Şimdi Ara

dђ ғіат аlвeа такımı (495. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.349
Cevap
73
Favori
1.659.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 493494495496497
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efecan_demir

    ACİL YARDIM

    Arkadaşlar KAsım ayında arabanın direksiyon altından kacak vardı.Buradan arkadaşlar radyotör delik tıkayıca koy demişlerdi koyup sorunumu çözmüştüm.

    Ama şimdide kışın malum kaloriferi çalıştırıyorum eskisi gibi ısıtmamaya basladı 4 e alıyorum maksimumda ama kırıkkaleden ankaraya gidene kadar gene donuyorum.

    Eskisi gibi üfürmüyor artık ne yapmam gerek

    Bir bilen bana yardım etsin psikoloj,k bunalıma girdim artık geceleri uyuyamaz oldum ya

    KESKE KATKI MADDESİ ATMASAYDIM........... :((((



    Katkı maddesini bizzat kendimde kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım.Çeşitli araçlardakullananlar var tanıdığım onlardada bir sorun yok.Yeterki kullandığın katkı kaliteli olsun....Polen filitresini en son nezaman değiştirdin eskiyse onu değiştir...Sıcak üflediğine göre aslında sistem çalışıyor.Koyduğun katkı kalorifer radyatörünün bir kısmını tıkadı desem.........Oda değil gibi........

    Bir dijital termometre bul ve kaloriferden çıkan havnın sıcaklığını ölç çok düşük çıkarsa bir oto elektrikçiye git göster bakalım o ne diyecek...(kalorifer sistemlerine elektrikçiler bakıyor)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardday

    60.000 bakımı bence ağır bakımdır.Çok dikkat edilmesi gerekir.Ehli olmayan bir kişinin treger setini değiştirdikten sonra.Motorun randıman
    tutmaması sizi şaşırtmasın.Servislerden bence fiyat alınmalı.Sonra özel bakım servislerinden alınmalı.Aradaki fark çok değilse.Kesinlikle servis
    olmalı.Hem satarken elinizde göstereceğiniz belgeler olur.Hem değişen malzemelerin garantisi hemde orjinali.

    selamlar...

    yetkili servislerde triger seti değiştirilirken özel bir aparat kullanılıyor,dolayısıyla senti kayması gerginlik sorunu yaşanmadığı gibi,değişen setteki bir hatadan dolayı oluşacak motor hasarları da belli bir süre için garanti altına alınıyor.bu bence çok önemli.

    benzinli motorlarda kullanılan triger kayışı aslında en az 150.000 km veya 8 yıl ömürlü üretilmekle birlikte ,servisin önerdiği 120.000 km veya 5.yıl sonunda değiştirmektir.daha önce değiştirmenin bir zararı yok gibi gözükse de su pompası arızalarında,su pompası değişimi gerektiğinden,triger kayışı sökülmekte ve asla sökülen kayış yeniden takılmayacağı için 120.000 km veya 5. yıl sonu değişiminde su pompası da mutlaka değiştirilmelidir. keza su pompası ömrü de en fazla 8 yıl ya da 150.000 km dir.

    sevgilerimle...




  • Svs 450 Mm 18" Universal Muz - Banana Silecek
    Svs 550 Mm 22" Universal Muz - Banana Silecek

    2ürünü 8lira 17kuruşa sipariş verdim yarın havale ile ödüyeceğim

    bakalım :)
  • slm arkadaşlar aracı düz bir yere park ettim. yağını kontrol etmek istedim.( 40.000 bakımını yetkili servisinde yaptırdım araç şuan 49.000 km) yağ çubuğu seviyesi iyice dipte acaba araç yağ mı eksiltiyor. yada başka bir fikri olan varmı ? bu arada araç çalıştıktan sonra yağ lambası yanmıyor eksik olsa yanması gerekmez mi?
    birde araçta radyotör suyu eksiltiyor gaz pedalı ıslak kalorifer contassındamı sorun mu var acaba ?
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevenlve2

    slm arkadaşlar aracı düz bir yere park ettim. yağını kontrol etmek istedim.( 40.000 bakımını yetkili servisinde yaptırdım araç şuan 49.000 km) yağ çubuğu seviyesi iyice dipte acaba araç yağ mı eksiltiyor. yada başka bir fikri olan varmı ? bu arada araç çalıştıktan sonra yağ lambası yanmıyor eksik olsa yanması gerekmez mi?
    birde araçta radyotör suyu eksiltiyor gaz pedalı ıslak kalorifer contassındamı sorun mu var acaba ?
    teşekkürler

    park ettikten sonra 3-5dk beklemek gerekir
    Yağ seviyesi çubuğun uç kısmındaki “Min” ve “Max” çizgileri arasında ise yağ sorununuz yok demektir...
    Eğer seviye “Min” çizgisine çok yakın veya altındaysa kullandığınız motor yağından biraz ekleme yapabilirsiniz...

    Gaz pedalı ıslaklığı contalardan olabilir bir kaç arkadaşın başına gelmişti...





  • şu arabaya ne çok para harcıyoz,buna verilen paralarla ev alınır be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist55

    şu arabaya ne çok para harcıyoz,buna verilen paralarla ev alınır be

    tüm arabalar öyle değilmi albeanın gene parçası ucuz diğer arabalara kıyasla...

    o araba seni yaz-kış taşıyor,konfor sağlıyor sen eğer bunları istemiyorsan al bir tane mobilet kafan rahat olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut OLPAK

    Svs 450 Mm 18" Universal Muz - Banana Silecek
    Svs 550 Mm 22" Universal Muz - Banana Silecek

    2ürünü 8lira 17kuruşa sipariş verdim yarın havale ile ödüyeceğim

    bakalım :)

    ölçü doğrumu peki bilader..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevenlve2

    slm arkadaşlar aracı düz bir yere park ettim. yağını kontrol etmek istedim.( 40.000 bakımını yetkili servisinde yaptırdım araç şuan 49.000 km) yağ çubuğu seviyesi iyice dipte acaba araç yağ mı eksiltiyor. yada başka bir fikri olan varmı ? bu arada araç çalıştıktan sonra yağ lambası yanmıyor eksik olsa yanması gerekmez mi?
    birde araçta radyotör suyu eksiltiyor gaz pedalı ıslak kalorifer contassındamı sorun mu var acaba ?
    teşekkürler



    Çubuğun üst seviyesyle alt seviyesi arası 1 litre yağ alır.Yağ çubuğunun en dibine kadar inmişse tehlike sınırına yaklaşmaya başlamış....Yağ 20.000 km veya km bakılmaksızın yılda 1 değiştirilir....Bakımı yaptıralı 9000 km olmuş peki 1 yıl oldumu olmadıysa ve bukadar yağ eksiltmişse bir yerden kaçak olabilir (karter contasından...vb.)Bence yağı yenileyip etrefı bir kontrol ettirin....(yağı kontrol etmeden stop ettikten sonra 10 dk bekle öyle bak)

    Yağ lambasının yanması için daha erken aracınızda şuan en az 2.25 litre yağ vard bence o lamba iyice azalırsa yanar.....

    Gaz pedalına su damlıyorsa contalardanda olabilir kalorifer peteğide delik olabilir tam olarak sızdırdığı yeri gözlemlemek lazım....Ama büyük ihtimal contadan....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhanpaşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Umut OLPAK

    Svs 450 Mm 18" Universal Muz - Banana Silecek
    Svs 550 Mm 22" Universal Muz - Banana Silecek

    2ürünü 8lira 17kuruşa sipariş verdim yarın havale ile ödüyeceğim

    bakalım :)

    ölçü doğrumu peki bilader..



    Evet ölçü standart ölçü yani doğru ama ben 60cm 45cm veya 60 a 50 cm kullanıyorum daha çok alan siliyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: br251


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhanpaşa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Umut OLPAK

    Svs 450 Mm 18" Universal Muz - Banana Silecek
    Svs 550 Mm 22" Universal Muz - Banana Silecek

    2ürünü 8lira 17kuruşa sipariş verdim yarın havale ile ödüyeceğim

    bakalım :)

    ölçü doğrumu peki bilader..



    Evet ölçü standart ölçü yani doğru ama ben 60cm 45cm veya 60 a 50 cm kullanıyorum daha çok alan siliyor :)

    orhan paşam ölçü doğru
    br251 dediği gibi fazla uzunlarda kullanılabilir h.avni tekin üstadımızda söylemişti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: br251


    quote:

    Orijinalden alıntı: efecan_demir

    ACİL YARDIM

    Arkadaşlar KAsım ayında arabanın direksiyon altından kacak vardı.Buradan arkadaşlar radyotör delik tıkayıca koy demişlerdi koyup sorunumu çözmüştüm.

    Ama şimdide kışın malum kaloriferi çalıştırıyorum eskisi gibi ısıtmamaya basladı 4 e alıyorum maksimumda ama kırıkkaleden ankaraya gidene kadar gene donuyorum.

    Eskisi gibi üfürmüyor artık ne yapmam gerek

    Bir bilen bana yardım etsin psikoloj,k bunalıma girdim artık geceleri uyuyamaz oldum ya

    KESKE KATKI MADDESİ ATMASAYDIM........... :((((



    Katkı maddesini bizzat kendimde kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım.Çeşitli araçlardakullananlar var tanıdığım onlardada bir sorun yok.Yeterki kullandığın katkı kaliteli olsun....Polen filitresini en son nezaman değiştirdin eskiyse onu değiştir...Sıcak üflediğine göre aslında sistem çalışıyor.Koyduğun katkı kalorifer radyatörünün bir kısmını tıkadı desem.........Oda değil gibi........

    Bir dijital termometre bul ve kaloriferden çıkan havnın sıcaklığını ölç çok düşük çıkarsa bir oto elektrikçiye git göster bakalım o ne diyecek...(kalorifer sistemlerine elektrikçiler bakıyor)



    1.3 2006 multijetin polen filtresi nereden değişiyor... resimli olursa memnun olurum sanırım o olabilir en son 2006 yazında değiştirmiştim..
    sıcak üflüyor ama önceden sonda iken aracın içerisinde fırtınalar esiyordu şimdi ise tık yok.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efecan_demir


    quote:

    Orijinalden alıntı: br251


    quote:

    Orijinalden alıntı: efecan_demir

    ACİL YARDIM

    Arkadaşlar KAsım ayında arabanın direksiyon altından kacak vardı.Buradan arkadaşlar radyotör delik tıkayıca koy demişlerdi koyup sorunumu çözmüştüm.

    Ama şimdide kışın malum kaloriferi çalıştırıyorum eskisi gibi ısıtmamaya basladı 4 e alıyorum maksimumda ama kırıkkaleden ankaraya gidene kadar gene donuyorum.

    Eskisi gibi üfürmüyor artık ne yapmam gerek

    Bir bilen bana yardım etsin psikoloj,k bunalıma girdim artık geceleri uyuyamaz oldum ya

    KESKE KATKI MADDESİ ATMASAYDIM........... :((((



    Katkı maddesini bizzat kendimde kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım.Çeşitli araçlardakullananlar var tanıdığım onlardada bir sorun yok.Yeterki kullandığın katkı kaliteli olsun....Polen filitresini en son nezaman değiştirdin eskiyse onu değiştir...Sıcak üflediğine göre aslında sistem çalışıyor.Koyduğun katkı kalorifer radyatörünün bir kısmını tıkadı desem.........Oda değil gibi........

    Bir dijital termometre bul ve kaloriferden çıkan havnın sıcaklığını ölç çok düşük çıkarsa bir oto elektrikçiye git göster bakalım o ne diyecek...(kalorifer sistemlerine elektrikçiler bakıyor)



    1.3 2006 multijetin polen filtresi nereden değişiyor... resimli olursa memnun olurum sanırım o olabilir en son 2006 yazında değiştirmiştim..
    sıcak üflüyor ama önceden sonda iken aracın içerisinde fırtınalar esiyordu şimdi ise tık yok.......

    Sağ ön koltuğun altına eğilip değiştirildiğini biliyorum...




  • polen filtresi değişimi efsanesi geri döndü.
    Torpido boşluğunun arkasında. Alttan eğilip yukarı döndüğünüzde yıldız vidalı dar-uzun bir plastik kapağı var. 2 ucunda birer vida, vidalar çapraz köşelerinde.
  • Herkese merhabalar. Yine sorular sorular :)))

    1- Yağ değişiminde, tavsiye edilen selenia değil de başka bir marka yağ koyulması yakıt tüketimini etkiler mi? Yoksa alakası yok mu?

    2- Multijetlerin 60.000 de ağır bakımı varmıdır? 60.000 olunca klasik yağ filitreden başka bir şey değişimi gerekiyor mu? Veya bu değişim 60.000 değilse ne zamandır?

    3- Ekteki fotoda da işaretlediğim üzere; araba rolantide çalışırken motordan tırrrrr diye ses geliyordu. Ben de forumdaki diğerleri gibi motor kapağı gevşek zannettim ama dün baktım işaretlediğim borunun girdiği yer gevşek. Ondan titreme sesi çıkıyor. Nedir bu boru önemli birşey mi ses yapması zarar doğurur mu?

    Şimdiden teşekürler..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: lebu

    polen filtresini kendi değiştirmek isteyenler için resimli kılavuz.
    gerekli malzemeler. el feneri , kısa yıldız tornavida, yeni polen filtresi.
    *

    *
    1-ön sağ koltuk iyice geriye itilecek. paspas kaldırılacak , sağ omuz üzerine yatılarak , kafa torpidonun altına sokulacak. sonra gövde ve baş hafifçe sola çevrilerek filtre kapağını görüş alanına alınacak ve sağ elin müdahale edebileceği şekilde pozisyon ayarlanacak.
    *

    *
    2- sol eldeki fenerle aydınlatma yapılırken resimdeki vida açılacak. üstte 1 vida daha olabilir , var ise de benimkinde onun girdiği yer kırılmış. 1 vida açtım
    *

    *
    3- eski filtre kenarından çekilir. imkan varsa filtre kutusunun içi hafifçe vakumlanabilir.
    *

    *
    4- yeni filtre üzerindeki "air flow" yazısı ve oklarına dikkat ederek uygun yönde yuvaya sokulacak. ( oklar aracın burnundan- kabin içine doğru olacak. alt ve üst kenardaki düz parçalar geriye kıvrılacak ).
    *
    5-kapak kapatılıp vidalanacak
    soldaki yeni sağdaki eski filtre
    *

    *
    eski filtre üzerindeki kıl-tüy.
    *

    *

    o andaki kilometreyi ve tarihi de yağ kartının arkasına kaydederseniz iyi olur.



    Daha önce lebu resimli anlatım yapmıştı polen filitresi ile ilgili alıntı yapıyorum........




  • slm arkadaşlar biraz önce yetkili servisten geldim aracımın radyotör suyu eksiltiyor vede gaz pedalında su damlatıyor şikayetiyle. fakat ustalar baktı bende yanlarındaydım iyice incelediler. sorun contalarda felan degıl onlar saglam borularda sağlam acaba radyotör suyu eksiltmesi aracın normal mi yada neden eksiltme oluyor. araç 49000km 1.2 albea 16 w. birde lpg takıldıgında sorun olabiliyor dediler. radyotör vede yağı tamamlayıp gönderdiler biraz gezip sonra eksilme olursa tekrar gideceğim.
  • arkadaşlar aracın teybindeki SRC düğmesi radyo ve CD'nin yanı sıra aux seçeneğini de gösteriyor. ancak ben aux girişi yapabileceğim bir yere rastlayamadım. belki torpidonun içindedir dedim, baktım, orada da yok.

    acaba aux girişi sonradan bağlanabilir diye mi koydular o seçeneği oraya? eğer serviste bir usb giriş bağlatma şansımız varsa bu müthiş bir haber olur bence.
  • Orijinalden alıntı: cumhuruzun

    Herkese merhabalar. Yine sorular sorular :)))

    1- Yağ değişiminde, tavsiye edilen selenia değil de başka bir marka yağ koyulması yakıt tüketimini etkiler mi? Yoksa alakası yok mu?

    2- Multijetlerin 60.000 de ağır bakımı varmıdır? 60.000 olunca klasik yağ filitreden başka bir şey değişimi gerekiyor mu? Veya bu değişim 60.000 değilse ne zamandır?

    3- Ekteki fotoda da işaretlediğim üzere; araba rolantide çalışırken motordan tırrrrr diye ses geliyordu. Ben de forumdaki diğerleri gibi motor kapağı gevşek zannettim ama dün baktım işaretlediğim borunun girdiği yer gevşek. Ondan titreme sesi çıkıyor. Nedir bu boru önemli birşey mi ses yapması zarar doğurur mu?

    Şimdiden teşekürler..

    Abi bu ses benim araçtada var ama ben bu sesin motor üst plastik kapağından geldiğini gördüm bu plastik aksam vida ile degil ÇAKMA vida kullanılmış araç çalışırken plastik kapağı ileri veya geri ittirirsen ses tamamen kesiliyor ancak sabitlenmiyor ben bunun çözümünü bu çakmaları kesip yenisini aldıktan sonra her çakmaya 1 er veya 2şer lastik conta takarak (Küçük tüp contası gibi) sabitlicem güvendiğim bin usta var onunlada iştişare ettik herhengi bir olumsuzluk olmıyacğı sonucunu vardık bu tırlama sesinin böyle kesmeyi düşünüyorum sesin zararı yok ama kulağa keyfe keder oluyor.Ancak o resimdeki boruyuda kontrol edeicem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercinsahin

    arkadaşlar aracın teybindeki SRC düğmesi radyo ve CD'nin yanı sıra aux seçeneğini de gösteriyor. ancak ben aux girişi yapabileceğim bir yere rastlayamadım. belki torpidonun içindedir dedim, baktım, orada da yok.

    acaba aux girişi sonradan bağlanabilir diye mi koydular o seçeneği oraya? eğer serviste bir usb giriş bağlatma şansımız varsa bu müthiş bir haber olur bence.


    Aracın bagajına altılı cd takıldığını el kitabında okumuştum bagajda bağlantı aparatı olması lazım
  • 
Sayfa: önceki 493494495496497
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.