Şimdi Ara

Çözemediğimiz Fren-Titreme Sorunu e60 5.20d 2008 bmw m

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
9.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu sorun arabanın üzerine benzin döküp çakmağı çakılacak cinsten'dir. Buraya bunu yazarken bile dişlerimi sıkarak yazıyorum.

    2008 model 5.20d e60 yola çıkıyorum çok suratli kullandığım için çok fren yapıyorum ve 5-10 fren yaptığım zaman yani ısınıyor ısındıktan sonra titreme çıkıveriyor en çok titrediği 120 km/h 'dır.

    Titreme öyle basit bi titreme değildir ilk önce direksiyon'a vurup onunla beraber kasayı sallıyor torpido çıkacakmış gibi oluyor sağ sola çekme gibi bi sorunu yoktur.

    Çözüm bitecek diye yaptıklarımız Araç üzerinde tornaya girdi olmadı, Diskler ve balatalar değişti olmadı, poryaler değişti olmadı, kaliperler değişti olmadı, Jant lastik takım olarak değişti olmadı gözlemler sıfır diskleri deneyip titredikten sonra tornaya soktuğumuz zaman tekrar bozuk çıkıyor

    Ben bunu çözerim diyen olursa masraf 500 ise helalinden 1000 lira vermeye razıyım usandım vallahi







  • emrecsn E kullanıcısına yanıt
    Yalnızca yüksek hızda üst üste frenlemelerde mi oluyor bu? Tarif ettiğiniz titreme çok ciddi düzeyde. Şehir içi hızlarda vs. oluyor mu? Yüksek hızlı ilk frenlemede olmayıp ısındıktan sonra mı oluyor? Düzde de oluyor mu yoksa yalnızca virajda mı?

    Eğer ısındıktan sonra oluyorsa sorunun disk-balata kaynaklı olma olasılığı yüksek, orijinal parça mı kullanıldı değişimlerde? Çıkma vs. olmasın?

    Fren hidroliğinizi zamanında değiştirdiniz mi? Hidroliğin genleşmesiyle alakalı olabilir mi?

    ABS arızası vs. veriyor mu araç? ABS ya da DSC modüllerinde arıza olabilir?

    Bunlardan başka aklıma başka bir olasılık geliyor, aracınızın ön burçları aşınmış olabilir. Kaç km'desiniz? Hala RFT lastik mi kullanıyorsunuz? RFT lastikler ön takımları çok yoruyor. Yabancı forumlarda 120-150 bin km aralığında ön takımların yıprandığı ve değiştiği yazılıyor genelde. Aracı kaldırıp süspansiyon kollarının alt şasiye bağlandığı noktaları dikkatle incelerseniz bir anormallik görebilirsiniz belki. Herhangi bir sıvı, akma, elle oynama vs. olmamalı araç liftteyken.

    Araç rot-balans ayarları da ilgili olabilir, bunlar her seferinde yapıldı mı? Tekrar yaptırdığınızda ayarlarda belirgin oynama görüldü mü? Bunlar da burçların gittiğinin göstergesidir.

    En altta yeni disk takılıp çıkarılır çıkarılmaz yamuk göründüğünü yazmışsınız. Anormal bir durum. Muhtemelen sürtme vardır ya balata ya kaliperlerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Iratus -- 1 Aralık 2014; 14:13:27 >




  • Araçta takılı olan fren diskleri;

    Orijinal mi, yoksa yan sanayi mi ?

    En can alıcı nokta bu.
  • orjinal yan sanayi bile denendi
  • Iratus I kullanıcısına yanıt
    evet yüksek hızla üst üste frenleme yapınca başlıyor virajda düz yolda aynı titreme orjinal parça kullanıldı fren hidroliği değişti hiç arıza ışığı yanmıyor dibine kadar bastığımda abs faal durumda 3 de 1 i kadar bastığımda yapıyor 146 binde burçlar değişti testte sokuldu süspansiyonda hiç bir sorun yok her seferinde balans yapıldı ilgilendiğiniz için teşekkürler Allah böle arızayı kimseye vermesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrecsn

    evet yüksek hızla üst üste frenleme yapınca başlıyor virajda düz yolda aynı titreme orjinal parça kullanıldı fren hidroliği değişti hiç arıza ışığı yanmıyor dibine kadar bastığımda abs faal durumda 3 de 1 i kadar bastığımda yapıyor 146 binde burçlar değişti testte sokuldu süspansiyonda hiç bir sorun yok her seferinde balans yapıldı ilgilendiğiniz için teşekkürler Allah böle arızayı kimseye vermesin

    Dostum çok uzun zamandır BMW kullanıyorum. Farklı modelleri kullandım, buraya yazmadıklarım da var.

    Bu dediğin arızanın aynısını şöyle yaşadım:

    2002 e39 BMW 520i: Babamın aracıydı, ben de bazen kullanırdım, aracına bakım yaptırdığı özel BMW servisinde koyulan orijinal olmayan yan sanayi fren diskleri, bi süre sonra aynı titreme sorunun yapardı. Orijinal diske geçildi, sorun çözüldü.

    2003 BMW x5: Bu benim aracımdı, aynı özel serviste yan sanayi disk takıldı, aynı problem oldu, orjinale dönüldü sorun çözüldü.

    2008 e60 BMW 520d m sport lci : 0 km'den beri bende, şu an 165 bin km'de. Aldığımdan beri tüm yedek parçalar orijinal kullanıldı benim. 1 kez dahi disk problemi yaşamadım.

    ++

    Sende ki sorun da diskle alakalı. Başka konu olma ihtimali bence pek yok, 1/3 bastığında olması vs vs, tamamen bizdekilerle aynı, diskin yamuk birader.

    Yapman gereken diski ve balatayı değiştirmek. Ama bence servisinle ilgili de sıkıntı var. Bu konuda servisi seni zaten yönlendirmiş olması gerekirdi. Hatta orijinal disk denendi demişsin, servise ne kadar güveniyorsun bilemem, ama istersen diskleri bir kere de Borusan da değiştirt. Bence sorunun çözülecek.

    Hele ki torna falan demişsin ilk mesajda, o servise bence bi daha gitme !

    Ben 120 bin km'den beri Borusan'ı bıraktım, özel servise gidiyorum, ama özelde de parçayı orijinal koyduruyorum, zaten servis beni tanıyor ne istediğimi de biliyor.

    ++

    Sorunun sebebi şu, yan sanayi diskler alaşım kalitesi olarak olması gereken kalitede değiller, zaten ucuzluğunun bir sebebi de bu, işte kaliteli olmayan alaşım, sen agresif kullanıp disklerin aşırı ısındığında o ısıya dayanamayıp eğiliyor. Sonra sen frene bastığında da kampanalar balatayla beraber diski sıkıştırınca, diskteki eğiklik o senin yaşadığın inanılmaz sarsıntıyı yapıp arabayı titretiyor.

    ++

    Sorun bu değil de başka bişeyse çok şaşırırım çünkü anlattıkların cuk oturuyor.




  • emrecsn E kullanıcısına yanıt
    Burçlar da değiştiyse bence de deniz1985'in dediği gibi kesinlikle fren, muhtemelen disk kaynaklı. Tüm parçaların orijinalliğini iyice soruşturun derim.

    Yalnız her yan sanayi parça kötü olacak diye bir şey yok; bir örnek vereyim: BMW'nin süspansiyon kollarını genelde bu alanda dünya devlerinden olan TRW üretiyor, e90 için de bu böyle. Yeni kasa çıkınca genellikle fabrikalar parça üreticilerine aynı parçayı kendi markalarıyla satma iznini veriyor, buna piyasada OE ve OEM deniyor. Dolayısıyla aynı süspansiyon kolunu TRW markalı aldığınızda genelde en az %30 az ödüyorsunuz.

    Bunun altında fiyatlarda şüphelenmek gerek, bir de tabii %100 çakma parçalar da özellikle sık değişen parçalarda (filtreler, balatalar, diskler) yok değil. Kısacası konuya hakim değilseniz orijinal parçadan şaşmayın.

    Bu arada @deniz1985, serviste kayda değer indirim oluyor mu abi? Bana yeni indirim ve kampanyalarla sanki değmezmiş gibi geliyor. Geçenlerde Borusan'da fren hidroliğini 125 TL'ye değiştirdim (2 yaş üstü araç indirimi ile), özel servisi bunu kaça yapıyor örneğin bir fikrin var mı? Normal bakımlar ne tutuyor?

    Bence her tür bakım için Borusan ve Kosifler'den fiyat almakta fayda var, 2. el değerinde epey etkili oluyor.




  • Iratus I kullanıcısına yanıt
    Üstat Borusan'dan fiyat almak da fayda vardır muhakkak, ama Borusan'ın fiyat konusunda özel servisle rekabet etme şansı bence yok, zaten işçilikleri çok pahalı, ayrıca yedek parçada da pahalılar.

    Sebeplerine gelince, benim anladığım Borusan'ın mantığı şu: ''Birader aracının garantisi bitene kadar bana gelmeye mahkumsun, gelmezsen arıza durumunda garanti işletmem, onun için mecbur geleceksin. Evet pahalıyım, bu sebepten dolayı aracının garantisi dolunca bana gelmemeyi seçebilirsin, ama zaten sana çok da ihtiyacım yok, çünkü peynir ekmek gibi 0km BMW satıyorum, ve sattığım her yeni araç, garantisi dolana kadar bana gelmeye mecbur, hatta onlara bakım paketi de satıp parayı baştan alıyorum. Yani müşteri sıkıntım yok. Ben zaten kimseyle rekabet etmiyorum, çünkü garanti bitene kadar bana gelmeye mahkumsun. Aracının garantisi bittikten sonra da servise bana gelirsen, başımın üstünde yerin var, o zaman sana biraz indirim yaparım (2 yaş üzeri 3 yaş üzeri indirim muhabbeti), ama ben yine de pahalıyım, çünkü kaliteli hizmet (göstermelik) sunuyorum, showroom ve servisim çok şık ve cool duruyor, çok para harcadım harcıyorum. Servis temsilcilerim üni mezunu, onlara da iyi maaş veriyorum. Showroom giderlerim de cabası.''

    Yukarıda ki paragrafı biraz egzajere ederek yazdım, ama aslında yalın gerçekler aynen bunlar.

    Ben 120 bine kadar garantim bitmiş olmasına rağmen Borusan'a gittim çünkü orijinal parça ve profesyonel bakım takıntım var. Ama sonra gördüm ki Borusan servisi hikaye. Otomatiğe bağlamışlar, senin kişisel tercihin ya da ihtiyaçların, sıkıntıların şikayetlerin, sorun çok büyümedikçe umurlarında değil. Zaten isteseler de umursayamazlar çünkü çok yoğunlar, çok araba var gelen giden, ve bitirilmesi gereken yetişmesi gereken işler var hep.

    Borusan'ın bir diğer (bence çok önemli) dezavantajı da, teknisyenle kolay kolay muhatap olamıyorsun, karşına hep otomobilden teknik olarak bişey anlamayan müşteri temsilcileri var.

    ++

    Yan sanayi parça kalitesine gelince, dediğinin tam öyle olduğunu düşünmüyorum. TRW, e90 BMW'ye ürettiği, BMW onaylı, üzerinde BMW logosu bulunan ürünü BMW nin istediği kalitede üretmek mecburiyetinde, çünkı sıkı kontrol edilir, sıkı denetlenir. Ama BMW'ye üretmediği, kutusunun üzerinde BMW logosu bulunmayan süspansiyon kalitesinde istediğini yapmakta özgür. Misal, BMW onaylı rot kolunda kullandığı alaşım çelik, sağlam olması için %10 nikel içermek mecburiyetindeyken, OEM ürünü %5 nikel ile üretebilir, kimse de bilemez. Ki bunlar oluyor. (yüzde değerler vs salladım örnek olsun diye)

    Mesela bi örnek vereyim, BMW nin fren diski ürettirdiği fabrikalardan biri, TEXTAR. Bu markanın BMW ye fason ürettiği BMW onaylı, kutusunda BMW logosu bulunan fren disklerinde konuyu açan arkadaşın bahsettiği eğilme bükülme gibi sıkıntılar olmaz, çünkü çok sıkı kalite politikası vardır, malzemeden çalmak akıllarına gelmez, cesaret edemezler. Lakin aynı markanın aynı model ama üzerinde BMW logosu olmayan BMW onaysız ürünlerinde konuyu açan arkadaşın bahsettiği eğilme bükülme sıkıntılarına sık rastlanır.

    Fren hidroliği fiyatı konusunda bilgim yok, ne ödedim hatırlamıyorum benim ki değişirken, ama tahminim 125tl pahalı, çünkü fren hidroliği değişimi, önem arz eden ama zor ve pahalı olmayan bir işlem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    Üstat Borusan'dan fiyat almak da fayda vardır muhakkak, ama Borusan'ın fiyat konusunda özel servisle rekabet etme şansı bence yok, zaten işçilikleri çok pahalı, ayrıca yedek parçada da pahalılar.

    Sebeplerine gelince, benim anladığım Borusan'ın mantığı şu: ''Birader aracının garantisi bitene kadar bana gelmeye mahkumsun, gelmezsen arıza durumunda garanti işletmem, onun için mecbur geleceksin. Evet pahalıyım, bu sebepten dolayı aracının garantisi dolunca bana gelmemeyi seçebilirsin, ama zaten sana çok da ihtiyacım yok, çünkü peynir ekmek gibi 0km BMW satıyorum, ve sattığım her yeni araç, garantisi dolana kadar bana gelmeye mecbur, hatta onlara bakım paketi de satıp parayı baştan alıyorum. Yani müşteri sıkıntım yok. Ben zaten kimseyle rekabet etmiyorum, çünkü garanti bitene kadar bana gelmeye mahkumsun. Aracının garantisi bittikten sonra da servise bana gelirsen, başımın üstünde yerin var, o zaman sana biraz indirim yaparım (2 yaş üzeri 3 yaş üzeri indirim muhabbeti), ama ben yine de pahalıyım, çünkü kaliteli hizmet (göstermelik) sunuyorum, showroom ve servisim çok şık ve cool duruyor, çok para harcadım harcıyorum. Servis temsilcilerim üni mezunu, onlara da iyi maaş veriyorum. Showroom giderlerim de cabası.''

    Yukarıda ki paragrafı biraz egzajere ederek yazdım, ama aslında yalın gerçekler aynen bunlar.

    Ben 120 bine kadar garantim bitmiş olmasına rağmen Borusan'a gittim çünkü orijinal parça ve profesyonel bakım takıntım var. Ama sonra gördüm ki Borusan servisi hikaye. Otomatiğe bağlamışlar, senin kişisel tercihin ya da ihtiyaçların, sıkıntıların şikayetlerin, sorun çok büyümedikçe umurlarında değil. Zaten isteseler de umursayamazlar çünkü çok yoğunlar, çok araba var gelen giden, ve bitirilmesi gereken yetişmesi gereken işler var hep.

    Borusan'ın bir diğer (bence çok önemli) dezavantajı da, teknisyenle kolay kolay muhatap olamıyorsun, karşına hep otomobilden teknik olarak bişey anlamayan müşteri temsilcileri var.

    ++

    Yan sanayi parça kalitesine gelince, dediğinin tam öyle olduğunu düşünmüyorum. TRW, e90 BMW'ye ürettiği, BMW onaylı, üzerinde BMW logosu bulunan ürünü BMW nin istediği kalitede üretmek mecburiyetinde, çünkı sıkı kontrol edilir, sıkı denetlenir. Ama BMW'ye üretmediği, kutusunun üzerinde BMW logosu bulunmayan süspansiyon kalitesinde istediğini yapmakta özgür. Misal, BMW onaylı rot kolunda kullandığı alaşım çelik, sağlam olması için %10 nikel içermek mecburiyetindeyken, OEM ürünü %5 nikel ile üretebilir, kimse de bilemez. Ki bunlar oluyor. (yüzde değerler vs salladım örnek olsun diye)

    Mesela bi örnek vereyim, BMW nin fren diski ürettirdiği fabrikalardan biri, TEXTAR. Bu markanın BMW ye fason ürettiği BMW onaylı, kutusunda BMW logosu bulunan fren disklerinde konuyu açan arkadaşın bahsettiği eğilme bükülme gibi sıkıntılar olmaz, çünkü çok sıkı kalite politikası vardır, malzemeden çalmak akıllarına gelmez, cesaret edemezler. Lakin aynı markanın aynı model ama üzerinde BMW logosu olmayan BMW onaysız ürünlerinde konuyu açan arkadaşın bahsettiği eğilme bükülme sıkıntılarına sık rastlanır.

    Fren hidroliği fiyatı konusunda bilgim yok, ne ödedim hatırlamıyorum benim ki değişirken, ama tahminim 125tl pahalı, çünkü fren hidroliği değişimi, önem arz eden ama zor ve pahalı olmayan bir işlem.

    Kısacası bu işin sonu yok, gidip de tedarikçilerin saygınlığını ve kalite yönetimlerini inceleyecek imkan ve mantık olmadığına göre ya orijinal parça kullanacağız, ya da yan parçada riski bilerek alacağız.

    Ben az km yaptığım için servis masrafım da az, değişken bakım olayı epey işime yarıyor. Son tahlilde şimdilik 1,5 yılda bir verdiğim 700-750 gözüme görünmüyor ama bazı parçalarda sağlam geçiriyorlar, orası ayrı. Yakında arka balata geliyor mesela :)

    Peki özel servislerde orijinal parça istemek mümkün mü, fiyat ona göre mi oluyor?




  • Iratus I kullanıcısına yanıt
    Tabi, özel servis de sen istersen orijinal kullanıyor.

    Özel de kullanacağın orijinal parça doğal olarak oem'den pahalı, ama yine de borusan daki orjinalden daha ucuz. Aynı ürün ikisi de.

    Ayrıyetten işçilik zaten ucuz.
  • Volvo S80 T6 aracımda eskiden çok benzer bir sorun yaşamıştım.
    Hızlı otoban sürüşlerinde uzun frenlemelerde çok çabuk ısınıp, titreme başlıyordu.
    Yetkili servisten orjinal fren diskleri+balataları değiştirince bir daha bu sorunu yaşamadım.

    Bana da sizin sorununuz orjinal (yan sanayi olmayan, yetkili servis çıkışlı) parça kullanmamanızdan kaynaklanıyor gibi geldi.

    Umarım en kısa sürede sorundan kurtulursunuz.
  • Bence sorunu frende değil, direksiyon sisteminde arayın..
  • Iratus I kullanıcısına yanıt
    2009 e60 için özel serviste fren hidrolik yağını 80 tl ye değiştirdiler.disk ve fren balatalarını da özel serviste değiştirdim toplam 1000 tl verdim.bahsedilen sorun bende oluşmadı.orjinal parçalar olduğu söylendi.parçaların üzrinde TRW yazısını hatırladım burada siz bahsedince :)
  • araba sonradan yapma M ise büyük jantlardan kaynaklanıyor bu titreme , discleri bozuyo çakma büyük jantlar , orijinal jant ve malzeme kullanırsanız sorun kalmayacaktır
  • bende 2008 520d kullandım. 118 Binde ikinci el bi araçti, borusandan sıfır diskler geldi, parçacıdan orjinal balata aldım. 3 sene önce 2000 lira para ödedim disk balatalara, titreme vardı. Sattım arabayı sonra :D
  • Kesinlikle ön salıncak burclarından kaynaklanıyor bu titreme , diğer adı ön kol burcu diyede geçiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortlatmak gibi olacak ama çözüldü mü hocam problem? Çözüldüyse nasıl çözdünüz ?
  • bire bir ayni sorunu yasiyorum

    2011 520d f10 120km den sonra diskler isininca titremeden öte araba dagilacakmis gibi vuruyor. diskler soguyunca her sey normal.

    nasil cozdunuz bu sorunu ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerebakan22 Y kullanıcısına yanıt
    Hocam önce ön salıncak burçlarını değiştirin. 200-300 tl bir şey tutar.

    Sonra diskleri ve balataları orjinali ile değiştirin.

    Sorun %90 çözülecektir.
  • VALLAHİ!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.