Şimdi Ara

Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
308
Cevap
1
Favori
3.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıkıştırılmış havanın yanabileceğini ispatlaman kolay,

    bu çok inanıyor gibi görünüyorsun, ispatlasana o zaman,

    ispatlamanın yöntemleri hakkında hiç konuşmuyorsun,

    ben olsam ilk yapacağım şey ispatlamaya çalışmak olurdu.

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Havanın kendisinin yanabileceğini ispat hem kolay hem değil (tartışmalı konu)

    Rakamlarla fikir verelim:

    A320, Boeing 777 gibi ortalama bir uçakta ortalama jet motoru saniyede

    1,5ton hava çekiyor. saniyede 1,5 ton hava 50kat sıkıştırılıp enerjisi açığa

    çıkıyor.

    Benim örnek olarak bahsettiğim deneyde ise 1m3 hava 50 kat sıkıştırılıp 1 kerelik enerjisi açığa cıkarılacak. 1m3 hava 1.2 - 1.3kg arası ağırlıkta; jet motorunun işlediği havanın 1000'de birinden düşük kütlede hava ile deney olacak.

    Ayrıca jet motorunda hava yüksek hızla spiral hareketiyle devinim halinde, bahsettiğim örnek deneyde sabit, hareketsiz.

    Ortalama bir jet motorunun koşullarını canlandırmak zor. Yaklaşık bir deney olacak. Deney yapmaya daha var. Ben şu anda deney (ispat) öncesi bilgi toplayarak, farklı bakış açılarını değerlendirme aşamasındayım. Herşey sırayla.

    Bu deneyi yapmaya soyunacak kişiye öncelikle bilgi ve değişik bakış açıları sunmalıyım. Alttaki son çalışmam onlardan biri. Tek resimle A380'in kalkış yaparken (tanklar en az %82 dolu) iniş yaparkenki (tanklar boş) ile kanatlarının birebir aynı eğimde olduğunu, videolar, videodan alınan ekran görüntüleri ile gösterdim. Bu bir ön çalışma. Bu bir inanma değil.
    Çalışma aşağıda. İsteyen istediği gibi kullanabilir.

    Bir üstteki mesajda "çok inanıyor gibi görünüyorsun" dediniz, bunları ona cevaben ilettim.

    "Bilmiyorum demeyi kendimize ilke edinmeliyiz bilimsel yaklaşım için" dediniz.

    Ben "biliyorum" dediğim tek bir an hatırlamıyorum.

    Bilmek fiilini "biliyorum" şeklinde değil, "bilebiliriz" şeklinde kullanmışımdır.

    Biliyorum diyen araştırma yapmaz. Nasıl olsa biliyor değil mi. Ben ise araştırıyorum.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ama bizi bunaltıyorsun,

    deney öncesi bilgi toplama ve farklı bakış açılarını değerlendirme böyle mi olur ?

  • Konu sadece jet uçak kanatlarına speklerde geçen yakıt nasıl sığar konusu değil.

    Dünyadaki milyonlarca şehire her an milyarlarca kW elektrik 100-150 yıldır kesintisiz sorunsuz nasıl nerden sağlanıyor konusu

    artı

    yine 100-150 yıldır milyarlarca otomobil ve iş makinasına benzin, mazot nereden nasıl sağlanıyor konusu

    artı

    yaklaşık 100 yıldır yüzmilyonlarca ev ve işyerine doğalgaz kesintisiz nereden nasıl konusu

    da var.

    Bu 4 konu için ayrı ayrı bilgi topluyor ve dokuman hazırlıyorum.

    Sizi bunaltmam sözkonusu değil.

    Ondan bahsedebilmeniz için siz istemediğiniz halde, durup dururken sürekli sizi alıntılıyor (Haberdar Et butonu) olmam gerekli fakat öyle birşey yapmıyorum, sadece siz yazdıkça ben de yazıyorum.

    Onun dışında genelde kimseyi alıntılamadan ortaya mesaj gönderiyorum "burada düşünmeye değer birşey var" / "Food for Thought" anlamında.

    5-10 mesaj yukarda, başka bir konuda enerji problemini anlatan @pskillercheto ve yine başka bir konuda hidrojen yakıtı konusunda tartışma yaşadığım @froce1903'u sanırım birer kez haberdar ettim, onlar konuya dönüş yapmayınca tekrar alıntılamadım. Şimdi adları geçtiği için bu amaçla alıntıladım.

    Yakında yukardaki 4 konu Türkiye sınırları dışında baya konuşulacak. O konulara temel referans teşkil etmek üzere 1700'lü yıllarda yayınlanmış (eski İngilizce harfler içeren, okunması zor) 2 bilimsel kitabın taratılmış PDF dosyasını, Word dokumanına temize çekiyorum. Bu işler kolay değil. İstesem sadece orjinal PDF linklerini verip ilerleyebilirim ancak ilgilenecek kişilerin kitapların eski olmasından kaynaklanan sorunlarla boğuşmasını istemiyorum ayrıca bu bir kerelik iş, bir kez kitapları temize çektim mi sonra milyonlarca kişi yararlanacak. Şimdilerde bu işi kolaylaştıracak Optical Character Recognition OCR programı bakıyorum.

    Yapılacak işler arasında uçakların 3 boyutlu CAD model dosyalarından yakıt tanklarının hacim analizi de var.

    Bu konuyu tüm bu işlerin bir Blog sayfası olarak da düşünebilirsiniz. Dolayısıyla düzenli yeni içerik olacaktır. İçerik bazen sizin beklediğiniz yönde (deney, AutoCAD çizimi, vs) olabileceği gibi sadece beyin fırtınası, üstüne düşünülecek konu (Food for Thought) tarzı içerik de olabilir. O türde Food for Thought tarzı bir içerik:

    McDonnel Douglas MD-83. Kanatlarda 2, ortada 1 tank şeklinde toplam 26bin litre (https://www.hilmerby.com/md80/md_fuel.html sayfasında daha düşük kapasiteli MD-81 için 26bin 385kg yakıt diyor) yakıt alıyor.



    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    onun daha düşük yakıt tanklı versiyonu MD-82


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Kanatlara bakar mısınız, göreceli olarak teneke kalınlığında.

    Reddit'te tahminen Amerika'dan birisi
    reddit
    From the aviationmaintenance community on Reddit
    https://www.reddit.com/r/aviationmaintenance/comments/z3bx3a/md_83_wing_fuel_tank
    'ta
    MD-83 kanatlarındaki yakıt tankının kapakları çıkıp içinden geçen boruların fotosunu çekmiş. Bu borular yakıt sisteminin bir parçası olmalı diyor
    ama "nerden nereye?" diye soruyor.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Gerçekten de, zaten daracık incecik MD-83 kanatlarının içinde o kalın boruların işi ne? diye sorarlar. Sormuşlar.

    Allta bir foto daha çekmiş.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    İsteyen yorumlar isteyen yorumlamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kanatlar çok ince diyorsun sürekli,

    ortası bombeli olduğu için, önden bakınca ince görünebilir,

    arkadan bakınca da jilet gibi görünür, bunu ikinci açıklayışım.


    Yurtdışında böyle şeylerle büyük toplulukları yönlendiriyor girişimciler,

    örneğin düz dünya şekline inanan veya uzaylılara inanan topluluklar ve onları yönlendirenler.

    Bizdeki büyük topluluklar böyle değil, girişimciler tarafından din klasmanında yönlendiriliyorlar.


    Bu girişimciler iyi niyetli mi, kötü niyetli mi bilemem, ondan dolayı senin paylaştığın resimlerde,

    kasıtlı olarak taraflı hazırladıklarını düşünüyorum.


    MD83 boru nereden nereye ne aktarıyor diye bir resim,

    benim bundan ne çıkarım elde etmem lazım ?

    MD83 bakımı yapanları bulup gidip görmem lazım,

    neden ? Dünyanın bir tarafında bir adam, bir şey idda etti diye..


    _/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/

    _/ _/ _/ _/ _/

    _/ _/ _/_/_/_/ _/_/_/

    _/ _/ _/ _/ _/

    _/_/_/ _/ _/ _/





  • limbesh kullanıcısına yanıt
    "paylaştığım resimler iyi niyetli mi, kötü niyetli mi" dediniz.

    paylaştığım resimler kaynağı verilen belgeler, fotoğraflar videodan alıntı ise video linki yazılı, gerçek belgeler.

    Hiç gerçeğin kötü/iyi niyeti diye birşey olur mu? Gerçek, gerçektir.

    Benim yaptığım, gerçek fotoğraflar üzerine sorular sorup mantık ile açıklama girişimi. Benim de bunu ikinci açıklayışım.

    Yine gerçek fotoğraflar üzerinden sorular soracağım:

    2 gün önce Toronto'da Mitsubishi CRJ-900LR iniş yaparken uçağın sag kanadı kırılıverdi ! Kırılan kanadın üstünden gövde ters döndü.

    Kanatlardaki yakıt konusuna daha girmeden: Oldukça ilginç bir kaza

    İlginçlik no.1: Kanat nasıl da hemen kırılıverdi öyle.
    no.2: Kırılan kanatın içindeki yakıt alev aldı sonra hemen söndü
    no.3: Kırılarak kopan kanat ortalıkta yok. Pistte yatan kopuk kanat görüntüsü yok. Öyle bir kanat hiç yok mu yoksa?
    no.4: Ters dönmüş uçağın üstten fotoğraflarında uçağın alt tarafına, iniş tekerleklerine baya bir kar yağıp kar tutmuş. Uçak pistte, kar yağışı altında saatlerce beklerse ancak öyle kar tutabilir. Fakat ne kaza anı ne sonrasında yoğun tipi şeklide kar yağışı yok. Olsa, onun da haberi yapılırdı. Acaba o gövde bu kazadan önceki gece oraya konulmuş olabilir mi? Çok çılgın bir soru biliyorum fakat bu tuhaflığın bir açıklaması olmalı.
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?
    no.5. Uçak ters yüz olduktan sonra yolcular cıkarken bir yolcu laylaylom havasında video çekiyor. 100 yolcu cıktı ise, onların hiçbirisiyle röportaj olmaması da ilginç. Pilot, hostes falan zaten hak getire, ortalıkta yoklar.
    no.6: uçağın ters yüz olduğu anı, ne hikmetse birisi videoya çekiyor. Videonun çözünürlüğünün düşük olması göze takılıyor. Kanat kırıldıktan sonra arkadaki alev patlaması film efekti izlenimi vermedi değil.
    no.7: haberlerde bakarken bir sitedehttps://thecsrjournal.in/delta-airlines-flight-crash-lands/ , Haber sitesinde böyle bir foto, bu foto gerçek mi? İtfaiye uçak altında uçak yakıtından yangını söndürüyor. Temsili fotoşop mu hazırlamışlar?
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yurtdışında böyle şeylerle büyük toplulukları yönlendiriyorlar,

    Onların paylaştığı resimler ile söyledikleri tutarlı mı bilemeyiz,

    belki de taraflı hazırlıyorlar,


    onların dedikleri şeyler ve paylaştıkları resimlerin değeri az,

    kendi araştırmaların haricinde fazla inanma.

  • Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? yapay zeka ile yapılmış uyduruk bir resim, ters dönmüş uçak resmi.

    Diğerler hepsi de, aldatmaya yönelik hazırlanmış photoshopsuz resimler.

    Bakımhanelerden izin al, git kendin araştır.

  • inanma konusunda zaten öyle yapıyorum: birşeye inanmak zorunda değiliz, onun yerine o şeyi bilebiliriz.

    yukarda 8 ilginç ayrıntının hiçbirine yorum yapmadınız. iniş yaparken pistte ters dönen uçağın altı (karını diyelim) nasıl o kadar çok karla kaplandı?

    konuya birkaç kişiyi daha çağırayım belki onlar yorumlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • limbesh kullanıcısına yanıt
    fotografın yapay zeka ile yapıldığını biliyorum. gerçek bir olay ise haberde neden yapay zeka fotoğragı kullanılıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    8 ilginç ayrıntının hiçbirine yorum yapmadım çünkü herşeyi abartıyorsun.

    Bulmak istediğini görüyorsun.

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Hocam sen de okulda ve medyada gösterileni görüyorsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • limbesh kullanıcısına yanıt
    A380 önden çekim fotoğraflar. Kanatlar hep düz. Hep aynı eğimde. Görmek istediğim değil, zaten görünen
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Niye ?... Kaç kere anlattım sana, bu resimlerdeki uçakların hızlarını, flapların pozisyonunu ve içindeki yakıt miktarını bilmiyorsun.

    Bunları bilmemenin ne demek olduğunu anlaman beklenir, mühendissin ya

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    flap?

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    mühendis?

    uçaklar kalkış yaparken yakıt full olur. bunu bilmek için mühendis olmaya gerek yok.

    Şu McDonnell Douglas MD-82 kanatlarında 26bin litre yakıt sığar mı? Biraz sağduyu. Common sense. Gut feeling.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kanada kartal çarpıp depoyu yarmış. Depo içinde yakıt makıt yok.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?
    Dev uçak hem de yakıt dolarken kanat ortadan kırılmış. Yerler yakıt gölüne dönmeli diyeceğim fakat "yakıt yeni dolmaya başlamıştı, nerden biliyorsunuz" diyeceksiniz. O yüzden demiyorum.
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Kanat ortadan parçalanmış. İniş yaparken. Ortada yakıt olmalı. Burada görünen yok.Bu yakıt zaten hiç gözle görülmedi ki.
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yok, kalkışta yakıtlar full olmaz.


    Niye.. Kanada birşey çarpıp kanadı parçaladığı zaman ve eğer o nokta yakıt deposu ise,

    yakıt orada nasıl duracak ki resimde görünsün, haliyle yerçekimi ile akıp gidecektir,

    mühendissin ya, yerçekimini işlemediniz mi ?


    "Dev uçak hem de yakıt dolarken kanat ortadan kırılmış". Yok, iniş yaparken kırmıştır.


    "Kanat ortadan parçalanmış. İniş yaparken. Ortada yakıt olmalı." Kırılan yerde yakıt var mı, yerde yakıt yok mu, bu sorular aklına gelmiyor mu ? Mühendissin ya.

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    "mühendissin ya, yerçekimini işlemediniz mi ?" yerçekimi ilkokulda işleniyor, mühendislikte değil

    "Yok, kalkışta yakıtlar full olmaz" Londra'dan Singapur'a kalkan A380'İn depo full degil yani, peki ne o zaman, çeyrek depo falan mı kalkıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    E tamam, basit şeyleri sorma o zaman, kendin bak da anla.

    Yakıtlar her kalkışta ful olmaz.

    Örneğin İstanbuldan Ankaraya giden uçak.

  • limbesh kullanıcısına yanıt
    10 motorlu jet uçağı. Sovyetler Birliği'nde 1964-80 arası Hazar denizinde kullanılmış.

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    550 ton maks ağırlık kapasitesi varmış (yanlış bakmadıysam)

    Denizden 10-15 m yüksekte gidiyor. 10 jet motoru kimbilir ne biçim yakıt harcar. Yakıt tankı yetmez bu canavara. Zaten adı da canavarmış. Caspian Sea Monster KM gibi bir adı varmış.

    1980'de imha edilmiş. Bilgi toplamaya devam. Büyük Enerji Aldatmacası "The Great Energy Hoax" adını vereceğim dosyaya ekliyorum. Yakında o dosya birçok ülkeden ilgilinin eline geçecek.

    Enerji sektörünün karanlık yönleri tartışılacak. Çok yakında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.