Şimdi Ara

Continental kötü bir lastikmi gerçekten? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
13.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    Birde şu lastikçi esnafının ağzını açtımı Michelin demesine hastayım zaten.



    hay azını öpeyim yav
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jasberny

    contınentalınn romanyada tımısoarada fabrıkası var ve oradan bızım tırları cok yuklemıstım ben ıstanbula lastık getırıyorduk navlunuda ıyıydı o ısın



    Usta Adana'dan Marmaris'e 4 metre çapında tek parça uydu anteni göndermem gerek. Ağırlık 500 kg'yi geçmez ama kaba bir parça. Boş giden bir Ford kamyonunuz var mı oraya, mazot parasına götürse, Allah rızası için? 10 gün içinde göndermem gerek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    ayı duyumları fiyat almak için gittiğim bütün lastikçilerde duydum. belki fiyatını hakedecek kadar kaliteli değildir. bilemeyeceğim. benim contileri ben çok güzel yarmıştım. ondan dolayı conti bi daha kullanmayı düşünmüyorum.


    colt'la mı yardınız lastikleri?
  • Continental Premium Contact biraz çabuk eskir , 40-50 binde özelliğini yitirir , ancak çok iyi bir fren mesafesi vardır , ıslak zeminde çok iyi zemin tutuşu vardır yeni çıkardıkları desende bana göre eskisine oranla kuru havada biraz performans kaybı olmuş ancak ıslak zemin performansını çok yükseltmişler.
    Tabii her ebatta ayrı markalar ayrı performans gösterir, 205/55 grubu için iyi olan bir lastik markası 245 /40 serisinde berbat bir performans gösterebilir. En son lastikçi tayfasının michelin traşına bir sözüm var, kaç tane lastikçi performanslı bir araç kullanmış da lastiğin nasıl bir performans gösterdiğini söyleyebiliyorlar, okumamışlar, denememişler, en kötüsü lastikten de anlamıyorlar bir de ahkam kesiyorlar lastik hamuru nedir neden yapılır ne zaman sertleşir , nasıl bozulur, ne kadar ses yapar , neden yakıt tüketimi artar yakıt tüketimi ile yol tutuş arasında nasıl bir bağ vardır ilkin adamlara bir sorun cevapları dinledikten sonra bunlardan lastik tavsiyesi alıp almamaya karar verirsiniz. Almışlar bir otomatik cihaz , cihaz zaten herşeyi kendisi ayarlayıp lastiğin denge noktasını buluyor kaç gr kurşun gerektirdiğini yazıyor hatta o noktaya yapıştırtıyor. Buna rağmen gidip gene de hatalı balans ayarı yapıyorlar çünkü adamlar yaptıkları işin ne olduğundan bir haberler.
    Continental'ın PC2 serisinde şu aralarda kampanya var 1.200 tl tutan 4 lastik 750 liraya alabilirsiniz , eğer ihtiyacınız varsa elinizi çabuk tutun hatta biraz km yapmış 4-5 ay sonrası lastik değiştirmeyi planlıyorsanız gene de gidip bir seri alabilirsiniz bayağı karda olursunuz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maestro_34


    quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    ayı duyumları fiyat almak için gittiğim bütün lastikçilerde duydum. belki fiyatını hakedecek kadar kaliteli değildir. bilemeyeceğim. benim contileri ben çok güzel yarmıştım. ondan dolayı conti bi daha kullanmayı düşünmüyorum.


    colt'la mı yardınız lastikleri?

    evet. lastik bitik filan da değildi ama yarıldı.
  • bizim 2009 Coltlarda da Continental var made in germany olanlardan...
  • Kumho'yu Tek Geçerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kocaloglu

    Ya arkadaşlar biraz uzun oldu ama kusura bakmayın,megane conti premium contact 2 serisi güzel diyince bende gittim alım ordan,e haliyle şahinede ordan aldım fiyat konusunda yardımcı olurlar hesabında,ama kötü mü ettik acaba,bu kriz ortamında lastiğe bi daha mı para vericez,ama dediğim gibi benim lastiklerden bi şikayetim yok şimdiden teşekkürler...


    Lastiklerde markanın çok büyük önemi olmadığına inanırım...

    Petlas ve bazı Çin markalarının lastikleri hariç.

    Eğer ticari kaygınız yoksa, yani taksi ve kamyonetinize çok dayanan bir lastik aramıyorsanız deneyimlerimi ciddiye almanızı öneririm... Çünkü bana göre çok dayanan lastik, aracın sürüş güvenliğini ciddi şekilde riske sokan lastiklerdir. Lastik dediğimizde "belli kriterleri yerine getirebiliyorsa", çabuk aşınır cinsten olmalıdır... ÖRNEK: Formula 1 aracı lastikleri: Yarış sırasında dağılır, 2-3 kez değiştirildiği olur...

    Şimdi lastik seçerken başlıca dikkat ettiğim hususları aktarayım...

    1. İmalat Tarihine dikkat ederim...
    Bayat lastiğe hayatta para vermem. (Taze lastik iyidir, rafta 2-3 yıl beklemiş lastiğe bakmayın bile)
    Bunu anlamak için lastiğin yanağında 4 haneli bir rakam bulunur ve okunur. Örnek 4808 gibi... Burada ilk iki rakam lastiğin üretildiği haftayı, 2nci 2 rakam ise üretildiği yılı temsil eder. 4808'in tercümesi, Lastik 2008 yılının 48'nci haftasında üretilmiştir. İçinde bulunduğumuz lzamana göre (şu an 1709 tarihli lastikler üretiliyor imalathanelerde) lastik taze demektir.

    2. Hamuruna dikkat ederim...
    İyi lastik hamurundan belli olur. Hamuru yumuşaksa, simsiyah ve parlaksa ve yakından bakıldığında pürüzsüz görünüyorsa, bu lastik büyük ihtimalle 10 numara ve de doğal olarak aynı firmanın diğer lastiklerine göre biraz daha pahalı demektir. Yalnız farklı markaların iyi lastikleri, diğer markaların kötü lastiklerinden daha kaliteli olabilir. (markacılık yapmamak daha doğru)

    3. Lastiğin desenine dikkat ederim...
    Karakteristik sürüş özelliğim gereği zaman zaman çok yüksek süratlere çıktığım için, bana en uygun lastiğin yağmur lastikleri olduğuna karar verdim. Yağmur Lastiği desen seçimim, Türkiye'de hiç bir zaman yüzümü kara çıkarmadı. Az karlı, hafif buzlu zincirsiz, kuru zemin, kamyon+otobüs tekerleği buz yolu kanallı gibi yollarda da kontrol dışına çıkmadan, sürüşümü yıllarca emniyetle sürdürdüm.

    4. Lastiğin imal edildiği ülkeye bakarım...
    Bu ülkenin refah seviyesi yüksek bir ülke olması her zaman çok çok iyi neticeler verir. Sonuçta oralarda, insanlar diğer ülkelerdeki insanlardan daha değerli oldukları için, hayati öneme haiz bu oto parçası konusunda mümkün olduğunca hassas davranmaya çalışırlar. Örneğin, Made in Japan, Made in W.Germany, Made in USA, Made in France, Made in Korea gibi lastikler büyük ihtimalle güzel lastiklerdir.. Ama siz yine de 2 nci maddeyi uygulayın ve hamurun güzel olduğuna dair kontrollerinizi yapın. Çünkü umulmadık güzellikte hamur formülü, az gelişmiş bir ülkede de üretiliyor olabilir. (Çin gibi, Polonya gibi)

    Sanırım bunlar dışında fazla bir önerim olmayacak.
    Şunu unutmayın, pahalı lastik iyidir, ya da ucuz lastik kötüdür diye bir kural yoktur.
    Veya belli bir markanın lastikleri iyidir, kötüdür diye bir kuralda yoktur.
    Ama Last_Driver'ın seçtiği lastik oldukça güzeldir diye bir kural vardır...

    Sonuçta aynı firmanın bir lastiği 92 lira olabiliyorken, başka bir lastiği 885 lira olabiliyor. Tek otomobil lastik fiyatının 1400 liraya kadar çıkabildiği modellerde mevcut piyasalarda... (Fiyatları Türkiye için konuştum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 24 Nisan 2009; 1:25:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maestro_34

    pirelli/michelin gibi değildir ama lassadanda iyidir, işinizi görür adama uyupta bir daha lastik almaya gerek yoktur


    Olurmu ya lastikçiye sordum Alman malı ve hatalı üretim oranı en az olan lastik diyor continental

    Pirelli - Bridgestone - Dunlop... bu markaların arasında yer alıyor oda

    Lassaya laf atmışsın fakat lassanın kış lastiğini hiç kullandınmı?
  • Herkes continental hakkında güzel şeyler yazmış ama ben başıma gelen olaylardan sonra pekde sizlerle aynı fikirde değilim.

    2007 model aracımda Continental SportContact 2 lastikler var 8000 km de bir lastiğim fire verdi balans tutmuyor, öyle bir yamukluk ki lastiği elle çevirdiğinizde sağ sol yapıyor. Şimdi diyeceksiniz eeeeee garantiye ver. Verdim çok güzelde bir cevap aldım;

    (sözde usta)-Abi sen arabayı yürü ben arkadan bakıcam.
    (ben)-ya yürütmeye ne gerek var, tak balans aletine elinle çevir görüyorsun zaten.
    (sözde usta)- hmm abi bunda sorun yok bak balans tutdu, senin araba bozuk.
    (ben)- görmüyormusun lastik sağ sol yapıyor, bunları arabaya takıp bana taklamı attıracaksın.

    Tabiki garantiye verdik lastiği, 3 hafta sonra bir mektup. Lastiğinizde herhengi bir üretim hatası yoktur. Lastiği sonra arabayı aldığı yere götürdüm tanıdık oldukları için ilgilendiler ve lastik hatır için üretim hatası bulundu değiştirildi.

    Lastikleri performans olarak değerlendirirsen, düz bir şekilde su birikintisine girdiğinizde hafif bir yavaşlama herhangi bi sorun olmadan devam, FAKAT yerler ıslak ve viraja giriyorsunu o an buzda dans başlıyor ESP ışığı hiç sonmuyor hafif bir zorlamada.

    Daha önceki aracım da 2004 vectra c bringestone turanza vardı, çok memnundum olastiklerden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibhaavci -- 24 Nisan 2009; 8:59:22 >




  • Arkadaşımın Opel Corsa 1.7 dizelinde var ABS dahi yok araçta,

    gayet güzel ıslak ve kuruda lastiği




     Continental kötü bir lastikmi gerçekten?


     Continental kötü bir lastikmi gerçekten?


     Continental kötü bir lastikmi gerçekten?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 24 Nisan 2009; 9:18:07 >




  • taner bey ısımız natıonal degıl ınternatıonal transport


    saygılar
  • lastikçiler rot balansçılar çok da anlamıyor lastikten bence..

    yüzlerce mühendisi olan firma yüzbinlerce avro harcayıp o lastiği yapıyor, araba firmalar arabalarında yüzbinlerce km kullanıyor OEM lastik olarak takıyor sonra da mahalle arası rot balansçısı başka lastik bulamadın mı diyor..

    continin prem cont 2 tüm testlerde en iyi ilk 3 lastik arasında çıkıyor..

    97-98de ikinci el corolla almıştım. araba nasıl geziyor anlatamam. Şimdi çok ünlü olan bir rot balansçıya götürdüm kapalıydı karşısındakine götürdüm. Kaldırdılar arabayı arka mafsallara falan baktılar harejketli bir parça buldular..Aman bunları git servise sabitlet, çok tehlikeli ölür kalırsın dediler.. Gittim derindereye.. Formen geldi o parçada sorun yok daha iyi yol tutu için o prça bilmemkaç mm hareket eder. Gayet normal arabanızın yolda gezme sebebi, sizden önceki sahibinin 1 inch büyük jant ve daha çaplı lastikle arabayı yükseltmesi dolayısıyladır. Orjinal ebata dönerseniz sorun kalkar dedi. Jantları da beğenmemiştim hakkaten orjinale dönünce düzeldi..

    Elbette contilerin de eksikleri var ..
    - ömürleri kısa
    - sesliler

    ancak çok iyi yol tutuyorlar.ve yağmurda çook iyiler..




  • tum lastiklerin hammaddesi malezyada yapılıp,ilgili uretim ulkelerine gonderiliyormus ve burdan kalıplara cekiliyormus..dolayısıyla uretilen ulkelerin farklı olması lastigin kalitesinde fark yaratmıyormus,cpc veya csc lastiklerini made in garmany hiç bir yerde bulamadım,mecburen romanya cpc aldım
  • 2 aracımın yazlık kışlık lastikleri cont. eco cont 3 çok menmunum. ömürleri kısa değil tam tersi uzun. sesli türkiye şartlarına uygun. yol tutuşu ve freni iyi. araştırmalarınızla iyi bir lastiğie ulaşmışsınız güle güle kullanın sorununuzu hemen firmaya bildirin. muhakkak incelenir.
  • hocam aynı sorun bizim continental sport contact 2 lastiğimizde de oldu. lastik kullanılmaya başlandıktan 3 ay sonra atlama yapmaya başladı. lastiğin taban yapısı bozulmuş. continental bayi ile uzun tartışmalarımız sonucunda lastiği garantiden değiştirmeyi başardık.
    lastikçi bize aynen şöyle dedi.
    -ee abi continentali siz istemiştiniz.

    ben bir daha lastik aldığımda ya good year eagle f1 asimetrik yada yeni pirelli p zero alacağım.


    not: alman bir oto dergisinin yaptığı lastik testinde(225/45/17) conti sport contact 3 ile kumho ku31 hem kuru hemde ıslak zeminde aynı fren mesafesine sahip



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magnat_HiFi -- 24 Nisan 2009; 15:20:42 >
  • Bir önceki aracımın(sıfır) üzerinde Continental lastikler vardı. 40.000 km'de üzerinde çatlaklar oluştu ve diş derinliği önemli ölçüde azaldı. Ama lastik basınçlarını araç üzerinde yazan değerlerde kullandım. Lastikçilerin "abi bu basınçta lastiklerin ömrü az olur" ifadelerine kulak asmadım. Sonuç olarak Ford Fusion olan eski aracımı her türlü hava koşulunda, oldukça iyi bir yol tutuşa sahip şekilde kullandım.
  • En iyisi Continental bee.Başlığı yanlış yazdın galiba 'Continantal iyi bir lastikmi' diye değiştir.

  • Al bendende o kadar. Corsa C aracımın eski lastikleri continental idi. Ne zaman yagmuru gorse fren yapmaya korkardım, virajda kafadan kaymaları o kadar cok yasıyodumkı artık sorunun lastıkten degıl aractan kaynaklandıgını bıle dusunmeye baslamıstım taaki Bridgestone takana kadar bu durum boyle devam ettı. Suan sorunsuz kullanıyorum lastık yol performansımdanda oldukca memnunum. Kışında kar lastıgınde Lassa kullanıyorum onunda performansından oldukca memnunum. O yuzden Continental maalesef gozumde vasat bir lastik olarak yer edinmiş vaziyettedir. Bunun kullanılan hamur yada fıyat performans ındeksı ıle alakası olabılır yanı baska deyısle aynı markanın pahalı lastıklerı cok daha ıyı performans verıyor olabılır onu bılemem ama bu aracımdan oncekı aracımdada ( O da Corsa B idi ) gene aynı negatıf dusuncelerım olmustu. Netıcede gerek Alman markası olması gerekse basda ADAC testlerı olmak uzere bırcok testte on sırada yer alması insanı iki kez dusunmeye zorlasada Continental benım supheyle baktıgım ve almayı tercıh etmeyecegım bır lastıktir.

    Saygılarımla,
    quote:

    Orjinalden alıntı: ibhaavci



    Lastikleri performans olarak değerlendirirsen, düz bir şekilde su birikintisine girdiğinizde hafif bir yavaşlama herhangi bi sorun olmadan devam, FAKAT yerler ıslak ve viraja giriyorsunu o an buzda dans başlıyor ESP ışığı hiç sonmuyor hafif bir zorlamada.

    Daha önceki aracım da 2004 vectra c bringestone turanza vardı, çok memnundum olastiklerden.






  • yazılan olumsuz şeyleri okuyunca içimden " aynı continentalden mi bahsediyoruz acaba yoksa başka bir continental mi var" diyorum. birde aklıma aynı markanın farklı ebatta lastiklerinin performans farkları geliyorki, bence olmaz. olsa bile bu kadar olmaz. neden böyle düşünüyorum, çünkü continentallerin hem 4 mevsimlerii kullanıyorum hem kışlıklarını, performans olarak çok memnun kaldım. ki zaten adac testlerinde sürekli gayet iyi sonuçlar alıyor 205 55 16 lar.

    bilen varsa açıklasın arkadaşlar, aynı firmanın aynı modelinin farklı ebatlarında bu kadar fark olurmu?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.