Şimdi Ara

Daimler Truck, sıvı hidrojen kullanan GenH2 Kamyon’un yeni bir prototipini test etmeye başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daimler Truck, sıvı hidrojen kullanan GenH2 Kamyon’un yeni bir prototipini test etmeye başladı



    Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un yakıt hücreli prototipini geçen yıldan beri hem kurum içinde hem de yollarda yoğun bir şekilde test eden Daimler Truck, sıvı hidrojenin kullanımını test etmek için yeni bir prototipi daha faaliyete geçirdi. 



    Daimler Truck, seri üretime hazır GenH2 Kamyon’un geliştirilme hedefini 1.000 kilometreye kadar ve daha uzun menzil olarak belirledi. Bu da kamyonu özellikle uzun yol ağır yük taşımacılığının önemli bölümlerinde değişken ve zorlu uygulamalara uygun hale getiriyor.



    Wörth’teki geliştirme ve test merkezinde hidrojenle yakıt ikmaline olanak sağlayan yeni bir prototip dolum istasyonu inşa eden Daimler Truck, bir kamyonun ilk sıvı hidrojen (LH2) yakıt ikmalini Air Liquide ile birlikte kutladı. Yakıt ikmali aşamasında, -253 Santigrat derecedeki kriyojenik sıvı hidrojen, araç şasesinin iki kenarına yerleştirilen 40 kilogramlık iki adet depoya dolduruldu. Özellikle araç depolarının iyi yalıtımı sayesinde, hidrojenin sahip olduğu sıcaklık aktif soğutma olmadan yeterince uzun bir süre korunabiliyor. 



    Daimler Truck, sıvı hidrojen kullanan GenH2 Kamyon’un yeni bir prototipini test etmeye başladı



    Daimler Truck, hidrojen bazlı sürüşlerin geliştirilme aşamasında sahip olduğu önemli avantajlar nedeniyle sıvı hidrojeni tercih ediyor. Gaz haldeki hidrojene kıyasla hacim açısından önemli ölçüde daha fazla enerji yoğunluğuna sahip olması nedeniyle daha fazla hidrojen taşınabilmesine olanak sağlayan sıvı hidrojen, menzili önemli ölçüde artırırken sıradan dizel kamyonlarla kıyaslanabilecek bir düzeyde araç performansı da sağlıyor.  



    Ayrıca Bkz.2023 Honda Civic Type R'a ait olduğu iddia edilen güç ve tork değerleri sızdırıldı



    Şirket, sıvı hidrojenin (“alt soğutulmuş” sıvı hidrojen, “Slh2” teknolojisi) idaresi konusunda yeni yöntemler geliştirmek için Linde ile çalışmalar da yürütüyor. Bu yenilikçi yaklaşım, daha da fazla depolama yoğunluğu ve LH2’ye kıyasla daha kolay yakıt ikmali olanağı sağlıyor. Şirket, ilk yakıt ikmalini prototip bir araca 2023 yılında Almanya’da pilot bir istasyonda yapmayı hedefliyor.



    Daimler Truck, sıvı hidrojen kullanan GenH2 Kamyon’un yeni bir prototipini test etmeye başladı



    Hidrojen ikmal istasyonları için Shell, BP ve TotalEnergies ile çalışacak



    Daimler Truck, Avrupa’daki önemli nakliye rotaları boyunca hidrojen ikmal istasyonları kurulması konusunda Shell, BP ve TotalEnergies ile çalışmayı planlıyor. Şirket, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies ve Volvo Grup, H2Accelerate (H2A) menfaat grubunun bünyesinde Avrupa’da hidrojen kamyonların kitle pazarında ilk kez yollara çıkması adına şartların oluşturulmasına yardımcı olmak için birlikte çalışmayı taahhüt etti.



    Karbon nötr bir geleceğe doğru gidilen yolda stratejik rotasını açıkça belirleyen Daimler Truck, hem batarya elektrikli hem de hidrojen bazlı sürüşler ile ürün gamını elektrikli araçlarla donatma konusunda çift yönlü bir strateji izliyor. Şirket, 2039 yılına kadar çekirdek pazarlarında karbon nötr araçlarını sunmayı hedefliyor.









  • araç boşken 1000 km ise sıkıntı. değişik yük değerlerinde test etseler daha iyi olur.

  • Bizde hidrojen kamyon yatırımları ne aşamada hep mi geriden geleceğiz yoksa petrolden kurtulmak için fırsatım bu

  • Elektrik bence en azından şu an için fos çıktı. Ağır yük taşımacılığında yakıt kullanmadan elektrik ile yol almak mümkün değil olamaz. Onun harici o yakıt sürekli yol gidilecekse eğer bu halde tutulur. Yok yakıt aldın üç gün yat bakım var yük bekleniyor dendiği anda buna bir çare bulunmalı. Bulunur da belli bir yere kadar fakat şu an için araştırma geliştirm yatırımları ( bence ) hidrojene kaydırılmalı. Üretim tekeli çinden çektirilmeli ki dünya nefes alsın bu işin asıl sıkıntılı kısmı. İnsan hayatına zerre değer vermeyen çinliler fabrikaların şu durumunu hiç değiştirmeden aynen 500 sene devam ederler. O da nefessizlikten ölene kadar.

  • hidrojen diye bir olayı sonunda birileri hatırlıyor.
    şu eletrik zimbirtisina yapılan masraf hidrojene yapılsaydı ohoo

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.