Şimdi Ara

Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
266
Cevap
2
Favori
2.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sıkıştırılmış havanın yanabileceğini ispatlaman kolay,

    bu çok inanıyor gibi görünüyorsun, ispatlasana o zaman,

    ispatlamanın yöntemleri hakkında hiç konuşmuyorsun,

    ben olsam ilk yapacağım şey ispatlamaya çalışmak olurdu.

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Havanın kendisinin yanabileceğini ispat hem kolay hem değil (tartışmalı konu)

    Rakamlarla fikir verelim:

    A320, Boeing 777 gibi ortalama bir uçakta ortalama jet motoru saniyede

    1,5ton hava çekiyor. saniyede 1,5 ton hava 50kat sıkıştırılıp enerjisi açığa

    çıkıyor.

    Benim örnek olarak bahsettiğim deneyde ise 1m3 hava 50 kat sıkıştırılıp 1 kerelik enerjisi açığa cıkarılacak. 1m3 hava 1.2 - 1.3kg arası ağırlıkta; jet motorunun işlediği havanın 1000'de birinden düşük kütlede hava ile deney olacak.

    Ayrıca jet motorunda hava yüksek hızla spiral hareketiyle devinim halinde, bahsettiğim örnek deneyde sabit, hareketsiz.

    Ortalama bir jet motorunun koşullarını canlandırmak zor. Yaklaşık bir deney olacak. Deney yapmaya daha var. Ben şu anda deney (ispat) öncesi bilgi toplayarak, farklı bakış açılarını değerlendirme aşamasındayım. Herşey sırayla.

    Bu deneyi yapmaya soyunacak kişiye öncelikle bilgi ve değişik bakış açıları sunmalıyım. Alttaki son çalışmam onlardan biri. Tek resimle A380'in kalkış yaparken (tanklar en az %82 dolu) iniş yaparkenki (tanklar boş) ile kanatlarının birebir aynı eğimde olduğunu, videolar, videodan alınan ekran görüntüleri ile gösterdim. Bu bir ön çalışma. Bu bir inanma değil.
    Çalışma aşağıda. İsteyen istediği gibi kullanabilir.

    Bir üstteki mesajda "çok inanıyor gibi görünüyorsun" dediniz, bunları ona cevaben ilettim.

    "Bilmiyorum demeyi kendimize ilke edinmeliyiz bilimsel yaklaşım için" dediniz.

    Ben "biliyorum" dediğim tek bir an hatırlamıyorum.

    Bilmek fiilini "biliyorum" şeklinde değil, "bilebiliriz" şeklinde kullanmışımdır.

    Biliyorum diyen araştırma yapmaz. Nasıl olsa biliyor değil mi. Ben ise araştırıyorum.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ama bizi bunaltıyorsun,

    deney öncesi bilgi toplama ve farklı bakış açılarını değerlendirme böyle mi olur ?

  • Konu sadece jet uçak kanatlarına speklerde geçen yakıt nasıl sığar konusu değil.

    Dünyadaki milyonlarca şehire her an milyarlarca kW elektrik 100-150 yıldır kesintisiz sorunsuz nasıl nerden sağlanıyor konusu

    artı

    yine 100-150 yıldır milyarlarca otomobil ve iş makinasına benzin, mazot nereden nasıl sağlanıyor konusu

    artı

    yaklaşık 100 yıldır yüzmilyonlarca ev ve işyerine doğalgaz kesintisiz nereden nasıl konusu

    da var.

    Bu 4 konu için ayrı ayrı bilgi topluyor ve dokuman hazırlıyorum.

    Sizi bunaltmam sözkonusu değil.

    Ondan bahsedebilmeniz için siz istemediğiniz halde, durup dururken sürekli sizi alıntılıyor (Haberdar Et butonu) olmam gerekli fakat öyle birşey yapmıyorum, sadece siz yazdıkça ben de yazıyorum.

    Onun dışında genelde kimseyi alıntılamadan ortaya mesaj gönderiyorum "burada düşünmeye değer birşey var" / "Food for Thought" anlamında.

    5-10 mesaj yukarda, başka bir konuda enerji problemini anlatan @pskillercheto ve yine başka bir konuda hidrojen yakıtı konusunda tartışma yaşadığım @froce1903'u sanırım birer kez haberdar ettim, onlar konuya dönüş yapmayınca tekrar alıntılamadım. Şimdi adları geçtiği için bu amaçla alıntıladım.

    Yakında yukardaki 4 konu Türkiye sınırları dışında baya konuşulacak. O konulara temel referans teşkil etmek üzere 1700'lü yıllarda yayınlanmış (eski İngilizce harfler içeren, okunması zor) 2 bilimsel kitabın taratılmış PDF dosyasını, Word dokumanına temize çekiyorum. Bu işler kolay değil. İstesem sadece orjinal PDF linklerini verip ilerleyebilirim ancak ilgilenecek kişilerin kitapların eski olmasından kaynaklanan sorunlarla boğuşmasını istemiyorum ayrıca bu bir kerelik iş, bir kez kitapları temize çektim mi sonra milyonlarca kişi yararlanacak. Şimdilerde bu işi kolaylaştıracak Optical Character Recognition OCR programı bakıyorum.

    Yapılacak işler arasında uçakların 3 boyutlu CAD model dosyalarından yakıt tanklarının hacim analizi de var.

    Bu konuyu tüm bu işlerin bir Blog sayfası olarak da düşünebilirsiniz. Dolayısıyla düzenli yeni içerik olacaktır. İçerik bazen sizin beklediğiniz yönde (deney, AutoCAD çizimi, vs) olabileceği gibi sadece beyin fırtınası, üstüne düşünülecek konu (Food for Thought) tarzı içerik de olabilir. O türde Food for Thought tarzı bir içerik:

    McDonnel Douglas MD-83. Kanatlarda 2, ortada 1 tank şeklinde toplam 26bin litre (https://www.hilmerby.com/md80/md_fuel.html sayfasında daha düşük kapasiteli MD-81 için 26bin 385kg yakıt diyor) yakıt alıyor.



    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    onun daha düşük yakıt tanklı versiyonu MD-82


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Kanatlara bakar mısınız, göreceli olarak teneke kalınlığında.

    Reddit'te tahminen Amerika'dan birisi
    reddit
    From the aviationmaintenance community on Reddit
    https://www.reddit.com/r/aviationmaintenance/comments/z3bx3a/md_83_wing_fuel_tank
    'ta
    MD-83 kanatlarındaki yakıt tankının kapakları çıkıp içinden geçen boruların fotosunu çekmiş. Bu borular yakıt sisteminin bir parçası olmalı diyor
    ama "nerden nereye?" diye soruyor.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Gerçekten de, zaten daracık incecik MD-83 kanatlarının içinde o kalın boruların işi ne? diye sorarlar. Sormuşlar.

    Allta bir foto daha çekmiş.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    İsteyen yorumlar isteyen yorumlamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kanatlar çok ince diyorsun sürekli,

    ortası bombeli olduğu için, önden bakınca ince görünebilir,

    arkadan bakınca da jilet gibi görünür, bunu ikinci açıklayışım.


    Yurtdışında böyle şeylerle büyük toplulukları yönlendiriyor girişimciler,

    örneğin düz dünya şekline inanan veya uzaylılara inanan topluluklar ve onları yönlendirenler.

    Bizdeki büyük topluluklar böyle değil, girişimciler tarafından din klasmanında yönlendiriliyorlar.


    Bu girişimciler iyi niyetli mi, kötü niyetli mi bilemem, ondan dolayı senin paylaştığın resimlerde,

    kasıtlı olarak taraflı hazırladıklarını düşünüyorum.


    MD83 boru nereden nereye ne aktarıyor diye bir resim,

    benim bundan ne çıkarım elde etmem lazım ?

    MD83 bakımı yapanları bulup gidip görmem lazım,

    neden ? Dünyanın bir tarafında bir adam, bir şey idda etti diye..


    _/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/

    _/ _/ _/ _/ _/

    _/ _/ _/_/_/_/ _/_/_/

    _/ _/ _/ _/ _/

    _/_/_/ _/ _/ _/





  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.