Şimdi Ara

Çok ilginç bir soru___???? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yaa emre abi bugun seni aradim cebin kapaliydi

    bise sorcakdim yaaa
  • simdi gene aradim gene kapali yaaaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Araçların çoğunda arka tamponu söktüğünüzde sağ ve sol köşelerde plastikten solungaç benzeri yarıklar görürsünüz. Bu yarıklar dışarıya hava çıkışını sağlıyor.
    Aracın arka kısmında hareket halinde iken oluşan vakum sayesinde iç hava, bagaj bölmesinden dışarıya tahliye ediliyor. Solungaç benzeri yapıları ise dışarıdan içeriye su, vb girmesini engelliyor.



    abi ben o tahliyeyide dedim ama şimdi aradaşın dediği gibi düşününce gerçekten bir terslik var..mesela benim aracın tahliyesi bagajdan sağ taraftan tamam güzel iyi hoş ee bu bagaja giriyoı ordan atılıyoda gelen hava çok fazla giden hava az oluyo gene bi bişrikim var...bu benim kafama felaket takıldı..tatmin eden bi cevap buluruz inşallah yinede çok sağolun...


    mesela bagaja kokulu bir şey koy. ben bugün gelirken eve pişmiş tavuk almıştım mesela arabanın içi oldğu gibi tavuk koktu. koltukların aralarından giriyor sanırım hava sonuçta bagajla kokpit arasında özel bir yalıtım yok




  • ben bikac kez ağacli yerlede karinca gördüm arabanin icinde.. karincanın girdiği yerden hava cikar diye düşünüyorum.( allahim ya yine hayana bağladim konuyu ) sineği hala merak ediyorum arabanin disindayken cama yapisio icindeyken keyfi yerinde
  • Arkadaşlar cevaplar için çok sağolun...bugün kafama takıldı işi gücü bıraktım havalandırma aradım kendi aracımda ve sadece bagajın sağ kısmında var ve koltuk yerine oturunca ufak tefek aralar kalıyo..bunun dışında tahliye yeri malesef iş görmez...şimdi asıl sorun burda bu deliklerden havanın akması için aracın içinde belli miktar bi basınç oluşması lazım kotuğun arasından geçmesi için ama bu basıncı hissedemiyosunuz...


    tofaşta çalışan mühendis arkadaşımlada görüştüm oda aynı şeyi dedi ancak bu iş benim kafama yat<madı sizinde söylediklerinizi göz önüne alarak bu işi çözücem çünki başka bi muhabbet var bunda..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar cevaplar için çok sağolun...bugün kafama takıldı işi gücü bıraktım havalandırma aradım kendi aracımda ve sadece bagajın sağ kısmında var ve koltuk yerine oturunca ufak tefek aralar kalıyo..bunun dışında tahliye yeri malesef iş görmez...şimdi asıl sorun burda bu deliklerden havanın akması için aracın içinde belli miktar bi basınç oluşması lazım kotuğun arasından geçmesi için ama bu basıncı hissedemiyosunuz...


    tofaşta çalışan mühendis arkadaşımlada görüştüm oda aynı şeyi dedi ancak bu iş benim kafama yat<madı sizinde söylediklerinizi göz önüne alarak bu işi çözücem çünki başka bi muhabbet var bunda..

    aracın içinde hava arkaya doğru yonelır benım bıldıgım bunu sıgara içerek deney yapabılırsınız




  • "ARACIN İÇİNDE HAVA ARKAYA DOĞRU YÖNELİR" DEMEK EKSİK BİR TESBİT OLACAKTIR. HAVA, DIŞARIYA ÇIKABİLECEĞİ YÖNE DOĞRU AKACAKTIR. YANİ, HAVANIN ARKAYA YÖNELMESİNİN SEBEBİ ARACIN HIZI DEĞİL; HAVA ÇIKIŞININ ARKADA OLUŞUDUR.
    ARAÇTA SOL ÖN CAMIN YARIYA KADAR AÇIK OLDUĞUNU DÜŞÜNELİM. ARKA KOLTUKTA OTURAN VE SİGARA İÇEN KİŞİNİN DUMANI, BAGAJA DOĞRU DEĞİL, AÇIK OLAN ÖN CAMA DOĞRU YÖNELECEKTİR...

    FİATÇI YUKARDA YAZMIŞTIM. HAVA AKIŞININ OLUŞABİLMESİ VE DOLAYISIYLA HAVANIN TEMİZLENEBİLMESİ İÇİN ELBETTEKİ BİR BASINÇ OLUŞMAK DURUMUNDADIR. ANCAK BU BASINÇ HİÇBİR ZAMAN NEFESİMİZİ KISACAK KADAR (HİSSEDEBİLMEK ANLAMINDA SÖYLÜYORUM) YÜKSEK OLAMAZ...
    HAVANIN KABİNDEN BAGAJA GEÇEBİLMESİ İÇİN, OLDUKÇA YETERLİ ARALIKLAR MEVCUTTUR.
    MESELA;
    EMNİYET KEMERİNİN ARACIN İÇİNE GİRDİĞİ DELİKLER, ARKA CAMIN ALTINDAKİ (HOPARLÖRLERİN TAKILI OLDUĞU YER İLE ARKA CAMIN BİRLEŞTİĞİ YERDEKİ ARALIKLAR) BOŞLUKLAR, PARÇALI VEYA BÜTÜN OLARAK YATAN KOLTUKLARIN ARALIKLARI V.S GİBİ, BU İŞ İÇİN YETERLİDİR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: DRİVERWRX


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar cevaplar için çok sağolun...bugün kafama takıldı işi gücü bıraktım havalandırma aradım kendi aracımda ve sadece bagajın sağ kısmında var ve koltuk yerine oturunca ufak tefek aralar kalıyo..bunun dışında tahliye yeri malesef iş görmez...şimdi asıl sorun burda bu deliklerden havanın akması için aracın içinde belli miktar bi basınç oluşması lazım kotuğun arasından geçmesi için ama bu basıncı hissedemiyosunuz...


    tofaşta çalışan mühendis arkadaşımlada görüştüm oda aynı şeyi dedi ancak bu iş benim kafama yat<madı sizinde söylediklerinizi göz önüne alarak bu işi çözücem çünki başka bi muhabbet var bunda..

    aracın içinde hava arkaya doğru yonelır benım bıldıgım bunu sıgara içerek deney yapabılırsınız




  • TEbrik ederim roverci mantıklı bir açıklama
  • şunu bilenniniz varmı bagazda özel bir delik var eğer o tıkalı ise kesinlikle kabine benzin kokusu gelir.sonuç olrak sirkülasyonun olduğu yer kesinlikle burası dır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kornkrunded

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Araçların çoğunda arka tamponu söktüğünüzde sağ ve sol köşelerde plastikten solungaç benzeri yarıklar görürsünüz. Bu yarıklar dışarıya hava çıkışını sağlıyor.
    Aracın arka kısmında hareket halinde iken oluşan vakum sayesinde iç hava, bagaj bölmesinden dışarıya tahliye ediliyor. Solungaç benzeri yapıları ise dışarıdan içeriye su, vb girmesini engelliyor.



    abi ben o tahliyeyide dedim ama şimdi aradaşın dediği gibi düşününce gerçekten bir terslik var..mesela benim aracın tahliyesi bagajdan sağ taraftan tamam güzel iyi hoş ee bu bagaja giriyoı ordan atılıyoda gelen hava çok fazla giden hava az oluyo gene bi bişrikim var...bu benim kafama felaket takıldı..tatmin eden bi cevap buluruz inşallah yinede çok sağolun...


    mesela bagaja kokulu bir şey koy. ben bugün gelirken eve pişmiş tavuk almıştım mesela arabanın içi oldğu gibi tavuk koktu. koltukların aralarından giriyor sanırım hava sonuçta bagajla kokpit arasında özel bir yalıtım yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    "ARACIN İÇİNDE HAVA ARKAYA DOĞRU YÖNELİR" DEMEK EKSİK BİR TESBİT OLACAKTIR. HAVA, DIŞARIYA ÇIKABİLECEĞİ YÖNE DOĞRU AKACAKTIR. YANİ, HAVANIN ARKAYA YÖNELMESİNİN SEBEBİ ARACIN HIZI DEĞİL; HAVA ÇIKIŞININ ARKADA OLUŞUDUR.
    ARAÇTA SOL ÖN CAMIN YARIYA KADAR AÇIK OLDUĞUNU DÜŞÜNELİM. ARKA KOLTUKTA OTURAN VE SİGARA İÇEN KİŞİNİN DUMANI, BAGAJA DOĞRU DEĞİL, AÇIK OLAN ÖN CAMA DOĞRU YÖNELECEKTİR...

    FİATÇI YUKARDA YAZMIŞTIM. HAVA AKIŞININ OLUŞABİLMESİ VE DOLAYISIYLA HAVANIN TEMİZLENEBİLMESİ İÇİN ELBETTEKİ BİR BASINÇ OLUŞMAK DURUMUNDADIR. ANCAK BU BASINÇ HİÇBİR ZAMAN NEFESİMİZİ KISACAK KADAR (HİSSEDEBİLMEK ANLAMINDA SÖYLÜYORUM) YÜKSEK OLAMAZ...
    HAVANIN KABİNDEN BAGAJA GEÇEBİLMESİ İÇİN, OLDUKÇA YETERLİ ARALIKLAR MEVCUTTUR.
    MESELA;
    EMNİYET KEMERİNİN ARACIN İÇİNE GİRDİĞİ DELİKLER, ARKA CAMIN ALTINDAKİ (HOPARLÖRLERİN TAKILI OLDUĞU YER İLE ARKA CAMIN BİRLEŞTİĞİ YERDEKİ ARALIKLAR) BOŞLUKLAR, PARÇALI VEYA BÜTÜN OLARAK YATAN KOLTUKLARIN ARALIKLARI V.S GİBİ, BU İŞ İÇİN YETERLİDİR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: DRİVERWRX


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar cevaplar için çok sağolun...bugün kafama takıldı işi gücü bıraktım havalandırma aradım kendi aracımda ve sadece bagajın sağ kısmında var ve koltuk yerine oturunca ufak tefek aralar kalıyo..bunun dışında tahliye yeri malesef iş görmez...şimdi asıl sorun burda bu deliklerden havanın akması için aracın içinde belli miktar bi basınç oluşması lazım kotuğun arasından geçmesi için ama bu basıncı hissedemiyosunuz...


    tofaşta çalışan mühendis arkadaşımlada görüştüm oda aynı şeyi dedi ancak bu iş benim kafama yat<madı sizinde söylediklerinizi göz önüne alarak bu işi çözücem çünki başka bi muhabbet var bunda..

    aracın içinde hava arkaya doğru yonelır benım bıldıgım bunu sıgara içerek deney yapabılırsınız



    zaten her araba bagaj kapısından veya cam aralarında kapı açma kollarından havalandırmadan hava alır içerı hıc ava almayan yoktur bence zaten ...bunedenle sigara dumanı arkaya gıder yanı denıldıgı gıbı..içerı delılerden gıren hava sayesınde gerı gıder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRİVERWRX -- 18 Eylül 2006; 0:17:30 >




  • araba 100 le giderken elindeki topu arabanın içinda havaya atsan ne olur gene eline düşer
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gogo3410

    araba 100 le giderken elindeki topu arabanın içinda havaya atsan ne olur gene eline düşer



    ciddi misin ?? ne kadar enteresannnn
  • bravo
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    FİATÇI,
    EPEY ZAMANDIR GÖRÜŞEMİYORUZ...

    YUKARDA BİR ARKADAŞ BAHSETMİŞ...
    ARAÇLARDA ARKA TAMPONUN SOL YA DA SAĞ TARAFINDA, TAHLİYE MENFEZİ MEVCUTTUR. BU DELİKLERDEN İÇERİ HAVA GİRMEZ FAKAT DIŞARI ÇIKABİLİR. YANİ "TEK YÖNLÜ YOL" GİBİDİR... VE BU SİSTEM OLMASAYDI ARACIN İÇİNİ ISITMAK YA DA SOĞUTMAK MÜMKÜN OLMAZDI...
    ARAÇLARDA KALORİFER SİSTEMİ DIŞARDAKİ HAVAYI İÇERİ ALACAK ŞEKİLDE YA DA DIŞARIYLA TAMAMEN İRTİBAT KESİLEREK İÇ SİRKÜLASYON ŞEKLİNDE OLUR...
    SİSTEM İÇ DOLAŞIMA AYARLANDIĞINDA DIŞARIDAN HİÇ HAVA GİRMEZ. DOLAYISIYLA TAHLİYE SÖZKONUSU DEĞİLDİR... ANCAK DIŞARIDAN GİRİŞ AÇILDIĞINDA TAHLİYE DE (AYNI MİKTAR KADAR) BAŞLAR...
    BURDAKİ İNCE NOKTA GİREN HAVANIN DEBİSİNİN YÜKSEK OLMASINA RAĞMEN BASINCIN DÜŞÜK OLMASIDIR. YANİ BASINÇTAN DOLAYI BİR TEHLİKE SÖZKONUSU OLAMAZ... HERHANGİ BİR SEBEPTEN DOLAYI, TAHLİYE MENFEZİ TIKANACAK OLURSA, KALORİFER SON AYARINDA BİLE ÇOK AZ HAVA ÜFLEYEBİLECEKTİR...





  • quote:

    Orjinalden alıntı: SyntaxError

    bravo
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    FİATÇI,
    EPEY ZAMANDIR GÖRÜŞEMİYORUZ...

    YUKARDA BİR ARKADAŞ BAHSETMİŞ...
    ARAÇLARDA ARKA TAMPONUN SOL YA DA SAĞ TARAFINDA, TAHLİYE MENFEZİ MEVCUTTUR. BU DELİKLERDEN İÇERİ HAVA GİRMEZ FAKAT DIŞARI ÇIKABİLİR. YANİ "TEK YÖNLÜ YOL" GİBİDİR... VE BU SİSTEM OLMASAYDI ARACIN İÇİNİ ISITMAK YA DA SOĞUTMAK MÜMKÜN OLMAZDI...
    ARAÇLARDA KALORİFER SİSTEMİ DIŞARDAKİ HAVAYI İÇERİ ALACAK ŞEKİLDE YA DA DIŞARIYLA TAMAMEN İRTİBAT KESİLEREK İÇ SİRKÜLASYON ŞEKLİNDE OLUR...
    SİSTEM İÇ DOLAŞIMA AYARLANDIĞINDA DIŞARIDAN HİÇ HAVA GİRMEZ. DOLAYISIYLA TAHLİYE SÖZKONUSU DEĞİLDİR... ANCAK DIŞARIDAN GİRİŞ AÇILDIĞINDA TAHLİYE DE (AYNI MİKTAR KADAR) BAŞLAR...
    BURDAKİ İNCE NOKTA GİREN HAVANIN DEBİSİNİN YÜKSEK OLMASINA RAĞMEN BASINCIN DÜŞÜK OLMASIDIR. YANİ BASINÇTAN DOLAYI BİR TEHLİKE SÖZKONUSU OLAMAZ... HERHANGİ BİR SEBEPTEN DOLAYI, TAHLİYE MENFEZİ TIKANACAK OLURSA, KALORİFER SON AYARINDA BİLE ÇOK AZ HAVA ÜFLEYEBİLECEKTİR...







  • Koca forum M3 le Ferrari tokatladık ama havayı dışarı atamadık, şiştik valla
  • ???????????????????????

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Koca forum M3 le Ferrari tokatladık ama havayı dışarı atamadık, şiştik valla
  • Arkadaşlar açıklamalar için çok sağolun ama buda beni kesmedi.... bu kadar fazla giren havanın tahliyesi heleki bagajdan bana pek mantıklı gelmiyor biraz işlerim karışık ama en kısa zamanda bunu test edicem...mesela ben bagajla araç içine ses yalıtımı yapıcaktım o zaman aracın içinde boğulmam lazım... en iyisi bu yalıtımdan sonra bakalım ne diycek?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşlar açıklamalar için çok sağolun ama buda beni kesmedi.... bu kadar fazla giren havanın tahliyesi heleki bagajdan bana pek mantıklı gelmiyor biraz işlerim karışık ama en kısa zamanda bunu test edicem...mesela ben bagajla araç içine ses yalıtımı yapıcaktım o zaman aracın içinde boğulmam lazım... en iyisi bu yalıtımdan sonra bakalım ne diycek?


    Arabanın kaloriferi (veya havalandırma sistemi) kompresör değildir. Yani içeriye sürekli hava basıp içerideki hava miktarı arttırmak süretiyle basıncı yükseltmez. Yani basınç az biraz yükselir ama o farkı biraz zor hissedilir (kulak-burun-boğaz sistemleri çok gelişjkin ve hassas olanlar dışında). Aracın havalandırma sistemi ancak tahliye edilen hava kadar içeriye hava gönderebilir. Araç içinde de havanın tahliye olabileceği çok sayıda nokta vardır. İncecik yarıklar, aralıklar bile epey miktarda hava tahliye eder. Hava tahliye edilemeseydi sistem içeri hava basamazdı. Çünkü kopmresör yok.




  • Akışkanlar yüksek basınçtan alçak basınca göre hareket ederler ve hızlanan havanın basıncı düşer ve bu durum dışardan içeriye vakum etkisi yapar mesela arabada sigara içerseniz camı çok az açsanız bile dumanın ordan akıp gittiğne tanık olursunuz ama dururken sigara içerseniz bu olay olmaz, aynı şekilde içeriye aldığınız hava da çeşitli tahliye delikleri vs yoluyla dışarı atılmaktadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    Akışkanlar yüksek basınçtan alçak basınca göre hareket ederler ve hızlanan havanın basıncı düşer ve bu durum dışardan içeriye vakum etkisi yapar mesela arabada sigara içerseniz camı çok az açsanız bile dumanın ordan akıp gittiğne tanık olursunuz ama dururken sigara içerseniz bu olay olmaz, aynı şekilde içeriye aldığınız hava da çeşitli tahliye delikleri vs yoluyla dışarı atılmaktadır.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.