Şimdi Ara

Coraxalpha Garanti Deneğimim -Bolca kahır içerir-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese, 17 mart tarihinde corax alpha dan Hepsiburada aracılığıyla Phanteks Enthoo Evolv Shift x kasa satın aldım. Aşağıda anlatacağım olayların ilk başlangıç tarihi buydu, sonuna kadar okumaya üşenenler için şimdiden yazayım. Sonunda saatlerde telefon görüşmesi, sinir, stres ve onlarca mail in ardından. 5 temmuzda paramı geri alabildim.

    20 mart gibi sistemimi yeni aldığım sistemi kurup çalıştırdım. Fakat bir türlü ekran kartımdan tam performans alamadım. Ne zaman grafik ile ilgili bir uygulama açsam yada bir benchmark çalıştırsam sistem öncelikle ses de patlamalar ve ekranda takılmalarla karşılaştım. Normal olarak ekran kartında sorun olduğunu düşünerek gerekli işlemleri yaptım(test, servise gönderme vs..) Ardından ekran kartı servisteyken diğer parçaları test ettim.

    Farkına vardım ki sistemi kasa dışında çalıştırınca hiç problem yaşamadan kullanabiliyorsunuz. Hemen başka bir kasa buldum ve sistemi orada test e soktum. Gördüm ki benim sistemimde hiç bir sorun yok. Asıl sorun kasanın içinde çıkan riser kablo. Bilmeyenler için aktarayım, bu kasa sadece riser kablo ile çalışabiliyor. Ekran kartını direk board ın sütüne takamıyorsunuz.

    9 mayıs günü corax alpha ya konu hakkında mail attım. Durumu anlattım. 1.5 aydır sistemi sürekli işletim sistemi Crash leri ve takılmalarla kullandığımı anlattım. Ardından telefonda görüştüğüm yetkili bana parçanın ellerinde olmadığını ve yurt dışından getirtebileceklerini belirtti. Bende önceden 3-4 firmayla yaşadığım RMA süreçlerini bildiğimden kısa sürede parçanın elime ulaşabileceğini düşünerek kabul ettim. Firmaya adresimi mail ile gönderdim. Bu arada bende bu süreç içerisinde ne fatura, nede başka bir belge talep edildi. Bende mailde aldığım tarihi belirttiğim için benim siparişimi sorgusuz geçtiklerini düşündüm.

    10 gün kadar kargo bekledikten sonra firmaya mail attım. Bir takip numarası yada benzeri bir şey elinde olup olmadıklarını sormak istedim. Ardından 2-3 gün size döneceğiz, sorgulatıyoruz vs.. gibi oyalamalar ardından sonunda telefonla arayıp düzgün bir bilgi almak için ısrar ettim. Aldığım bilgi beni şok etti. Ürün hollanda dan takipsiz olarak PTT kargo ile geleceği haberini aldım. Ben UPS yada Fedex ile en fazla 10 gün süreceğini sandığım süreç, en uyduruk ve ucuz kargo ile elime geleceğini öğrendim. Tabiki firma yetkilisi ile ufak bir tartışma yaşadık. Sonuçta benim hakkım parça teminini yapamadıkları gibi, bunun için dünyanın en kötü kargosunu seçmişler. Yolda olup olmadığı bile belli olmayan ve kaybolması çok muhtemel bir kargo ile..

    Tartışmalarımın sonucunda serviste bu kablodan bir tane olduğunu ve idare etmem için bana bunu göndereceklerini söylediler. Kabul ettim ve tekrar adresimi gönderdim. Firma yetkilisi gönderim yapabilmesi için mail ile benden faturamı istedi. Bende müşteri HB panelimden faturama dijital olarak ulaşamayınca kendilerine telefon açıp, ürün için kağıt fatura mı yoksa e-fatura mı kestiklerini sordum. Birden ters bir şekilde “Ürünü 2.el aldıysanız kimden aldıysanız ondan bulun faturanızı” gibi bir ifade ile karşılaştım. Bir anlık şok geçirdim, ne demek istediğini sorduğumda bana ismimin kayırlarında olmadığını ürünün kedilerine ait olmadığını söylemeye başladılar. Bende doğrudur çünkü ev arkadaşımın iş yeri eve yakın olduğu için faturanın onun adına olduğunu belirttim. İstediği zaman faturayı bulabileceğimi, beni bu şekilde oyalamaması gerektiğini belirttim. Kağıt fatura kestiyseniz en geç akşam kutunun içinden çıkacağını belirttim fakat bir faydası olmadı. Yaklaşık 30dk tartışmada, kurumsal bir firmanın çalışanına yakışmayacak laflar duydum. 1000+ liralık kasayı 450 ye almışsınızdan tutunda, dolandırıcılık iddalarına kadar. Artı ben ekstra bir çaba harcayarak bu fiyata almadım kasayı yaptıkları indirimden bile beni sorumlu tutan bir zihniyetle bana nasıl bunu söyledi hala inanamıyorum. Kavga gürültü sonra sonrasında arkadaşım iş mail inden corax alpha ya mail attı ve sonunda bana kablo yu gönderdiler.

    İşler sorasında daha çok karıştı. 2 nisan tarihinde kablo elime geçti. Sistemi tekrar kurdum. Ne göreyim? Kablo çalışmıyor. Hala aklıma geldikçe gülüyorum, adamlar bana geçmiş 1 nisan şakası gibi kablo göndermişler. Kısa kesmek gerekirse, yine tartışmalar mailler vs.. yurt dışından gelecek kabloyu beklemeye koyulduk. Hatırlatayım bu arada kasa 2+ aydır bende ve kullanamıyorum. Hala iyi niyetim yüzünden ürünü iade etmiyorum. Burada beni eleştirecek çok arkadaş olacaktır ama bende biraz inat ettim açıkcası. Fakat karşımdaki firmayada hatalarını düzelteceklerini düşündüğüm için bir şans verdim.

    Geçen süre zarfında bu sorunu bir internetten araştırayım dedim. Bir de ne göreyim. Bu kasayı alan bir çok insan da aynı sorunla karşılaşmış. Herkes phanteks in kötü servis anlayışından şikayet etmekte. İlk başta yapmama gereken araştırmayı keşke önceden yapsaymışım dedim ama iş işten geçmişti. Beklemeye devam ettim, sonunda 24 haziran tarihinde gizemli kargo elime ulaşabildi. Bir de ne göreyim, benim kablomun aynısı. Üzerindeki PCB kduna kadar hemde, yani bana gelen sorunsuz bir versiyon değil. Tam tersine kasanın içinde çıkan kablo ile aynısı. Tabi takıp denedim fakat sonuç değişmedi. Kasayı ilk aldığımda yaşadığım sorunların tıpa tıp aynısı.

    Ardından yetkiliyi aradım. Ürünü iade etmek istediğimi söyledim. Tamam gönderin dendi, bende ürünü HB den aldığım için oraya kayıt oluşturdum ve ürünü kargoladım. Bu süre zarfında yetkiliden yine benzer bir ses tonuyla, gönderdiğimiz kablolarıda içine koyun diye bir uyarıda aldım. Sanki işe yaramaz kabloları benim bir işime yarayacakmış gibi. Orada da üstü kapalı bir trip attılar. Ben kasadan ve bana yaşattıklarından kurtulmak üzere olduğum için hiç umursamadım. Çok iyi bir şekilde paketledim ve yolladım kasayı.

    27 temmuz perşembe sabahı ürünü kargoya verdim. Cumartesi ürün ankaraya ulaşmış ve firmaya gitmişler. Firma kapalı olduğu için bırakamamışlar. Pazartesi kargo firmasını aradım ve firmanın tanıdık olduğunu, her gün gelip zaten kargo bıraktıklarını. Geldiklerinde kasayı verecekleri bilgisini aldım. Fakat bir sorun çıkacağını düşündüğüm için firmayı arayıp konu hakkında bilgi verdim. Firmadan da benzer bir yanıtladıktan sonra beklemeye başladım. Çarşamba günü tekrar kontrol ettiğimde kargonun hala alınmadığını gördüm. Firma yetkilisini aradım. Gayet pişkin bir biçimde işlerinin oraya düşmediğini ve almadıklarını belirttiler. Bende artık kendileriyle muhatap olmayıp, olayı HB den çözmek için şikayet açtırdım. Sonunda 5 temmuzda param kredi kartıma geri yansıdı.

    Burada bunu paylaşmamın sebebine gelecek olursak. Benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşların benim yaptığım hatalara düşmemesi. Maalesef ülkemizde ürün tedarikçisi diye ortada gezen firmaların aslında ne kadar amatörce ve müşterilerini umursamaz şekilde çalışabildiklerini unutmamaları lazım. İş yoğunluğu, iyi niyet derken bana 3 ay dan fazla bir süre defalarca sistem toplama, sökme, benzin parası ve en önemlisi stres yaşatan firmaya bulaşmamalarını tavsiye ediyorum.

    Yazıyı baştan sona okuyanlara şimdiden teşekkürler. Herkese iyi günler ve sorunsuz alışverişler dilerim.







  • Phanteks Evolv X için 3 ay kadar PCB board bekledim. Bana kargo bile gelmedi. Ne kadar yaşadıklarına benzer şeyler yaşasamda hep sakin bir tavırla yanaştım.

    Sonuçta bana da gelen PCB boardda kendi sistemlerinden çıkma oldu sanırım. Sonuç çalışmadı.

    Sorun PWR SW kablosunda çıktı. Gelen boardun kablosunu kullanmış oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KYTECHNGAMING -- 13 Eylül 2019; 21:44:12 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende telefonda dolandırıcı yerine konmadan önce sakindim. Fakat ne olursa olsun, ne sizi nede beni o kadar uzun süre bekletmeye hakları yok. Sonuçta yedek parçayı süresinde teslim edemiyorlarsa sorun yaşatmadan paranızı geri vermeleri gerek. Fakat bunun yerine aylarca insanları takipsiz 3 kuruşluk kargo ile bekletmeyi seçiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.