Şimdi Ara

Çözülemeyen 3D printer baskı problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba. Üniversitede bitirme projesini yapan bir imalat mühendisi adayıyım. Anlayacağınız üzere bitirme projem 3D printer üretimi.

    Sanayi destekli bir proje yapıyorum. İyi bir mekanik sisteme sahip olduğumuzu düşünüyorum ancak baskılarda bazı problemler yaşıyoruz. Çünkü yaptığımız tarzda printer göremedik. Sistemden kısaca bahsedeyim;

    8mm çapında 4mm hadveli vidalı miller X,Y ve Z eksenine yerleştirilmiş durumda. Lineer kızaklar ve arabalarla stabiliteyi sağladık. Her eksende 2 şer lineer kızak ve 4'er adet araba var. Bilyalı somunlarla da motorlardan aktarılan hareketi eksenlere iletiyoruz.

    motor olarak hibrid step motorlarını kullanıyoruz. Sıradan sürücülerle kontrol edemeyeceğimiz için, bunların birer adet de ekstra encoderlerli sürücüleri bulunmakta. Kart olarak mks gen v1.4 kullanıyoruz.

    Sizlerden fikrinizi almak istediğim konu tam olarak şu,

    60-80 mm/s hızlara çıktığımızda ( kare veya köşeli bir parça hayal edin ) parça x ve y eksenleri yönünde yamuk çıkıyor. Ancak bu yamukluk mekanik bir hatadan değil buna eminiz. Sürücülerimizdeki adım başına bölüntümüz, 4 mm hadve için 1000 pulse. Yani bunun anlamı, 0.004 mm hassasiyet var x ve y ekseninde. Kare parçalarda bu tarz bir hata alıyoruz ancak, yuvarlak bir vazo tarzı bir şey bastığımız zaman asla kayma yok. Son derece güzel bir şekilde parçayı baskılayabiliyoruz.

    Çözünürlüğü artırmayı denedik. 4/4000 = 0.001 mm ye kadar indirdik. daha iyi sonuçlar aldık kare parçalar için ancak yamulma, baskı yapılan parçanın değişik bir yerinde yine görüldü.

    en son 4/5000=0.0008 mm ye kadar çektik çözünürlüğü ancak hızlarımız 25mm/s ' ye kadar düştü. ve bu kezde vazo tarzı bir parça bastığımızda parçanın dış yüzeylerinde kalitesizlik gözlemledik.

    Son denemede 4/8000 gibi bi orana kadar çektik. Kare parçalar başarılı, circular parçalar vasat duruma geldi.

    Marlin ayarlarından değiştirmemiz gereken bir şey mi var emin olamıyoruz. ilerlemelerimiz doğru, 100 mm verdiğimizde 100 mm gidişi alıyoruz. Yani işin basit kısımlarını çoktan geçtik.

    Kullandığımız sürücüler leadshine ES-D508 ve ES-D808.

    Konu hakkında bilgisi olanların yardımını bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim...

    Çözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemi







  • yazıcının tam resmini atsana
    birde hangi flamenti kullanıyorsun.
    baskı ayarların nedir hangi program?
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Yamuk basma problemini çözdük. Sürücüleri ve motorları değiştirdik. Nema 23 motorlara ve standart, kontrol kartı üzerine takılan sürücülerden kullanıyoruz. Vidalı mil yerine de kayış sistemine geçiş yaptık. Ancak yüzey kalitesi problemimiz ortaya çıktı.

    Dilimleme probramı olarak ultimaker kullanıyorum.
    50-60 mm/s hızda yazdırıyorum. en dış yüzey 30-40 mm/s ile baskı yapılıyor. 0.4 mm nozzle, 0.2 mm katman kalınlığı var. Sıcaklık 200 C, yatak sıcaklığı 50 C. Parçayı dışardan bağladığım manuel bir fan ile soğutuyorum. Farklı güçlerde fan denedim, ancak kalite istediğim gibi değil. Spherical parçalarda özellikle yüzey kalitem çok düşük. Geri çekme 15mm/s hız ile 1.8 mm olarak kullanıyorum. Bu ayarı düşürmeyi denedim ancak kaliteli sonuçlar alamadım. flament uzaras PLA+ eco kullanıyorum. Elimde Esun marka flament de mevcut. Bir kaç örnek ve cihazın resmini paylaşıyorum:

    Çözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemiÇözülemeyen 3D printer baskı problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmreToruk -- 12 Aralık 2018; 10:19:50 >




  • Şu örnek mofellerin dış yüzeyinin sorunlu olmasının sebebi flament akış hızının düzgün olmaması.

    Bunun bir çok sebebi var ama ilk önce

    1 extruderin flemebti itmesinin düzgün olup olmadığına bakılmalı.

    Extruderin kalibrasyonu tam yapılmalı ve flamenti ezmemeli ayrıca sıcaklık nedeni ile flament yumusayabiliyor ve extruder filamenti tam itemeyebiliyor.

    2 extrude ve nozel arası teflon borunun nozzle kısma girişi kalitesiz olabiliyor. Bu durumda yine flamen önceden erime yapıp bazen az bazende bir anda çok çıkabiliyor

    3 xyz yazıcılarda stabilitr nedeni ile tabla nozzle mesafesi artıyor veya azalıyor bu yüzden flamenti alt katmana tam yapıştıramıyor boşluk oluyor veya flament mesafeden dolayı taşabiliyor.



    Extruderi ddeğerlendirirken baskı sonrası değerlendir. Çünkü baskı sonrası ısınmışken flamentş yumuşatabiliyor ve buda flament itiş hızını etkiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    extruder kalibrasyonunu kontrol ettim. 100 mm verdiğimde tam 100 mm itme ölçüsünü yakalıyorum. belki +/-0.5 mm olabilir. extruderin kalitesinden çok emin değilim. ne kadar kaliteli olduğu konusunda kesin bir bilgi veremeyeceğim çünkü hakikaten bilmiyorum. extruderin teflon borusunu kontrol ettim. Nozzle montajını yaparken önce nozzleyi tam oturtup ardından boruyu sıktım. birbirlerine tam oturduklarından emin oldum.

    3. maddenizi tam anlayamadım. Ancak, esun marka flament ile slic3r yazılımını kullanarak bir baskı denedim. 185 C'de bastım. Katalogda 205-220 arası yazıyordu ancak. Daha düzgün bir baskı aldım. Problemim flament kalitesiyle de bağlantılı olabilir mi ? Daha önce PLA+ ile çalıştıysanız, extuder sıcaklığını kaç derecede sabitliyorsunuz ?
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    extruder kalibrasyonunu kontrol ettim. 100 mm verdiğimde tam 100 mm itme ölçüsünü yakalıyorum. belki +/-0.5 mm olabilir. extruderin kalitesinden çok emin değilim. ne kadar kaliteli olduğu konusunda kesin bir bilgi veremeyeceğim çünkü hakikaten bilmiyorum. extruderin teflon borusunu kontrol ettim. Nozzle montajını yaparken önce nozzleyi tam oturtup ardından boruyu sıktım. birbirlerine tam oturduklarından emin oldum.

    3. maddenizi tam anlayamadım. Ancak, esun marka flament ile slic3r yazılımını kullanarak bir baskı denedim. 185 C'de bastım. Katalogda 205-220 arası yazıyordu ancak. Daha düzgün bir baskı aldım. Problemim flament kalitesiyle de bağlantılı olabilir mi ? Daha önce PLA+ ile çalıştıysanız, extuder sıcaklığını kaç derecede sabitliyorsunuz ?
  • Nozzle tabla arasını kalibre ediyoruz ama yazma sırasında harekete ve motor titreşimine bağlı yazıcı stabil değil ise nozzle tabla mesafesi bozulabiliyor. Mesafe artınca katmanların kalınlığı daha ince, azalanca daha kalın olabiliyor. Bu tabla kalibrasyonunu söylemek istemiştim.

    Uzarası kullanmadım ama esun pla+ olanı 210 derece nozzle sıcaklığı ile basıyorum ve bence kalite olarak esun gayet iyi.

    Yazıcının stabilitesi nasıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    yüksek ivmelerde ( +4000 ) titreşimleri görebiliyoruz. Normalde motor millerine kaplin kullandık. Ancak titreşimleri artırdığını gözlemledim ve söktüm. kuvveti milden direk aktarıyorum. Her eksende lineer kızak ve 4'er adet araba var. Yükseklik 600 mm ye yakın olduğu için ve profiller aluminyum olduğu için hızlı baskı yaparken titreşimleri hissediyorum. Ancak normal baskı hızında sorun yaşamıyorum. Alt tablada, ısıtıcının hemen üstünde kullandığım camda bir bombe var ne yazık ki. Orta tarafı kenarlara göre biraz daha göçük. seyim gibi düşünmeyin, daha çok eğim var. İlk yapıştırmada zaman zaman problemler yaşayabiliyorum ancak 2.3 katmanlarda sorun çözülüyor. Zemini komparatör saati ile kontrol ettim. Uçtan uca 0.1 mm fark ya var ya yok. Bahsettiğiniz kalibrasyon hatası sadece ilk katmanlara etki eder diye düşünüyorum ancak, bu konu hakkında çok bilgi sahibi olmadığım için bu sadece kendimce bir varsayım.

    Soğutma konusunda da eksiğim var, henüz normal noktasal püskürtme yapan bir soğutucu tasarlamadım. Parçayı tamamen soğutuyorum desem doğru olur. Bu da parçada baskı yapılırken, parçada çatlamalar meydana getiriyor.

    Önerebileceğiniz bir hız - ivme oranı var mı ? örneğin, 40-60 mm/s hızlarla yazdırırken ivme kaç mm/s'2 olmalı ? şu an 1000 lerde kullanıyorum. Ancak, kare parçalar bastığımda köşelerde birikmeler görüyorum. Jerk'ler 10' da ancak değiştirdiğimde de farkı hissedemedim. Jerkin matematiksel olarak hareket tanımını, biriminden anlayabiliyorum ( mm/s3 ) ancak baskı parçalarında bir etkisini göremedim.




  • Normal modellerde yazıcılar 20 veya 30 ile bastırıyorlar.

    Bende 60la çalıştırdığımda zaman zaman extruder düzgün gönderemiyor zaman zamanda hızdan eksen atlaması oluyordu ama makine oldukca stabil olmasına rağmen 60 ms ile 30 ms arasında çok vidde kalite farkları vardı.

    Sende ufak bir modeli 20ms ile ama aynı modelden tablanım uzak köşelerinde iki tane bastırarak bakabilirsin. Modelleri uzak köşelere koyunca ilk modelin bir katını atıyor sonra diger modelin bir katını atıyor bu arada modellerde soğuma imkanı buluyor.

    En son elimfeki nozlle titanyum uçla değiştirdim ve 45-50 ms lerde ufak modellerde çok iyi baskı almayı başardım ama 1 saati geçen baskılarda motorların ısınmasından dolayı eksen atlaması yine oluyordu.

    Yazıcıyı başka birine verdiğimden son fikrimi uygulayamadım. Yazıcı motorlarına ve nozzle öncesine peltier alıp takmayı planlıyordum ama yapamadım. Şimdi ender 3 siparişi verdim onda deneyecegim bu fikri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birde ayarlarken tabşa ve nozzle mükemmel olabilir ama yüksek hızda motorlarda x ekseninde bir kat bir kat daha yukarı çıkarken sıcaktan veya akım yetmemesinden motorlar adım kaçırıyor ve bazen 1 kat yerine 1.5 kat bazende 0.5 kat çıkıyor olabilir.

    bende nema17 vardı sürücüler 2100 idi ama akımdanmıdır sıcaklıktanmıdır yüksek hızda atlama yapıp modelin dış katmanını bozuyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    Şu ana dek 4 adet printer yaptık. size fotoğrafını gönderdiğim yazıcı en büyük olan. Diğerleri ufak boylarda. Hatta şu an minyatür bir printer yapmak için uğraşıyoruz. 1.5 x 1.5 ölçülerinde baskı yapan ve makine ölçüleri olarak da ciddi anlamda küçük bir printer yapmak için çalışma yapıyoruz. Extruder ve hot end de tarafımızca yapılacak. küçük printerlerde baskı problemi yaşamadık. kaliteli ve temiz baskılar alıyoruz. ancak mekanik boyut ne kadar büyük olursa, stabilite ve kontrolden kaynaklı problemler açığa çıkıyor. Bahsettiğinize benzer bir sorun yaşadım. Motorların akımlarını değiştirerek bu sorundan kurtuldum. 1.1 civarlarından 0.68'e kadar çektim. Bu hızlarımı biraz daha düşürdü evet ama sürücülerin ısınmasından kurtuldum. Aynı özelliklere sahip 2 motorda bile problem yaşayabiliyoruz. Akımı artırmak amaçlı bu büyük yazıcı encoder kullandım. Ancak onda da kontrol problemi yaşadık. Yazılımı kendimiz düzenledik. 8 mikron hassasiyette x-y hareket kabiliyetine çıktımızda yamuk basma problemini çözüyorduk ancak hızlarımız 20 mm/s'ye ye kadar düştü. encoderler kapalı sistem olduğu için hata payını da 0.04 mm'ye kadar çektik. Bunun anlamı, 0.04 mm den fazla bi hata yaparsa motor sistem kendini kapatıyor. Bu sebepten dolayı yüksek hızlara çıkamadık. çıktığımızda o duymamız gereken servo hibrit stepper sesini duymuyorudk. Her pulseyi motor kapalı sistemde kontrol ettiği için, zorlanıyordu.

    Z ekseni akımım 0.8 amper de sabitlemiştim ancak siz söyleyince fark ettim ki bunu artırmamda bi sakınca yok sanırım. Z ekseni sürekli olarak akım çekmiyor, doğal olarak ısınma problemi olmayacak. Zaten motorlardan ziyade sürücülerim ısınıyor. Z ekseni için önerinizi deneyeceğim.

    Titanyum nozzle'leri nereden sipariş ettiniz acaba ? Ben de de benzeri bir hot end vardı ancak tıkanma sorunu yaşadım. Sanırım komple nozzle sistemini değiştirmem gerekecek.




  • Ben 2 el nozzle almıştım

    Olsson Ruby Nozzle Bundles modelinin 0.6 lığı idi.

    Birde kafamda smoother takmak vardı motorlar hareket etmese bile devamlı enerji yüklü olduğundan ısınıyor smootherler hem bunu engelleyip hemde titresimi azaltıyor ama onuda deneyemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreToruk E kullanıcısına yanıt
    Pla kalitesi olarak uzarası ile esun arasındaki fark ne kadar? Benzer filamentlermi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    Sanıyorum ki değiller, esun daha kaliteli gibi görünüyor şu ana kadarki tecrübelerime dayanarak. Diğer filament ile çalışmak biraz daha zor gibi...
    Bir baskı problemi daha yaşıyorum, konu hakkında fikrinizi almak isterim

    https://forum.donanimhaber.com/3-boyutlu-yazici-baski-sirasinda-duraksama--136279165#136279165




  • Biraz geç olacak ama yine de başkaları da aynı sorunla karşılaşmış olabileceğinden belki faydası olur :)

    Benzer sıkıntı benim yazıcıda da vardı. Köşeler tam istediğim gibi olmuyordu. Yazılımdan ziyade esas sıkıtı atalet momenti!
    Hem X hem de Y ekseninde ağırlıklar çok fazla senin makinada. Haliyle X ekseni bitip Y eksenine hareket etmeye başlayınca X ekseninde giden ekstruderler, motorlar ve bunları taşıyan tabla ağırlığını motor bir anda durdurmaya çalışıyor. Motorun güçlü, yatakların boşluksuz (0.01 anca) ama tek yanlışın hareketi o kadar hassas yataklara rağmen kayış kullanmış olman! Kayış kağuççuktan yapıldığı için sünektir. Bir anda ekseni durdurmaya kalkıştığında Eylemsizlik Prensibinden dolayı tabla hareketini muhafaza etmek isteyeceği için bir kuvvet oluşur. Bu kuvveti sönümlemek için kayış yerine bilyalı mil kullanmak en iyi çözümlerden biridir.

    Dediğim gibi, esas mesele ağırlık, ya ağırlığı azaltacaksın (kompozit malzemeler kullanabilirsin, ilaveten motorları sabit yapıp teflon boru ile malzemeyi sürebilirsin) ya da bu momenti kaldıracak çözüm bulacaksın (bilyalı mil gibi).

    Küçük bir ekleme daha yapayım; Y ekseninde ısıtıcı tabla ve cam (bir de fanlar :)) 4 cıvata (M3) üzerinde duruyor. Zaten Y ekseninde 4 araba ve arabaları bir arada tutan alt plaka var.
    Bunların hepsi birer ağırlık. 4 cıvata üzerinde duran cam ve fanlar ağırlıklarından dolayı Y ekseninde küçük te olsa salınım yapar! (İstersen şöyle bir deneme yapabilirsin; tabla üzerine yüzdelin hassasiyette komparatör koy ve komparatörün probunu da 4 cıvatanın bağlı olduğu alt tablaya sıfırla. Sonra herhangi bir parça yazıcıya gönder ve yazdır. Böylelikle Y ekseninde hareket sırasında cam tabla ile alt tabla arasında salınım farkını görebilirsin. Buradan çıkacak her fark parçaya yansıyacaktır. Bunu bir çok yöntem ile çözebilirsin. Ben bir tane örnek vereyim sen türevlerini geliştirebilirsin. Cam tablanın 4 köşesine dayamalar koy, cam her birine dayalı olsun ki salınım yapmasın.

    Yuvarlak köşelerde sorun oluşmamasının nedeni; eksenden eksene geçerken ani duruşların olmamasıdır!

    Başarılar dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcaga -- 11 Temmuz 2019; 17:8:49 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.