Şimdi Ara

Devrim... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Herhangi bir firma.Atıyorum benim firmam araba üretecek.Sizce koç sabancı vb.. bu işi hemen durdurtmaz mı?Sabancı koç işin kolayını bulmuşlar yurt dışından getir parçaları burda monte et sonrada yerli araba alın diye millete baskı kur.Sırf arabaların satsın diye devlete baskı ku ve ehliyeti ilkokul mezunlarına verilmesini sağla.Sonrada yüzlerce rafik kazası(bu her ilkokul mezunu bilinçsiz arakullanır anlamını taşımıyor)

    Ben %100 yerli sermaye araba üreteyim hemen beni alaşşağı ederler.Bunun bir çok örneği görülmüş.
    Sevgili koç 50 yıl önce migros adı altında süpermarketler zinciri kurup yıllarca onlara isim hakkı vereceğin KOÇ mağazalar zinciri kursaydı yerli uçak gemisi üretiyorduk belkide şimdi.Ama o ne yaptı gitti kolay yoldan parayı kazanmayı seçti.Sabancıda aynı hepsi aynı.O yüzden bu işler yalan lmaz olamaz.Üreten adamdan ithalatçıya göre vergiyi daha çok alırsan adam üretmez tabiki.O da ayrı mevzu ama ben milyon dolarlarla oynayan biri olsam ülkeme istihdam sağlamak için onlarca fabrika kurar.Kendimarkamı üretirim.vs vs vs anlat anlat bitmez.Git koça sabancıya aynısını sor oda bana hak verir(görünürde,hatta ülkesini onlardan çok seven yoktur,tv ye çıkıp ülkenin gidişi kötü bi şeyler yapmak lazım der.Halbuki her şey onun elindedir.4,5 milyar krediyi istediği zaman istediği gibi devletten çekebilecek güçtedir....)

    Boş verin bu işler yalan olmuş.Ahhhh atatürk 10 sene daha yaşasaydı yukarda bahsedilen uçak fabrikasından belkide 10larca olacaktı......




  • O ŞARTLARDA MİLLİ KAYNAKLARLA ÜRETİLMİŞ BİR ARAÇ GELİŞTİRİLMİŞ OLSAYDI BELKİDE ŞİMDİ KENDİMİZE AİT GÜZEL BİR ARAÇ MARKAMIZ OLACAKTI.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    artık biz niye kalkınamıyoruz, biz niye geri kalıyoruz, avrupa birliği kapılarında sürünüp, niye bi sürü değerlerimizden taviz veriyoruz, niye kendi arabamızı üretmiyoruz filan diye sormayın. bu ülke kahraman ürettiği kadar hain üretmekte de çok başarılı bir ülkedir.

    elin adamı gelir, senin yapmanı istemediği bi şey varsa zayıf karakterli, maddiyatı bütün değerlerinin önüne geçmiş, haysiyetsiz, şerefsiz bi kaç hain bulur, köpeğin önüne kemik atar gibi atar önlerine üç-beş kuruş, satın alır, el altından her türlü hinliği yapar, bütün memleketin istikbali ile oynar, o parayla satın alınan kahpeler ve dönekler de, bir milletin geleceğiyle, istikbaliyle oynadığının farkında bile olmadan belki de bunu bile bile, ceplerindeki o pis paranın tadını çıkarırcasına, göğüslerini gere gere aramızda dolaşırlar. biz de ağzımız bi karış açık, aval aval seyreder, böyle forumlara girer, "niye biz kendi arabamızı üretemiyoruz, bu iş bu kadar zor mu, falan firma iflas etmiş çinliler almış, biz niye almadık, vaaaay çinliler bile 10bin euro'ya cip üretiyor, biz niye üretmiyoruz" gibi sorularla kendi kendimizi avuturuz.

    offf. yeter yaaa. yoruldum... bu hainlerle, böyle kahpelerle aynı memlekette yaşayıp, onlar benim senin, onun bunun emeğini çalıp çırparken, ben bu tipleri besliyor olmaktan yoruldum. ama hiç bi yere kaçacak, ülkeyi terk edecek filan değilim. sonuna kadar mücadele ise ben burdayım. elbet gün gelecek, devran dönecek, ilahi adalet tecelli edecek ve benden çalınan bana iade edilecek. sabırla bekliyorum, siz de öyle yapın...


    +11111




  • sabancı'nın toyota ile türkiye'de ortaklık kurduğu ve toyota'yı ülkede üretme kararı aldığı zamanları hatırlayın. o adam bu uğurda en değerli varlıklarından birini, abisini kurban verdi. sorun bakalım "bu ülkenin kendi arabasını üretmesini mi isterdin, yoksa abini geri mi getirmek isterdin" diye ne cevap verir. aynı soruyu bi de kendinize sorun: kendi markamızın olmasını istemek çok güzel de siz bu uğurda kimleri feda edebilirsiniz? diye... ve biz katillerini bile cezalandıramıyoruz.

    bu olaya bu kadar da yüzeysel bakmayın biraz daha derinlere inin. bakın derinlerden daha neler çıkacak neler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Aralık 2005, 1:16:01 >
  • Aya yapma allah aşkına ne üretmesi ne işi ne yatırımı?Adam yıllardır ülkenin kanını sömürdü.Asgari ücretle adam çalıştır zengin ol.Sadece sabancı için geçerli değil tabiki bu.Elindeki servetle değil abisi kendini bile kurtarırdı.En azından öldüğü zaman arkasından öldü şerefsiz denmezdi.Ailesi ve 100 lerce yalakası hariç doğru dürüst hayır dua sı almaz.Toyotayı türkiyede üretecekmiş.Carrefoura verdiği yıllık isim hakkıyla kaç tane fabrika kurardı bi hesapla.
    Hayır anlayamadığım neden vestele bir şey olmuyor veya raksa bmc de aynı bunlar da %100.Kalktı sabancı toyota getirecek diyemi öldürdüler abisini.İsteyen zaten kendisinide öldürürdü.Senin dediğin işte başka iş var.
    Saydığın adamlarınülkeye yararından çok zararı olmuştur.Verdiği vergi kadar zaten devletten faizi alıyor.Ne oldu o kadar para.Öldü gitti.Hayrını gördümü yok.Çocukları rahat yaşıyormuş.İstediği kadar rahat yaşasın elbet bir yerden çıkar acısı.

    Neyse siyasete girmenin geregi yok olan olmuş....




  • Özdemir sabancı cinayetinin ne kadar büyük boyutlu oldugunu biliyosunuz, öldürdügü ispat edilip tutuklanmayan heralde bi o karı var. Türkiyenin eli yetmiyo mahkum etmeye, basit bi cinayet degil. Neyse adam öldü, yaptıgı yatırım o yıllarda 1000 e yakın insana ekmek kapısı olmuş, bugun 3500lere, her ne kadar tartışmaya açık kötü tarafları oldugu söylense de inkar edilemeyecek faydaları da var. Devrime gelince, KUDRETLİ İHTİLALLERİMİZ ve onların KUDRETLİ PAŞALARI oldugu müddetçe, araba falan üretemeyiz. Tabii jet fadıl diye aşaladıgımız adamcık kadar bile fikir üretemeyen ve üretenlere de engel olan sermaye baronlarımız oldugu müddetçe de...
  • SABANCILAR komprador burjuvazinin engüzel örneklerinden biridir. bunlar emperyalist ülkelerin büyük şirketlerine ve çok uluslu şirketlere köprü vazifesi görerek kendi ülkelerine sermaye girişini sağlarlar. ilk önceleri aaa ülkemize sermaye girdi ne güzel diye salak bir anlayışa kapılsakta , daha sonra ülkemizden emilen iş gücü , ucuz hammadde kaynaklarımız ve iç piyasamızın yabancı otomotiv kuruluşları tarafından işgal edilmesi noluoo lan dedirtmektedir. Bilindiği üzere toyota türkiyeye giriş yaptıktan belirli bir süre sonra sabancı hakim hisselerinin hepsini toyotaya devretmiştir. kısaca bu ülkemizde araba üretme çabası değil , tam tersine ülkemizin ulusal otomotiv sektörüne vurulan bir darbedir. Sakıp sabancı asla ulusal bir burjuva olmadı. yani amacı ulus içindeki kaynakları üretim yaparak sömürmek olmadı. amacı ulusal kaynakları emperyalist şirketlere aracılıke derek sömürtmek ve bundan oldukça tatmin edici bir miktarda pay almak oldu....

    Kısacası övdüğünüz şeyler yermemiz gereken şeylerdir aya...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elderscrolls

    arkadaşlar bence herhangibir büyük türk firması çıkıp %100 yerli imalat bir otomobil üretebilir .
    tamam motoru belki avrupalı akranları kadar kaliteli olmayabilir , navigasyon sistemi olmayabilir , ABS'si , ASR'si olmayabilir , ama biz rahatlıkla bir otomobil yaparız .
    Fakat ekonomik olur mu ?
    kim alır ? (herkes ben alırım ben alırım diyecek , ama aynı paraya alabileceği diğer seçenekleri görünce işler değişebiliyor )

    Bana sorarsanız buna yine askeriye öncülük yapmalı diye düşünüyorum , çünkü kim alacak diye bir derdi yok (kendine ve türk milletine yapıyor) ayrıca dışarıya verilen o kadar parada boşa gitmemiş olur .
    (askeriye otomobil yapsın demiyorum , yanlış anlamayın ama rahatlıkla jip veya pick up yapabilir ve buradaki tecrübeleriylede yavaş yavaş kendini geliştirebilir)

    En azından bu işin sonunda kendi motorumuzu üretebiliyor olmak bile ilerisi için bir umut ışığı olmaz mı?


    arkadaşım istersen bi doğana şahine bakta sonra türkler ne kadar araba yapabilir o zaman karar ver yıllarca parçası ucuz diye teneke yığınlarını tüm millete sattılar sonrada baktılar ki artık satılmıyo piyasadan kaldırdılar.unutmayalım ki 1998 model doğan slx 1,6 ie `nin 2,el değeri şu an 10,000ytl nin üzerinde ve aynı zamanda neden olduğunu çözemediğim bir sebepten dolayı araca lüx otomobil vergisi koymuşlar...eğer 10,000ytl para olsa kalkıp 1998 model doğana mı verirsin yoksa 10,000 ytl lik alternatif avrupa araçlara mı bakarsın aradaki fark ortada...yıllarca bize kuş serisini tamamen türk die yutturular ama kimsenin görmediği bişi vardı o da lisansının italyan fiata ait olmasıydı...motor ve üretim kalitesine gelince nice markaar var ki çok kısa sürede ne başarılar elde etmişler...ta 1970`lerde HACI muratla başlayan serüven 2000`lerde kuş serisiyle bitti ve soruyorum 30 yıl üretilen buarabalar arasında ne fark var(görünüm hariç)1972 model murat 131 düz vites 2000 model şahin s düz vites + merkezi kilit... 30 yılda türkler arabalarına ancak merkezi kilit koyabildilerse bırakalım da bu işi bilen adamlar yapsınlar...belki bunları nedeni tofaşın tamamen türkiyenin markası olmaması olabilir.ama kesinlikle eğer farklı birşey yapmak isteseydi mühendislerimiz kesnlikle yaptırabilirlerdi...çünkü o arabalar ne kadar dandik olsada -peynir ekmek- gibi satılıyodu ve buda b elimizde kullanabileceğimiz tek ama etkili kozdu...LÜTFEN GERÇEKLERİ GÖRELİM ARKADAŞLAR....




  • benim sabancı, koç, vb. ile övündüğüm filan yok arkadaşlar. yanlış anlaşılmasın. burda sadece olayların görünen yüzünün altında aslında çok daha derin hesapların yattığına dikkat çekmek istedim. bu sabancı veya x kişi için geçerli bi şey değil. demek istediğim bu saatten sonra kendi markamızla kendi otomobilimizi üretmek değil şahıs bazında 1-2 işadamı, devletin bile kolay kolay gücünün yeteceği bi durum değil. görüyorsunuz otomotiv sektöründe her biri dünya devi olmuş markalar bile tek başlarına değil, yanlarına belli partnerleri ortak alarak üretim yapıyor ve bi kaç koldan güçleniyorlar. ellerindeki pastadan payı kimse kaptırmak istemez. bu konuda türlü oyunlar döner ve o otomobili ürettirmez, o markanın büyümesine kolay kolay müsaade etmezler. giden gitti, asıl bundan sonrasını tartışmak lazım. devrim nasıl tarih olduysa, elimizde değerlendirilmeyi bekleyen bi sürü yer altı ve üstü zenginliğimiz var, onları nasıl korur, kurtarır ve kullanırız asıl onu düşünelim. emin olun bu gelişmek ve zenginleşmek için çok daha büyük bi fırsat olur. yoksa bu saaten sonra kendi otomobilimizi üretmek bana çok büyük bi hayal gibi geliyor. sonra dünya üzerindeki bu kadar markadan sonra ekonomik olarak hiç de karlı bi hayal değil bu. sadece yapmış olmak için ya da prestij için düşünülecek bi şey, çok ciddi kar payları getireceğini zannetmiyorum. en azından elimizde değerlendirilmeyi beklediğini söylediğim zenginliklerin yanında sahip olunacak bir otomobil markası devede kulak kalır...




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.