Şimdi Ara

CNG niye yayginlastirilmiyor ??? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
2
Favori
19.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Dogal gaz ı motorda kullanmak lpg gibi yakın sonuçlar verecek bir uygulama değildir.Çok ciddi tork ve güç kayıpları yaşanır ki kompresyonu dahil bir çok şeyin değişmesi gerekir.

    Devirlenme isteği ciddi derecede azalır ve performans oldukça zaafa uğrar.

    Benim gördüğüm en performans lı ve benzine yakın uygulama passattaki cng uygulaması ki twın charge olarak, kullanım hissinde pek bir zaafa uğramamış şeklinde değerlendiriliyor.

    Yemisim torkunu guc kaybini, bu benzin fiyatlari yuzunden vergi manyagi oldum haci. CNG yayginlassin!!! gerekirse mutfaktan hortum sarkitip araca dolum bile yapmayi goze aldim.




  • --------------------------------------------------------------------------------

    istasyon azligi cok sacma

    boru hatti bir cok sehirde var neden kurmamislarki

    benim anlamadigim zavalli Pakistan da bile bu teknoloji varken TR de neden yok?

    Sanirim dunyada ikinci Arjantin sonra Italya geliyor

    acaba kasitli olarak mi bu arabalar TR ye getirilmiyor cunku CNG LPG ye gore 7-8 kat daha ucuz

    Cunku CNG dogalgazdan LPG petrolden uretiliyor

    ben bu isi anlamadim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1


    --------------------------------------------------------------------------------

    istasyon azligi cok sacma

    boru hatti bir cok sehirde var neden kurmamislarki

    benim anlamadigim zavalli Pakistan da bile bu teknoloji varken TR de neden yok?

    Sanirim dunyada ikinci Arjantin sonra Italya geliyor

    acaba kasitli olarak mi bu arabalar TR ye getirilmiyor cunku CNG LPG ye gore 7-8 kat daha ucuz

    Cunku CNG dogalgazdan LPG petrolden uretiliyor

    ben bu isi anlamadim


    Cng konusunu sürekli tartışıyoruz ama bu konunun şuanda imkansızlık gibi boyutları var Fabrika çıkışlı cng'li araçlar türkiyede satılamaz bu araçların yanlarında evden dolum kiti hediye edilir ve bizde pompa satışta ayrı eve satışta ayrı bir ötv sistemi uygulanmaktadır.Mevcut araçlarda lpg tekeli yüzünden zor geliştirme yapılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1


    --------------------------------------------------------------------------------

    istasyon azligi cok sacma

    boru hatti bir cok sehirde var neden kurmamislarki

    benim anlamadigim zavalli Pakistan da bile bu teknoloji varken TR de neden yok?

    Sanirim dunyada ikinci Arjantin sonra Italya geliyor

    acaba kasitli olarak mi bu arabalar TR ye getirilmiyor cunku CNG LPG ye gore 7-8 kat daha ucuz

    Cunku CNG dogalgazdan LPG petrolden uretiliyor

    ben bu isi anlamadim


    Yanlis biliyorsun LPG nin de buyuk bir kismi dogalgazdan uretiliyor ve LPG ile CNG maliyetleri acisindan pek bir fark yok. CNGye de LPGdeki OTV uygulansa ayni fiyata gelir hatta daha pahaliya bile gelebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu şehirlerde belediye otobüsleri CNG ile çalışıyor. BMC'nin MAN'ın falan otobüsleri var.

    Ama şoförler rampalarda çekişin çok kötü olduğundan bahsediyorlar. Özellikle rampalarda dizeli arıyoruz diyorlar.

    Binek araçlara fabrika çıkışlı gelmesi lazım aksis halde, sorunlar yaşanabilir diye düşünüyorum bu aşamada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1


    --------------------------------------------------------------------------------

    istasyon azligi cok sacma

    boru hatti bir cok sehirde var neden kurmamislarki

    benim anlamadigim zavalli Pakistan da bile bu teknoloji varken TR de neden yok?

    Sanirim dunyada ikinci Arjantin sonra Italya geliyor

    acaba kasitli olarak mi bu arabalar TR ye getirilmiyor cunku CNG LPG ye gore 7-8 kat daha ucuz

    Cunku CNG dogalgazdan LPG petrolden uretiliyor

    ben bu isi anlamadim


    Yanlis biliyorsun LPG nin de buyuk bir kismi dogalgazdan uretiliyor ve LPG ile CNG maliyetleri acisindan pek bir fark yok. CNGye de LPGdeki OTV uygulansa ayni fiyata gelir hatta daha pahaliya bile gelebilir.

    GUzel arkadasim

    LPG Liquid Petroleum Gas demek yani petrol turevidir ve cezayir den gelir

    CNG Compressed Natural Gas demek ve tamamen dogal gazdir

    Lutfen cevap vermeden once google kullanalim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: misterno1


    --------------------------------------------------------------------------------

    istasyon azligi cok sacma

    boru hatti bir cok sehirde var neden kurmamislarki

    benim anlamadigim zavalli Pakistan da bile bu teknoloji varken TR de neden yok?

    Sanirim dunyada ikinci Arjantin sonra Italya geliyor

    acaba kasitli olarak mi bu arabalar TR ye getirilmiyor cunku CNG LPG ye gore 7-8 kat daha ucuz

    Cunku CNG dogalgazdan LPG petrolden uretiliyor

    ben bu isi anlamadim


    Yanlis biliyorsun LPG nin de buyuk bir kismi dogalgazdan uretiliyor ve LPG ile CNG maliyetleri acisindan pek bir fark yok. CNGye de LPGdeki OTV uygulansa ayni fiyata gelir hatta daha pahaliya bile gelebilir.

    GUzel arkadasim

    LPG Liquid Petroleum Gas demek yani petrol turevidir ve cezayir den gelir

    CNG Compressed Natural Gas demek ve tamamen dogal gazdir

    Lutfen cevap vermeden once google kullanalim

    İsimlere tanimlara takilan sevgili arkadasim, pratikte dunya uzerinde tuketilen lpgnin buyuk bir kismi dogalgazdan uretilir. Buyur kaynak:


    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LPG , CNG , LNG,

    kısaltmaları çokça duymaya başladık , LPG herkesin çokça duyduğu , CNG ve LNG genelde doğalgazın taşınmasında kullnılan yçntemlerdir.

    Oranları değişmekle birlikte topraktan çıkarılan doğalgazın içinde küçük oranlarda da olsa LPG bileşenleri olan bütan ve propan bulunmaktadır. oran az bile olsa milyarlarca hatta trilyonlarca m3 doğalgaz çıkarımı esnasında ciddi bir miktar tutabilecek LPG bileşenleri ortaya çıkmakta ve piyasaya sürülmektedir.

    Ham petrolden de eskiden havalara yakılarak salınan bu gaz günümüzde çok değerli olduğu için son damlasına kadar kullnılmaktadır. Yani eskilerde petrol ucuzken itibar görmeyen yan ürünler şimdilerde temel ürün haline gelmiştir. Konunun pekişmesi için bir kaynak ekte veriyorum.

    http://tr.exceptionalenergy.com/index.php?page=kaynak




  • konuyu hortlatayım bayii sayısı tüm türkiye için 47 ye çıkmış ve 20 farklı ilde var.Cng değişimi yapan servis sayısı artıyor. Ama evde dolum yapacak phill gibi cihazlar türkiyeye getirilemiyor legal yollarla. Diğer türlü istasyonda alınca da fiyat lpg ye yakın oluyor.
  • büyük bir kaza durumunda tankın patlaması söz konusumu acaba bende bunu merak ettim
  • tankları normal lpg tankı gibi değil daha kalın ve patlaması imkansız gibi bişey. Nerde okudum bilmiyorum ama kopruden ucan otobusun tankını alıp herhangi işlem uygulamadan tekrar takmışlar tank da herhangı hasar soz konusu degılmıs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    büyük bir kaza durumunda tankın patlaması söz konusumu acaba bende bunu merak ettim

    CNG türleri aynen oksijen tüpleri gibi yüksek basınçlı tüplerdir. Çelik olanları güvenlik katsayıları ve imalat teknikleri açısından en yüksek kalitede ve sağlamlıkta üretilirler. Sıfır tüpler için korkulacak bir durum mevzu bahis değildir. Ancak her şeyin bir kalite eğrisi vardır.

    Yine böylesine yüksek basınçlı tankların doldur boşalt ömürleri de söz konusudur. malzeme yorulması diye bilinen konuyla alakalı , gerekli değişimler ve kontroller yaptırıldığı mevcut aracınızdan çok daha güvenlidir.

    ANCAAAK bir şekilde de patlaması durumu hasıl olursa hem arabayı hemde içindekileri unutmanız söz konusu olabilir. Aynen uçak ve düştüğünde kurtulma olasılığı gibi bir benzetme yapabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Aralık 2012; 9:34:40 >




  • CNG şu an itibariyle alternatif yakıtlar arasında önü en açık olan yakıttır. Ancak ülkemizde CNG'ye geçiş sürecinin uzamasının, LPG'ye geçiş sürecinin çok kötü yönetilmesin bağlıyorum. 90 sonrası LPG yaygınlaşmaya başlarken, aracına LPG sistemini taktırmak isteyenler binbir türlü zorluk ile karşı karşıya kaldılar ve çoğu durumda 'kendi çözümleri' ile problemlerin üstesinden gelmeye çalıştılar. Bagajında mutfak tüpü taşıyan mı dersiniz, el yapımı parçalar ile montaj yaptıran mı dersiniz, türlü türlü çözüm vardı.

    LPG'ye geçiş süreci, devlet kurumları başta olmak üzere Makina Mühendisleri Odası tarafından da kötü yönetilmiştir. Şu anda oturmuş bir sistem vardır fakat öncesinde insan hayatını hiçe sayan uygulamalar çoğunluktaydı. Merdiven altı imalathaneleri de bunun bir neticesidir. Günümüzde artık bu tip LPG montajı yapan yerler pek kalmasa da ruhsatsız imalat ve montaj yerleri vardır.

    CNG ; depolama bakımından LPG'den farklıdır. Depolama basıncı LPG'de 15 bar civarlarında iken, CNG'de tank basıncı 200-250 bar civarındadır. Bu nedenle, CNG tankının üretim kriterleri daha farklıdır. Daha yüksek basınca dayanması gereken tank, kütlesel olarak daha ağır olacaktır. Dizel ve benzin ile karşılaştırıldığında ise CNG, birim kütle başına en fazla hacim gerektiren yakıttır. Bunlar CNG sisteminin dezavantajlarıdır. Binek araçlarda bagajda oldukça ağır olan tankın 200-250 bar basınca sahip olması gerçekten çok iyi tasarlanmış ve üretilmiş bir sistem gerektirir. Fakat günümüzde kullanımda olan sistemlerde herhangi bir problem bulunmamaktadır. CNG ile çalışan araçlar, otobüsler ve diğer kara taşıtları mevcuttur.

    Kaza durumunda da tüketicinin aklına dahi gelemeyecek durumlar göz önüne alınır. Herhangi bir kaza durumunda darbe alan tank ; -üretim sürecinde öngörülen emniyet katsayısı dışında- farklı güvenlik çözümlerine sahiptir. Aynı LPG'de olduğu gibi 'relief valve' denilen emniyet valfi, tankın iç basıncını sabit tutmakla yükümlüdür. Bu nedenle kaza anında darbe alan tankın içindeki yakıtı 'kontrollü' bir biçimde atmosfere salar. Bu valfin çalışması ile tankın iç basıncı düşürülür, risk azaltılır. Fakat, bu tür tanklar imal edilirken tasarım sürecinde iki farklı temelde teste tabi tutulur. Birinci test, tankın sürekli çalışma basıncı olan 'işletme basıncı' temelinde yapılan analizlerdir. Bu analizlerde tank, sürekli maruz kalacağı basınç altında termo-mekanik olarak yorulma testleri ve diğer testlere tabi tutulur. Güvenlik açısından belli bir emniyet katsayısı da hesaba katılarak bir maksimum basınç elde edilir. İkinci temel ise ; tankın herhangi bir sebeple darbe aldığı durumlardır. Bu gibi bir durumda tankın içindeki basınç anlık olarak yükseleceğinden, test aşaması farklıdır. Bu testin sonucunda da yine belirli bir emniyet katsayısı dahilinde yeni bir basınç değeri elde edilir. İki temel üzerinde yapılan tüm testler ve analizler sonucunda en yüksek basınç değeri malzeme seçimi, geometri seçimi, üretim prosesleri ve yöntemleri açısından belirleyici olandır.

    Markalara göre üretim prosesinde farklılıklar olabilir fakat genel manada bu şekildedir. Olabilecek bütün durumlar hem tasarım hem de prototip üzerinde yapılan test aşamalarında göz önünde bulundurulur. Çünkü patlaması durumunda araçtan canlı kurtulan olamaz.

    LPG'de bile oldukça tehlikeli olan merdiven altı ürünleri, CNG'de hata kabul etmez. Yaklaşık 20 kat daha fazla basınca sahip bir tank, arabanın bagajında yer alır.

    CNG sistemi, mevcut kitlerle kolaylıkla evdeki doğalgazı aracın tankına doldurmaya elverişli iken bu durumdan doğacak vergi kaybı devletin dikkatini mutlaka çekecektir. Çünkü akaryakıtlardan elde edilen vergiler devasa oranlarda iken, devlet bu durumda gelirini kaybetmek istemeyecektir. Bu durumun CNG sisteminin yaygınlaşmasının önünde bir engel teşkil ettiğini düşünüyorum.

    Fakat ; avantajları ve dezavantajlarını altalta topladığımızda CNG sisteminin kısa zamanda ülkemizde yaygınlaşmasını umuyorum. Bunun için vergi sisteminin tüketiciyi mağdur etmeyecek biçimde belirlenmesini, merdiven altı diye tabir edilen yasa dışı montaj atölyelerinin katiyetle sıkı bir denetim altına alınmasını ve her gördüğü durumda sorgulamadan yaygara çıkarmaktan başka hiçbir işe yaramayan medyanın , halkı yanlış yönlendirerek kamuoyunu provoke etmemesini umuyorum.

    Tüketici açısından yakıt seçeneğinin bol olması her zaman bir avantajdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    büyük bir kaza durumunda tankın patlaması söz konusumu acaba bende bunu merak ettim

    CNG türleri aynen oksijen tüpleri gibi yüksek basınçlı tüplerdir. Çelik olanları güvenlik katsayıları ve imalat teknikleri açısından en yüksek kalitede ve sağlamlıkta üretilirler. Sıfır tüpler için korkulacak bir durum mevzu bahis değildir. Ancak her şeyin bir kalite eğrisi vardır.

    Yine böylesine yüksek basınçlı tankların doldur boşalt ömürleri de söz konusudur. malzeme yorulması diye bilinen konuyla alakalı , gerekli değişimler ve kontroller yaptırıldığı mevcut aracınızdan çok daha güvenlidir.

    ANCAAAK bir şekilde de patlaması durumu hasıl olursa hem arabayı hemde içindekileri unutmanız söz konusu olabilir. Aynen uçak ve düştüğünde kurtulma olasılığı gibi bir benzetme yapabilirim.

    sıkıntı orda işte 120 ile arkadan biri geçirirse k*çı konyadan kafayı paristen toplarlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    büyük bir kaza durumunda tankın patlaması söz konusumu acaba bende bunu merak ettim

    CNG türleri aynen oksijen tüpleri gibi yüksek basınçlı tüplerdir. Çelik olanları güvenlik katsayıları ve imalat teknikleri açısından en yüksek kalitede ve sağlamlıkta üretilirler. Sıfır tüpler için korkulacak bir durum mevzu bahis değildir. Ancak her şeyin bir kalite eğrisi vardır.

    Yine böylesine yüksek basınçlı tankların doldur boşalt ömürleri de söz konusudur. malzeme yorulması diye bilinen konuyla alakalı , gerekli değişimler ve kontroller yaptırıldığı mevcut aracınızdan çok daha güvenlidir.

    ANCAAAK bir şekilde de patlaması durumu hasıl olursa hem arabayı hemde içindekileri unutmanız söz konusu olabilir. Aynen uçak ve düştüğünde kurtulma olasılığı gibi bir benzetme yapabilirim.

    sıkıntı orda işte 120 ile arkadan biri geçirirse k*çı konyadan kafayı paristen toplarlar

    220 ile çarprsaniz dahi en ufak birşey olmayacak türden depoları var. 250 bar basınca dayanabilmek demek ne demek biraz kestirebilseniz çok iyi anlarsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alioreh

    büyük bir kaza durumunda tankın patlaması söz konusumu acaba bende bunu merak ettim

    CNG türleri aynen oksijen tüpleri gibi yüksek basınçlı tüplerdir. Çelik olanları güvenlik katsayıları ve imalat teknikleri açısından en yüksek kalitede ve sağlamlıkta üretilirler. Sıfır tüpler için korkulacak bir durum mevzu bahis değildir. Ancak her şeyin bir kalite eğrisi vardır.

    Yine böylesine yüksek basınçlı tankların doldur boşalt ömürleri de söz konusudur. malzeme yorulması diye bilinen konuyla alakalı , gerekli değişimler ve kontroller yaptırıldığı mevcut aracınızdan çok daha güvenlidir.

    ANCAAAK bir şekilde de patlaması durumu hasıl olursa hem arabayı hemde içindekileri unutmanız söz konusu olabilir. Aynen uçak ve düştüğünde kurtulma olasılığı gibi bir benzetme yapabilirim.

    sıkıntı orda işte 120 ile arkadan biri geçirirse k*çı konyadan kafayı paristen toplarlar

    Kaza ile bu tür dayanımı olan bir tüpe zarar veremezsiniz ama kamyon veya tır altına alır da metrelerde ezer ise o zaman da tüp hasarlarım ama patlama koşulu farklıdır. Tipte korozyon olmadıkça bu tür önlemler alınmamda.
    Ayrıca LPG tankı hasarlarımıza gaz yere yapılırken cng de metan havadan hafif olduğu icin havaya karışır yani yerde birikmez bu nedenle sonradan alev alma şansı düşüktür. bu tamamen güvenli anlamına gelmez .patlama durumu icin tum yakıtlardan daha güvenli olduğunu ifade edeyim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Linkte verdiğim kaynakta CNG tanklarının hangi şartlarda test edildiği görülebilir.


    Analysis of Effective Parameters in Design of CNG Pressure Vessels

    http://www.iaeng.org/publication/WCE2010/WCE2010_pp1337-1343.pdf
  • medyanın gündemine alması lazım
  • Devlet şuan aldığı vergiyi alamayacağı korkusu yüzünden cng ile ilgili bütün yollara taş koymuş durumda. Bu işin özü budur ne yana dönerseniz delik devletten yana olacak geri kalan yollar kanun dışı. Tartışılacak birşey yok aslında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CNG yaygınlaştırılmamasının temel sebebi beyinlerdir, istememektir, siyasi veya gizli güçlerdir, bireysel olarak ne yaparsak yapalım bunun üstesinden gelmesi gereken devlettir ...
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.