Şimdi Ara

Corsa C Kulubü (2001-2006) (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.448
Cevap
46
Favori
288.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstreak

    quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    Aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin güle güle kullanın. Bende 1 ay oldu alalı ve gerçekten çok memnunum aldığım için. Eğer devir saati artıyor ancak hızınız aynı oranda yükselmiyorsa sanırım baskı balata bitmiş olabilir. Birde debriyaj çok yukarıda kavrar ve bazen de ilk kalkışta titreme yapabilir. Baskı balatanın değişmesi gerek sanırım.



    Teşekkürler cevabınız için. Biraz araştırdım birde volanda da sıkıntı olabilir diyorlar. Volanda sıkıntı varsa nasıl anlarım bunu?

    sanırım volant da sorun varsa debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ses gelmesi lazım ama böyle bir şey hiç yaşamadım o yüzden bir ustaya gösterin isterseniz sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    sanırım volant da sorun varsa debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ses gelmesi lazım ama böyle bir şey hiç yaşamadım o yüzden bir ustaya gösterin isterseniz sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.

    Debriyajdan çekince değil iki santim kadar bastığımda ses geliyor hatta ayağımda da vurma hissediyorum. Sanırım bu baskı balatayla alakalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstreak

    quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    sanırım volant da sorun varsa debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ses gelmesi lazım ama böyle bir şey hiç yaşamadım o yüzden bir ustaya gösterin isterseniz sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.

    Debriyajdan çekince değil iki santim kadar bastığımda ses geliyor hatta ayağımda da vurma hissediyorum. Sanırım bu baskı balatayla alakalı


    siz en iyisi iyi bilen bir ustaya gösterin aracınızı. sonucu buradan paylaşırsanız başına gelecek olan arkadaşlara bilgi vermiş olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstreak

    quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    sanırım volant da sorun varsa debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ses gelmesi lazım ama böyle bir şey hiç yaşamadım o yüzden bir ustaya gösterin isterseniz sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.

    Debriyajdan çekince değil iki santim kadar bastığımda ses geliyor hatta ayağımda da vurma hissediyorum. Sanırım bu baskı balatayla alakalı


    Bu söylediğiniz normal bir durum. Hafif baskıda o ses vardır. Tam basınca ortadan kalkar. İvmelenme konusunda ise birden tam gaz yapıyorsanız ivmelenme hemen gerçekleşmez. Benzinli araba gibi olmasını beklemeyin.
  • arkadaşlar arabamdan çok memnunum iyi de para döktüm ama tek sorunum var ki şu devir olayı. araba yüksek devirden rölantiye birden iniyor ve stop edecek gibi oluyor. mesela nasıl sorun oluyor: hareket halinde debriaja basarsam devir öyle hızlı düşüyor ki bazen stop ediyor. etmezse normal rölantide çalışıyor sıkıntısız. boşta 5000 devre kadar motoru bağırtıp gazdan çektiğim anda stop etmeye kadar düşüyor yağ lambası falan anlık yanıyor sonra normal rölantisine geliyor. bu sorun hangi parçadan olur? öyle arıza falan da kaydetmemiş. gerçekten çok sinir bozucu bir sorun. arabadan zevk aldırmıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafabay -- 11 Ekim 2013; 15:31:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: redstreak

    quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    sanırım volant da sorun varsa debriyajdan ayağınızı çektiğinizde ses gelmesi lazım ama böyle bir şey hiç yaşamadım o yüzden bir ustaya gösterin isterseniz sizi yanlış yönlendirmiş olmayayım.

    Debriyajdan çekince değil iki santim kadar bastığımda ses geliyor hatta ayağımda da vurma hissediyorum. Sanırım bu baskı balatayla alakalı


    siz en iyisi iyi bilen bir ustaya gösterin aracınızı. sonucu buradan paylaşırsanız başına gelecek olan arkadaşlara bilgi vermiş olursunuz.

    Sorun da o işte iyi bilen usta. Sanırım bu şekilde eskişehir'e gidip orada göstereceğim.




  • herkezin bayramını kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim. Allah herkezi kazadan beladan korusun...
  • Bizdede 1.0 eco 2003 var otomatik.Benzinle 31 krs yakiyor sehir ici Kayseride

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bendeki Z14XE motor yani twinport motor değil. twinporta dönüştürmek mümkün müdür acaba? twinportlardaki fark tam olarak neresindedir? bir kaç parçayla olabilecek birşey mi?
  • İYİ Günler Arkadaşlar. 760km yol yaptım ve bunun yaklaşık 150 km si şehir içi litresi 4.90 tl den 178.00 tl benzin aldı aracım. Aracımı aldıktan sonra ilk yakıt değerlerim ve aracda 4 yetişkin 2 çocuk ve ful bagaj dolu şekilde hızım ortalama 90 civarı. Bu şekilde 45 lt bir depo benzin ile 900 km rahat yapıyor. Hep uzun yol olsa sanırım 90 ile 110 km hız ile gitsem 1.000 km rahat yaparım. Buda benzinli bir araç için çok iyi değerler gibi geliyor bana sizin düşüncelerinizi de merakla bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caytepeli -- 29 Ekim 2013; 16:52:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    İYİ Günler Arkadaşlar. 760km yol yaptım ve bunun yaklaşık 150 km si şehir içi litresi 4.90 tl den 178.00 tl benzin aldı aracım. Aracımı aldıktan sonra ilk yakıt değerlerim ve aracda 4 yetişkin 2 çocuk ve ful bagaj dolu şekilde hızım ortalama 90 civarı. Bu şekilde 45 lt bir depo benzin ile 900 km rahat yapıyor. Hep uzun yol olsa sanırım 90 ile 110 km hız ile gitsem 1.000 km rahat yaparım. Buda benzinli bir araç için çok iyi değerler gibi geliyor bana sizin düşüncelerinizi de merakla bekliyorum.

     Corsa C Kulubü (2001-2006)

    Dediğiniz gibi çok iyi bir değer.ama size küçük bir sorum var.ışık yandığında 760 km ise km de 0.24 kr yakıyor aracınız.dizel le az çok farkı var yani
    ama şöylede bişe var ışık yandığında 760 km ise (kendi hesaplamarımla söylüyorum başka arkadaşlar ne der bilemem) araçta 4-5 lt daha benziniz var demektir.yani 100 km daha yol alabilirsiniz fakat 100 km sonra mutlaka petrol istasyonu olması lazım
    Kazasız Belasız İyi Kullanmalar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser_1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    İYİ Günler Arkadaşlar. 760km yol yaptım ve bunun yaklaşık 150 km si şehir içi litresi 4.90 tl den 178.00 tl benzin aldı aracım. Aracımı aldıktan sonra ilk yakıt değerlerim ve aracda 4 yetişkin 2 çocuk ve ful bagaj dolu şekilde hızım ortalama 90 civarı. Bu şekilde 45 lt bir depo benzin ile 900 km rahat yapıyor. Hep uzun yol olsa sanırım 90 ile 110 km hız ile gitsem 1.000 km rahat yaparım. Buda benzinli bir araç için çok iyi değerler gibi geliyor bana sizin düşüncelerinizi de merakla bekliyorum.

     Corsa C Kulubü (2001-2006)

    Dediğiniz gibi çok iyi bir değer.ama size küçük bir sorum var.ışık yandığında 760 km ise km de 0.24 kr yakıyor aracınız.dizel le az çok farkı var yani
    ama şöylede bişe var ışık yandığında 760 km ise (kendi hesaplamarımla söylüyorum başka arkadaşlar ne der bilemem) araçta 4-5 lt daha benziniz var demektir.yani 100 km daha yol alabilirsiniz fakat 100 km sonra mutlaka petrol istasyonu olması lazım
    Kazasız Belasız İyi Kullanmalar...

    iyi akşamlar ben 760 km yol yaptım ve bunun yaklasık 150 km si şehir içi olarak. sonra benzin aldım 178 tl aldı aracım. depom hep boş olsa 45 lt alıyor ve 220 tl ye doluyor normal olarak. bu hesaba göre aracım 900 km gidebiliyor. hep şehir dışı olsa 1000 km gidebilirim sanırım. sizede kazasız belasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caytepeli -- 25 Ekim 2013; 0:47:34 >




  • Arkadaşlar merhaba. Müdavimi olduğum bir sitede böyle bir başlık açılmış olması ne kadar güzelse benim bunu çok geç fark etmiş olmam bir o kadar kötü. Uzun lafın kısası bende 6 ay kadar önce 97 Model Sedan Ford Escort 1.3 aracımı satıp 2003 model 1.7 DTİ Tek kapı beyaz Corsa C alarak aranıza katıldım. Araç orjinal 132.000 deydi. Şu an 148.000 km de. Araca eski sahibi çok kötü bakmış. Yani hiç bakmamış. Mazot pompası arızası malumunuz. 2500 TL pompa değiştirdim. Yürüyen aksamda 4 amorsitörde patlak çıktı. Orjinalleri ile değiştirdim. Direksyon kutusunuda orjinali ile değiştirdim. Rotlar, lastikler, baskı balata, fren balataları, şarj dinamosu, marş motoru, akü, far ve aydınlatma sistemi derken toplam 7500 TL harcadım. BOSH SERVİS de özellikle. Alıktan 2 gün sonra bu işlemlerin tamamı bitti. Arka emniyet kemerlerinide taktırdıktan sonra direk muayeneye gittim ve tek seferde hafif kusur dahi olmaksızın muayeneden aracım geçti. Mühendis olduğumdan dolayı bu konularda takıntılıyım. Modifiye değilde araç fabrikadan ilk çıktığı günkü gibi olmalı. 120 km hızdan sonrasında arıza lambası yanıyordu. 190 KM hıza çıktım bir gün otobanda. Arıza lambasına aldırış etmeden. Lamba yolda giderken kendi kendine söndü. Bir daha da yanmadı. Tahminim katalizördeki pisliği atınca sorun düzeldi. Fakat sıkıntılarım sağ ön taraftan gelen takırtı sesi. Aracın sağından solundan ufak ama rahatsız edici gıcırtılar gelmekte. Direksyon sesleride malum. Birde dikkatimi çeken direksyonu kendimize çekince tak diye bir ses geliyor. Sanki bir motor direksyonu döndürüyormuş gibi direksyon sola doğru kafa atıyor. Ayrıca sola çok yumuşak dönen direksyon, sağa doğru sert dönmekte. Son problemim ise tampondaki çizikler ve önceki sahibinin çamurluk ağızlarındaki plastiklere vida atması. Bu problemleri çözmek istiyorum. Mütevazi bir ses sistemi kurdum, 1 hafta sonra aracımı soydular bu kadar bahtsızım ayrıca.

    Sizlerden ricam bana fikir vermenizdir. Bu tıkırtı seslerini nasıl çözebilirim. Dışarı para vermekten imanım gevredi. Kendi çabamla çözmek isterim. Ben elektronik mühendisiyim. Sizlerede bu anlamda elimden geldiğince yardımcı olurum karşılık beklemeksizin. Dileyen elektriksel sorunları olan yanıma da gelebilir. Sultançiftliğinde oturmaktayım. Ancak araçlar konusunda bilgisizim. Elektroniğini bir şekilde çözüyorum ancak mekanik sorunları gittiğim servise anlatamayacak kadarda bilgisizim. Yakın zamanda resimlerde ekleyebilirim. Tıkırtısız bir sürüş için neler yapmalıyım. Şimdiden okuyan yada cevaplayan herkese teşekkür ederim...




  • Salıncak-rot başları-amortisör-motor kulakları-direksiyon kutusu-aks kafaları
    bunlar benim aklıma gelenler. Bu yazdıklarımla ilgili değiştirme, tamir gibi şeyleri yapabilmeniz için aracın liftte kaldırılması gerekiyor. Ayrıca tamir takımlarıda olması lazım. Sonuçta kendimizin yapabişeceği şeyler değil.
    Sağından solundan gelen tıkırtılar ise büyük ihtimal trim yerlerindendir. Havalar soğudukça kapılardan gelen gıcırtılar da artar. Bunla ilgili sitede öneriler geçmişte yazıldı ama ben denemedim.
  • Çok teşekkür ederim. Yalnız trim yerleri nedir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaispanyol

    Arkadaşlar merhaba. Müdavimi olduğum bir sitede böyle bir başlık açılmış olması ne kadar güzelse benim bunu çok geç fark etmiş olmam bir o kadar kötü. Uzun lafın kısası bende 6 ay kadar önce 97 Model Sedan Ford Escort 1.3 aracımı satıp 2003 model 1.7 DTİ Tek kapı beyaz Corsa C alarak aranıza katıldım. Araç orjinal 132.000 deydi. Şu an 148.000 km de. Araca eski sahibi çok kötü bakmış. Yani hiç bakmamış. Mazot pompası arızası malumunuz. 2500 TL pompa değiştirdim. Yürüyen aksamda 4 amorsitörde patlak çıktı. Orjinalleri ile değiştirdim. Direksyon kutusunuda orjinali ile değiştirdim. Rotlar, lastikler, baskı balata, fren balataları, şarj dinamosu, marş motoru, akü, far ve aydınlatma sistemi derken toplam 7500 TL harcadım. BOSH SERVİS de özellikle. Alıktan 2 gün sonra bu işlemlerin tamamı bitti. Arka emniyet kemerlerinide taktırdıktan sonra direk muayeneye gittim ve tek seferde hafif kusur dahi olmaksızın muayeneden aracım geçti. Mühendis olduğumdan dolayı bu konularda takıntılıyım. Modifiye değilde araç fabrikadan ilk çıktığı günkü gibi olmalı. 120 km hızdan sonrasında arıza lambası yanıyordu. 190 KM hıza çıktım bir gün otobanda. Arıza lambasına aldırış etmeden. Lamba yolda giderken kendi kendine söndü. Bir daha da yanmadı. Tahminim katalizördeki pisliği atınca sorun düzeldi. Fakat sıkıntılarım sağ ön taraftan gelen takırtı sesi. Aracın sağından solundan ufak ama rahatsız edici gıcırtılar gelmekte. Direksyon sesleride malum. Birde dikkatimi çeken direksyonu kendimize çekince tak diye bir ses geliyor. Sanki bir motor direksyonu döndürüyormuş gibi direksyon sola doğru kafa atıyor. Ayrıca sola çok yumuşak dönen direksyon, sağa doğru sert dönmekte. Son problemim ise tampondaki çizikler ve önceki sahibinin çamurluk ağızlarındaki plastiklere vida atması. Bu problemleri çözmek istiyorum. Mütevazi bir ses sistemi kurdum, 1 hafta sonra aracımı soydular bu kadar bahtsızım ayrıca.

    Sizlerden ricam bana fikir vermenizdir. Bu tıkırtı seslerini nasıl çözebilirim. Dışarı para vermekten imanım gevredi. Kendi çabamla çözmek isterim. Ben elektronik mühendisiyim. Sizlerede bu anlamda elimden geldiğince yardımcı olurum karşılık beklemeksizin. Dileyen elektriksel sorunları olan yanıma da gelebilir. Sultançiftliğinde oturmaktayım. Ancak araçlar konusunda bilgisizim. Elektroniğini bir şekilde çözüyorum ancak mekanik sorunları gittiğim servise anlatamayacak kadarda bilgisizim. Yakın zamanda resimlerde ekleyebilirim. Tıkırtısız bir sürüş için neler yapmalıyım. Şimdiden okuyan yada cevaplayan herkese teşekkür ederim...

    öncelikle aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. GERÇEKTEN aracınıza baya masraf yapmışsınız ama artık güven le kafanız rahat, bakımlı, yepyeni bir aracınız olmuş oldu. merak ettim yalnız aracınızı kaça almıştınız. birde bende 2 ay oldu opel corsa 2004 essantia araç aldım alt takımdan tıkırtılar geliyor ustaya gösterdim tur attı lifte kaldırdı aldığım kişi altını yere vurmuş ve egzoz motora sürtüyordu onu düzelt di ses baya azaldı ama tıkırtılarda var şuan alt takım parça fiyatı 180 tl tutar dedi birde işcilik toplamda en fazla 250 tl ye hallederiz altdan gelen sesleri sanırım. bence kendiniz bulaşmayın bu işe. aracın yürüyen aksamında yapacağınız bir hata sizin için dönüşü olmayan büyük sorunlara ve hatta kaza riskine bile yol açabilir o yüzden aracınızı bir ustaya gösterin bence. zaten sizin aracınızın alt takım parçalarını hep yenilemişsiniz bu yüzden çok büyük bir masraf açmaz başınıza belkide ufak tefek yağlama işlemleriyle bile hallolabilir.




  • İnşallah dediğiniz gibidir. Ay başında gideceğim kısmetse. Birde bilginiz varmı bilmiyorum ancak 5 yaş ve üzeri opellere genel bakım fiyatı serviste 199.00 TL. Standart bakımı dışardan yaptırırsak, yağ ve fitresi, mazot fitresi, polen filtresi, hava filtresi gibi değişenler ortalama 150.00 TL yapıyor. Serviste kış bakımı ve kontrolünün yanı sıra genel check up ın ücretsiz yapıldığı söyleniyor. Sizce araç servise girmeli mi.

    Çaytepeli Kardeşim Aracı 12.000 Liraya aldım. Çok uzun yola çıkıyorum meslek gereği. Dizel büyük motorlu ve az yakan bir araca ihtiyacım vardı. Tek başına seyahat ettiğim için tek kapı olması da sıkıntı olmazdı. Ancak bilseydim biraz daha temiz kullanılmış birşey alırdım.

    Tek derdim şimdi pırıl pırıl olması. Yarın öbür gün satarsam alan kişide arkamdan kulaklarımı tırmalamasın... :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaispanyol

    İnşallah dediğiniz gibidir. Ay başında gideceğim kısmetse. Birde bilginiz varmı bilmiyorum ancak 5 yaş ve üzeri opellere genel bakım fiyatı serviste 199.00 TL. Standart bakımı dışardan yaptırırsak, yağ ve fitresi, mazot fitresi, polen filtresi, hava filtresi gibi değişenler ortalama 150.00 TL yapıyor. Serviste kış bakımı ve kontrolünün yanı sıra genel check up ın ücretsiz yapıldığı söyleniyor. Sizce araç servise girmeli mi.

    Çaytepeli Kardeşim Aracı 12.000 Liraya aldım. Çok uzun yola çıkıyorum meslek gereği. Dizel büyük motorlu ve az yakan bir araca ihtiyacım vardı. Tek başına seyahat ettiğim için tek kapı olması da sıkıntı olmazdı. Ancak bilseydim biraz daha temiz kullanılmış birşey alırdım.

    Tek derdim şimdi pırıl pırıl olması. Yarın öbür gün satarsam alan kişide arkamdan kulaklarımı tırmalamasın... :)

    bende duymuştum bakım olayını ancak tam net bilmiyorum. dediğiniz gibi araclarımızda can taşıyoruz sonuçta ve bakımlı olması gerekli. satarkende bende sizin gibi düşünüyorum neyi var neyi yok açıkca söylerim. ben aracımı alırken 2 motor ustası kaportacı elektrikci hepsine gösterdim.(önceden doğan arabam vardı sanayiden çıkamıyorduk ustaların hepsini tanıdık sayesinde) satan kişinin dediği haricinde extra birşey çıkmadı çok şükür o yönden şanslı sayılırım sanırım. alalı 2 ay oldu bi 100 lira masraf ettim şimdilik. bir iki haftaya bende yağını değiştircem bide ön taraf alt takımdan sesler geliyor usta parça fiyatı 180 civarı tutar demişti birde o masrafım var. peşinden birde pasta cila yaptık mı benim arabam istediğim gibi olur sanırım. ben hemen satmayı düşünmüyorum satarsamda 3 4 yıl sonra takasa verip sıfır astra veya corsa alasım var olmazsa 2 el az km li bir astra da olabilir. o yüzden şimdilik satmayı ben düşünmüyorum ve bakımlarını yaptıktan sonra yavaş yavaş çelik jant film gibi aksesuar işlerine girmeyi düşünüyorum.




  • Resim eklemek ne kadar doğru bilmiyorum ama internetten bulduğum bir resmi paylaşmak isterim. İzmir'li bir kardeşimiz yapmış. Bunu gibi sade bir modifiye düşünüyorum. Çok tatlı birşey olmuş...

     Corsa C Kulubü (2001-2006)




  • Arkadaşlar peki şeyi nasıl yapabiliriz. Amorstörler çok sert geldi bana. Normalde böylemidir. YAni pek konfor yok gibi... :)
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.