Şimdi Ara

Corsa 1.3cdti Partikuler Filtre ve 3.000 devir sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
4.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2013 model 1.3 cdti Corsa'ya sahibim.
    Genel anlamda İstanbul şehir içi yogun trafikte kullaniyorum.
    Vites 2 ye 2000 rpm,3 e 2500 rpm'i görüp geçişler yapiyorum.

    Araç özellikle 4.vitesten 5'e gecerken hafif bir yalpalama ve akabinde gaz kesme yapti.Vites kucultup zorlayinca motor kendini korumaya alarak 1500 devirin ustune cikmadi.Ozel servis partikul filtresinin %90 doldugunu belirterek ilac ile temizleme yapti ve 3000 devirde 45 dk makinaya baglanarak rejenerasyon uyguladi.

    6-7 ay sorunsuz kullanirken simdi yine bu filtre ayni viteste skntiyi yasatiyor.Baska bir ustaya goturdugumde makinaya bagliyor ve hicbir skntinin olmadigini soyluyor.
    Yakit sarfiyatida 6.0-6.2 lerden 7.5-8.0 lere cikmis durumda.

    Defalarca uzun yolda 3000-3500 devirde 3 yada 4.viteste yaklasik 20 km kadar kullandim.Arac fisek gibi cekmeye baslayip motor sesi kendini topladigi zaman tamam duzeldi dedigim anda 3-5 gun sonra yeniden yapmaya basliyor.

    Araci ilk calistirdigimda vites boştayken 3.000 rpm in ustune cikmiyor.Motor soguk koruma falan diye hayra yorarken , arkadasin ayni tip ve model arabasinda arac calistiginda 3000 de kesmiyor sonuna kadar gaz yiyor.

    Belki bu baska husustur ama ben bu filtreye bagliyorum 3.000 devri bostayken gecmemesinide.

    Yardim,usta yonlendirmesi ,fikir yada önerilerinizi bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Benim aracım da ilk aldığımda 3000 devri geçmiyordu. Motoru korumak için olduğunu sandım. Aynı olay volkswagenlerde de var çünkü. Ama şu anda geçiyor 3000 devri. İki durumda da araçta bir sıkıntı yok. Neden olduğunu anlamadım. Ama partikül filtresiyle alakalı olduğunu zannetmiyorum

  • 3000 devir sorununun turbo selenoid valfinden kaynaklı bir arıza olduğunu hatırlıyorum. Kontrol ettirin derim.
  • 3000 deviri geçmesi ilk çalıştırmada viteste ya da bostayken gecmiyor. yani sorun olmasa da gecmiyor. servise gitmemiz gerektiginde yani koruma modunda hiç bir zaman gecmiyor. bende de 2012 95 hp var. aracı sehiriçinde ve çok da bagırtmadan yanı ısınmasına izin vermeden kullanıyordum. aynı sekilde rejenerasyon yapıldı. artık biraz daha bagırtarak kullanıyorum. eger baska bir sorun yoksa bence 2000 yada 2500 yerine bazen 3000 i de gecerken değiştirin bu dpf için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.