Şimdi Ara

'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
645
Cevap
3
Favori
64.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    quote:

    Orijinalden alıntı: silivrilimehmet


    Arkadaşlar aracın bazen ön takımından ses gelen var mı? rod balansçıya götürdüm bir şey yok dedi. Servise götürdüm bir şey yok dedi, sudan gıcırtı yapar dediler, yağlamışlardı yine ses gelmeye başladı. Ben çamurluğun içine çok su tutarım ondan olabilirmi?

    Bir lastikçi çok rahatsız olursan viraj demir burçlarıydı galiba değiştir dedi kafan rahat etsin dedi. Ne düşünürsünüz?

    Viraj denge çubukları, nam-ı diğer kule gergileri bizim arabada yokki değiştirelim


    Tam adı "viraj denge çubuğu" değil ama "viraj demiri", "viraj çubuğu" gibi çeşitli isimlerle anılan bir parça var.
    İngilizcesi "Stabilizer bar" olarak geçer, ön aksta iki tekerleğin arasındadır,
    ön tamponun altına yeterince eğilip bakıldığında görülen ince demir bir çubuktur.


    "viraj demir çubuğu" yazmış arkadaş bende onu yanlış algıladım "viraj denge çubuğu" diye okudum.
    Hoş bahsettiğin şeyide bilmiyordum :) ancak benim söylediğim kule gergisi çeken yada iten tekerleklerin bağlı olduğu iki amartisör arasındaki demir.
    Arabaların sert amortisörlerinden dolayı hızlı girdikleri virajlarda kaputun ve diğer aksamların esnememesi için var.
    Yukardan motor kabinine bakıldığında görülebiliyor olan arabalarda. Yanlış anlama Serdar abi sen bilmiyorsun anlamında söylemiyorum bunları :)

    Bu bizim arabalarda yok, piyasayada çıkmadı sonradan. olsa alıcam hemen :)

    Alıntıları Göster
    Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.

    Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silivrilimehmet

    Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.

    Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.

    Alıntıları Göster
    Jantların Ronal üretimi olduğunu gördükten sonra firmaya mail atıp boya kodunu, materyali ve ağırlığını sordum.

    Bugün cevap geldi, ağırlığı 10.6 kg,
    materyali ise Al-Si-7 (Alüminyum, %7 silikon %1 magnezyum alaşım) imiş.

    Aslında en önemlisi zarar görmesi durumunda doğru renkte boya kullanabilmek için renk kodu idi
    ama bunu bilmediklerini, Opel'e sormam gerektiğini yazmışlar.
    Acaba jantlar boyasız gelip Opel'in fabrikalarında mı boyanıyor ?..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Jantların Ronal üretimi olduğunu gördükten sonra firmaya mail atıp boya kodunu, materyali ve ağırlığını sordum.

    Bugün cevap geldi, ağırlığı 10.6 kg,
    materyali ise Al-Si-7 (Alüminyum, %7 silikon %1 magnezyum alaşım) imiş.

    Aslında en önemlisi zarar görmesi durumunda doğru renkte boya kullanabilmek için renk kodu idi
    ama bunu bilmediklerini, Opel'e sormam gerektiğini yazmışlar.
    Acaba jantlar boyasız gelip Opel'in fabrikalarında mı boyanıyor ?..


    Bende dün nerden gördüysem takıldığın Alman Corsa D forumunda çukura düştüğünde yaşadıklarını anlattığın ve boya kodunu sorduğun mesajı gördüm.
    Orda bir eleman birşeyler sallamış renk koduyla ilgili sanırım, yanlışmı hatırlıyorum yoksa.
    İki arada bir derede göz gezdirmiştim sadece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Jantların Ronal üretimi olduğunu gördükten sonra firmaya mail atıp boya kodunu, materyali ve ağırlığını sordum.

    Bugün cevap geldi, ağırlığı 10.6 kg,
    materyali ise Al-Si-7 (Alüminyum, %7 silikon %1 magnezyum alaşım) imiş.

    Aslında en önemlisi zarar görmesi durumunda doğru renkte boya kullanabilmek için renk kodu idi
    ama bunu bilmediklerini, Opel'e sormam gerektiğini yazmışlar.
    Acaba jantlar boyasız gelip Opel'in fabrikalarında mı boyanıyor ?..



    abi ctesi nasipse trabzon yapıp resimleyeceğim jantları .. renk işine gelince sanmam bence boyanıp gönderiliyodur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    İlk soru benden cevaplaması bilenlerden :)

    Dün Serdar abinin jant ve lastiğini benim arabanın üstünde görünce kesinlikle 215\45 lastik almaya karar verdim.
    Dün internette bakmıştım çıkma güzel lastik var mı diye. Bugün bir yere gittim 4 tane takım olarak yoktu ellerinde.
    2 tane aynı desen conti, 2 tane farkı desen ve hız endeksinde bridstone. Biri 87w diğeri 87v.
    Ne dersiniz farklı desenlerde lastikler almak saçmalık mı olur?
    Lastiklerin diş derinlikleri güzel kabak değiller yani.


    ben aracımı aldığımda üzerinde çin malı ve kötü kalitede lastikler vardı.ilk çukura girişimde sağ ön ve sağ arka lastik resmen yarıldı.lastikçi bile şaşırdı yani.17" jant almayı düşündüğümden yeni lastik almadım ve çıkma lastik aradım, sonunda michelin buldum 2 tane, onları öne sağlam olan çinlileri de arkaya taktırdım, rot-balans yaptırdım ve yaklaşık 1 aydır bu şekilde kullanıyorum, uzun yolada gittim herhangi bir zararını görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gluw

    valla benim de gözlerim fırlamış olabilir. hatta nooluyo diye pedala doğru baktım galiba :)
    neyse ki araba duruyomuş, bunu görmüş oldum. frenlerinden pek emin değildim çünkü. sanki biraz daha sıkı olmalı gibime geliyodu.



    Bende bu konuda aynı düşünüyorum. Hatta serdarla ilk buluşmamızda benim corsaya bir bakmasını istemiştim. Sanki frenler az sıkıntılı gibi gelmişti.

    Ancak serdar normal olduğunu söylemişti. Daha sonra arkas servis te kontrol ettirmiş ve bir problem olmadığı söylenmişti.

    Demekki corsaların fren karakteri bu şekilde.

    Ancak bence az daha iyi olabilirdi. Hatta bir ara daha büyük ön disk ler taktırsam mı diye düşünmüş sonra serdar ve servis lerle görüşünce işin sadece disklerle bitmediği bir sürü parçanında değişmesi gerektiği ortaya çıkmıştı.

    Corsamı inanılmaz seviyorum. Ve tekrar ediyorum corsa d lerin bence yumuşak karnı fren ve baskı balata....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    quote:

    Orijinalden alıntı: gluw

    valla benim de gözlerim fırlamış olabilir. hatta nooluyo diye pedala doğru baktım galiba :)
    neyse ki araba duruyomuş, bunu görmüş oldum. frenlerinden pek emin değildim çünkü. sanki biraz daha sıkı olmalı gibime geliyodu.



    Bende bu konuda aynı düşünüyorum. Hatta serdarla ilk buluşmamızda benim corsaya bir bakmasını istemiştim. Sanki frenler az sıkıntılı gibi gelmişti.

    Ancak serdar normal olduğunu söylemişti. Daha sonra arkas servis te kontrol ettirmiş ve bir problem olmadığı söylenmişti.

    Demekki corsaların fren karakteri bu şekilde.

    Ancak bence az daha iyi olabilirdi. Hatta bir ara daha büyük ön disk ler taktırsam mı diye düşünmüş sonra serdar ve servis lerle görüşünce işin sadece disklerle bitmediği bir sürü parçanında değişmesi gerektiği ortaya çıkmıştı.

    Corsamı inanılmaz seviyorum. Ve tekrar ediyorum corsa d lerin bence yumuşak karnı fren ve baskı balata....

    Alıntıları Göster
    Bu arada bu başlıkta NOKİAN demek isterim birkez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silivrilimehmet


    Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.

    Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.


    Selamlae,
    Özellikle kasislerden geçerken gıcırtı şeklinde ses geliyorsa, viraj demir çubuğu diğer adıyla Z rotundan kaynaklanıyordur. Anlamak için araç havadayken Z rotunu elinizle ileri geri ittirdiğinizde aynı sesi duyuyorsanız, sorun Z rotundandır. Ucuz birşey değiştirebilirsiniz.

    Corsa C için aşağıdaki linkteki ürün.

    http://www.opelgm.com/Opel-Corsa-C-Z-Rotu-Delphi-Marka,PR-263.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ___Murat___ -- 18 Mart 2010; 23:32:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun
    Bu arada bu başlıkta NOKİAN demek isterim birkez.




    Ben de şimdi Konu Dışı'na gidip bir GRANDE PUNTO diyeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun
    Bu arada bu başlıkta NOKİAN demek isterim birkez.




    Ben de şimdi Konu Dışı'na gidip bir GRANDE PUNTO diyeyim

    Alıntıları Göster
    Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....

    Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....


    (bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Opel tarafından açıklanan lastik ve jant ölçüleri...


    225/35 R18 87W (7.5Jx18, ET47)



    Eline sağlık Serdar abi.
    4*100 18" janta serrefin arabası dışında daha hiç rastlamadım arabaların üstünde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....

    Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....


    (bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)

    Abi Puntoyu geçenlerde 2-3 gün kullandım.
    Gerçekten aradaki kalite farkı hissediliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: silivrilimehmet
    Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.
    Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.


    Selamlae,
    Özellikle kasislerden geçerken gıcırtı şeklinde ses geliyorsa, viraj demir çubuğu diğer adıyla Z rotundan kaynaklanıyordur.
    Anlamak için araç havadayken Z rotunu elinizle ileri geri ittirdiğinizde aynı sesi duyuyorsanız, sorun Z rotundandır. Ucuz birşey değiştirebilirsiniz.



    Ufak bir düzeltme yapmak isterim.
    Viraj demir çubuğunun diğer adı Z rotu değildir, ikisi ayrı parçalar olup Z rotu bağlantıyı sağlayan bir mafsaldır.

    Aşağıdaki çizimde görülen 12 numaralı parça viraj demiri ya da tam adıyla viraj stabilizatör çubuğu, 17 numaralı parça da Z rotudur.

     'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 18 Mart 2010; 23:51:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa


    quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....

    Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....


    (bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)

    Abi Puntoyu geçenlerde 2-3 gün kullandım.
    Gerçekten aradaki kalite farkı hissediliyor


    Ohhh be bekapa senden bu cevabı duymak için kaç hafta bekledim biliyormusun. (hatta çaktırmadan bi iki kerede sordum punto ne alemde falan diye)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: silivrilimehmet
    Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.
    Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.


    Selamlae,
    Özellikle kasislerden geçerken gıcırtı şeklinde ses geliyorsa, viraj demir çubuğu diğer adıyla Z rotundan kaynaklanıyordur.
    Anlamak için araç havadayken Z rotunu elinizle ileri geri ittirdiğinizde aynı sesi duyuyorsanız, sorun Z rotundandır. Ucuz birşey değiştirebilirsiniz.



    Ufak bir düzeltme yapmak isterim.
    Viraj demir çubuğunun diğer adı Z rotu değildir, ikisi ayrı parçalar olup Z rotu bağlantıyı sağlayan bir mafsaldır.

    Aşağıdaki çizimde görülen 12 numaralı parça viraj demiri ya da tam adıyla viraj stabilizatör çubuğu, 17 numaralı parça da Z rotudur.

     'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik


    Düzeltme için teşekkürler, kendi mesajımda da düzeltiyorum. Hatalı bilgilendirme olmasın
    Sanayideki ustalar benim arabanın Z rotunu değiştirirken öyle söyledikleri için, bende öyle biliyordum.
    Söylediğim durum geçerliyse Z rotlarını değiştirirseniz sorun çözülecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Opel tarafından açıklanan lastik ve jant ölçüleri...

    215/45 R17 87V (7Jx17, ET44)




    bir sorum olacak.bu konuda pek bilgim yok çünkü

    parantez içerisindeki kısım neyi ifade ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Opel tarafından açıklanan lastik ve jant ölçüleri...

    215/45 R17 87V (7Jx17, ET44)




    bir sorum olacak.bu konuda pek bilgim yok çünkü

    parantez içerisindeki kısım neyi ifade ediyor

    Alıntıları Göster
    7 (inch) jantın genişliğidir, 17 (inch) de malum, çapı zaten.

    ET harfleri Almanca Einpresstiefe (montaj derinliği) sözcüğünden gelmekte olup,
    bijon yuvalarının jant kesitinin tam ortasına olan uzaklığını gösterir, bu örnekte 44 milimetredir.
    İngilizce'de Offset olarak geçer, bizde de jant ofseti olarak bilinir.

    Orijinal montaj derinliğinden çok farklı ölçülerde jant kullanmak jantın amortisöre, fren kaliperlerine, davlumbaza sürtmesine veya lastiğin çamurluktan dışarıda kalmasına sebep olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 20 Mart 2010; 12:49:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa


    quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....

    Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....


    (bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)

    Abi Puntoyu geçenlerde 2-3 gün kullandım.
    Gerçekten aradaki kalite farkı hissediliyor


    Ohhh be bekapa senden bu cevabı duymak için kaç hafta bekledim biliyormusun. (hatta çaktırmadan bi iki kerede sordum punto ne alemde falan diye)

    Trafikte epey kullandım dur kalk tabi hep buralarda trafik.
    Vitesler o kadar zor geçiyorki arabayı bıraktıktan sonra bile 3-4 gün sağ elimin iç kısmı (vitesin topuzunun denk geldiği yer) ağrıdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Jantları boyatmanız mümkün, ilk günkü gibi pırıl pırıl olur.
    Boya işçiliği ve fırınlama gerektiği şekilde yapıldığı takdirde bir sorun da çıkmaz.
    Daha önce bu işi yaptırmış arkadaşlar var, eski mesajlardan bulup size bilgi veririm.





    bahsettiğim jant için örnek bir resim buldum, bu tiplere de uygulanabiliyor mu?

     'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Jantları boyatmanız mümkün, ilk günkü gibi pırıl pırıl olur.
    Boya işçiliği ve fırınlama gerektiği şekilde yapıldığı takdirde bir sorun da çıkmaz.
    Daha önce bu işi yaptırmış arkadaşlar var, eski mesajlardan bulup size bilgi veririm.





    bahsettiğim jant için örnek bir resim buldum, bu tiplere de uygulanabiliyor mu?

     'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar şu jantı çok beğendim ben sizce nasıl olur

    http://www.jantstore.com/urunlerimiz.asp?marka=10

    en sol alt köşedeki blitz modeli

    not: modifiye bölümüne yazmam daha mı doğru olurdu acaba




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.