Şimdi Ara

Debriyaja zarar veriyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar

    Uzun zamandır kafama takılan bir soruyu sormak istiyorum. Mesela 2. vitesteyiz araba 50 ile gidiyor. O esnada ben debriyaja full basarsam debriyaj zarar görür mü? Veya 1. vitesteyim 20 ile gidiyorum debriyaja full bastım debriyaj zarar görür mü?



  • Debriyaja full basmadan zaten nasıl vites degistireceksiniz?
  • Debriyaja full basmamın sebebi acemiliyimden. Mesela aracı vites değiştirmiycem. Mesela vites 2 deyken frene bastığım zaman araç stop etmesin diye debriyaja full basıyorum ve ortalama 20-25 sn ayağımı çekmiyorum sonra debriyajdan çekip gaza basıyorum. Bu yaptığım olay debriyaj balatasına zarar verir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: b.unal1987

    Debriyaja full basmamın sebebi acemiliyimden. Mesela aracı vites değiştirmiycem. Mesela vites 2 deyken frene bastığım zaman araç stop etmesin diye debriyaja full basıyorum ve ortalama 20-25 sn ayağımı çekmiyorum sonra debriyajdan çekip gaza basıyorum. Bu yaptığım olay debriyaj balatasına zarar verir mi?



    Yani bu zaruri birdurumdur. Debriyaja ne kadar cok basar cekerseniz o kadar cok asınma olur. Bu yonden bakarsak evet zarar verir. Ama mecbur kaldıgınız zaman elbette basmanız gereklidir. Ancak ayagınızı debriyajdan cekerken aracın devrine gore viteste olmasına dikkat edin. Debryajı olabildgigince az kullanmaya calısın. Bu hem yakıt acısından hem debriyaj acısından karlı bir islemdir. Cok takma kafana.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: b.unal1987

    Debriyaja full basmamın sebebi acemiliyimden. Mesela aracı vites değiştirmiycem. Mesela vites 2 deyken frene bastığım zaman araç stop etmesin diye debriyaja full basıyorum ve ortalama 20-25 sn ayağımı çekmiyorum sonra debriyajdan çekip gaza basıyorum. Bu yaptığım olay debriyaj balatasına zarar verir mi?


    Hayır arkadaşım. Demek istediğin şöyle birşey sanırım: Örneğin bayır aşağı giderken araç viteste veya değil, debriyaja full basayım ve araba öyle gitsin diyorsun. Bu debriyaj balatasına zarar vermez. Ama eninde sonunda ayağını debriyajdan çekeceksin, her basış-çekişinde teorik olarak çekerken debrijay balatasını biraz daha aşındırıyorsun demektir ama bu kısa bir süre de olsa yarım debriyaj gittiğinde balatayı uğratacağın aşındırmanın yanında hiç kalır. Bu yüzden sen zarar vermiyormuş gibi düşün, kafayı takma.

    Zor bir zamanda bayıra park etmek durumunda kalırsan veya dik bayırda bayır yukarı düz veya geri geri çıkmak, çıkarken dur-kalk yapmak durumunda kalırsan o zaman anlarsın balatanın nasıl aşındırıldığını




  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: b.unal1987

    Debriyaja full basmamın sebebi acemiliyimden. Mesela aracı vites değiştirmiycem. Mesela vites 2 deyken frene bastığım zaman araç stop etmesin diye debriyaja full basıyorum ve ortalama 20-25 sn ayağımı çekmiyorum sonra debriyajdan çekip gaza basıyorum. Bu yaptığım olay debriyaj balatasına zarar verir mi?


    Hayır arkadaşım. Demek istediğin şöyle birşey sanırım: Örneğin bayır aşağı giderken araç viteste veya değil, debriyaja full basayım ve araba öyle gitsin diyorsun. Bu debriyaj balatasına zarar vermez. Ama eninde sonunda ayağını debriyajdan çekeceksin, her basış-çekişinde teorik olarak çekerken debrijay balatasını biraz daha aşındırıyorsun demektir ama bu kısa bir süre de olsa yarım debriyaj gittiğinde balatayı uğratacağın aşındırmanın yanında hiç kalır. Bu yüzden sen zarar vermiyormuş gibi düşün, kafayı takma.

    Zor bir zamanda bayıra park etmek durumunda kalırsan veya dik bayırda bayır yukarı düz veya geri geri çıkmak, çıkarken dur-kalk yapmak durumunda kalırsan o zaman anlarsın balatanın nasıl aşındırıldığını



    Selam arkadasım koyu yerde yanlıs bilgi vermissiniz. Debriyaja basılı durmak da debriyaja zarar verir. Balataya zarar vermese de bilyaya zarar verir. Bilyası bozulan debriyaj basılı hadleyken bilya oter. Saygılar.




  • Şöyle bi cvp veriyim .arabayı ya yeni almışsındır.yada yeni kullanıyosundur acemi olabilirsin bu yüzden ...acemiliğini atana kadar bende böyle yapmıştım sonra alışıyorsun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende bunu sık yapıyorum refleks olmus bende resmen ama yavas yavas bırakıyorum bu alıskanlıgımı..
    quote:

    Uzun zamandır kafama takılan bir soruyu sormak istiyorum. Mesela 2. vitesteyiz araba 50 ile gidiyor. O esnada ben debriyaja full basarsam debriyaj zarar görür mü? Veya 1. vitesteyim 20 ile gidiyorum debriyaja full bastım debriyaj zarar görür mü?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: b.unal1987

    Debriyaja full basmamın sebebi acemiliyimden. Mesela aracı vites değiştirmiycem. Mesela vites 2 deyken frene bastığım zaman araç stop etmesin diye debriyaja full basıyorum ve ortalama 20-25 sn ayağımı çekmiyorum sonra debriyajdan çekip gaza basıyorum. Bu yaptığım olay debriyaj balatasına zarar verir mi?


    Hayır arkadaşım. Demek istediğin şöyle birşey sanırım: Örneğin bayır aşağı giderken araç viteste veya değil, debriyaja full basayım ve araba öyle gitsin diyorsun. Bu debriyaj balatasına zarar vermez. Ama eninde sonunda ayağını debriyajdan çekeceksin, her basış-çekişinde teorik olarak çekerken debrijay balatasını biraz daha aşındırıyorsun demektir ama bu kısa bir süre de olsa yarım debriyaj gittiğinde balatayı uğratacağın aşındırmanın yanında hiç kalır. Bu yüzden sen zarar vermiyormuş gibi düşün, kafayı takma.

    Zor bir zamanda bayıra park etmek durumunda kalırsan veya dik bayırda bayır yukarı düz veya geri geri çıkmak, çıkarken dur-kalk yapmak durumunda kalırsan o zaman anlarsın balatanın nasıl aşındırıldığını



    Selam arkadasım koyu yerde yanlıs bilgi vermissiniz. Debriyaja basılı durmak da debriyaja zarar verir. Balataya zarar vermese de bilyaya zarar verir. Bilyası bozulan debriyaj basılı hadleyken bilya oter. Saygılar.


    Evet bilyalara zarar veriyor. Aslında zarar veriyor demek de yanlış, çünkü zarar veriyor deyince gerçekten bilyaları bozduğu anlamı çıkıyor, halbuki bilyaların işi o.

    Bu konu çok tartışılmıştı, şu şekilde: Araba bayır aşağı inerken debriyaja full basmak mı yoksa boşta inmek mi gibisinden. Neticede birinde debriyajdaki bilyalar çalışacak birinde de vites kutusundaki.




  • otomatik araç kullan arkadaşım

    en fazla zarar veren durum yokuşta yarım debriyaj kalmaktır. ama ilk mesajdaki şekilde basman gereksiz, yani diyelim ki 3. viteste 60'la gidiyorsun ileride kırmızı ışık yanıyor gazdan ayağını çek araç 1000-1200 devire düşene dek bişey yapmana gerek yok, sonra debriyaja basarsıın sonra da frene... ama mesafe kısaysa önce frene bas, devir yine 1000-1200'e gelince debriyaja basarsın,

    yani mantık debriyaja az bas çek, bastığında da uzun süre basma
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: b.unal1987

    Debriyaja full basmamın sebebi acemiliyimden. Mesela aracı vites değiştirmiycem. Mesela vites 2 deyken frene bastığım zaman araç stop etmesin diye debriyaja full basıyorum ve ortalama 20-25 sn ayağımı çekmiyorum sonra debriyajdan çekip gaza basıyorum. Bu yaptığım olay debriyaj balatasına zarar verir mi?


    Hayır arkadaşım. Demek istediğin şöyle birşey sanırım: Örneğin bayır aşağı giderken araç viteste veya değil, debriyaja full basayım ve araba öyle gitsin diyorsun. Bu debriyaj balatasına zarar vermez. Ama eninde sonunda ayağını debriyajdan çekeceksin, her basış-çekişinde teorik olarak çekerken debrijay balatasını biraz daha aşındırıyorsun demektir ama bu kısa bir süre de olsa yarım debriyaj gittiğinde balatayı uğratacağın aşındırmanın yanında hiç kalır. Bu yüzden sen zarar vermiyormuş gibi düşün, kafayı takma.

    Zor bir zamanda bayıra park etmek durumunda kalırsan veya dik bayırda bayır yukarı düz veya geri geri çıkmak, çıkarken dur-kalk yapmak durumunda kalırsan o zaman anlarsın balatanın nasıl aşındırıldığını



    Selam arkadasım koyu yerde yanlıs bilgi vermissiniz. Debriyaja basılı durmak da debriyaja zarar verir. Balataya zarar vermese de bilyaya zarar verir. Bilyası bozulan debriyaj basılı hadleyken bilya oter. Saygılar.


    Evet bilyalara zarar veriyor. Aslında zarar veriyor demek de yanlış, çünkü zarar veriyor deyince gerçekten bilyaları bozduğu anlamı çıkıyor, halbuki bilyaların işi o.

    Bu konu çok tartışılmıştı, şu şekilde: Araba bayır aşağı inerken debriyaja full basmak mı yoksa boşta inmek mi gibisinden. Neticede birinde debriyajdaki bilyalar çalışacak birinde de vites kutusundaki.



    Tabiki hocam gorevi o debriyajın gorevi de baskıyı balatadan ayırmak ama cok kullanmak sonucu cok asınmadan dolayı balata bitiyor. Elbette ki bilyanın gorevi o ama cok basılı tutmak demek omrunun kısalması demektir.




  • bende bir soru sorayım ;
    80-90 km hızla giderken aniden viren ve debriyaja aynı anda basılırsa ne olur ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sol_ak

    bende bir soru sorayım ;
    80-90 km hızla giderken aniden viren ve debriyaja aynı anda basılırsa ne olur ??


    Siz ne olmasını bekliyorsunuz?

    Tabiki fren balatalarını öldürürsünüz. Yani aslında onların da görevi o ama aşınır yani.

    Özellikle yüksek hızda giderken yavaşlamak için motor kompresyonu kullanılmalı. Hem güvenli bir yavaşlama için, hem benzin tasarrufu için, hem de fren balatalarının sağlığı için. Acil fren ihtiyacı olursa o ayrı tabi. Refleks olarak fren ve debriyaja birlikte basarsınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sol_ak

    bende bir soru sorayım ;
    80-90 km hızla giderken aniden viren ve debriyaja aynı anda basılırsa ne olur ??


    Acil durumda frenleme yaparken debriyajın kullanılma nedeni araç acil fren nedeniyle durduğu zaman motorun da durmasını engellemektir.
    Yoksa acil durumda frene tam güç yüklenipte debriyaja basmamak suretiyle motor frenini de kullanmayı denerseniz, motor freninden çok fazla sonuç alamazsınız. Çünkü frenlerin gücü motorun kompresyon direncinden çok çok fazladır.
  • HOCAM BENDE BİŞEY SORMAK İSTEDİM MESELA BİZ YOKUŞ AŞAĞI GİDİYORUZ 4.VİTESTEYİZ KIRMIZI IŞIK VAR AMA YAKLAŞIK 500 METRE İLERİMİZDE FRENE BASIP YAVAŞLAYIP VİTESİ 3 E ATIP SONRA YİNE FRENE BASIP 2 E ATIP SONRA YİNE YAVAŞLAYIP 1 E ATIP DURMAMIZMI LAZIM EN AZ ZARAR GELMESİ İÇİN YOKSA DİREK DEBRİYAJ FREN YAPIP YAVAŞLASAK OLURMU CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM YILLARDIR KAFAMA TAKILAN BİR SORUYDU.
  • debriyaja tam bastığın zaman baskıyı balatadan ayırmış olursun. debriyaja yarım basmaktan kaçın da, tam bas daha az zarar verirsin. tabii zamanla vites değiştirdiğin anda debriyajı bırakıcaksınız. zamanla alışırsınız .


    quote:

    Orijinalden alıntı: 33kral33.

    HOCAM BENDE BİŞEY SORMAK İSTEDİM MESELA BİZ YOKUŞ AŞAĞI GİDİYORUZ 4.VİTESTEYİZ KIRMIZI IŞIK VAR AMA YAKLAŞIK 500 METRE İLERİMİZDE FRENE BASIP YAVAŞLAYIP VİTESİ 3 E ATIP SONRA YİNE FRENE BASIP 2 E ATIP SONRA YİNE YAVAŞLAYIP 1 E ATIP DURMAMIZMI LAZIM EN AZ ZARAR GELMESİ İÇİN YOKSA DİREK DEBRİYAJ FREN YAPIP YAVAŞLASAK OLURMU CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM YILLARDIR KAFAMA TAKILAN BİR SORUYDU.


    Tek tek vites düşürmek yanlış. Debriyaja tam basıp gerekli seviyede frenlemek lazım.
    Benim taktiğim ise; Kırmızı ışık gördüğümde debriyaj fren yapıp aracın hızını epeyce bi ( yarısına veya daha fazla ) düşürürürüm. Bir bakarsın yeşili yakalamışız aracı durdurmadan düşük viteste yoluma devam ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 2 Haziran 2010; 21:22:46 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.