Bildirim
'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Jantların Ronal üretimi olduğunu gördükten sonra firmaya mail atıp boya kodunu, materyali ve ağırlığını sordum.quote:
Orijinalden alıntı: silivrilimehmet
Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.
Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.
Alıntıları Göster
Bugün cevap geldi, ağırlığı 10.6 kg,
materyali ise Al-Si-7 (Alüminyum, %7 silikon %1 magnezyum alaşım) imiş.
Aslında en önemlisi zarar görmesi durumunda doğru renkte boya kullanabilmek için renk kodu idi
ama bunu bilmediklerini, Opel'e sormam gerektiğini yazmışlar.
Acaba jantlar boyasız gelip Opel'in fabrikalarında mı boyanıyor ?..
-
quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Jantların Ronal üretimi olduğunu gördükten sonra firmaya mail atıp boya kodunu, materyali ve ağırlığını sordum.
Bugün cevap geldi, ağırlığı 10.6 kg,
materyali ise Al-Si-7 (Alüminyum, %7 silikon %1 magnezyum alaşım) imiş.
Aslında en önemlisi zarar görmesi durumunda doğru renkte boya kullanabilmek için renk kodu idi
ama bunu bilmediklerini, Opel'e sormam gerektiğini yazmışlar.
Acaba jantlar boyasız gelip Opel'in fabrikalarında mı boyanıyor ?..
Bende dün nerden gördüysem takıldığın Alman Corsa D forumunda çukura düştüğünde yaşadıklarını anlattığın ve boya kodunu sorduğun mesajı gördüm.
Orda bir eleman birşeyler sallamış renk koduyla ilgili sanırım, yanlışmı hatırlıyorum yoksa.
İki arada bir derede göz gezdirmiştim sadece.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Jantların Ronal üretimi olduğunu gördükten sonra firmaya mail atıp boya kodunu, materyali ve ağırlığını sordum.
Bugün cevap geldi, ağırlığı 10.6 kg,
materyali ise Al-Si-7 (Alüminyum, %7 silikon %1 magnezyum alaşım) imiş.
Aslında en önemlisi zarar görmesi durumunda doğru renkte boya kullanabilmek için renk kodu idi
ama bunu bilmediklerini, Opel'e sormam gerektiğini yazmışlar.
Acaba jantlar boyasız gelip Opel'in fabrikalarında mı boyanıyor ?..
abi ctesi nasipse trabzon yapıp resimleyeceğim jantları .. renk işine gelince sanmam bence boyanıp gönderiliyodur
-
quote:
Orijinalden alıntı: Bekapa
İlk soru benden cevaplaması bilenlerden :)
Dün Serdar abinin jant ve lastiğini benim arabanın üstünde görünce kesinlikle 215\45 lastik almaya karar verdim.
Dün internette bakmıştım çıkma güzel lastik var mı diye. Bugün bir yere gittim 4 tane takım olarak yoktu ellerinde.
2 tane aynı desen conti, 2 tane farkı desen ve hız endeksinde bridstone. Biri 87w diğeri 87v.
Ne dersiniz farklı desenlerde lastikler almak saçmalık mı olur?
Lastiklerin diş derinlikleri güzel kabak değiller yani.
ben aracımı aldığımda üzerinde çin malı ve kötü kalitede lastikler vardı.ilk çukura girişimde sağ ön ve sağ arka lastik resmen yarıldı.lastikçi bile şaşırdı yani.17" jant almayı düşündüğümden yeni lastik almadım ve çıkma lastik aradım, sonunda michelin buldum 2 tane, onları öne sağlam olan çinlileri de arkaya taktırdım, rot-balans yaptırdım ve yaklaşık 1 aydır bu şekilde kullanıyorum, uzun yolada gittim herhangi bir zararını görmedim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: gluw
valla benim de gözlerim fırlamış olabilir. hatta nooluyo diye pedala doğru baktım galiba :)
neyse ki araba duruyomuş, bunu görmüş oldum. frenlerinden pek emin değildim çünkü. sanki biraz daha sıkı olmalı gibime geliyodu.
Bende bu konuda aynı düşünüyorum. Hatta serdarla ilk buluşmamızda benim corsaya bir bakmasını istemiştim. Sanki frenler az sıkıntılı gibi gelmişti.
Ancak serdar normal olduğunu söylemişti. Daha sonra arkas servis te kontrol ettirmiş ve bir problem olmadığı söylenmişti.
Demekki corsaların fren karakteri bu şekilde.
Ancak bence az daha iyi olabilirdi. Hatta bir ara daha büyük ön disk ler taktırsam mı diye düşünmüş sonra serdar ve servis lerle görüşünce işin sadece disklerle bitmediği bir sürü parçanında değişmesi gerektiği ortaya çıkmıştı.
Corsamı inanılmaz seviyorum. Ve tekrar ediyorum corsa d lerin bence yumuşak karnı fren ve baskı balata....
-
Bu arada bu başlıkta NOKİAN demek isterim birkez.quote:
Orijinalden alıntı: True_Sunquote:
Orijinalden alıntı: gluw
valla benim de gözlerim fırlamış olabilir. hatta nooluyo diye pedala doğru baktım galiba :)
neyse ki araba duruyomuş, bunu görmüş oldum. frenlerinden pek emin değildim çünkü. sanki biraz daha sıkı olmalı gibime geliyodu.
Bende bu konuda aynı düşünüyorum. Hatta serdarla ilk buluşmamızda benim corsaya bir bakmasını istemiştim. Sanki frenler az sıkıntılı gibi gelmişti.
Ancak serdar normal olduğunu söylemişti. Daha sonra arkas servis te kontrol ettirmiş ve bir problem olmadığı söylenmişti.
Demekki corsaların fren karakteri bu şekilde.
Ancak bence az daha iyi olabilirdi. Hatta bir ara daha büyük ön disk ler taktırsam mı diye düşünmüş sonra serdar ve servis lerle görüşünce işin sadece disklerle bitmediği bir sürü parçanında değişmesi gerektiği ortaya çıkmıştı.
Corsamı inanılmaz seviyorum. Ve tekrar ediyorum corsa d lerin bence yumuşak karnı fren ve baskı balata....
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: silivrilimehmet
Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.
Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.
Selamlae,
Özellikle kasislerden geçerken gıcırtı şeklinde ses geliyorsa, viraj demir çubuğu diğer adıyla Z rotundan kaynaklanıyordur. Anlamak için araç havadayken Z rotunu elinizle ileri geri ittirdiğinizde aynı sesi duyuyorsanız, sorun Z rotundandır. Ucuz birşey değiştirebilirsiniz.
Corsa C için aşağıdaki linkteki ürün.
http://www.opelgm.com/Opel-Corsa-C-Z-Rotu-Delphi-Marka,PR-263.html
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ___Murat___ -- 18 Mart 2010; 23:32:52 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
Bu arada bu başlıkta NOKİAN demek isterim birkez.
Ben de şimdi Konu Dışı'na gidip bir GRANDE PUNTO diyeyim -
Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
Bu arada bu başlıkta NOKİAN demek isterim birkez.
Ben de şimdi Konu Dışı'na gidip bir GRANDE PUNTO diyeyim
Alıntıları Göster
Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....
(bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Opel tarafından açıklanan lastik ve jant ölçüleri...
225/35 R18 87W (7.5Jx18, ET47)
Eline sağlık Serdar abi.
4*100 18" janta serrefin arabası dışında daha hiç rastlamadım arabaların üstünde -
quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....
Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....
(bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)
Abi Puntoyu geçenlerde 2-3 gün kullandım.
Gerçekten aradaki kalite farkı hissediliyor -
-
quote:
Orijinalden alıntı: Bekapa
quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....
Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....
(bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)
Abi Puntoyu geçenlerde 2-3 gün kullandım.
Gerçekten aradaki kalite farkı hissediliyor
Ohhh be bekapa senden bu cevabı duymak için kaç hafta bekledim biliyormusun. (hatta çaktırmadan bi iki kerede sordum punto ne alemde falan diye)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: silivrilimehmet
Ben yanlış yazmış olabilirim. O'nun gibi birşey yazmıştı bana hatırlamıyorum. Servis 70 lira mıydı neydi öyle birşey dedi.
Sizlerin arabanızdan öyle ses geliyormu. Yoksa ben mi aracı çok dinliyorum.
Selamlae,
Özellikle kasislerden geçerken gıcırtı şeklinde ses geliyorsa, viraj demir çubuğu diğer adıyla Z rotundan kaynaklanıyordur.
Anlamak için araç havadayken Z rotunu elinizle ileri geri ittirdiğinizde aynı sesi duyuyorsanız, sorun Z rotundandır. Ucuz birşey değiştirebilirsiniz.
Ufak bir düzeltme yapmak isterim.
Viraj demir çubuğunun diğer adı Z rotu değildir, ikisi ayrı parçalar olup Z rotu bağlantıyı sağlayan bir mafsaldır.
Aşağıdaki çizimde görülen 12 numaralı parça viraj demiri ya da tam adıyla viraj stabilizatör çubuğu, 17 numaralı parça da Z rotudur.
Düzeltme için teşekkürler, kendi mesajımda da düzeltiyorum. Hatalı bilgilendirme olmasın
Sanayideki ustalar benim arabanın Z rotunu değiştirirken öyle söyledikleri için, bende öyle biliyordum.
Söylediğim durum geçerliyse Z rotlarını değiştirirseniz sorun çözülecektir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Opel tarafından açıklanan lastik ve jant ölçüleri...
215/45 R17 87V (7Jx17, ET44)
bir sorum olacak.bu konuda pek bilgim yok çünkü
parantez içerisindeki kısım neyi ifade ediyor -
7 (inch) jantın genişliğidir, 17 (inch) de malum, çapı zaten.quote:
Orijinalden alıntı: V.K.quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Opel tarafından açıklanan lastik ve jant ölçüleri...
215/45 R17 87V (7Jx17, ET44)
bir sorum olacak.bu konuda pek bilgim yok çünkü
parantez içerisindeki kısım neyi ifade ediyor
Alıntıları Göster
ET harfleri Almanca Einpresstiefe (montaj derinliği) sözcüğünden gelmekte olup,
bijon yuvalarının jant kesitinin tam ortasına olan uzaklığını gösterir, bu örnekte 44 milimetredir.
İngilizce'de Offset olarak geçer, bizde de jant ofseti olarak bilinir.
Orijinal montaj derinliğinden çok farklı ölçülerde jant kullanmak jantın amortisöre, fren kaliperlerine, davlumbaza sürtmesine veya lastiğin çamurluktan dışarıda kalmasına sebep olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 20 Mart 2010; 12:49:05 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
quote:
Orijinalden alıntı: Bekapa
quote:
Orijinalden alıntı: True_Sun
Gece gece vurdun yine darbeyi be baba....
Şimdi gidip motorsiklet çarpmış corsama bakayımda aklımda Gp nin görüntüsü silinsin.....
(bide demekki bu gece konu dışına girmiyorummmm)
Abi Puntoyu geçenlerde 2-3 gün kullandım.
Gerçekten aradaki kalite farkı hissediliyor
Ohhh be bekapa senden bu cevabı duymak için kaç hafta bekledim biliyormusun. (hatta çaktırmadan bi iki kerede sordum punto ne alemde falan diye)
Trafikte epey kullandım dur kalk tabi hep buralarda trafik.
Vitesler o kadar zor geçiyorki arabayı bıraktıktan sonra bile 3-4 gün sağ elimin iç kısmı (vitesin topuzunun denk geldiği yer) ağrıdı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Jantları boyatmanız mümkün, ilk günkü gibi pırıl pırıl olur.
Boya işçiliği ve fırınlama gerektiği şekilde yapıldığı takdirde bir sorun da çıkmaz.
Daha önce bu işi yaptırmış arkadaşlar var, eski mesajlardan bulup size bilgi veririm.
bahsettiğim jant için örnek bir resim buldum, bu tiplere de uygulanabiliyor mu?
-
arkadaşlar şu jantı çok beğendim ben sizce nasıl olurquote:
Orijinalden alıntı: keaquote:
Orijinalden alıntı: Serdar99
Jantları boyatmanız mümkün, ilk günkü gibi pırıl pırıl olur.
Boya işçiliği ve fırınlama gerektiği şekilde yapıldığı takdirde bir sorun da çıkmaz.
Daha önce bu işi yaptırmış arkadaşlar var, eski mesajlardan bulup size bilgi veririm.
bahsettiğim jant için örnek bir resim buldum, bu tiplere de uygulanabiliyor mu?
Alıntıları Göster
http://www.jantstore.com/urunlerimiz.asp?marka=10
en sol alt köşedeki blitz modeli
not: modifiye bölümüne yazmam daha mı doğru olurdu acaba
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X