1.3 Active AC
  • forumda bakıyorum bazı araçların ecu su na yeni yazılım yükleniyormuş acaba doblo yada yapılabilirmi bu
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    forumda bakıyorum bazı araçların ecu su na yeni yazılım yükleniyormuş acaba doblo yada yapılabilirmi bu


    yüklenme ihtimali yüksek.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • MAZOT YERİNE BENZİN PAHALIYA MAL OLDU
    SON GÜNLERDE VASIFSIZ İŞÇİ ÇALIŞTIRAN PETROL ŞİRKETLERİ MAZOT YERİNE BENZİN VEYA BENZİN YERİNE MAZOT KOYARAK BİR ÇOK ARACIN ARIZALANMASINA SEBEP OLUYORLAR.
    ARAÇLARA BENZİN YERİNE MAZOT VEYA MAZOT YERİNE BENZİN KOYAN PETROL ŞİRKETLERİ BU KEZ BALTAYI TAŞA VURDU.ÖZELLİKLE VASIFSIZ ELEMAN ÇALIŞTIRAN PETROL ŞİRKETLERİ BU YANLIŞIĞIN KENDİLERİNDEN KAYNAKLANMDIKLARINI BELLİRTEREK MASRAFLARI ÖDEMEMEK İÇİN TÜRLÜ BAHANELER PEŞİNDE KOŞARAK VATANDAŞLARI MAĞDUR OLMASINA SEBEP OLUYORLAR.RESİMDEDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ BU KEZ HAKKINI ARAYAN VATANDAŞ ELİNDEKİ BELGELERLE FİRMA SAHİPLERİNİ KÖŞEYE KISTIRARAK HAKLI OLDUĞUNU BELLİRTİP MASRAFLARI PETROL ŞİRKETİNİN KARŞILAMASINI SAĞLADI.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
  • ABS Nedir, Nasıl Çalışır ?
    ABS, kullanıldığı taşıtın kararlılığını, manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir.
    -tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir.

    ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.

    ABS nasıl çalışır?

    Sürücü dört-tekerlek ABS 'li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.

    Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS'lerin farkı

    Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.

    Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.

    ABS'nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

    ABS'lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.

    ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler

    Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:

    Ayağınızı frenin üzerinde tutun

    Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS'nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının. Ancak, arka-tekerlek ABS ile donatılmış taşıtlarda, ön tekerleklerin geleneksel frenler gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü taşıtı yönlendirebilmek için, fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır.

    Durmak için yeterli mesafe bırakın

    İyi koşullarda öndeki taşıtlar üç saniye, kötü koşullarda daha fazla süre geriden takip edilmelidir.

    ABS ile sürüş pratiği yapın

    ABS çalışırken meydana gelen basınç dalgalanmalarının nasıl hissedildiğini öğrenin. Acil frenleme yapmak için boş alanlar ve park yerleri uygun olabilir.

    Aracın kullanım kataloğuna bakın

    ABS ile ilgili ilave sürüş bilgileri için aracın kataloğuna bakmayı ihmal etmeyin.

    ABS'li taşıtı çılgınca kullanmayın

    ABS'li taşıt size virajları hızlı dönme, şeritleri ani değiştirme veya ani manevralar yapma hakkı vermez. Bu tür davranışlar ne uygun ne de güvenlidir.

    Frenleri pompalamayın

    Dört tekerlek ABS'li taşıtlarda freni pompalamak, sistemi açıp kapatmaktadır. ABS frenleri sizin yerinize otomatik ve çok daha hızlı oranda pompalamakta ve iyi yön kontrolü sağlamaktadır.

    Direksiyonu unutmayın

    Dört tekerlek ABS, acil frenleme durumunda sürücünün yön kontrolü yapmasını sağlar. Yönlendirme sırasında taşıt tam olarak duruncaya kadar, ayağınızı fren pedalına sertçe basılı olarak tutun. Ayağınızı fren pedalından ayırmayın zira bu ABS'yi ayırır. ABS ile frenleme sırasında yönlendirme yeteneğiniz olsa bile, taşıtınız kaygan yolda kuru yoldaki kadar keskin dönemeyebilir. Arka-tekerlek ABS'li taşıt kullanan sürücüler dikkatli ve sertçe fren yapmalı ve tekerleklerin kilitlenmeye başladığını hissettiklerinde, basıncı bir miktar azaltmalıdırlar.

    Mekanik gürültüler ve/veya küçük pedal titreşimlerinden paniklemeyin

    ABS-donatılmış taşıtla fren yaparken meydana gelen mekanik gürültüler ve/veya küçük pedal titreşimlerinden paniklemeyin. Bu koşullar normaldir ve sürücünün ABS'nin çalıştığını anlamasını sağlar.

    ABS genellikle geleneksel frenlerden daha çabuk durdurur ancak, fizik kanunlarını değiştiremez

    ABS genellikle ıslak yüzeylerde ve buzlu veya sertleşmiş kar kaplı yollarda iyi frenleme sağlayabilmektedir. Her ne kadar genellikle geleneksel sistemlerdeki sert frenlemede karşılaşılan tehlikeli tekerlek kilitlenmesi kadar olmasa da, kumlu çakıllı yollarda veya yeni yağmış kardaki frenlemede durma süreleri daha uzun olabilir
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)




  • Dizelin avantaj ve dezavantajları
    2007 yılında satılan her 100 araçtan 53'ü dizel olurken, 2008'in ilk iki ayında bu oran yüzde 54'e yükseldi..
    Akaryakıt fiyatlarındaki artış ve dizel yakıt kalitesinin gelişmesiyle birlikte Avrupa'da olduğu gibi 'dizel' Türkiye'de de son yılların gözdesi oldu. Rakamlar bunu net olarak ortaya koyuyor. 2007 yılında satılan her 100 araçtan 53'ü dizel olurken, 2008'in ilk iki ayında bu oran yüzde 54'e yükseldi. Peki dizelin avantajları ve dezavantajları nedir:

    AVANTAJLARI

    Dizel araçlar benzinlilere göre ortalama yüzde 30 tasarruf sağlıyor.

    Dizel yakıtlar benzine göre yüzde 20-25 daha ucuz.

    Dizel yakıt tüketimli araç teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, artık dizel yakıtlı araçlar motor gücü ve tork değerleriyle yüksek performans ve keyifli bir sürüş sunuyor.

    Dizel araçlar ikinci elde daha fazla prim yapıyor.

    Doğru yakıt kullanıldığı takdirde dizel motorlar yüzde 25 daha az karbondioksit üreterek çevreyi koruyor.

    Dizelin maliyeti 30-35 bin

    DEZAVANTAJLARI

    Benzinli araçlara göre hem alırken daha pahalı, hem de bakım masrafları yüksek. (Son yıllarda bu oranlar düşüşe geçti)

    Uzmanlar bu yüzden yılda 30-35 bin kilometrenin altında yol yapanlara almalarını önermiyor.

    Benzinli araca göre dizel araçlarda yağ değişimi daha fazla. Dizel araçlarda 7 bin 500 veya 10 bin kilometrelerde yağ değişiminin mutlaka yapılması gerekiyor. Benzinli araçlarda ise 15 bin ve 20 bin kilometrelerde yapılıyor.

    Benzinli araç bir kez yağ ve filtre değişimi için servise giderken dizel araçlar iki kez gitmek durumunda kalıyor. Dizel araç sahiplerinin euro dizel yerine kükürt oranı yüksek olan motorini kullanmaları halinde pompa ve enjektörlerinin kısa sürede kullanılmaz hale geldiği de ortada.

    Diğer taraftan garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızaları normal dizel araçlarda 1000 YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL’ye kadar çıkabiliyor. Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında.

    Sonuçta ilk başta ’biraz fazla para verip yakıtta bunu telafi ederim’ diyenler, aracın garantisi bittikten sonra olası arızalarda yapacakları masrafları düşünürlerse zararlı çıkabilirler. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor.


    Ani gaz-fren yakıt tüketimini arttırır !
    Şehirlerarası yollarda en az yakıt tüketimi 80-90 km hız arasındadır. 90 kilometrenin üstünde her kilometre yakıt tüketiminizi yüzde 1 artırır..
    27 Aralık 2007 / 15:52Yorum EkleYazıyı GönderYazdırDiggDel.icio.usFacebookArtan akaryakıt fiyatları, otomobil keyfine darbe vurdu. Otomobil sahiplerinin yakıt faturası giderek yükselmeye başladı. Fakat, yükselen yakıt faturasını düşürmenin bir çaresi var. Aşağıdaki önerileri dikkate alırsanız, az yakıtla çok kilometre yapabilirsiniz.

    * Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Çünkü devamlı olarak aracınızı frenler ya da gaz pedalına sıkça basarsınız. Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olur. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 artırır.

    * Şehirlerarası yolda en az yakıt tüketimi 80-90 km. hız arasındadır. 90 km.'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.

    * Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler.

    * İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır.

    * Şehirlerarası yola çıkarken, hararet göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin.

    * Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın.

    * Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının. Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar.

    * Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin;

    * Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun.

    * İmkanınız varsa sabah veya akşamın geç saatlerinde deponuzu doldurun.

    * Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü benzinde buharlaşma daha fazladır
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)




  • 10 saniyenizi ayırın, hayatınızı kurtarın
    10 Saniyenizi ayırın, hayatınızı güvence altına alın Ayıracağınız zaman sizin ve sevdiklerinizin hayatlarını kurtarabilir.
    50 km/saat süratle bir kaza yaptığınızda, sadece 0.015 saniye sonra hava yastıklarınız tam şişmiş ve emniyet kemeriniz ise aktif gergiyle sizi koltuğunuza sabitlemiş olacaktır. Bu durumda yaralanmadan bir kaç saniye içinde aracınızdan rahatça inebilirsiniz.


    Ama - kaza anından 0.14 saniye sonra eğer arka camın önünde herhangi bir şey bırakmışsanız ki bu sadece 2 kg ağırlığında bir ajanda bile olabilir, bu ajanda siz durduğunuz halde o hala 50 km/saat hızla seyahat etmeye devam ettiği için 40 kg dan fazla bir ağırlıkla kafanıza çarpacaktır. Aracınıza sizin can güvenliğiniz için konmuş olan hava yastıkları ve aktif gergili emniyet kemerleri siz araç içinde gerekli tedbirleri almadığınız sürece yeterli olmayabilir.

    Eşyalarınızı bagajda veya koltuk arkasında taşıyın, taşıttırın.

    Çocuklarınızı otomobilinizin her zaman arka koltuğuna ve emniyet kemerleri takılı bir şekilde oturtunuz. Yaşları küçük olan çocuklar mutlaka kendileri için özel olarak üretilen araç koltuklarına oturtulmalı ve kemerleri sıkı olarak takılmalıdır.

    50 km/saat bir hızla meydana gelen kazada 4 yaşındaki bir çocuk öne doğru 400 kg.lık bir ağırlığa eşit güçte savrulur (Bu küçük bir filin ağırlığına eşittir).
    Doğru olarak araç koltuğuna bağlanan çocukların kazaların %75 hiç zarar görmedikleri ve büyük kazalarda ise % 67 korundukları tespit edilmiştir. Buna karşılık ailelerin % 80 'inin çocuklarını koltuğa bağladığı fakat bunun ise % 50 ile 70 arasında yanlış yapıldığı ve çocukların gevşek bağlandığı tespit edilmiştir. Çocuk koltuklarının büyük bir kısmının da çocuklar için küçük olduğu belirlenmiştir.

    Çocuk koltuğu alırken lütfen doğru seçimi yapmak için yetkililerden yardım alınız. Çocuğunuzu koltuk üreticisinin talimatlarına göre yerleştiriniz ve bağlayınız.
    Aracınızla seyahat ettiğinizi ve önde giden araç ani durduğu için sert bir fren yaptığınızı düşünün. Arkanızdan gelen sürücü sizin kadar ani fren yapamaz ve size arkadan çarpar ise başınız beklemediği bu darbe yüzünden hızla geriye gidecek ve darbe sona erdiği anda ise aynı hızla öne doğru ilerleyecektir. Bu duruma "whiplash" adı verilir. Bu durum kısaca akselerasyon ve ters akselerasyon yaşayan boynunuzda oluşan enerji transferidir. Boyun kaslarınız böyle bir darbeyi ememez ve kaslarda gerilme ile kemiklerde, damarlarda ve sinirlerde hasara yol açabilir. Bu durumun oluşması için sadece 10 km/saat hızla bir çarpışma yeterlidir.

    Bu tür kazaların en sık görülen yaralanma türü "whiplash"tir. Arka başlık doğru olarak ayarlanmayan araçlardaki bu şekilde oluşan kazaların % 95'inde kişiler boyun zedelenmesine maruz kalmıştır.

    Daha yüksek süratlerde oluşan arkadan çarpma durumlarında boyun kırılmaları en çok oluşan durumlardandır.

    Aracınızın başlıklarını üst noktasının baş seviyenizin üst noktasına gelecek seviyede ayarlayınız ve buna üşenmeyin.

    Araçta oturan herkesin emniyet kemeri takması artık tüm Avrupa'da benimsenmiştir. Bunun sebebi ise araçlarda meydana gelen kazalarda emniyet kemerlerinin hayat koruyucu özelliğidir. Emniyet kemeri sadece önde oturanların değil ayrıca arkada oturanlarında takması gereken bir donanımdır.

    50 km/saat hızla oluşan bir kazada arka koltukta oturan bir yetişkin 3.5 ton ağırlıkla öne savrulur, bu bir filin ağırlığıdır. Hayati tehlike sadece öne fırlayan yolcuda değil aynı zamanda çarpacağı sürücü veya önde oturan yolcuda da olacaktır. 3.5 ton ağırlıkla ön koltuğa çarpan yolcu ön koltuğu kıracak ve öndeki yolcu, aracın göğüs kısmı ile koltuğunun üzerine çıkmış bir filin ağırlığı arasında sıkışmış etkisi ile karşı karşıya kalacaktır.

    Emniyet kemerlerinizi takın ve taktırın !





    Araç camındaki buzları önlemenin püf noktaları
    Kış mevsiminin gelmesi ve geceleri hava sıcaklıklarının eksi derecelere düşmesi nedeniyle araç camlarında oluşan buzlanma, alınacak birkaç tedbirle önlenebilir.
    Yaşanan soğuklar ve gece hava sıcaklığının düşmesi, özellikle araçların camlarında buzlanmalara neden oluyor. Temizlenmesi zor olan camlardaki buzlanmayı alınacak birkaç tedbirle önlemek mümkün.

    Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Mete Kalyoncu, kış mevsiminin gelmesiyle araç camlarında oluşan buzlanmanın sürücülerin görüşünü olumsuz yönde etkilediğini belirterek, "Eğer gecenin soğuk geçeceği ve don olacağı belli ise silecek suyuna donmayı önleyici kimyasallar mutlaka ilave edilmeli. Bu hem silecek suyunun hem de boruların donmasını engeller. Ayrıca silecekler de gece yukarı kaldırılmalı ya da camla arasına karton konulmalıdır. Bu sileceklerin cama yapışmasını engeller" dedi.

    Şoförlerin araçlarında mutlaka buz kırıcı ve buz çözücü bulundurması gerektiğini de dile getiren Mete Kalyoncu, "Camlardaki buzlanma için buz kazıyıcı, buğulanma için ise buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için mutlaka araçlarında olması gereken malzemelerdir. Araçlar mümkünse kapalı mekanlarda tutulmalı, kapalı garaj yoksa branda kullanılmalıdır. Araç üzerinde ve camlarında biriken karlar temizlenmeli, araç çalıştırılıp ısıtıldıktan sonra kalorifer yardımıyla buz ve buğu çözülmelidir. Camlar ısıtılmadan silindiği taktirde cam ve silecekler tahrip olabilir. Ön cam buğulandığında yan camlardan biri hafifçe aralanmalı, aracın kalorifer sistemi cama yönlendirilerek son hızda çalıştırılmalıdır. Buzlu camın üzerine sıcak su dökülmemelidir. Bu camın çatlamasına neden olabilir" şeklinde konuştu.




    Klimayı Açınca Aracınız Hararet Yapıyorsa
    Klimayı açınca araç hararet yapıyorsa iki durum söz konusu olabilir; Araç motorunun radyatöründe bir sorun olabilir.
    içi ya kireç yapmıştır, ya da kötü hava şartlarından dolayı dışarıdan radyatör peteklerinin arasına çamur dolmuştur. Aracım radyatörünü tazyikli su ile yıkatmakta fayda vardır.

    Diğer ikinci bir durum ise soğutma fanından kaynaklı olabilir. Klima açıldığında soğutma fanı devamlı çalışmaktadır. Eğer fan, herhangibir arızadan dolayı çalışmıyorsa araç yine hararet yapacaktır.
    _____________________________
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)




  • ELİNE SAGLIK GEREMY +1
    _____________________________


    <---DoBLo TeAm--->

    2006 1.4FİRE COMBİ

    kimisi için sadece forum bizim için AİLE.
  • 
Sayfa: önceki 149150151152153
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.