Şimdi Ara

... D A C I A L O G A N Kulübü .... (362. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.944
Cevap
35
Favori
1.710.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 360361362363364
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EVET BİZ DURMAK İÇİN AYAĞIMIZI KULLANIYORUZ
    quote:

    Orjinalden alıntı: 37logan

    nasıl kullanımla alakalı sen durmak için lastiklere ayağınlamı baskı uygulyorsun, yada fren kullanmıyormusun, frene bassanda basmasanda balata disk e sürtüyor ,bunu için kulanım diyemeyiz, ancak standart olan değer vardır o değer ne dir , çalışan demir pas tutmaz aşınır, ne kadar sürede olur onu bilmek gerekir, az frenli günler




  • Geçenlerde bi arkadaş burda bizim araçlara boya koruma gibi bişi yapılacağını söylemişti. Acaba yaptıran varmı yada ne yapılıyo.

    Bu arada servisler artık bizim araçlarada clup kartı veriyolar. bilginize

    konsol altı kolçak gerçekten çok hoş işaallah ambiancelerede uyar
  • Balatalar ile ilgili bir anı,deneyim
    6-7 yıl kadar önce bayram sebebi ile memlekete gidicem,yola çıkmadan önce araca(93 spring)bir baktırayım dedim.Arkadaşın dayısının özel yeri var,gittik filtreler,yağ, su ,balatalar söküldü vs kontrolleri yapıldı.Çıktık yola,110 120 derken girdik Zonguldak'a.Malum karadeniz yollar virajlı,inişli çıkışlı.Eve 10 dakikalık yolumuz kaldı zaten yavaş gidiyoruz girdik viraja bas frene fren yok dersin pedala değilde tabana basıyorum bir iki yine yok neyse vites düşürdük gecenin bir yarısı her yer kapalı yavaş yavaş evi bulduk.Sabah araca bindim fren normal sanki akşamki değil arkadaşın yeri var doğru oraya durumu izah ettik kaputu açtı sprinklerde akünün hizasınsa boş bölme var orada yag ve fren hidroliği kutusu var babam koymuş geçmiş zaman hidroliğin markasını hatırlamıyorum.Balatalar söküldü bir tanesi kampanaya sürtüyor.Arkadaşın demesi o marka fren hidroliği sprinkler için uygun değilmiş ve sürtmeden dolayı kampana ısınmış uzun yolda bir taraftan ısınıyor bir taraftan soğuyor şehir içinde düşük hızdan soğumadığından belli bir derecenin üzerine çıkan fren hidroliği özelliğini yitirmiş ve sıkıştırma yapmıyormuş.Fren sistemine Elfin fren hidroliğini alıp doldurdu ve o günden sonra böyle bir sıkıntı yaşamadık.
    Arkadaşlar trafikte dikkatli olalım ve birbirimize karşı LÜTFEN kırıcı olmayalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    arkadaşlar hepinize iyi akşamlar.
    35000 i buldum.
    şimdilik bir sorun yok tıkırtılar haricinde.
    kronik sorun yaşayan arkadaş varmı acaba.
    lpg taktırmak artık farz oldu taktıranlar varmı hangisini tavsiye edersiniz.
    frenlere en son 30bin bakımında baktırmıştım. hala daha yepyeni duruyorlardı.
    lastikleri bile değiştirmedim daha..
    lassa impetus2 hakkındaki görüşlerinizi alabilirmiyim.
    karadeniz bölgesi yaz kış kullanacam.

    hadi hepinize kazasız belasız sürüşler...

    YENERZ KARDEŞ BEN BRC TAKTIRTIM YAKLAŞIK 7 AY OLDU TOPLAM 6000KM YAPTIM HERHANGİ BİR PROBLEM YOK GAYET İYİ




  • arkadaşım hala niye anlamak istemiyorsun, ön fren balataları diske sürtüyor,arka fernlerle ne alakası var nasıl mantık yürütüyorsun arka balatalar kampana el freni çekersen balataları sıkmış olursun, o yüzdende sana hiç arka balataların bitmiş diye birşey sölediler mi bu zamana kadar, elmayla armudu karıştırma,önler disk balata,arkalar kampana,istersen birde şunu dene düz yolda giderken aniden el frenini çek yada azcık sıkıştır, ama boş arazide yap belki biraz başın dönerse konuyu anlarsın,
  • Gaz pedalıyla alakalı cvp veren arkadaşlara teşekkür ediyorum. Sonuç:

    1. Gaz halatını yağlatıp kendi kılıfıyla olan sürt(üş)mesini önlemeli...
    2. Olmadı kelebek kutusuna bakmalı.

    Daha da olmazsa artık buraya yeniden yazarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akresi -- 2 Mayıs 2008; 10:24:26 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seksanddirt


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akresi

    Arkadaşlar önceki sayfalarda aynı sorunu dile getiren arkadaş vardı ama tatmin edici cvp okuyamadım. Gaz pedalı bazen kısa süreli takılı kalıyor. Ustaya gösterip pedal kökünü yağlattım vs... OLMADI. Paspas işi değil bu. PASPAS'a dikkat ediyorum. Halat mı değişmeli, nedir olay? Teşekkürler...


    Daha önce ben de dile getirdim; garip bir şekilde bend e aynı şeyi yaşıyorum ve bir türlü servise bunu anlatamadım. Servis baktı ama paspastan dedi; bu cevap beni tatmin etmedi.



    onu bende hissediyorum 30000 bakimda gostereyim baklalim

    fakat bunu araci ilk kalkislarda sabit hiz (10-20 km) larda anlayabiliyorum gazdan ayagimi cekmeme ragmen surat degismiyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 37logan

    arkadaşım hala niye anlamak istemiyorsun, ön fren balataları diske sürtüyor,arka fernlerle ne alakası var nasıl mantık yürütüyorsun arka balatalar kampana el freni çekersen balataları sıkmış olursun, o yüzdende sana hiç arka balataların bitmiş diye birşey sölediler mi bu zamana kadar, elmayla armudu karıştırma,önler disk balata,arkalar kampana,istersen birde şunu dene düz yolda giderken aniden el frenini çek yada azcık sıkıştır, ama boş arazide yap belki biraz başın dönerse konuyu anlarsın,


    sen ilk önce verdiğim örneği anlmamışsın sonra bana cevap yazıyorsun,arabada fren yaparken sadece ön balatalar tutmaz arka kapmana veya disk frense onlarda yardımcı olurlar ve bana arka kampaların balatalarının bittiğini sölediler ve bende onları değiştirdim(eski arabamda),ön fren balataları diske sürtüyorsa sen arabayı basıl hızlandırıpda yolda gidiyorsun anlmıyorum eğer balatalar sürkeli diske sürütüyorsa balataların yanar resmen bu balatalar sürekli sürtse nasıl soğuyacak peki,bunu araba kullanmayı bilmeyen birine sorsalar sürtünmeden yola çıkıp mantığıyla bile balataların dsike sürtmediğini bilirler,konuyu anladığını varsayıyorum hala anlamadıysan git bir tamirciden ders al




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KARA ELMAS

    Balatalar ile ilgili bir anı,deneyim
    6-7 yıl kadar önce bayram sebebi ile memlekete gidicem,yola çıkmadan önce araca(93 spring)bir baktırayım dedim.Arkadaşın dayısının özel yeri var,gittik filtreler,yağ, su ,balatalar söküldü vs kontrolleri yapıldı.Çıktık yola,110 120 derken girdik Zonguldak'a.Malum karadeniz yollar virajlı,inişli çıkışlı.Eve 10 dakikalık yolumuz kaldı zaten yavaş gidiyoruz girdik viraja bas frene fren yok dersin pedala değilde tabana basıyorum bir iki yine yok neyse vites düşürdük gecenin bir yarısı her yer kapalı yavaş yavaş evi bulduk.Sabah araca bindim fren normal sanki akşamki değil arkadaşın yeri var doğru oraya durumu izah ettik kaputu açtı sprinklerde akünün hizasınsa boş bölme var orada yag ve fren hidroliği kutusu var babam koymuş geçmiş zaman hidroliğin markasını hatırlamıyorum.Balatalar söküldü bir tanesi kampanaya sürtüyor.Arkadaşın demesi o marka fren hidroliği sprinkler için uygun değilmiş ve sürtmeden dolayı kampana ısınmış uzun yolda bir taraftan ısınıyor bir taraftan soğuyor şehir içinde düşük hızdan soğumadığından belli bir derecenin üzerine çıkan fren hidroliği özelliğini yitirmiş ve sıkıştırma yapmıyormuş.Fren sistemine Elfin fren hidroliğini alıp doldurdu ve o günden sonra böyle bir sıkıntı yaşamadık.
    Arkadaşlar trafikte dikkatli olalım ve birbirimize karşı LÜTFEN kırıcı olmayalım.


    karaelmas kardeşim sen benim eski springimde frende neler yaşadığımı bide bana sor




  • ARAÇLARDA FREN MANTIĞI

    Otomobiller ve genel olarak otoaraçlarda fren değişik şekillerde uygulanmıştır, yıllar boyunca. İlk olarak her dört teker kampana şeklinde uygulaması yapılmıştır. Frenler bu şekilde (dört kampana) çok başarılı olamamışlardır. Piyasada bulunan bazı özellikle yük araçları kamyonetler gibi hala bu sistemin uygulandığını görebilirsiniz.
    Zamanla ilk olarak lüks otolarda ilk disk sistemi ön tekerleklerde uygulanmış ve başarılı sonuçlar alınmıştır.
    Bu kısa tarihceden sonra araçlarda genellikle önde disk arkalarda ise kampana uygulanmıştır. Bu başarılıdır. Frenler genellikle önler %60 arkalar ise %40 oranında frenleme yeteneğine sahiptir. Arkaların düşük olması aracın dengesinin korunmasıdır. Eşit olsa veya arkalar fazla olsa idi ozaman orta ve sert frenlemelerde araç arkasını savurur, stabilete bozulur ve kaza riski çok yüksek olurdu. Aslında freni önler tutar arka lastikler ise aracı dengeler mantık budur.
    El freni ise araçlar park halinde araç güvenliğini sağlamaktır. Özellikle yokuşlarda el freni mutlaka kullanılmalıdır. Bazen yüklü veya dik yokuşlarda araç 1. veya geri vitesinde şanzuman diş atlama dediğimiz durum oluşur ve araç hareket edebilir. Ağır kış şartlarında ise yokuşlarda mümkünse el freninin donmaması için kaltırım tarafına direksiyonu çevirmek veya taş, takoz koymak gerekir. El freni arka kampana frenlerinin el ile balataya tutturulmasıdır. Arka kampanalar iki şekilde çalışır, frene basmak ve el frenini kullanmak ile.
    Bazı lüks ve ağır tonajlı otomobillerde her teker disk olarak uygulanmıştır. Bu araçlar ağır olduğu için fren güvenliği ancak bu şekilde oluşur.
    Şimdi gelelim önemli konuya, diskler delikli ise bu hava soğutmalıdır. Yoğun frenajlı yollarda, inişlerde, sert ve sık frenlemede diskler aşırı derecede ısınır, ki zamanla bazen kor haline gelebilir, işte ozaman delikli diskler içinde hava geçerek daha çabuk soğur. Sıcak frenler balataları kaydırabilir onun için normal ısıda olması önemlidir. Dik yokuş inerken devamlı frene basmak yerine freni pompalamak çok daha güvenlidir, diskler daha geç ısınır.
    FREN sisteminin oranlaması nasıl olur derseniz, araç fren pedallarının arkasında yani motor kaput içi ön döşe dayalı yerde whestenhaus denilen yuvarlak bir metal parça vardır, pedala bastığımızda ona bağlı hidrolik yağını dört tekerede belli birbasınçla gönderir, yalnız arka kısma giden borularda fren hidrolik dağıtıcı vardır.
    Fren merkezi arkalara daha az basınç gönderir önlere daha çok dolayısıyla önler yüzde 60 arkalar yüzde 40 oranında tutarak araç dengelenir. Fren balatalarıyla disk ve kampanalar arasında milimetrik bir boşluk vardır. Balatalar frene basmadığınız zaman sürtmez. Sürtünme balataları yeni değiştirdiğniz zaman kısa bir süre alışana kadar sürer. Bu yüzden balataları değiştirdiğniz zaman hemen uzun yola çıkmamak gerekir, bir süre kısa mesafede kullanıp balata vediskin fazla ısınmasını önleyerek alışmasını sağlamaktır, 3-5 gün sonra aradaki milimetrik boşluk oluşacakve balatalar disk ve kampanaya sürtmeyecektir.
    Biraz uzun oldu ama, bazı arkadaşlar için gerekliydi. Benim için araçta üç şey önemlidir. Frenler, direksiyon ve lastikler, gerisi hallolur. Bu üç şey can kurtarır.
    Hepinize güvenli sürüşler.




  • sağolasın yukobir kardeş bu artık bayağı açıklayıcı olmuştur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yukobir


    ARAÇLARDA FREN MANTIĞI

    Otomobiller ve genel olarak otoaraçlarda fren değişik şekillerde uygulanmıştır, yıllar boyunca. İlk olarak her dört teker kampana şeklinde uygulaması yapılmıştır. Frenler bu şekilde (dört kampana) çok başarılı olamamışlardır. Piyasada bulunan bazı özellikle yük araçları kamyonetler gibi hala bu sistemin uygulandığını görebilirsiniz.
    Zamanla ilk olarak lüks otolarda ilk disk sistemi ön tekerleklerde uygulanmış ve başarılı sonuçlar alınmıştır.
    Bu kısa tarihceden sonra araçlarda genellikle önde disk arkalarda ise kampana uygulanmıştır. Bu başarılıdır. Frenler genellikle önler %60 arkalar ise %40 oranında frenleme yeteneğine sahiptir. Arkaların düşük olması aracın dengesinin korunmasıdır. Eşit olsa veya arkalar fazla olsa idi ozaman orta ve sert frenlemelerde araç arkasını savurur, stabilete bozulur ve kaza riski çok yüksek olurdu. Aslında freni önler tutar arka lastikler ise aracı dengeler mantık budur.
    El freni ise araçlar park halinde araç güvenliğini sağlamaktır. Özellikle yokuşlarda el freni mutlaka kullanılmalıdır. Bazen yüklü veya dik yokuşlarda araç 1. veya geri vitesinde şanzuman diş atlama dediğimiz durum oluşur ve araç hareket edebilir. Ağır kış şartlarında ise yokuşlarda mümkünse el freninin donmaması için kaltırım tarafına direksiyonu çevirmek veya taş, takoz koymak gerekir. El freni arka kampana frenlerinin el ile balataya tutturulmasıdır. Arka kampanalar iki şekilde çalışır, frene basmak ve el frenini kullanmak ile.
    Bazı lüks ve ağır tonajlı otomobillerde her teker disk olarak uygulanmıştır. Bu araçlar ağır olduğu için fren güvenliği ancak bu şekilde oluşur.
    Şimdi gelelim önemli konuya, diskler delikli ise bu hava soğutmalıdır. Yoğun frenajlı yollarda, inişlerde, sert ve sık frenlemede diskler aşırı derecede ısınır, ki zamanla bazen kor haline gelebilir, işte ozaman delikli diskler içinde hava geçerek daha çabuk soğur. Sıcak frenler balataları kaydırabilir onun için normal ısıda olması önemlidir. Dik yokuş inerken devamlı frene basmak yerine freni pompalamak çok daha güvenlidir, diskler daha geç ısınır.
    FREN sisteminin oranlaması nasıl olur derseniz, araç fren pedallarının arkasında yani motor kaput içi ön döşe dayalı yerde whestenhaus denilen yuvarlak bir metal parça vardır, pedala bastığımızda ona bağlı hidrolik yağını dört tekerede belli birbasınçla gönderir, yalnız arka kısma giden borularda fren hidrolik dağıtıcı vardır.
    Fren merkezi arkalara daha az basınç gönderir önlere daha çok dolayısıyla önler yüzde 60 arkalar yüzde 40 oranında tutarak araç dengelenir. Fren balatalarıyla disk ve kampanalar arasında milimetrik bir boşluk vardır. Balatalar frene basmadığınız zaman sürtmez. Sürtünme balataları yeni değiştirdiğniz zaman kısa bir süre alışana kadar sürer. Bu yüzden balataları değiştirdiğniz zaman hemen uzun yola çıkmamak gerekir, bir süre kısa mesafede kullanıp balata vediskin fazla ısınmasını önleyerek alışmasını sağlamaktır, 3-5 gün sonra aradaki milimetrik boşluk oluşacakve balatalar disk ve kampanaya sürtmeyecektir.
    Biraz uzun oldu ama, bazı arkadaşlar için gerekliydi. Benim için araçta üç şey önemlidir. Frenler, direksiyon ve lastikler, gerisi hallolur. Bu üç şey can kurtarır.
    Hepinize güvenli sürüşler.


    eline sağlık çok güzel açıklamışsın.




  • ben Ankara Konya yolunu sormadım size, hala anlamak istemiyorsunz yahu, ben dacia ön disk fren balatası kaç km yapar diye sordum, hay sormaz olaydım, hala balataların kullanımla alakalı falan filan bir sürü geyik,bu balatalar orjinal değilmi belli bir süresi yokmu,frene az basınca az çok basın çok yok öyle birşey o zaman balatanın içindeki sürtünme tozu oksit kükürt çinko gibi hammaddeler ne işe yarıyor 22000 balata bitermi arkadaşın biri 30.000 diyor biri 35.000 yola çıkmadan bu km yaptılar,anla artık soruyu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 37logan

    ben Ankara Konya yolunu sormadım size, hala anlamak istemiyorsunz yahu, ben dacia ön disk fren balatası kaç km yapar diye sordum, hay sormaz olaydım, hala balataların kullanımla alakalı falan filan bir sürü geyik,bu balatalar orjinal değilmi belli bir süresi yokmu,frene az basınca az çok basın çok yok öyle birşey o zaman balatanın içindeki sürtünme tozu oksit kükürt çinko gibi hammaddeler ne işe yarıyor 22000 balata bitermi arkadaşın biri 30.000 diyor biri 35.000 yola çıkmadan bu km yaptılar,anla artık soruyu?


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/fren_sistemi/fren_bakimi.htm


    bu linke gir ve özelikle şu bölümü okumanı tavsiye ediyorum :

    Fren balatalarının ömrü kullanım şartlarına göre değişkenlik gösterse de her 25 bin km'de bir balataların kontrol edilmesi gerekir.(Bunu ben demiyorum ha merak etme.)




  • arkadaşlar hayırlı günler diliyorum.2006 dizel logan aracım var 42000 km oldu.Çok Şükür hiçbir problem yok.Bazı arkadaşlar tıkırtıdan bahsediyor.Benim arabada çok soğuk havalarda ön konsoldan hafif bir tıkırtı geliyor.Ama o soğukta tıkırtı normal bir durumdur.Baharla beraber o ses kesildi.Motor sesi de azaldı.Fren balataları da 40000 bakımında kontrol edildi.80000 e kadar gider dendi.Sakin, aracı ve kendimizi yormadan kullanırsak 100000 e kadar hiçbir parçayı değiştirmeden sadece yağ ve filtre değişimi ile gidebiliriz diye düşünüyorum.Bence bu araba gerçekten güzel.Şu an benzinli araca göre (daha önce 1.4 fiat siena aracım vardı 30000 km bindim) 4000 ytl kar bile yaptım.Bu araç tam Türkiye ye göre.Bir şey daha eklemek istiyorum.40000 bakımında motora bor power ekledim.Sonuç tek kelime ile harika.Dizel kullananlar bilirler 1500 devirlerde araç baya bir çekişten düşer.Vites ister.Artık 1500 devirlerde vites istemiyor.Bende daha ekonomik olarak gidiyorum.Ayrıca yağ çubuğunu çektiğim zaman elime az bir yağ alıyorum parmaklarımı birbirine sürtüyorum kayganlık bitmiyor.Bunu eklemeden önce yağı bu şekilde kontrol ederdim kısa bir süre sonra parmaklarımdaki yağ özelliğini kaybederdi.Tavsiye ederim.Birde eko 66 diye bir alet duydum kullananınız varmı. reklemlarda gördüm.Gerçekten faydalı diyorlar.Bilemiyorum.

     ... D A C I A   L O G A N   Kulübü ....




  • GAZ PEDALI TAKILMASI VE KELEBEK VE HALAT SORUNU

    Arkadaşlar ustama gittim beraberce söktük, mantık yürüttük olabilecek bütün detayları elden geçirdik. (Genellikle öyle yaparım) Şimdi kelebekte bir sensör var rölantiyi ayarlıyor biri de başka bişi yapıyor. Onları komple değişiyor servis ki dünyanın parası. Hatta usta sadece bu sensör sanırım 350 YTL dedi. Evlat acısı gibi. Uzatmayayım :)

    1. Gaz ile kelebek parçalarını bir güzel temizledik. (Orda biriken toz kir de bunu yapabilir diye)
    2. Halatı hidrolik yağı ile komple yağladık.
    3. Hortumları halata değmeyecek şekilde sabitledik ve "Bismillah" deyip taktık.

    SONUÇ : Arızam gitti. GAZ PEDALI saat gibi. Boşuna para vermeyin kelebeğe falan. İyi sürüşler...
  • soğuk koşullarda her madde büzüşür sıcaklarda da genleşir o yüzden tıkırtı soğuklarda olmuştur genleşme ve büzüşmeden dolayı dakya kardeş bu bor power nasıl bir şey nerde satılıyor açıklarsam sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bloody24


    quote:

    Orjinalden alıntı: 37logan

    ben Ankara Konya yolunu sormadım size, hala anlamak istemiyorsunz yahu, ben dacia ön disk fren balatası kaç km yapar diye sordum, hay sormaz olaydım, hala balataların kullanımla alakalı falan filan bir sürü geyik,bu balatalar orjinal değilmi belli bir süresi yokmu,frene az basınca az çok basın çok yok öyle birşey o zaman balatanın içindeki sürtünme tozu oksit kükürt çinko gibi hammaddeler ne işe yarıyor 22000 balata bitermi arkadaşın biri 30.000 diyor biri 35.000 yola çıkmadan bu km yaptılar,anla artık soruyu?


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/fren_sistemi/fren_bakimi.htm
    bu linke gir ve özelikle şu bölümü okumanı tavsiye ediyorum :
    Fren balatalarının ömrü kullanım şartlarına göre değişkenlik gösterse de her 25 bin km'de bir balataların kontrol edilmesi gerekir.(Bunu ben demiyorum ha merak etme.)

    Al sana bir tane daha mcv 1976 vakası, yav arkadaş sana yüz defa kullanımla ilgili olarak değişir diye söylendi, sen hala öküzümün parası diyorsun. Taksici bir LOGAN kullananla, memur bir arkadaşın kullandığı LOGAN'ının fren balatalarının tahmini olurmu. Kimi sık fren kullanır 15000, kimi az kullanır 80000 bin, anlama sorunu var geyik muhabbeti sanıyorsun açıklamaları, bloody 24 arkadaşla cevap vermekten yorulduk, benden son artık.




  • www.nnt.com.tr ye gir orada açıklama var arkadaşım.Sahiden işe yarıyor.Bunu gönül rahatlığı ile söylüyorum.Kardeşimin fiesta dizeli var.Onun arabası daha sessizdi.Ben bunu kullandıktan sonra loganın sesinin azaldığını hayretle gördü.Tabi o da aldı bor power den.
  • 
Sayfa: önceki 360361362363364
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.