Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (766. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
27.467
Cevap
83
Favori
1.898.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 764765766767768
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • leon dostum allah kaza bela vermesin cillop gibiymiş yaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    Leon dostum aracın tertemiz maşallah

    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    leon dostum allah kaza bela vermesin cillop gibiymiş yaa

    eyvallah beyler kendimce elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.
    Allah herkesi kazadan beladan uzak tutsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    merhabala r sevgili symbol kullanıcıları epeydir aranızda yokum anca yaz heldi symbolümle daha yeni yeni ilgilenmeye başladım size bir sorum olacak symbölümün ön yolcu tarafındaki ototmatik cam su veya yağmurlu zamnlar da aşağı inerken tekliye kuruduktan sonrada çok hafif bir tekleme yapıto acaba bubnun sebebi nedir

    hocam tam anlayamadım. anladıgım kadarıyla cevap vereyim.

    cama su fışkırtıyorsun silecekler calısırken veya yagmurlu hava çalışırken tekleme yapıyor inerken ve cam kuruykende calıstırdıgındada tekleme yapıyor demek istedin veya ben böyle anladım..

    şimdi tahminimce o tekleme silecek kolundanmı geliyor yoksa silecegin kendisinin yarattıgı teklememi bunu çözmen gerkiyor... silecek silceçleri kendisi yapıyorsa silecekleri degiştirmen yeterli olcaktır, silecek kolundan dolayı tekleme yapıyorsa silecek motorunda bir sorun ola bilir.

    tahminimce yukarı cıkarken teklemeyip asagı inerken teklerse büyük olasılıkla sileceklerin eskimiştir.

    yeni silecek alıpta yine yaparsa teklme ozman silecek motorundandır, başka alternatif cçzümler veya arıza ilişkin bilen veya tahm,nde bulunan varsa söyle bilir. ben tahminde bulundum kesin bundan dolayıdır diyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    merhabala r sevgili symbol kullanıcıları epeydir aranızda yokum anca yaz heldi symbolümle daha yeni yeni ilgilenmeye başladım size bir sorum olacak symbölümün ön yolcu tarafındaki ototmatik cam su veya yağmurlu zamnlar da aşağı inerken tekliye kuruduktan sonrada çok hafif bir tekleme yapıto acaba bubnun sebebi nedir

    hocam tam anlayamadım. anladıgım kadarıyla cevap vereyim.

    cama su fışkırtıyorsun silecekler calısırken veya yagmurlu hava çalışırken tekleme yapıyor inerken ve cam kuruykende calıstırdıgındada tekleme yapıyor demek istedin veya ben böyle anladım..

    şimdi tahminimce o tekleme silecek kolundanmı geliyor yoksa silecegin kendisinin yarattıgı teklememi bunu çözmen gerkiyor... silecek silceçleri kendisi yapıyorsa silecekleri degiştirmen yeterli olcaktır, silecek kolundan dolayı tekleme yapıyorsa silecek motorunda bir sorun ola bilir.

    tahminimce yukarı cıkarken teklemeyip asagı inerken teklerse büyük olasılıkla sileceklerin eskimiştir.

    yeni silecek alıpta yine yaparsa teklme ozman silecek motorundandır, başka alternatif cçzümler veya arıza ilişkin bilen veya tahm,nde bulunan varsa söyle bilir. ben tahminde bulundum kesin bundan dolayıdır diyemem.

    hocam sileceği kast etmedim yolcu kapısındaki otomatik camdan bahsediyorum bu arda hocam maşllah symbolün çok temizmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    merhabala r sevgili symbol kullanıcıları epeydir aranızda yokum anca yaz heldi symbolümle daha yeni yeni ilgilenmeye başladım size bir sorum olacak symbölümün ön yolcu tarafındaki ototmatik cam su veya yağmurlu zamnlar da aşağı inerken tekliye kuruduktan sonrada çok hafif bir tekleme yapıto acaba bubnun sebebi nedir

    Valla abi öyle bir yazmışsın ki anlamak için tercüman çağırdım :)
    Döşemeyi söküp mekanizmaya bakmak lazım senlik birşey yok abi hiç uğraşma derim belli olmaz çünkü belki bir paslanma problemi vardır ya da mekanizma bozulmuştur herşey olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    hocam sileceği kast etmedim yolcu kapısındaki otomatik camdan bahsediyorum bu arda hocam maşllah symbolün çok temizmiş

    hmmm abi camın yanına su kelimesini ekleyince, üstünede yagmur kelimesi gelince tamamen yanlış anlamışım :)
    bildiğin üzere cam krikosu ile alakalı,
    krikonun calışma prensibini bilmediğimden zincirlemi ,yagışlamı nasıl yukarı kaldırıyorsa onunla ilgilidir diye düsünüyorum.. en büyük masraf açak parça krikonun motoru olur...

    kafkasında dedigi gibi bizlerin yapacagı iş degil. cünkü kapı döşemesinin cıkarılması zor..bence sıradan ustaya götürme, her ustanın yapa bilecegiiş degil.
    nasıl doctorlar insan vücudunda alan alan bölümlere daglıyorsa, araba konusuda öyle. misal kalp doctoruna bademciğim agrıyor diye gidersen kalp dotoru sana hic bir konuda yardımcı olamaz. hal bu ki kulak,burun,bugaza görünmesi lazım ki bagdemciği konusunda iyi teşhis konsun ve yardımcı oluna bilinsin..

    her usta orda bir sorun oldugunu anlar ama karşısına cıka bilecek engelleri aşamaz. kapı bölümüyle ilgilenen usta nerde nevar ,ilk önce hangisi cıkcak diyemen hemen bilir.

    demek istediğim aracını yanlış ellere teslim etme...

    renault teknik servisinde her ustanın alanı farklıdır ve her usta fabrikadan bölümüne göre staj yapıp servislere gönderilmektedir...
  • cam kaldırma düğmeleri hakkında konu açılmışken ekleyeyim sıkıntı yaşayanlar varsa yardımcı olurum belki. bir keresinde cam açma kapama düğmesi takılı kalmıştı (bazı symbol modellerinde kapılarda düğme hapörlerin üstünde) araç çalışır vaziyetteyken 5 saniye aralıklarla tık diye ses yapıyordu. cam açma kapama düğmelerini söktüm içleri toz dolmuş toplanan tozlar cam düğmesine bastıktan sonra geri atmasını engellemiş devamlı camı kapatma pozisyonunda kaldığından cam motorunu zorlamış kendim yaptığım küçük bir temzilikle sıkıntıyı düzelttim. (hiç bir vidayla bağlı değiller takmatikler soketlede elektrik bağlantıları yapılmış) dışardan gözükmüyor tozlar hapörlör kapağını sökün düğmeleri çıkarın tozları topak halinde göreceksiniz açma kapama düğmesinin rahat çalışması için aralıklı olarak temzilemenizde fayda var arkadaşlar temizlik işlemi 10 dknızı almıyor.farkına varmazsanız cam motoruda yanabilir buda gereksz bir masraf olur.




    arkadaşlar önce 1. bölgedeki kapağı küçük torna vida yardımıyla çıkarın altında dişleri var. sonra cam açma kapama düğmesinin soketini çıkartıp dümeyi yukarı doru itin düğme elinizde tozu göreceksiniz ve temizliğe başlayın kolay gele herkese




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FYMAYIS -- 10 Haziran 2011; 11:24:58 >
  • arkadaşlar slmlar araba almayı erteledim fiyatlar pahalı geldi parayı koydum faize :) clio 3 almayı düşünüyordum 1.2 16 valf saolsun leon dostum vazgeçirdi beni :) bide pek tutulmadı sanırım bu modeller bizim buralarda göremiyorum satarken sorun olabilir. 1.4 16 valf bakıcam artık yine clio almayı düşünüyorum hem işimi görsün hem de istediğim zaman satabileyim.benim clionun arkasına satılık yazmadan satıldı 2.gün :) ilanı kaldırdığım halde hala arayanlar var neymiş bizim araba dedim :) bakıyorum piyasaya 2007-08 eski kasa az kmli cliolar 20bin tl yazmışlar pahalı değilmi sizce.bi de leon dostum aracın hoşuma gitti performansından ve yakıtından memnunmusun hyundai eralar hoşuma gidiyordu ama symbolu de düşünmeye başladım.tek hoşuma gitmeyen yanı araç çok havada duruyor yerden yüksek helezonları kestirsek nasıl olur acaba :) 3 sene 2001 clio kullandım araca anahtar vurmadan sattım piyasası olan araba tekirdağlıyım burasıda çiftçi kesimi reno acayip tutuluyor.18-20bin tllik piyasası olan ekonomik araç tavsiyelerinizi bekliyorum dostlarım saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanseltan

    arkadaşlar slmlar araba almayı erteledim fiyatlar pahalı geldi parayı koydum faize :) clio 3 almayı düşünüyordum 1.2 16 valf saolsun leon dostum vazgeçirdi beni :) bide pek tutulmadı sanırım bu modeller bizim buralarda göremiyorum satarken sorun olabilir. 1.4 16 valf bakıcam artık yine clio almayı düşünüyorum hem işimi görsün hem de istediğim zaman satabileyim.benim clionun arkasına satılık yazmadan satıldı 2.gün :) ilanı kaldırdığım halde hala arayanlar var neymiş bizim araba dedim :) bakıyorum piyasaya 2007-08 eski kasa az kmli cliolar 20bin tl yazmışlar pahalı değilmi sizce.bi de leon dostum aracın hoşuma gitti performansından ve yakıtından memnunmusun hyundai eralar hoşuma gidiyordu ama symbolu de düşünmeye başladım.tek hoşuma gitmeyen yanı araç çok havada duruyor yerden yüksek helezonları kestirsek nasıl olur acaba :) 3 sene 2001 clio kullandım araca anahtar vurmadan sattım piyasası olan araba tekirdağlıyım burasıda çiftçi kesimi reno acayip tutuluyor.18-20bin tllik piyasası olan ekonomik araç tavsiyelerinizi bekliyorum dostlarım saygılar...

    hocam tutulmasına tutuldu ama yeni kasaları tutuldu clio hblerin... b segmenti hb kasaların konforu daha fazla.. satarken symbole bakarak biraz zor satılır ama her malın alıcı bir alıcısı oldugundan er yada gec satılır.
    2. el piyasasında adam akıllı araba pek yok var ama onlarında fiyatı 2bin,3bintl fiyatı yüksek oluyor. internet sitelerinde kipiyasaya pek fazla güvenme çünkü herkes bir birinden görerek fiyat belirliyor. kendi aracı ile emsal arac buluyor bunu burası botayalı burası degişmiş bu kadar fiyat isterken benim aracımda birsey yok bende ozman bu kadar isteyim düşüncesiyle yola cıkılmış fiyatlar var. zaten bayalı veya kazalı aracın fiyatı şişik üstüne sende koyunca piyasa dahada şişk oluyor...

    2007-08 kasalara 20.bin tabi verilmez aracın asıl piyasaları full orjinal ,kmsi yerinde ve orta donanımlı 1.4 16v olanlar 18,500tlye gidiyor düsüncesindeyim. hatta konu sökerek alırlar bu fiyata..

    şöyle olayda var kendi iline göre araba tercihi yerine kendi istek ve arzularına göre araba tercihi yapmalısın, neticede araba kişisel bir ihtiyac ortak bir ihtiyac degil. tabikide ciftciler renaultu tercih ediyor, tabikikide senin kararın neyi alıp neyi almayacagın.

    sana daha önce önerdiğim 2001-00 modellerini eski arac diye para yatırmak istemiyorsan 2003-04-05 model peugeot 307 düsüne bilirsin.
    5000tl fazla veririsen 2003-04-05 honda civic düşünebilirsin, 2004 model toyota terra düsüne bilisin,2004-06 megane düsüne bilirsin. 25.000tl civarına eski araba almam diyorsan sıfır ayarında 2.el 2009-10 symbol 1.4 expresion al derim. yok ben bu bütcemi aşamam diyorsan 2007-2008 model symbollere bakarsın ve alacagın en iyi araba olur bütcene göre..

    kendi adıma konuşayım 04-05 model civarı araba alcaksam honda civic euro hb kasa var onlara resmen bayılıyorum, temiz dört dörtlük araba olursa hic kacırmadan alırdım ..

    bir sürü marka önere bilirim ama kendi acımdan olaya baktıgımdan ben bunları düşünürdüm diyerekten önerdiğim araclardır...

    aracımdan son derecede memnunum yakıt konusunda beni kesinlikle isyan ve şikayetci oldurtmadı. sadece benzin zamlarından dolayı devlete isyanım var..konfor ve fazla özellik aramayanlar icin ideal bir araba benim için zaten alırkende bunları göz önünde bulundurarak aldım. performans konusunda bildiğin üzere 3000 devirden sonra motor kendi hakkını veriyor, tabi 16 valf gibi olmaz seriliği ama hiç bir motoruda aratmıyor diye bilirim. zaten senin eski aracındaki ile aynı motor yeni motor ile eski motor arasında fark olcaktır ister istemez, o farkıda rahatlıkla görürsün zaten..
  • arkadaşlar bu akşam arabadan inerken dedim şu camı bi kontrol edeyim yağmur yağmıştı yarı kontakta camı indirirken resmen araba sallandı şaşırdım kaldım o kadar güçlü tekliyo cam galiba cam bana büyük masraf açcak gibi görünüyo varya lanet olsun bu araba durup dururken böle bozuluyo ya arabaya feleket şekilde kıl kapıyom bir gün çok sinirlencem satcam gelly echo alcam en azından 7 yıl 150.000 km gatanti veriyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mert karip -- 10 Haziran 2011; 22:54:54 >
  • selam arkadaşlar sizlerle bugun arabamla yaşadığım bir tecrübeyi paylaşmak istiyorum. belki faydalı olur. arabama periyodik olarak bakım yaptırdığım parçalar , yağ , su ,hava filtresi ve bujilerdir. diğer parçaları bozulunca değiştirmek felsefemdir. "zamanı gelince, bozulmadan değiştireyim de , yolda filan kalmayım" felsefesi hiç bana göre değildir.

    benim arabanın hararet göstergesi motor tam ısınınca tam ortanın biraz altında durur. dün bir baktım ortayı yani yarı seviyeyi geçmiş . şu şekilde açıklayayım. hararet göstergesinin en üstüne "1" en altına "0" dersek, normalde motor tam ısınınca 0.45 te durur. dün 0.65 civarındaydı.

    bir arkadaşım " aman hocam renolarda hararet problemi çok olur, kapak contasını filan yakarsın başına bela alırsın , o yüzden hararet göstergesini sık sık kontrol et , hararet olduğunda da hemen kaloriferi en güçlü seviyede aç ,motordaki su akışı hızlanır, motor bir nebze de olsa soğur" demişti.

    neyse ben hararetin yükseldiğini görünce, soğuk konumda havalandırmayı açtım. hararet hepten fırladı 0.80 e filan vardı. havalandırmayı kapattım yeniden düştü.

    motor suyuna filan baktım tamam. başka da bir şeyden anlamam zaten.

    belki aranızda içinden " termostat arızalanmıştır " diyenler vardır. bilemiyorum.

    ustaya götürdüm. termostat ve hararet müşirini değiştirdi. termostat 15 , müşir 105 tl.

    sonra da sakarya'dan ankara'ya yola çıktım. iyi ki sakarya'dayken arıza verdi. yoksa yolda kalabilirdim.

    siz siz olun "zamanı gelince, bozulmadan değiştireyim de , yolda filan kalmayım" felsefesini seçin. beni allah korudu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibrahim.a -- 11 Haziran 2011; 1:37:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: excharon


    abi zaten ilk başta felsefen yanlışmış, bozuldugu zaman elbet kesin degişecek,
    zamanı gelince neden degiştirmek neden dogru oldugunu söyle izah edeyim gerci bir cogumuz biliyordur. araba hareket halindeyken arızalandıgında her hangi bir parca arabaya kalıcı hasar veya büyük masraf acmasını engellemk amaclı tebbirdir erken veya zmanında degiştirmek.

    zaten tüm parcanın ömrü vardır istesende istemesende elinde sonunda degiştirecegin için bunun bir önemi kalmıyor yani bozuldugunda degiştirmek anlamsız..

    senin adına sevindim erken degişimin neden gerekli oldugunu ögrenmiş oldun, bir yöndende sevindim sorunu tespit edip hemen servise veya ustaya götürüp yaptırman seni büyük şeylerden korudugna inanıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    arkadaşlar bu akşam arabadan inerken dedim şu camı bi kontrol edeyim yağmur yağmıştı yarı kontakta camı indirirken resmen araba sallandı şaşırdım kaldım o kadar güçlü tekliyo cam galiba cam bana büyük masraf açcak gibi görünüyo varya lanet olsun bu araba durup dururken böle bozuluyo ya arabaya feleket şekilde kıl kapıyom bir gün çok sinirlencem satcam gelly echo alcam en azından 7 yıl 150.000 km gatanti veriyo

    abi buna resmen anlam getiremedim, sorun aküdemi, yoksa yagmurdan dolayı bujlere su sızıntısımı kacıyor, sigortadan mı tespit etmek biraz güc.
    her arabada elbet bir sorunla karsılasırsın , bu arabada şu arabada karsılaşmazsın diyen asla olmaz bmw, mercedesde dahil buna..

    insallah büyük sorun yoktur ama kendine teselli ver ,en azından arabanın parcası ucuz...
    yetkili servise görün, zaten %20 indirimli dışardaki usta ve alacagın parca ile kafa kafaya fiyat cıkar eger bir paraca degişecekse...
    25 haziranda kampanya bitiyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    arkadaşlar bu akşam arabadan inerken dedim şu camı bi kontrol edeyim yağmur yağmıştı yarı kontakta camı indirirken resmen araba sallandı şaşırdım kaldım o kadar güçlü tekliyo cam galiba cam bana büyük masraf açcak gibi görünüyo varya lanet olsun bu araba durup dururken böle bozuluyo ya arabaya feleket şekilde kıl kapıyom bir gün çok sinirlencem satcam gelly echo alcam en azından 7 yıl 150.000 km gatanti veriyo

    abi buna resmen anlam getiremedim, sorun aküdemi, yoksa yagmurdan dolayı bujlere su sızıntısımı kacıyor, sigortadan mı tespit etmek biraz güc.
    her arabada elbet bir sorunla karsılasırsın , bu arabada şu arabada karsılaşmazsın diyen asla olmaz bmw, mercedesde dahil buna..

    insallah büyük sorun yoktur ama kendine teselli ver ,en azından arabanın parcası ucuz...
    yetkili servise görün, zaten %20 indirimli dışardaki usta ve alacagın parca ile kafa kafaya fiyat cıkar eger bir paraca degişecekse...
    25 haziranda kampanya bitiyor..

    Ya bişey olmaz dostum Allah başka dert vermesin :)
  • arkadaşlar sağ ön cam çalışmıyor,ne şöför tarafından ne de kendi tarafındaki düğmeden,geçen yağmurlu havada bi tutukluk yapmıştı zaten,şimdi hiç çalışmıyor,ön camların sigortaları ayrı ayrı mı yoksa tek bir sigorta mı var bilginiz varmı ?
  • hararet problemi yaşayan arkadas büy-k ihtimalle sistemde hava vardır.................
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    hararet problemi yaşayan arkadas büy-k ihtimalle sistemde hava vardır.................

    birde harareti düşürmek için kaloriferin soğuk değil de sıcak konumdayken çalıştırmak gerekmiyor mu? motor ısısını dağıtmanın bi yoluda bu diye biliyorum.soğuğu açınca daha da yükleniyo ve hararet daha da yükseliyor.
  • hocam ilk çalımada bir kaç saniye şırl şırıl bi su sesi duyuyormusun?eğer böyle bir ses oluyorsa soğutma sistemi içinde hava vadır o yüzden hararet yukarıya cıkabilir dediğin gibi sıcak konumda calıştığın zaman kalolifer petekleri motordan gelen sıcak suyla dola pervanede onu ülerken soğutur bu şekilde soğutmaya yardımcı olur ....
  • ilginiz için teşekkürler hocam. az çok anlayan bir arkadaşım var o zaten havasını alalım demişti ama ben sanayiye götürdüm kökten çözüm olsun diye. o şekilde bir ses duymadım hiç ama dikkat edeceğim belki duyarım. bunu öğrendiğim iyi oldu.
    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    hocam ilk çalımada bir kaç saniye şırl şırıl bi su sesi duyuyormusun?eğer böyle bir ses oluyorsa soğutma sistemi içinde hava vadır o yüzden hararet yukarıya cıkabilir dediğin gibi sıcak konumda calıştığın zaman kalolifer petekleri motordan gelen sıcak suyla dola pervanede onu ülerken soğutur bu şekilde soğutmaya yardımcı olur ....

  • Selam arkadaşlar, arabamın kapı fitilleri yıpranmış kapılarda esneme dolayısıyla da bozuk yollarda ses yapıyor. Ekonomik çözüm önerileriniz bekliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 764765766767768
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.