Şimdi Ara

'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
645
Cevap
3
Favori
66.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Bekapa, o gün jantların senin aracın üstündeki görüntüsü seni tatmin etti mi bilemiyorum
    Eğer gerçekten içine sindiyse bu fırsatı kaçırma derim. Göbek dahil tanesi 325 TL'ye geliyor.
    Ben zamanında liste fiyatından %30 indirimle ve %18 KDV'yi de cebimden ödemeden 380 TL civarında bir fiyata almıştım, ki göbekler de hariç idi.

    EDIT : Lastikleri de şimdilik çok kasmayıp o bulduğun 2+2 farklı olanları al, sonra müsait olunca değiştirirsin.
    Tabii "Onu al bunu al demesi kolay Serdar abi, paran var mı diye sormuyorsun hiç" dersen hemen susarım

    Alıntıları Göster
    2004 corsa c aracımıza bir jant beğendim...ölçüleri ise
    5,5 kg. 6,0x14 et35
    bu jantlar bir sıkıntı çıkarır mı acaba? özellikle et değeri uygun mu?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aKSeL051

    2004 corsa c aracımıza bir jant beğendim...ölçüleri ise
    5,5 kg. 6,0x14 et35
    bu jantlar bir sıkıntı çıkarır mı acaba? özellikle et değeri uygun mu?


    Alıntıları Göster
    Corsa C'de kullanılan 14" jantların orijinal ölçüsü 5,5x14 olup ofset (ET) mesafesi 49 mm'dir.

    Söz konusu jant orijinale göre :

    - iç tarafı süspansiyondan yaklaşık 0,8 cm uzaklaşmış olacak,
    - dış tarafı da 2 cm daha fazla dışarıda duracaktır.

    Dış taraftaki farkın sorun yaratıp yaratmayacağına bakmak için aracın üzerinde görmekte fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 8 Aralık 2010; 9:39:53 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Corsa C'de kullanılan 14" jantların orijinal ölçüsü 5,5x14 olup ofset (ET) mesafesi 49 mm'dir.

    Söz konusu jant orijinale göre :

    - iç tarafı süspansiyondan yaklaşık 0,8 cm uzaklaşmış olacak,
    - dış tarafı da 2 cm daha fazla dışarıda duracaktır.

    Dış taraftaki farkın sorun yaratıp yaratmayacağına bakmak için aracın üzerinde görmekte fayda var.

    Alıntıları Göster
    gördüğüm kadarıyla piyasada kullanılan jantların çoğunluğu et-35...ama kullanan kişilerden yorum almak daha mantıklı sanırım...corsa c de lenso s2 15 jant et-38 kullanıp sıkıntı yaşayan yok...acaba et38 ile et 35 arasındaki fark çok mu? çok değilse buda sıkıntı yaratmaz gibi...haftasonu et 35 jantı aracın üstünde denedik...sıfır jant lastik olduğu için arabayı 4-5 kişi dolduralım deneyelim deme imkanım da olmadı...sadece ön sol jantı taktık....gözüme sanki hafif sürter gibi geldi ama denemeden de bişey diyemeyiz tabi...umarım uyguyalan arkadaşlardan bir fikir gelir...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aKSeL051

    gördüğüm kadarıyla piyasada kullanılan jantların çoğunluğu et-35...ama kullanan kişilerden yorum almak daha mantıklı sanırım...corsa c de lenso s2 15 jant et-38 kullanıp sıkıntı yaşayan yok...acaba et38 ile et 35 arasındaki fark çok mu? çok değilse buda sıkıntı yaratmaz gibi...haftasonu et 35 jantı aracın üstünde denedik...sıfır jant lastik olduğu için arabayı 4-5 kişi dolduralım deneyelim deme imkanım da olmadı...sadece ön sol jantı taktık....gözüme sanki hafif sürter gibi geldi ama denemeden de bişey diyemeyiz tabi...umarım uyguyalan arkadaşlardan bir fikir gelir...

    Alıntıları Göster
    Bahsettiğiniz 15" jantın genişliğini bilmeden sadece ofset farkına bakarak 35 ile 38 arasında bir yorum yapmak yanıltıcı olabilir.

    Eğer jant genişliği yine 6" ise, 38'de tekerlek 35'e göre 3 mm daha içeride kalacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 8 Aralık 2010; 11:00:43 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Corsa C'de kullanılan 14" jantların orijinal ölçüsü 5,5x14 olup ofset (ET) mesafesi 49 mm'dir.

    Söz konusu jant orijinale göre :

    - iç tarafı süspansiyondan yaklaşık 0,8 cm uzaklaşmış olacak,
    - dış tarafı da 2 cm daha fazla dışarıda duracaktır.

    Dış taraftaki farkın sorun yaratıp yaratmayacağına bakmak için aracın üzerinde görmekte fayda var.



    Serdar Abi bu değerleri nasıl elde ettiğini açıklarsan şahsım adına sevinirim
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Corsa C'de kullanılan 14" jantların orijinal ölçüsü 5,5x14 olup ofset (ET) mesafesi 49 mm'dir.

    Söz konusu jant orijinale göre :

    - iç tarafı süspansiyondan yaklaşık 0,8 cm uzaklaşmış olacak,
    - dış tarafı da 2 cm daha fazla dışarıda duracaktır.

    Dış taraftaki farkın sorun yaratıp yaratmayacağına bakmak için aracın üzerinde görmekte fayda var.



    Serdar Abi bu değerleri nasıl elde ettiğini açıklarsan şahsım adına sevinirim

    Alıntıları Göster
    Önce jantın genişliğini inç'den cm'e çeviriyoruz. (5.5 x 2.54 = 13.97)
    Sonra bunun yarısını alıp jant kesitinin merkez noktasını buluyoruz. (13.97 / 2 = 6.985)

    Jantın ofset (ET) değerini mm'den cm'e çeviriyoruz (49 / 10 = 4.9)

    Merkez noktasına ofset ölçüsünü ekleyerek jantın montaj yüzeyi ile aracın tekerleğinin temas ettiği noktayı buluyoruz (6.985 + 4.9 = 11.885)
    (Tabii bu ekleme pozitif ofsetli jantlar için geçerli. Ofset negatif ise çıkartma işlemi yapmak gerekir.)
    Bulduğumuz bu rakam, jantın içerde kalan yani süspansiyona bakan yüzü ile montaj yüzeyi arasındaki mesafeyi bize verir.

    Bu rakamı jantın genişliğinden çıkartıyoruz (13.97 - 11.885 = 2.085)
    Bu da bize montaj yüzeyi ile jantın dışarı bakan yüzü arasındaki mesafeyi veriyor.

    Yukarıdaki hesapları, soruyu soran arkadaşın aracının orijinal jant genişliği olan 5.5" ve bu jantın ofseti olan 49 mm'e göre yaptım.

    Aynı hesabı bir de yeni takacağı 6" genişliğinde ve 35 mm ofsetli janta uygularsak :

    6 x 2.54 = 15.24
    15.24 / 2 = 7.62
    35 / 10 = 3.5
    7.62 + 3.5 = 11.12
    15.24 - 11.12 = 4.12

    Bu hesaba göre jantın içerde kalan tarafı 11.885 cm'den 11.12 cm'e düşmüş, yani süspansiyondan 0,765 cm uzaklaşmış oluyor.
    Dışarıda kalan tarafı ise 2.085 cm'den 4.12 cm'e çıkmış, yani orijinaline göre dışarıya fazladan 2.035 cm çıkmış oluyor.

    Bu son iki rakam arasındaki fark olan 1.27 cm de zaten iki jantın genişlikleri arasındaki yarım inçlik farktır, bu da hesabın sağlaması oluyor
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Önce jantın genişliğini inç'den cm'e çeviriyoruz. (5.5 x 2.54 = 13.97)
    Sonra bunun yarısını alıp jant kesitinin merkez noktasını buluyoruz. (13.97 / 2 = 6.985)

    Jantın ofset (ET) değerini mm'den cm'e çeviriyoruz (49 / 10 = 4.9)

    Merkez noktasına ofset ölçüsünü ekleyerek jantın montaj yüzeyi ile aracın tekerleğinin temas ettiği noktayı buluyoruz (6.985 + 4.9 = 11.885)
    (Tabii bu ekleme pozitif ofsetli jantlar için geçerli. Ofset negatif ise çıkartma işlemi yapmak gerekir.)
    Bulduğumuz bu rakam, jantın içerde kalan yani süspansiyona bakan yüzü ile montaj yüzeyi arasındaki mesafeyi bize verir.

    Bu rakamı jantın genişliğinden çıkartıyoruz (13.97 - 11.885 = 2.085)
    Bu da bize montaj yüzeyi ile jantın dışarı bakan yüzü arasındaki mesafeyi veriyor.

    Yukarıdaki hesapları, soruyu soran arkadaşın aracının orijinal jant genişliği olan 5.5" ve bu jantın ofseti olan 49 mm'e göre yaptım.

    Aynı hesabı bir de yeni takacağı 6" genişliğinde ve 35 mm ofsetli janta uygularsak :

    6 x 2.54 = 15.24
    15.24 / 2 = 7.62
    35 / 10 = 3.5
    7.62 + 3.5 = 11.12
    15.24 - 11.12 = 4.12

    Bu hesaba göre jantın içerde kalan tarafı 11.885 cm'den 11.12 cm'e düşmüş, yani süspansiyondan 0,765 cm uzaklaşmış oluyor.
    Dışarıda kalan tarafı ise 2.085 cm'den 4.12 cm'e çıkmış, yani orijinaline göre dışarıya fazladan 2.035 cm çıkmış oluyor.

    Bu son iki rakam arasındaki fark olan 1.27 cm de zaten iki jantın genişlikleri arasındaki yarım inçlik farktır, bu da hesabın sağlaması oluyor

    Alıntıları Göster
    bahsettiğim 15 jantın ölçüsü de bu 7 x 15 inç ET38... o zaman yaptığınız hesaba göre pek fark olmuyor sanırım uyar değil mi ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aKSeL051

    bahsettiğim 15 jantın ölçüsü de bu 7 x 15 inç ET38... o zaman yaptığınız hesaba göre pek fark olmuyor sanırım uyar değil mi ?

    Alıntıları Göster
    Standart jant genişliği 5.5 inç.
    İlk söylediğiniz jantın genişliği 6 inç idi, bu ise 7 inç.
    5.5 ile arasında tam 1.5 inç var, bu da 3.81 cm eder.
    Bu fark ya içeri, ya dışarı doğru, ya da her ikisi birden olacak şekilde bir fazlalık yaratacak demektir.

    6"/ET35 olan jant süspansiyondan uzaklaşıyor, dışa doğru da daha fazla çıkıyordu.
    Bu 7"/ET38 olan ise her iki yönde de bir fazlalık yaratıyor.
    Orijinale göre süspansiyona 0.8 cm daha yaklaşıyor, dışa doğru da fazladan 3 cm çıkıntı yapıyor.

    Tabii bütün bu hesaplar bize sadece tekerleğin konumunun ne kadar değişeceği hakkında bir fikir veriyor.
    Gerçekte bir sorun yaratıp yaratmayacağı ise ancak takıp deneyerek görülebilecek birşey.

    Opel'in lastik kataloğuna tekrar baktım, Corsa C için 5.5x14, 6x15, 6x16 ve 7x17'ye kadar orijinal jant ölçüleri verilmiş.
    Ancak ofset değerleri tüm jantlar için hep 40 ve üzeri.

    Yani 7 inçlik jant kullanmak sorun olmuyor, ama ofset değeri de 49.
    Bu da sizin piyasada bulduğunuz 35-38 ofsetli jantlara göre daha içeride kalıyor.
    40 ve üstü ofsetli jant bulmaya çalışmanız daha mantıklı olur,
    fakat düşük ofsetlileri de kullananlar varsa ve sorun yaşamıyorlarsa ne âlâ...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Standart jant genişliği 5.5 inç.
    İlk söylediğiniz jantın genişliği 6 inç idi, bu ise 7 inç.
    5.5 ile arasında tam 1.5 inç var, bu da 3.81 cm eder.
    Bu fark ya içeri, ya dışarı doğru, ya da her ikisi birden olacak şekilde bir fazlalık yaratacak demektir.

    6"/ET35 olan jant süspansiyondan uzaklaşıyor, dışa doğru da daha fazla çıkıyordu.
    Bu 7"/ET38 olan ise her iki yönde de bir fazlalık yaratıyor.
    Orijinale göre süspansiyona 0.8 cm daha yaklaşıyor, dışa doğru da fazladan 3 cm çıkıntı yapıyor.

    Tabii bütün bu hesaplar bize sadece tekerleğin konumunun ne kadar değişeceği hakkında bir fikir veriyor.
    Gerçekte bir sorun yaratıp yaratmayacağı ise ancak takıp deneyerek görülebilecek birşey.

    Opel'in lastik kataloğuna tekrar baktım, Corsa C için 5.5x14, 6x15, 6x16 ve 7x17'ye kadar orijinal jant ölçüleri verilmiş.
    Ancak ofset değerleri tüm jantlar için hep 40 ve üzeri.

    Yani 7 inçlik jant kullanmak sorun olmuyor, ama ofset değeri de 49.
    Bu da sizin piyasada bulduğunuz 35-38 ofsetli jantlara göre daha içeride kalıyor.
    40 ve üstü ofsetli jant bulmaya çalışmanız daha mantıklı olur,
    fakat düşük ofsetlileri de kullananlar varsa ve sorun yaşamıyorlarsa ne âlâ...

    Alıntıları Göster
    modeller daha çok et38 ve 35de yoğunlaşmış...özellikler 14 lerde fazla çeşiti de yok...15 takmak da ekstradan lastik masrafı çıkarıyor ayrıca konfordan da kayıp...araştırmaya devam ediyim ben belki 14 lerden hoşuma giden et 40 civarı bir jant bulurum...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    Önce jantın genişliğini inç'den cm'e çeviriyoruz. (5.5 x 2.54 = 13.97)
    Sonra bunun yarısını alıp jant kesitinin merkez noktasını buluyoruz. (13.97 / 2 = 6.985)

    Jantın ofset (ET) değerini mm'den cm'e çeviriyoruz (49 / 10 = 4.9)

    Merkez noktasına ofset ölçüsünü ekleyerek jantın montaj yüzeyi ile aracın tekerleğinin temas ettiği noktayı buluyoruz (6.985 + 4.9 = 11.885)
    (Tabii bu ekleme pozitif ofsetli jantlar için geçerli. Ofset negatif ise çıkartma işlemi yapmak gerekir.)
    Bulduğumuz bu rakam, jantın içerde kalan yani süspansiyona bakan yüzü ile montaj yüzeyi arasındaki mesafeyi bize verir.

    Bu rakamı jantın genişliğinden çıkartıyoruz (13.97 - 11.885 = 2.085)
    Bu da bize montaj yüzeyi ile jantın dışarı bakan yüzü arasındaki mesafeyi veriyor.

    Yukarıdaki hesapları, soruyu soran arkadaşın aracının orijinal jant genişliği olan 5.5" ve bu jantın ofseti olan 49 mm'e göre yaptım.

    Aynı hesabı bir de yeni takacağı 6" genişliğinde ve 35 mm ofsetli janta uygularsak :

    6 x 2.54 = 15.24
    15.24 / 2 = 7.62
    35 / 10 = 3.5
    7.62 + 3.5 = 11.12
    15.24 - 11.12 = 4.12

    Bu hesaba göre jantın içerde kalan tarafı 11.885 cm'den 11.12 cm'e düşmüş, yani süspansiyondan 0,765 cm uzaklaşmış oluyor.
    Dışarıda kalan tarafı ise 2.085 cm'den 4.12 cm'e çıkmış, yani orijinaline göre dışarıya fazladan 2.035 cm çıkmış oluyor.

    Bu son iki rakam arasındaki fark olan 1.27 cm de zaten iki jantın genişlikleri arasındaki yarım inçlik farktır, bu da hesabın sağlaması oluyor



    Teşekkür ederim Serdar Abi .. Bu hesaba göre benim taktığım jantlar eski janta göre süspansiyona 2.005 cm yaklaşmış
    jantın dışa bakan yüzeyine göre de 1.805 cm dışarı çıkmış.. İkisinin toplamı da zaten 1.5 inç = 3.81 cm [ jant farkı ] ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 10 Aralık 2010; 15:30:02 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99


    Önce jantın genişliğini inç'den cm'e çeviriyoruz. (5.5 x 2.54 = 13.97)
    Sonra bunun yarısını alıp jant kesitinin merkez noktasını buluyoruz. (13.97 / 2 = 6.985)

    Jantın ofset (ET) değerini mm'den cm'e çeviriyoruz (49 / 10 = 4.9)

    Merkez noktasına ofset ölçüsünü ekleyerek jantın montaj yüzeyi ile aracın tekerleğinin temas ettiği noktayı buluyoruz (6.985 + 4.9 = 11.885)
    (Tabii bu ekleme pozitif ofsetli jantlar için geçerli. Ofset negatif ise çıkartma işlemi yapmak gerekir.)
    Bulduğumuz bu rakam, jantın içerde kalan yani süspansiyona bakan yüzü ile montaj yüzeyi arasındaki mesafeyi bize verir.

    Bu rakamı jantın genişliğinden çıkartıyoruz (13.97 - 11.885 = 2.085)
    Bu da bize montaj yüzeyi ile jantın dışarı bakan yüzü arasındaki mesafeyi veriyor.

    Yukarıdaki hesapları, soruyu soran arkadaşın aracının orijinal jant genişliği olan 5.5" ve bu jantın ofseti olan 49 mm'e göre yaptım.

    Aynı hesabı bir de yeni takacağı 6" genişliğinde ve 35 mm ofsetli janta uygularsak :

    6 x 2.54 = 15.24
    15.24 / 2 = 7.62
    35 / 10 = 3.5
    7.62 + 3.5 = 11.12
    15.24 - 11.12 = 4.12

    Bu hesaba göre jantın içerde kalan tarafı 11.885 cm'den 11.12 cm'e düşmüş, yani süspansiyondan 0,765 cm uzaklaşmış oluyor.
    Dışarıda kalan tarafı ise 2.085 cm'den 4.12 cm'e çıkmış, yani orijinaline göre dışarıya fazladan 2.035 cm çıkmış oluyor.

    Bu son iki rakam arasındaki fark olan 1.27 cm de zaten iki jantın genişlikleri arasındaki yarım inçlik farktır, bu da hesabın sağlaması oluyor



    Teşekkür ederim Serdar Abi .. Bu hesaba göre benim taktığım jantlar eski janta göre süspansiyona 2.005 cm yaklaşmış
    jantın dışa bakan yüzeyine göre de 1.805 cm dışarı çıkmış.. İkisinin toplamı da zaten 1.5 inç = 3.81 cm [ jant farkı ] ediyor

    Alıntıları Göster
    185/55/15 ile 195/50/15 arasındaki fark nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavuz_asik -- 10 Aralık 2010; 16:10:41 >
    _____________________________
    2012 KİA CEE'D CONCEPT 1.6CRDİ M/T BEYAZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuz_asik

    185/55/15 ile 195/50/15 arasındaki fark nedir?

    Alıntıları Göster
    185/55 : Taban genişliği 18.5 cm, yanak yüksekliği 10.18 cm (18.5 x 0.55)
    195/50 : Taban genişliği 19.5 cm, yanak yüksekliği 9.75 cm (19.5 x 0.5)

    1 cm artan taban genişliği 185'e göre daha iyi yol tutuş sağlar.
    Yere temas eden alanın büyümesinin olumsuz yönü ise yakıt tüketimini arttırmasıdır, ama göz ardı edilebilecek kadar az bir artış olur.

    Jant çapı aynı kalıp lastik yanağı inceldiği için araç yere yaklaşacaktır, (4 mm kadar) bu da aracın altına daha az hava girmesi ve aerodinamik iyileşme anlamına gelir.

    Son olarak, küçülen lastiğin yuvarlanma mesafesinin azalması hız göstergesini de etkiler, gerçek hızınızdan %1.5 kadar fazla gösterecektir.
    Fakat göstergelerde zaten hata payı olduğu için bu önemsiz bir farktır.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    185/55 : Taban genişliği 18.5 cm, yanak yüksekliği 10.18 cm (18.5 x 0.55)
    195/50 : Taban genişliği 19.5 cm, yanak yüksekliği 9.75 cm (19.5 x 0.5)

    1 cm artan taban genişliği 185'e göre daha iyi yol tutuş sağlar.
    Yere temas eden alanın büyümesinin olumsuz yönü ise yakıt tüketimini arttırmasıdır, ama göz ardı edilebilecek kadar az bir artış olur.

    Jant çapı aynı kalıp lastik yanağı inceldiği için araç yere yaklaşacaktır, (4 mm kadar) bu da aracın altına daha az hava girmesi ve aerodinamik iyileşme anlamına gelir.

    Son olarak, küçülen lastiğin yuvarlanma mesafesinin azalması hız göstergesini de etkiler, gerçek hızınızdan %1.5 kadar fazla gösterecektir.
    Fakat göstergelerde zaten hata payı olduğu için bu önemsiz bir farktır.

    Alıntıları Göster
    kısacası 185-55-15 olan corsa-c orjinal alaşım jantların lastiklerinin yerine 195-50-15 kullanabilirsiniz...185-55-15 e göre daha çok tercih edilen bir ebatmış ve fiyatı da daha uygunmuş sanırım...jant lastik araştırırken öğrendiğim kadarıyla :D
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aKSeL051

    kısacası 185-55-15 olan corsa-c orjinal alaşım jantların lastiklerinin yerine 195-50-15 kullanabilirsiniz...185-55-15 e göre daha çok tercih edilen bir ebatmış ve fiyatı da daha uygunmuş sanırım...jant lastik araştırırken öğrendiğim kadarıyla :D

    Alıntıları Göster
    ses ve konforu etkiler mi?
    _____________________________
    2012 KİA CEE'D CONCEPT 1.6CRDİ M/T BEYAZ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuz_asik

    ses ve konforu etkiler mi?

    Alıntıları Göster
    konforda az bi miktar düşüş olacaktır ama sıkıntı olmaz...ses konusuda alacağınız lastiğe göre değişir marka kalite oranıyla...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aKSeL051

    konforda az bi miktar düşüş olacaktır ama sıkıntı olmaz...ses konusuda alacağınız lastiğe göre değişir marka kalite oranıyla...

    Alıntıları Göster
    Çık yukarıya çık ; aşağılar sana yakışmıyor
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti
    Aracım 4200 km'de ve özellikle yokuş aşağı trafikte durduğum zamanlarda, ayağımı frenden hafif hafif çekerken (önceleri karter korumadan sanıyordum ama galiba balatalardan) garç-gurç ses geliyor. Fakat bu ses yokuş aşağı pozisyonda ve ancak frenden ayağımı kademe kademe, yavaş yavaş çektiğimde belirgin bir şekilde zuhur ediyor. 4000 küsür km'deki bir aracın sanıyorum fren balataları olgunlaşmış olmalı öyle değil mi? Bu sorun için ne yapabilirim?


    Bu normal bir durum, bence herhangi bir sorun yok.
    Yokuş aşağı inerken freni çok yavaşça bıraktığınızda balatalar disklerden tam ayrılmamış oluyor,
    ama araç hareket edince de disk ve balatalar arasında hafif bir sürtünme ve ses çıkması kaçınılmaz hale geliyor.
    Bugüne kadar bunu farketmemiş olan tüm arkadaşlar da denerlerse aynı sesleri duyacaktır.






    Serdar Abi, fresh cevabın için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Herkese selamlar, 2010 enjoy 111 corsam var(1,3 dizel). belli bir süre sürüş yaptıktan sonra (kısa süre bile olsa farketmiyor) her zaman geri vitese takarken zor geçiyor ve takarken ses geliyor. sizce neden olabilir. geri vitese takmadan 3-4 saniye bekliyorum bazen veya yavaş takmaya çalışıyorum yine aynı sıkıntı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espanolun -- 6 Ocak 2011; 13:54:38 >
    _____________________________



    Rüzgar Özür Dilese de Ağaçtan ; Yaprak Düştü Bir Kere...!!!


    opel insignia 2016 1.6 cdti a/t 136 hp cosmo + kış paketi - kar beyazı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: espanolun

    Herkese selamlar, 2010 enjoy 111 corsam var(1,3 dizel). belli bir süre sürüş yaptıktan sonra (kısa süre bile olsa farketmiyor) her zaman geri vitese takarken zor geçiyor ve takarken ses geliyor. sizce neden olabilir. geri vitese takmadan 3-4 saniye bekliyorum bazen veya yavaş takmaya çalışıyorum yine aynı sıkıntı oluyor.


    Zaman zaman aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum.. Vitesin geçmeyeceğini anlayınca debriyajdan ayağımı tam çekip tekrar basınca
    sorunsuz geçiyor.. Sendekide aynı sıkıntı olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 6 Ocak 2011; 14:56:45 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    quote:

    Orijinalden alıntı: espanolun

    Herkese selamlar, 2010 enjoy 111 corsam var(1,3 dizel). belli bir süre sürüş yaptıktan sonra (kısa süre bile olsa farketmiyor) her zaman geri vitese takarken zor geçiyor ve takarken ses geliyor. sizce neden olabilir. geri vitese takmadan 3-4 saniye bekliyorum bazen veya yavaş takmaya çalışıyorum yine aynı sıkıntı oluyor.


    Zaman zaman aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum.. Vitesin geçmeyeceğini anlayınca debriyajdan ayağımı tam çekip tekrar basınca
    sorunsuz geçiyor.. Sendekide aynı sıkıntı olabilir


    aslında o şekilde de denedim gibi hatırlıyorum ama bugün yeniden deneyeyim. ama bu genel bir durum mu acaba yoksa araca özel mi..servise göstersem bir sonuç alır mıyım merak ediyorum açıkçası. cevap için teşekkürler.
    _____________________________



    Rüzgar Özür Dilese de Ağaçtan ; Yaprak Düştü Bir Kere...!!!


    opel insignia 2016 1.6 cdti a/t 136 hp cosmo + kış paketi - kar beyazı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: espanolun

    aslında o şekilde de denedim gibi hatırlıyorum ama bugün yeniden deneyeyim. ama bu genel bir durum mu acaba yoksa araca özel mi..servise göstersem bir sonuç alır mıyım merak ediyorum açıkçası. cevap için teşekkürler.


    Ben ara sıra yaşıyorum , diğer arkadaşlar için bir şey söyleyemem.. İçinizin rahat etmesi için servise gidebilirsiniz
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.