Şimdi Ara

CVT şanzıman kullanıcılarına sorum var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz gibi şanzımanın çalışma sistemi farklı. Tam otomatik moddayken (kulakçık kullanmazken) aracın devrini ve hızını ayarlamakta güçlük çekiyor musunuz, yoksa zamanla alışılıp da ustası olunuyor mu? Alıştıktan sonra normal otomatikten daha keyifli mi oluyor, yoksa klasik vites geçişlerini insana özletiyor mu?

    Kısacası sürüş tecrübelerinizle ilgili bilgilerinize ihtiyacım var.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    Bildiğiniz gibi şanzımanın çalışma sistemi farklı. Tam otomatik moddayken (kulakçık kullanmazken) aracın devrini ve hızını ayarlamakta güçlük çekiyor musunuz, yoksa zamanla alışılıp da ustası olunuyor mu? Alıştıktan sonra normal otomatikten daha keyifli mi oluyor, yoksa klasik vites geçişlerini insana özletiyor mu?

    Kısacası sürüş tecrübelerinizle ilgili bilgilerinize ihtiyacım var.

    7 yıldır palio speedgear kullanıyorum. Şanzuman kesinlikle diğer otomobillerdeki gibi değil. Manueldeki gibi vites geçişlerini hissetmiyosun. Akülü araba gibi gaz fren gerisini araç ayarlar. Cvt her devirde maks torku verir. Bu nedenle yüksek hacimli notorlarda ve konfor istenen otolarda kullanılır. Cvt ye alışırsan diğer otomatikler saçma gelir. Manuelden bozma gelir. Ki ayen öyledir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beneoushtatic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    Bildiğiniz gibi şanzımanın çalışma sistemi farklı. Tam otomatik moddayken (kulakçık kullanmazken) aracın devrini ve hızını ayarlamakta güçlük çekiyor musunuz, yoksa zamanla alışılıp da ustası olunuyor mu? Alıştıktan sonra normal otomatikten daha keyifli mi oluyor, yoksa klasik vites geçişlerini insana özletiyor mu?

    Kısacası sürüş tecrübelerinizle ilgili bilgilerinize ihtiyacım var.

    7 yıldır palio speedgear kullanıyorum. Şanzuman kesinlikle diğer otomobillerdeki gibi değil. Manueldeki gibi vites geçişlerini hissetmiyosun. Akülü araba gibi gaz fren gerisini araç ayarlar. Cvt her devirde maks torku verir. Bu nedenle yüksek hacimli notorlarda ve konfor istenen otolarda kullanılır. Cvt ye alışırsan diğer otomatikler saçma gelir. Manuelden bozma gelir. Ki ayen öyledir.

    Ne olduğunu biliyorum da (Bu arada şanzıman tork vermez, torku motor verir. CVT şanzımanın motordan sürekli max torku alması gibi bir olay da yok.), kullanması keyifli mi onu sormaya çalışmıştım.

    Gaza az basma çok basma vs sürüş tekniği açısından... Ayak hareketlerimizle aracı istediğimiz gibi yönlendirmek nasıldır vs...

    Akülü araba dediğiniz aletin motoru zaten tek devirde çalışır, bahsedilen olayın bununla alakası yok.




  • Daha önceden farklı bir otomatik kullandıysanız CVT değişik gelebilir ancak ilk defa CVT kullanacaksanız başka bir şanzıman tercih edeceğinizi sanmam.

    Kullanımı zevkli,konforlu ve az yakan bir şanzıman.Gaza basınca sürekli devir artıyor ve devir düşme gibi bir durum yok sürekli bağırıyor araba.

    Tek eksisi performansı biraz azaltması, performans beklentiniz yoksa alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Daha önceden farklı bir otomatik kullandıysanız CVT değişik gelebilir ancak ilk defa CVT kullanacaksanız başka bir şanzıman tercih edeceğinizi sanmam.

    Kullanımı zevkli,konforlu ve az yakan bir şanzıman.Gaza basınca sürekli devir artıyor ve devir düşme gibi bir durum yok sürekli bağırıyor araba.

    Tek eksisi performansı biraz azaltması, performans beklentiniz yoksa alınır.

    CVT harici hepsini kullandım hocam. Bana da izlediğim videolardan araba sürekli bağırıyormuş gibi geldi aslında. Peki bunu gaza az basarak normal kullanmanın yolu yok mu? Her zaman performans, tam gaz hızlanma beklemiyoruz sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Daha önceden farklı bir otomatik kullandıysanız CVT değişik gelebilir ancak ilk defa CVT kullanacaksanız başka bir şanzıman tercih edeceğinizi sanmam.

    Kullanımı zevkli,konforlu ve az yakan bir şanzıman.Gaza basınca sürekli devir artıyor ve devir düşme gibi bir durum yok sürekli bağırıyor araba.

    Tek eksisi performansı biraz azaltması, performans beklentiniz yoksa alınır.

    CVT harici hepsini kullandım hocam. Bana da izlediğim videolardan araba sürekli bağırıyormuş gibi geldi aslında. Peki bunu gaza az basarak normal kullanmanın yolu yok mu? Her zaman performans, tam gaz hızlanma beklemiyoruz sonuçta.

    Tabiki. 50 km hızla 1500 devirde de gidebilirsiniz 3000 devirde de gidebilirsiniz gaza ne kadar basmanıza bağlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Daha önceden farklı bir otomatik kullandıysanız CVT değişik gelebilir ancak ilk defa CVT kullanacaksanız başka bir şanzıman tercih edeceğinizi sanmam.

    Kullanımı zevkli,konforlu ve az yakan bir şanzıman.Gaza basınca sürekli devir artıyor ve devir düşme gibi bir durum yok sürekli bağırıyor araba.

    Tek eksisi performansı biraz azaltması, performans beklentiniz yoksa alınır.

    CVT harici hepsini kullandım hocam. Bana da izlediğim videolardan araba sürekli bağırıyormuş gibi geldi aslında. Peki bunu gaza az basarak normal kullanmanın yolu yok mu? Her zaman performans, tam gaz hızlanma beklemiyoruz sonuçta.

    Tabiki. 50 km hızla 1500 devirde de gidebilirsiniz 3000 devirde de gidebilirsiniz gaza ne kadar basmanıza bağlı.

    Alıştıktan sonra keyifli oluyor mu peki hocam? Yoksa aradığınız oluyor mu tam ya da yarı otomatikleri?

    Bir türlü istediğiniz devri, hızı tutturamayıp insanı sinir ettiği durumlar oluyor mu mesela?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Daha önceden farklı bir otomatik kullandıysanız CVT değişik gelebilir ancak ilk defa CVT kullanacaksanız başka bir şanzıman tercih edeceğinizi sanmam.

    Kullanımı zevkli,konforlu ve az yakan bir şanzıman.Gaza basınca sürekli devir artıyor ve devir düşme gibi bir durum yok sürekli bağırıyor araba.

    Tek eksisi performansı biraz azaltması, performans beklentiniz yoksa alınır.

    CVT harici hepsini kullandım hocam. Bana da izlediğim videolardan araba sürekli bağırıyormuş gibi geldi aslında. Peki bunu gaza az basarak normal kullanmanın yolu yok mu? Her zaman performans, tam gaz hızlanma beklemiyoruz sonuçta.

    Tabiki. 50 km hızla 1500 devirde de gidebilirsiniz 3000 devirde de gidebilirsiniz gaza ne kadar basmanıza bağlı.

    Alıştıktan sonra keyifli oluyor mu peki hocam? Yoksa aradığınız oluyor mu tam ya da yarı otomatikleri?

    Bir türlü istediğiniz devri, hızı tutturamayıp insanı sinir ettiği durumlar oluyor mu mesela?

    Alıştıktan sonra çok keyifli hatta alışma süreci çok keyifli. Tam otomatik,yarı otomatik ve CVT kullandım içlerinden en konforlusu ve keyiflisi CVT'di.

    İstediğiniz devri tutturamama gibi bir durum yok çünkü seri hızlanmak istediğinizde dip gaz yaptığınızda 3500-4000 devirden başlıyor ve devir sabit kalıp(çok yavaş artıp) hız artıyor.




  • 1.6 132 PS CVT toyota corolla almayı düşünüyoruz. bakalım... CVT iyi midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Daha önceden farklı bir otomatik kullandıysanız CVT değişik gelebilir ancak ilk defa CVT kullanacaksanız başka bir şanzıman tercih edeceğinizi sanmam.

    Kullanımı zevkli,konforlu ve az yakan bir şanzıman.Gaza basınca sürekli devir artıyor ve devir düşme gibi bir durum yok sürekli bağırıyor araba.

    Tek eksisi performansı biraz azaltması, performans beklentiniz yoksa alınır.

    CVT harici hepsini kullandım hocam. Bana da izlediğim videolardan araba sürekli bağırıyormuş gibi geldi aslında. Peki bunu gaza az basarak normal kullanmanın yolu yok mu? Her zaman performans, tam gaz hızlanma beklemiyoruz sonuçta.

    Tabiki. 50 km hızla 1500 devirde de gidebilirsiniz 3000 devirde de gidebilirsiniz gaza ne kadar basmanıza bağlı.

    Alıştıktan sonra keyifli oluyor mu peki hocam? Yoksa aradığınız oluyor mu tam ya da yarı otomatikleri?

    Bir türlü istediğiniz devri, hızı tutturamayıp insanı sinir ettiği durumlar oluyor mu mesela?

    Alıştıktan sonra çok keyifli hatta alışma süreci çok keyifli. Tam otomatik,yarı otomatik ve CVT kullandım içlerinden en konforlusu ve keyiflisi CVT'di.

    İstediğiniz devri tutturamama gibi bir durum yok çünkü seri hızlanmak istediğinizde dip gaz yaptığınızda 3500-4000 devirden başlıyor ve devir sabit kalıp(çok yavaş artıp) hız artıyor.

    Teşekkür ederim verdiğiniz değerli bilgiler için.




  • Rica ederim, keyifli sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnurD7 -- 24 Haziran 2013; 8:26:45 >
  • 6-7 sene kullandık.
    sakin ve konforlu sürüşleri için çok çok iyi zamanla alışıyorsunuz araç yağ gibi akıyor.
    fakat D de ani hızlanma istekleri performanslı kullanımlarda pek keyif vermiyor. mutlaka trip. olsunki bu durumu kurtarın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: beneoushtatic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    Bildiğiniz gibi şanzımanın çalışma sistemi farklı. Tam otomatik moddayken (kulakçık kullanmazken) aracın devrini ve hızını ayarlamakta güçlük çekiyor musunuz, yoksa zamanla alışılıp da ustası olunuyor mu? Alıştıktan sonra normal otomatikten daha keyifli mi oluyor, yoksa klasik vites geçişlerini insana özletiyor mu?

    Kısacası sürüş tecrübelerinizle ilgili bilgilerinize ihtiyacım var.

    7 yıldır palio speedgear kullanıyorum. Şanzuman kesinlikle diğer otomobillerdeki gibi değil. Manueldeki gibi vites geçişlerini hissetmiyosun. Akülü araba gibi gaz fren gerisini araç ayarlar. Cvt her devirde maks torku verir. Bu nedenle yüksek hacimli notorlarda ve konfor istenen otolarda kullanılır. Cvt ye alışırsan diğer otomatikler saçma gelir. Manuelden bozma gelir. Ki ayen öyledir.

    Ne olduğunu biliyorum da (Bu arada şanzıman tork vermez, torku motor verir. CVT şanzımanın motordan sürekli max torku alması gibi bir olay da yok.), kullanması keyifli mi onu sormaya çalışmıştım.

    Gaza az basma çok basma vs sürüş tekniği açısından... Ayak hareketlerimizle aracı istediğimiz gibi yönlendirmek nasıldır vs...

    Akülü araba dediğiniz aletin motoru zaten tek devirde çalışır, bahsedilen olayın bununla alakası yok.

    Senin için özel açıklama yapayım ozaman.

    Tabikide hareket enerjisi motorda elde edilir şanzumanda değil. Cvt maksimum tork verir derken bunu her devirde maksimum torku verir anlamında söyledim. Tabiki araçlardaki vites kolu tork üretmiyor mantık katın biraz okudugunuza öyle yorumlayın.

    Bir başka sadece okuyup yorum yapma işini akülü araba benzetmesinde yapmışsın. Biraz kafanı çalıştır ne yazmaya çalıştıgımı anla. Akülü araba sabit devirde çalışmaz motorun devri sürekli değiişir burada mantık eksikliğini seziyorum sizden. Akülü araba örneğinde dikkat edilecek nokta gaz fren kombinasyonunun rahatlığıdır.

    Lütfen yazılanları düz mantık okuma. Biraz yorum kat. Ok?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence şehir içi kullanim için bire bir. Vites geçişi yok, sarsıntı yok. Ayrica büyük ölçüde sorunsuz. Hizlanmak için kick down yapmak yeterli.

    Sirf cvt kullanabilmek için juke ve yeni auris seçeneklerine bakiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.