Şimdi Ara

'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
645
Cevap
3
Favori
65.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güle güle kullanın
  • ıslak tutuşunu merak ediyorum
    güle güle kullanın
  • Islak yolda da başarılıymış Emir
  • öğlen beylikdüzü speedy servisine gittim lastikleri taktık 2 jant gerçekten yamulmuş düzelttiler balans yapıldı ama ROT yapmadılar aracın öndeki amortisör takozlarının değişmesi lazımmış adam lastiği ileri geri yaptığında gözle görülür bi oynama oluyo takozları yapmazsan ROT bi işe yaramaz dedi iyii dedik takozları alıp yapırıcaz lastiklere gelince çok fazla süremedim ama direksiyonun çok hafiflediğini ve tepkisinin arttığını hissetttim bi iki gazlama sonucu frene asıldım köküne kadar öglenki kar fırtınasına rağmen kayma yapmadı.....
  • Disari baktim hava tam benlik :)
  • Arkadaşın essentiaya 16' orjinal jant arıyoruz satmayı düşünen varsa irtibata geçelim :) Lastiklerlr birlikte de olabilir
  • Selamlar bi süredir sorun yaşamaktayım. Corsa C aracımızın soför koltuğunun paspası (siyah plastik kısım) su almakta nemli yani. Bu ıslaklık koltuğunhemen önü,altı ve hafif sağ tarafta. Araç su eksiltmiyor, motor bloğundaki iki gider yeride temiz ve tahliye yapmakta. Kaput açma mandalının deliği mevcut oradan su alması mümkünmüdür? birde tam olarak kaç tane ve nerelerde tahliye kanalları vardır c kasalrda tıkanıklık üsütünde duruyorum şugünlerde.Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muebbet85

    Selamlar bi süredir sorun yaşamaktayım. Corsa C aracımızın soför koltuğunun paspası (siyah plastik kısım) su almakta nemli yani. Bu ıslaklık koltuğunhemen önü,altı ve hafif sağ tarafta. Araç su eksiltmiyor, motor bloğundaki iki gider yeride temiz ve tahliye yapmakta. Kaput açma mandalının deliği mevcut oradan su alması mümkünmüdür? birde tam olarak kaç tane ve nerelerde tahliye kanalları vardır c kasalrda tıkanıklık üsütünde duruyorum şugünlerde.Şimdiden teşekkürler.

    Arac sol taraf yada sol on taraftan kazali mi?
  • muhtemel olarak motor bloğundan kabin içine kabloların girdiği yer var pedallar bölgesi oradan su alıyor aldığı su da sileceklerin altından yere tahliye olması gereken sudur.
  • Selam arkadaşlar,
    4 yıl doluyor, artık lastikleri değiştireyim diyorum. Kar kış kıyamet olan günlerde bile üzerinde gelen dandik Good Year GT3 lastiklerle gidip gelebildiğime göre kar-kış lastiğine çok ihtiyacım olmayacaktır diye düşünüyorum. (Uzun yol yapmıyorum, hafta sonu kullanmıyorum, yalnızca hafta içi işe gidip gelirken 2. köprü yolu - her gün gidiş geliş 50 km)

    Corsa D 2008 Essentia araç, 185/70/R14 lastik gelmişti, ben de bu yüzden aynı ebat bakıyorum ama hiç bir yerde ya katalogda yok, ya da stokta. 185/65/R14 olanlar var ama okuduğum kadarıyla ve yanılmıyorsam bu da lastiğin daralması anlamına geliyor.

    Aracın süspansiyonlarından mıdır dandik lastiklerden midir bilmiyorum ama araç bazen çukurlardan geçerken kalas üzerinde otururmuş hissiyatı veriyor. Bu hissiyatı vermeyecek, mümkünse sessiz ve yuvarlanma direnci düşük bir model de aradığımı belirteyim.

    14 jant kullanan pek yoktur diye düşünüyorum ama yol göstermenizi rica ediyorum.




  • 185/70 ile 185/65 arasındaki fark, yanak yüksekliği farkıdır.
    Taban ölçüsü olan 185 mm aynı olduğu için daralma ya da genişleme söz konusu değildir.

    70 olanın yanak yüksekliği 129,5 mm (185 mm'nin %70'i), 65 olanın yanak yüksekliği ise 120,25 mm'dir (185 mm'nin %65'i).
    Bu farktan dolayı lastik çevresi de %3 kadar küçülmüş olacaktır, bu da lastik ebat değişimlerinde tavsiye edilen üst sınırdır.
    Dolayısı ile mecbur kalmadıkça 185/65 almayın derim. (Tabii bu veriler 14" jant ölçüsü için geçerli.)

    185/70 R14 ölçüsü için, tanıdığımız bildiğimiz markalarda çok fazla seçenek yok.
    Benim bulabildiklerim Bridgestone B250, Dunlop LM703 ve Nokian i3.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 15 Mart 2012; 21:11:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99
    Dolayısı ile mecbur kalmadıkça 185/65 almayın derim. (Tabii bu veriler 14" jant ölçüsü için geçerli.)

    Yanıt için çok teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa


    quote:

    Orijinalden alıntı: muebbet85

    Selamlar bi süredir sorun yaşamaktayım. Corsa C aracımızın soför koltuğunun paspası (siyah plastik kısım) su almakta nemli yani. Bu ıslaklık koltuğunhemen önü,altı ve hafif sağ tarafta. Araç su eksiltmiyor, motor bloğundaki iki gider yeride temiz ve tahliye yapmakta. Kaput açma mandalının deliği mevcut oradan su alması mümkünmüdür? birde tam olarak kaç tane ve nerelerde tahliye kanalları vardır c kasalrda tıkanıklık üsütünde duruyorum şugünlerde.Şimdiden teşekkürler.

    Arac sol taraf yada sol on taraftan kazali mi?

    Sol çamurluk değişmiş lakin söyle bir durum var halı paspasın koltuk altı tarafı ıslanıyor ucu yani.. resimde ekleyeceğim ben her ihtimale karşı sileceklerin oradaki bölmeyi silikonladım kesti gibi..

    [B] Ayrıntılı resimler paylaşıyorum fikirleriniz için;[/B]


    İç Taraf Görüntüleri
    http://desmond.imageshack.us/Himg838/scaled.php?server=838&filename=sualma6.jpg&res=medium

    http://desmond.imageshack.us/Himg441/scaled.php?server=441&filename=sualma1.jpg&res=medium

    http://desmond.imageshack.us/Himg521/scaled.php?server=521&filename=sualma2.jpg&res=medium

    Gider Kıs

    http://desmond.imageshack.us/Himg855/scaled.php?server=855&filename=sualma3.jpg&res=medium

    http://desmond.imageshack.us/Himg840/scaled.php?server=840&filename=1001618a.jpg&res=medium

    http://desmond.imageshack.us/Himg696/scaled.php?server=696&filename=sualma4.jpg&res=medium

    http://desmond.imageshack.us/Himg715/scaled.php?server=715&filename=sualma5.jpg&res=medium



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muebbet85 -- 16 Mart 2012; 16:56:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    muhtemel olarak motor bloğundan kabin içine kabloların girdiği yer var pedallar bölgesi oradan su alıyor aldığı su da sileceklerin altından yere tahliye olması gereken sudur.

    Dediğiniz isabetle doğru, resimlerdede gaz pedalının oradaki hafif ıslaklığı görebilirsiniz.. Yine resimlerdede görüldüğü gibi ben polen filtresi etrafını temizledim dolayısıylada westinghause etrafınıda ve gereken yerleri silikonladım sanırım su kes etkisi var bu ürünlerin.. Dün baya yağmur yağdı gaz pedalı tarafında ıslaklık olmadığını gördüm şuanki durum önceden ıslanan taban döşemesinin nemini çekmesi sanırım bugün halı paspası tekrar koydum önceki gibi ıslanırsa sorunu aramaya devam edicem..(Not: aracı lifte alıp baktım altta olması gereken tahliye delikleri tam ve sağlam aklıma davlunbazın bir yerlerinden kaçırma ihtimali geliyor bir yandan)




  • 185/70R14 için bulabildiklerimi paylaşayım istedim. Ya bunlardan birini seçeceğim, ya da jant bakmaya başlayacağım

    Bridgestone B250
    172 TL (Kendi sitesinden)
    http://www.bridgestone.com.tr/Lastik/DD5/02/B250/

    Continental ContiEcoContact 3
    186 TL (lastikcim.com.tr)
    http://www.conti-online.com/generator/www/tr/tr/continental/lastikleri/themes/otomobil-lastikleri/yaz-lastikleri/contiecocontact-3/contiecocontact-3-tr.html

    Dunlop SP Sport LM703
    140 TL
    Uzakdoğu ithalatı, Avrupa dunlopta bu ebat ve model lastik yok

    Lassa Atracta
    147 TL (Kendi sitesinden)
    http://lassa.com.tr/lastikler/lastik-02-01-0-0-B20-ATRACTA

    Michelin Energy Saver
    225 TL (lastikcim.com.tr)
    http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/michelin-energy-saver?fromTyreSelector=true&width=185&selectorMode=bySize&ratio=70&radial=14

    Nokian i3
    155 TL (Maslak bayiisinden)
    http://www.lastiknokian.com/lastikDetay.aspx?URUNID=14

    Pirelli Cinturato P4
    155 TL (lastikcim.com.tr)
    http://www.pirelli.com/tyre/tr/tr/car/sheet/cinturato_p4.html

    Yokohama A.Drive
    185 TL (Kendi sitesinden)
    http://www.yokohama.com.tr/lastik-ve-jant/yaz-lastiklari/binek/a-drive




  • Bugün bir kontrol daha yaptım üstteki resimde gaz pedalının arkasındaki yer kurumuş lakin ön de ve arka paspasta azda olsa nem farkettim arkada ilk farkediğim cam önündeki plastik ızgara deformasyondan hafif kalkık duruyordu bende silikon çektim inceden bakalım ne olacak..Ayriyetten ön camın sağı sol yanına gçre daha kapalı solda bir açıklık var gibi ama baya inceledim ordanda alması zor gibi :S
  • selamlar, bizim corsa'ların balatalar 30000 de bitiyor mu arkadaşlar...30000 bakıma gideceğim bu haftasonu inşallah...ve yaklaşık 1000 km dir aracın frenlerden acaip sesler gelmeye başladı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: espanolun

    selamlar, bizim corsa'ların balatalar 30000 de bitiyor mu arkadaşlar...30000 bakıma gideceğim bu haftasonu inşallah...ve yaklaşık 1000 km dir aracın frenlerden acaip sesler gelmeye başladı...

    servis kitapçığında balata ömrü 30bin km ancak biraz da kullanıma bağlı. 20 de de bitebilir 40 bin de gidebilir. ben 37500 de değiştirmiştim şlk balatayı ama 602bin kmde komple disk balata değişimi yaptırdım şimdi 83bine geldi araba. bakıma girdiğinde muhtemelen balata da değişir
  • 2007 corsa d ninkini 89 binde degistirmistim, daha yarımdı :D diskler bitiyo ama..
  • 1.3 cdti 75 beygir corsa aracın orjinal lastik ölçüleri 185/65/15. ben bunu 205/45/17 yapsam jantı da olabildiğince hafif seçsem araca etkisi ne olur cevaplayabilecek olan var mı?? hesaplama programında lastiğin çapı 5 mm, çevresi de 16 mm azaldı fakat jant büyüdüğü için endişelerim var malum araç 75 beygir 1.3

    karar vermekte zorlanıyorum. yoksa 205/55/16 koyucam. fakat bunda da lastik çapı 10 mm lastik çevresi de 27 mm artıyor. yani 17'ye göre daha büyük ama jant 16.

    hangisi benim arabamı daha az yorar? ön takımlara daha az zarar verir? ya da çekişten düşürmez?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SukruYilmaz91 -- 14 Nisan 2012; 12:01:17 >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.