Şimdi Ara

devirsiz araç kullanma hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
69
Cevap
0
Favori
37.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • defalarca denedim.şu ana kadar çok sayıda araba kullandım.Düşük devir yüksek viteste benzinli motorlar için bence hiçbir sorun yok.Çok da ii ekonomi yapıyorsunuz.Benzinli motorlar kolay kolay arıza vermezler,özellikle düşük devirli kullanımlarda vermezler.Tabii ki arabayı titreten bir düşük devirden bahsetmiyorum.Ben düşük devirde kullandığımda ortalama yakıtım 5.7-5.8 oluyor,ama başka biri kullandığında bu hemen 7 lt ye çıkıyor.yani kısaca ben bugüne kadar düşük devirde kullanmanın bir zararını görmedim..
  • not:şimdi yazacaklarım tamamen benzinli araçlar için geçerlidir soran olursa dizelide anlatırız

    bazı arkadaşlar 4000 de vites değiştirmek ekonomik demiş,bazılarıda bunu diyenlerle dalga geçmiş ama yanılmışlar...GALİBA O DALGA GEÇENLER 4000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRMEYLE SÜREKLİ 4000 DEVİRDE BAĞIRTA BAĞIRTA GİTMEYİ KARIŞTIRIYORLAR....

    böyle bilmediğiniz için dalga geçiyorsunuz sonrada benim arabam çok yakıyor yok efendim fabrika verileri palavra bilmem ne diye yakınıyorsunuz....


    hayatınızda hiç vitesli bisiklet sürdünüz mü?sürenlere soruyorum acaba vitesli bisikleti sürerkende böyle vitesleri hemen yükseltebiliyor muydunuz?yükseltemezsiniz neden gücünüz yetmez.o pedalı itmek için harcadığınız güç rahatça çevirirken harcadığınız güçten fazla olacaktır.dolaysıyla daha çok enerji harcayacaksınız.işte arabalarda aynı bu sistemle çalışır.


    yani siz aracın vitesini daha 2500 devirde büyütürseniz araç bir sonraki viteste 1000 li seviyelere düşer.dolayısıyla devirin yükselmesi için araç fazla benzin tüketir.ayrıca bu haraket aracınızda kurum oluşmasına neden olur.


    AZ YAKMANIN KURALI ŞUDUR:
    eğer aracı ş.içinde kullanıyorsanız mümkün olduğunca seri bir şekilde hızlandırın.(drag yapın demiyorum).yani kalkışı yaptınız 3750 civarı 2...3....4 e atın hızınız 80 civarı olunca işte o zaman 2000 devirde sürmeye başlayın.bu hareketleri hep yarım gazla yapın.

    ş.dışında kullanırkende son viteste ve YİNE 2000 devir civarı seyredin.gazla fazla oynamayın


    ben bu dediklerimi kafamdan atmıyorum aynılarını uygulayarak benzinli focusuma ş.dışı 4.7 ş.içi 8 litre yaktırdığım için konuşuyorum.bilmeyenler için söyleyeyim elde ettiğim bu değerler fabrika verilerinin aşağısındadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    not:şimdi yazacaklarım tamamen benzinli araçlar için geçerlidir soran olursa dizelide anlatırız

    bazı arkadaşlar 4000 de vites değiştirmek ekonomik demiş,bazılarıda bunu diyenlerle dalga geçmiş ama yanılmışlar...GALİBA O DALGA GEÇENLER 4000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRMEYLE SÜREKLİ 4000 DEVİRDE BAĞIRTA BAĞIRTA GİTMEYİ KARIŞTIRIYORLAR....

    böyle bilmediğiniz için dalga geçiyorsunuz sonrada benim arabam çok yakıyor yok efendim fabrika verileri palavra bilmem ne diye yakınıyorsunuz....


    hayatınızda hiç vitesli bisiklet sürdünüz mü?sürenlere soruyorum acaba vitesli bisikleti sürerkende böyle vitesleri hemen yükseltebiliyor muydunuz?yükseltemezsiniz neden gücünüz yetmez.o pedalı itmek için harcadığınız güç rahatça çevirirken harcadığınız güçten fazla olacaktır.dolaysıyla daha çok enerji harcayacaksınız.işte arabalarda aynı bu sistemle çalışır.


    yani siz aracın vitesini daha 2500 devirde büyütürseniz araç bir sonraki viteste 1000 li seviyelere düşer.dolayısıyla devirin yükselmesi için araç fazla benzin tüketir.ayrıca bu haraket aracınızda kurum oluşmasına neden olur.


    AZ YAKMANIN KURALI ŞUDUR:
    eğer aracı ş.içinde kullanıyorsanız mümkün olduğunca seri bir şekilde hızlandırın.(drag yapın demiyorum).yani kalkışı yaptınız 3750 civarı 2...3....4 e atın hızınız 80 civarı olunca işte o zaman 2000 devirde sürmeye başlayın.bu hareketleri hep yarım gazla yapın.

    ş.dışında kullanırkende son viteste ve YİNE 2000 devir civarı seyredin.gazla fazla oynamayın


    ben bu dediklerimi kafamdan atmıyorum aynılarını uygulayarak benzinli focusuma ş.dışı 4.7 ş.içi 8 litre yaktırdığım için konuşuyorum.bilmeyenler için söyleyeyim elde ettiğim bu değerler fabrika verilerinin aşağısındadır.

    arkadaşın dediklerine harfiyen katılıyorum
    2500 devirde vites değiştirirseniz üst vites 1500 devir civarı başlar ve araba gaza tepki verip istenilen devire ulaşabilmek için daha çok benzin harcar




  • arkadaşlar sırf bu soru için sabah 60 km ile giderken vitesi 5 e attım inanın araba bir tuhaf oldu.


    motorun ömrünü korumak ve az yakmak isteyen arkadaşlara yine hatırlatmak istiyorum.hızlanmanız tamamlandığında son viteste 2000 2250 devir arası hafif gazla kullanmak gerçekten inanılmaz ekonomik bir sürüş.fakat kalkışta ve ara hızlanmada mutlaka max torkunuzu elde ettiğiniz devirlere yaklaşmaya çalışın.ve en kısa zamanda sabit hızınıza ulaşın (mesela benim araba 5. vites 85 km de en çak az yakar.o yüzden ben bu hıza kadar çok seri çıkarım.tabi yarım gazla)

    unutmayın araba en çok dur kalkta ve ara hızlanmada yakar.o yüzden devirlere dikkat etmeliyiz bir süre sonra bu işi alışkanlık haline getirip kulağımız ve hislerimizle halletmeliyiz yani sürekli devir saatine bakarakta olmaz.yol,trafik,hava vb durumlarıda göz önüne alarak en uygun deviri bulmakta çok önemli...


    HERKESE KAZASIZ SÜRÜŞLER




  • rocky_m5 ARKADAŞIMA AYNEN KATILIYORUM
  • Daha önce bu konuyla ilgili yol bilgisayarıyla kendi çapımda bir test yapmıştım.Size anlatayım sizde deneyin.
    Aracım 1,6 Motor Seat leon.Normalde fazla yakan bir araçtır.Önce düm düz ve sakin bir yola girdim.Hızımı hız sabitleyici olmadan ayagımla 60km'ye sabitledim,tabiki 5. viteste.Bir süre süzüldüm.
    Yol bilgisayarı 7.3 Km gösteriyordu.Devir saati tam hatırlamıyorum 2000 civarıydı.Gazdaki ayagımı hiç oynatmadan debriyaja tamamen basıp vitesi 4 de attım.Ve 60km hızla gitmeye devam ediyordum. Devir saati yaklasık olarak 500-600 devir yükseldi(vites küçülttüğüm için) Fakat yol bilgisayarı yinede 7.2-7.3 lerdeydi.Yani yakıtta bir değişme olmadı.
    Yani düşük hızlarda vitesi fazla yükselttiğimizde daha fazla benzin yaktığını düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: escala


    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    not:şimdi yazacaklarım tamamen benzinli araçlar için geçerlidir soran olursa dizelide anlatırız

    bazı arkadaşlar 4000 de vites değiştirmek ekonomik demiş,bazılarıda bunu diyenlerle dalga geçmiş ama yanılmışlar...GALİBA O DALGA GEÇENLER 4000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRMEYLE SÜREKLİ 4000 DEVİRDE BAĞIRTA BAĞIRTA GİTMEYİ KARIŞTIRIYORLAR....

    böyle bilmediğiniz için dalga geçiyorsunuz sonrada benim arabam çok yakıyor yok efendim fabrika verileri palavra bilmem ne diye yakınıyorsunuz....


    hayatınızda hiç vitesli bisiklet sürdünüz mü?sürenlere soruyorum acaba vitesli bisikleti sürerkende böyle vitesleri hemen yükseltebiliyor muydunuz?yükseltemezsiniz neden gücünüz yetmez.o pedalı itmek için harcadığınız güç rahatça çevirirken harcadığınız güçten fazla olacaktır.dolaysıyla daha çok enerji harcayacaksınız.işte arabalarda aynı bu sistemle çalışır.


    yani siz aracın vitesini daha 2500 devirde büyütürseniz araç bir sonraki viteste 1000 li seviyelere düşer.dolayısıyla devirin yükselmesi için araç fazla benzin tüketir.ayrıca bu haraket aracınızda kurum oluşmasına neden olur.


    AZ YAKMANIN KURALI ŞUDUR:
    eğer aracı ş.içinde kullanıyorsanız mümkün olduğunca seri bir şekilde hızlandırın.(drag yapın demiyorum).yani kalkışı yaptınız 3750 civarı 2...3....4 e atın hızınız 80 civarı olunca işte o zaman 2000 devirde sürmeye başlayın.bu hareketleri hep yarım gazla yapın.

    ş.dışında kullanırkende son viteste ve YİNE 2000 devir civarı seyredin.gazla fazla oynamayın


    ben bu dediklerimi kafamdan atmıyorum aynılarını uygulayarak benzinli focusuma ş.dışı 4.7 ş.içi 8 litre yaktırdığım için konuşuyorum.bilmeyenler için söyleyeyim elde ettiğim bu değerler fabrika verilerinin aşağısındadır.

    arkadaşın dediklerine harfiyen katılıyorum
    2500 devirde vites değiştirirseniz üst vites 1500 devir civarı başlar ve araba gaza tepki verip istenilen devire ulaşabilmek için daha çok benzin harcar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cüneyt Aykaç -- 12 Kasım 2008; 16:30:11 >




  • sabit hızla giderken elbette büyük vites ve düşük devir tercih edilmeli.(ama 60 ile giderkende 5 e atmak çok abartı 1.6 araç için) benim yukarıda anlattıklarım hızlanma ile ilgilidir.

    neyse isteyen istediği tekniği uygulasın.ben kendi uygulamamla ş. içinde 7.5-8 litreyi zorlanmadan görüyorum ki aracımın fabrika verisi 9.6 litredir.üstelik hergün kullandığım bu yolda gidiş geliş toplamda 20 trafik lambası ve 2 tanede durmak zorunda olduğum yer var.ışıkların çoğunun ne zaman yanacağını ezberledim ama yinede 3-4 tanesinde mecburen durmak zorundayım.
  • Elbette abartılı.Yanlış anlaşılmasın.Benim yaptığım test senin söylediklerini destekler nitelikte zaten.Demek istediğim şudur;şehir içinde giderken 55-60 km'lerde 5. vitese atmaya gerek yoktur.4. vites hem devir hemde yakıt açısından tam o hızın vitesidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    sabit hızla giderken elbette büyük vites ve düşük devir tercih edilmeli.(ama 60 ile giderkende 5 e atmak çok abartı 1.6 araç için) benim yukarıda anlattıklarım hızlanma ile ilgilidir.

    neyse isteyen istediği tekniği uygulasın.ben kendi uygulamamla ş. içinde 7.5-8 litreyi zorlanmadan görüyorum ki aracımın fabrika verisi 9.6 litredir.üstelik hergün kullandığım bu yolda gidiş geliş toplamda 20 trafik lambası ve 2 tanede durmak zorunda olduğum yer var.ışıkların çoğunun ne zaman yanacağını ezberledim ama yinede 3-4 tanesinde mecburen durmak zorundayım.






  • Ayrıca bu yakıt tasarrufu konusunda birşey daha eklemek istiyorum. Yokuş aşağı inerken bazı sürücüler ekonomik gideyim diye vitesi boşa alırlar.Halbuki tam tersine 5. vitesteyken daha tasarruflu gitmektedir.Çünkü aracı boşa aldığınızda motor rolantida çalışmaktadır. 5. viteste ise krank mili yokuşun tekerlere verdiği etkiyle dönüyor yani rolantide değil Vites boşta yokuş iniyorsanız yol bilgisayarı 1.8 ile 2.8 arasında bir değer gösteriyor.Fakat 5. vitesteyken 0.0 yada 0.8 olarak görünüyor.bunu da deneyen arkadaşlar mutlaka farkedecektir.

    Bunu şu şekildede açıklayabiliriz;
    Yokuş yukarı 3. viteste tırmanıyorsunuz. Devir saati 3500 de yaklaşık olarak 12.0-13.0 Lt. civarı bir tüketim söz konusu.
    Yukoş iniyorsunuz yine 3. viteste(boşta değil) devir saati yine 3500 dedir.Fakat tüketim 0.8 Lt'dir.
    hızınız yavaş ise 4. veya 5. vitese alırsınız. ayrıca sürekli frene basıp fren balatalarını ömrünü azaltmamış olursunuz.



    edit :yazım hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cüneyt Aykaç -- 14 Kasım 2008; 11:40:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cuneytim

    Ayrıca bu yakıt tasarrufu konusunda birşey daha eklemek istiyorum. Yokuş aşağı inerken bazı sürücüler ekonomik gideyim diye vitesi boşa alırlar.Halbuki tam tersine 5. vitesteyken daha tasarruflu gitmektedir.Çünkü aracı boşa aldığınızda motor rolantida çalışmaktadır. 5. viteste ise krank mili yokuşun tekerlere verdiği etkiyle dönüyor yani rolantide değil Vites boşta yokuş iniyorsanız yol bilgisayarı 1.8 ile 2.8 arasında bir değer gösteriyor.Fakat 5. vitesteyken 0.0 yada 0.8 olarak görünüyor.bunu da deneyen arkadaşlar mutlaka farkedecektir.

    Bunu şu şekildede açıklayabiliriz;
    1.Yokuş yukarı 3. viteste tırmanıyorsunuz. Devir saati 3500 de yaklaşık olarak 12.0-13.0 Lt. civarı bir tüketim söz konusu.
    2.Yukoş iniyorsunuz yine 3. viteste(boşta değil) devir saati yine 3500 dedir.Fakat tüketim 0.8 Lt'dir.
    hızınız yavaş ise 4. veya 5. vitese alırsınız. ayrıca sürekli frene basıp fren balatalarını ömrünü azaltmamış olursunuz.



    Sonunda yavaşlaman gerekecekse viteste inmek çok mantıklıdır. Ama vitesteyken her zaman motor arabayı tutar. Özellikle küçük motorsa ve yüksek devirde. Yani sonunda yine hızlanmak için gaza basacaksan ki az bile olsun bastığındaki harcama ile rölanti karşılaştırılmaz bile, boşta inmek daha mantıklı oluyor.

    Ben daha bugün denedim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cuneytim

    Ayrıca bu yakıt tasarrufu konusunda birşey daha eklemek istiyorum. Yokuş aşağı inerken bazı sürücüler ekonomik gideyim diye vitesi boşa alırlar.Halbuki tam tersine 5. vitesteyken daha tasarruflu gitmektedir.Çünkü aracı boşa aldığınızda motor rolantida çalışmaktadır. 5. viteste ise krank mili yokuşun tekerlere verdiği etkiyle dönüyor yani rolantide değil Vites boşta yokuş iniyorsanız yol bilgisayarı 1.8 ile 2.8 arasında bir değer gösteriyor.Fakat 5. vitesteyken 0.0 yada 0.8 olarak görünüyor.bunu da deneyen arkadaşlar mutlaka farkedecektir.

    Bunu şu şekildede açıklayabiliriz;
    1.Yokuş yukarı 3. viteste tırmanıyorsunuz. Devir saati 3500 de yaklaşık olarak 12.0-13.0 Lt. civarı bir tüketim söz konusu.
    2.Yukoş iniyorsunuz yine 3. viteste(boşta değil) devir saati yine 3500 dedir.Fakat tüketim 0.8 Lt'dir.
    hızınız yavaş ise 4. veya 5. vitese alırsınız. ayrıca sürekli frene basıp fren balatalarını ömrünü azaltmamış olursunuz.



    evet dediğin olay çok doğru.yeni nesil araçlarda gazdan ayak çekilince motora giden yakıt kesilir.ayrıca motor freni uygulandığı için araç güvenli ve sabit hızda iner.fren balatalarına fazla yük binmediği için ömrü uzar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: cuneytim

    Ayrıca bu yakıt tasarrufu konusunda birşey daha eklemek istiyorum. Yokuş aşağı inerken bazı sürücüler ekonomik gideyim diye vitesi boşa alırlar.Halbuki tam tersine 5. vitesteyken daha tasarruflu gitmektedir.Çünkü aracı boşa aldığınızda motor rolantida çalışmaktadır. 5. viteste ise krank mili yokuşun tekerlere verdiği etkiyle dönüyor yani rolantide değil Vites boşta yokuş iniyorsanız yol bilgisayarı 1.8 ile 2.8 arasında bir değer gösteriyor.Fakat 5. vitesteyken 0.0 yada 0.8 olarak görünüyor.bunu da deneyen arkadaşlar mutlaka farkedecektir.

    Bunu şu şekildede açıklayabiliriz;
    1.Yokuş yukarı 3. viteste tırmanıyorsunuz. Devir saati 3500 de yaklaşık olarak 12.0-13.0 Lt. civarı bir tüketim söz konusu.
    2.Yukoş iniyorsunuz yine 3. viteste(boşta değil) devir saati yine 3500 dedir.Fakat tüketim 0.8 Lt'dir.
    hızınız yavaş ise 4. veya 5. vitese alırsınız. ayrıca sürekli frene basıp fren balatalarını ömrünü azaltmamış olursunuz.




    Sonunda yavaşlaman gerekecekse viteste inmek çok mantıklıdır. Ama vitesteyken her zaman motor arabayı tutar. Özellikle küçük motorsa ve yüksek devirde. Yani sonunda yine hızlanmak için gaza basacaksan ki az bile olsun bastığındaki harcama ile rölanti karşılaştırılmaz bile, boşta inmek daha mantıklı oluyor.

    Ben daha bugün denedim.

    Tabiki yokuşu 120km hızla inmeye çalışırsanız 5. viteste olsa motor freni araçı yavaşlatır.Fakat 5. viteste 60-70 civarı bir hızda kayda değer bir motor freni oluşmaz..Vites boşta iken araçta dediğim gibi 1.8 ila 2.8 arasında bir yakıt tüketimi oluşuyor.Ve bir yayla yokuşundan aşagıya süzüldüğünüzü yada kanyon gibi bir otoban yokuşundan indiğinizi düşünün.Bu süzülme belki dakikalarca sürebilir.




  • 7000 rpm'de değiştiririm vitesi agresif kullanımda, diğer zamanlarda 5000
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon

    7000 rpm'de değiştiririm vitesi agresif kullanımda, diğer zamanlarda 5000


    Biraz fazla değilmi abi?

    Araba bağırmıyor mu? "At vitesi rahat bırak beni salınayım yolda" demiyor mu? Ağzı dili olsa 3000'den sonra bunları der.
  • Fazla kafa yormaya gerek yok eğer vites değiştirirken araba silkeliyorsa devrini arttırman gerekir kulaktam duyma bilgiler yanıltmasın sizi en iyi bilgi sizin bildiginiz bilgidir. 2500de yemiyosa araba 3000e çıkartıcan yoksa şanzıman ve aktarma organlarına zarar verirsin ilklerde farkedilmez ama aradan 1000 2000km geçtikten sonra anlarsın
  • offf... sen coşmussun. Agresif kullanımda bile 7000 çok fazla. Senin sattığın 2.el aracı alanın allah yardımcısı olsun

    quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon

    7000 rpm'de değiştiririm vitesi agresif kullanımda, diğer zamanlarda 5000
  • Merhaba rocky_m5
    Dizel araçlar ile ilgili bigilerinizi paylaşırsanız herkes istifade eder.
    quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    not:şimdi yazacaklarım tamamen benzinli araçlar için geçerlidir soran olursa dizelide anlatırız

    bazı arkadaşlar 4000 de vites değiştirmek ekonomik demiş,bazılarıda bunu diyenlerle dalga geçmiş ama yanılmışlar...GALİBA O DALGA GEÇENLER 4000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRMEYLE SÜREKLİ 4000 DEVİRDE BAĞIRTA BAĞIRTA GİTMEYİ KARIŞTIRIYORLAR....

    böyle bilmediğiniz için dalga geçiyorsunuz sonrada benim arabam çok yakıyor yok efendim fabrika verileri palavra bilmem ne diye yakınıyorsunuz....


    hayatınızda hiç vitesli bisiklet sürdünüz mü?sürenlere soruyorum acaba vitesli bisikleti sürerkende böyle vitesleri hemen yükseltebiliyor muydunuz?yükseltemezsiniz neden gücünüz yetmez.o pedalı itmek için harcadığınız güç rahatça çevirirken harcadığınız güçten fazla olacaktır.dolaysıyla daha çok enerji harcayacaksınız.işte arabalarda aynı bu sistemle çalışır.


    yani siz aracın vitesini daha 2500 devirde büyütürseniz araç bir sonraki viteste 1000 li seviyelere düşer.dolayısıyla devirin yükselmesi için araç fazla benzin tüketir.ayrıca bu haraket aracınızda kurum oluşmasına neden olur.


    AZ YAKMANIN KURALI ŞUDUR:
    eğer aracı ş.içinde kullanıyorsanız mümkün olduğunca seri bir şekilde hızlandırın.(drag yapın demiyorum).yani kalkışı yaptınız 3750 civarı 2...3....4 e atın hızınız 80 civarı olunca işte o zaman 2000 devirde sürmeye başlayın.bu hareketleri hep yarım gazla yapın.

    ş.dışında kullanırkende son viteste ve YİNE 2000 devir civarı seyredin.gazla fazla oynamayın


    ben bu dediklerimi kafamdan atmıyorum aynılarını uygulayarak benzinli focusuma ş.dışı 4.7 ş.içi 8 litre yaktırdığım için konuşuyorum.bilmeyenler için söyleyeyim elde ettiğim bu değerler fabrika verilerinin aşağısındadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon

    7000 rpm'de değiştiririm vitesi agresif kullanımda, diğer zamanlarda 5000



    agresif kullanımda demiş ama bence gayet normal.araçtan en iyi performansı istiyorsanız son devire kadar kullanmalısınız.(tabi araç normal kullanıma göre daha çok yıpranır o ayrı)

    bu videoda son devire kadar basmadım ama elimde kamera vardı idare edin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5


    quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon

    7000 rpm'de değiştiririm vitesi agresif kullanımda, diğer zamanlarda 5000



    agresif kullanımda demiş ama bence gayet normal.araçtan en iyi performansı istiyorsanız son devire kadar kullanmalısınız.(tabi araç normal kullanıma göre daha çok yıpranır o ayrı)

    bu videoda son devire kadar basmadım ama elimde kamera vardı idare edin


    9.sn de mi 100'e çıktı bu araç ben mi yanlış bakıyorum hemde ilk focuslardan bu araçta bişeymi var ekstradan??




  • @ercan_wrc
    ekstradan sadece eğim var


    @yutuna

    benzinli araçları düşük devirlerde kullanmak ekstra kurum oluşmasına ve fazla yakıt tüketimine neden olurken dizel araçları düşük devirde kullanmak turbo ve yakıt pompasının ömrünün kısalmasına neden olacaktır.

    dizel aracı son vitesindeyken,max torkunu vermeye başladığı devirde kullanırsak aracın katolog değerlerini çok rahatlıkla yakalayabiliriz.ayrıca bu tarz kullanmak aracın sağlığı açısından çok önemlidir.mesela focus tdci ler 1750 devirde 240 nm tork verir.aracı 2000 devir civarında kullanmak çok ekonomik ve sağlıklı bir seçim olacaktır.(1500 ün altına inilmediği sürece sorun yok ama yinede hızlanma isteğimizin doğabilme ihtimali için 2000 devir en doğru seçenek focus için)

    kalkışlarda ve hızlanmalarda ise sıcak motorda 2500-3000 dd (soğuksa 2000)arası vites değiştirmek en idealdir.yalnız amaç max performans elde etmekse devri 4500 e kadar getirmek gereklidir.çoğu kişi bunun yanlış olduğunu idda etsede aracın max güç bu devirlerde saklıdır.mesela 109 beygirlik dizel focus , 109 beygirinin tamamını 4000 devirdeyken verir.4000 devirden sonrasını çevirmemizin nedeni ise bir sonraki viteste devrin 4000 yakın başlamasını sağlamaktır.tabi sürekli böyle kullanmak dizel bir araç için çok zararlıdır.ama ara sıra kaçamak yapmaktanda zarar gelmez.yeterki bu tarz kullanımlardan sonra araç sabitken 50-60 sn rölantide bekletelim...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.