Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (70. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.715
Cevap
88
Favori
414.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutade06

    makinecilerin karada daha rahat iş buluyor bence tek avantajı bu

    Peki kaptanların yanında dezavantajı var mı benim için önemli olan bu ?Yani para ya da herhangi bi konuda bi dezavantajı var mı?
  • makinamüh M kullanıcısına yanıt
    Bu kişisel özelliklerine bağlı bir durum.Sektörde güverteci daha fazla,makineci daha az aslında.Bu da makineciler için daha büyük bir avantaj.Eğer vasıflı bir makine zabitiysen çok daha rahat şekilde büyük bir şirkette iş bulabilirsin denizde.

    Kaptanlar daha çok yönetim kadrosu olduğu için daha çok ilgi uyandırıyor.O yüzden genelde haberler onlara dönük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    Bu kişisel özelliklerine bağlı bir durum.Sektörde güverteci daha fazla,makineci daha az aslında.Bu da makineciler için daha büyük bir avantaj.Eğer vasıflı bir makine zabitiysen çok da
    ha rahat şekilde büyük bir şirkette iş bulabilirsin denizde.

    Kaptanlar daha çok yönetim kadrosu olduğu için daha çok ilgi uyandırıyor.O yüzden genelde haberler onlara dönük.

    Anladım hocam.4 yılı çok iyi değerlendirip çok iyi bi zabit olup mezun olucam o okuldan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caliber

    Kusura bakmayın hata için, ilk sayfada yazılanları unutmuşum, malum 24 sayfa geçmiş arkasından. Zodiac hatası o yüzden.

    Benim anladığım kadarıyla TC nin en önemli olayı sigorta, çünkü hayatının sonuna kadar gerekirse kişiyi koruyacak bir olay Türk gemide çalışıp sigorta güvencesinde olmak.

    Ama dediğim gibi bu büyük Chevron gibi şirketler çalışanlarına özel bir sigorta sunmuyor mu. Bahsettiğimiz dünya devi şirketler, illa ki vardır çalışanlarına bir güvencesi.

    Türk gemide çalışmanın verdiği sigortayı hiçbir zaman veremez onun farkındayım ama yine de bir avantaj, durumu telafi edecek bir imkanı vardır diye düşünüyorum.

    İlk mesajda yazdım , gemi işi tehlikeli iştir..Allah korusun bir manevrada halat kopsa yada güvertede kayıp düşüp omurganı kırsan ömür boyu yatalak olsan sence hangi özel sigorta hem maaş, hem tedavi masrafı karşılar? Ya da hangi şirket?

    Bu yüzden ülkemizin bayrağını tercih edin. Sen 200-300usd fazla alacağım gözüyle bakarsın armatör milyon dolar vergi kaçırır. Her yönden zararı olur yaşadığın ülkeye ve sana.




  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Hocam halat konusunu açtınız, sormak istedim. Halatın kopma olasılığı nedir, nadir mi görülür yoksa dikkat edilmezse olabilir mi? Olursa ölüm veya sakatlanma riski ne kadardır? Halat kopsa bile yaralanmadan kurtulabilmemiz için kullanabileceğimiz güvenlik amaçlı bir taktik vs. yok mu (manevra, teknik, pozisyon gibi)?

    Çok istiyordum bu mesleği de bu halat olayı özellikle tereddüt ettirmeye başladı beni, kayıp düşme ve ciddi sakaltlık geçirme çok olası değil, yani dikkat edilmezse tabi olabilir ama ona dikkat etme gibi bir şans var, halat ise koptuğunda çok aniden kopuyor deniyor.

    Siz meslek hayatınız boyunca bu veya benzeri bir durum yaşadınız mı, sizin başınızdan böyle bir olay geçti mi veya böyle bir olaya tanık oldunuz mu, duyum aldınız mı başka gemideki arkadaşlarınızdan?
  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Chevron mezun olunca ilk çalıştığı şirket mi,yoksa sonradan mı girdi?Önemli bir durum orada çalışması.
  • kaptanbarbaros K kullanıcısına yanıt
    Bizim okuldan davet ile birçok arkadaşı çağırdılar
  • Caliber C kullanıcısına yanıt
    Halat kopma olasılığı yüksektir. Özellikle dikkatsiz manevralarda sıkça rastlanılır. Halat manevrasında doğru yerde durmak önemlidir


    Aşağıda kazalar hakkında bilgi verilmiştir.

    quote:

    Hayatı tehdit eden ve meydana gelme olasılığı yüksek olan kazalar ;

    Manevra işlemlerinden kaynaklanan kazalar,

    Kaygan güvertede kaynaklanan kazalar,

    Yüksekte çalışmadan kaynaklanan kazalar,

    Serbest cisimlerden kaynaklanan kazalar,

    Kapalı alanlarda meydana gelen kazalar,



    Gemide Kaygan Güverte

    Gemi deniz üzerindedir ve üstelik hareketlidir. Bu neden ile gemide aşağıda belirtilen hususlardan dolayı ;

    Tatlı su, deniz suyu ve buz kaynaklı olarak;

    Deniz suyu rüzgar ve dalgalar ile geminin güvertesine gelebilir,

    Havanın rutubeti, gece soğuk zeminde yoğunlaşabilir,

    Yağış güverteyi ıslatabilir,

    Güvertedeki deniz suyu veya tatlı su vanaları ile muslukları kaçırabilir,

    Çöp bidonları pis su sızdırabilir,

    Soğuk havalar güvertedeki su ve deniz suyunu dondurabilir,

    Yağ-yakıt kaynaklı olarak;

    Vinçlerin, kreynlerin krikoların hidrolik devreleri yağ kaçırabilir,

    Yakıt-yağ ikmali sırasında güverteye akmış yağ-yakıt olabilir,

    Onarımlar sırasında güverteye yağ akmış olabilir,

    Vinçlerin tellerinden gres yağı güverteye düşmüş olabilir,

    Açık kaplarda sıvı muhafaza edilen kaplar devrilebilir,

    Yük kaynaklı olarak

    Yük işlemi sırasında güverteye sıvı yük dökülebilir,

    Güverteye kaydırıcı yük dökülebilir,



    Güverteye dökülen yük rutubet ile kaydırıcı olabilir,

    Güverteyi kayganlaşıp üzerinde dolaşan insanların düşmesine, yaralanmasına,

    sakatlanmasına ve hatta ölmesine sebep olabilir. Hele gemi sacdan yapılmışsa ki

    solas’a tabi tüm gemiler sacdan yapılmak zorundadır, bunlarda düşülecek sac zemin

    riski daha da yükseltmektedir.



    Gemide Yüksekte Çalışma

    Yüksekte çalışma; düşme halinde bir yaralanma, sakatlanma veya ölüme sebep olabilecek derecede

    güverteden yüksek yerlerdeki çalışmalardır. Gemilerin dış tarafında yani bir düşme halinde

    denize veya bağlanılan yerlere düşülebilecek yerlerdeki çalışmalarda yüksekte çalışma olarak değerlendirilir.

    Gemide genelde yüksekte çalışma durumlarının olduğu yerler;

    Borda,

    Kasara,

    Baca,

    Makine dairesi,

    Ambar,

    Direk,

    Kırlangıç altlarıdır.

    Yüksekte çalışma yapılan yerlerde genelde üzerinde çalışılan unsurlar;

    Alabanda, borda, kasara saçları,

    Radar, telsiz antenleri,

    Fener ve düdükler,

    Vinç ve donanım makara ve telleri vb,dir.

    Üzerinde çalışılan unsurlarda genelde yapılan işler;

    Kontrol,

    Değişim.

    Onarım,

    Bakım,

    Yağlama,

    Temizlik,

    Raspa,



    Kapalı Alan

    Gemide bazı yerler insanların girişine imkan veren ancak normal kullanım olarak içinde bulunulmasını gerektirmeyen

    bir amaç ile yapılmıştır. Bu tip yerler genelde devamlı kapalı tutulduğundan insan hayatı açısında tehlike yaratan

    ortamları oluştururlar. Bu neden ile girişlerinde belirli güvenlik yöntemleri uygulanır.

    Gemilerde genel olarak kapalı alan olarak tanımlanan yerler aşağıdadır;

    Tanklar,

    Tatlı su tankları,

    Balast tankları,

    Akaryakıt tankları,

    Yağ tankları,

    Atık su, lağım tankları,

    Atık petrol ürünü veya petrol ürünü karışık su tankları.

    Yük alanları,

    Dökme sıvı yük tankları,

    Dökme veya kırkambar yükleme yapılmış ambarlar,

    Zincirlik,

    Koferdam,

    Duck keel,

    Bu tip yerlere gerekli tedbirler alınmadan girilirse,

    Uygun olmayan atmosferden,

    Dolaşma engellerinden,

    Kapalı kalmadan,

    Dolayı kazalar olabilir ve zamanında yetişilememesi gibi nedenler ile kazalar ölümle sonuçlanabilir.

    Manevra Tehlikeleri



    Gemilerin manevraları sırasında veya bağlı durumdayken halat ve ırgatın

    kumandasından kaynaklanan aşağıdaki tip kazalar yaşanabilir.

    Halatın kopması

    Halatların belirli bir yük taşıma kapasitesi vardır. Gemilerin bağlanması veya

    ayrılması sırasında veya gemiler bağlı durumdayken, bağlama unsuru olarak

    kullanılan bu halatlara aşırı derecede yük binerse kapasitelerini aşarlar ve koparlar.

    Kopma sırasında bir kırbaç gibi kontrolsüz olarak savrularak çevreye zarar

    verebilirler. Böyle bir halatın bir insana çarpması halinde, kişi çok rahatlıkla

    yaralanabilir ve hatta ölebilir.

    Halatın sıyrılması

    Halatın yeterince ırgat fenerine volta edilmeden virası sırasında binen aşırı yükten

    veya yeterince volta edilmeden fener veya baba üzerinde tutulması sırasında binen

    aşırı yükten halat fener veya baba üzerinden süratli şekilde sıyrılabilir. Bu sıyrılma

    sırasında halat, onu tutan kişilerin eldiven, paça, kol yeni, gömlek eteği gibi

    unsurlarına sararak onları da çekebilir ve el, ayak yaralanmalarına ve hatta

    kopmalarına sebep olabilir.

    Halatın rodasından süratli akması,

    Halatların üzerinde yük varken rodasından süratli akması sırasında, halatın rodası

    içerisinde veya çevresinde bulunulmamak gerekir. Halatın ağırlığı ve akış gücüne

    göre kazanın büyüklüğü, bacak kopmasına ve hatta kişiyi loçaya[8] sürükleyerek

    ölümüne kadar vardırabilir.

    Genel olarak gemi bağlama halatlarının aşırı derecede gerilerek kopmalarına sebep

    olan durumlar aşağıdadır;

    Gemi tam anlamı ile durmadan onu tutmaya yetersiz halatın volta edilmesi,

    Halatlar mola edilmeden gemiye yol verilmesi,

    Yetersiz halat üzerinde manevra yapılması,

    Kuvvetli deniz ve hava şartlarında takviye halatların yetiştirilememesi veya

    çabuk mola edilememesi,

    Geminin bağlandığı halatların eşit olmaması,

    Med-Cezir veya hızlı yük işlemleri nedeni ile geminin yükselmesine rağmen

    halatlara boş verilememesi.

    Gemilerin manevraları sırasında veya bağlı durumdayken, ırgat veya halatlardan

    kaynaklanan kazalardan kaçınmak için;

    Koruyucu giysi kullanmalıyız. (Ele uygun büyüklükte iş eldiveni, başa ayarlı kaskgiyilmeli)

    Kıyafetimizi uygun durumda bulundurmalıyız.

    Sahil ve gemi tarafında volta edilmeden halatlara güç bindirmemeliyiz.

    Tüm gemiyi mevcut şartlarda tutabilecek sayıda halat kullanmalıyız.

    Uygun halatları uygun şekilde yan yana kullanmalıyız.

    (Halatlar üzerine yük bindikçe biraz uzar. Hemen hemen uzama paylarının sonunda

    taşıyabilecekleri en yüksek güce ulaşırlar. Yük biraz daha artırılırsa halat kopar. Eğer

    daha sağlam olsun diye aynı yerden birden fazla halat verildiyse ve bu halatların

    uzama payları farklıysa ikisinin aynı anda tam güçle gemiyi tutma imkanı olmaz. Bu

    neden ile halatların güçlerinden iyi yararlanmak için uzama payları gözle iyi

    hesaplanmalıdır. Bu hesaplamada hata yapmamak için mümkün olduğunca yan yana

    kullanılan halatlar;

    Aynı cins olmalı,

    Eş burgatada[12] olmalıdır,

    Eş yıpranmışlığa sahip olmalıdır ve

    Eş gerginliğe getirilmiş olmalıdır.)

    Halatları duruma göre dengeli tutmalıyız.

    (Geminin denizde yükselme ve alçalmalarına göre halatlar takip etmeli, boşalan

    halatların boşunu alınmalı, çok gerilen halatlara boş vermeli.)

    Aşırı yük binen halatlardan kaçınmalıyız.



    Kaynak:http://denizcicoskun.blogspot.com




  • coaxem kullanıcısına yanıt
    Peki hocam belki garip gelecek soru ama, bu halat işini hangi rütbeler yapıyor? Yani makinacılar mı güverteciler mi veya kaçıncı rütebey kadar yapıyorlar. Süvari bile hala halat işleriyle yakından uğraşıyor mu yoksa belli bir zamandan sonra belli bir rütbeye gelinince halatlarla başka zabitler mi uğraşıyor. Hayatımızın sonuna kadar halat riskiyle mi yaşayacağız yani. Süvari'nin örneğin daha çok evrak işleriylr uğraştığını ve geminin sevkiyle ilgili uğraştığını duymuştum, o da hala halatlarla haşır neşir oluyor mu, yoksa o artık tehlikede değil mi?

    Bir de kaliteli Chevron gibi firmalarda bu kazalar daha az mı oluyor, firma kaliteli olduğundan güvenlik kontrolleri daha fazla yapıldığı için bu tür halat kazalarının da daha az olabileceğini düşündüm. Tanker olduğu için daha kaliteli malzeme kullanmaları lazım sonuçta değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caliber -- 31 Temmuz 2013; 12:16:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caliber

    Peki hocam belki garip gelecek soru ama, bu halat işini hangi rütbeler yapıyor? Yani makinacılar mı güverteciler mi veya kaçıncı rütebey kadar yapıyorlar. Süvari bile hala halat işleriyle yakından uğraşıyor mu yoksa belli bir zamandan sonra belli bir rütbeye gelinince halatlarla başka zabitler mi uğraşıyor. Hayatımızın sonuna kadar halat riskiyle mi yaşayacağız yani. Süvari'nin örneğin daha çok evrak işleriylr uğraştığını ve geminin sevkiyle ilgili uğraştığını duymuştum, o da hala halatlarla haşır neşir oluyor mu, yoksa o artık tehlikede değil mi?

    Bir de kaliteli Chevron gibi firmalarda bu kazalar daha az mı oluyor, firma kaliteli olduğundan güvenlik kontrolleri daha fazla yapıldığı için bu tür halat kazalarının da daha az olabileceğini düşündüm. Tanker olduğu için daha kaliteli malzeme kullanmaları lazım sonuçta değil mi?
    ingilizcem iyiyse ktüden chevrona falan girebilirmiyim?

    @coaxem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10C58C9BD -- 31 Temmuz 2013; 12:17:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-10C58C9BD

    ingilizcem iyiyse ktüden chevrona falan girebilirmiyim?

    @coaxem
    Beyler bu arada itü'de havuzda da acil durum için eğitimler verildiğini duymuştum, bu eğitim opsiyonel, bizim tercihimize mi bağlı yoksa şart bir eğitim mi?
    Sormamın nedeni yüzme biliyorum ama su, özellikle havuz suyundan dolayı cildim oldukça kuruyor, denizde ise bir şey olmuyor. Herhangi bir sağlık balgesi vs. yardımıyla o dersten muaf olabilir miyiz yoksa okul hayatımızda sorun çıkarır mı bu?

    Üniversiteye alınmadan önce mülakatta da yüzme kapasiteni test edecek sınav yapıldığını okudum, buna da girmek zorunlu mu yoksa problem çıkarmaz mı mülakatta, diğer bütün egzersizleri; atlama, koşma, şınav, mekik sorunsuz yapabiliyorum ama havuzla böyle bir problemim var işte.. Bu sorun yaratır mı hatta okula girmemi engeller mi, yoksa sorun teşkil etmez mi?

    Edit: Bahsettiğim kuruluk öyle basit bir kuruluk değil, yani öyle olsa sormazdım, uzun süre kalırsam ciddi cilde zararı olan bir kuruluk türü (sedef)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caliber -- 31 Temmuz 2013; 15:47:07 >




  • Caliber C kullanıcısına yanıt
    Sertifika dersleri var denizde canlı kalma gibi.Bunların eğitimi havuzda yapılıyor.6 tane temel sertifika var 1.sınıfta.Bunları almak zorundasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caliber

    Beyler bu arada itü'de havuzda da acil durum için eğitimler verildiğini duymuştum, bu eğitim opsiyonel, bizim tercihimize mi bağlı yoksa şart bir eğitim mi?
    Sormamın nedeni yüzme biliyorum ama su, özellikle havuz suyundan dolayı cildim oldukça kuruyor, denizde ise bir şey olmuyor. Herhangi bir sağlık balgesi vs. yardımıyla o dersten muaf olabilir miyiz yoksa okul hayatımızda sorun çıkarır mı bu?

    Üniversiteye alınmadan önce mülakatta da yüzme kapasiteni test edecek sınav yapıldığını okudum, buna da girmek zorunlu mu yoksa problem çıkarmaz mı mülakatta, diğer bütün egzersizleri; atlama, koşma, şınav, mekik sorunsuz yapabiliyorum ama havuzla böyle bir problemim var işte.. Bu sorun yaratır mı hatta okula girmemi engeller mi, yoksa sorun teşkil etmez mi?

    Edit: Bahsettiğim kuruluk öyle basit bir kuruluk değil, yani öyle olsa sormazdım, uzun süre kalırsam ciddi cilde zararı olan bir kuruluk türü (sedef)

    Alıntıları Göster
    herkese merhaba ben denizcilik liseli 4.sınıf öğrencisiyim. işi bilen abilerime yazıyorum.lise eğitimim bittikten sonra allahın izniyle 4 yıllık üniversite kazanıp okumak istiyorum.üni bittikten sonrada denize çıkmak istemiyorum açıkçası. Karada çalışmak istiyorum.Ben gençliğimi para uğruna denizlerde geçirmek istemiyorum belki hevesimi almak için 2 sefer çıkarım ama ben bu bölümü okuyup karada çalışmak için plan kuruyorum.Yanlış mı yapıyorum bu bölümü okuyanlar denize çıkmak zorunda mı sosyal hayatımdan uzak kalmak istemiyorum sonuçta üniversite mezunu olucam karada iş bulamazmıyım lütfen beni bilgilendirin kafamda deli sorular var yıllarımı denizde geçirmek hiç iyi bi fikir gibi gelmiyor heleki anlattıklarız zorlukları okuduktan sonra. Üniversiteyi bitirtikten sonra normal insanlar gibi sabah ise gidip aksam gelmek istiyorum düzenli bi hayat yani.
    cevaplarınız için teşekkürler. yanlış bişey yazdıysam kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daltek

    herkese merhaba ben denizcilik liseli 4.sınıf öğrencisiyim. işi bilen abilerime yazıyorum.lise eğitimim bittikten sonra allahın izniyle 4 yıllık üniversite kazanıp okumak istiyorum.üni bittikten sonrada denize çıkmak istemiyorum açıkçası. Karada çalışmak istiyorum.Ben gençliğimi para uğruna denizlerde geçirmek istemiyorum belki hevesimi almak için 2 sefer çıkarım ama ben bu bölümü okuyup karada çalışmak için plan kuruyorum.Yanlış mı yapıyorum bu bölümü okuyanlar denize çıkmak zorunda mı sosyal hayatımdan uzak kalmak istemiyorum sonuçta üniversite mezunu olucam karada iş bulamazmıyım lütfen beni bilgilendirin kafamda deli sorular var yıllarımı denizde geçirmek hiç iyi bi fikir gibi gelmiyor heleki anlattıklarız zorlukları okuduktan sonra. Üniversiteyi bitirtikten sonra normal insanlar gibi sabah ise gidip aksam gelmek istiyorum düzenli bi hayat yani.
    cevaplarınız için teşekkürler. yanlış bişey yazdıysam kusura bakmayın.

    deu de denizcilik işletmeciliği yönetimi var ona bak tm den alıyor,denize çıkamazsın ama.
    yada istanbul üni duim okuyacaksın ondada denize çıkamıyon




  • Caliber C kullanıcısına yanıt
    4. Kaptan - 3. Kaptan (Junior Officer) - 2. Kaptan (Sıklıkla ve ekstra demir manevralarında) (Senior Officer) yapar. Gemi Kaptanı (süvari) gemi manevrası yönetimi ile sorumludur.

    Yukarıda yazdığım gibi gemide yüzlerce risk vardır. Güverteye çıktığın andan itibaren birçok yaralanmalı veya ölümle sonuçlanan kazaya maruz kalabilirsin.

    Kazalar kaliteli firma da da olabilmektedir. En büyük faktör insan hatasıdır.
  • daltek D kullanıcısına yanıt
    Ben senin yerinde olsam 4 yıllık okurum ondan sonra deniz otbüslerine kapak atarım istanbuldaysan kartal adalar yapan özel teknelerde olur 3-4 bin maaş da veriolar :) en güzeli bence
  • daltek D kullanıcısına yanıt
    Karada iş yapmak istiyorsan en iyi üniversite bu konuda İstanbul Üniversitesi Duim.Çünkü direk olarak işletme alanına yönelikler,karaya eleman yetiştiriyorlar.

    Alacağın maaş elbette oldukça az olacaktır denizdeki çalışmana göre.
  • dokuz eylül duim hazırlıkta kalınca okul hayatım bitiyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem

    "Açık kaplarda sıvı muhafaza edilen kaplar devrilebilir"

    Böyle tehlikeli kaplar nerede bulunur abi?

    Bir de bu halat mevzuunda, şu resimde sarıyla belirtilmiş yerler dışında bulunsak sıkıntı olur mu?

    Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı
  • dokuz eylül deniz ulaştırma okuyan biri pm atabilir mi çok merak ettiklerim var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.