Şimdi Ara

Debriyaja sürekli basmanın zararı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
8.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kafama takıldı ışıkta beklerken debriyaja basmak veya hareket halindeyken ayağımızın debriyaj üzerinde olması (kavramayı ayırmayacak cm kadar üzerinde durması) aracın yataklarında ve kenar yatağında aşırı basma izine neden olur mu?


    ARKADAŞLAR sorum yanlış anlaşılmış ben baskı balatadaki sorunları değil motorun içindeki yataklara ve yatak kenerlarına baskı uygulayıp iz yaparmı diye sordum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orgozgur -- 30 Kasım 2012; 17:57:07 >



  • Debriyaja basılı tutmak sadece ve sadece sol bacağınızı aşındırır
    Bir de pedal yayını falan herhalde
    Çünkü bu sırada balata ile ilgili hiçbir iş yapmıyorsunuz.

    Ancak ayağınızı üzerinde bekletmeyin.
    Siz farkında olmasanız da bir süre sonra bacağınız yorulacak ve ayağınız ufak ufak aşağı kaymaya başlayacaktır. Balata da ufak ufak sıyrılacaktır

    Fakat bu esnada kavramayı ayırmayacak kadar durduğundan %100 eminseniz, pedalın bir boşluğu vs.'si varsa, yine birşey olmaz. Ama dediğim gibi bu sadece bir varsayım olur. Ayağı pedal üzerinde bekletmemek en iyisidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Debriyaja basılı tutmak sadece ve sadece sol bacağınızı aşındırır
    Bir de pedal yayını falan herhalde
    Çünkü bu sırada balata ile ilgili hiçbir iş yapmıyorsunuz.

    Ancak ayağınızı üzerinde bekletmeyin.
    Siz farkında olmasanız da bir süre sonra bacağınız yorulacak ve ayağınız ufak ufak aşağı kaymaya başlayacaktır. Balata da ufak ufak sıyrılacaktır

    Fakat bu esnada kavramayı ayırmayacak kadar durduğundan %100 eminseniz, pedalın bir boşluğu vs.'si varsa, yine birşey olmaz. Ama dediğim gibi bu sadece bir varsayım olur. Ayağı pedal üzerinde bekletmemek en iyisidir.
    Işıkta boşa almak en iyisi

    Basarsanız da bir zararı olacağını sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Işıkta boşa almak en iyisi

    Basarsanız da bir zararı olacağını sanmam.

    TRAFİKTEDE DAKKA BAŞI BOŞA AL 1 E TAK BOŞA AL 1 E TAK ZOR OLUYOR :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Işıkta boşa almak en iyisi

    Basarsanız da bir zararı olacağını sanmam.

    TRAFİKTEDE DAKKA BAŞI BOŞA AL 1 E TAK BOŞA AL 1 E TAK ZOR OLUYOR :(

    Düz vitese hoşgeldin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    TRAFİKTEDE DAKKA BAŞI BOŞA AL 1 E TAK BOŞA AL 1 E TAK ZOR OLUYOR :(

    Araba kullanmaya yeni mi başladın hocam

    Zira birkaç saniye boyunca bile debriyaja basılı beklemek bile sol bacağa ne güzel bir yük bindiriyor, bir süre sonra nasıl o ayağı orada tutamıyorsunuz, anlaşılıyor ki hiç denememişsiniz

    Pedal istediği kadar yumuşak olsun, neticede size doğru gelmeye çalışan bir şeyi ittirerek onu orada tutmaya çalışıyor ve devamlı olarak bacağınızla güç uyguluyorsunuz.

    Dur-kalk trafikte önünüzdeki araçlara bakın.
    Tam önünüzdeki değil, 5-10 araç ötesine... Bu sayede vitese ne zaman geçeceksiniz, debriyaja ne zaman basacaksınız, boşa alıp ayağınızı kaldırmanız gerekir mi yoksa basılı şekilde bekleyip 1-2 sonra tekrar hareket edebiliyor musunuz, bunları gözlemleyebilir ve kol ve bacaklarınızı boşa yormazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    TRAFİKTEDE DAKKA BAŞI BOŞA AL 1 E TAK BOŞA AL 1 E TAK ZOR OLUYOR :(

    Araba kullanmaya yeni mi başladın hocam

    Zira birkaç saniye boyunca bile debriyaja basılı beklemek bile sol bacağa ne güzel bir yük bindiriyor, bir süre sonra nasıl o ayağı orada tutamıyorsunuz, anlaşılıyor ki hiç denememişsiniz

    Pedal istediği kadar yumuşak olsun, neticede size doğru gelmeye çalışan bir şeyi ittirerek onu orada tutmaya çalışıyor ve devamlı olarak bacağınızla güç uyguluyorsunuz.

    Dur-kalk trafikte önünüzdeki araçlara bakın.
    Tam önünüzdeki değil, 5-10 araç ötesine... Bu sayede vitese ne zaman geçeceksiniz, debriyaja ne zaman basacaksınız, boşa alıp ayağınızı kaldırmanız gerekir mi yoksa basılı şekilde bekleyip 1-2 sonra tekrar hareket edebiliyor musunuz, bunları gözlemleyebilir ve kol ve bacaklarınızı boşa yormazsınız.

    Alıntıları Göster
    o pedalı basasın diye yapmışlar tabi basıcan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    o pedalı basasın diye yapmışlar tabi basıcan

    Alıntıları Göster
    Işıkta beklerken aracı viteste fazla bekletmeyin hafifde olsa balataya sürtünme olur ve zamanla yemeye başlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Işıkta beklerken aracı viteste fazla bekletmeyin hafifde olsa balataya sürtünme olur ve zamanla yemeye başlar.

    Alıntıları Göster
    Işıklarda zaten her zaman boş viteste beklenmeli. Allah muhafaza bayılabilirsiniz, ayağınız debriyajdan kaçtığı gibi, hop önünüzden geçen bir yayaya vurursunuz. Bunları düşünmek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Işıklarda zaten her zaman boş viteste beklenmeli. Allah muhafaza bayılabilirsiniz, ayağınız debriyajdan kaçtığı gibi, hop önünüzden geçen bir yayaya vurursunuz. Bunları düşünmek gerek.

    Alıntıları Göster
    Yazılanlara ek olarak, farkında olmadan yada ani bir reflekste ayağınızı debriyajdan çekerek aracı stop ettirebilirsiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Işıklarda zaten her zaman boş viteste beklenmeli. Allah muhafaza bayılabilirsiniz, ayağınız debriyajdan kaçtığı gibi, hop önünüzden geçen bir yayaya vurursunuz. Bunları düşünmek gerek.



    Edit: Neyse yeni farkettim ironiyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reyftn -- 30 Kasım 2012; 16:48:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reyftn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Işıklarda zaten her zaman boş viteste beklenmeli. Allah muhafaza bayılabilirsiniz, ayağınız debriyajdan kaçtığı gibi, hop önünüzden geçen bir yayaya vurursunuz. Bunları düşünmek gerek.



    Edit: Neyse yeni farkettim ironiyi.

    Hocam yanlış anlaşılma oldu sanırım ben ironi yapmadım, çok ciddiyim.

    Bazı arkadaşlar ışıkta 1. viteste ayak debriyajda bekliyorlar. Ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Işıkta beklerken aracı viteste fazla bekletmeyin hafifde olsa balataya sürtünme olur ve zamanla yemeye başlar.

    Viteste ayak debriyajda beklemek sadece ve sadece ayağımızı yorar, pedalın yayını telini yorar, başka birşey olmaz.

    Hafif de olsa balataya sürtünmek demek, kavrama demektir. Kavrama anında da araç hareketlenmeye başlar.

    "Ayak debriyajda beklenirse balata biter" lafı hurafedir.

    Ayağınızı yarım debriyaj olarak tabir edilen şekilde pedal üzerinde bekletirseniz ve araç bu sırada viteste yol alıyorsa balata aşınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reyftn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Işıklarda zaten her zaman boş viteste beklenmeli. Allah muhafaza bayılabilirsiniz, ayağınız debriyajdan kaçtığı gibi, hop önünüzden geçen bir yayaya vurursunuz. Bunları düşünmek gerek.



    Edit: Neyse yeni farkettim ironiyi.

    Hocam yanlış anlaşılma oldu sanırım ben ironi yapmadım, çok ciddiyim.

    Bazı arkadaşlar ışıkta 1. viteste ayak debriyajda bekliyorlar. Ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    sürücü kursu hocası ışıklarda sürekli debriyaja basmanın baskı-balatayı sıyıracağını söylerdi, ben onun yalancısıyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: popcorn41

    sürücü kursu hocası ışıklarda sürekli debriyaja basmanın baskı-balatayı sıyıracağını söylerdi, ben onun yalancısıyım

    Hocam zaten o tip efsaneler yüzünden otomobil konusunda "doğru bilinen yanlışlar"ımız çok.

    Bu tip insanlara soru da sorulmuyor.
    "Niye?" diye birisi sorsa, nasıl açıklayacak bakalım o anda

    Baskı balatanın sıyrılması için volana temas etmesi gerekiyor.

    Eh, biz debriyaja niye basıyoruz? Bu teması kesmek ve vitese atabilmek için değil mi?

    Bir soru daha sorayım;

    Vites boştayken ayağınızı debriyaja basılı tutarsanız balata aşınır mı?
    Cevabınız hayır ise, "peki herhangi bir vitese takılı vaziyette aynı şekilde beklemenizden farkı nedir?" diye soracağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 30 Kasım 2012; 17:17:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reyftn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Işıklarda zaten her zaman boş viteste beklenmeli. Allah muhafaza bayılabilirsiniz, ayağınız debriyajdan kaçtığı gibi, hop önünüzden geçen bir yayaya vurursunuz. Bunları düşünmek gerek.



    Edit: Neyse yeni farkettim ironiyi.

    Hocam yanlış anlaşılma oldu sanırım ben ironi yapmadım, çok ciddiyim.

    Bazı arkadaşlar ışıkta 1. viteste ayak debriyajda bekliyorlar. Ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    80000km'de degismesiyle 110000km'de degismesi gibi bir fark yaratacigini dusunuyorum.

    Ben direk bosa atanlardanim.Hem ayagim da yorulmamis oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavakspor

    Yazılanlara ek olarak, farkında olmadan yada ani bir reflekste ayağınızı debriyajdan çekerek aracı stop ettirebilirsiniz...

    Alıntıları Göster
    Avrupa'daki direksiyon eğitimlerinde beklerken kesinlikle boşta bekletilmemesi gerekir diye öğrettiklerini duymuştum. Yani ayağınız sürekli debriyajda olmalıymış. Nedeni aniden kalmak gerekirse falan daha çabuk olduğundanmış. Mesela kırmızı ışıkta arkanızdan bir ambulans geldi. Bazen saniyelerin bile önemi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Avrupa'daki direksiyon eğitimlerinde beklerken kesinlikle boşta bekletilmemesi gerekir diye öğrettiklerini duymuştum. Yani ayağınız sürekli debriyajda olmalıymış. Nedeni aniden kalmak gerekirse falan daha çabuk olduğundanmış. Mesela kırmızı ışıkta arkanızdan bir ambulans geldi. Bazen saniyelerin bile önemi oluyor.

    O acemi şöförler içindir, yıllarca araç kullanmış biri için sıkıntı olmaz, zaten millet olarak ışıkta kalkma konusunda ustayız araç stop etse bile milisaniyeler içinde sarı ışığı gördüğümüzde uçuyoruz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Avrupa'daki direksiyon eğitimlerinde beklerken kesinlikle boşta bekletilmemesi gerekir diye öğrettiklerini duymuştum. Yani ayağınız sürekli debriyajda olmalıymış. Nedeni aniden kalmak gerekirse falan daha çabuk olduğundanmış. Mesela kırmızı ışıkta arkanızdan bir ambulans geldi. Bazen saniyelerin bile önemi oluyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba forumdaslarim,

    yorumlarinizi yine keyifle okudum.

    ilerlerken sürekli ayagi debriyajda tutmak baskinin balata üzerindeki basincini azaltir. Uc durumlarda (tam gaz) motorun cevirme momenti yüzünden baski balata kacirmaya baslayabilir.

    Dururken debriyaja basmanin balataya zarari yoktur ama bu seferde baskinin bilyasinda sürekli asinma olur. Kisa sürede zarari olmasa da uzun vadede debriyaja basarken sürtünme sesleri gelmeye baslar.

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Işıkta beklerken aracı viteste fazla bekletmeyin hafifde olsa balataya sürtünme olur ve zamanla yemeye başlar.

    Viteste ayak debriyajda beklemek sadece ve sadece ayağımızı yorar, pedalın yayını telini yorar, başka birşey olmaz.

    Hafif de olsa balataya sürtünmek demek, kavrama demektir. Kavrama anında da araç hareketlenmeye başlar.

    "Ayak debriyajda beklenirse balata biter" lafı hurafedir.

    Ayağınızı yarım debriyaj olarak tabir edilen şekilde pedal üzerinde bekletirseniz ve araç bu sırada viteste yol alıyorsa balata aşınır.



    Araç vitesde bulunduğu sürece yani ayağınız debriyaja bastığı sürece az daha olsa balatayı yer hurafe felan değildir istediğiniz ustaya sorabilirsiniz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.