Şimdi Ara

|||>>>DH BİSİKLET KULÜBÜ<<<||| (..::26::..ÜYE ) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.501
Cevap
32
Favori
307.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya arkadaş tırmanış mı yapacak sanki Ben o açıdan gereksiz demek istemiştim (boynuz olmadığını da bazı stok modellere bakarak söyledim) ama açıklamaya üşenince biraz sallama gibi oldu haklısın.

    Ama birçok kullanıcı için gereksiz olduğuna inanıyorum, hem tırmanış yapmayacaklar hem de boynuzun etkisi ancak bu yarışma gibi uzun tırmanışlarda etkisini gösterir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 11 Eylül 2007; 20:35:06 >
  • o zman kalsın bu kadar sert çıkacağınızı bilseydim hiç açmazdım konusunu
  • arkadaşın ne tarzda kullandığını bilmiyoruz. varsayımlar üzerine bilgi vermektense yeterli açıklama ile bilgi vermek daha sağlıklı olur. kişisel tercihimizi mesajın tümüne yayarak doğru budur dersek yanlış olur. şahsi fikrimizi ayrıca belirtebiliriz.

    ilk mesajım bilgilendirme amaçlıydı ama sert cıktıysam yinede özür dilerim
  • Haklısın ya niye öyle öznel ve sert söyledim ben de bilmiyorum, şöyle söylesem daha iyi olacak: eğer boynuzu olmayan bisiklete boynuz takacaksan frenlerin falan yerlerini iyi ayarla, görüntüyü karizma yapayım derken kontrolü zorlaştırma..

    Pek yapmazdım ama bana bi ara geldiler heralde, kusura bakmayın..
  • yok yaw ben ölesine söledim sonuçta sizden fikir istedim cevabıda yanlış olduğuymuş tavsiyenize saygılıyım
  • Aslına bakarsan cevabı yok. Benim takma dememdeki nokta boynuzu takarken frenleri zor kullanılacak şekilde kaydırman, komple gidonun boyunu azcık kısaltmış olman, veya elcikleri kesip sonradan sinir olman gibi durumlara karşı uyarmaktı. Ama nedense coşmuşum Boynuzlu olarak arkadaşın Bianchi Snake'ini kullanmıştım güzeldi, bi rahatsızlık vermiyor, sen görüntüsünü de seviyormuşsun, bence tak..
  • Bence boynuzsuz bisiklet hiç bir seye benzemiyor..
    Ayrıca boynuz düzyolda örnein sahil yolunda giderken insan aynı yeri tuta tuta omuzları bi garip oluyo ve agrıyo,ara sıra degişlik yapması geriyo..
  • Çift amortisörlüye boynuz gitmiyor şimdi düştü benim jeton, o yüzden ben sevmiyorum, yoksa düz kadroda şık duruyor genelde.
  • eveeeeeet işte bu o zaman takıyorum ne kadar bunların fiyatları?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruk_bob_marley

    eveeeeeet işte bu o zaman takıyorum ne kadar bunların fiyatları?



    Pek para degilyaa bnm bisikletimdeikler KAWEİ MARKA-ALEMİNYUM 15ytl sirkeci taraflarnda fiyat biras daha artıyor..
  • 20 ytl filan KAWEİ MARKA-ALEMİNYUM boynuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polotje



    ne oyle kamyon gibi 20 kilo

    bende var toplama 8,5 KILO nasil hafifletirim diye bakiyorum

    kendim topladim tamircilik yapiyorum isteyen varsa satabilirim
    lx ve xt kombine xt paralel V break
    arka ruble sekizli en kucuk 11 li marzoski suspansiyon falan filan

    sorulai olan var sa cevaplarim



    İnanmıyorum o donanımla 8.5 kg geleceğine. Hele ki Marzocchi ile mümkün değil. Full XTR yapsan bile 9.0 kg'a inebilirsin. Lütfen iddialarımızda biraz gerçekçi olalım. Ama illa ısrar edecekseniz, gelip görmek, tartmak isterim
  • Disk frenle ilgili yanılgılar hakkında biraz bilgi vereyim. Disk frenin en büyük avantajı (yarışanlar için daha farklı avantajları da var) hobi amaçlı kullanan insanlara yağmurlu havalarda da bisiklet kullanma imkânı vermesidir. Çünkü ıslak zeminde V-Fren tutmaz. Baradine marka ıslak zemin kartuşları var, onlar haricinde piyasadaki diğer V-Fren kartuşları (pabuç da diyolar) ıslak zeminde hem çok hızlı erir, hem de iyi fren verimi sağlayamaz. Disk frende bu sorun yoktur, çamurlu ve ıslak zeminde mükemmel tutuş sağlar.

    Mekanik ve hidrolik arasındaki fark, fren tutuşudur. Mekanik disk fren, V-Fren gibi bir tel ile kullanılır ve fren tutuşu normal şartlarda V-Fren'den farksızdır, hatta paralel baskı bir V-Fren'den daha da kötüdür. Mekanik disk fren gereksiz ağırlıktır, hafif V-Frenler varken. Hidrolik ise üstün fren performansıyla bilinen bir fren çeşididir. V-Fren ya da mekanik disk fren ile kıyaslanamayacak bir tutuş sağlar. Özellikle kötü hava koşullarında yarışanların kurtarıcısıdır. Ben Belgrad ormanında yarışırken çok dik bir inişte, frenleri kilitleyemediğim için yuvarlana yuvarlana inerken, hidrolik disk kullanan arkadaşlar önü ve arkayı kilitleyerek akıp gittiler resmen Ancak normal biri bisiklet kullanıcısına (yarışmayan) hidrolik fren çok lüks ve ekstra gereksiz ağırlık olur. Onun yerine; ''iyi tutsun'' diyorsanız Shimano'nun en alt seviyesi de olsa bir V-Fren sistemine geçmenizi tavsiye ederim. Kartuşlarınızı da düzenli bir şekilde değiştirdiğiniz zaman hiçbir problem yaşamazsınız. Ayrıca bir kartuşu 1 yıldan fazla kullanmak çok yanlış. Yarışan insanlar neredeyse iki-üç yarıştan sonra değiştirir, ama normal kullanıcıların 6-7 ayda bir değiştirmeleri gereklidir. Değiştirdiğinizde de 1-2 milyonluk Çin mallarıyla değil, Shimano ya da Baradine ile değiştirmenizi öneririm.




  • Baya güzel bi disk fren özeti yapmışsın. Mekanik ve dandik bi ön disk fren kullanan biri olarak V-Brake'in kuru havada çok daha iyi olduğunu biliyorum. Bi kere de hidrolik diskli bi bisiklete binmiştim 10dk'lığına, mükemmel kilitliyor diski, sistemi şu zaten: senin fren koluna verdiğin baskıyı bir nevi yağ dolu cendere sistemiyle kat kat büyüterek disk'in oraya aktarıyor, balatalar da hayvansı derecede güçlü bir baskı uyguluyor disk'e, sonuç her hava şartında mükemmel frenleme oluyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SERCAN_MTB

    Disk frenle ilgili yanılgılar hakkında biraz bilgi vereyim. Disk frenin en büyük avantajı (yarışanlar için daha farklı avantajları da var) hobi amaçlı kullanan insanlara yağmurlu havalarda da bisiklet kullanma imkânı vermesidir. Çünkü ıslak zeminde V-Fren tutmaz. Baradine marka ıslak zemin kartuşları var, onlar haricinde piyasadaki diğer V-Fren kartuşları (pabuç da diyolar) ıslak zeminde hem çok hızlı erir, hem de iyi fren verimi sağlayamaz. Disk frende bu sorun yoktur, çamurlu ve ıslak zeminde mükemmel tutuş sağlar.

    Mekanik ve hidrolik arasındaki fark, fren tutuşudur. Mekanik disk fren, V-Fren gibi bir tel ile kullanılır ve fren tutuşu normal şartlarda V-Fren'den farksızdır, hatta paralel baskı bir V-Fren'den daha da kötüdür. Mekanik disk fren gereksiz ağırlıktır, hafif V-Frenler varken. Hidrolik ise üstün fren performansıyla bilinen bir fren çeşididir. V-Fren ya da mekanik disk fren ile kıyaslanamayacak bir tutuş sağlar. Özellikle kötü hava koşullarında yarışanların kurtarıcısıdır. Ben Belgrad ormanında yarışırken çok dik bir inişte, frenleri kilitleyemediğim için yuvarlana yuvarlana inerken, hidrolik disk kullanan arkadaşlar önü ve arkayı kilitleyerek akıp gittiler resmen Ancak normal biri bisiklet kullanıcısına (yarışmayan) hidrolik fren çok lüks ve ekstra gereksiz ağırlık olur. Onun yerine; ''iyi tutsun'' diyorsanız Shimano'nun en alt seviyesi de olsa bir V-Fren sistemine geçmenizi tavsiye ederim. Kartuşlarınızı da düzenli bir şekilde değiştirdiğiniz zaman hiçbir problem yaşamazsınız. Ayrıca bir kartuşu 1 yıldan fazla kullanmak çok yanlış. Yarışan insanlar neredeyse iki-üç yarıştan sonra değiştirir, ama normal kullanıcıların 6-7 ayda bir değiştirmeleri gereklidir. Değiştirdiğinizde de 1-2 milyonluk Çin mallarıyla değil, Shimano ya da Baradine ile değiştirmenizi öneririm.



    sercan_mtb yagmurlu hava v-fren tutmaz demişssin..Butür Konularda çogul konuşmamalısın,çünkü bnm frenlerim tam tersine yagışlı havada daha güzel tutuyo ayrıca bn nice disk frenler gördüm fren denilen birşey yok..




  • V-Brake'in ıslandığında daha güzel tutuyor olması için balata yerine sünger falan olması lazım Nasıl oluyor o iş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 20 Eylül 2007; 0:04:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sahinoz31

    V-Brake'in ıslandığında daha güzel tutuyor olması için balata yerine sünger falan olması lazım Nasıl oluyor o iş?



    KULLANMAYAN BİLEMEZ,BURDA ANLATMAKLADA OLMAZZ
    BNM FRENLERDE ÖYLE,AYRICA İİ TUTMASININ NEDENİ VFREN DEGİL ÜSTÜNDEKİ PABUCLARDIR

    KALİTELİ BİR PABUC DİSK FRENLE AYNI İŞİ GÖREBİLİR..
  • Güzel bi maddeden yapılmış olsa zınk diye yada kontrollü durur
  • Ben de V-Brake kullanıyorum. Ama ıslanınca tutuş artışı olduğunu hiç görmedim. Belki ben farketmedim, ama disk'in avantajının ıslakken daha iyi tutması olduğunu biliyorum araştırma yaparken birkaç yerde okumuştum..
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.