Şimdi Ara

CORSA CDTİ ARKA AMORTİSÖR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
5.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Bugün aracımı 60.000 km bakımı için yetkili bir servise götürdüm, arka amortisörlerinin patlak olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Bazı arkadaşlarım 10-15 yıllık araçlarında bile böyle bir sorunla karşılaşmadıklarını bu nedenle hemen değiştirmemem gerektiğini söylediler, sizce ne yapmak lazım, varmı böyle bir sorunu olan?



  • ortalama olarak bir amortisörün ömrü 90.000 km dir ve pek çok firma bunu garanti kapsamında verirler (opeli bilmiyorum) ama burada önemli olan kullanım koşulları kasisler ve bozuk yollar amortisörün en büyük düşmanıdır aracınızı yüksek bir kaldırıma parkedip sert şekilde inerseniz bile amortisör yağ kaçağı yaparak işlevsiz hale gelebilir, amortisörler ile ilgili şöyle bir istatistik var avrupada ortalama ömür 120.000 km, marmarada 75.000, iç anadoluda 85.000, karadeniz bölgesinde 55.000 bu da yol koşullarının ne kadar etkili olduğunu gösteriyor, sizin özelinizde konuşursak arızalı amortisörü sert frende yahut virajda yahut kasislerde yaptığı sesle mutlaka hissedersiniz, eğer amortisörünüz gerçekten arızalı ise bence önce servisde garantiden değiştirmeleri için olabildiğince şarlayın eğer kullanm koşullarına bağlayıp kabul etmiyorlarsa yapacak bir şey yok malesef




  • mekanik aksam için garanti vermez firmalar, verseler de 2004 model olan aracın garantisi çoktan bitti zaten..

    benim de arkalar sorunlu, daha doğrusu az bişey yağ kaçırmıştı bi ara, değişemedim, şimdi sorun yok, ufak bi kaçırma varsa sorun olmayabilir ama eğer kullanılmıcak haldeyse değiştirmek lazım yoksa daha büyük sorunlar çıkarabilir
  • Çok ufak bir yağ kaçağı olduğunu, ileride büyüyebileceğini söylediler. ben de herhangi bir şikayetim olmadığı için değiştirtmedim. 94 x 2 = 198 ytl maliyet çıkarttılar, bana çok fazla gelmedi. BU arada 60.000km bakımı + carbon clean + silecek değişimi + ön fren balatları değişimi + rot - balans ayarı + ufak tefek rütuş toplam 529 ytl tuttu işte bu bana çok fazla geldi.
  • 60 bin bakımını açarmısın. neler yapılmış?

    cidden çok fazla gibi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    Çok ufak bir yağ kaçağı olduğunu, ileride büyüyebileceğini söylediler. ben de herhangi bir şikayetim olmadığı için değiştirtmedim. 94 x 2 = 198 ytl maliyet çıkarttılar, bana çok fazla gelmedi. BU arada 60.000km bakımı + carbon clean + silecek değişimi + ön fren balatları değişimi + rot - balans ayarı + ufak tefek rütuş toplam 529 ytl tuttu işte bu bana çok fazla geldi.
  • opel de amortisör garanti dışıdır. 2004 de opel corsa aldım arkadan gıcırdama sesi geliyodu götürdüm servise amortisör patlak olablir dendi garanti dışı ücretli değişim olur dedi. Özel servise gösterdim sesin marşbiyel içindeki puntalardan geldiğini saptadılar sıkıştırıp sesi kestiler ama benden sölemesi kimseye opeli tavsiye etmiyorum opel eski ople değilwww.sikayetvar.com adresine girin en çok şikayetin opelde olduğunu görürsünüz araç alırken sadece dış görünüşüne bakmayın kullanlara sorun bakalım neler anlatıyolar.özellikle astra ve corsa .vectrada fazla sorun çıkmıyor. Easytronic şanzumanlar ve 1.3 cdti motor opelin kronik arızaları başında gelir.merivalarında aküsü durduk yere boşalır genelde




  • şunuda söleyim bende birde 1999 model rover 400 var sıfır alındı.8 senelik araç periyodik bakım dışında hiç servise gitmek zorunda kalmadım. adam alıyo sıfır opeli her hafta servise gidiyo...
  • sondurum,

    ben Opel'den başka araba kullanmadım, servis masrafı dışında çok büyük bir şikayetim yok aracımdan. Günümüzde üretilen araçların teknolojik açıdan karmaşık olması mutlaka beklenmeyen bazı sorunlar çıkartıyor ama bunda Opel'i diğerlerinden ayrı tutmak bana çok doğru gelmiyor. Şikayetvar.com adresi gerçekten Opel'in yüz karası ama dikkat ettiysen otomotiv firmaları içinde şikayet maillerine en çok çözüm bulan ve o siteyi en çok ciddiye alan firma da Opel. Belki bundan dolayı Opel'in şikayet sayısı daha fazla olabilir diye düşünüyorum.

    achilleus1986,
    hava, yağ,polen,mazot filtrelerinin ve yağ değişimi, dört tekerin sökülüp genel kontrolden geçirilip rot ve balans yapılması 60.000 bakımının içeriği, hesabıma göre yukarıdaki işlemler 300 ytl civarında tutyor ki shell helix ultra 5 - 40w 'lık yağın 5 litresi 100 ytl civarında,


    Kalan 230 ytl'nin 135 ytl'si balatalar (bana gerçekten çok fazla geldi 98 ytl balatalar - 35 ytl işçilik) 65 ytl'si ise carbon clean işlemi, 30 ytl'si de üç silecek bedeli.

    Hoşuma giden şey 4lt ve 1lt'lik olmak üzere toplam 5lt parası alınan yağın artan yarım litresini bagaja koymaları oldu. Yakın zamanda bir arkadaşım fiesta tdci'yi 15000 - 1. yıl bakımına soktu o da 280 ytl civarı bir para ödedi. Aynı sınıftaki bu araçların rutin bakım bedelleri birbirine çok yakın olsa da bence bu bedeller bu tip araçlar için çok fazla.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    sondurum,

    ben Opel'den başka araba kullanmadım, servis masrafı dışında çok büyük bir şikayetim yok aracımdan. Günümüzde üretilen araçların teknolojik açıdan karmaşık olması mutlaka beklenmeyen bazı sorunlar çıkartıyor ama bunda Opel'i diğerlerinden ayrı tutmak bana çok doğru gelmiyor. Şikayetvar.com adresi gerçekten Opel'in yüz karası ama dikkat ettiysen otomotiv firmaları içinde şikayet maillerine en çok çözüm bulan ve o siteyi en çok ciddiye alan firma da Opel. Belki bundan dolayı Opel'in şikayet sayısı daha fazla olabilir diye düşünüyorum.

    achilleus1986,
    hava, yağ,polen,mazot filtrelerinin ve yağ değişimi, dört tekerin sökülüp genel kontrolden geçirilip rot ve balans yapılması 60.000 bakımının içeriği, hesabıma göre yukarıdaki işlemler 300 ytl civarında tutyor ki shell helix ultra 5 - 40w 'lık yağın 5 litresi 100 ytl civarında,


    Kalan 230 ytl'nin 135 ytl'si balatalar (bana gerçekten çok fazla geldi 98 ytl balatalar - 35 ytl işçilik) 65 ytl'si ise carbon clean işlemi, 30 ytl'si de üç silecek bedeli.

    Hoşuma giden şey 4lt ve 1lt'lik olmak üzere toplam 5lt parası alınan yağın artan yarım litresini bagaja koymaları oldu. Yakın zamanda bir arkadaşım fiesta tdci'yi 15000 - 1. yıl bakımına soktu o da 280 ytl civarı bir para ödedi. Aynı sınıftaki bu araçların rutin bakım bedelleri birbirine çok yakın olsa da bence bu bedeller bu tip araçlar için çok fazla.


    bildiğim kadarıyla rot-balans fiyatı 50ytl civarı diğer yerlerde, servis fiyatını bilmiyorum..

    motor yağına neden o kadar para verdin ki?
    GM'in kendi araçlarında kullanmak için ürettiği 29ytl fiyatlı yağlardan yokmuydu?

    balatalar 3-4 ay önce ben değiştirirken 120ytl idi, diskler 280ytl idi..
    servislerde satılan "y" dedikleri ürünler var, yan sanayi diye adlandırılsa da yine opele parça üreten firmaların kendi ismiyle sattığı parçalar..
    benim disklerim bahsettiğim şekilde ve yarı fiyatına aldım..
    ürün aynı ama kutusu farklı, bence mantıklı..




  • fircam GM nin kullandığı bu 29 YTL tutarındaki yağın markası ne? Kalitelimidir sence? Çünkü bildiğim kadarıyla dizel yağları en pahalı yağlardır. Daha önceki bakımlarda da hep 5 lt sine 100 YTL civarında ödedim. Bir keresinde 80 YTL verdim, yağın markaso Rexoil idi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fircam


    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    sondurum,

    ben Opel'den başka araba kullanmadım, servis masrafı dışında çok büyük bir şikayetim yok aracımdan. Günümüzde üretilen araçların teknolojik açıdan karmaşık olması mutlaka beklenmeyen bazı sorunlar çıkartıyor ama bunda Opel'i diğerlerinden ayrı tutmak bana çok doğru gelmiyor. Şikayetvar.com adresi gerçekten Opel'in yüz karası ama dikkat ettiysen otomotiv firmaları içinde şikayet maillerine en çok çözüm bulan ve o siteyi en çok ciddiye alan firma da Opel. Belki bundan dolayı Opel'in şikayet sayısı daha fazla olabilir diye düşünüyorum.

    achilleus1986,
    hava, yağ,polen,mazot filtrelerinin ve yağ değişimi, dört tekerin sökülüp genel kontrolden geçirilip rot ve balans yapılması 60.000 bakımının içeriği, hesabıma göre yukarıdaki işlemler 300 ytl civarında tutyor ki shell helix ultra 5 - 40w 'lık yağın 5 litresi 100 ytl civarında,


    Kalan 230 ytl'nin 135 ytl'si balatalar (bana gerçekten çok fazla geldi 98 ytl balatalar - 35 ytl işçilik) 65 ytl'si ise carbon clean işlemi, 30 ytl'si de üç silecek bedeli.

    Hoşuma giden şey 4lt ve 1lt'lik olmak üzere toplam 5lt parası alınan yağın artan yarım litresini bagaja koymaları oldu. Yakın zamanda bir arkadaşım fiesta tdci'yi 15000 - 1. yıl bakımına soktu o da 280 ytl civarı bir para ödedi. Aynı sınıftaki bu araçların rutin bakım bedelleri birbirine çok yakın olsa da bence bu bedeller bu tip araçlar için çok fazla.


    bildiğim kadarıyla rot-balans fiyatı 50ytl civarı diğer yerlerde, servis fiyatını bilmiyorum..

    motor yağına neden o kadar para verdin ki?
    GM'in kendi araçlarında kullanmak için ürettiği 29ytl fiyatlı yağlardan yokmuydu?

    balatalar 3-4 ay önce ben değiştirirken 120ytl idi, diskler 280ytl idi..
    servislerde satılan "y" dedikleri ürünler var, yan sanayi diye adlandırılsa da yine opele parça üreten firmaların kendi ismiyle sattığı parçalar..
    benim disklerim bahsettiğim şekilde ve yarı fiyatına aldım..
    ürün aynı ama kutusu farklı, bence mantıklı..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    fircam GM nin kullandığı bu 29 YTL tutarındaki yağın markası ne? Kalitelimidir sence? Çünkü bildiğim kadarıyla dizel yağları en pahalı yağlardır. Daha önceki bakımlarda da hep 5 lt sine 100 YTL civarında ödedim. Bir keresinde 80 YTL verdim, yağın markaso Rexoil idi.



    markası yok, GM üretiyo, üzerinde GM yazıyo..

    kalitesiz olduğunu sanmıyorum sonuçta kendi ismi var üzerinde..

    ben 3 kere kullandım, hala hiçbi sorun yaşamadım..
  • https://www.alootoparca.com adresinden temin edebilirsiniz.
    Bilginize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BALKANOTO -- 10 Eylül 2023; 1:21:1 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.